Calc. de bord nu se potriveste cu cantit. de comb. de la pompa, Litrii consumati sunt mai putini
![]() ![]() ![]() |
Calc. de bord nu se potriveste cu cantit. de comb. de la pompa, Litrii consumati sunt mai putini
mariuscond |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|||
holograma |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 20 December 06 ![]() |
aici ai dreptate.
![]() dar parca era vorba si de concordanta intre pompa si CB. eu la asta m-am referit. si io sper sa nu fie inchis topicu ca poate se gaseste vreo explicatie logica... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
Am eu o senzatie ca CB-ul face neste calcule acolo...Ti*Tl (unde Ti ii timpul de injectie si Tl ii cantiatea de benzina injectata in unitatea de timp). Si cum Ti variaza in functie de ...multe... (daca-s infundate injectoarele...Ti creste...de unde si produsul Ti*Tl creste...de unde si o cantitate teoretica de bezina consumata mai mare.
O intrebare: nu-ti apar variatii de cantiate primavara? (apropos...primavara si toamna pompele din statii sint recalibrate...trecute la regim de vara sau iarna). |
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
in ce consta acest regim de vara sau iarna?
|
-------------------- fan VAG!
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
horsewhisperer27 vara densitatea litrului de benzina ii mai scazuta...dar puterea calorica ramine constanta pe gramul de combustibil. Prin urmare, legislatia ii obliga sa-si "recalibreze" aparatele de masura (pompele)
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
holograma |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 20 December 06 ![]() |
avand in vedere ca rezervoarele sunt subterane, combustibilul isi pastreaza o temperatura constanta si aproximativ egala indiferent de anotimp. poate ca aceste recalibrari sunt impuse de alte motive.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
holograma cu siguranta nu. Rezervoiarele nu sint subterane (nu sint la 10 m adincime...Si nu, nu-si pastreaza valoarea. Exista o variate de temperatura...destul de semnificativa.
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
cconiac |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru drept Group: Members Posts: 66 Joined: 28 April 05 From: Iasi ![]() |
Nu atuncati in mine (cu benzina) insa eu stiam ca ECU nu masoara benzina care trece prin injectoare ci cantitatea de aer consumata pentru amestectul carburant. Apoi pe baza unor valori prestabilite iti spune tie cam cata benzina ai consumat.
|
--------------------
KIA Cee'd 1.4 2008 /
Clio II Symbol 1.4 2005
.
- . Better late than sorry.
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
cconiac ca sa faca asta...trebuie sa stie cantitatea de aer care intra in motor (sonda lamda)...ma cam indoiesc ca el stie cita cantiate de aer are intrata...in fapt, nici nu il intereseaza...pe el il intereseaza ce cantitate de aer scoate...in functie de asta regleaza. Parerea mea...hic...
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
klaus |
![]()
Post
#40
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Calculatorul nu masoara cantitatea de benzina, calculatorul STIE cantitatea de benzina.
Care se calculeaza din debitul injectorului in unitatea de timp, ori timpul de deschidere al injectorului este comandat de ... uce injectie. Deci debitul se cunoaste (este o caracteristica a injectorului), timpul cat injectorul sta deschis se cunoaste (ca doar UCE il comanda) => cantitatea de combustibil injectata. Legat de cantitatea de aer care intra in motor, am mai descris eu pe aici cum se face masuratoarea, fara debitmetru: QUOTE(klaus @ 6 Aug 2005, 10:01) Astfel, cand se apasa pedala de acceleratie se roteste clapeta din corpul clapeta si astfel intra mai mult aer (deci si oxigen). In functie de aerul introdus in galeria de admisie, creste debitul de benzina injectat de injectoare (comandate de UCE injectie). Cand este cald, avand in vedere densitatea mai mica a aerului (deci si cantitatea de oxigen mai mica), deschiderea injectoarelor va fi mai mica decat in cazul unui aer cu emperatura mai mica. Acum, de unde stie UCE injectie cantitatea de oxigen? Pai din cei doi senzori de pe galeria de admisie: presiune si temperatura... Ecuatia generala folosita pentru injectie este: PV=nRT, unde
M = n x MM deci M= (PV/RT)xMM De aici se observa, cu cat temperatura este mai mare, numitorul fractiei este mai mare, deci masa de aer (deci si de oxigen) care intra in cilindru este mai mica. Din aceste observatii rezulta cauza "puturoseniei": la temperaturi diferite, la aceeasi deschidere a clapetei de aer (comandata de cablu de acceleratie) este diferita cantitatea de oxigen si cea de benzina injectata... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pina una alta... astept raspuns de la Vocea Clientului de la "Tehnic".
Cind am raspunsul, sper sa elucidam "problema". |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
Fxprime |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 24 May 07 ![]() |
Buna
intrebare ???????/ CB ia in considerare consumul de mers in gol ex asteptarea la semafor???? |
--------------------
dacia
dacia 1300
1975
- cj04roj
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
Da, ia in calcul...in fapt...consumul el il face pe ora (ma rog...minut...secunda...treaba lui). Restul sint raportari...
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Raspunsul telefonic primit de la WC:
CB-ul de pe dacia logan NU este un aparat de precizie ci doar "orientativ". La intrebarea despre "toleranta" CB-ului: Nu se stie! Eventual va puteti adresa unui service autorizat... bla, bla ... stiti si voi... Si ca sa "invirt cutitul in rana" si mai mult, desi "refuz" sa cred inca..., mai am un "rezultat" si anume Logan 1.5dci/65cp mers 480km (90% extraurban +AC cu ~110km/h), consum indicat de CB 23L motorina. Cit am "bagat" la pompa? Tineti-va bine... 33L (si nu curge din rezervor pe nicaieri!). Dezamagit total. Concluzie: se fura la unele pompe de se rupe, CB-ul (in cazul meu cel putin) indica corect numai ora exacta (cred...), oricum pina imi voi cumpara urmatoarea masina ma voi lamuri ce e cu Dacia Logan si voi alege in consecinta. Si ca sa nu fiu rau intentionat voi merge si in service, desi... stiti si voi cum e. Daca se confirma ultimul consum incep sa invidiez benzinarele. Voi mai face ceva "masuratori/experimente" + service si daca topicul va mai fi "in viata", voi reveni cu detalii. |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
cataline |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 9 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca ar fi 33L la 480km, e un consum mare pt diesel la un regim extraurban, suna mai bine a benzina decat a diesel (dar si ca benzina e umpicut cam mare)
![]() |
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005
- B-xx-XXX Logan 1.6 Ambition, dec 2005
|
|
C@talin |
![]()
Post
#46
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
mariuscond , eu am facut 510 km cu doar 26 l benzina ,si viteza de 140 destul de constant
![]() ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
l@u |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
![]() Da unde ai mers tu C@taline 510 km cu viteza de 140km/h ,,destul de constant" ? |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
zodrac |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Cu riscul de warn
![]() ![]() Si acuma ontopic, mi s-a intimplat de cateva ori la PetromV ca motrina sa faca spuma (din zisele unuia din ajutanti: "i-am atras atentia ca vreu doar pana la primul clik, el chinuidu-se mai mult"). Acuma nu stiu daca spuma aparea de la motorul pompei sau cand ajungea in rezervor sau era doar o abureala, dar in aceste conditii incapea mai putina motorina in rezervor pana la primul click decat de obicei. Nu am facut un calcul atent daca nu cumva pompa baga mai putin lichid decat inregistra. Concluzia ca a bagat mai putin in rezervor am tras-o subiectiv din faptul ca urmatorul plin a trebuit sa il fac mai devreme decat de obicei. This post has been edited by zodrac: 28 May 2007, 15:41 |
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(C@talin @ 28 May 2007, 14:48) mariuscond , eu am facut 510 km cu doar 26 l benzina ,si viteza de 140 destul de constant Pai CB-ul "arata" date rezonabile (d.p.d.v. teoretic), dar ce te faci cu practica. Tu chiar crezi CB-ul? Uite eu nu mai am incredere in datele furnizate de acesta desi nu stiu inca cine e "vinovatul".![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
C@talin |
![]()
Post
#50
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
QUOTE(l@u @ 28 May 2007, 14:58) De la Braila pana la Dambovita Targoviste ![]() ![]() ![]() Pai avem 1 liniuta la benzina am pus 30 l si am plecat la drum. La intoarcere mai avem 2 liniute la benzina Din 8 cate erau. ![]() This post has been edited by C@talin: 28 May 2007, 15:38 |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
cataline |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 9 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Cumva drumul ala cu ZECI de cruci pe margine? Nu ti-a spus nimic asta?
|
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005
- B-xx-XXX Logan 1.6 Ambition, dec 2005
|
|
C@talin |
![]()
Post
#52
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
Ba da
![]() ![]() Oricum nu-i prima oara cand merg pe acolo asa ,si prin sat cu 80 ![]() ![]() Eu totusi sunt surpirns de consumul mic de la noile bujii ![]() This post has been edited by C@talin: 28 May 2007, 15:46 |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
zodrac |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(C@talin @ 28 May 2007, 15:37) Pai avem 1 liniuta la benzina am pus 30 l si am plecat la drum. La intoarcere mai avem 2 liniute la benzina Din 8 cate erau. ![]() Daca as face eu calculul consumului in stilul asta cred ca mi-ar da sub 2%. Dupa ce fac plinul la primul ckic fac 380Km pana la Valsui si se duc 2 liniute abia si dupa teorema ta ar trebui sa zis ca am consum de 2.6l la 100 de km in conditiile in care am o viteza medie de aproximat 55 - 60km/h raportata de CB cu o viteza maxima in afara localitatilor de 130 - 140 Km/h PS si nu mai du in eroare lumea cu constant 140km/h. Poti zice asta numai daca mergi la aceasta viteza fara sa incetinesti sua sa accelerezi pe intregul parcurs - autostrada de exemplu. Iti zic eu ca ai sa ai o surpriza ![]() Si atunci sa ne spui si noua cum sunt noile bujii. This post has been edited by zodrac: 28 May 2007, 15:54 |
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
C@talin |
![]()
Post
#54
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
Deci nustu acuma dar din aia 30 d el cat am bagat la plecare am mai ramas cu 4 l pe langa aia cre erau ianute aproximativ 10. Eu sunt blocat
28 May 2007, 15:53: Daca zic ca la dus am folosit AC permanet pana la destinatie cred ca ma impuscati ![]() 28 May 2007, 15:55: Bine nu era cosntanata da oricum a fost turata in draci pe la poiesti ca sa depasesc cateva tiruti la intoarcere .Asta luni la ora 15 This post has been edited by C@talin: 28 May 2007, 15:55 |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Mario_b |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Asa, acum sa va zic ce am patit si eu cu CB:
La inceput, de-abea mi se aprinsese becul rosu la benzina. Am bagat fix 14,5 litri de benzina OMV Carerra 100, apoi am RESETAT CB. Am plecat la drum. Am mers 220 km cu masina (distanta calculata de mine nu aratata de CB....), dupa care se aprinde iar becul rosu.... Am facut repede un calcul la consum, mi-a iesit in jur de 6,6 litri la 100 km... BUN... Acum faza tare: ma uit la CB si imi arata distanta parcursa de 180km si consumul mediu era asemanator cu cel calculat de mine(pe CB arata cam 6,9 nu mai stiu bine). De unde diferenta aia de 40 km intre distanta parcursa REALA si cea aratata la CB? Cei 180 km i-am luat de la modulul ala care se reseteaza automat cand resetezi CB, nu de la jurnalier.... Eu cred ca undeva dupa ce am parcurs 40 kilometri cu masina, s-a resetat singur CB, desi nu avea de ce ca il resetasem eu cu putin timp inainte, nu facea depasire de memorie... Poate si la unii dintre voi s-a intamplat faza asta.... PS Mai vreau sa mentionez ca in afara de intamplarea asta, nu am avut nici o problema cu CB, adica au coincis calculele mele cu ce arata el acolo. This post has been edited by Mario_b: 29 May 2007, 23:17 |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
aur31ian |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 5 June 06 ![]() |
la un drum de 750 km
in rezervor 21 l motorina euro 4 inainte de a plecare rsetat CB alimentat cu 28 l motorina euro 5 dupa cei 750 km verific medie consum (4.3 l/100 km) , combustibil utilizat (32 l) si ultima data sa vad cati litri de motorina mai am in rezervor. A rezultat ca in rezervor mai am 13 l ?, mai putin cu 4 fata de cat ar fi trebuit sa am Citind, in mare, ce s-a scris mai sus cred ca la determinarea cantitatii de motorina din rezervor pot aparea diferente , in cazul meu de 10% . off topic: nici un aparat de masura nu poate masura exact, nici macar un ceas elvetian, ar implica niste costuri mai mari decat un logan un instrument de masura al cantitatii aproape exacte de combustibil din rezervor, iar pompele din statiile de benzina nu au o verificare metrologica?! |
--------------------
logan 1,5 dci
ambition
2006
- AB 010426
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
aur31ian ba da...se face la interval de 6 luni parca...si cu spaga se face la interval de 2-3 milenii
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Sa vedeti minciuni la CB-ul BMW-urilor de prin 2001, la masinile alea arata CB consum de 7% si calculat le iese cam 10%.....
![]() |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
klaus |
![]()
Post
#59
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Acum cateva luni in revista quattroruote s-au publicat rezultatele unui test privitor la "realitatea" datelor furnizate de computerul de bord la diverse autoturisme. Erau vreo 8-10 vehicule, de la producatori diferiti.
Nu-mi mai aduc aminte exact care erau autovehicule, insa rezultatul testului a fost ca doar 1 (una) din ele avea un computer de bord care arata un consum aproape de realitate. Toate celelalte aratau un consum mai mic cu intre 10 si 15% din consumul real. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
Klaus....si mie tare-mi vine sa pun pariu ca aia era si singura masina care arata si viteza cit de cit apropiata de realitate. Si absolut intimplator...mai imi vine sa fac un pariu...ca cele cu abatere de 15%...aveau aceasi abatere si al viteza indicata...nu's...am eu asa o senzatie in vena.
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 20:58 |