Bujii NGK
![]() ![]() ![]() |
Bujii NGK
metrix4you |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|||
george_slz |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Fa si tu o poza, sa vedem si noi, cum arata o farama de tehnologie japoneza!
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
metrix4you |
![]()
Post
#3
|
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
O sa fac niste poze in seara asta si o sa le postez maine , cand este prevazuta si schimbarea.O sa am ceva probleme pt ca din cate vad eu nu se potriveste orice cheie de bujii.Am incercat 2 modele normale de chei si nu intra din cauza tablei de la evacuare.O sa mai incerc sa caut alta cheie.
Voi ce solutii ati gasit? |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
1. ia un spray cu presiune de aer sau la o spalatorie sau benzinarie sufla cu aer sa cureti mezeriile si praful care se strange acolo ca sa nu-ti intre in blocul motor cand scoti bujiile .
2.Apoi daca desfaci incet fisele pe rand nu inteleg de ce nu ai loc sa desfaci bujiile ... Cheia nu este ceva de la 1310 , ci una mai lunga si trebuie sa poate face putin cot in timp ce desfaci , altfel e mai dificil la bujia din stanga , unde poate fi compresorul de la A/C prea aproape . Tabla de evacuare te incurca eventual la schimbarea filtrului de ulei . 3. Bujiile NGK sunt bune , dar ca orice firma buna are produse beginer-level si performance-level . Adica unele sunt performante si scumpe , altele mai ieftine si doar fiabile . Daca nu sunt alese corect puteti sa aruncati o gramada de bani pe niste bujii de marca , super-performante , dar care nu lucreaza corect in motorul vostru . ( pentur ca paote ca sunt prea calde sau prea reci , pentru ca poate nu primesc destula scanteie cat le-ar trebui , pentru ca ele sunt facute sa lucrece bine in turatii mari si la relanti se balbaie si tremura motorul , pentur ca ele sunt obisnuite cu benzina cu cifra octanica mare , si cand folositit benizna de 95 se ancraseaza si se depune pe ele intr-o veselie .... ) Pot fi muuulte cauze pentru care trebuie sa alegi ce vrei sa cumperi din ceva incercat deja . Si eu vreau sa le schimb , dar cum bine imi spunea cineva ... numai impreuna cu schimbarea fiselor si a intregului sistem de aprindere voi obtine o performanta de vre-o 3% ( ca putere castigata ) . Deocamdata eu am ajuns la concluzia ca decat sa dau peste 500.000 pe 4 bujii de marca , care sa ma tina maxim 30.000 km , prefer sa iau ceva original ( Renault , Champion ... ca cele care vin din fabrica ) , dau 200.000 pe 4 bujii si le schimb la 20.000 km . La un an jumate chiar nu se cunoaste aceasta suma ... Totodata incercati sa mutati topicul la Imbunatatiri Solenza ! This post has been edited by marius80_eugen: 18 Mar 2007, 01:23 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
metrix4you |
![]()
Post
#5
|
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
Am reusit sa schimb bujiile.Mai intai am suflat cu furtunul de la compresorul unei vulcanizari , apoi a mers usor treaba , putine probleme la prima bujii din dreapta care nu a vrut sa se desfileteze pana nu am ciocanito destul de mult.
Le-am schimbat si nu se simte nici o diferenta .Cele vechi prezentau putine urme de uzura ( o distanta maricica intre electrod si tablita ) Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 115.18k ) Number of downloads: 2119 2.jpg ( Size: 88.52k ) Number of downloads: 2284 3.jpg ( Size: 81.02k ) Number of downloads: 2227 4.jpg ( Size: 61.83k ) Number of downloads: 2293 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|
metrix4you |
![]()
Post
#6
|
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
inca ceva ... nu au costat foarte mult. Doar 36 Ron/set , pt ca manopera am facut-o eu ...
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|
david79 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
din astea am pus si eu.
impresia a fost ca motorul merge putin mai rotund. cam la fel am dat si eu pe ele. |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai si de unde le-ati luat ( adresa , nr tel ... ??? ) ? Ca demaraj se simte ? Daca bagi piciorul brusc in acceleratie mai da in gat sau tremura sau la turatie joasa simti ca ai cuplu mai bun si creste mai repede in turatie ???
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
metrix4you |
![]()
Post
#9
|
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
eu bujiile le-am cumparat de la mine din Gr.
se simte o mica diferenta la relanti , adik merge motorul mai lin , cat despre demaraj nu pot spune prea multe (se simte ceva dar la solenza nu poti niciodata sa stii din ce cauza merge mai bine sau mai prost in cate o zi , .... ) |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai fiind bujii 'normale' si noi e normal sa mearga mai bine motorul (pentru ca sunt noi).
Singurele bujii care pot imbunatati putin aprinderea sunt acelea sport care nu au electrodul lateral pana deasupra celui central sau cele cu mai multi electrozi laterali. Dar nu cred ca merita banii in plus, pentru ca motorul asta Renault nu e asa sportiv. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
david79 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
deci in legatura cu bujiile NGK
eu le-am gasit la AlPadrino pe Stefan cel mare de exemplu, dar cred ca pot fi gasite la orice magazin mai dotat cu piese straine Am luat practic de clio2 1.4 8V. au pt asa ceva in catalog si motoarele sunt aproape identice. la logan 1.4 au alte bujii parca. dar acestea de la NGK sunt clasa premium , isi si justifica banii de altfel mai sunt si unele mai suparate, cu iridium, care sunt de 4 ori mai scumpe. nu stiu cum sunt, dar stiu ca exista echivalent si pt ele. oricum , a fost o diferenta dupa ce le-am pus, dar schimbasem si injectoare, senzori, fise.... i perioada aia si nu vreau sa fiu subiectiv. daca sunt si altii pe aici care spun ca motorul merge mai rotund eu ii cred. |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
Iar incepe faza cu "bujii sport"?
![]() |
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
rotuning |
![]()
Post
#13
|
![]() Australanthropus olteniensis Group: Members Posts: 337 Joined: 18 June 04 From: pe langa Buridava ![]() |
urmeaza episodul 3: bujiile turbo
|
--------------------
RENAULT
Megane
2.2 1.6 16V CD 2006 TOYOTA NGYaris 1.3 VVT-I Luna LCA M/M
ARO 11.9 1.6D ex:Dacia Solenza Clima 1.4 MPi ex:AlfaRomeo33 1.5 ie ex:DaciaNovaGT |
|
cudalbgeo2005 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 3 October 07 ![]() |
Mi-am schimbat uleiul si bujiile de curand mi-am pus ulei ELF competition 10W40 si bujii EQ originale dar am constatat ca motorul vibra foarte tare si foarte greu atingeam 110 km/h fapt pentru care mi-am schimbat bujiile cu NGK BKR6EZ si s-a schimbat comportamentul motorului...atingeam 130 km/h la jumatate de cursa de acceleratie plus ca motorul nu mai vibreaza ...adica primeste scanteie cand trebuie plus ca si consumul a scazut.
Face toti banii. |
--------------------
dacia
solenza
2004 europa
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#15
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Cursa de acceleratie o poti schimba si tu din compartimentul motor. Si eu am cumparat si schimbat bujiile vechi eq cu NGK BKR6EZ ca tot m=-a batut la cap Dr-mky si sunt multumit de ele. Face bani si da se simte la demaraj un pic de zvac.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#16
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
nu merita. alea originale ajung schimbate la timp
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#17
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
e na nu merita monteaza-ti si ne spui dupa aceea sau daca te tine banu cumpara cu iridium NGK sau vrei ceva mai spectaculos demaraj... dai frumos cu spiralul de 1 mm gaura in capul eletrodului lateral mai multe nu mai spun ca dupa aceea nu stiu prin ce copac mai vedem la tv masini urcate.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
cudalbgeo2005 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 3 October 07 ![]() |
cele vechi au fost originale si am fost foarte multumit de ele dar cand le-am schimbat am mers tot pe originale dar cele din noul ambalaj gri de la RENAULT si imi mergea motorul foarte prost , am fost la mecanic si mi-a zis ca nu sunt bune cele care au aparut acum si sa-mi iau NGK-uri ...am facut asa si sunt foarte multumit.
|
--------------------
dacia
solenza
2004 europa
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#19
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pai cele de reno au o temperatura mai joasa de functionare deci sunt bujii calde iar daca temperatura creste fiindca ele sunt montate langa supapa de evacuare ... amestecul se aprinde inainte de a se da scanteia din cauza ca eletrodul ceramic se roseste devine incandescent iar motorul mere prost. Cu bujiile NGK temperatura de lucru e mai mare deci sunt bujii reci iar ele ating temperatura optima de functionare fiindca sunt montate langa supapa de evacuare ... temperatura dezvoltata la turati foarte mari peste 4800 de ture nu mai face ca eletrodul central din ceramica sa fie rosu si asa se arde cum trebuie amestecul de combustibil implicit functionarea corecta a motorului.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Acum am si eu NGK pe masina , parca acelasi cod 16 . Parerea mea este ca nu este dif mai mare de 5-10% fata de Beru , dar sunt mult mai proaste decat Denso-urile de acum 2 ani .
Fata de Beru se comporta mai bine intre 3500 - 4300 ture , dar se gatuie peste 5000 ture si au probl uneori intr-a doua subturata daca nu o iei incet . Codul 16 de la NGK scria ca are distanta de 0,8 la electrod si chiar asa si era ca mai intai le-am masurat si abia apoi le-am reglat la 0,9 , pentru ca la 0,8 la peste 4000 rpm era gatuita . Pornea mai usor , avea ceva cuplu mai lin , dar la turatii mari era gatuita , iar reglate la 0,9 , este un compromis bun intre mers lin si consum pe o parte si acceleratie si performante pe de alta parte . Oricum , la urmatorul schimb , am sa caut Denso , pt ca bujii ca alea nu am mai gasit . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
cudalbgeo2005 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 3 October 07 ![]() |
la mine nu se gatuie deloc la 5000 rpm si nici la 4000 rpm...vezi sa nu ai alta problema la masina.
|
--------------------
dacia
solenza
2004 europa
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#22
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nici la mine si urca frumos chiar la 6000 iar bujiile au distanta din fabrica 0.9
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Eu sunt cam in ceata cu "codul 16"
![]() Stiu de coduri gen BKR5EZ, BKR6E, BKR6EZ. Si distanta dintre electrozi este 0,9 pe site-ul NGK. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#24
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Mie mi s-a dat si garantie la bujiile NGK ...1 an de zile
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Brambus |
![]()
Post
#25
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Posibil ca una din bujii sa aiba alta distanta. 0.8 de obicei gatuie ! Eu am Iridium de cateva luni bune si nu am probleme deloc cu ele, mai ales la turatii mari .
|
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#26
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Acest cod de bujii NGK BKR6EZ sunt mai reci dar cum supapa de evacuare e plasata langa eletrodul bujiilor face ca bujiia sa se incalzeasca mult mai rapid. Celelalte modele devin rosi incandescente si din acesta cauza amestecul se poate autoaprinde fara controlul dat de calculator prin intermediul scantei generate de bobina de inductie.
Eu la aceste buji le-as incalzi la capete si as scoate bastonasul acela din carbon care reprezinta o rezistenta pentru a mari si mai mult puterea scantei pentru arderea si mai puternica a amestecului. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
augustin87r |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea ![]() |
Am desfacut si eu bujiile mele si am constatat ca ceramica e alba nu maronie. E bine sa fie asa? Intr-un fel sunt multumit ca se autocurata foarte bine....
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Aha, deci acu-i buna logica mea cu bujii putin mai reci
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
nextwebmaster |
![]()
Post
#29
|
Bagator de seama :) Group: Members Posts: 32 Joined: 5 April 08 From: Deva ![]() |
Vezi ce se intampla daca bati oamenii la cap?
![]() Intr-un final, te asculta ... ![]() Si eu folosesc BKR6EZ, si nu de mult le-am recomandat unui prieten cu logan de 1.4 care, spune el, s-a transformat in alta masina de cand are NGK-uri ... ![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 Confort
|
|
sky79ct |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 27 November 07 ![]() |
Un pret mai de actualitate al bujiilor BKR6EZ care ar fi ?
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- CT xx SKY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:06 |