Se incalzeste greu motorul, pana ajung la 4 linii ... 15 min pe vremea asta
![]() ![]() ![]() |
Se incalzeste greu motorul, pana ajung la 4 linii ... 15 min pe vremea asta
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|||
roland |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Icss, cine te-a sfatuit sa pui carton? Pana mea, alea se puneau la carburatoarele fara "pata calda" sau cum i-o zice, ca sa nu inghete carburatoriciul. A mai evoluat tehnica, nu asculta de aia cu ideile de acum 100 ani care nu sunt la curent cu evolutia planetei. La masini nu mai trebuie cartoane, diesel-urile pornesc la prima cheie iarna, unele fac caldura mai repede ca benzinarele (electric).
A trecut epoca romantica, cand faceai foc sub diesel si dadeai la cama la benzinara... |
--------------------
.
.
.
|
|
icss |
![]()
Post
#33
|
Nu sunt inginer auto. Doar imi dau cu parerea. Group: Members Posts: 37 Joined: 25 May 07 From: Constanta ![]() |
roland> de acord cu tine, motoarele au evoluat mult.
Dar uzura mare tot la pornire si pana se incalzeste motorul apare. Si "cand o fi ger" (ca asa m-am exprimat, nu "acum, pe vremea asta" dupa cum insinueaza han_1.6 mpi), adica de pe la -5 -10 grade in jos, pe distante scurte, de cativa km, eu zic ca ar ajuta motorul sa se incalzeasca mai repede. Repet: nu e vorba de pornire, nu e vorba nici de cat de repede sau cat de multa caldura ar baga in habitaclu. Ci numai pentru binele motorului, pentru a ajunge mai repede la o temp mai apropiata de cea optima de lucru. Acu' sa nu credeti ca la iarna o sa-l iau (pe motor) cu mine, sub plapuma.... ![]() Oricum, este o parere personala... si nu sunt in masura sa sfatuiesc pe altcineva sa faca la fel. Accept contraargumente. ![]() Scuze de off-topic, daca vreti sa continuam discutia despre "masina in conditii de iarna" propun deschiderea unui nou topic pe aceasta tema. |
--------------------
Logan
dCi 1.5
25.05.2007 Ambition
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
pai daca te deplasezi pe distante scurte asta e. schimbi si tu eleiul de motor mai des. dar cartonul ala nu il recomand. uiti de el si supra incalzesti motorul .
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Da, in oras e cam inutil cartonul ala, ca oricum e mai cald in oras si mergi la viteze mici in spatele altor masini. Deci nu intra gerul prea tare.
In schimb daca mergi pe nu stiu ce drum de munte unde ninge viscolit si sunt -25 de grade poate fi util. (desi cand sunt -25 de grade nu prea ninge, dar cine stie ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#36
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Cartonul in fata radiatorului e istorie de cand se inventa ventilatorul electric, parerea mea.
![]() Revenind la drumul meu si cele 2 liniute, am impresia ca am auzit intr-o parcare GMV-ul pornit, dar cum ningea afara nu am stat sa investighez. La service nu ma duc inca pt ca nu imi mai gasesc cartile de service ale masinnii ![]() Am sa investighez pe cont propriu afacerea asta dar cand o sa am putin timp si un drum scurt de facut, poate diseara. Pun mana pe radiator cand plec si cand ma intorc sa vad cat e de cald. Bafta ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
unEL |
![]()
Post
#37
|
![]() Loganist cu multi km. Group: Members Posts: 724 Joined: 5 August 07 From: in ultimul loc unde ai cautat ![]() |
Ideia cu cartonul in fata e cu dus si intors.
La "batrana carapace" care era pe carburator iarna puneam carton ca altfel ingheta benzina in furtun pana sa ajunga la carburator. Dar se faceau dopuri doar la drum lung. Acum va zic ca am vazut la canadieni, unde au ceva friguri si temperaturi joase, niste huse de piele/vinilin, care se pun peste bara fata, in dreptul gurilor de aer. Au rolul de a pastra o temperatura reletiv mai calda a motorului la drum lung. Ele sint facute dupa modelul masinilor, cam cum se gasesc la noi husele de telefoane. Daca sint sau nu eficiente, nu stiu sa va zic ... dar stiu sigur ca exista, si se folosesc, dar numai la -10/-20 g celsius. Trageti voi concluziiile cam cum e cu "cartonul" La mine s-a rezolvat problema .... am completat cu 100 ml apa distilata. Ori e placebo, ori chiar a avut efect. ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN 1,5 DCI 85CP+
2008 Ambition
- CT 31 ___ Led & sound tuning.
|
|
klaus |
![]()
Post
#38
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si husele alea le-ai vazut si pe masini din ultimele generatii, sau pe masini mai vechi?
PS: a nu se confunda husele anticriblura cu husele anti aer rece prin radiator... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
roland |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Sa nu uitam ca, fiind si eu in vizita prin Canada, acolo sunt multi imigranti care, la inceput, au masini SH, unele destul de penale. Nu toti au masini de generatie noua, cum zice si Klaus. Sunt si destule harburi cu motoare d-alea americane, imense (ca si capacitate cilindrica) si care abia se tarasc, dar si destule Mertane...
|
--------------------
.
.
.
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
De parca la noi ar fi de ultima generatie asa multe...
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
roland |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Da, dar aici era vorba de Logan. Care face parte, sa nu zic din generatia noua, dintr-o cu totul alta generatie decat cartonatele...
|
--------------------
.
.
.
|
|
dieselfun |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 7 October 07 ![]() |
QUOTE(roland @ 17 Oct 2007, 10:47) Din batrani... In carte nu scrie sa stai. Scrie ca e mai bine sa incalzesti motorul in mers, fara a-l forta. Aia care stau si incalzesc motorul pe loc nu fac altceva decat sa-l uzeze mai tare, stand mai mult timp sub temperatura optima de lucru. Se incalzeste mai repede in mers, evident un mers finut. Da, da si marmota chinuia ursu ![]() Motorul se incalzeste mai repede stand pe loc, insa nu e recomandat, are aceleasi consecinte ca si mersul subturat ![]() |
--------------------
logan
dci
2007 ambition
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
am mai auzit si eu treaba asta si nu stiu ce sa cred. ai putea sa argumentezi tehic te rog ?
|
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pornesti motorul, il lasi 10-20s si apoi pleci usurel cu el si il incalzesti in mers.
![]() Cel mai bine e sa mergi cu transportul in comun, ca nu se uzeaza deloc motorul ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#45
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
In "mers" motorul tau va functiona la 2000-2500 rpm (de exemplu), cum naiba sa se incalzeasca mai repede la mers in gol unde are 800-900 rpm?
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#46
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
La 2000-3000rpm e ok sa-l incalzesti. Ideea e sa nu-l incalzesti pe la 4000-4500 dupa ce abia l-ai pornit
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
roland |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(dieselfun @ 25 Oct 2007, 15:16) Da, da si marmota chinuia ursu ![]() Motorul se incalzeste mai repede stand pe loc, insa nu e recomandat, are aceleasi consecinte ca si mersul subturat ![]() Da, poti argumenta? Eu am incercat si se incalzeste mai repede in mers. Zi de ce se incalzeste mai repede stand pe loc? Frecarea e mai putina, exploziile generatoare de caldura mai putine, deci de unde se incalzeste mai repede pe loc? |
--------------------
.
.
.
|
|
dieselfun |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 7 October 07 ![]() |
La aceeasi turatie, se incalzeste mai usor stand pe loc decat in mers
![]() |
--------------------
logan
dci
2007 ambition
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#49
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Se incalzeste si in mers mai repede cu forja ... dar pe loc nu sunt curenti de aer ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
a...deci ca pensionarii de pe daciile 1300 toamna : turam in draci masina cu socul tras ....sculam tot cartierul ca nu avem tobe bune......si dupa vreo 5 minute de turat motorul rece stand pe loc e numai bine de plecat la drum. bun argument.
si de ce sa turezi motorul stand pe loc ? logic sa se incalzeasca mai repede la turatie mare stand pe loc pt ca nu intra aer sub capota din viteza.dar de ce ? |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
dieselfun |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 7 October 07 ![]() |
QUOTE(han_1.6 mpi @ 25 Oct 2007, 23:36) a...deci ca pensionarii de pe daciile 1300 toamna : turam in draci masina cu socul tras ....sculam tot cartierul ca nu avem tobe bune......si dupa vreo 5 minute de turat motorul rece stand pe loc e numai bine de plecat la drum. bun argument. si de ce sa turezi motorul stand pe loc ? logic sa se incalzeasca mai repede la turatie mare stand pe loc pt ca nu intra aer sub capota din viteza.dar de ce ? Tu intrebi, tot tu raspunzi ![]() Forja nu intra in discutie caci despre protectia motorului aberam noi aici, iar diferenta de timp la temperaturi mai scazute dintre incalzirea pe loc si cea in mers e semnificativa ![]() |
--------------------
logan
dci
2007 ambition
|
|
roland |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Si pana sa incalzesti tu motorul, eu am ajuns deja la servici. Si fara a-l forja, fara a-l forta, mers finut.
Dieselfun, cred ca ti-am mai spus, de ce nu scrii un manual alternativ (ca in invatamant) pentru masini? Ca sa aiba lumea de unde alege, caci te contrazici puternic cu toti producatorii auto. Nu stiu vreunul care sa mai recomanda incalzitul pe loc. In manual, repet, scrie clar "in loc sa incalziti motorul in stationare, conduceti moderat pana cand acesta a atins temperatura normala de functionare"!!! Oare astia sunt prosti? Cum isi permit sa scrie asa ceva cand noi toti stim ca motorul se incalzeste pe loc ![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
dieselfun |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 7 October 07 ![]() |
QUOTE(dieselfun @ 25 Oct 2007, 15:16) Motorul se incalzeste mai repede stand pe loc, insa nu e recomandat, are aceleasi consecinte ca si mersul subturat ![]() @ Roland: Probabil pentru tine un forum inseamna doar sa comentam documentatia oficiala. In rest, mai ramane doar sa ne porcaim reciproc cu ironii ![]() This post has been edited by dieselfun: 26 Oct 2007, 09:23 |
--------------------
logan
dci
2007 ambition
|
|
mariuscond |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
In diminetile de saptamina asta la mine se incalzea (4"liniute") motoru' (dci) dupa 2-4km si o durata cam de 15-20 minute (deh... traficul asta imputit de Bucuresti...) mers cam la 2000-2500rot/min (cind mergeam... ca mai mult stateam pe loc). Daca as vrea sa-l incalzesc numai la 'relanti' cred ca ar dura juma' de ora. Pina se "incalzeste" dieselu'...
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
icss |
![]()
Post
#55
|
Nu sunt inginer auto. Doar imi dau cu parerea. Group: Members Posts: 37 Joined: 25 May 07 From: Constanta ![]() |
Sa-nteleg ca numai traficul sa fie de vina ca la mine se-ncalzeste la 2 "liniute" tot dupa 2-4 km dar in 5-8 min???
|
--------------------
Logan
dCi 1.5
25.05.2007 Ambition
|
|
klaus |
![]()
Post
#56
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dieselfun @ 25 Oct 2007, 16:16) Motorul se incalzeste mai repede stand pe loc, insa nu e recomandat, are aceleasi consecinte ca si mersul subturat ![]() QUOTE(dieselfun @ 26 Oct 2007, 00:32) QUOTE(dieselfun @ 26 Oct 2007, 00:54) iar diferenta de timp la temperaturi mai scazute dintre incalzirea pe loc si cea in mers e semnificativa ![]() Bun, asta am inteles. Dar exista si o explicatie logica a acestor afirmatii? ![]() Ca pe aici in afara de ironick (care a dat explicatia cu curentii de aer suplimentari in timpul mersului) eu nu am vazut nicio explicatie la aceasta alegatie. Uite, eu afirm ca motorul se incalzeste mult mai repede (dar mult mai repede) daca e oprit si sta pe loc afara in ninsoare. Atata timp cat nu dau o explicatie de bun simt, e o afirmatie petardata asta de am facut-o eu, ca e impotriva bunului simt si a cunostintelor generale de fizica... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dieselfun |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 7 October 07 ![]() |
Si eu ii dau dreptate lui Ironick, alta explicatie nu gasesc
![]() |
--------------------
logan
dci
2007 ambition
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#58
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
La mine de exemplu se incalzeste motorul la jumate din cat ar trebui dupa ce urc 3 etaje in parcare
![]() Ideea e sa nu incalzesti neaparat motorul foarte repede, ci pana se incalzeste sa nu-l fortezi. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
han_1.6 mpi |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.273 Joined: 8 May 06 From: bucuresti ![]() |
intreb si eu inca o data : de ce e nerecomandat sa stai la ralanti cu motorul abia pornit ? de ce are aceleasi consecince ca si mersul subturat ? nu prea vad logica.
sa zicem ca abia am iesit din parcare si stau la semafor vreo 10 minute ca e ambuteiaj. si motorul e rece. |
--------------------
dacia,ford,
logan,mondeo
- B-00-000 protejati biciclistii in trafic!
|
|
roland |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Probabil ca are legatura clara si cu sarcina la care e supus motorul. Una e 2000 ture la relanti si alta e 2000 ture in a 5-a cand ai de invins frecarea cu aerul. Sarcina e ceva mai mare in mers decat la relanti. La 2000 ture la relanti, clapeta de aer nu e deschisa asa de tare ca in a 5-a la 2000 ture, deci si cantitatea de benzina e mai mica la relanti.
Daca mergi in viteza 1 la 2000 ture si apesi ambreiajul, fara sa modifici pozitia pedalei de acceleratie, turatia va creste, nu? |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:02 |