dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
![]() ![]() ![]() |
dacia injectie, exclusiv sistemul de injectie (berlina/nova)
Ov |
![]()
Post
#1591
|
||
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|||
Bandit 81 |
![]()
Post
#1592
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 2 January 09 ![]() |
salut baieti am si io o mica problema cu un turometru pu pe o dacie cu injectie si la relanti indica cu circa200 de ture mai mult iar la turami mai mari se schimba raportul creste ex la 3200 ture pe tutometru motorul are 2500 si toata treaba am observato cand faceam inspectia
|
--------------------
Dacia 1310 injectie
Dacia 1310 injectie
2002 Injectie
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#1593
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
QUOTE(Bandit 81 @ 25 Jan 2009, 12:09) salut baieti am si io o mica problema cu un turometru pu pe o dacie cu injectie si la relanti indica cu circa200 de ture mai mult iar la turami mai mari se schimba raportul creste ex la 3200 ture pe tutometru motorul are 2500 si toata treaba am observato cand faceam inspectia Alt turometru. Ia de la dezmembrari unul. Daca raportul se mentinea (200 rpm) se putea regla din interiorul turometrului, dar daca raportul este variabil, ori mergi cu masina dupa ureche, ori te obisnuiesti cu el asa (daca nu vrei sa-l schimbi). |
--------------------
r
m
2
|
|
alin12 |
![]()
Post
#1594
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
Va salut pe toti. Dupa cateva zile, am reusit sa citesc tot topicul... in cocluzie foarte interesant.
Posed o "injectie" din 2000. Deocamdata nu am probleme majore, dar as avea niste nelamuriri. 1. Am tot schimbat benzinele sa vad cu care se impaca mai bine. Am ajuns la concluzia ca Petrom 99+ e cea mai potrivita. Oare daca as reseta si eu calculatorul, ar fi vreo diferenta? (Ma gandesc, ca daca il resetez isi reface parametri de la 0, nu de la valori anterioare de la alte marci de carburant) 2. Desi sunt multe mufe, nu stiu fiecare ce reprezinta. M-am lamurit unde este motorasul de relanti, dar nu stiu unde este calculatorul si mufa adiacenta. As fi recunoscator daca cineva ar pune niste poze: asta e motoras, asta e calculator, asta e senzor de turatie. 3. Cum imi dau seama daca al meu catalizator e bun, sau e gol? 4. Putin off topic. Stiu ca nu e specific injectatelor, dar voi stiti mai bine (daca ma poate ajuta cineva, eventual sa imi dati pm ca sa nu fie probleme, daca nu postati aici poate mai sunt si altii in situatia mea). Asa ca: a. problema care ma roade tare de tot: deschisul portierelor din exterior. Ca sa pot deschide o portiera ma chinui mult. Ridic clapeta, apoi "ma apas" in portiera ca sa se deshida. Daca urmaresc acea tija, cand ridic clapeta, tija nu se ridica in totalitate, astfel incat daca apas pe clapeta, tija se termina de ridicat. Sigur trebuie sa fie cineva care se confrunta cu asa ceva. b. desi nu e chiar off topic, ptr ca la carburatie e alt model. Nu pot sa imi resetez kilometrajul. Daca apas p acea tija se invart putin cifrele si gata. De parca nu poate face cursa completa astfel incat sa ajunga cifrele la 0. Stau cu hartiuta si notez kilometrii de sus, daca vreau sa contorizez ceva. c. daca la viteza de 90 km/h am 3000 de rotatii inseamna ca e alt model de cutie, nu? Deocamdata cam atat. Ca si asa s-ar putea sa va plictisiti cand il cititi. |
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
rokos |
![]()
Post
#1595
|
Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 25 January 07 From: IASI ![]() |
salut si bine ai venit!
incerc sa-ti raspund la ce ma mai pricep. asadar: 1. benzina poti pune de care vrei, cu care vezi ca merge mai bine masina aia e cea mai buna. Din propria experienta iti zic ca la masina mea daca pun petrom 95 sau 99+ e aceeasi chestie. Totusi eu alimentez cu Efix 95 de la rompetrol. Dar nu e cine stie. In rest eu merg pe gpl. Important e sa schimbi filtrul de benzina la timp. Nu are rost sa resetezi degeaba calculatorul, daca masina nu face figuri. 2.calculatorul bosch este pe contra-aripa dreapta. in compartmentul motor, in partea superioara. Are o mufa mare, neagra, de forma dreptunghiulara. Calculatorul e o cutiuta dreptunghiulara de culoare gri. 3. Catalizatorul daca nu e bun nu treci noxele la ITP. La prima verificare de noxe vei afla ce-i cu el. Poti sa mergi intr-un service sa-ti puna testerul pe masina. 4.a m-am confruntat si eu cu problema asta. Am mers la un meserias care a desfacut portiera a scos tot mecanismul, a strans un arc l-a pus la loc si merge f bine acum. Nu stiu exact cum a facut.poate altcineva te va lamuri. Ideea e ca se poate repara. 4.b Nu stiu ce sa zic, posibil sa trebuiasca sa schimbi ceasul kilometrajului. bafta! |
--------------------
VW // DACIA
Golf IV 1.9 TDI // LOGAN 1.5 DCI
2000 // 2008
- is-%%-###
|
|
alin12 |
![]()
Post
#1596
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
Multumesc. Alte pareri?
|
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
roland |
![]()
Post
#1597
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
4c: Viteza 4, 3000rpm = 90km/h
Viteza 5, 3000rmp = 110 km/h (asca cu cutie normala, nu de fuga, care are turatie mai mare la aceiasi km/h in a 5-a) |
--------------------
.
.
.
|
|
Ov |
![]()
Post
#1598
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alin12 @ 31 Jan 2009, 21:44) a. problema care ma roade tare de tot: deschisul portierelor din exterior. Ca sa pot deschide o portiera ma chinui mult. Ridic clapeta, apoi "ma apas" in portiera ca sa se deshida. Daca urmaresc acea tija, cand ridic clapeta, tija nu se ridica in totalitate, astfel incat daca apas pe clapeta, tija se termina de ridicat. Sigur trebuie sa fie cineva care se confrunta cu asa ceva. demontezi fata de usa si dai jos clanta (e prinsa in 2 suruburi pe interior, tb sa dai jos si butucul unde intra cheia si broasca). Clanta are 2 tije la 90grade in forma de L. Una dintre tije se stramba (o sa vezi ca nu mai e dreapta ci e ca un arc de cerc). Aia tb indreptata (chiar si cu mana ca-i materialul fff prost) si o sa mearga (ceva timp pana se stramba iar ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
alin12 |
![]()
Post
#1599
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
asta am facut-o cat d cat. si nici atunci nu am fost foarte multumit, dar mergea binisor. Acum a revenit la starea initiala. Ma gandeam: daca e sa schimb broasca cu totu, oare nu o sa fie mai bine?
![]() Tot mai bune erau alea cu buton ![]() |
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#1600
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
@alin12:
motor.JPG ( Size: 229.51k ) Number of downloads: 3044 Senzorul de turatie nu se vede in poza, insa este prins cu un surub de 10 pe carcasa ambreiajului. TI-am atasat o poza de la Nova, sper sa te ajute macar sa il recunosti. senzor.jpg ( Size: 40.35k ) Number of downloads: 3178 Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
Brainie |
![]()
Post
#1601
|
Membru autentic Group: Members Posts: 464 Joined: 2 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(alin12 @ 31 Jan 2009, 21:44) a. problema care ma roade tare de tot: deschisul portierelor din exterior. Ca sa pot deschide o portiera ma chinui mult. Ridic clapeta, apoi "ma apas" in portiera ca sa se deshida. Daca urmaresc acea tija, cand ridic clapeta, tija nu se ridica in totalitate, astfel incat daca apas pe clapeta, tija se termina de ridicat. Sigur trebuie sa fie cineva care se confrunta cu asa ceva. Ceva asemănător am pățit la ușa șoferului. Dar nu apăsam pe ușă ca s-o deschid, ci trăgeam brusc, având senzația că se rupe clapeta. Pentru rezolvare am schimbat locul "cățeilor" de pe stâlpul central, până am găsit o poziție convenabilă. De desfăcut fața de ușă nu am scăpat, fiindcă de la atâtea probe de închis-deschis ușa a ieșit siguranța tip "U" și mi-a căzut butucul yalei pe jos. |
--------------------
Ex Dacia 1310 Li ;
Ex Logan ABS+ 1.6 MPI
2007
|
|
alin12 |
![]()
Post
#1602
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
QUOTE(Brainie @ 3 Feb 2009, 08:46) Ceva asemănător am pățit la ușa șoferului. Dar nu apăsam pe ușă ca s-o deschid, ci trăgeam brusc, având senzația că se rupe clapeta. Pentru rezolvare am schimbat locul "cățeilor" de pe stâlpul central, până am găsit o poziție convenabilă. De desfăcut fața de ușă nu am scăpat, fiindcă de la atâtea probe de închis-deschis ușa a ieșit siguranța tip "U" și mi-a căzut butucul yalei pe jos. La mine e grav tare, nu ajunge numa reglajul de pe stalp. Daca as sti ca as rezolva definitiv, as cumpara acest mecanism de inchidere. Dar daca rezolv numa pentru o luna de zile si apoi iar am probleme. OV spunea despre niste tije "L". Alea stiu ca se stramba, si desi le-am indreptat, tot nu functiona corect. Nu stiu de unde e problema. M-am saturat sa deschid usile din interior la toata lumea, desi am inchidere centralizata. ![]() |
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#1603
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
QUOTE(tester @ 23 Dec 2008, 21:39) tachetii la injectatele noastre trebuie sa fie 20 cu 25 ca totul sa functioneze corect. ii poti verifica cu o lera. ![]() ai idee la carburatie se regleaza la fel? pentru ca eu o am reglat tacheti la un mecanic care nu a mai umblat la dacia Li,si de cand o am dupa ce am fost la el imi cam tremura motorul in relantiu si imi amplifica tremuratul in maneta de viteze de zici ca vrea sa ma ia la bataie, ma gandesc sa nu ii fi reglat cum trebuie cu toate ca mie nu imi bat tacheti |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
tester |
![]()
Post
#1604
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
@CRICOCI: tachetii la carburatie trebuie reglati la 15/20... injectatele la 20/25... iar la inceput nu bate nimic... dar nu iti vor iesi noxele in vechi... si in plus incet incet se deregleaza si iti face si alte belele.
@alin12: usile nu se regleaza la fel la nici o masina... ![]() ![]() This post has been edited by tester: 4 Feb 2009, 14:21 |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#1605
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
QUOTE(tester @ 4 Feb 2009, 14:15) @CRICOCI: tachetii la carburatie trebuie reglati la 15/20... injectatele la 20/25... iar la inceput nu bate nimic... dar nu iti vor iesi noxele in vechi... si in plus incet incet se deregleaza si iti face si alte belele. multumesc pentru informatie,noxele chiar nu mi au iesit! ......... chiar acum ma duc la alt mecanic sa mi regleze ![]() This post has been edited by Ov: 5 Feb 2009, 11:33 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
tester |
![]()
Post
#1606
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
nu ti-au iesit noxele deloc? nici la relanti nici in turatie?... mai arunca o privire si la reglajul bujiilor sa fie de 0.8
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#1607
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
nu mi au iesit nici in relantiu nici in turatie , dar aveam buji de dacie carburatie pe urma am luat bosh super plus pentru injectie , in momentul asta ma confrunt cu o problema, motorul parca e un pic mai zgomotos, si am resetat si eu calculatorul ce sa vezi surpriza,pe benzina imi sta relantiul jos de tot aproape da sa moara in mers merge bine pe gaz sta relantiul bine,asta mi se intampla de vreo ora de cand am resetat calc. a da si de ceva timp cand pornesc motorul pleaca ok dar cand este rece merge sugrumat in relantiu pana se incalzeste.
This post has been edited by CRICOCI: 4 Feb 2009, 15:59 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
nmarinae |
![]()
Post
#1608
|
Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 19 May 08 ![]() |
in legatura cu clapele de la usi ungeti cu un pic de vaselina cremaliera si o sa vedeti ca se deschid mai usor....cel putin la mine functioneaza chestia aceasta...
![]() |
--------------------
Dacia
1310Li
2000
- AG-30-BIM Renault Megane Estate 2 1.5 DCI 86cp 2008 - Meggy
|
|
alin12 |
![]()
Post
#1609
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
|
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1610
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
eu tija aia am unso bine cu ulei de motor ... cu tija direct umeda
![]() Eu am inchidere centrala si pe spate, dar pe una din usi am o problema .. din ext nu se poate deschide decat de cine stie cum sa traga ... totul e curat curat, drept ca in fabrica, si dupa o zi de reglaje m-am lasat pagubas .... Cand se mai incalzeste afara o i-au de la capat, pentru ca am inteles ca o posibila solutie ar fi strambarea catre interior sau exterior a urechilor in care se prinde cu surub clapeta de la exterior, de pe foaia de usa. Problemele de genul acesta apar se pare din cauza ca din fabrica foaia de usa este prinsa de structura usii cu eroare de cativa mm ... de unde si o apasare defectuasa a clapetei pe mecanistmul de pe usa :| |
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
alin12 |
![]()
Post
#1611
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
E si din cauza tablei "foarte groasa" care se indoaie cand ridici de clapeta, in loc sa lucreze tija. Ca sa ung tija, e deajuns sa ung putin cat iese ea in afara, sau trebuie sa desfac broasca? Cred ca pana la urma imi cumpar tot sistemu de inchidere, poate nu o sa mai am probleme. Dar daca nu rezolv?
p.s. tot mai bune alea cu buton ![]() |
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1612
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
eu am scos tija de la baia de ulei, unsa cu ulei, am tras de manerul de usa, tija de la broasca a iesit si am pus in varful ei cativa stropi de ulei, i-am dat drumul la maner sa intre tija, si tot asa de cateva ori, si a fost suficient sa se deschida ok.
|
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
B-58-PTM |
![]()
Post
#1613
|
Membru autentic Group: Members Posts: 848 Joined: 15 December 08 ![]() |
QUOTE(Ionutz_TM @ 5 Feb 2009, 14:59) eu tija aia am unso bine cu ulei de motor ... cu tija direct umeda ![]() Eu am inchidere centrala si pe spate, dar pe una din usi am o problema .. din ext nu se poate deschide decat de cine stie cum sa traga ... totul e curat curat, drept ca in fabrica, si dupa o zi de reglaje m-am lasat pagubas .... Cand se mai incalzeste afara o i-au de la capat, pentru ca am inteles ca o posibila solutie ar fi strambarea catre interior sau exterior a urechilor in care se prinde cu surub clapeta de la exterior, de pe foaia de usa. Problemele de genul acesta apar se pare din cauza ca din fabrica foaia de usa este prinsa de structura usii cu eroare de cativa mm ... de unde si o apasare defectuasa a clapetei pe mecanistmul de pe usa :| faza cu usa dupa spate o am si eu pe stanga da nu se mai deschide deloc din exterior (oricum astupam in primavara clapetele de la usa) QUOTE(alin12 @ 5 Feb 2009, 15:04) E si din cauza tablei "foarte groasa" care se indoaie cand ridici de clapeta, in loc sa lucreze tija. Ca sa ung tija, e deajuns sa ung putin cat iese ea in afara, sau trebuie sa desfac broasca? Cred ca pana la urma imi cumpar tot sistemu de inchidere, poate nu o sa mai am probleme. Dar daca nu rezolv? p.s. tot mai bune alea cu buton ![]() o broasca de usa din fata costa 100 ron noua in magazinele dacia si mi se pare super scumpa |
--------------------
Renault
Clio III
2007
|
|
Ionutz_TM |
![]()
Post
#1614
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 11 December 07 From: Timisoara ![]() |
e foarte scumpa, si faza e ca din cate vad mai mult ca sigur problema e de la forma gresita a usii .... si deci degeaba cumperi clapeta/broasca noua ca nu rezolvi nimic
|
--------------------
DACIA
1310 Li
2001
- --//--//---
|
|
alin12 |
![]()
Post
#1615
|
![]() Membru ce nu mai este incepator Group: Members Posts: 177 Joined: 26 September 08 From: Roman ![]() |
In cazu asta buna afacere am mai facut. Am inchidere centralizata , dar dupa ce intru in masina, deschid toate portierele sa urce lumea.
|
--------------------
VW
Golf 3
1993 1.6 De ce simplu, daca se poate si complicat?
|
|
Bandit 81 |
![]()
Post
#1616
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 2 January 09 ![]() |
![]() Si inca o intrebare daca la montarea unui turometru se pune o rezistenta inseriata cu turometru tot la o dacie cu injectie Multumesc mult |
--------------------
Dacia 1310 injectie
Dacia 1310 injectie
2002 Injectie
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#1617
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Sal, am si eu o problema,mi a apraut un tacanit numai cand se afla in mers zici ca ii bate
avansu,cam asa se aude doar ca asta nu are carburatie,de mentionat este faptul ca pe GPL nu se aude nimic si trage bine si pe gaz si pe benzina am reglat de curand tacheti,dar ma gandeam ca daca ar fi de la ei s ar auzi si pe gaz, daca accelerez motorul in gol nu se aude nimic deci numai in sarcina si numai pe benzina are cineva vreo idee? Poate fii de la benzina proasta? Am gasit unde e problema,e de la benzina injectorul face asa,am luat benzina de la cineva si de atunci tacane,fratele meu are un opel astra 93'' si are acelasi model de injector bosch monopunct si la fel ii face,de cand i am dat si lui benzina,ceea ce nu inteleg eu este ca de la respectivu de unde am luat benzina alimenteaza si 2 prieteni de ai mei unul are astra clasic 2005 iar celalalt are clio 2004 si nu au probleme!! le merge bine de ce oare? are cineva vreo idee? This post has been edited by CRICOCI: 8 Feb 2009, 14:14 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
roland |
![]()
Post
#1618
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Prietenii tai au, probabil, senzor de detonatie. Zgomotul pe care il auzi este de la autoaprindere. Dacia 1310 pe injectie nu avea senzor si, la o benzina proasta, se intampla chestia asta. Celelalte masini (de ex. Clio) au acest senzor care, practic, taie din puterea motorului (se modifica timpii de injectie si motorul devine usor mai lenes, dar nu bate).
|
--------------------
.
.
.
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#1619
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Dar autoaprinderea imi poate afecta la ceva ? sau doar face zgomot, ce sa fac sa dau afara toata benzina sau sa bag un aditiv ai vreo idee?
|
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
tester |
![]()
Post
#1620
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
mai simplu ar fi sa mai bagi inca vreo 5 litri de benzina "mai de calitate", un petrom 99+
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
ÎN ACEST TOPIC SE EXPUN PROBLEMELE SPECIFICE DACIA INJECȚIE, adică cele legate de sistemul de injecție, și toate componentele adiacente lui, diferite de cele de pe mașinile "clasice"...
Pentru celelalte probleme, sunt deja topicuri dedicate pe aria comună CLT si Nova... |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:59 |