ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
![]() ![]() ![]() |
ce ulei de motor folositi?, pentru motoarele de logan pe benzina
vi_escu |
![]()
Post
#1321
|
||
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
|
||
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|||
misu78 |
![]()
Post
#1322
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 19 May 08 From: voluntari ![]() |
De unde il cumperi? Esti multumit de el?
|
--------------------
Ford
Focus
2015
- IF-44-VOI Membru cu armă!
Sunt inofensiv dar gandul meu e criminal! |
|
G.R |
![]()
Post
#1323
|
Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 27 January 07 ![]() |
Da, este bulgăresc.
Sunt mulțumit de el. Îl cumpăr de la un distribuitor local (Sf. Gheorghe) care-l folosește în mașinile de distribuție care unele din ele au ajuns la 200k km și nu au nimic. Mi l-a recomandat un prieten care-l folosește de mult. În București se găsește prin magazinele auto. Nu dau bani pe super mărci, că nici Dacia nu este super marcă și uleiul își face treaba. Din banii rămași cumpăr filtrele și gata. După părerea mea diferența de calitate nu justifică diferența de preț. Adică plătești eticheta mai mult, decât calitatea superioară. Eu mă uit doar la carecteristici. Dacă la Logan cerința minimă este API SJ, atunci SM este peste cerințe. Dan Gârtofan a mers vreo trei ani cu Prista 10W60 în Subaru. De ce n-ar merge Loganul cu 5W40? |
--------------------
Dacia Logan
Preference
2005
- CV 03 XXJ
|
|
Valman |
![]()
Post
#1324
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(G.R @ 1 Dec 2009, 13:15) 1. După părerea mea diferența de calitate nu justifică diferența de preț. 2. Adică plătești eticheta mai mult, decât calitatea superioară. 1. Daca a meritat sau nu se va vedea in timp. 2. Fara indoiala ca eticheta costa adeseori nejustificat de mult. Pe de alta parte, probabilitatea ca sa aduca un produs superior e mai mare, zic eu. Oricum, e foarte atractiv pretul la Prista Ultra 5W40. E aproximativ la juma' de pret fata de oricare alt producator renumit. Eu l-as schimba la 10.000 km. This post has been edited by Valman: 1 Dec 2009, 19:44 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
G.R |
![]()
Post
#1325
|
Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 27 January 07 ![]() |
I-am lăsat pe alții să experimenteze. Dacă au ajuns la 200k, ajunge și Loganul fără probleme. Din câte știu Prista este procesator de uleiuri, adică mixează uleiuri de bază și aditivi cumpărați. Am citit pe aici pe undeva că ar avea o colaborare cu Texaco.
Văd că ești fan Valvoline, dar acela costă cam 45 de Lei/litru. Acum Dacia Oil este Total fabricat la Brașov. Scrie pe bidoane. Sunt sigur că l-au testat cei de la Dacia-Renault. Dacă ei zic că e bun, atunci e bun. Nu-și vor face reclamă cu motoare căzute la 50-60 de mii de km, nu? Și nici Prista nu va câștiga clienți dându-le calitate proastă. Doar că nu au reclamă de aia care-ți schimbă până și look-ul mașinii. Reclamele acelea tot consumatorul le plătește. |
--------------------
Dacia Logan
Preference
2005
- CV 03 XXJ
|
|
Valman |
![]()
Post
#1326
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(G.R @ 1 Dec 2009, 22:05) 1. I-am lăsat pe alții să experimenteze. Dacă au ajuns la 200k, ajunge și Loganul fără probleme. 2. Din câte știu Prista este procesator de uleiuri, adică mixează uleiuri de bază și aditivi cumpărați. Am citit pe aici pe undeva că ar avea o colaborare cu Texaco. 3. Văd că ești fan Valvoline, dar acela costă cam 45 de Lei/litru. 4. Acum Dacia Oil este Total fabricat la Brașov. Scrie pe bidoane. Sunt sigur că l-au testat cei de la Dacia-Renault. Dacă ei zic că e bun, atunci e bun. Nu-și vor face reclamă cu motoare căzute la 50-60 de mii de km, nu? 1. Da, e si asta un indiciu important. Trebuie avut in vedere si modul de exploatare al masinii. Sa fi e similar. O masina care circula preponderent extraurban, la viteze constante (si legale) are cerinte mai mici de la performantele unui ulei, decat una care circula preponderent urban (utilizare severa). 2. Da, colaboreaza cu Chevron Global Lubricants, Valvoline, ERGON Europe MEA, GreenChem etc. 3. Cred ca depinde de magazin. Eu cumpar Valvoline MaxLife 5W40 (sintetic) cu 39 lei/litru. 4. Da, de acord. Chiar imi pare rau ca Dacia Oil nu au un 5W40 sintetic. Eram curios. This post has been edited by Valman: 2 Dec 2009, 07:00 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
emanu900 |
![]()
Post
#1327
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 8 April 08 From: Iasi ![]() |
Eu am pus la un 1.4 Texaco Havoline 10w40 Shield Protection (are niste aditivi pe baza de calciu care actioneaza ca niste detergenti)
Pare mai bun decat Mobil Super 2000 10w40 si mai mult, acesta e facut in Belgia, nu in Turcia ca Mobil. This post has been edited by emanu900: 5 Dec 2009, 00:09 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4
2005
|
|
vic24 |
![]()
Post
#1328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 14 April 08 ![]() |
De ce spune un user pe pagina precedenta ca pana la 100k km e bun un 5w... iar dupa 100k km e mai indicat 10w... (semisintetic). Cand imbatraneste motorul nu mai sufera sinteticul ?
Sau se lasa motorul si incepe sa scuipe uleiul subtire gen D1310 ? This post has been edited by vic24: 5 Dec 2009, 07:11 |
--------------------
Dacia
Sandero
1.4
|
|
YRX |
![]()
Post
#1329
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.051 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
E folclor.....
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Valman |
![]()
Post
#1330
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(vic24 @ 5 Dec 2009, 07:10) De ce spune un user pe pagina precedenta ca pana la 100k km e bun un 5w... iar dupa 100k km e mai indicat 10w... (semisintetic). Cand imbatraneste motorul nu mai sufera sinteticul ? Sau se lasa motorul si incepe sa scuipe uleiul subtire gen D1310 ? Exista un adevar, dar legat de vascozitate si nu de compozitia uleiului. Un motor uzat are tolerante (spatii intre componente) mai mari, fapt ce poate impune uneori utilizarea unui ulei ceva mai vascos. Acesta poate sa fie sintetic sau semisintetic. Ideal ar fi sa fie tot sintetic. Daca nu, se pune semisintetic. Oricum, la 100.000 km, un motor bine intretinut nu e unul atat de uzat, incat sa impuna obligatoriu o vascozitate mai mare. In conditii de buna intretinere, la 100.000 km putem vorbi de un motor matur, care arata oricand ce putea si la 60.000 km. Exista motoare care si la 180.000 km merg normal gratie bunei intretineri. This post has been edited by Valman: 5 Dec 2009, 11:57 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
G.R |
![]()
Post
#1331
|
Membru autentic Group: Members Posts: 224 Joined: 27 January 07 ![]() |
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/
în loc de vorbe, poate ajută |
--------------------
Dacia Logan
Preference
2005
- CV 03 XXJ
|
|
YRX |
![]()
Post
#1332
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.051 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Voi nu credeti ca daca ar fi fost adevarat producatorii ar fi structurat altfel manualul de intretinere al autoturismului? Adica, una era recomandarea pentru intervalul dintre 0- 100k km si alta pentru >100k km, dar nu am vazut nicaieri asa ceva.
Daca motorul nu este uzat peste masura si nu curge prin toate simeringurile se poate folosi linistit uleiul lui. Daca nu mai ai presiune de ungere sau curge prin vreun simering o simpla schimbare de vascozitate nu va ajuta cu nimic Din cate stiu eu, principalul punct forte al uleiurilor "pentru motoare uzate" este "conditionarea etansarilor" (simering-uri, garnituri etc.), de fapt o frectie ordinara. Eu zic ca este marketing pur, nu poti sa faci prea multe doar din vascozitati. Pe zona asta a inceput Valvoline cu Max Life si mai nou Mobil cu "New Life, Peak Life si After Life" ![]() Si lubricant advisor-ul de la Valvoline da tot aceleasi vascozitati si la <100k km si la >100k km, pentru Dacia Logan MPI find date 5w30 si 5w40. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Valman |
![]()
Post
#1333
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(YRX @ 6 Dec 2009, 08:18) 1. Voi nu credeti ca daca ar fi fost adevarat producatorii ar fi structurat altfel manualul de intretinere al autoturismului? 2. Adica, una era recomandarea pentru intervalul dintre 0- 100k km si alta pentru >100k km, dar nu am vazut nicaieri asa ceva. 3. Daca motorul nu este uzat peste masura si nu curge prin toate simeringurile se poate folosi linistit uleiul lui. Daca nu mai ai presiune de ungere sau curge prin vreun simering o simpla schimbare de vascozitate nu va ajuta cu nimic 4. Din cate stiu eu, principalul punct forte al uleiurilor "pentru motoare uzate" este "conditionarea etansarilor" (simering-uri, garnituri etc.), de fapt o frectie ordinara. 5. Pe zona asta a inceput Valvoline cu Max Life si mai nou Mobil cu "New Life, Peak Life si After Life" ![]() 6. Si lubricant advisor-ul de la Valvoline da tot aceleasi vascozitati si la <100k km si la >100k km, pentru Dacia Logan MPI find date 5w30 si 5w40. 1. Nu cred ca este relevant. Mentionata sau nu, uzura unui motor in timp progreseaza. De aici cerinte diferite din partea lubrifiantului. 2. Sunt de acord ca 100.000 km sunt relativi. Cu toate astea, destui producatori de uleiuri fac aceasta distinctie. 3. Corect. 4. Nu numai conditionarea etansarilor. Agenti mai puternici de : curatare, antifrictiune etc. 5. A inceput bine : http://www.valvoline.nl/index.asp?pageid=7...6cccc187de0323d ![]() "TÜV Nord, one of Europe's leading independent international approvals bodies, has fully endorsed Valvoline's claims about MaxLife, the first motor oil to be specifically designed for use with older engines." 6. Le spuneam si altor colegi sa nu ia de bun tot ce apare la "lubricant advisor" al niciunui producator. This post has been edited by Valman: 6 Dec 2009, 10:14 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1334
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Nimic nu inlocuieste cimentajul sau un ulei sintetic veritabil schimbat la intervale corespunzatoare
![]() Restul este marketing pentru "consumers". Singura chestie valabila in discutia de fata este trecerea de la 0/5W 30 la 0/5W 40 cand motorul incepe sa consume ulei. Cu cati sunt mai multi aditivi intr-un ulei cu atat inseamna ca uleiul de baza este slab si nu poate sa-si faca treaba bine din capul locului ![]() Un motor intretinut nu are depuneri nici la 5 milioane de km. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#1335
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 6 Dec 2009, 19:28) Un motor intretinut nu are depuneri nici la 5 milioane de km. Nici daca "bine intretinut" ar insemna exclusiv rulaj de autostrada la viteza/temperatura constanta, cu schimb de ulei la 1000 de km si combustibil foarte bun, aer curat etc, tot n-ar fi un motor fara depuneri dupa 5 mil. km. This post has been edited by Valman: 6 Dec 2009, 20:30 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1336
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Ei nah, fara depuneri
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
argon |
![]()
Post
#1337
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
din pacate ati ramas in era Dacia 1300 cand era doar ulei mineral de calitate proasta, in ziua de azi nu se mai pune problema depunerilor, apar uzuri normale oricarui motor de se invarte.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Valman |
![]()
Post
#1338
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(argon @ 7 Dec 2009, 08:57) in ziua de azi nu se mai pune problema depunerilor, apar uzuri normale oricarui motor de se invarte. Uzura normala a oricarui motor implica reziduuri, iar dupa destule zeci sau sute de mii de km de trafic (deloc ideal) => depuneri. This post has been edited by Valman: 7 Dec 2009, 19:47 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
argon |
![]()
Post
#1339
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
toate uleiurile sintetice, in cel mai rau caz semisintetice nu lasa rezidurile sa se depuna in motor.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
adisan |
![]()
Post
#1340
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 19 December 04 From: ORADEA ![]() |
Azi am luat pentru Leut, Castrol Magnatec Professional A1 5W-30, pret 39 ron.
Am vrut tot Castrol SLX Professional 5W-30 dar mi s-a spus ca nu se mai fabrica din toamna. Ciudat> Sa vedem cum se comporta acest ulei. A, si am cumparat filtru de ulei MANN FILTER W75/3 , pret 20 ron. |
--------------------
DACIA LOGAN
Preferance 1.4 MPI
- BH - xx - xxx salutari din Ardeal....
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1341
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pentru ca, contin detergenti care curata si mentin in suspensie "reziduurile".
Desi berlina 1310 a mers numai cu semisintetic dupa ce a terminat rodajul, nu existau depuneri vizibile cu ochiul liber sus in chiulasa, ori jos prin motor. [attachmentid=1627574753] De asemenea, la 100.000 km in motorul de SN nu existau depuneri semnificative. [attachmentid=1627574751] This post has been edited by dr_mKe: 7 Dec 2009, 22:41 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
catalinux* |
![]()
Post
#1342
|
![]() Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 12 December 08 ![]() |
Conditionarea folosirii, in functie de nr de km, a unui anumit indice de grad (0w, 5w, 10w) este o MARE prostie. Acesti indici, in foarte multe cazuri, sunt DELOC relevanti in ceea ce priveste vascozitatea. De ex. un Evolution 5w30 de la Elf este cu aprox 50% mai putin vascos decat un 0w40 SynPower de la Valvoline. Comparati uleiurile dupa fisa tehnica, nu dupa ce auziti de la folcloristi.
This post has been edited by catalinux*: 8 Dec 2009, 08:43 |
--------------------
Renault
Clio 3
2006 Dynamique
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1343
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Adica clasa de vascozitate nu e relevanta in privinta vascozitati.... si argumentul suprem e ca un ulei clasa SAE 30 e mai putin vascos decat un SAE 40 la cald (lucru absolut normal dealtfel)?
Tu te pricepi si mai putin la uleiuri decat Valman...... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
catalinux* |
![]()
Post
#1344
|
![]() Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 12 December 08 ![]() |
Da, sigur...
Compara si cu un Excellium 0w30 si vorbim dupa. |
--------------------
Renault
Clio 3
2006 Dynamique
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1345
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Domnu', sintagma: "clasa de vascozitate" va spune ceva? Ceva de genul ca reuneste mai multe valori aflate intr-un anumit interval?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
catalinux* |
![]()
Post
#1346
|
![]() Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 12 December 08 ![]() |
Eu discutam despre faptul ca multa lume catalogheaza vascozitatea dupa cifra dinaintea "w"-ului ceea ce este fals. Eu stiu foarte bine ce inseamna clase de vascozitate, insa tu nu intelegi ceea ce eu vreau sa subliniez.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2006 Dynamique
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1347
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate explici pe romaneste, cu vascozitate la rece si vascozitate la cald.
Dar pe mine unul la un motor de Logan la doare in bascheti ca e 5W sau 0W, merge la fel de bine cu oricare din ele (atata timp cat clasa de vascozitate la cald e SAE 40 sau 30). Nu avem in Romania frecvent temperaturi de -21 de grade ca sa faca diferenta, iar la 0 grade vascozitatea celor 2 e cam la fel. This post has been edited by einstein1984: 8 Dec 2009, 09:30 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
catalinux* |
![]()
Post
#1348
|
![]() Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 12 December 08 ![]() |
Ma gandesc ca este evident sa discutam despre vascozitatea la cald, deoarece la -21 gr. C nu cred ca exista ulei cara sa "dea pe nas" indiferent de uzura, vechimea motorului.
Concluzionand, eu am vrut sa combat ideea cum ca un ulei "0w" este obligatoriu mai putin vascos (subtire) la cald decat un "5w". |
--------------------
Renault
Clio 3
2006 Dynamique
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1349
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Cataline, sa zicem ca te-ai exprimat gresit
![]() Multa lume confunda calitatea uleiului cu cifra dinainte de W, folclorism dupa care Motul 300V Chrono 10W-40 este semisintetic, cand uleiul ala este unul din sinteticele absolut exceptionale ![]() Oaresce diferente exista si la -3 grade, cu Elf 5W-40 se aud tachetii la pornire iar cu Mobil1 0W-40 nu. Cu Motul 300V 10W-40 se auzeau mult mai putin decat cu Elf -ul mentionat mai sus, desi daca te iei dupa clasa de vascozitate la rece, ar trebui sa fie pe dos. Multe lucruri determina performanta unui ulei in afara clasei de vascozitate la cald sau rece. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Valman |
![]()
Post
#1350
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(catalinux* @ 8 Dec 2009, 08:40) Conditionarea folosirii, in functie de nr de km, a unui anumit indice de grad (0w, 5w, 10w) este o MARE prostie. Acesti indici, in foarte multe cazuri, sunt DELOC relevanti in ceea ce priveste vascozitatea. Idea folosirii unui ulei mai vascos nu e deloc o mare prostie. Problema e care vascozitate sa creasca, la rece sau la cald ? Fara indoiala ca cea la cald ne intereseaza prioritar. Exista ulei 40W70 si chiar mai vascoase, pt motoare foarte vechi si uzate. Daca 40W e datorat dificultatii de a conferi unui ulei "elasticitatea" intre 0/5W si 70 sau ca 40W are importanta lui, nu stiu. Cert e ca-i destinat unor adevarate fosile in viata. ![]() Numarul de km parcursi este foarte relevant privind uzura unui motor, asta daca nu cumva crezi ca unul cu 30.000 km e tot la fel de uzat ca unul cu 130.000 km, in conditii similare de utilizare. Legat de vacozitate si motoare uzate citeste mai jos ce spun Valvoline si alti specialisti : MYTH : Thicker oil is better. REALITY : Thicker oil can be better for older engines in which engine parts have worn over the years. Thicker oils make it easier to maintain oil pressure and reduce the tendency for oil consumption, particularly in worn engines. In a worn engine it may be okay to increase the viscosity of the oil because the bearing clearances have become larger. @einstein1984 QUOTE Tu te pricepi si mai putin la uleiuri decat Valman...... Unde-i dovada afirmatiei tale ? @argon QUOTE toate uleiurile sintetice, in cel mai rau caz semisintetice nu lasa rezidurile sa se depuna in motor. Absolut toate uleiurile lasa reziduuri. Unele mai mult, altele mai putin. Daca la asta adaugam calitatea combustibilului, a aerului, tipul si numarul de km, de-a lungul timpului motorul tinde sa devina din ce in ce mai murdar. Ca nu la fel ca unul dintr-o generatie mai veche si care a mers cu mineral, e alta poveste. E o chestiune de "cat" nu de "daca". Concluzia e ca la un moment dat, orice motor are nevoie de un ulei special cerintelor sale. This post has been edited by Valman: 8 Dec 2009, 19:54 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 18:22 |