DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

325 Pages « < 135 136 137 138 139 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ningeee...

l@u
post 29 Jan 2012, 22:56
Post #4081


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




QUOTE(cosmin_2300 @ 29 Jan 2012, 21:35)
Cătălin, nu o să te contrazic prea mult pentru că nu pot să spun că mă pricep la acest aspect. Dacă viteza vântului crește, nu scade temperatura acestuia? Din câte știu eu, temperatura se măsoară într-o "cutie" în care nu bate vântul, motiv pentru care spun că deși sunt -15 grade, se simte ca și cum sunt -20 de grade.
Deci, aerul care "lovește" motorul nu are -15 grade, are -20 de grade.
*



Adica sa inteleg ca in viziunea ta ventilatorul ala este un schimbator de caldura?


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 29 Jan 2012, 22:59
Post #4082


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Nu l@u. Vezi că Marty a adus în discuție ventilatorul, nu eu.
Un schimbător de căldură este radiatorul.
Cu cât aerul/lichidul din radiator au o curgere mai turbulentă, cu atât transferul de căldură este mai puternic.

This post has been edited by cosmin_2300: 29 Jan 2012, 22:59


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 29 Jan 2012, 23:01
Post #4083


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(GABY IS BACK ! @ 29 Jan 2012, 22:52)
...
Ventilatorul radiatorului doar ajuta ca schimbul de caldura intre radiator (lichidul de racire care circula) si mediu, sa se faca mai rapid (in cazul in care este nevoie).
...
*



Daca m-ai intrebat pe mine:

Ventilatorul doar ajuta radiatorul (care este schimbatorul de caldura intre lichidul de racire al motorului si mediu).
Doar accelereaza schimbul de caldura.

This post has been edited by GABY IS BACK !: 29 Jan 2012, 23:07


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 29 Jan 2012, 23:04
Post #4084


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




pai atunci cum poate el sa ia aer la -15 grd si sa il sufle la -20 daca nu este ,,un racitor"...impropriu am spus schimbator de caldura caci acela are efectul descris de tine.


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 29 Jan 2012, 23:09
Post #4085


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




nu poate!


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 29 Jan 2012, 23:10
Post #4086


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




asta spun si eu dar cate unii nu sunt atat de barbati incat sa recunoasca cand gresesc !


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 29 Jan 2012, 23:17
Post #4087


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




vantul la fel ca ventilatorul iti face temperatura sa scada mai repede. Te gandesti la corp ca si cum ar fi invelit intr-o patura subtire de aer cald. Cu cat vantul bate mai tare, cu atat patura asta dispare si ti se pare mai rece.
E ceva foarte relativ. De exemplu pui mana pe o bucata de polistiren. Ti se pare calda. Pui mana pe o bucata de fier, ti se pare rece, desi ele au aceeasi temperatura. Diferenta e ca polistirenul nu absoarbe caldura(energie) iar fierul o face


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 29 Jan 2012, 23:26
Post #4088


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




Nu!
Diferenta este ca polistirenul nu absoarbe aceieasi cantitate de caldura ca fierul.


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 29 Jan 2012, 23:30
Post #4089


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




era un exemplu teoretic. Logic ca nu absorb la fel caldura care e un fel de ENERGIE(termica). Daca fierul ar absorbi energia aiatermica la fel ca si polistirenu ne-am izola casele cu tabla


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 29 Jan 2012, 23:35
Post #4090


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




QUOTE(l@u @ 29 Jan 2012, 23:04)
pai atunci cum poate el sa ia aer la -15 grd si sa il sufle la -20 daca nu este ,,un racitor"..
*


Eu mă referam la vântul natural, dar ulterior mi-am dat seama că am greșit în exprimare.
Cu cât vântul bate mai repede pe un obiect, cu atât curgerea este mai turbulentă și schimbul de căldură mai puternic. Deci, dacă vântul bate, motorul e mai cald sub capotă decât în aer liber. Zic eu!


L.E.: că tot zici de ventilator, el are datoria de a face curgerea aerului cât mai turbulentă pe lamelele radiatorului.

This post has been edited by cosmin_2300: 29 Jan 2012, 23:39


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 29 Jan 2012, 23:40
Post #4091


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




Se răsucește Miculescu în mormânt, dacă citește topicul ăsta sad.gif


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 29 Jan 2012, 23:40
Post #4092


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




Motorul (cald si oprit) se raceste mai greu sub capota pt ca este "mai la adapost" dar intr-un final (daca nu-l pornesti) tot la temperatura mediului ajunge.

This post has been edited by GABY IS BACK !: 29 Jan 2012, 23:44


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 29 Jan 2012, 23:43
Post #4093


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




QUOTE(GABY IS BACK ! @ 29 Jan 2012, 23:40)
Se raceste mai greu pt ca este mai "la adapost" dar intr-un final (daca nu-l pornesti) tot la temperatura mediului ajunge.
*


Corect! Asta am uitat să spun, my bad icon_mrgreen.gif
Eu vorbeam în cazul în care pornești motorul după câteva ore, nu zile.

This post has been edited by cosmin_2300: 29 Jan 2012, 23:43


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 29 Jan 2012, 23:44
Post #4094


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Ma scuzats, am aruncat pastila si am disparut ca magaru-n ceata. Catalin are dreptate, ma gindeam eu in plopi!



This post has been edited by Marty: 29 Jan 2012, 23:45


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 29 Jan 2012, 23:47
Post #4095


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(cosmin_2300 @ 29 Jan 2012, 23:43)
.....
Eu vorbeam în cazul în care pornești motorul după câteva ore, nu zile.
*



Daca sunt -15 afara, nu cred ca este nevoie de cateva zile sa ajunga si motorul la aceasta temperatura. Chiar daca nu bate vantul.
Viteza transferului de caldura este direct proportionala cu diferenta de temperatura dintre corpuri.
Dar in cateva ore sigur nu ajunge la -15.

This post has been edited by GABY IS BACK !: 29 Jan 2012, 23:53


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 29 Jan 2012, 23:49
Post #4096


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Am exagerat eu cu zile, dar chestia cu cât de repede se răcește (indiferent unde e amplasat) diferă foarte mult în funcție de materialul din care este făcut blocul motor.


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 29 Jan 2012, 23:56
Post #4097


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




Da, pentru ca se folosesc o varietate de materiale pentru blocul motor. NOT


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 29 Jan 2012, 23:57
Post #4098


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




Al meu e ceramic.


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 29 Jan 2012, 23:57
Post #4099


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Poate n-o crapa!


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 29 Jan 2012, 23:59
Post #4100


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(ArtVandelay @ 29 Jan 2012, 23:56)
Da, pentru ca se folosesc o varietate de materiale pentru blocul motor. NOT
*

Fii bun si reformuleaza sau explica...


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 30 Jan 2012, 00:03
Post #4101


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




QUOTE(cosmin_2300 @ 30 Jan 2012, 00:49)
Am exagerat eu cu zile, dar chestia cu cât de repede se răcește (indiferent unde e amplasat) diferă foarte mult în funcție de materialul din care este făcut blocul motor.
*



Marea majoritate a masinilor de strada au blocuri motoare din fonta. in general cenusie, mai rar aliata. Asa ca nu stiu cat de "foarte mult" poate sa difere in functie de materialul din care e facut blocul motor, tinand cont ca se foloseste cam acelasi material.

This post has been edited by ArtVandelay: 30 Jan 2012, 00:03


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 30 Jan 2012, 00:15
Post #4102


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




"MArea majoritate" e altceva. Sunt bemveie care au blocul din aluminiu, mai sunt masini care au bloc ceramic, etc.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shush
post 30 Jan 2012, 00:30
Post #4103


٩(Ś̯Ś)۶


Group: Members
Posts: 2.117
Joined: 30 January 07
From: Brasov




QUOTE(ArtVandelay @ 30 Jan 2012, 00:03)
Marea majoritate a masinilor de strada au blocuri motoare din fonta. in general cenusie, mai rar aliata. Asa ca nu stiu cat de "foarte mult" poate sa difere in functie de materialul din care e facut blocul motor, tinand cont ca se foloseste cam acelasi material.
*



Eu nu ma pricep deloc la d-astea, dar in aceleasi conditii Leon-ul se incalzezste mult mai repede decat fostul Logan.
Deci cred ca in cazul masinilor sunt foarte multe aspecte care pot fi diferite.


--------------------
Seat Leon 2008 Reference 1.6 - Bv-29-Trei Litere
Yamaha YZF-R125 2009 - Bv-88-Aceleasi Trei Litere
ex Dacia Logan 2005 Laureate 1.4
If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 30 Jan 2012, 12:25
Post #4104


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Am fost la magazin, am cumparat un densimetru ( 9 RON a costat ), l-am asamblat, acum urmeaza sa il folosesc.
Sunt necesare cateva cunostinte pentru utilizarea lui in mod corect si anume:
- are 2 scari: una pentru grade fahrenheit si una pentru grade celsius. E simplu de ales.
- fiecare scara e impartita mai departe in 2 scari: una pentru antigel pe baza de etilen-glicol si cealalta pentru antigel pe baza de propilen-glicol. Deci trebuie sa stim ce fel de antigel avem in motor, ca sa stim pe ce scara sa ne uitam.
- scara pe care ne vom uita va fi si ea la randul ei impartita in 2 scari mai mici: una pentru verificarea lichidului de racire la temperatura de functionare a motorului si una pentru verificarea la rece.
- intr-un final vom putea citi corect gradatia densimetrului si vom obtine informatia pe care ne-o dorim.


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 30 Jan 2012, 14:53
Post #4105


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




QUOTE(Shush @ 30 Jan 2012, 00:30)
Eu nu ma pricep deloc la d-astea, dar in aceleasi conditii Leon-ul se incalzezste mult mai repede decat fostul Logan.
Deci cred ca in cazul masinilor sunt foarte multe aspecte care pot fi diferite.
*



Loganul avea compartimentul motor la fel de bine izolat ca Leonul?


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 30 Jan 2012, 14:55
Post #4106


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Volumul lichidului de racire era identic? Ambele erau pe benzina sau diesel?


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 30 Jan 2012, 15:02
Post #4107


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Ambele sunt pe benzina, volumul lichidul de racire e similar (Logan de 1.4 si Leon de 1.6). Eu zic ca are legatura mai degraba cu faptul ca in Leon nu mai bate vantul.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 30 Jan 2012, 15:24
Post #4108


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




alt circuit de racire, alt engine management, alta.. masina


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nsmoga
post 30 Jan 2012, 17:14
Post #4109


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 27 August 09
From: prahova




[quote=SiloS,30 Jan 2012, 12:25]
Am fost la magazin, am cumparat un densimetru ( 9 RON a costat )

sa speram ca nu patesti ca mine anul trecut, trei masuratori, trei rezulate diferite...


--------------------
opel agila daewoo tico 2001&1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 30 Jan 2012, 18:16
Post #4110


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Pana acum am masurat apa dintr-o caldare... mi-a aratat ca ingheata la -12grade! laugh.gif

Probabil din cauza ca au ramas "agatate" de plutitor cateva bule de aer.
Mai incolo ma duc si la masina sa vad ce se intampla, daca rezultatul e neclar mai pun 1/2L de antigel. laugh.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
325 Pages « < 135 136 137 138 139 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 19:29
Forum Renault