dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
nekro19 |
![]()
Post
#1711
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 13 August 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1410
2002 CLi
|
|||
maryus_83 |
![]()
Post
#1712
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.067 Joined: 14 April 05 From: Brasov ![]() |
Poti sa mergi cat vrei fara catalizator. Problema e ca masina nu mai ia ITP-ul.
LE: Cat despre disputa cu alimentarea pompei la relanti.. mergeti in spatele masinii in timp ce ea e la relanti si veti auzi bazaitul electric al pompei. This post has been edited by maryus_83: 12 Mar 2009, 19:33 |
--------------------
Dacia/Reno
Logan Ambition 1.5 dci 70cp/ Kangoo 1.5dci
'08/'12 Don't forget kids... the more you post the bigger your penis is.
|
|
mar10may |
![]()
Post
#1713
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
in afara ca nu treci itp ul poti avea surpriza sa fii oprit si de domnii de la ARR si te vor intreba daca ai catalizatorul pe masina sau il ai in portbagaj.
|
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
nekro19 |
![]()
Post
#1714
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 13 August 07 ![]() |
si face zgomot daca scot catalizatorul? trebuie ceva in locul lui?
|
--------------------
Dacia
1410
2002 CLi
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1715
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
trebuie o teava de esapament
![]() Diferente notabile observate de mine intre modele: an 2001 fata de an 2000 ... circuit de recuperare vapori de benzina, cu canistra carbon activ an 2003 ... 2004, fata de 2001, sistem racire cu electroventilator comandat cu termocupla, fata de 2001 unde am paleta pe pompa de apa. Si bord CN4 rotunjot, fara turometru si indicator pt ulei si apa cu becuri, fara indicator cu ac, fata de 2001 unde am turometru (chiar daca funtioneaza haotic) si indicator cu ac la apa, dar doar cu bec pentru presiune ulei. Berline pe injectie din 2002 nu am vazut sa va zic ce au sau nu fata de celalte. |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
mar10may |
![]()
Post
#1716
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
am eu din august 2002.nu are electroventilator.bordul este la fel ca cele din 2001 dar fara turometru si indicatoare la ulei si apa.adica decat becuri.
|
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#1717
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Sal, am o mica problema,poate v ati intalnit si voi cu ea,am dat sa reglez pozitia farurilor din interior adica in momentul cand ai incarcatura pe spate sa lasi farurile mai jos,problema este ca mi sa rupt plasticul ala din far care misca oglinda in sus/jos ,acum imi bate in jos ce pot sa fac? aveti vreo idee? stiu ca aici vorbim despre injectii dar fiind faptul ca avem toti Li avem si acelasi model de faruri, multumesc anticipat!.
MA POATE AJUTA CINEVA? This post has been edited by CRICOCI: 14 Mar 2009, 20:19 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
johnny_driver17 |
![]()
Post
#1718
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 16 March 08 From: bucuresti ![]() |
Salutare!
Sunt nou pe forum și am o nelămurire. Am o dacie 1310 Li din 2000, la care am un abțipild pe parbriz, in stanga jos, unde scrie ca motorul se pornește cu pedala de ambreiaj apasată. Fiindcă este prima mea mașină și eu sunt "bombă" ![]() ![]() Și tot în legatură cu asta am remarcat că de ceva vreme, după ce pornesc motorul, cu pedala ambreiajului călcată , în momentul când ridic piciorul de pe amrejaj mașina se mișcă putin în față ca și cum ar da să plece, ea fiind scoasă pe liber. Este o defecțiune asta ? Vă rog să mă lămuriți și pe mine dacă se poate cu aceste două "probleme". ![]() Vă mulțumesc ! |
--------------------
dacia
1310
2000/Li
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1719
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
este perfect normal.
La toate masinile se recomanda pornirea cu ambreiajul calcat mai ales in perioada de iarna, pentru a nu supune electromotorul la un efort in plus, de a invarti si angrenajele din cutia de viteze unde uleiul este mult mai vascos la temperaturi joase decat cel de motor. Masina tinde sa se miste usor in fata tot din acelasi motiv. Daca aveai dacie pe carburator si relanti reglat mai jos, in loc sa plece masina de pe loc, ti-ar fi murit motorul. Pentru chestia cu plecatul de pe loc iti recomand sa folosesti intotdeauna frana de stationare (frana de mana) si nu vei avea surprize sa plece masina fara tine ![]() This post has been edited by Ionutz_TM: 14 Mar 2009, 15:08 |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
alin12 |
![]()
Post
#1720
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
johnny_driver17, cum a spus si colegul. este ceva normal. acum nu cred eu ca se pune problema chiar sa plece masina, doar un mic ghiont se simte. cand apesi ambreiajul, decuplezi motorul de cutia de viteze, astfel incat electromotorul invarte mai putin(deci mai usor).
Imi amintesc iarna trecuta cand a fost f frig si pornea tata masina (o dacie pe carburatie), dupa ce se chinuia cu socu, cu sprituri, daca ridica brusc ambreiaju murea motoru, cu toate ca motorul in relanti (cu socu tras) avea vreo 1300 rotatii. Asa ca ridica incet ambreiaju si se auzeau trosnete si pocnituri ![]() Sanatate si multi kilometri fara evenimente neplacute! |
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#1721
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Revin cu o intrebare, la modelu 99-04 se stie ca pe spate sunt mai moi decat modelele mai vechi, eu avand si o butelie de gaz pe spate cred ca imi va obosi f repede telescoapele care si asa sunt proaste de noi, intrebarea mea este:daca scot arcurile de pe fata si le pun pe spate cu inaltatoare de telescop imi poate cauza la ceva?, ideea e ca vreau sa cumpar doua arcuri noi sa le pun pe fata iar cele care le scot sa le pun pe spate, a mai facut cineva la fel sau ma poate ajuta cineva cu vreo idee? Multumesc anticipat.
This post has been edited by CRICOCI: 16 Mar 2009, 16:31 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
rokos |
![]()
Post
#1722
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
salut.
eu am dacie berlina model 2002 cu gpl tot de atunci montat. de circa 2 luni am schimbat prima data arcurile pe spate, am 110.000 km pe bord. am luat 2 arcuri spate de break, noi - de uzina, si le-am montat pe spate, fara alte modificari. De atunci masina sta un pic mai inaltata pe spate. nu mai am problema cand iau inca 4 pasageri cu mine si cand am plinul de gaz si benzina facute. bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#1723
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
QUOTE(rokos @ 16 Mar 2009, 21:38) salut. eu am dacie berlina model 2002 cu gpl tot de atunci montat. de circa 2 luni am schimbat prima data arcurile pe spate, am 110.000 km pe bord. am luat 2 arcuri spate de break, noi - de uzina, si le-am montat pe spate, fara alte modificari. De atunci masina sta un pic mai inaltata pe spate. nu mai am problema cand iau inca 4 pasageri cu mine si cand am plinul de gaz si benzina facute. bafta! Eu nu prea ma pricep,dar stiu ca toate masinile din 95 incoace au punte de break pe spate,cea ce banuiesc eu tot arcuri de break ar fii trebuit sa cumpar dar lumea de prin zona ma contrazice spunandu mi ca datorita buteliei imi va inmuia orice arcuri pun eu daca sunt de spate, multumesc oricum pentru sfat daca mai sunt si alte pareri as fii incantat sa le aud. A da si ideea ar fi ca as inpusca 2 iepuri dintr un foc adica cu doua arcuri cumparate le schimb pe toate patru ca cele vechi de pe fata le pun pe spate, cel putin asta intentionez,dar as dori sa stiu daca imi poate afecta la ceva? dupa mintea mea ar trebui sa devina mai instabila pe spate, dar nu stiu cat de mult,poate a mai schimbat cineva si stie. This post has been edited by CRICOCI: 17 Mar 2009, 13:53 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
rokos |
![]()
Post
#1724
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
pai butelia aia mai mult de 80-90 kg nu are cum sa aiba cu plinul facut. Deci echivalentul unui pasager in masina. Arcurile ti se vor inmuia prematur daca mergi cu 4 pasageri in ea sa zicem + butelia plina ochi, asta tot timpul. Ceea ce e putin probabil.
Eu ti-am zis din propria experienta ce am facut, probleme nu am de atunci. Uite si link-ul cu topicul unde se discuta despre arcuri, in caz ca nu l-ai citit inca: http://www.daciaclub.ro/arcuri-t4601.html bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
gti98 |
![]()
Post
#1725
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Desi nu e problema de injectie (ce rau m-am facut!), hai sa va comunic experientele mele: La berlina mea din 1980, arcurile spate erau MOI, adica cu 2 persoane in spate si portbagajul GOL era lasata de ziceai ca are 10 saci de ciment pe ea! Atunci i-am rezolvat problema astfel: 2 arcuri confectionate in defunctul depou Pascani, cu spirala de diametru mai mic, situate intre amortizor si arcul original, si un pic mai scurte, asa incat se aseza pe ele de la o persoana-doua in sus (caracteristica "progresiva")(asta in ideea de a nu deteriora tinuta de drum a masinii goale)
Alte posibilitati: 1)arcuri de break (de spate); ceva mai tari. 2) arcuri de fata; deja sunt mult mai tari; se taie o spira, ca sa nu stea prea ridicata 3) alte arcuri (lui socru-miu i-a pus un "mester" ceva - cica arcuri de camera de franare de Raba - ultra-tari: pui orice ca nu se lasa. In schimb, pe drum prost te arunca in spate de faci cucuie de tavan, si e FOARTE mofturoasa in viraje, unde face niste opt-uri!.. Referitor la puntea "de break" e vorba de tamburii mari si mecanismul care ar trebui sa autoregleze jocul sabotilor (modernizari ale franei); 'taria" arcului se coreleaza cu masa caroseriei (de berlina) Referitor la "telescoape". Amortizoarele au ca rol franarea oscilatiilor care apar la trecerea peste denivelari, cand in prima faza arcul (elementul elastic) se deformeaza, apoi transfera energia masei suspendate (caroseriei) si inapoi arcului (procesul numit oscilatie, care da "raul de masina") Un rol secundar al amortizorului e acela de a limita deplasarea butucului (sau chiar a puntii in ansamblu) fata de caroserie, dar se ajunge la asta doar la deplasari (dezbateri) FOARTE mari (gropi mari, damburi mari, luate in viteza). Ideea e ca in exploatare normala, amortizorul nu e solicitat de incarcarea "statica" a automobilului, deci nu e cazul de a-ti face griji din acest punct de vedere. E oarecum interesant de comparat amortizorul de la Dacia 1300 cu cel de la 1100, care era mult mai mic! Eu cred ca "slabiciunea" tine mai mult de calitatea (foarte slaba!) a materialelor din care sunt facute (amortizoarele) (ca fapt divers, la Nova iar mi-au curs pe spate; cele originale au tinut vreo 7 ani; schimbate au crapat (citeste curs) in maxim 2 ani!) Referitor la catalizator: asta-i boala lor (se colmateaza cu zgura si funingine de la rulajul urban) Solutia "corecta": altul ( e in jur de 1000 ron); alternative: Inlocuit cu o teava (simpla) sau scoasa masa aia de ceramica perforata si refacuta "toba", in ideea ca la un control e posibil sa se limiteze la inspectia vizuala (eu nu am intalnit niciodata asemenea control, dar eu ma fatai intr-un fund de provincie, nu in super-Capitala!) Daca ai acel E II omologat, nu vei trece noxele la ITP, dar oricum, ITP-ul e un fel de bau-bau, unde trebuie sa scoti banuti seriosi, la calitatea pieselor, service-urilor si drumurilor din minunata noastra patrie, re-publica...etc. Toate cele bune! This post has been edited by gti98: 17 Mar 2009, 21:21 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
hora |
![]()
Post
#1726
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 22 July 06 From: Brasov ![]() |
salutare. ma ajuta si pe mine cineva cu niste poze cu dacia pe inlectie? mai ales astea din ultimul an de productie (2004 parca) arata tare bine. multumesc
|
--------------------
Opel
Corsa C 1.3 cdti
2006 Ex Dacia 1310, Renault Symbol 1.4 8v
|
|
CRICOCI |
![]() ![]()
Post
#1727
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
ok,multumesc la amandoi de sfaturi!, cred ca o sa urmez sfatul lui rokos pare o idee buna. bafta!
|
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
sergiu19801 |
![]()
Post
#1728
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 10 March 09 ![]() |
Salut all!
Am o Dacia 1310 LI din 2003.Acum vreo trei ani a inceput sa se aprinda beculetul de la injectie, sa se accelereze de una singura, inclusiv cu pedala pana la podea.Imaginati-va in trafic bara la bara. Incepuse si sa se opreasca in mers. Bineinteles si acel relanti care variaza. In sfarsit m-a dus cu ea la 3(trei) service-uri autorizate care mi-au bagat si testerul pe ea si care mi-au spus ca nu are absolut nimic.Intr-un final m-am dus cu ea si i-am schimbat tabloul de sigurante, dar nu din acest motiv.De atunci timp de un an nu am mai avut probleme cu ea. De vreo doua luni iar a luat-o razna,de data asta insa tabloul electric este intact, deci nu are rost sa-l schimb. Am fost la un service, iar aia mi-au dat avansul mai mic pe motiv ca din aceasta cauza, catalizatorul s-ar infunda si... Dupa asta a inceput cosmarul ...in trafic cand accelerez, masina parca se franeaza.Dimineata porneste foarte greu. Am fost din nou la service, ....mi-au marit din nou avansul, mi-au curatat catalizatorul etc. Am mers cu ea aprox. 10 km, dupa care aceeasi situatie. Va rog frumos, orice sfat este util, deoarece sunt disperat.Dimineata duccopiii la scoala si va dati seama. Multumesc! ...... Tester ti-am urmat sfatul, am resetat motorul a mers da acum iar a inceput sa-mi faca probleme in trafic, adica cand apas acceleratia se duce in gol. Chiar nu mai stiu ce sa fac cu ea. Ceilalti daca aveti vreo idee.... va rog mult. Va multumesc! |
--------------------
Dacia
1310LI
2003
|
|
rokos |
![]()
Post
#1729
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
salut
vezi ca au mai intampinat si altii problema asta in principiu e motorasul de ralanti defect. se poate inlocui. costa in jur de 300 ron pana il schimbi poti verifica toate contactele si mufele din compartimentul motor, sa le cureti cu un spray de contacte. dar cel mai probbail va trebui sa inlocuiesti acel motoras. bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
sergiu19801 |
![]()
Post
#1730
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 10 March 09 ![]() |
i-am schimbat cam multe la masinuta asta a mea... si daca ii schimb si motorasul si nu merge ce sa-i fac. La reprezentanta am pus-o pe tester, dar mi-au zis ca nu are nimic. Oricum in momentul cand m-au vazut ca vin cu ea se cam eschivau.
Cred ca stiu ei mai multe dar... nu spun. Este o masina care are "toane".Merge cand vrea ea. Daca mai aveti vreun sfat, ca eu unul m-am saturat sa bag bani si sa nu fac nimic |
--------------------
Dacia
1310LI
2003
|
|
rokos |
![]()
Post
#1731
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
poti incerca sa imprumuti de la cineva un motoras bun, il pui pe masina ta si vezi cum merge. Apoi te orientezi si vezi ce faci
![]() pana atunci incearca varianta cu curatatul contactelor cu ajutorul spray-ului de contacte. din ce oras esti?poate gasesti un co-forumist sa te ajute. bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
tester |
![]()
Post
#1732
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
f bun sfatul lui rokos... verifica fiecare fir sa nu fie ciuput sau sa nu faca contact calumea si trimite informatii gresite la calc.... zi zona de unde esti poate e vreun binevoitor sa faceti un schimb scurt de motoras pentru teste pana sa dai banu pe unul nou.
PS: la naiba ... incep sa scriu din ce in ce mai incet ![]() This post has been edited by tester: 19 Mar 2009, 12:34 |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
sergiu19801 |
![]()
Post
#1733
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 10 March 09 ![]() |
sunt din Slatina Olt
|
--------------------
Dacia
1310LI
2003
|
|
danut 69-71 |
![]()
Post
#1734
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.933 Joined: 26 January 07 From: SUCEAVA ![]() |
Se poate pulveriza si putin spray de contact , poate a oxidat un plot .
![]() |
--------------------
Colectionar
Dacia
1300
- 0744/555816
|
|
hathazy |
![]()
Post
#1735
|
![]() Ex. Daciot---iubesc Dacia si prima finta purtatoare de vagin din Group: Members Posts: 209 Joined: 20 March 09 ![]() |
Pt aia care au probleme cu turometrul sa caute problema in primul rand la ceasul de turatii daca nu e akolo problema at e in alternator....La Dacia Li turometrul primeste semnal de la alternator....si de obicei problema e in blocul de diode.... e usor de skimba costa 25 ron si e prins in 3 suruburi.....
|
--------------------
Renault Megane 1
miros a motorina mereu
1997, inmatricula t99
- SJ 89 TOM
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1736
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(hathazy @ 20 Mar 2009, 12:18) Pt aia care au probleme cu turometrul sa caute problema in primul rand la ceasul de turatii daca nu e akolo problema at e in alternator....La Dacia Li turometrul primeste semnal de la alternator....si de obicei problema e in blocul de diode.... e usor de skimba costa 25 ron si e prins in 3 suruburi..... La dacia pe injectie Li turometrul isi primeste semnalul de la computerul de injectie, care are iesire dedicata pe un fir pentru acesta. Stiu asta pentru ca la acel fir m-am legat cu un turometru digital care indica perfect turatia. |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
polistiinta |
![]()
Post
#1737
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 30 January 09 ![]() |
am o intrebare, cum sa verific pompa de benzina daca functioneaza corespunzator? mersi
|
--------------------
dacia
1410 Li
2001
- tm84
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1738
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
pompa se poate verifica dpdv electric, daca ajunge la ea 12V atunci cand masina este pornita ... ideea e sa nu fie o cadere de tensiune prea mare de cabluri, pastila releului, soclul siguranta ... si dpdv al debitului de benzina pe care il pompeaza catre injector, pompa trebuie sa asigure un debit de minim 65l/h si presiunea de 1-1,1 bari la 12 V.
Un debit insuficient poate fi cauzat de o tensiunea mica de alimentare a pompei sau filtrul de combustibil murdar. Masurarea debitului se face poate face astfel: - Se branseaza returul de la corp - clapeta injector la un furtun ce va debita combustibilul intr-un vas gradat de 2000 ml. - Se alimenteaza pompa direct, pentru 1 minut pornind motorul, sau prin scurtcircuitarea bornelor 30 si 87 ale releului R1 de pe contra aripa din stanga, cu motorul oprit. |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
biker17 |
![]()
Post
#1739
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 25 February 07 From: tg-jiu ![]() |
Am si eu o problema cu masina. Am carnetul de 1 an si conduc ocazional o dacie 1310 Li din 2000 (a lui tata). Masina are doar 27k km, porneste din prima dar merge la turatii f mici. Adica la relanti sta la 800-900 rpm dar nu pot depasi 2000 rpm din cauza zgomotului(parca as pilota un avion). De aceea eu schimb la 1700-max 1800 si mi se pare ca merg subturat. Care sa fie cauza? M-am gandit ca poate imi indica gresit turometrul pt ca acul vitezometrului oscileaza cu 30km/h in jurul vitezei normale, se aud zgomote din spatele lui si m-am gandit ca poate nu merge nici turometrul dar indica bine turatia la relanti.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2000
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1740
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
zgomote mari la turatii mari sunt data de toba sparta probabil.... Verifica viteza reala cu un gps daca ai de unde lua imprumut si apoi corelezi cu turatia aproximatva si vezi daca iti indica turometrul corect
|
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 12:11 |