Pneuri Logan, pneu = anvelopa pentru cine nu stie
![]() ![]() ![]() |
Pneuri Logan, pneu = anvelopa pentru cine nu stie
DragosG |
![]()
Post
#91
|
||
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 10 June 03 ![]() |
|
||
--------------------
Nissan
Qashqai
2008, 1.6 Tekna DragosG Logan Ambition Bucuresti
|
|||
dparaschiv |
![]()
Post
#92
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 11 October 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
|
|
commander |
![]()
Post
#93
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 5 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sorel @ 9 Jan 2005, 00:37) schimba cauciucurile. nu te gandi prea tare la cheltuiala. dupa prima alunecare de 20m pe asfalt umed cu Montana m-am oprit la vulcanizarea amicului meu si am luat alte anvelope. si unde mai pui ca am avut si un beneficiu: zgomot redus in rulare. dupa 35k km sunt perfecte inca. salutari. am si eu o intrebare: as putea sa-mi pun anvelope de 195/65 pe aceleasi jante de tabla de pe logan avand in vedere ca astea pe care le am sunt de 185/65????? |
--------------------
DACIA
LOGAN 1.4 laureate
|
|
Mirmar |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 22 November 04 ![]() |
Teoretic, poti, pt. ca 185 sau 195 desemneaza latimea cauciucului, 65 e raportul dintre ceva cu altceva - dar e bine ca ce ai gasit tu e de 65, totul e sa fie 65 pe 15 "
|
--------------------
Dacia
Logan Laur 1.4
- B xx BVE
|
|
DjurdjaK |
![]()
Post
#95
|
![]() Member of .. Group: Members Posts: 170 Joined: 7 October 04 From: Bucuresti ![]() |
185 inseamna latimea cauciucului, 65 talonul adica inaltimea lui
acum pentru cei care se pricep...as vrea sa imi iau niste goodyear sau toyo cu profil V, dar am auzit ca nu tin chiar asa de mult( se tocesc foarte repede) diferenta intre ele ..adica cele cu profil V si cele normale este de vreo 15 euro |
--------------------
Renault
Megane
2007 1.5 dCi 85CP
|
|
fisherman |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 3 December 04 ![]() |
Aveti aici un calculator pt cauciucuri http://www.miata.net/garage/tirecalc.html.
185 e latimea benzii de rulare si 65 e inaltimea talonului in procente fata de latimea benzii de rulare . Eu iarna as lua niste cauciucuri mai late pt ca aderenta e mai mica desi dezavantajaza la zapada proaspata si mare. ![]() |
--------------------
Citroen
10re
- vl-04-***
|
|
Alecu |
![]()
Post
#97
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 28 March 03 ![]() |
QUOTE(fisherman @ 9 Feb 2005, 01:59) Aveti aici un calculator pt cauciucuri http://www.miata.net/garage/tirecalc.html. 185 e latimea benzii de rulare si 65 e inaltimea talonului in procente fata de latimea benzii de rulare . Eu iarna as lua niste cauciucuri mai late pt ca aderenta e mai mica desi dezavantajaza la zapada proaspata si mare. ![]() si atunci oare de ce in competitiile auto desfasurate pe zapada concurentii aleg cauciucuri inguste?.... |
-------------------- |
|
collinro2 |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
Dimpotriva, iarna sunt necesare cauciucuri mai inguste, ca sa taie zapada. Chiar daca iei anvelope de iarna 185, daca le compari cu cele de vara vezi ca banda de rulare este cu 1-2cm mai ingusta.
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Aici am ramas cu ochii in soare!
![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
klaus |
![]()
Post
#100
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da, mai, ca de la frig se baga rotile una-n alta ca pinguinii si-si reduc dimensiunile
![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
collinro2 |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
da, bine, greseala mea, pentru ca la mine jantele de la rotile de iarna sunt un pic mai inguste decit cele de vara si anvelopa e un pic mai "subtiata".
|
--------------------
renault
megane 2.2
2006 1,5dCi 80CP
- IS-05-GP? We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|
fisherman |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 3 December 04 ![]() |
![]() ![]() ![]() Bafta! |
--------------------
Citroen
10re
- vl-04-***
|
|
Alecu |
![]()
Post
#103
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 28 March 03 ![]() |
la raliu sau in traficul normal nu se poate "pluti" pe zapada oricat de lat ai avea cauciucul... important este sa "tai" cat mai adanc zapada in speranta de a ajunge la stratul din vecinatatea asfaltului care iti ofera ceva mai multa aderenta iar asta se intampla cu cauciucuri mai inguste....parerea mea!
|
-------------------- |
|
fisherman |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 3 December 04 ![]() |
Nu ced ca e mai important sa "tai' in zapada!Si in vecinatatea asfaltului e de obicei ghiata.Si tot taind zapada scade garda la s
![]() ![]() |
--------------------
Citroen
10re
- vl-04-***
|
|
andreic |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru sorel. Anvelopele Vredestein se comporta foarte bine pe zapada si pe gheata. Dar tot mai bine ar fi sa sa ai anvaleope de iarna- astea sunt all season.
Si sa stii ca si cu aste la o franare mai ''tare'' masina scartie rau, pacat ca nu am ABS. Apropo cineva zicea ca are Matador si este multumit de ele. Eu am si o SLZ echipata cu aceste pneuri si sunt dezastru pe gheata. Pe uscat merg bine. Daca vrea cineva anvelope Vredestein este un magazin in incinta Pavilionului Expozitional. Nu va speriati de preturile afisate de obicei mai fac reduceri. Eu le-am achizitionat la 2,3 mil lei. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
narcisoi |
![]()
Post
#106
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 5 February 05 ![]() |
PENTRU FISHerMAN... fa o proba de frinare cu cauciucuri inguste si una cu cauciucuri late.. si pe zapada si pe gheata... si ai sa te convigi... apropo de cind ai carnet... si citi km ai facut in conditii de iarna...
![]() La fizica eu cind eram mic si ma duceam la scoala am in vatat diverse chestii asa de cultura generala si de aici am ajuns la concluzia ca in conditii de aderenta precara e mai bine sa ai o forta de apasare mai mare... asta e ceva de genul cine aluneca mai bine pe zapada un ski sau o patina ? incearca sa patinezi pe zapada si ai sa te lamuresti . in final pentru SN mea cele mai bune cauciucuri de iarna au fost 155/80/13 si pot sa zic ca trebuia sa fiu atent cum frinez pt ca erau altii in spate cu gume late care i-mi pupau spoileru... Inca o treaba in CI la Logan scrie la cauciucuri recomandate 185/65/15 sau 175/70/14 si din moment ce alea care vin din fabrica pe 15 sint de vara ... ghici de ce a omologat fabrica masina asta cu 2 tipuri de gume : un set de vara si unu de iarna.... Si daca tot nu te-am convins dute la orice producator de pneuri si vezi ca in nomenclatorul de produse comercializate vei gasi latimile mai mici disponibile preponderent pe profile WINTER si invers la cele mai ate GATA... daca nu crezi testeaza sau ![]() |
--------------------
Reno
Fluence 1.5 dci 85
cheala 2010
|
|
fisherman |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 3 December 04 ![]() |
Domn' narcisoi nu pun la indoiala experienta dumitale in privinta experientei automobilistice si cunostintele in materie de fizica, dar mergand pe rationamentul acesta " am ajuns la concluzia ca in conditii de aderenta precara e mai bine sa ai o forta de apasare mai mare... "rezulta ca toti ar trebui sa avem iarna roti de...trabant pentru o apasare mai mare
![]() Si poti sa te chinui cat vrei ca nu o sa poti patina -cu patinele- pe zapada. ![]() Profilele de iarna sunt mai mici pt a evita consumul excesiv de comb. dar asta nu inseamna ca ai aderenta mai buna. Si pentru a-ti satiface curiozitatea am carnet din 99' si cam 200.000km cu diverse masini, iar iarna nu las masina la mucegait in garaj-ba chiar imi place mai mult-. ![]() Bafta! |
--------------------
Citroen
10re
- vl-04-***
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(fisherman @ 21 Feb 2005, 04:17) e ca si cand ai spune ca o masina mai incarcata poate opri mai repede decat una goala, cu aceleasi pneuri pe acelasi drum. Eh, aici daca ignoram efectul inertiei masei suplimentare si luam in considerare strict influenta pe verticala, cam asa e, se opreste mai repede... |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
driverx |
![]()
Post
#109
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(fisherman @ 21 Feb 2005, 04:17) .....am carnet din 99' si cam 200.000km cu diverse masini, iar iarna nu las masina la mucegait in garaj-ba chiar imi place mai mult-. ![]() Bafta! Degeaba ai. narcisoi are dreptate. Uitate la raliuri daca nu ne crezi. Astia pe asfalt au cauciucuri serioare si iarna (ca tot a fost raliul Suediei) cred ca sunt mai mici si decat 155. Chiar arata ca un trabant masinile alea iarna. De prosti le pun? Sau ca sa nu consume asa mult masina??? ...si nu confunda zapada cu gheata. Poate pentru tine o fi aceasi apa inghetata dar pentru comportamentul unei masini, sunt chestii cam foarte diferite. ...alta invazie de "specialisti" pe forum..... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Alecu |
![]()
Post
#110
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 28 March 03 ![]() |
pune domnule cauciucuri late iarna si vezi daca e mai bine... ca nici pe mine nu m-a crezut (eu am verificat pe pielea mea)... probabil e o prejudecata cauciucri late = aderenta buna.... numai ca pe zapada si gheata nu se verifica
|
-------------------- |
|
fisherman |
![]() ![]()
Post
#111
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 3 December 04 ![]() |
Bine mai "specialistilor", aia pun cauciucuri mai subtiri pt ca au masini mai usoare si ii intereseaza mai mult rezistenta la inaintare care e mai mare pe zapada=> pierd timp si putere,+ca au tractiune integrala si asa compenseaza lipsa latimii caucicului, iar acele cauciucuri au tinte metalice deci o aderenta ridicata. Cati dintre voi si-ar pune asa ceva aici?Ca mai mult de o saptamana nu e zapada pe strazi si se tocesc.Asa ca...
Si de ce nu s-ar aplica fizica si pe zapada?In fond e un mediu cu aderenta mai scazuta dar legile fizicii raman aceleasi.iar faptul ca roti mai late=aderenta mai buna nu poate fi negat... sau am eu "prejudecati"..... sstanescu are dreptate cu masa inertiala, asa ca voi ignorati-o si puneti ce anvelope doriti+eleroane pt downforce ![]() offtopic narcisoi cred ca vrea aderenta mai buna pt. turbo....... ![]() |
--------------------
Citroen
10re
- vl-04-***
|
|
loki |
![]()
Post
#112
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 23 September 04 ![]() |
Daca tot va certati, iata parerea unui specialist (true one this time!!!):
Traseul este unul foarte rapid si foarte fluent si este o adevarata placere sa te "joci" cu masina in aceste conditii. Pilotajul pe zapada este similar cu cel de pe un traseu acoperit cu macadam fin. Uneori, crampoanele fac ca aderenta pe zapada sa fie chiar mai buna decat aderenta de pe o proba de macadam. Daca traseul va fi curat, este foarte important sa ramai pe linia ideala, deoarece acolo vei gasi si aderenta necesara. Daca te abati de la linia ideala si intri pe zapada proaspata, aderenta dispare si se pierde foarte mult timp. Vremea va avea un cuvant greu de spus. In prima zi vom porni ca al doilea echipaj din concurs. Daca temperatura va fi pozitiva, iar zapada moale, vom avea putina aderenta si vom pierde timp curatand drumul in fata celor ce vor lua startul in urma noastra. Daca zapada va fi tare, iar traseul va fi inghetat si acoperit cu gheata, atunci aderenta va fi excelenta Toni Gardemeister - despre raliul Suediei Cititi ce pneuri foloseste Toni, ce sectiune au si o sa va da-ti seama de ce folosesc asemenea pneuri la raliurile pe zapada... |
-------------------- |
|
boco-man |
![]()
Post
#113
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 8 October 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(JohnyBe @ 15 Nov 2004, 15:12) Inca nu mi-am cumparat nimic. Am vrut sa-mi iau Sportiva la 1.4 mil lei/bucata din Sel Gros dar s-au vandut deja. Am auzit azi ca alea ar fi de fapt resapate dar nu stiu sigur. Eu am avut inainte o Dacia Break pe care am "Incaltat-o" cu cauciucuri Sportiva. Am fost foarte multumit. Urcam lejer la deal unde altii cu cauciucuri de iarna(resapate) sau mixte(mai ales) se mai chinuiau umpic. Acuma ma duc sa mai caut si pe la alte magazine. Sal'tare, Sportiva=" house brand " de la Continental;anvelopele sunt noi, nu reesapate, alte "private brand" de a lu' Continental; asta in caz ca gasiti pe undeva marcile respective si nu stiti de unde sa le luati: Platin , Eurotyre, Eurotec,America,Snowwolf, Winterstar, Flamingo Alaska, Global winter, Sebring, Eurosnow.. Hosuse/private brand= anvelope facute de un producator ( Conti, Dunlop,Michelin, etc) pentru diferiti clienti, piete...asemanator de ex. cu masinile de spalat alaska(se gaseau pana ac vre o 2-3 ani la metro: sunt facute de Beko, vandute doar prin Metro sub brandul Alaska; alaska, faust= branduri Metro; asa cum la electronice in Quelle, sau Neckermann, au de ex: universum sau privileg. Parerea mea: iarna= anvelope de iarna!( bine ar fi si sa ne permitem asta... ![]() am avut si io probleme mari cu aderenta , in special pe carosabil umed cu Montana |
--------------------
DACIA
1300&Laureate1,6
- HD04D...&TM11A...
|
|
tazzz |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
eu de-acuma ma gadesc serios la unele de vara
![]() ![]() ceva recomandari pentru unele de vara?(ma rog...sa tina din primavara pana in toamna) |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
boco-man |
![]()
Post
#115
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 8 October 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(tazzz @ 3 Mar 2005, 15:03) eu de-acuma ma gadesc serios la unele de vara ![]() ![]() ceva recomandari pentru unele de vara?(ma rog...sa tina din primavara pana in toamna) Depinde de cati bani vrei sa bagi in anvelope: daca ai ceva banuti(aprox 2,5-3,5 mil/anveopa); poti sa te gandesti la Michelin, Pirelli, Goodyear , continental, uniroyal( asta i pt ploaie...) la 1,5-2: ar cam fi Barum, Debica, Matador.... ![]() |
--------------------
DACIA
1300&Laureate1,6
- HD04D...&TM11A...
|
|
bunicu |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 12 September 04 ![]() |
din auzite (cred ca pe undeva pe forum): pneurile cu care vine masina sint f bine echilibrate. spuneau ca doar in fabrica au nu stiu ce masinarie care echilibreaza intr-un fel anume ansamblul jeanta-pneu si ca cele de la vulcanizari nu reusesc sa obtina aceleasi performate.
asa e oare ? |
--------------------
Renault
Megane 2.1
Estate 1,5 dci 101 CP comfort expression
|
|
tache |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 22 November 04 ![]() |
si auto motor si sport se plang de pneurile montana in cadrul testului de anduranta cu logan
|
--------------------
dacia
|
|
leinad |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru dacionist Group: Members Posts: 395 Joined: 17 March 05 From: Constanța ![]() |
au cu montana am mers cu masina veche (dacia 1310) 50 000 km, fara probleme. e adevarat ca pe logan as fi vrut altceva......
am fost zilele trecute la vulcanizare...aveam 2,5 atm in pneuri....prgatirea pt vanzare ce inseamna pt dealeri?? ![]() |
--------------------
Logan
Preferance
75 ponei
|
|
KNIGHT_C |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 4 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Erai boier cu 2,5 !
Eu am avut 3 in toate (si in rezerva) ! Deci o chestie de tips & tricks e verificarea presiunii imediat ce ati ridicat masina. This post has been edited by KNIGHT_C: 19 Mar 2005, 22:53 |
--------------------
DACIA
LOGAN Ambition
2004
- B 40 ZZZ Nu judecati oamenii dupa hotararile si faptele lor inainte de a intelege conjuctura in care le-au luat respectiv facut.
|
|
andreic |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Cam toata lumea a avut presiuni mai mari in anvelope decat scrie in carte. Pe forum s-a si explicat de ce, dar acest lucru( faptul ca anvelopele nu se deformeaza daca au presiuni mari de aer in ele), ar fi trebuit sa fie remediat la dealer cand face pregatirea de livrare, mi se pare ca face parte din obligatiile lui. Oricum mie mi se pare o prostie sa ma obligi sa folosesc un anumit tip de anvelope, desi ar fi cam complicat ca fiecare sa ceara ce cauciucuri vrea. Ar trebui sa existe sa zicem 2-3 clase de cauciucuri ca optionale sa zicem si clientul sa poata decide in functie de dorinta si posibilitati ce tren de rulare vrea.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:30 |