Românii din Giurgiu preferă să-și înscrie mașinile, in Bulgaria
![]() ![]() ![]() |
Românii din Giurgiu preferă să-și înscrie mașinile, in Bulgaria
gdm |
![]()
Post
#61
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|||
os |
![]()
Post
#62
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Nu mai e stire ci e o discutie pe care nu vreau s-o intrerup -> Diverse
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#63
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(hash @ 10 Sep 2007, 16:21) O ruda din strainatate care a venit in vizita a ramas tablou vazand cate masini noi (clasa de mijloc, 10-15000 euro) circula pe strazi la noi. Eu nu cred ca o ducem chiar asa de rau. In 2-3 ani vom avea si noi propria piata SH cu masini acceptabile. Relatia costisitoare: ia-ti o masina care sa-ti permiti s-o intretii, ca sa nu te doara capul. Eu ma uit la mine in buzunare, ca la 23 de ani nu-mi permit o masina decenta, ci doar vreun harb de dacie (clio din semnatura nu-i al meu). Poate vreau sa ma duc cu o fata sa-i dau o b**a in varfu dealului sub clar de luna si sa-i arat orasul, poate vreau sa ma duc la mare dar sa nu ma tarai prin gara cu bagajele, poate am de carat diverse chestii voluminoase si nu vreau sa apelez la taxi, poate vreau sa ma duc la supermarket dar sa nu ma tarai cu 5 sacose pe autobuz, poate vreau sa ma duc la un gratar dar sa nu ma cert cu parintii pe masina si alte 1001 de chestii pe care le stim cu totii, iar dacia nu ma multumeste, nu e o masina in adevaratul sens al cuvantului, ci o rabla care se strica incontinuu si de multe ori e mai inconfortabila decat un autocar sau un tren. Tot ii trageti ca e un harb masina adusa de afara si ca n-o intretin. Daca masina e intr-o stare precara, atunci nu-mi va da ITP-ul dreptul de a circula, sau daca ma prinde ARR-ul pe sosea astfel sa-mi friga o amenda de sa-mi vand cazanul. De ce trebuie sa mi se interzica din start dreptul de a circula cu o astfel de masina? Pana acum, singurele argumente pro aduse taxei de prima inmatriculare au fost cele referitoare la starea tehnica a masinilor SH. Pai asta se rezolva cu ITP, nu-i mai simplu? A, si spui ca sa-mi iau masina pe care pot sa mi-o intretin. Pai sa zicem ca imi iau un Matiz de prin 1999 de afara cu 2000 de euro cu 100000 de km in bord, ma mai costa 500 de euro sa o aduc, mai dau 50 de euro sa-i schimb distributia, mai socotesc inca vreo 60 de euro restul consumabilelor si cu 2600 de euro am masina cu care imi permit sa merg unde vrea muschiul meu si in care bag doar benzina, am caldura iarna si racoare vara, imi fac treaba cu el si, daca e sa pice ceva, mai mult de cateva zeci de euro nu ma costa reparatia. Ori in banii astia la noi gasesti doar vreo dacie mai rasarita, dar in care ploua, bate vantul, te coci vara si ingheti iarna, iti petreci week-end-urile sub capota ei, etc, etc. Eu am avut matiz 2 ani si jumatate si 50 de mii de km cat am fost student si am bagat piese de 100 de euro in el in timpul asta, mare parte si datorita drumurilor de la noi. La vreo troaca de berlina cati bani bagam in piese in km astia? (ca sa nu mai adaug si costurile adiacente de taxi, autobuz, tractat, etc cand ramai in pana) Ca sa nu mai zic ca la Clio am deja 33000 de km si ar cam necesita piese de 1000 de euro (catalizator cazut, ambreiajul troncane, cablul de ambreiaj schimbat, cd-player-ul intrerupe, etc) Eu consider ca mai bine imi permit un sh de afara la care schimb cateva bucse si un pivot si in rest benzina si revizii, decat vreo dacie in care nici confort n-am si papa piese incontinuu. This post has been edited by Laurentziu83: 10 Sep 2007, 20:08 |
--------------------
.
.
.
|
|
aphophis |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.492 Joined: 14 January 06 ![]() |
nu stiu daca s-a spus, da eu stiam ca masina trebuie inmatriculata dupa 3 luni dupa ce a intrat in romania pentru prima oara. indiferent cine e proprietrul. gresesc?
|
--------------------
Kia
Rio
2021
- ---
|
|
gdm |
![]()
Post
#65
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
Asta cu 3 luni a fost inainte de intrarea in ue.
Acum suntem in ue si poti sta cu o masina inmatriculata in ue cat vrei in tara cu conditia sa-i platesti taxale acolo. Acum nici nu au de unde sa stie cand ai intrat cu ea in tara. La granita nu ti se pune nici o stampila, de fapt poti sa treci granita doar cu buletinul. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
hash |
![]()
Post
#66
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Ce sa zic laurentiu, mie mi se pare destul de bine ca-ti permiti un matiz .. am un coleg de munca, are matiz si nu-i pute, om la 35 de ani.
Asteapta sa iesi si tu pe leafa si-ti iei masina, daca asta vrei. Cand eram student tot berlina parintilor o conduceam. Acuma doar nu vrei sa-ti iei cine stie ce masina din bursa !! Poate ai noroc si respinge UE scrisoarea trimisa de romani si-o sa-ti iei ce vrei, da' tare mi-e teama ca o sa ti se faca lehamite sa te plimbi cu ea (a se citi 'sta blocat in trafic') Asa ca o paranteza, la ora 3 noaptea pe DN1 intre BV - Comarnic este coloana si se merge cu 60. Drumul ala e la limita deja. |
--------------------
-
-
-
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#67
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
un topic tipic acestui forum:posteaza cineva si trebuie sa fie un destept sa intrebe incolo ce nu trebui aia samd:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Adydum |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 23 July 06 From: Constanta ![]() |
QUOTE(gdm @ 10 Sep 2007, 09:59) Un alt avantaj este ca daca ai masina cu numere straine esti imun la amenzi. Politistii ezita sa dea amenzi la straini pentru ca pentru ei este prea complicat sa trimita amenda in tara de provenienta a masinii. De exemplu masinile cu numere straine sunt ignorate de radar si sunt oprite doar cele romanesti Aici te inseli amarnic. M-a inhatat radarul ca aveam +20 la 5 metri de indicatorul de limitare de viteza. Si numerele sunt de capsunar |
--------------------
Chrsler
Grand Voyager
2001
- 4812 SV 85 4812 SV 85, CT 08 FST , CT09FST, B05ZFF, Nav-CT 235
|
|
IsNa |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 10 Sep 2007, 17:16) Laurentiu, tie iti place sa acuzi pe toti ca-s comunisti, dar vad ca nu prea stii ceiaia "comunism". Daca varsta declarata de tine e reala, atunci ai si o scuza sa nu stii, dar mai bine bucura-te ca nu stii, si nu vorbi aiurea... De fapt ideea "un cazan la tot romanul" inaintata de tine e mult mai comunista decat orice taxa. La subiect: daca gasesti tu o solutie sa nu se mai accepte spaga la niciun atelier ITP, problema rablelor nu mai exista. Atata timp cat masinile sunt intretinute in parametri, n-am nik impotriva sa circulati si cu masini din 1900 toamna, daca asta vreti. Dar asta nu se va intampla. Pur si simplu mult popor la noi nu are venituri suficiente sa intretina o masina, orice masina, cu orice an de fabricatie, si daca circula cu ea in conditie proasta pune in pericol siguranta rutiera si si polueaza excesiv. Si atunci trebuie sa zic: nu ai dreptul sa circuli cu o rabla care pune in pericol viata mea! |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
driverx |
![]()
Post
#70
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(IsNa @ 12 Sep 2007, 18:13) Laurentiu, tie iti place sa acuzi pe toti ca-s comunisti, dar vad ca nu prea stii ceiaia "comunism". Daca varsta declarata de tine e reala, atunci ai si o scuza sa nu stii, .... Nu e singurul caruia nu i-au ajuns 18 ani sa invete de ce aia democratie (adevarata). Au simtit si ei un aer, o doza de libertate dupa "revolutie" si si-au zis ca de amu' au dreptul sa faca orice. Si pe idea asta au ramas agatati 18 ani. Si ce e mai funny (da' funny rau) este ca de multe ori principii care nasc tot felul de opinii la ei sunt exact principii COMUNISTE pe care ei le transpun in mintea lor ca principii ale democratiei. Iegzemplu: "TOATA lumea tre sa aiba <aia>, ca doar e democratie, nu tre sa ai nici o "bariera" IsNa, nu varsta e problema la nea' Laurentiu, ci altceva. Da' exista regulament aici si nu pot scrie diagnosticul. (damn, inca un sistem comunist si DaciaClub asta) P.S. Ultima paranteza a se lua drept pamflet. This post has been edited by driverx: 13 Sep 2007, 08:58 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#71
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
aici,daca postezi ceva ce nu convine ti se da minus la reputatie.probabil se simt atacati cei care nu au masini cu nr de BG si nu au nici prieteni in BG.rusine pt cine mi-a dat minus la reputatie!!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
driverx |
![]()
Post
#72
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Eh...am luat deja negativ pentru ultimul meu post de aici. No worry.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.635 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
cine stie din gr cum sta treaba sa ne zica si noua
![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
driverx |
![]()
Post
#74
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Pai a fost unu pe aici si a spus ca are masina de BG.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
marksman |
![]()
Post
#75
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.732 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Mai, eu unul is de acord cu "fentarea" taxei asteia de prima inmatriculare. Dar macar sa schimbi un harb cu o masina buna.
Insa nu e o noutate treaba cu masina inmatriculata "dincolo" si folosita aici de cand am intrat in UE. Un prieten stabilit in strainatate a facut chestia asta de mai mult timp, pentru a le schimba "coaja" de Dacie parintilor sai. Asa ca vechea lui masina (o Laguna 1 luata de noua) e inmatriculata pe numele sau si condusa de parinti in Romania in timp ce "coaja" a fost... vanduta. This post has been edited by Illusi0n: 12 Sep 2007, 21:24 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
adip |
![]()
Post
#76
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Am auzit ca si in Calarasi se poarta numerele de BG mai nou
![]() Totul e sa nu puna si bulgarii taxe, sau sa le creasca impozitele si cotele de asigurari. In rest, bravo celor care se descurca in felul asta. Pentru cei care vor sa scape de 1300 dar nu au mai mult de 4000 euro de dat pe o masina mi se pare optiunea cea mai buna. Aduci un cazan incomparabil mai bun decat berlina, si nici nu trebuie sa mai cauti inca vreo cateva sute in plus ca sa iti poti permite o mega-giga-solenza. Parerea mea ![]() |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
raduboy |
![]()
Post
#77
|
Membru Group: Members Posts: 161 Joined: 22 July 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca va intereseaza,intrati aici si vedeti ce taxe percep statul spaniol pt o masina.
http://www.cochesdeimportacion.com/informa...calculadora.php O sa ramaneti uimiti ,se vede foarte bine de aici cat FURA statul roman de pe noi.In 2 saptamani plec din tara si o sa mai vin inapoi peste 30 de ani,eu unul m-am scarbit de tara asta de rahat. |
--------------------
Fiat Stilo
-
1.8 16V Dynamic
- CJ07APZ,
|
|
ady85btz |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
versiune in engleza n-are?
![]() ![]() |
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
raduboy |
![]()
Post
#79
|
Membru Group: Members Posts: 161 Joined: 22 July 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Din pacate nu.
|
--------------------
Fiat Stilo
-
1.8 16V Dynamic
- CJ07APZ,
|
|
PaulT |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
quote driverx
IsNa, nu varsta e problema la nea' Laurentiu, ci altceva. Da' exista regulament aici si nu pot scrie diagnosticul. (damn, inca sistem comunist si DaciaClub asta) Cata dreptate ai driverx.De la multe posturi de ale lui m-au mancat degetele...dar m-am stapanit(tot regulamentul.. ![]() Poate iau si eu cu -. ![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#81
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(IsNa @ 12 Sep 2007, 18:13) Laurentiu, tie iti place sa acuzi pe toti ca-s comunisti, dar vad ca nu prea stii ceiaia "comunism". Daca varsta declarata de tine e reala, atunci ai si o scuza sa nu stii, dar mai bine bucura-te ca nu stii, si nu vorbi aiurea... De fapt ideea "un cazan la tot romanul" inaintata de tine e mult mai comunista decat orice taxa. La subiect: daca gasesti tu o solutie sa nu se mai accepte spaga la niciun atelier ITP, problema rablelor nu mai exista. Atata timp cat masinile sunt intretinute in parametri, n-am nik impotriva sa circulati si cu masini din 1900 toamna, daca asta vreti. Dar asta nu se va intampla. Pur si simplu mult popor la noi nu are venituri suficiente sa intretina o masina, orice masina, cu orice an de fabricatie, si daca circula cu ea in conditie proasta pune in pericol siguranta rutiera si si polueaza excesiv. Si atunci trebuie sa zic: nu ai dreptul sa circuli cu o rabla care pune in pericol viata mea! Din ce stiu eu comunismul inseamna sa dai puterea la popor si economia sa fie in slujba acestuia, ideea de profit urmand a fi uitata si de a fi toti egali. Din pacate, un mare defect al sistemului a fost ca s-a IMPUS si cat de egali trebuie sa fim, adica egali in saracie, sa nu ai voie sa te desprinzi de mase. Conceptul asta vad ca dainuie si acum, din inertie, dovada faptului ca si acum sunt reguli ce contravin ideii de piata libera. Ideea de "un cazan la tot romanul" o fi comunista, dar pe vremuri cam trebuia sa multumesti statului pentru "favoarea" asta, si nici n-aveai de unde alege, trebuia sa te multumesti cu ce iti dadea statul si cu locul de la coada. Acum ai dreptul sa-ti alegi ce vrea inimioara ta, asta daca iti permiti. Nu este sarcina mea sa gasesc o solutie pentru eliminarea spagii la ITP, oricum nu ma va asculta nimeni, mi se pare mult mai corect sa se introduca masuri drastice la ITP decat sa interzici acest drept. Peste tot unde s-au introdus interdictii, pe termen lung au avut un esec lamentabil, ca sa ne uitam putin la legea prohibitiei din SUA, ce a avut ca efect cresterea infractionalitatii. De unde ai ajuns tu la concluzia ca un popor nu-si permite sa intretina o masina? Adica isi permite sa dea 15000 de euro pe un tedei de afara, sa-si puna o centrala, termopane, etc, etc eventual sa mai repare casa parintilor, sa-si faca vreo casa pe la munte, etc, etc, dar nu-si permite sa intretina o masina? Si cum ai vrea sa invete sa intretina o masina? Lasandu-l tot cu rabla de 1300? Pai n-o sa invete decat sa urasca respectiva masina, n-o sa invete ce inseamna sa schimbi consumabilele la timp, pentru ca oricum va avea de facut 1000 de reparatii intre revizii. Cum vrei sa scoti din tampeala un popor, daca tu ii pui interdictii? Poate de la inaltimea masinii tale noi se vede bine, dar la cel care merge cu autobuzul si tine rabla lui vesnic in reparatii nu se vede asa bine. Prin alte tari mai spalate, cetatenii tot cu masini SH au inceput, vezi SUA, Germania, etc, dupa care si-au permis sa-si cumpere masini noi. Si inca ceva: daca inaspresti conditiilela ITP, dar il lasi pe roman sa-si cumpere sh de afara, va avea mai multa frica in a merge cu masina necorespunzatoare si va cauta sa o repare. In schimb, interzici SH-ul, omu' nu va avea bani decat de Matiz sau de Logan in rate pe tspe ani si din parti bani pentru intretinerea masinii. Cum e mai bine pana la urma? QUOTE(driverx @ 12 Sep 2007, 18:42) Nu e singurul caruia nu i-au ajuns 18 ani sa invete de ce aia democratie (adevarata). Au simtit si ei un aer, o doza de libertate dupa "revolutie" si si-au zis ca de amu' au dreptul sa faca orice. Si pe idea asta au ramas agatati 18 ani. Si ce e mai funny (da' funny rau) este ca de multe ori principii care nasc tot felul de opinii la ei sunt exact principii COMUNISTE pe care ei le transpun in mintea lor ca principii ale democratiei. Iegzemplu: "TOATA lumea tre sa aiba <aia>, ca doar e democratie, nu tre sa ai nici o "bariera" IsNa, nu varsta e problema la nea' Laurentiu, ci altceva. Da' exista regulament aici si nu pot scrie diagnosticul. (damn, inca sistem comunist si DaciaClub asta) P.S. Ultima paranteza a se lua drept pamflet. Mai, tu ti-ai permis o masina noua, bravo. Multi inca nu si-o permit. La cei care si-au permis am observat ca au pierdut capacitatea de a privi in urma, de a-si aminti cum era inainte, cand nu isi permiteau, cand tremurau de frig in autobuz si ziceau "ce buna ar fi fost o masina". Se gandeau ei atunci ca masina trebuie sa aiba ABS, airbag, 5 stele NCAP si alte balarii? Eu zic ca nu. ![]() ![]() This post has been edited by Laurentziu83: 13 Sep 2007, 09:08 |
--------------------
.
.
.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Laurentiu,eu cred ca tu ai avut experiente foarte traumatizante cu Dacia...Ce ai spune daca ti-as descrie cam cum suna intretinerea la berlina din semnatura pe ultimii 50000km?Adica:motor-ulei,semisintetic,schimburile normale,fara completari intre;3 schimburi bujii (unul cand am montat aprinderea electronica,ocazie cu care am facut si unicul schimb de platini),o curea de ventilator---cutie viteze(5tr)-ulei 2 schimburi---suspensie...2 bucsi bascula si un pivot inferior(in conditiile in care merg des la munte si o mai iau si pe forestier des,dar mers cu grija).Masina merge zilnic si face 20000km an(chiar mai mult).La drum intins merge cu 130km/h fara sa se incinga,si nu 2 minute,ci o intreaga autostrada.Iarna...surpriza,pot sta si in slip..si nu bate vantul prin ea.Asta ca vad ca in toate posturile vad ca injuri rabla de dacie care mananca bani in draci
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#83
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Sep 2007, 09:06) ![]() ![]() tocmai d'aia e compromis sistemul din start, au unii f multe puncte pe sistemul "da-mi inapoi" . |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#84
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pai dacia de o am acasa a necesitat de noua intretinere ca la un SH, adica apuca-te si repara sistemul de reglat farurile, repara aprinderea, etanseaza ventilatorul ca ploua pe la el, repara macaraua la geam etc. Poate am avut eu ghinion, dar au aparut defectiuni ce nu aveau legatura cu intretinerea. De asta sunt eu impotriva daciei, pana la urma o masina n-o schimbi asa usor daca nu iti convine.
Paul, ori ai prins o masina buna, ori ai bagat o groaza de bani sa o aduci la nivelul asta. La a doua varianta, ii cam dublezi valoarea... This post has been edited by Laurentziu83: 13 Sep 2007, 09:35 |
--------------------
.
.
.
|
|
marksman |
![]()
Post
#85
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.732 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Sep 2007, 10:06) [...] Peste tot unde s-au introdus interdictii, pe termen lung au avut un esec lamentabil, ca sa ne uitam putin la legea prohibitiei din SUA, ce a avut ca efect cresterea infractionalitatii. Extrapoland, ar trebui legalizate si drogurile, si detinerea de arme si multe altele... QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Sep 2007, 10:06) De unde ai ajuns tu la concluzia ca un popor nu-si permite sa intretina o masina? Adica isi permite sa dea 15000 de euro pe un tedei de afara, sa-si puna o centrala, termopane, etc, etc eventual sa mai repare casa parintilor, sa-si faca vreo casa pe la munte, etc, etc, dar nu-si permite sa intretina o masina? Si cum ai vrea sa invete sa intretina o masina? Lasandu-l tot cu rabla de 1300? Aia care isi permit sa faca acele cheltuieli de mii de euro probabil ca au si bani sa intretina o masina, fie ea si Dacia 1300. QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Sep 2007, 10:06) Pai n-o sa invete decat sa urasca respectiva masina, n-o sa invete ce inseamna sa schimbi consumabilele la timp, pentru ca oricum va avea de facut 1000 de reparatii intre revizii. Cum vrei sa scoti din tampeala un popor, daca tu ii pui interdictii? Poate de la inaltimea masinii tale noi se vede bine, dar la cel care merge cu autobuzul si tine rabla lui vesnic in reparatii nu se vede asa bine. Prin alte tari mai spalate, cetatenii tot cu masini SH au inceput, vezi SUA, Germania, etc, dupa care si-au permis sa-si cumpere masini noi. O fi Dacia renumita pentru slaba sa fiabilitate, dar si unii sunt delasatori. Tipica atitudine romaneasca, de "las-o balta pana crapa" si "merge si-asa". Cum ingrijesti, asa ai. Pai daca nu schimbi consumabilele la timp si nu remediezi defectele cand apar, normal ca masina nu e fiabila. QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Sep 2007, 10:06) Si inca ceva: daca inaspresti conditiilela ITP, dar il lasi pe roman sa-si cumpere sh de afara, va avea mai multa frica in a merge cu masina necorespunzatoare si va cauta sa o repare. In schimb, interzici SH-ul, omu' nu va avea bani decat de Matiz sau de Logan in rate pe tspe ani si din parti bani pentru intretinerea masinii. Cum e mai bine pana la urma? A interzis cineva SH-ul? Problema e ca la noi piata de masini SH (autohtona) e saturata de "cazane" si aici intra si masinile aduse de dincolo imediat dupa '90. Ideea taxei de prima inmatriculare e buna, modul in care s-a pus in practica e aberant. QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Sep 2007, 10:06) Mai, tu ti-ai permis o masina noua, bravo. Multi inca nu si-o permit. La cei care si-au permis am observat ca au pierdut capacitatea de a privi in urma, de a-si aminti cum era inainte, cand nu isi permiteau, cand tremurau de frig in autobuz si ziceau "ce buna ar fi fost o masina". Se gandeau ei atunci ca masina trebuie sa aiba ABS, airbag, 5 stele NCAP si alte balarii? Eu zic ca nu. [...] Am observat atitudinea asta de a uita de unde s-a plecat si in cazul posesorilor de SH de dincolo, in special tedei, care cred ca odata cu masina si-au cumparat si sosea, si o bucata din parcarea blocului. Cat despre cei care si-au cumparat masina fara a-si permite sa o intretina, crede-ma ca stiu cazuri de achizitii atat de Logan nou, cat si de Octavia care stau in parcare pentru ca posesorii nu au bani de benzina sau care circula cu geamurile deschise desi au aer conditionat, ca "aerul conditionat creste consumul". Stii, e o vorba: "cea mai buna masina e aia pe care o ai". Eu am stat fara masina o saptamana, cat a fost in service (oricum nu depind de masina, ajung la serviciu in 30 de minute pe jos) si cand a fost frig intr-o dimineata ma gandeam "ce buna ar fi fost acum masina; dadeam drumul la caldura si n-aveam treaba". Insa masina, daca o ai, trebuie sa iti permiti sa o intretii. Nu poti, asta este, ori cu transportul in comun, ori pe jos. |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
PaulT |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Da,e neplacut sa te apuci de asa ceva la o masina noua,dar parerea mea e ca daca o data pui totul la punct(cu mana ta,ca altfel...),totusi nu apar probleme in timp.Nu am avut probl nici cu piesele,adica ce am cumparat s-a potrivit fara probleme(piese de origine..ca alea fabricate de tot felul de srl-uri obscure nici nu ar trebui luate in calcul).La mine singura problema reala e tabla,care e cum e,si rezista cat rezista,dar..se poate prelungi si viata ei cu protectie adecvata.Dar pe partea tehnica,dupa ce am pus totul la punct(repet,cu mana mea si cu piese ok),chiar nu ma pot plange de probleme.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
IsNa |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Eu am mai spus si-n alte randuri ca nu-i cea mai buna solutie taxa asta, dar e un rau necesar momentan. Pt. aia cu ITP-ul e simplu imposibil, coruptia meschina e mult prea adanc incetatenita in cultura .ro, cum se vede si aici, ocolirea legilor e considerata motiv de mandrie la noi...
Apoi, taxa de inmatriculae la SH nu e prohibitiva. Taxa de inmatriculare la rable este, si asta e si scopul. De ce cred eu ca f. multi romanai nu pot intretine o masina? Ma uit afara pe parbriz in timp ce conduc, si vad puzderie de masini vechi in stare tehnica catastrofala. Nici nu stau drept pe roti, ce sa vorbim de performante de franare si stabilitate... De ce le lasa oamenii asa? In cazul cel mai bun, pt. ca nu au bani sa le intretina. E trist, si poate sa ne fie mila de ei, ca trebuie sa mearga la servivi cu autobuzul (totusi, chiar asa o catastrofa e? Credeti ca eu n-am calatorit in trenuri in care ningea?). Dar saracia nu-i justificare pt. a instaura anarhia. "Libertatea" de care vorbesti, Laurentiu, devine abuz atunci cand inseamna incalcarea legilor si punerea in pericol a altora. Tocmai pt. ca nu mai credem in comunism, trebuie sa abandonam ideea ca toata lumea trebuie sa aiba xy (inlocuieste cu masina, concedii in insule, avion particular, vila la munte, etc..), si ca societatea trebuie sa sacrifice siguranta deplasarii pt. asta. Vor avea xy cei care pot in mod legal obtine veniturile necesare. E corect? Nu intotdeauna. Dar e singurul sistem care pana azi a reusit sa nasca societati "civilizate" pe lume. Prima mea masina a fost un Oltcit de 10 ani. L-am intretinut asa ca a trecut ITP-ul de 2 ori fara spaga. Nu-mi ramaneau prea multi bani de benzina, deci circulam putin cu el. Dar majoritatea celor care sunt in acea situatie financiara nu fac asa, asta se vede pe drumuri. Si nici nu vor invata de bunavoie. Foarte buna ideea de a acorda prima de casare si sub forma "creditului" la taxa de inmatriculare. Ai casat o rabla, ai dreptul sa inscrii un SH cu reducere de 1000E la taxa. Cine face o petitie la guvernanti in acest sens? |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
ionutt daniel |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.139 Joined: 22 August 06 From: Giurgiu ![]() |
Nici eu nu sunt de acord cu taxa de inmatriculare . Tatal meu a avut o Supernova pe care a inlocuit-o cu un Golf 4 variant 1.6 benzina +gpl/99 cumparat din Bulgaria(locuim in Giurgiu), pe care a dat 5500E cu toate taxele de acolo(inmatriculare, asigurare, si procura notariala). Masina e import Italia, stare foarte buna si dotari suficiente. La banii astia(cred ca daca ar fi cauat mai mult gasea mai ieftina) , din tara ar fi luat o masina mult sub, dar care i-ar fi dat statutul de proprietar.
Asigurarea este putin mai mica decat la noi(nu cu mult), iar verificarea tehnica se face anual, deci trebuie sa mergi acolo o data pe an cel putin(este bine pentru Giurgiu ![]() Problema este ca ai procura , poti circula cu masina, o poti vinde(in tara cu precura), dar exista si posibilitatea sa te trezesti cu masina furata(moare proprietarul, vin mostenitorii, sau proprietarul anuleaza procura). Ideea e ca ar fi bine sa poti inmatricula masina pe numele unui cunoscut, sau celk mai bine pe numele tau in tara respectiva. Cei care au parcuri auto fac si procura pe numele lor(unii chiar stiu romaneste), dar de obicei, pentru masinile luate de la ei cer cam 500 E taxa de inmatriculare+procura+asigurare+verificare. Daca aduci tu masina, si vrei sa o inmatriculezi pe numele lor, cer cam 1000 E(decat vii si iei masina inmatriculata).Tot dureaza cam 3 zile.Mai este si taxa de pod care dus-intors face aproape 50 Ron, dar care are prieten(sau chiar el)care are legitimatie de politist (mai ales de frontiera) nu plateste taxa. Atentie mare la procura care se face si pe un an si mai ales la conditiile impuse acolo! |
--------------------
renault
espace
2.2
- bulgariax4
|
|
padual |
![]()
Post
#89
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA ![]() |
mie motivele taxei asteia care ne tot manaca ziele mi se par Gargara si nimic altceva. Nu taxa este cea care trebuie sa ne fereasca de HARBURI ci Registrul Auto Roman care insa = 0 barat. Numai spagari! De asemenea mai sunt si alte autoritati care ar trebui sa urmareasca ceea ce face RAR...care...ghiciti ce fac...DORM!
Eu am foarte mare incredere ca o masina care a trecut de inspectia tehnica periodica in Germania sau Austria sau Franta trece lejer de orice inspectie in RO(noxe si stare tehnica). Asa ca domnule HASH...ce are sula cu prefectura si baba cu mitraliera? O masina care e buna sa circule la nemti nu e buna sa circule si la noi in tara ca vezi doamne polueaza...ca sa vezi. Pentru cei care ii tot dau intr-una cu poluarea...aveti idee cat de repede ai de mult se misca masele de aer la nivelul atmosferei? Poate ar trebui sa va ganditi ca aerul pe care l-am respirat asta vara la canicula, inainte cu vreo 3 zile sa il bagam noi in plamani isi facea de cap prin Africa.Asa ca putem noi sa fim la poluare 0...daca toti cei din jurul nostru polueaza ne va afecta foarte mult si pe noi. Sunt ecologist din fire, dar nu cred ca platind jegul asta de taxa voi trai intr-o tara mai curata. Cata vreme autorizatiile de functionare date de garda de mediu- sau cum s-o chema - marilor colosi industriali sunt date stim noi cum si pe ce motive...cata vreme legile care protejeaza mediul se aplica fix din p*** - parti - CE SENS ARE aceasta taxa????? Mi-am mai zis de mai multe ori sa nu "imi mai bat gura de pomana" pe aceasta tema cata vreme eu nu pot face nimic, dar cand unii oameni gandesc precum spune Vosganian sa gandeasca...tot nu ma pot "abtinea"! |
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
klaus |
![]()
Post
#90
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
padual, poate n-ar fi rau sa le tii predica asta celor din Ciudad de Mexico ...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 21:22 |