Retrogradarea treptei la depasire
![]() ![]() ![]() |
Retrogradarea treptei la depasire
a4tech01 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
nu am
**
**
|
|||
sefu_alx |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
daca esti intra4-a la 3000rpm si depasesti si vine masina din fata are rost sa depasesti
de ce? pai ai cuplu maxim la 3000 rpm cuplul motorului insa daca retrogradezi intra 3-a , cuplul la roata va fi mai mare decat int treapta a 4a ,datorita raportului mai mare,deci demaraj mai bun la masini decente ,in depasiri si la 100 merge dat a 3-a |
--------------------
x
y
2009
|
|
a4tech01 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
Nu-i vorba ca vine masina din fata;pur si simplu ma interesa cum depasesti cat mai repede.
Care e faza cu cuplul la roata(ca n-am mai auzit de asa ceva)?Ala trebuie sa fie optim,deci turatia sa fie cat mai mare posibila? Nu depinde si de sarcina(incarcarea masinii/rampa etc)? |
--------------------
nu am
**
**
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
cuplul la roata trebuie sa fie cat mai mare
cuplu la roata se obtine in treapta de viteza mica chiar daca turatia creste acolo unde cuplul motor scade,prin rapoarrtul mare al treptei inferioare,cuplul transmis la roata e mai mare in treapta a 3-a decat intreapta a 4-a daca ai bicicleta,pune lantul pe foaia mare+pinion mic si accelereaza,apoi pune pe foaia mare si un pinion mai mare si incearca iar cam asta si cu treptele de viteza |
--------------------
x
y
2009
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#5
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Caută topicul despre putere și cuplu motor
![]() Adică acesta: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ere+cuplu+motor This post has been edited by Catalin Marinarul: 18 Mar 2007, 12:02 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa iei masina si sa faci diverse probe pe autostrada.
Multe lucruri se invata din experienta. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
C@talin |
![]()
Post
#7
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
mergi turat cand depasesti ,eu de exemplu am 80 in 5,ca sa depasesc dau a 4 si blana pana la la 100-110 si fac depasirea forate scurt,mai alesc ca eu am 1.4 ,din semnatura ta vad ca ai 1,6
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
roskatu |
![]()
Post
#8
|
membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 22 July 06 ![]() |
la 80 daca vreau sa fac depasirea foarte din scurt bag a 3a . am facut niste masuratori pe autostrada si mi'a dat asa :
80-120 , a 5a : 19,5 sec 80-120 , a 4a : 13,5 sec 80-120 , a 3a : 8,7 sec Trage tu concluzia in care treapta e mai bine sa faci depasirea ![]() PS : LOgan 1,6 mpi ![]() This post has been edited by roskatu: 18 Mar 2007, 13:16 |
--------------------
Renault
Fluence dci90
2011
|
|
rapture |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 10 November 05 ![]() |
Bravo! cat se poate de sugestiv, scurt si la obiect. Din experienta e bine sa nu schimbi treapta in timpul depasirii. Chiar daca treapta a 3-a pare mai rapida, la viteza de 100 km/h e bine sa pleci din a 4-a
![]() This post has been edited by rapture: 19 Mar 2007, 11:57 |
--------------------
Peugeot
407
1.8E
- - PGO 407 1.8E
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Poate e putin off-topic ... de ce nu aveti rabdare sa faceti depasiri normale ??? Nu fortati masinile, nu consumati combustibil aiurea, nu poluati atmosfera, nu il deranjati pe cel care vine din fata si pe cel pe care il depasiti ... sa mai zic? si poate cel mai important nu riscati vietile voastre si pe cele ale celor din jurul vostru. Depasirea este, in opinia mea, cea mai periculoasa manevra ... oricand se poate sa ai o pana, de natura oarecare, sa apara vreun obstacol neprevazut, etc. ... si atunci de ce trebuie efectuate aceste depasiri cu inima la gura?
Ce ati spus voi despre depasire si cum se efectueza in forta e corect ... dar astea ar trebui sa fie cazuri exceptionale ... dar din pacate nu sunt ... poate si de asta zice lumea "ia uite-l bă și p-ăla, are Logan și se crede Schumacher". |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
C@talin |
![]()
Post
#11
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
eu sunt satul de smecheri care depasesc la limita in fata mea(multi cu mertan ) pe drumurile de afara ,nu in oras,de a trebuit de 2 ori sa franez de la 90 la 50 si tot a trecut pe langa mine la limita ,sau ultima faza de un bou tot cu mertan, care daca nu ieseam putin dupa drum ne faceam varza ,a trecut efectiv printre 2 masini ,oameni handicapati,scuze de offtopic da vroiam sa ma descarc
![]() si vorbesc de drum cu o banda pe sens ,br-bz |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
testike |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
>Ce ati spus voi despre depasire si cum se efectueza in forta e corect ... dar astea ar trebui sa fie cazuri exceptionale
De ce sa fie cazuri exceptionale? In orice depasire e bine sa stai cat mai putin timp, e mult mai periculos sa mergi cu alta masina langa tine, decat singur, nu? Si eu procedez ca mai sus, retrogradez si o calc, indiferent ca am 1 km liber in fata. Poate ocoleste bou' o groapa, sau o caruta, pana, etc.. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Ai dreptate ... cred ca stii la ce ma refeream eu.
|
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
UZD |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 12 September 06 ![]() |
Treaba asta cu retrogradarea treptei e valabila numai la benzina sau si la diesel trebuie facut la fel? Din cate stiu... dieselul are un cuplu ceva mai bun de la turatii mici
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006 1.5 DCi
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
ba da
dieselurile moderne urca in turatie destul,nu ca cele de acum 10 ani sa se plafoneze la 3500 rpm This post has been edited by sefu_alx: 18 Mar 2007, 15:59 |
--------------------
x
y
2009
|
|
roskatu |
![]()
Post
#16
|
membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 22 July 06 ![]() |
@UZD Decat in a 5a la 80 si 2000 rpm e mai bine in a 4a la 2800 rpm
![]() 80-120 a 5a : 17,5 sec 80-120 a 4a : 13,5 sec in a 3a nu ajunge la 120 ![]() Test facut pe dci euro 4 cu 70 cai ![]() PS :masina avea 3500 km deci nu era complet rodata This post has been edited by roskatu: 18 Mar 2007, 16:12 |
--------------------
Renault
Fluence dci90
2011
|
|
hash |
![]()
Post
#17
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
QUOTE(rapture @ 18 Mar 2007, 13:38) Bravo! cat se poate de sugestiv, scurt si la obiect. Din experienta e bine sa nu schimbi treapta in timpul depasirii. Chiar daca treapta a 3-a pare mai rapida la viteza de 100 km/h e bine sa pleci din a 4-a ![]() ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
si daca iti vine masina din fata ii mai dai a4a? (presupunand ca ai pana in 100 kmh)
|
--------------------
x
y
2009
|
|
C@talin |
![]()
Post
#19
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
ad care o fi problema daca schimbi in depasire ,ce nu puteti tine o singura mana pe volan sau voua va ia 5 min sa schimbati o trepata ,schimbi scurt
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
l@u |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Pierzi cuplul/puterea +cateva secunde bune nu ca manevra in sine nu se poate face
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
C@talin |
![]()
Post
#21
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
oricum nu prea am ce sa schimb eu, ca fac depasiri in a 4 ,nu in a 3 ,chiar si la 100 km\h dau a 4 si blana cat cuprinde
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
IRONICK |
![]()
Post
#22
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Deci pe bune de nu mi se face frica sa mai circul cu masina daca mai deschideti topicuri de genul asta.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
rapture |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 10 November 05 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 18 Mar 2007, 17:57) Deci pe bune de nu mi se face frica sa mai circul cu masina daca mai deschideti topicuri de genul asta. Si de ce anume ti-e frica?! ![]() ![]() |
--------------------
Peugeot
407
1.8E
- - PGO 407 1.8E
|
|
dRg |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
... pai domnilor asa se intampla daca mergeti in regim de consum si nu in regim normal.
Eu cu dieselul (care are un regim mai jos de turatie) in afara orasului nu stau sub 2000 rpm. si voi cu benzina o tineti in jur de 2000 ca regim de croaziera? Hmm saracul motor, cred ca plange rau! Nu stiu de ce, dar ceva imi spune ca oricum trebuia sa fii o treapta de viteza mai jos si in mod cert nu s-ar pune problema asta. Oricum 2000 de ture la benizna o vede doar putin prima si a doua treapta. De la a treia in sus nu ar vedea 2000 ture decat daca ar fi in frana de motor. Sincer e pacat ca o benzinara sa o tii asa jos in ture. Eu la diselara (extraurban) nu o tin sub 2000 (de la treapta 3->6) decat cand ajung in frana de motor. Mai mult, nu am de sa schimb in sus treapta nu o schimb. De ce ? Are cuplul maxim pe la 1800 si prefer sa pot calca acceleratia in orice mod fara sa-mi pese cum o fac (cum zicea cineva mai sus ca la diesel se retrogradeaza).In modul acesta nu am nevoie sa retrogradez ca nu ma aflu vre-o turatie critica. Nu mai zic ca turbina lucreaza in parametri optimi. Daca in oras nu o pot ridica in ture macar in afara sa o conduc cum cred eu ca e bine. |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#25
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(rapture @ 19 Mar 2007, 09:00) Si de ce anume ti-e frica?! Cand habar nu ai de ce vorbesti, de ce te bagi ? Hai sa iti traduc ... tu esti pe acelasi sens cu cel care nu stie sa aleaga treapta "corecta" si face depasirea in ultimul moment. Cum te simti ca trebuie sa te urci cu ambele picioare pe frana cand vezi ca moronul (no offence a4tech01) nu a fost in stare sa aprecieze cum trebuie ?![]() ![]() This post has been edited by IRONICK: 19 Mar 2007, 09:57 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bj |
![]()
Post
#26
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 18 Mar 2007, 12:02) total de acord. As mai propune si acoperirea turometrului pentru a evita si alte probleme suplimentare. Sincer cand am vazut topicul am stat sa ma gandesc la ce se intreba in primul post si mi-am dat seama ca nu stiu exact la ce turatie retrogradez, pentru ca o fac doar daca am nevoie. Atentia e pe depasire si daca simt ca am nevoie retrogradez si gata. P.S. retrogradez chiar daca am diesel si am cuplu bun de la ~2000 de ture ![]() |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
dRg |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
... cel putin la mine la 2000 rpm nu e nevoie sa retrogradez. Indiferent cum calc acceleratia raspune foarte bine.
LE: si 2000 e capat minim de turatie (deci ma gaseste acolo doar cand schimb). Si de obicei sunt in deceleratie (frana de motor) sau acceleratie. Depinde de situatie. 2000 rpm e o situatie tranzitorie, care de obicei o evit sa coincida exact cu inceperea manevrei de depasire - sau cand am nevoie de surplus de putere. Banuiesc ca m-am facut inteles. This post has been edited by dRg: 19 Mar 2007, 10:21 |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
a4tech01 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 19 Mar 2007, 10:55) Cand habar nu ai de ce vorbesti, de ce te bagi ? Hai sa iti traduc ... tu esti pe acelasi sens cu cel care nu stie sa aleaga treapta "corecta" si face depasirea in ultimul moment. Cum te simti ca trebuie sa te urci cu ambele picioare pe frana cand vezi ca moronul (no offence a4tech01) nu a fost in stare sa aprecieze cum trebuie ? Mai dar sunteti ceva de speriat!Voi probabil stiati cum se fac depasirile inainte sa mergeti in picioare!Voi n-ati fost niciodata incepatori?Ati castigat carnetul la loto,sau ce?Nu poate sa puna unu o intrebare,voi gata sariti pe el ca nu merita carnet,etc,ca va e frica sa mai iesiti pe strada!Am mai spus-o,sunt incepator si am abia vreo 700 km condusi.Ce e rau ca vrea omul sa invete?Apropo,eu pana la scoala de soferi nu m-am mai urcat intr-o masina;probabil unii dintre voi "s-au nascut" cum se zice in masina,si de aceea toate aceste lucruri li se par banale!! Eu am intrebat un lucru simplu:la depasire trebuie sa urci in turatie cat se poate de mult,sau sa stai in cuplu maxim?Si asta o intreb deoarece am mers acum 2 zile cu masina incarcata la maxim,si aveam in dreapta un asa-zis "sofer cu experienta" care efectiv nu ma lasa sa o turez mai mult de 3000 la depasiri!!Si vroiam sa vad daca are dreptate!Am facut o depasire care a durat cam mult(ce-i drept aveam cam un km de sosea in linie dreapta apropae complet libera).Am incercat sa schimb din 5 in 4 si s-a turat pe la 3700 si ala tipa la mine ca nu e bine,ca trebuie sa fie la 3000 cand depasesti!! Ce ziceti de ala,care cica avea experienta vreo 19 ani si ii invata pe altii prostii!!De unii ca aia ar trebui sa va fie frica,care se cred si experimentati.Eu cel putin sunt incepator,nu stiu prea multe si recunosc asta.Si evident nu ma bag in depasiri pe muchie de cutit daca nu stiu cum se fac optim! Totusi putin respect nu ar strica,atat in trafic cat si pe forum!! |
--------------------
nu am
**
**
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#29
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu vorbeam de aia care fac depasirea in ultimul moment si nici macar nu o calca. Din cauza asta ti-am scris si no offence ca sa nu te sesizezi din oficiu .... nu te-am bagat in categoria aia.
This post has been edited by IRONICK: 19 Mar 2007, 10:43 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
roskatu |
![]()
Post
#30
|
membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 22 July 06 ![]() |
@a4tech01 : Cu cat esti intr'o treapta mai mica la o turatie mai mare , cu atat vei accelera mai repede si vei face depasirea mai din scurt ... vezi testele care le'am facut mai sus
![]() |
--------------------
Renault
Fluence dci90
2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:20 |