probleme cutie de viteze?, simptome ciudate
![]() ![]() ![]() |
probleme cutie de viteze?, simptome ciudate
diaconuliviu |
![]()
Post
#91
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
viperfox |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
sa le iau in ordine inversa...
nu, nu de asta vreau sa schimb cutia, problema adevarata este descrisa la inceputul topicului (pe scurt, cupleaza singura la punctu mort); povestea cu schimbatorul era doar asa o chestie care am observat-o in timp si ma gandeam ca poate are vre-o legatura cat despre cutia mea, nu mai stiu exact vitezele si rpm, dar ce imi aduc aminte e ca intr-a 4-a la 2000rpm aveam 60, intr-a cincea la 2000rpm aveam 80 (parca), intr-a cincea la 3000rpm aveam 120 (iarasi, parca) si mai am poza asta, care o atasez This post has been edited by viperfox: 19 Nov 2007, 16:02 Attached thumbnail(s) DSC01963.JPG ( Size: 379.2k ) Number of downloads: 428 |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#93
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
am strans din nou ambreiajul; acuma prinde mai sus - asa cum e normal. trepidatia aia nu sa redus, tot asa face cand calc ambreiajul, dar de data asta doar cand scot dintro viteza, daca e la p mort si vreau sa introduc in viteza nu face......dupa toate astea sunt aproape sigur ca asta e rulmentul de presiune, voi ce ziceti?
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#94
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(viperfox @ 19 Nov 2007, 16:00) [...] ce imi aduc aminte e ca intr-a 4-a la 2000rpm aveam 60, intr-a cincea la 2000rpm aveam 80 (parca), intr-a cincea la 3000rpm aveam 120 (iarasi, parca) si mai am poza asta, care o atasez Da, dupa ce apare acolo, cutia ta e 5 trepte, grup conic 9x34, treapta a 5-a = 0,76 ("de Italia" sau "de fuga"). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
viperfox |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
aham, bun, un prim pas inainte;
deci acum, ca sa stiu daca cutia noua e la fel ca asta, as putea sa ma uit pe placuta, dar asta implica sa ma bag sub masina-difici, sau as putea sa observ asta la proba, nu? daca in viteza 4 si 5 are aceleasi rapoarte viteza/rpm ca a mea, atunci avem un castigator, nu? (verific 2000rpm in a 4-a si 2000rom intr-a 5-a, sau daca nu pot, pt ca asta inseamna 80 la ora, pot sa echivalez cu 40 la ora la 1000rpm intr-a 5-a, nu? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#96
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, legea turatie-viteza e liniara.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#97
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
40 km/h in a cincea la 1000 rpm nu ai cu nici o cutie de Dacie, cea mai lunga are parca 36 km/h sau asa ceva.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#98
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Tu te referi la viteza REALA? sau la indicatia kilometrajului?
Ca viteza reala n-ai cum masura, mai ales cind cumperi cutii. Omul vrea sa cumpere cutie identica, ca atare va "lua de buna" indicatia ceasului. Ma rog, referinta lui va fi indicatia la 2000 a treptei a 4-a, daca e 60, poate compara si a 5-a acolo (asta din cauza abaterilor dintre ceasuri). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
viperfox |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
n-am gandit sa va impartasesc si voua din tragedia mea:
am dus masina la service, au dat jos cutia, au desfacut-o, si diagnosticul a fost dupa cum urmeaza: s-a spart o saiba(sau manson, sau rondea, sau distantier), care s-a facut bucatele mici mici mici si s-a manifestat efectul de rasnita (asta s-a intamplat la treapta 1); ca urmare, piesele ce trebuie schimbate sunt: manson, rondea, siguranta, inel sincron 1-2, inel sinron 3-4 (pt ca se prevede acelasi lucru si la treapta 3-4), si 2 rulmenti biconici care sunt f uzati (abia se mai tin rolele in coroana); acum vine bomba: toata chestia asta costa 900ron piese plus manopera (380ron piesele de mai sus plus ulei mastic si inca o siguranta +520ron manopera), la care se mai adauga ambreiaj ajuns la nituri si placa de presiune tocita si albastrita (incinsa si decalibrata) si rulment de presiune 250ron, pe scurt 1200ron ![]() raspunsul la diferite intrebari pe care vi le puneti sunt: am ajuns la acest service nashpa pt ca e singuru pe care l-am gasit care au zis ca se ocupa ei de piese (adica fac rost), la restu au zis sa caut eu, am cautat la n magazine si nu am gasit; nu am inlocuit cutia cu totu cu una s/h pt ca am mers pe ideea ca aia s/h nu stiu cat de buna e, chiar si la proba, nu stiu cat o sa ma tina, ca nici a mea nu a dat semne de uzura inainte sa pice |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
cristidb |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Si eu ce iti spuneam acum 2 luni?
Verifica in ce stare e arborele secundar. Daca are uzura mare iti va rupe iar saiba canelata. Care-i faza cu sincronul 3-4? Daca intra frumos in vitezele 3 si 4 nu schimba sincronul. Schimba si pinionul care a fost in contact cu saiba. Cu siguranta are uzura pe suprafata de contact cu saiba. This post has been edited by cristidb: 28 Nov 2007, 16:29 |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#101
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
inainte de ai da foc, dati-va si voi cu parerea: dupa cca 30 km de mers cu masina, in vitezele a 2-a si a 3-a a inceput sa croncane. nu este vorba de caraiala de la introducerea in viteza, ci in mers in viteza este produs zgomotul. Ca sa va faceti o idee este asemanator cu zgomotul produs de un caine care roade oase. Acum de mers merge in toate vitezele, intra f usor, si in a 4-a nu are nici o problema, merge impecabil. deci ce parere aveti de sf-ul asta?
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
BennyORWO |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 403 Joined: 10 June 11 From: Alexandria-TR ![]() |
Salut,vin si eu cu o problema care persista de mult timp.
Este vorba de cutia de viteze,cutie in 5 trepte originala a masinii. Masina intra foarte greu in treapta 5,iar tr 5 este foarte in dreapta masinii(daca am un pasager in fata ii lovesc piciorul cand bag in tr 5). Deci in locul la a 5a este a 3a,iar a 5a este undeva foarte foarte in dreapta. Nu stiu daca m-am facut destul de explicit,dar sper sa intelegeti. Aaa...pe treaba asta am schimbat levierul,patina de la cutie,si tot ce este acolo,si tot face asa. This post has been edited by BennyORWO: 12 Sep 2012, 16:37 |
--------------------
Daewoo
Nubira 3
2003
- TR-09-BEN Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
|
|
ghitza |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Da tampoanele de la motor/cutie le-ai verificat?in special cele de la motor ,am intalnit caz cand nu era rupt tamponu ci suportu motor care vine peste tampon si al dreacu daca se vedea ca este rupt pana nu l-am desfacut si sumate a ramas pe motor si jumate in mana (partea ce vien pe tampon)si se manifesta exact cum descrii tu
This post has been edited by ghitza: 12 Sep 2012, 17:27 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
r3d |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
sau daca nu ii dai de cap mai taie din levier fal mai scurt si ai scapat de o grija
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
pp.coco |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 4 February 09 ![]() |
am avut o problema asemanatoare cand am schimbat cutia de viteze, la cutia noua nu mai reuseam sa nimeresc vitezele si toate erau prea in dreapta, am rezolvat problema prin torsionarea tijei ce face legatura intre cutie si schimbator
|
--------------------
dacia
1310
1989 it's lonely in the top, but it ain't crowded
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#106
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Metoda expusa de @pp.coco este cea mai corecta (daca nu exista probleme la suspendarea ansamblului motor-CV). La mine problema s-a rezolvat la fel cu o tija noua. Chiar mi s-a parut (?!) ca asamblarea prin sudura a tijei era deviata unghiular din fabricatie. Atentie la "simtul" cu care se face operatia (eventual din aproape in aproape).
This post has been edited by B17XGG: 12 Sep 2012, 19:50 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
BennyORWO |
![]()
Post
#107
|
Membru autentic Group: Members Posts: 403 Joined: 10 June 11 From: Alexandria-TR ![]() |
Tampoanele de la cutie si motor sunt bune.
Am pus si tija noua si cei drept,dupa ce am schimbat-o intra mult mai bine in viteze,dar a 3a si a 5a tot deplasate sunt de la locul lor. Am sa urmez sfatul lui pp.coco in caz ca nu reusesc prin alta metoda. |
--------------------
Daewoo
Nubira 3
2003
- TR-09-BEN Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#108
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
O tija noua, niciodata n-o sa fie facuta pe pozitia care-ti trebuie tie. Va trebui s-o adaptezi, prin torsionare. Problema poate fi alta. Joc mare in splintul de pe axul cautator (cel care intra in cutie). Baga-te sub masina, si misca de levier stanga-dreapta, si vezi ce joc are in acel bolt. Daca e mare, de iroseste din cursa utila a manetei, solutia cea mai rapida e, sa dai doua afturi diametral opuse pe capul axului, in pozitia manetei trasa spre piciorul soferului. Varianta cu bolt mai gros sau surub si largirea gaurilor, poate duce la ruperea axului, din dreptul gaurii, ramanand foarte subtire pe laterala gaurii. De aceea , doua afturi date electric, si racite repede, pentru a nu afecta simeringul (axul tras maxim din cutie, deci intr-a I-a sau a III-a). Nu te opreste nimeni, ca la o interventie sa polizezi acele afturi, sa poti umbla la cutie, dar in general nu ai ce cauta acolo, decat la schimbarea simeringului.
Altii ar vrea sa aiba joc mare, sa se poata napusti cu mana, peste piciorul celei din dreapta. This post has been edited by PH-06-BOA: 16 Sep 2012, 10:09 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Ca o paranteza,dupa ce am schimbat tija schimbatorului si am taiat din ea vre-o 15cm,am schimbat bieleta cv si bucsa de pe cautator,am vitezele atat de apropiate ca la inceput nemeream de multe ori a3a in loc de a5a. Totul e sa fie timoneria fara jocuri si totul pus cum trebuie. Daca vrei distanta mai mare intre trepte,lasi tija asa cum e,daca o vrei mai mica tai din ea. Atentie,e de preferat sa taiati treptat,e posibil ca daca aveti scaune mai inalte sa va incomodeze la schimbat.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#110
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Sebi , tu vorbesti de levierul din interior, mai ales ca ai taiat 15cm, ci nu 15mm. Apoi, e adevarat ca scurtand levierul , nu te mai duci din bord in scaunul din spate, pentru a baga a I-a si a II-a. Eu am explicat, si cred ca am spus corect, despre celalalt care se afla intre cutie si levier. Cel orizontal, care la masinile mai vechi, avea si doua tampoane, apoi mai nou au fost inlocuite cu coliere pentru a se regla pozitia corecta. In final e doar o tija, care-ti trebuie muschi si oase, s-o poti regla in fata blocului. Pana la urma cred ca , putin cate putin, o sa ramana si in trei roti, punte mai scurta...de, asa se lucreaza azi, modern, nou si prost.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
BennyORWO |
![]()
Post
#111
|
Membru autentic Group: Members Posts: 403 Joined: 10 June 11 From: Alexandria-TR ![]() |
O intrebare care nu prea are legatura cu topicul:
am incercat sa aflu tipul cutiei mele de viteze,dar am gasit doar urmatoarele numere:langa busonul de umplere,este stantata pe un fel de saiba de tabla nr 9635,iar pe cutie tot undeva langa busonul de umplere dar mai jos-dreapta scrie 11000043829. Imi pot da seama ce fel de cutie am din urmatoarele numere de mai sus? Multumesc anticipat. |
--------------------
Daewoo
Nubira 3
2003
- TR-09-BEN Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 14:38 |