Retrogradarea treptei la depasire
![]() ![]() ![]() |
Retrogradarea treptei la depasire
rapture |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 10 November 05 ![]() |
|
||
--------------------
Peugeot
407
1.8E
- - PGO 407 1.8E
|
|||
steph |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 775 Joined: 18 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca e destul de simplu. La orice competitie se urmareste timpul ( cat mai mic ). Cred ca se stie ca masinile alea ruleaza la turatiile cele mai "de sus". E destul de simplu ca o depasire se face la turatii cat mai mari pentru un timp cat mai scurt.
|
--------------------
Toyota
Yaris
TS
- Bucuresti
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#33
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Raptune, hai sa iti traduc din nou. In primul post de pe acest topic nu am jignit pe nimeni. Tu ai fost mai agresiv si ai sarit imediat sa ma ataci. Te-ai simti cu musca pe caciula sau ce mama ciorilor ? Suna mai mult a atac la persoana modul cum ai procedat tu.
A4tech01, treapta de viteza pe care ti-o alegi intr-o depasire depinde de ce depasesti (turism, tir, etc ..), timpul si distanta in care trebuie sa faci depasirea, inclinatia drumului, motor (ma refer la cat de puternic este), lungimea rapoartelor cv, etc ... Si foloseste tot cadranul la turometru daca ai nevoie. This post has been edited by IRONICK: 19 Mar 2007, 14:47 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
rapture |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 10 November 05 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 18 Mar 2007, 17:57) Deci pe bune de nu mi se face frica sa mai circul cu masina daca mai deschideti topicuri de genul asta. QUOTE(rapture @ 19 Mar 2007, 09:00) Si de ce anume ti-e frica?! ![]() ![]() Postul meu este pe masura afirmatiei tale ![]() |
--------------------
Peugeot
407
1.8E
- - PGO 407 1.8E
|
|
Petea |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
Eu personal nu trec intr-o treapta inferioara cand depasesc. Daca am timp sa o fac bine, daca nu stau la cutiuta. Treaba asta am deprins-o de la berlinuta unde motorul nu merge sa il forjezi peste 3000 de ture (decat daca e masina sefului cu care ai o problema
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
bae |
![]()
Post
#36
|
Re-member Group: Members Posts: 288 Joined: 4 June 05 From: Bucharest ![]() |
Nu ar fi totusi mai eficient sa alegi treapta potrivita dinainte de a incepe depasirea ca sa nu mai pierzi timp cu schimbarea ei in timpul depasirii?
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6 Mpi /
2005
|
|
roskatu |
![]()
Post
#37
|
membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 22 July 06 ![]() |
logic ca o alegi inainte de depasire , doar nu te apuci sa schimbi viteza in depasire
![]() |
--------------------
Renault
Fluence dci90
2011
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai o problema ar fi ca masina se plafoneaza dupa o anumita turatie. Adica peste 4500rpm (ipotetic vorbind) cuplul se plafoneaza si atunci e bine sa bagi o treapta superioara de viteza ca sa accelerezi mai repede. Asta o afli din experienta cu o anumita masina.
De exemplu daca esti in spatele unei carute sau camion care urca la deal, pornesti cu o treapta mica si esti cam obligat sa schimbi in timpul depasirii pentru ca altfel nu mai ai cuplu suficient si omori degeaba motorul. (nu e tocmai precis, dar puteti incerca asta in NFS V (Porsche) care e cel mai corect dpdv al realitatii ca sa nu stricati aiurea motoarele). Off-topic: Inca o chestie ar mai fi ca o masina incarcata are si distanta de franare mult mai mare decat una doar cu soferul, asta e pentru incepatori. Personal incep o depasire cu motorul pe la 2500 si daca trece de 4500 bag o trepata superioara. Daca te asiguri ca ai timp suficient sa depasesti nu ai nevoie sa fortezi motorul aiurea si e posibil ca schimband intr-o treapta superiora sa recuperezi timpul pierdut cu schimbatul prin acceleratia suplimentara data de cuplul maxim al motorului.(care e pe la 3500 la Logan si SLZ). In felul acesta ai si un consum rezonabil si motorul nu merge in regim de turatie maxima.(la benzina din Romania turratia maxima scurteaza viata motorului). L.E.: Ca o regula, atunci cand esti in depasire nu te uiti la turometru!! Pentru a sti cand tre sa schimbi, iti dai seama dupa zgomotul motorului si senzatia de acceleratie. This post has been edited by nh1980ro: 19 Mar 2007, 14:40 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
hash |
![]()
Post
#39
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
driverx |
![]()
Post
#40
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
daca imi spui si mie unde am aberat pe topicul asta..
|
--------------------
x
y
2009
|
|
driverx |
![]()
Post
#42
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Vorbeam de tine? Nu stiam....
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
pastrama |
![]()
Post
#43
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Ma sperie unele topicuri de p-aici... Voi cum ati luat carnetu? N-ati facut scoala? Nu v-a aratat ala ce si cum?
Si oricum, n-o sa invatati sa conduceti in fata calculatorului! |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#44
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 19 Mar 2007, 13:24) Adica peste 4500rpm (ipotetic vorbind) cuplul se plafoneaza si atunci e bine sa bagi o treapta superioara de viteza ca sa accelerezi mai repede Ipotetic vorbind, eu abia atunci simt ca trage motorul mai bine. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#45
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Daca faci un curs de arte culinare inseamna ca esti bucatar desavarsit?
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
pastrama |
![]()
Post
#46
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Dupa curs te bagi in fata calculatorului si citesti retete? ![]() This post has been edited by pastrama_stelistu: 19 Mar 2007, 14:48 |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#47
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Daca esti in fata calculatorului si dai in gard cu masina virtuala, ramai in viata si poti sa mai incerci o data (si te costa doar energia electrica, fata de repararea masinii).
Exemplul cu simulatorul auto pe calculator e bun ca sa-ti faci o idee despre diverse chestii care se intampla cu masina. In realitate lucrurile stau putin altfel...viata bate filmul! |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
rapture |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 10 November 05 ![]() |
Incet dar sigur topicul o ia pe aratura! Nu mai comentati ce a zis unul si altul pe langa subiect ca ma face-ti sa cred ca daca am dacie tre' sa fiu zmeu ca sa fac o depasire si daca totusi o fac trebuie sa tin cont si de cel care vine din fata la 2 km si de cei care sunt in parcare la Cora ca le este frica sa nu cumva sa fac accident. Eu unul recunosc ca merg tare dar controlat cand ma grabesc(destul de des), forjez masina dar in limitele date de producator si nu imi tremura indispensabilii cand depasesc sau sunt depasit. Sper sa nu se interpreteze iar pe dos dar eu sunt de parere ca fiecare are stilul lui de condus caci doar suntem oameni si nu roboti. Nu stiu de voi dar eu imi fac griji pt berbecii care atunci cand intrii in depasire accelereaza
![]() |
--------------------
Peugeot
407
1.8E
- - PGO 407 1.8E
|
|
wiorelus |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 11 August 06 ![]() |
Salutare !!
Eu nu inteleg o chestie, cum pot unii sa conduca masina automat ca un robot. Adica stau cu ochii cat cepele ![]() ![]() |
--------------------
Logan
Ambition 1.6 MPI
2005
|
|
dRg |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 13 September 04 From: Galati ![]() |
Pai a zis cineva ca sta pe ochii pe ceas? Normal ca o fac(em)/stim din relfex. Oricum daca ai privire de perspectiva ceasurile se vad in timp ce privesti la sosea. Eu stiu la cat schimb din experienta nu datorita faptului ca ma uit la ceas. Pur si simplu o fac si atat.
Intradevar cand esti la inceput incerci sa asociezi valori dar nu cred ca merge asa. Cu timpul te obisnuiesti. |
--------------------
VW
Bora 1.9 TDI 115CP
2000 Highline
- XXXX
|
|
cata87 |
![]()
Post
#51
|
![]() membru alb-violet Group: Members Posts: 590 Joined: 4 January 07 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(wiorelus @ 19 Mar 2007, 17:33) Salutare !! Eu nu inteleg o chestie, cum pot unii sa conduca masina automat ca un robot. Adica stau cu ochii cat cepele ![]() ![]() corect spus,dar vorbind de masina fara turometru,am mers zilele trecute cu o tipa care avea o solenza de-aia turometru...sa vezi acolo senzatii...dupa sunet creca schimba pe la 4000 daca nu chiar peste....pentru cei ce nu simt masina e greu sa mearga fara turometru |
--------------------
Dacia
Logan
2008
|
|
a4tech01 |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 October 06 ![]() |
QUOTE(driverx @ 19 Mar 2007, 15:04) Cu ce presupuneri vii si tu aici. Pai tu NU vezi ce zmei avem pe aici? Si pe deasupra unii mai sunt si tare revoltati ca altii se sperie de aberatiilor lor. Bai,eu am pus intrebarea asa:sigur trebuie sa ai turatie cat mai mare posibila? Pai va contraziceti singuri:ba unu' zice ca peste 4000 nu-i bine;altu zice ca trebuie pana la maxim(5000-5500). Din pct meu de vedere e clar ca nu te poti baga in depasire subturat(2000-2500),dar si peste o anumita turatie nu are rost sa omori motorul(4000-4500).Asta o stiam si in plus m-am uitat pe topicul ala in care e justificata treaba si cu formule.Si nu trebuie sa te uiti la turometru ca sa-ti dai seama de turatie! Asa ca eu zic sa observati mai bine cine sunt "zmeii" si cine abereaza aici! Parerea voastra e ca daca eu citesc pe DaciaClub parerea lui nea' caisa nustiucum gata o si pun in practica?Departe de mine aceasta "logica"! E clara treaba ,trebuie ca Km*jcv_i sa fie maxim(vedeti topicul dedicat).Asa se explica(felicitari celui care l-a creat)! Si prefer sa ma documentez mai bine inainte sa turez la 5500 aiurea ,cum imi recomanda unii pe aici!De aia am si deschis acest topic!Eu experimente n-am de gand sa fac cu masina!Faceti-le voi! Inca o data,eu am vrut justificarea aici,nu am intrebat asa,pur si simplu. Turometrul nu e neaparat necesar,ce e asa de greu sa inveti cum face motorul la 2000,3000 sau 4000(ca mai mult nu-i dau)? Eu am pus problema teoretic,nu practic!Bineinteles ca NU te uiti la turometru in timp ce depasesti!Bineinteles ca NU schimbi viteza in timp ce depasesti! Bineinteles ca depinde de situatiile concrete din trafic si nu se poate da o "reteta" ![]() Si daca nu aveti nimic de spus(on-topic) abtineti-va!Pentru altele exista sectiunea Cafenea... This post has been edited by a4tech01: 19 Mar 2007, 17:39 |
--------------------
nu am
**
**
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#53
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Hai sa va povestesc eu ceva ... in drumurile mele se facea ca tocmai ajung o "masina" din urma (asta mergand in spatele a doua tiruri dar la cateva lungimi de masina). Dau eu semnal sa-l depasesc si da si el sa depaseasca tir-urile, desi a mers o groaza in spatele lor. Eu ma bag la loc si iau semnalul. Nenea cu masina din fata nehotarat pana la urma se baga in depasire. Masina venea din fata dar era destul de departe. Si depaseste, depaseste, depaseste .... si masina din fata se apropia si el tot depaseste, depaseste ... ajunge intre cele doua tir-uri. Dar in loc sa se bage intre ele pentru ca nu avea timp sa depaseasca al-2lea tir, el sa hotaraste sa continue depasirea. Si uita asa s-a terminat depasirea cu o mare frana a aluia de venea din fata si iesit mai mult de jumatate pe carosabil ca asa aibe asta loc sa treaca pentru ca nu trebuia probabil sa treaca de 3000rpm-uri unde avea cuplu' maxim.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
"... Si depaseste, depaseste, depaseste .... si masina din fata se apropia si el tot depaseste, depaseste ..."
Recomand celor care fac cum a facut nenea asta de care vorbeste IRONICK sa se impuste singuri in cap , pot sa fac rost si sa ofer contra cost si o arma de la cineva , pentru ca altminteri risca sa ucida si pe alti participanti la trafic, a caror sungur pacat ar fi ca s-au suit la volan in aceeasi zi cu un bou. Scuze de tonul poate prea vehement, dar dupa parerea mea depasirea e singura manevra de pe sosea care intr-adevar omoara ! Restul manevrelor / pericolelor (viteza, carosabil umed, curbe, pietris, somnul, etc) "pot" ucide, dar depasirea facuta prost , de obicei, chiar reuseste asta ! ... Pana mea...daca consideri ca nu esti in stare sa faci depasirea ca lumea, mai bine nu o mai faci ! Mai astepti 10-20-1000 secunde pana gasesti conditii prielnice, si apoi te bagi...astfel poti depasi confortabil si cu a treia, si cu a patra... Cea mai de c@kt scena pe care am intalnit-o a fost pe la Bistrita spre Cluj, unde am prins un tractor cu 2 remorci depasind un camion DAC cu o remorca...ia ghici ! cat a durat treaba asta??? |
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
nh1980ro |
![]()
Post
#55
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Parerea mea e ca daca esti presat si ai nevoie de demaraj, te duci in 4500rpm si schimbi o treapta superioara. In felul asta dupa ce schimbi ajungi pe la 3500rpm si pici pe cuplul maxim al motorului, ceea ce ajuta la o acceleratie decenta.
Acum depinde si cat de repede schimbi si alti parametri. Eu, din experienta proprie, asa simt ca merge bine masina, si cred ca in felul asta nici motorul nu are foarte mult de suferit. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#56
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(bolek_bolek @ 19 Mar 2007, 18:02) sa se impuste singuri in cap Nic chiar asa.QUOTE(nh1980ro @ 19 Mar 2007, 18:18) Parerea mea [...] te duci in 4500rpm si schimbi o treapta superioara Ai spus o data si lumea a inteles. Nu mai trebuie sa repeti. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
testike |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
N-are nici pe dacu' masina, eu am mers cu a mea ore in sir cu 4500 rpm, am un prieten care merge des la fratele din Belgia si a mers zeci de ore in sir asa, efectiv viteza maxima cu care mergea masina.
Apropos de depasirea de mai sus, mi-am amintit de o depasire pe care am facut-o cu probleme: era un Mercedes diesel mai vechi in fata, si un tir luuuung in fata lui. S-a bagat Mercedes-ul in depasire, am vazut ca erau cel putin 5-600 metri in fata si m-am bagat si eu, si o dubita dupa mine. In spatele dubitei era alt tir. Nu stiu daca a accelerat primul tir, insa Mercedes-ul numai nu reusea sa il depaseasca , cel care venea din fata era foarte aproape, si eu eram prins intre Mercedes, TIR in lateral si dubita in spate. Am avut mare noroc ca soferul dubitei si-a dat seama de problema, a intrat la loc intre tiruri, si apoi a franat sa imi faca loc sa intru si eu.. De atunci nu ma mai bag in depasiri dupa alta masina.. Si cand depasesc o fac cat mai repede. ![]() This post has been edited by testike: 19 Mar 2007, 23:23 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
CristiRzR |
![]()
Post
#58
|
![]() Fost posesor DSN Group: Members Posts: 531 Joined: 29 August 06 From: Constangeles ![]() |
QUOTE(testike @ 19 Mar 2007, 20:54) N-are nici pe dacu' masina, eu am mers cu a mea ore in sir cu 4500 rpm, am un prieten care merge des la fratele din Belgia si a mers zeci de ore in sir asa, efectiv viteza maxima cu care mergea masina. Are pe draq...dar mai in timp asa, nu imediat....ca de mers, se poate merge ore in sir cu 4500, daca te tine temperatura si uleiul! Iar in timp sa vezi ce misto fac simeringurile! ![]() |
--------------------
VW
Golf
1993 GL 1,8i
- CT 85 RZR VW Golf 2007 Trendline 1,4i
|
|
hash |
![]()
Post
#59
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#60
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Scuze ca m-am repetat (desi in al doilea post am explicat si de ce schimb la 4500..ca sa pice pe cuplu etc.)
Putin off-topic: Cred ca limitarea la motoarele noastre Renault e pusa acolo ca sa nu vedem urme de pistoane pe capota. Motoarele care se simt bine la turatii de peste 5000rpm se gasesc pe masini ceva mai scumpe decat Logan & co. Desi reclama la Logan e cu o masina care incalca reguli de circulatie (vezi cea interzisa cu trecerea peste calea ferata si aia mai noua cu Logan MCV care depaseste pe campie) si pare o masina sportiva (sunt aproape sigur ca filmarile s-au facut la viteze de maxim 50km/h), well... Logan ramane o masina de familie (stil de condus batraneste, economic etc.). Condusul masinii la turatii mari pe perioade extinse de timp duce la un consum mai mare (de benzina, bani pentru reparatii etc.). P.S: Partea buna a lucrurilor e ca daca vindeti o masina "alergata" sunt destui gusteri care nu-si pot da seama ca acea masina a fost dusa in 5500rpm in mod constant. Eu unul n-as cumpara o masina SH de la un pustiulica de pana in 28 de ani.. ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:37 |