DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme cu berlina prin Europa

Gheorghedracu
post 14 Feb 2007, 04:27
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Am facut o mica excursie prin Europa recent cu masina tatalui meu (Berlina, 2003, 28000km cind am luat-o). Si iata ce s-a intimplat:

Chiar inainte sa plec am gasit un furtun crapat in doua locuri, e un furtun subtirel, de ventilare a capacului chiulasei cred, cu o jonctiune in "T" vulcanizata, intra in baza carburatorului, in capacul chiulasei, si in racordul gros de cauciuc de la filtrul de aer, deasupra carburatorului parca.

Intrerupatorul stergatorului de parbriz s-a stricat imediat ce am ajuns in Italia si a inceput sa ploua. Am ramas doar cu viteza a doua a stergatorului. L-am desfacut din disperare si n-am reusit sa vad ce are, totul parea in regula, numai ca blestematul nu voia sa mearga.

Un pic mai tirziu, in Germania, am gasit cureaua alterantorului slabita rau (nu stiu cum a mers pompa de apa, masina nu s-a incalzit, deci a mers ea cumva). Am intins cureaua, am strins surubul de fixare, s-a ras filetul surubului, piulita nu mai putea fi scoasa, n-am avut cu ce sa demontez, am tras de surubul de intindere cit am putut, am mers asa, prin Olanda am gasit surubul de intindere rupt, cureaua slaba iarasi, surubul de fixare slabit bineinteles, caci nu se putea stringe iar o a doua piulita nu incape pe capat. Si surubul cu pricina e si M7 care e greu de gasit. Am scos un M6 nici nu mai stiu de la ce altceva si l-am strins pe sina de intindere a curelei, sub surubul de fixare, astfel incit sa nu-i mai permita acestuia sa mai coboare, slabind cureaua. A stat asa pina in tara, unde am ajuns dupa inca 3000 de km. Surubul de fixare cu capul gaurit prin care trece surubul de intindere bineinteles ca nu exista de cumparat nicaieri, Dacia nu il mai produce. Marele mester la care a mers tata nu s-a complicat el cu subtilitati, a mai pus o piulita pe surubul respectiv si a strins-o. Asa cum am spus mai sus, piulita nu incape de fapt, a prins probabil in vreo doua ture de filet, si va distruge filetul la urmatoarea intindere a curelei sau cind ii vine ei chef, ca bineinteles ca nu s-a gindit nimeni sa foloseasca loctite macar. Dar bineinteles ca mesterul doarme linistit ca doar n-o sa ramina el pe drum la dracu cu carti!

Tot in Olanda, toba finala s-a hotarit sa-si caute o viata mai buna pe autostrada spre Amsterdam. Teava era ruginita groaznic am observat la o examinare mai atenta. Masina a inceput sa urle bineinteles ca un bivol ranit de moarte, de m-a intrebat vamesul la intrarea in tara cam o luna mai tirziu, ce motor are masina? Ce motor sa aiba, unul prost, i-am raspuns.

Atunci a aparaut o noua problema, si anume, masina a inceput sa nu-si mai tina relantiul. Se mai intimplase de citeva ori prin Koln parca sa observ ca motorul parca vrea sa moara, dar m-am gindit ca cine stie, vreun gunoi in benzina, ma rog cum speram cu totii ca masina n-are nimic. Problema s-a agravat insa, masina facea ca un leu turbat, si pornea din ce in ce mai greu. Pe la Sibiu, pe drumul de intoarcere, am crezut ca iau trenul. S-a dovedit ca servomecanismul care actioneaza clapeta la mersul la relanti se stricase (Bosch, ma asteptam la calitate mai buna).

Am observat si alte probleme cu masina. Nu tine directia bine, volanul nu revine la pozitia neutra singur, orice corectie a directiei la viteze mai mari (peste 100km/h) dar si la viteze moderate, induce o flendurire a masinii pe directia de mers de parca ar avea tractiunea pe spate si ar merge pe gheata. Acelasi lucru se intimpla pe drumuri denivelate (vezi Brasov-Deva). Suspensia e foarte proasta, intra in rezonanta cu denivelarile regulate ale soselelor (in special in Austria mi s-a intimplat sa observ asta, caci am avut o sectiune mai lunga de autostrada de beton neasfaltata) si te oboseste sa te tii cu disperare de volan zece ore. Geometria suspensiei mi se pare de vina, probabil unghiul de caster e prost, nu stiu daca Dacia a modificat suspensia pe care o aveau masinile vechi, caci stabilitatea pe directie si controlul volanului sunt de-a dreptul sinucigase. Nu stiu cine a permis vinzarea masinilor astora pe piata, dar ar trebui pus sub acuzare numai pentru vraistea din suspensie si directie daca pentru altceva nu. Si ma compar cu masina veche a tatalui meu, Dacie 1300 standard promotie 1974, care n-are (nici acum) nici una din aceste probleme.

Usile se inchid atit de prost incit ploua in masina. Odata inchise refuza sa se mai deschida. Am gasit si zapada inauntru la Predeal unde am ajuns cind a fost prima ninsoare mare, cind au inchis drumul intre Posada parca si Brasov. In Amsterdam am gasit apa in masina, dupa o ploaie marunta, care a durat cu tot cu intreruperi vreo trei zile. De altfel de cum incerci sa deschizi usa, se observa ca "cade" in balamale, parca ar fi cu trei numere mai mici buloanele. Si masina e relativ noua, asa cum am spus. Usa deschisa poate fi ridicata cu mina vertical vreo cinci milimetri.

Butonul lampilor de ceata din spate a ramas la un moment dat in bord, n-a mai vrut sa iasa inapoi. L-am lasat acolo.

Controlul ventilatiei e o bascalie. Vara ai o singura varianta: cald de te sufoci. Iarna, ai doua: cald de te sufoci (daca pornesti incalzirea) sau frig de ingheti. Punctul de trecere e imposibil de gasit si de fapt cred ca se schimba aleator dupa fabrica de tuns oua. Oricum, parbrizul se abureste instantaneu cind vrei sa mergi undeva si nu ai incotro, ori deschizi geamul si mergi asa, ori dai caldura si ventilatorul la maxim. Sau rogi pe cineva sa te tracteze.

Si toate astea s-au intimplat dupa ce am facut un service masinii de la bara la bara, i-am luat patru cauciucuri noi de iarna, echilibrate, etc, etc. Ma intreb pina unde ajungeam daca nu o bagam in service. Au gasit inca de atunci o bieleta de directie cu joc, treaba pe care o banuiam, caci masina tragea dreapta un pic.

Concluzia mea este ca daca aveti o asemenea masina, responsabilitatea dumneavoastra civica e sa va inregistrati ca posesor de arma si sa o tineti sub cheie. Cine stie la ce neilegalitati se dedau aceste creaturi cind nu tinem ochii pe ele.

This post has been edited by Gheorghedracu: 14 Feb 2007, 04:30


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Feb 2007, 07:50
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Am impresia ca tatal tau ti-a pregatit o rabla...plus un ghinion chior.
Oricum spune-le la toti ca nu s-a luat nimeni ca ai 3 prezoane, ca aici e tara barfelor biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 14 Feb 2007, 07:56
Post #3


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Interesant postul tau ... la cat de adormit sunt era sa il ciresc de doua ori tongue.gif (stii tu dece) eu cred ca tu esti un mare ghinionist ...si imi pare rau sa aud asta . sunt de acord cu tine ca berlinele nou sunt mai proaste decate cele din promotia '1975 pana in 1989 ... unde unde eu consider ca dacia se facea cu simt de raspundere ...

Bine zis argon ... faza cu prezoanele ... si ori cum berlina are prezoane ... sau are niste piulite care se prind pe suruburi ... si in 2003 dacia mai fabrica berlina cu 3 prezoane ...?????????

This post has been edited by mihai0070: 14 Feb 2007, 07:59


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Feb 2007, 08:01
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pana in 2004...care'i dezavantajul? ai vazut sa se rupa? ai mai putin de lucru la schimbatul rotii.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 14 Feb 2007, 08:07
Post #5


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Exact ..+ ca se ghideaza roata faorte bine cand o pui pe acele suruburi ...biggrin.gif la cele cu prezoane stai sa te chinui sa nimeresti gaura ... (cei neinsurati abia se descurca ... radmasa.gif )


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 14 Feb 2007, 08:15
Post #6


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Ghinion, ce pot as zic, bine ca nu s-a defectat altceva...


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 14 Feb 2007, 10:51
Post #7


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




si eu cred ca ai avut putin ghinion...problema se mai pune si cum ai avut grija de masina pe parcursul drumului...ca daca te-ai vazut pe autobahn si tzio fi zis hai sa vad ce poate si i-oi fi dat pana pe la 150.... icon_mrgreen.gif oricum felicitari pentru curaju tau!


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 14 Feb 2007, 11:07
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Trebuie sa recunosc un lucru bun totusi care tradeaza inca rasa buna din care se trage masina. Motorul e cel mai fiabil lucru din ea, caci asa e, am ajuns pe la vreo 150, fortat de imprejurari (trafic, idioti care vor sa te dai la o parte neaparat cind vrea muschii lor, samd), dar am incercat sa nu o imping peste 140km/h. Cel mai mult am rulat pe la 130, unde desi e zgomotos (mai ales cu usile cum v-am spus, desi de la 90km/h in sus, nu mai e mare diferenta de zgomot) e relativ lejer. Consumul la 100km/h sta sub 8l/100km multumita injectiei, peste asta, sare la 10. Am consumat si un litru de ulei in primii 3000km sau cam asa ceva pina am ajuns la Amsterdam (ruta a fost Bucuresti-Viena-Roma-Amsterdam).
O particularitate neasteptata este ca motorul (de fapt injectia) e foarte inflexibila, daca schimbi viteza la viteza nepotrivita, nu trage, pur si simplu, ceea ce e foarte surprinzator pentru injectie. Te-ai astepta de la un carburator sa faca chestii de genul asta, dar toate masinile mele carburate trag la orice viteza. de exceptie, Honda nevesti-mii (Civic ED 1988, dublu carb) poate demara de pe loc si intr-a cincea! Si nu ca treapta a cincea ar fi scurta, caci la 170km/h are cam 4500ture/minut.

Nu cred ca cineva mi-a vrut raul ci cred ca taica-meu e cam ghinionist, caci a luat masina cum am spus cu 25000km la bord si veche de doar trei ani. Si a mai si dat 3000euro pe ea. La un moment dat l-am intrebat mai in gluma, mai in serios daca l-ar deranja daca "pierd" masina p-acolo, caci gasisem un Golf II frumos in Viena si voia doar 750de euro (negociabil!) pe el. Daciei ii facusem asigurare totala, ne-ar fi despagubit cam 2000euro in caz de furt. Acum trei ani cind am venit prima oara am cumparat un alt Golf II dar diesel (din '92) care mi-a lasat o impresie de nesters. Si p-ala chiar l-am alergat de i-au mers fulgii. Si avea deja mai mult de 230000km la bord. Am folosit-o si pe aia trei luni si am abandonat-o in Romania cind am plecat, nu's ce s-o fi ales de ea.

This post has been edited by Gheorghedracu: 14 Feb 2007, 11:14


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 14 Feb 2007, 11:17
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Mie motorul mi se pare cel mai prost reper al Daciei. Nu te lua dupa viteza, poti prinde 150km/h si cu setul varza, insa fiabilitatea motorului e de-a dreptul rusinoasa.
La motorul se putea folosi piese din materiale mai bune si nu crestea cu mult pretul final al autoturismului. Nu a existat interes, oricum masina se vindea, Dacia inca este cocolosita de stat si protejata de masuri care tin in puf fabrica de la Pitesti si golesc buzunarul clientului.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Feb 2007, 11:18
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Da' ce are motorul? e foarte bun, nu am avut nici o problema cu el...normal ca daca ii pui ulei prost ca romanu' nu te tine wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 14 Feb 2007, 11:19
Post #11


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Pentru informarea ta ... dacia nova ... cu carburator de 1.6 sau 1.4 (modificat) pleaca de pe loc in ori ce viteza .. chiar si a 5 a ... dar iti cam bati joc de ambreaj ... chiar eu am testat asta ... NOVA GT carburator de 1.4 model standard berlina ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 14 Feb 2007, 11:23
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(argon @ 14 Feb 2007, 11:18)
Da' ce are motorul? e foarte bun, nu am avut nici o problema cu el...normal ca daca ii pui ulei prost ca romanu' nu te tine wink.gif
*



Stiu zeci de masini care au avut numai Castrol GTX3, apoi Magnatec, si tot borasc compresie intr-o veselie. Poate ai avut tu bafta cu masina, dar esti un caz rarisim.
Parerea mea strict personala e ca motorul cu tije si ax cu came in bloc ar trebui interzis ca e un afront la adresa tehnologiei sec XXI. Cum naibii sa faci zeci de tije si parghii care fiecare induc jocuri, cand e atat de simplu sa montezi axa cu came direct in chiulasa.

This post has been edited by Twister: 14 Feb 2007, 11:26


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Feb 2007, 11:26
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Gheorghedracu @ 14 Feb 2007, 04:27)
Am facut o mica excursie prin Europa recent cu masina tatalui meu (Berlina, 2003, 28000km cind am luat-o). Si iata ce s-a intimplat:

Chiar inainte sa plec am gasit un furtun crapat in doua locuri, e un furtun subtirel, de ventilare a capacului chiulasei cred, cu o jonctiune in "T" vulcanizata, intra in baza carburatorului, in capacul chiulasei, si in racordul gros de cauciuc de la filtrul de aer, deasupra carburatorului parca.

*




esti sigur? unsure.gif

QUOTE(Twister @ 14 Feb 2007, 11:23)
Stiu zeci de masini care au avut numai Castrol GTX3, apoi Magnatec, si tot borasc compresie intr-o veselie. Poate ai avut tu bafta cu masina, dar esti un caz rarisim.
Parerea mea strict personala e ca motorul cu tije si ax cu came in bloc ar trebui interzis ca e un afront la adresa tehnologiei sec XXI. Cum naibii sa faci zeci de tije si parghii care fiecare induc jocuri, cand e atat de simplu sa montezi axa cu came direct in chiulasa.
*



nu stiu ce masini ai vazut tu, dar probabil umblate 10 ani pe ulei de Peco, si in al zecelea ceas bagat Castrol...in cazul asta poti sa te speli cu Castrolu' pe cap.
Daca ii pui ulei bun schimbat la timp si nu mergi ca descreieratul cu ea, tine minim 150 000 km, fara sa scape nici o compresie, si sa pape ulei.

Pun pariu ca o ambalezi iarna la pornire si o ti numai in sprituri, sa nu-ti moara...daca vrei sa te tina motorul nu faci romanisme d'astea...de obicei asa fac toti, si pe urma se mira de ce le scapa compresie la 50 000 km.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 14 Feb 2007, 11:55
Post #14


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Eu nu te cred ca ai mers prin toate tarile insirate de tine!


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Feb 2007, 11:57
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Teoretic nu il retinea nimic..practic...asteptam niste poze icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 14 Feb 2007, 11:58
Post #16


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




dar ce te-a facut sa pleci cu berlina din tara ? (de curiozitate)
eu zic ca ai scapat bine ; puteai sa ramai fara frane, sa se rupa o planetara, ambreiaj........dar colac peste pupaza te-a adus inapoi in tara ? ti-ai facut treaba ?
nu stiu de ce unii au impresia ca dacia berlina este o masina de la care sa ai pretentii, totusi pretul de noua la care o cumparai era undeva pe la pretul unei masina sh veche de peste 10-15 ani........ si masinile tot nu se puteau compara intre ele.....
dacia berlina este o masina cu care sa iti faci treaba zi de zi si de la care in nici un caz sa ai pretentia sa zici ca e masina sau sa ai pretentii de la ea de orice fel. (parerea mea) (pt cei care nu ma stiu am dacie berlina).....


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Feb 2007, 12:06
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE
dar ce te-a facut sa pleci cu berlina din tara ?


Ce-i face pe altii sa treaca Atalnticul cu canoe, sau sa zboare cu balonul in jurul lumii, sau sa ajunga la Vladivostok cu berlina...motive sunt...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 14 Feb 2007, 12:10
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(argon @ 14 Feb 2007, 11:26)
esti sigur? unsure.gif
nu stiu ce masini ai vazut tu, dar probabil umblate 10 ani pe ulei de Peco, si in al zecelea ceas bagat Castrol...in cazul asta poti sa te speli cu Castrolu' pe cap.
Daca ii pui ulei bun schimbat la timp si nu mergi ca descreieratul cu ea, tine minim 150 000 km, fara sa scape nici o compresie, si sa pape ulei.

Pun pariu ca o ambalezi iarna la pornire si o ti numai in sprituri, sa nu-ti moara...daca vrei sa te tina motorul nu faci romanisme d'astea...de obicei asa fac toti, si pe urma se mira de ce le scapa compresie la 50 000 km.
*



Nu mai pune atat pariu ca nu s-au cumulat la tine toate cunostintele despre Dacia. Stiu caracteristicile uleiurilor, a sitemului de ungere, si prin urmare nu o turez la rece. Mi-am facut totul singur la masina, inclusiv motor, cutie, am permis din '95, nu ma confunda cu baietii care emit idei "din ce am vazut la mecanicul meu".
Nu neg ca motorul poate duce si 150.000 fara sa scape compresie, insa doar in cazuri rare si daca mergi batraneste. Cand am sa vad Dacie la 150.000, fara interventii la motor, care nu scapa compresie si nu bate am sa iti dau dreptate. Si m-as bucura sa fie asa ca m-am saturat de jeg si maini belite in motor.
Eu stiu ca tu sustii ca nu ti s-a stricat nimic pe masina de cand a iesit pe portile uzinei, dar eu nu cred asa ceva. Daca e cum spui tu sa ne intalnim la 150.000km fara piese schimbate si fac cinste cu vin sa-ti sanctificam masina. tongue.gif

This post has been edited by Twister: 14 Feb 2007, 12:14


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Feb 2007, 12:12
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Twister @ 14 Feb 2007, 12:10)
Cand am sa vad Dacie la 150.000, fara interventii la motor, care nu scapa compresie si nu bate am sa iti dau dreptate.
*




144 000 km iti ajung? esti invitatul meu cand vor muschii tai.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 14 Feb 2007, 12:25
Post #20


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Sunt de acord cu Argon biggrin.gif berlina 1310 '85 300.000 km la bord cu un singur set schimbat ... merge de rupe ... si tu te invit la o demonstratie dar de luna viitoare cand imi aduce tata masina ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 14 Feb 2007, 12:26
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




hai sa terminam cu offtopicul, domnul Gheorghedracu din Australia, tare ne-am bucura daca ai pune niste poze din calatoriile tale rolleyes.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 14 Feb 2007, 12:29
Post #22


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(argon @ 14 Feb 2007, 12:06)
Ce-i face pe altii sa treaca Atalnticul cu canoe, sau sa zboare cu balonul in jurul lumii, sau sa ajunga la Vladivostok cu berlina...motive sunt...
*


din plictiseala sau din motive de aventurier ?
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 14 Feb 2007, 12:48
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




QUOTE(mihai0070 @ 14 Feb 2007, 12:25)
Sunt de acord cu Argon  biggrin.gif berlina 1310  '85  300.000 km la bord  cu un singur set schimbat ... merge de rupe ... si tu te invit la o demonstratie dar de luna viitoare cand imi aduce tata masina ...
*




Probabail schimbat la 270.000km, dupa ani de zile de consum ulei si batai. Acum , la 30.000 normal ca se numeste ca motorul are 300k si e OK. radmasa.gif


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 14 Feb 2007, 14:10
Post #24


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




sincer sa fiu si mie mi se pare cam mult 150.000 cu o berlina cu un singur set...am vazut cu motoru original la 100.000 da sincer cred ca masina aia nu a sarit de 3.000 si nu a fost fortata deloc...in rest io mai am o vorba...masina e sa iti faci treaba cu ea nu sa fii sluga ei mereu!


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 14 Feb 2007, 14:21
Post #25


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Domnule,

eu am mers 135kkm cu o berlina cu motorul de 1397. Pe la motor am inlocuit asa: radiator (neetans); parca si pompa de apa cu aceeasi ocazie. Kit de ambreiaj.

In rest nimic, motorul mergea bine. Nu am "protejat" masina in nici un fel, dar nici nu am facut "liniute" cu ea - cu alte cuvinte am folosit masina pur si simplu: intretinere la termen si (in afara de ce am pomenit mai sus) atit.

Partea frumoasa abia acum urmeaza: am vindut masina, care a mai mers cu motorul ei inca 8 ani pina la reparatie (cum o fi fost motorul cind a fost reparat, nu stiu). Anyway: experienta mea arata ca e posibil.



--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 14 Feb 2007, 14:36
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




Masina mea a mers cu ulei romanesc, pe care tata uita sa-l mai schimbe. A segmentat motorul la 91.000 de km. Problema a fost ca segmentii de uzina nu s-au potrivit pe pistoane pt ca erau prea grosi. Cei de la service au zis ca n-au mai vazut asa ceva. S-au potrivit niste segmenti polonezi, care abia au fost pusi ca sa nu crape. Am mai mers cu ei pana la 115.000, cand am schimbat setul.

In concluzie, eu cred ca daca ii pui ulei ca lumea si il schimbi la timp, ajungi cu motorul pana la 150.000.


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 14 Feb 2007, 14:39
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Am plecat cu ea pentru ca mi-am spus ca n-are motive sa nu mearga. Am mai mers cu o dacie acum 25 de ani pina la Paris si inapoi de doua ori, si pentru prima oara am vazut 140km/h in masina tatalui meu atunci, in Germania pe autostrada. Cu patru persoane in ea, si cutie cu patru trepte. Cind am vazut-o p-asta noua m-am cam ingrijorat, motiv pentru care am bagat-o in service cum am spus, sa i se faca tot. Se vede treaba ca specialistilor le-a scapat ceva, desi era o reprezentanta serioasa a fabricii, bariera Bucov (drumul Ploiesti-Buzau), oameni foarte profesionisti, dar greseala mea a fost ca l-am luat pe tata cu mine care a inceput sa le explice oamenilor ca e coleg cu patronul si alte faze d-astea, ca sa iasa mai ieftin, samd. Cind am schimbat cauciucurile (el n-avea doua la fel si toate erau resapate) nu l-am mai luat cu mine.

Ce sa zic, Argon, nu mai stiu exact, dar ceea ce stiu este ca furtunul este un "T" din care doua capete mai groase si unul mai subtire, vulcanizat la mijlocul celuilalt. Acela subtire merge in baza carburatorului. Astea sunt faptele sigure. Celelate doua capete, am zis si eu cum mi-aduc aminte. Daca vad o poza il identific imediat.

Uleiul l-am schimbat inainte de a pleca si inca o data pe drum, dimpreuna cu filtrul de ulei ambele dati. S-a uitat la mine omul ala in Neuchatel ca la martieni verzi cind i-am cerut filtru de ulei de Renault 12, dar l-a adus in 24 de ore de la comanda. Ulterior mi-a povestit de patronul magazinului care fusese pilot de curse in tinerete pe un Alpine A110. Simpatic batrinelu. Uleiul folosit a fost Elf sintetic nu stiu cum, 15w40 parca sau cam asa ceva, acelasi pe care mi l-a recomandat si il foloseste tata. Facut in Austria parca, sau Germania. Se gasea peste tot in Romania, caci am plecat cu el de-acasa.

Pentru cei care nu ma cred, ce sa le spun, n-au decit. De fapt pot sa va spun unde sa va duceti sa gasiti toba de esapament in Olanda ca dovada ca masina a fost acolo. A, si inca un detaliu hazliu. In Amsterdam mi-am dat seama ca platind parcarea sau amenda e acelasi lucru cu conditia sa te prinda cam dupa trei zile de parcare frauduloasa si am incercat sa vedem daca ne iese. Ne-a iesit in sensul ca dupa trei zile ne-am trezit cu o clampa pe roata si biletel in geamul soferului care zicea in trei limbi de circulatie internationala nu plecati cu masina ca aveti o clampa pe roata si o sa va stricati masina. Grijulii, olandezii. Haios era ca la rubrica din biletul amenzii unde inspectorul de parcare trebuia sa treaca marca masinii era scris foarte clar "ONBEKEND" ceea ce seamana cu unbekannt in germana si dupa cita germana stiu eu asta inseamna necunoscut. S-a prapadit de ris fi-meu ca ne-am adus aminte de bancul cu bolidul necunoscut care "gonea nebuneste pe urmele unui mercedes si claxona sa i se faca loc" (un trabant ramas in pana e tractat de un mertan spune bancul si soferul trabantului, speriat de viteza il claxoneaza pe alalalt sa mearga mai incet, in New York sau asa ceva, si asta ar fi scris ziarele a doua zi dupa ce-au intrat in panica cetatenii). Care va sa zica noi umblam creanga pin ioropa cu masina onbekend. Se si potrivea iar dac-ar fi auzit-o cum face fara toba... Ar merita sa ii facem titlu de glorie din asta.

Dar la un moment dat m-am saturat, si la o luna dupa ce plecasem din tara, din nou in Viena, am inchiriat un Megane 1.7dci cu care am fost la Paris prin Bruxelles si inapoi in Viena din nou prin Elvetia si pasul Arlberg. Alta viata. Alta poveste. Dacia deja nu mai avea toba, trebuia sa stau cu piciorul in acceleratie la stopuri, era un cosmar. Abia am ajuns acasa, cum va spusei cu Viena-Ploiesti intr-o singura zi, la trei dimineata pe 25 decembrie.

Si pot sa va spun, n-as da la o parte ocazia sa mai merg o data cu dacia, dar cred ca as prefera sa fie vara. Si ca amintire a timpurilor bune, m-am dus la tara unde zace si se face Roscata pulbere fina, si i-am salvat volanul si capul schimbatorului de viteze. Le am cu mine, aicea, si vor fi puse pe masina din semnatura mea in memoria unei masini mari, care ne-a servit cu credinta 35 de ani. Putine lucruri din viata mea mai supravietuiesc de atuncea.

In peregrinarea mea am intilnit o amica din Germania care e maniaca cu masinile si locuieste in acelasi satuc linga Kaiserslautern unde isi duce veacul Walter Rohrl. am avut ocazia sa vad acolo la o reuniune a masinilor de epoca a lor printre altele un R12Gordini care mi-a furat ratiunea, frumos ca un bibelou. Nu e exclus sa fie al meu intr-un viitor oarecare.

Despre poze ce sa zic, am mai incercat sa pun poze cu alte ocazii, si nu prea mi-a iesit. Mai incercam. Am impresia ca trebuie sa fie puse undeva pe internet ca sa poata fi incluse intr-un post, si al mele sunt in calculatorul lui fi-meu deocamdata. pozele mele sunt diapozitive (chiar pe film), si asta deja e o filozofie intreaga sa le scanezi. Daca cineva are vreo sugestie insa despre pozele digitale, va rog sa nu va sfiiti.

This post has been edited by Gheorghedracu: 14 Feb 2007, 15:01


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 14 Feb 2007, 15:14
Post #28


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Eu tot nu te cred!


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 14 Feb 2007, 15:46
Post #29


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Esti Toma necredinciosul ... ce are daca a mers cu berlina prin europa ... la urma urmei daca mergi linistit si calm ... este ca si cum ai merge in tara ..diferenta ...este calitatea drumului ... si bine inteles cat mergi cu ea ... dar sa stii ca un drum de 1000 sau 1200 km il poate face ori ce masina ... mai mult nu poti merge pe zi cu ea ca ...nu ai cum ... cat conduci ... 12 mers fara oprire cu 100 la ora ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 14 Feb 2007, 18:19
Post #30


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




super;) daca pun eu poze cu ce masina am fost prin europa si cu remorca;golf 2 diesel.dacia E parfum:))


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 00:48
Forum Renault