Centrale termice, sfat achizitionare
![]() ![]() ![]() |
Centrale termice, sfat achizitionare
kato |
![]()
Post
#1951
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 17 October 06 From: barlad ![]() |
|
||
--------------------
renault
scenic
2000 rxt - scenic III 1.6 dci
- vs 05 glx vs 79 glx
|
|||
dacis |
![]()
Post
#1952
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Acuma depinde si cum pui problema: pompa aia trage ori impinge?
![]() |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
paul_p |
![]()
Post
#1953
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Glumesti?
![]() Sectiunea tevii ramane constanta la iesirea din pompa, insa mai departe se aduna sectiunile fiecarui calorifer. Conteaza raportul sectiune totala/sectiune calorifer. Tocmai de aceea am spus mai sus ca efectul inchiderii unui retur este probabil nesemnificativ. Dar exista. This post has been edited by paul_p: 1 Feb 2016, 21:59 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
GBX |
![]()
Post
#1954
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
Dacă tot ați făcut paralelă cu electronica, cei ce aveți dubii legate de efortul pompei, priviți caloriferele ca niște rezistori conectați în paralel. Apa va circula pe coloane (tur-retur) și va intra mai multă în caloriferele fără ștrap și mai puțină în cele cu ștrap. Ștrapul e robinetul.
Pompa va fi solicitată cu adevărat, așa cum susțineți unii, abia cănd sunt ștrapuri pe toate caloriferele. |
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1955
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(paul_p @ 1 Feb 2016, 20:44) Ca urmare fie ca este in gol, fie in sarcina, motorul va incerca sa antreneze pompa cu aceeasi turatie. Daca se micsoreaza sectiunea circuitului, pompa, antrenata fiind cu turatie constanta, va incerca sa trimita acelasi debit prin circuit. Ca urmare motorul pompei va fi mai solicitat si consumul va fi mai mare. Enormități și tâmpenii. QUOTE(paul_p @ 1 Feb 2016, 21:27) Debitul unei pompe date depinde doar de turatia cu care este antrenata. Antrenata fiind la turatia constanta, pompa va incerca sa trimita acelasi debit in circuit. Si cu cat sectiunea circuitului va fi mai mica, cu atat sarcina pompei va fi mai mare si randamentul va fi mai mic. Alte prostii. La Brăila pompa merge cel mai bine cu toți robineții închiși! ![]() |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
volint |
![]()
Post
#1956
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
Mai.. tu ejti jenerator de posturi p-aici... Cam ca poanta cu ala de-arunca piatra in garla...
|
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
Cosstel |
![]()
Post
#1957
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 4 November 05 ![]() |
pe la scoala mi s-a predat ceva de genul:
"http://www.termo.utcluj.ro/mf/luc6.pdf" DETERMINAREA COEFICIENTULUI DE REZISTENTA HIDRAULICA LINIARA da am cam uitat despre ce mai e vorba ![]() si cit am mai invatat la examenul asta ![]() This post has been edited by Cosstel: 1 Feb 2016, 22:27 |
--------------------
VW
Caddy Furgon
2006
- B03??? I'm a simple man, I see boobs, I press LIKE!
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1958
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
De aia ai uitat sa pui link?
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
l@u |
![]()
Post
#1959
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Liviu e de vina!
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
paul_p |
![]()
Post
#1960
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(DragosP @ 1 Feb 2016, 18:48) Vezi tu, de aici pleaca greseala ta. Pompa nu face presiune, ci pompa creeaza un debit care duce, in functie de circuitul hidraulic, la aparitia unei presiuni in circuit. Daca tot iti plac analogiile cu electronica, pompa poate fi privita ca o sursa de tensiune. Sursa (pompa) produce o tensiune (debitul) iar presiunea (curentul) este o consecinta a circuitului electric (hidraulic) conectat la sursa (pompa). QUOTE(DragosP @ 1 Feb 2016, 18:48) Și e o formulă, neinventată de mine: P=p*Q, de unde rezultă că dacă ai debit mic și puterea absorbită de pompă va fi mică. Rezultă că "se va simți bine". Ea nu va încerca evăr-nevăr să împingă aceeași cantitate de apă (în unitarea de timp) și prin robinetul deschis la maxim și prin el droselizat juma'. Aici este a doua mare greseala de intelegere a fenomenului. Aceasta relatie se refera la puterea care ajunge in circuit, nu la puterea debitata de pompa. Pompa va incerca INTOTDEAUNA sa impinga aceeasi cantitate de apa in circuit. Prin reducerea sectiunii, in circuit ajunge intr-adevar o putere mai mica. Dar pompa debiteaza aceeasi putere, iar diferenta se regaseste in pierderi hidraulice. Vezi link-ul lui Cosstel. QUOTE(cdadan @ 1 Feb 2016, 21:49) Da, acolo pompele functioneaza intr-o alta dimensiune. This post has been edited by paul_p: 1 Feb 2016, 23:27 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1961
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Cam asta-mi spune si mie logica de atehnic, ca te chinui mai mult sa bei acelasi pahar de apa cu-n pai subtire.
Da' ce sa-i faci, la Cluj e varza, la Brăila nu sunt paie. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
DragosP |
![]()
Post
#1962
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Doamne ajuta!
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
paul_p |
![]()
Post
#1963
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Ingineru-le care spui ca pompa face presiune nominala si ca nu incearca sa impinga aceeasi cantitate de apa
![]() This post has been edited by paul_p: 2 Feb 2016, 01:06 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
volint |
![]()
Post
#1964
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
QUOTE(paul_p @ 1 Feb 2016, 23:25) Asa. E ca aia cu dragostea cu sila. Pompa e pt recirculare/plimbarea lu' ajentu; Presiunea o faci la umplere. Restul e can-can, cauta cursurile de mecanica mediilor continue. This post has been edited by volint: 2 Feb 2016, 07:39 |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1965
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
La orice reducere a secțiunii unui circuit apar creșteri de presiuni și scăderi de debit, chiar dacă viteza agentului termic creste.
Randamentul pompei variază funcție de multi factori, inclusiv densitatea lichidului antrenat. Randamentul nominal se poate atinge numai în condițiile standard de testare. Dacă în exploatarea normala, aceste condiții sunt mai avantajoase, randamentul pompei poate fi chiar mai mare decât cel nominal. Pentru clarificări google for: pumping head, backpressure, cavitation etc. This post has been edited by C a t a l i n: 2 Feb 2016, 07:59 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
dacis |
![]()
Post
#1966
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 2 Feb 2016, 07:58) La orice reducere a secțiunii unui circuit apar creșteri de presiuni și scăderi de debit, chiar dacă viteza agentului termic creste. Bre, io tin minte de la niste ore de acum multe zeci de ani ca lucrurile stau usor diferit in circuitele inchise fata de alea deschise... M-am ramolit chiar asa tare si, de fapt, nu-i nici o diferenta? ![]() |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#1967
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu știu, consultă un doctor.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
l@u |
![]()
Post
#1968
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Catalin, era vorba de strangularea unor retururi nu toate, numai ca unii omit de unde a inceput discutia si baga prostii in continuare.
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
dacis |
![]()
Post
#1969
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Diac |
![]()
Post
#1970
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.024 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Oare stiti de ce de ceva timp centrala mea are variatii mari de temperatura la apa calda. Adica din cand in când baga apa rece? Iar ieri pe incalzire a pornit foarte greu, dupa vreo doua ore in care doar invartea apa prin calorifere de ajunsese temperatura apei la 15 grade. Am un Romstal Vision mai vechi.
|
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
DannyY |
![]()
Post
#1971
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Ajung la concluzia ca robinetii aia nu fac de fapt nimic, doar umfla pretul instalatiilor.
Presiunea in instalatie este constanta numai cand ajentul sta pe loc si nu-si modifica temperatura. Cand vestita pompa intra in functiune, ea creeaza o presiune mai mare la iesire si mai mica la intrare (adica exact scopul pentru care a fost inventata). Un robinet strangulat lasa mai putina apa, adica mai putina caldura sa circule prin calorifer, care se raceste mai repede prin transferul termic, avand o putere de disipare constanta. Pompa nu se chinuie mai mult, ca impingerea/tragerea apei nu se face prin angrenare cu roti dintate sau curea, ci prin turbulenta. Cu toti robinetii inchisi, pompa va produce mai multa turbulenta intr-un volum mai mic de apa, dar nu se va chinui mai mult. Problema nu e "chinuirea" pompei, ci supraincalzirea agentului termic pe circuitul disponibil. Daca inchid toti robinetii, centrala mea de 28 KW ar incalzi numai apa din centrala (pentru ca nu circula sau circula printr-un bypass) adica un volum de doar cativa litri de apa. Probabil ca dureaza doar cateva secunde pana fierbe. De aia trebuie sa ai cel putin un calorifer care sa nu se poata inchide complet. Cand se incalzeste, ajentu' se dilata, iar presiunea in instalatie creste. Asta se vede pe manometrul vasului de expansiune. Daca vasul e bulit, manometrul o sa indice presiunea initiala de umplere cand apa e rece si sta pe loc, dar va sari la 4-5-6 atmosfere cand pompa merge si apa se incalzeste. @Diac: e posibil ca termistorul care masoara temperatura sa fi imbatranit. Sau ai schimbatorul de caldura colmatat, mai ales daca apa calda o tii la temperatura maxima. |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
maho |
![]()
Post
#1972
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ma, io citesc de vreo doua pagini, si mi se pune-un nod in gat: voi chiar aveti robineti pe returul (iesirea) caloriferelor?
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#1973
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Ma, io citesc de vreo doua pagini si ma mir de ce hobby-uri au unii. La noi la sectie avem decat agenti... termici. In rest, nu stiu de ce te-ar pasiona cat la % sa deschizi robinetul.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1974
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
te pasioneaza cand caloriferul din camera x e rece.
maho, tu nu ai de astia? https://www.google.ro/search?q=robinet+retu...DKT2QYz3BytM%3A |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
maho |
![]()
Post
#1975
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ba da... daca aia-i zic "robinet", asa sa fie.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Liviu |
![]()
Post
#1976
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Băbăieți, am impresia că unii vă inflamați cam tare. Dacă vreți pauză de relaxare e suficient sa cereți, se aprobă din oficiu.
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
DannyY |
![]()
Post
#1977
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
QUOTE(maho @ 2 Feb 2016, 11:01) Ma, io citesc de vreo doua pagini, si mi se pune-un nod in gat: voi chiar aveti robineti pe returul (iesirea) caloriferelor? Da, sunt niste robineti cu cap inbus. ![]() |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
DragosP |
![]()
Post
#1978
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
paul_p |
![]()
Post
#1979
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(DannyY @ 2 Feb 2016, 10:16) Pompa nu se chinuie mai mult, ca impingerea/tragerea apei nu se face prin angrenare cu roti dintate sau curea, ci prin turbulenta. Cu toti robinetii inchisi, pompa va produce mai multa turbulenta intr-un volum mai mic de apa, dar nu se va chinui mai mult. Ingineru-le ![]() |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
DannyY |
![]()
Post
#1980
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
|
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 03:19 |