probleme cutie de viteze?, simptome ciudate
![]() ![]() ![]() |
probleme cutie de viteze?, simptome ciudate
mirceas |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#32
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
si la mine horcaie priza de vreo 4 ani.am schimbat bucsa de cupru si dupa 2 luni iar face asa.si la multe dacii am auzit zgomotu asta/
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Normal ca horcaie dupa 2 luni; asta pentru ca nu bucsa e cauza.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
viperfox |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
mirceas sunt deacord cu tine, insa, problema a evoluat exponential...la inceput a manifestat fenomenu de plecat din loc scoasa din viteza de 2 ori in 600km (asta a fost perioada in care am mers cu ea "asa"), iar apoi, in 50km a trecut de la stadiu asta la stadiu prezent ca nu mai merge R si deabia mai intra 1-2, moment in care am si parcat-o in fata blocului si am considerat-o de nefolosit
sunt deja convins ca nu este nici ambreiajul, nici o problema la tija schimbatorului, ci clar, este ceva faramat in cutie, si nu e ceva ce poate fi facut de mine in fata blocului, deci m-am apucat sa caut un mecanic/serivce... in alta ordine de idei, daca tot o bag in service si dau cutia jos si o sa ma coste si asa multi bani, ce ar mai fi bine sa fac cu ocazia asta? m-am gandit sa schimb burdufele la o planetara ca sunt crapate si curge vaselina, m-am gandit sa schimb acel rulment sau ce e el de la ambreiaj, care zdroncane la relanti, si oare sa schimb si discul de ambreiaj? deocamdata nu patineaza/nu-mi face probleme, dar are deja 45000km si ma gandesc, daca o sa trebuiasca schimbat in viitoru apropiat, sa nu dau jos motoru/cutia de 2 ori? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
ATM |
![]()
Post
#35
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai cam asa e obiceiul, ca oricum nu dai cutia jos de multe ori in viata masinii. Schimba sincroanele care par uzate, si burdufele, evident garniturile cutiei sa fie noi, iar de restul o sa-ti zica mecanicii. Nu te ingrijora, ca o sa ai pe ce da banii
![]() This post has been edited by ATM: 9 Aug 2007, 20:20 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
mirceas |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
la cutie nu stii ce ai de schimbat pana nu o desfaci. oricum costul pieselor variaza de la min. 200-800 ron daca nu si mai mult, depinde de gravitate. gandeste-te ca in afara de sincroane mai sunt si alte chestii pe acolo, saibe, alte elemente ale grupului conic, furca etc.
alte lucruri de luat in seama: - verificare stare planetare, inlocuire burdufuri cum ziceai - schimbat semeringurile planetare, semeringul de la cautator - melcul din cutie daca e uzat (nu costa mult, eu l-as inlocui indiferent) - stare traversa, poate ai vre-un tampon uzat. - revizie ambreiaj: bucsa bronz, rulmentul de presiune merita sa il schimbi tot asa, indiferent de stare, ca nu e scump, apoi restul (disc, placa) depinde de uzura si de cat de mult te obsedeaza cum iti merge ambreiajul. atentie si la furca, verifica planeitatea... |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
viperfox |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
am inteles, deci sa ma pregatesc cu un sac de bani :-<
|
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Imi cer scuze ca intervin si eu, dar va rog sa ma ajutati cu o problema legata de ambreiaj sau cutie. Problema este urmatoarea: deseori nu vrea sa intre in treapta I cu motorul pronit, trebuie sa bag repede II-logic si caraie, apoi repde I. Cu motorul oprit intra in orice treapta usor. Iar atunci cand stau pe loc cu pedala de ambreiaj apasata, in treapta I de viteza, se simt niste smucituri, parca cineva ma impinge de la spate. Am o intrebare: ar putea fi de la cablu de ambreiaj, care are cateva mustati... cu toate astea, am o cursa imensa la pedala de ambreiaj, sta mai sus cu mult decat cea de frana.
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
viperfox |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
daca zici ca stai cu ambreiaju la podea, bagat 1, si pleaca din loc e posibil sa ai problema cu discu de ambreiaj exfoliat sau sa iti fi sarit vre-un arc de pe el
|
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Nu pleaca chiar de pe loc, dar se simt niste smucituri, niste batai...
|
--------------------
-
-
-
|
|
sobolan |
![]()
Post
#41
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
belea mare iar...a mea pocneste cateodata in timp ce merg cu masina....nu sare din viteza...pur si simplu pocneste....dracu dracilor
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Sa le ia naiba de cutii de viteze, ambreiaj si planetare... si tot
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
sobolan |
![]()
Post
#43
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
bai frate...astea in 5tr is de belea...pun in 4 cu planet. scurte...
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Facem schimb de cutii de viteze daca vrei
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
thedragon |
![]()
Post
#45
|
![]() Sange de modovean aka GALATI Group: Members Posts: 583 Joined: 4 February 07 ![]() |
faza frumoasa la cutia mea !! cate o data pot sa o scot din viteze fara sa apas pe ambreaj ! cum ar fi viteza a 2 si a 4 ! parca numai la astea am incercat
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1989
|
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Pai mie mi s-a intamplat o data sa mi se rupa cablul de ambreiaj, si am mers cu ea fara ambreiaj. Intra si iese oricum din viteze, fara ambreiaj, fara zgomote daca stii cand sa schimbi; din cate stiu eu nu-i un defect.
|
--------------------
-
-
-
|
|
sobolan |
![]()
Post
#47
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Ovidiu Comănescu |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE Intra si iese oricum din viteze, fara ambreiaj, fara zgomote daca stii cand sa schimbi; din cate stiu eu nu-i un defect. Mai fa tu mult asa ca o sa vezi cum schimbi cutia cu totul. |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
ATM |
![]()
Post
#49
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru scosul din viteze la punctul mort, din cate stiu eu, nu e neaparat necesara calcarea ambreiajului, (cu conditia de a nu calca in acelasi timp si acceleratia). Pur si simplu pinioanele angrenate (care se invarteau deci cu aceeasi viteza, cuplate fiind) se despart si de-abia dupa aia incep sa aiba turatii diferite. Calcatul ambreiajului este necesar cand se baga in viteze, pentru a "taia" traseul de transmisie a rotatiei motor-cutie si a da astfel voie sincroanelor repartizate pinioanelor respective sa isi faca treaba. Cum, de obicei, cand scoti din viteza in majoritatea cazurilor bagi in alta viteza, calci si ambreiajul. Dar, in cazuri de extrema urgenta, merge scoasa usor si fara ambreiaj - mult mai greu e sa bagi in viteze fara el si atunci e riscul fiecaruia, functie de cat isi cunoaste masina, de cat tupeu are etc.
Acuma nu-mi sariti in cap, stiu ce zice manualul (sa calci intotdeauna ambreiajul cand "lucrezi " la cutie etc). Si chiar il calc la a mea. Spun doar ce am rumegat si eu din constructia cutiei si din utilizarea ei observata la alti soferi. This post has been edited by ATM: 13 Aug 2007, 01:27 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
ce se poate face la dacie sa nu se mai auda zgomot de la timonierie cand misti schimbatorul? se poate face ceva? e super naspa.
|
--------------------
x
y
2009
|
|
mirceas |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
buna intrebare, eu asa patesc doar la treapta a 3-a. face timoneria un zgomot enervant.
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
la mine cand sunt oprit si cu motorul oprit daca misc schimbatorul se aude zgomot de exemplu daca il misc in fata si in spate cu el maxim in stanga (dar fara sa bag in viteza)
se mai aude si in alte situatii..asta e doar un exemplu. |
--------------------
x
y
2009
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#53
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
QUOTE(v_razvan_c @ 12 Aug 2007, 13:17) Imi cer scuze ca intervin si eu, dar va rog sa ma ajutati cu o problema legata de ambreiaj sau cutie. Problema este urmatoarea: deseori nu vrea sa intre in treapta I cu motorul pronit, trebuie sa bag repede II-logic si caraie, apoi repde I. Cu motorul oprit intra in orice treapta usor. Iar atunci cand stau pe loc cu pedala de ambreiaj apasata, in treapta I de viteza, se simt niste smucituri, parca cineva ma impinge de la spate. Am o intrebare: ar putea fi de la cablu de ambreiaj, care are cateva mustati... cu toate astea, am o cursa imensa la pedala de ambreiaj, sta mai sus cu mult decat cea de frana. ![]() Daca cablul are cateva mustati inseamna ca e pe duca. Nu intra in viteza pentru ca ai cursa libera prea mare si nu mai debreiaza. Pe masura ce se rup din spire se modifica si reglajul pedalei de ambreaj. Schimba cablul ca sa nu ramai pe coclauri fara ambreaj. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#54
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
QUOTE(mircea.a @ 13 Aug 2007, 12:15) Daca cablul are cateva mustati inseamna ca e pe duca. Nu intra in viteza pentru ca ai cursa libera prea mare si nu mai debreiaza. Pe masura ce se rup din spire se modifica si reglajul pedalei de ambreaj. Schimba cablul ca sa nu ramai pe coclauri fara ambreaj. OK, o sa-l schimb, dar alta e durerea, pedala are cursa foarte mare, si in viteze masina tinde sa mearga... In fine, mai intai schimb cablul... 10X ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
chichi |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 28 December 04 From: Braila ![]() |
Am si eu o problema cu cutia: cand schimb din a III-a in a II-a se aude un zgomot ca si cand nu as apasa pedala de ambreiaj (desi o apas intotdeauna)...
Ce ar putea fi? Trebuie sa schimb toata cutia (5 trepte) sau se poate repara? |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.2V
2012
- BR
|
|
argon |
![]()
Post
#58
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
accelereaz-o putin inainte sa schimbi 3-2.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
viperfox |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
fac dinnou un apel disperat aici pe forum:
stie cineva sa imi recomande un mecanic care sa imi poata rezolva problema, respectiv sa repare cutia de viteze? (bucuresti) am intrebat pana acum vreo 3 mecanici si toti au zis ca nu se baga la cutia de viteze... nu stiu ce sa ma fac, unde sa ma duc? nu as vrea sa ma duc asa la primul service de pe strada, vreau sa ma duc la cineva care chiar sa mi-o faca bine, si sa nu imi fure/schimbe piese pe masina, cum se practica la serivceurile de dacii... help |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
Guzzzzy |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 10 September 07 ![]() |
Salutare ... Am si eu o intrebare legata de cutia de viteze . Dupa ce am citit aici pe forum problemele astea de la cutiile de viteza mi-am dat seama ca nici a mea nu sta bine deloc . Cutia e in 5T , are cam 35 000 Km , cand e rece intra perfect , dar cand se incalzeste intra foarte greu in tr 1 si tr 2 , in plus in tr 3 si 4 cand intra se simte la maneta ca se lovesc pinioanele pe acolo . Tot la cald caraie cand intra in R si se zbiceste un pic masina atunci cand intra.
Ce credeti ca are ??? Ce-mi recomandati sa fac ??? Multumesc anticipat |
--------------------
Dacia
1310 LI
2002
- OT 02 WNX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 14:47 |