dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
tester |
![]()
Post
#1651
|
||
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|||
nekro19 |
![]()
Post
#1652
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 13 August 07 ![]() |
Masina merge bine, desi la relanti nu are un mers rotund. Nu sunt diferente in zgomotul motorului intre momentul cand martorul este aprins sau stins.
La relanti pot observa ca acul turometrului oscileaza (are pulsuri) insa doar vizual. Motorul nu se ambaleaza, ramane la aceeasi turatiie Weekendul trecut i-am curatat filtrul de aer cu aer comprimat, insa problema era mai veche. Nu stiu ce detalii sa mai furnizez. Salutari |
--------------------
Dacia
1410
2002 CLi
|
|
tester |
![]()
Post
#1653
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
unul la mana ... un filtru de aer e ieftin rau... nu se curata... il schimbi direct...
doi la mana... ia si verifica toate mufele... eventual curatale cu un spray de contacte... trei la mana... bujiile cum sunt? de cati km le ai? verifica si fisele (verificarea se face cu motoru pornit si cu ajutorul unui patent cu maner de plastic se scoate cate o fisa de la motor si se observa modificarea turatiei motorului... daca ea se modifica atunci bujia si fisa la care ai umblat functioneaza... daca nu se modifica turatia atunci ai o problema acolo) patru la mana... cu temperatura la apa cum e treaba? cinci la mana... da cu cateva pagini mai in urma si citeste cum se reseteaza calculatoru... ii faci o resetare cum trebuie si vezi daca se mai aprinde martoru. pentru inceput fa astea in ordinea zisa... si mai vedem dupa ce mai facem;) |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
gti98 |
![]()
Post
#1654
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Incep prin a-mi cere scuze, dar nu am parcurs toate cele 55 de pagini pana aici.
Problema mea: Am observat ca "incarca putin", cu suparatoarea consecinta ca pornirea, mai ales acuma, la frig, a devenit o loterie. Am verificat alternatorul - ok - si am identificat problema pe cablul dintre borna minus a bateriei si masa: intre surub si cablul de cupru aveam 0,2-0,3 volti doar in regim de incarcare (naiba stie cat cadea acolo la curentul de pornire!) Am scos cablul, am taiat langa papuc si am lipit un alt papuc, cu cositor (e un clenci si in operatia asta, se curata la luciu metalic fiecare firisor, se unge cu pasta de lipit pentru instalatii pe teava de cupru si se incalzeste cu lampa de butan, cu care se incalzeste si papucul....) Dupa operatie, am montat inapoi cablul, cu rezultate interesante: demarorul invarteste mai vioi, parca si farurile lumineaza mai alb... Beleaua: motorul ramane foarte turat; daca inainte se tura oarecum normal (1100 - 1000 la minus 5, scazand la 800-900 cu indicatorul de temperatura la jumatate), acum sare la 1700-1800 la frig, dar nu scade sub 1100-1200 chiar dupa un parcurs destul de lung; in plus imi facea ieri de parca ii dadeam sprituri din pedala, desi era complet libera acceleratia (asteptam la stop). Mecanismul de deschidere a clapetei la relanti a fost verificat de curand, e curat si functional; nu am umblat la nici un conector pe instalatie si cunosc problema acestor conectoare, asa ca nu am spalat NICIODATA motorul cu turbojet (chiar am asemenea utilaj!). Am mai efectuat si alta data resetare de ECU, voit sau implicit, si nu mi-a facut niciodata asemenea figuri (odata trebuie sa inceapa, nu?). Nu i-am pus benzina, nu am intervenit nicaieri inafara de acel cablu. Aveti vreo sugestie, in afara de spray contact pe conectori? (oricum, asta voi incerca si eu) Toate cele bune! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
tester |
![]()
Post
#1655
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
bun... i-ai facut incarcarea... dar acuma cat incarca? ca nu ai zis...
calculatorul ia in seama si incarcarea pentru stabilirea relantiului... si ma gandesc acuma sa nu iti incarce prea mult sa iti faca alta belea... |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
B_84_NSL |
![]()
Post
#1656
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 24 July 07 ![]() |
Calculatorul 1.4 difera de cel 1.6 si daca da unde scrie?
|
--------------------
Dacia
Berlina
1973 si 2003
- B 18 FGW & B 84 NSL
|
|
gti98 |
![]()
Post
#1657
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Da, difera. E logic, fiind motoare diferite.
Pt Nekro: Mai e de luat in considerare si infundarea partiala a catalizatorului. Ce parcurs are masina? Cat merge in oras si cat la drum intins? Cam cat iti consuma? Nu am masurat incarcarea, dar manifestarile nu se prea leaga de o crestere semnificativa de tensiune (de altfel nu era vorba decat de sub 0,5 volti pentru incarcare, semnificativa era caderea la actionarea demarorului - se vedeau urme de incingere a firelor in zona de strangere a papucului original) Variatia tensiunii e compensata de calculator prin corectarea timpilor de deschidere a injectorului; mai cocosata e cu pompa de benzina: scaderea tensiunii e de natura sa scada turatia si presiunea de refulare...Oricum, variatia nu iese din domeniul suportat de sistemul de injectie. Simptomul care a ramas e turarea la 2000rpm la pornire, cu scaderea pe la 1400 imediat dupa aceea ("normal", la temperatura asta pornea pe la 1100-1200, fara ambalarea initiala). Chiar dupa ce termometrul ajunge un zona centrala, relanti-ul ramane peste 1000rpm (1100-1200). Repet, deschiderea "socului" functioneaza, se simte la pedala cum deschide la punerea contactului. Azi am observat ca temperatura a urcat aproape de zona hasurata; coroborand simptomele, parca ar "vedea" motor rece; am verificat mufa de la termistorul din chiulasa, dar nu e oxidata. Maine caut tabelul cu valorile termistorului. Ala e NTC, dar cresterea rezistentei poate proveni si din cresterea rezistentei de contact. Revin dupa masurari. This post has been edited by gti98: 26 Feb 2009, 21:54 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
nekro19 |
![]()
Post
#1658
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 13 August 07 ![]() |
Nu se mai aprinde martorul injectie.
Cred ca a fost din cauza benzinei: Inainte sa patesc asta am alimentat de la o baraca de urgenta.. ce-i drept scria undeva intr-un colt ascuns Rompetrol. Invatare de minte se numeste. Multumesc oricum, o sa trec printr-o verificare a masinii acum in weekend. Salutari! Weekend placut. |
--------------------
Dacia
1410
2002 CLi
|
|
denys 85 |
![]()
Post
#1659
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 26 February 09 From: campulung muscel ![]() |
problema cu martorul de injectie este de la termostat,ori nu ai,dar dak ai nu mai lucreaza bine
am si eu o problema dak poate sa ma ajute cineva;turometrul meu,fara sa imi dau seama de ce,aluat-o razna,imi arata relantiul la 3000 ture,iar in sarcina scade pana pe la vreo 2000-2200 depinde de turatie.s-a stricat turometrul sau e din alta parte? |
--------------------
dacia
berlina
2000
- bv-10-gve
|
|
denys 85 |
![]()
Post
#1660
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 26 February 09 From: campulung muscel ![]() |
djasu82 ce e ala vumetru si de unde pot lua asa ceva,si nu prea inreleg schema aia
|
--------------------
dacia
berlina
2000
- bv-10-gve
|
|
mitnick1 |
![]()
Post
#1661
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 16 January 09 ![]() |
Salut,
Am si eu o problema, acum 2 saptamani am avut un accident (mi-a intrat cineva in spate) dupa accident (vreo 300 km) mi s-a aprins martorul de injectie (de functionat functiona normal motorul). Azi am scos-o din service (remodelare spate) si am observat ca la parcare mi s-a aprins iar martorul. Daca opresc motorul si il repornesc dupa cateva minute nu se mai aprinde. Azi am facut 50 km prin Cluj ca sa gasesc un service la care sa fac un test CLIP (timp in care nu s-a aprins martorul, in conditiile in care dimineata dupa 3 minute de mers s-a aprins) si nu am gasit nici unul. Daca stie careva un service la care sa se faca test CLIP pt dacia 1310Li as ramane dator. De mers merge normal, doar ca mi se aprinde ocazional martorul. Am sunat la vreo 15 service-uri si am mers la vreo 20, nici unul nu are echip. necesare pt a face teste pe dacie clasica Li. La Dacia service mi-au spus ca "pe actuala conducere a Dacia nu o mai intereseaza suportul tehnic pt Dacia 1310Li"... Am intrebat totusi noi cum ne rezolvam problemele.... ca nici in programul rabla nu putem sa o bagam ( e din 2001 masina) si am primit un ranjet ironic in schimb.... |
--------------------
Dacia
1310Li
2000
|
|
gaboru4all |
![]()
Post
#1662
|
Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti/Sector2 ![]() |
ma dispera:|:|
scz de calitatea sunetului,nu se aude asa de rau dar asa s-a inregistrat pe telefon.face asa deoarece variaza turatia,socul accelereaza singur alte simptome: -aproape ca moare motorul cand sa plec de la semafor - in a 3-a la 40km/h face asa niste zmucituri(un fel de rateuri) -cam la 4000rpm zici k mi se taie benzina si la ralanti face ca in filmare Precizez ca nu face asa de la inceput,dupa ce merg cu vrea vreo 15 min incepe sa faca figuri This post has been edited by gaboru4all: 3 Mar 2009, 17:02 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2008
- IF 11 RDU Cand imi fuge pamantul de sub picioare,ma ambitinonez si fug si eu mai tare!
|
|
tester |
![]()
Post
#1663
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
iti trage aer fals... si in momentul in care motoru s-a incalzit ... calculatoru resimte mai bine ca pierde vacuum pe undeva si compenseaza...
verifica furtumul care vine de la motor la servo frana...aproape de servo ai un T verifica-l si pe el... si imediat langa T vezi si capsula unisens. LE: vezi poza din topicul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1718904 poate te ajuta. This post has been edited by tester: 3 Mar 2009, 17:46 |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
gaboru4all |
![]()
Post
#1664
|
Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti/Sector2 ![]() |
am verificat.nu are nici o problema la furtun,nici la T.nici la capsula aia:(
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 Mar 2009, 23:37: sau poate benzina nu iti trage cat trebuie :-?:-? This post has been edited by gaboru4all: 3 Mar 2009, 23:37 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2008
- IF 11 RDU Cand imi fuge pamantul de sub picioare,ma ambitinonez si fug si eu mai tare!
|
|
gaboru4all |
![]()
Post
#1665
|
Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti/Sector2 ![]() |
chiar nimeni nu ma poate ajuta:(((((((((((((((((
|
--------------------
Renault
Megane 2.1
2008
- IF 11 RDU Cand imi fuge pamantul de sub picioare,ma ambitinonez si fug si eu mai tare!
|
|
rokos |
![]()
Post
#1666
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
QUOTE(gaboru4all @ 3 Mar 2009, 17:01) alte simptome: -aproape ca moare motorul cand sa plec de la semafor - in a 3-a la 40km/h face asa niste zmucituri(un fel de rateuri) -cam la 4000rpm zici k mi se taie benzina si la ralanti face ca in filmare Precizez ca nu face asa de la inceput,dupa ce merg cu vrea vreo 15 min incepe sa faca figuri verifica pe rand toate contactele electrice de la sonda lambda, motoras ralanti, potentiometru acceleratie, senzor temp, senzor turatie, mufa intrare bobina de inductie, fise bujii-bobina etc., curate-le cu un spray contacte. reseteaza calculatorul prin metoda descrisa de userul TESTER. schimba filtrul de benzina, filtrul de aer. verifica presiunea la pompa de benzina. verifica bujiile, sa fie la 0.8mm verifica termostatul, eventual schimba-l. fa schimb cu cineva de un motoras ralanti pt o proba. cam asta as face eu pt inceput daca as fi in locul tau. eu suspectez bobina de inductie/fisele, filtrul benzina, sau motorasul ralanti. bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
gaboru4all |
![]()
Post
#1667
|
Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti/Sector2 ![]() |
Pai chestia cu filtrul de benzina am facut-o prima data,pana si revervorul l-am golit definitiv,apoi am incercat si cu pompa unui prieten.am schimbat sfiltrul de benzina si filtrul de aer.
Am controlat bujiile,prima si a 3-a erau afumate rau iar celelalte 2 erau curate.termostatul e pus in decembrie Unde este situata bobina de inductie?poate ma ajutati si cu o poza eventual....multumesc |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2008
- IF 11 RDU Cand imi fuge pamantul de sub picioare,ma ambitinonez si fug si eu mai tare!
|
|
Cucu84 |
![]()
Post
#1668
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 14 April 07 ![]() |
indiferent ce model de bobina de inductie ai, ea se afla prinsa pe capacul din spatele chiulasei.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
2003 /CLi
- SJ-03-GHC
|
|
mitnick1 |
![]()
Post
#1669
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 16 January 09 ![]() |
Asa... si pt mine nimeni nici o solutie? Inca nu a murit, dar din ce am citit pe forum cand se aprinde becul exista si posibilitatea sa moara
![]() |
--------------------
Dacia
1310Li
2000
|
|
gaboru4all |
![]()
Post
#1670
|
Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti/Sector2 ![]() |
m-am riscat sa plec cu ea asta seara pana in oras.Moama ce am mai tras de ea:(
![]() In fine,cred ca e grava problema ,trebuie sa o duc neaaparat la un service:|:| |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2008
- IF 11 RDU Cand imi fuge pamantul de sub picioare,ma ambitinonez si fug si eu mai tare!
|
|
nanu_mihai_andrei |
![]()
Post
#1671
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 2 February 09 ![]() |
Mai bine o duci pe un tester. Eu asa am facut cand brekul meu statea mai turat la relanti si am rezolvat super elegant !
|
--------------------
Dacia
break
CLi 01
- BC-24-AMN
|
|
gaboru4all |
![]()
Post
#1672
|
Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti/Sector2 ![]() |
O fi mai mult de 1 mil sa o bage pe tester
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2008
- IF 11 RDU Cand imi fuge pamantul de sub picioare,ma ambitinonez si fug si eu mai tare!
|
|
tester |
![]()
Post
#1673
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
deobicei costa in jur de 50 ron... MAX 60.
iar de banii astia trebuie sa iti verifice erorile si sa iti curete toate mufele. altceva nu prea are ce sa iti faca... dar daca retii valorile pe care le citeste clipu poti vedea dupa cam unde ar fi problema. |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
nanu_mihai_andrei |
![]()
Post
#1674
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 2 February 09 ![]() |
Eu am dat 60 Ron, a curatat mufele si a facut cateva reglaje pentru relanti. In rest a spus ca este in regula. Masina mea are 133 de mii de km si a fost prima data cand am puso pe un tester.
7 Mar 2009, 14:25: Apropo chiar daca este offtopic, pe sectiunea 1300 se pune de o intalnire pe 9 mai, cred ca ar fi interesant sa se stranga si injectatii ![]() This post has been edited by nanu_mihai_andrei: 7 Mar 2009, 14:25 |
--------------------
Dacia
break
CLi 01
- BC-24-AMN
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#1675
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
gaboru4all exact acelasi simtom l-am avut si eu la VW Bora 1.6, numai ca la mine turatia varia intre 600 - 1000 rpm, si cateodata se si oprea motorul (la relanti), dar in sarcina mergea foarte bine. Am dus-o la service, si mi-au reparat-o. Cum mi-au explicat cei de la service defectul : pe undeva exista o clapeta, care la relanti sta f. f. putin deschisa; pe acea clapeta (defapt pe locul ei de inchidere) se asezasera multe impuritati, si cand calculatorul o tinea, sa zicem, la 5% deschisa, datorita acelor impuritati, era practic inchisa (adica acele impuritati ocupau locul dintre clapeta si gura de etansare, creand etansare), asa ca motorul dadea sa "moara", scadea sub 800 rpm, calculatorul sesiza, o accelera putin sa nu moara, dupa care iar o lasa la relanti, iar dadea sa moara, iar o accelera ... si tot asa.
Mi-au curatat acea clapeta, si masina merge perfect ! ![]() |
--------------------
r
m
2
|
|
gaboru4all |
![]()
Post
#1676
|
Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti/Sector2 ![]() |
Multumesc ciorapel .o duc maine la service dacia
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2008
- IF 11 RDU Cand imi fuge pamantul de sub picioare,ma ambitinonez si fug si eu mai tare!
|
|
Kaboom |
![]()
Post
#1677
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 20 December 08 ![]() |
gaboru4all: sa imi spui si mie unde intentionezi sa te duci... ca si "zambilika" mea tot cam asa face... si eu suspectez ca e sonda lambda...
|
--------------------
Dacia 1310 Li 2001
Hyundai Accent 2008
Da' tot Dacia ramane piesa de rezistenta :D
- B-27-NXF
|
|
gaboru4all |
![]()
Post
#1678
|
Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti/Sector2 ![]() |
Pai intentionez sa o duc la reprezentanta acolo la Auto Marcu's Group ,in Pantelimon.maine dimineata o duc si revin cu detalii daca reusesc sa o fac
9 Mar 2009, 18:12: Gata s-a rezolvat problema.90 Ron m-a costat toata treaba.N-am stat cu ea la service ...prietenul care a stat cu ea in service mi-a supus ca a reglat calculatoru si mi-a curatat contactele \:d/ This post has been edited by gaboru4all: 9 Mar 2009, 18:12 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2008
- IF 11 RDU Cand imi fuge pamantul de sub picioare,ma ambitinonez si fug si eu mai tare!
|
|
tester |
![]()
Post
#1679
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
hai sa iti zic una tare... nu ti-a reglat nimeni nici un calculator...
calculatorul de injectie implementat pe berlina nu suporta nici un fel de interventie "umana" in cadrul programului sau... e autoadaptativ... adica isi schimba "comportamentul" in functie de informatiile preluate de la senzori. ei defapt ti-au facut un test clip... au curatat conectori... si eventual au sters erorile memorate(dar nu prea cred sa fi fost ceva... ca s-ar fi aprins becu de la injectie)... si au resetat calculatorul... toata tarosenia asta nu trebuia sa coste mai mult de 60 ron... chestie pe care o puteai face si tu in fata blocului in 15 minute si stateai cu banu in buzunar. hai sa zic ca mai dadeai ceva bani pe spray de contacte... care e cam vital cand vine vorba de dacie... ii mai cureti din cand in cand conexiunile electrice mai importante ca sa nu iti faca trasnai cand nu trebuie. na de data asta ai facut asa... dar data viitoare incearca tu mai intai sa rezolvi problema mai atent... ca daca faceai cum am tot zis cu ceva posturi in urma resetare de calculator(problema care apare des e ca toti se grabesc cand reseteaza calculatoru... e super sensibila treaba ... resetarea are loc la fix 5 minute de la ultima variatie pe care o "simte" calculatoru... chiar si variatia curentului este "simtita"... daca ati lasa masina in pace si uitati complet de ea fix 5 minute ea s-ar "vindeca" singurica) ... si curatai mufele tare bine era LE: ia vezi un pic documentatia asta: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...ype=post&id=909 e pentru nova gti dar e acelasi sistem ca si pe berlina cu foarte putine modificari. This post has been edited by tester: 9 Mar 2009, 20:56 |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
gaboru4all |
![]()
Post
#1680
|
Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 10 December 08 From: Bucuresti/Sector2 ![]() |
Eu te cred Tester da nu m-am bagat pentru ca mi-a fost frica sa nu o stric mai rau.oricum astia la reprezentante iau scump rau.asta e,data viitoare daca se mai intampla poate o s-o rezolv singur:)
![]() 9 Mar 2009, 22:52: aaaaaaa si sa iti spun si eu una tare....m-am plimbat cu ea destul de mult azi si la un momentdat ce crezi ca vad ![]() ![]() ![]() This post has been edited by gaboru4all: 9 Mar 2009, 22:52 |
--------------------
Renault
Megane 2.1
2008
- IF 11 RDU Cand imi fuge pamantul de sub picioare,ma ambitinonez si fug si eu mai tare!
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 14:50 |