DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

98 Pages « < 64 65 66 67 68 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Centrale termice, sfat achizitionare

kato
post 1 Feb 2016, 21:38
Post #1951


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 17 October 06
From: barlad




pot sa incerc un raspuns? nu micsorezi nici o sectiune, teava ramane la fel.


--------------------
renault scenic 2000 rxt - scenic III 1.6 dci - vs 05 glx vs 79 glx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 1 Feb 2016, 21:42
Post #1952


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




Acuma depinde si cum pui problema: pompa aia trage ori impinge? tongue.gif


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 1 Feb 2016, 21:43
Post #1953


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




Glumesti? smile.gif
Sectiunea tevii ramane constanta la iesirea din pompa, insa mai departe se aduna sectiunile fiecarui calorifer.
Conteaza raportul sectiune totala/sectiune calorifer. Tocmai de aceea am spus mai sus ca efectul inchiderii unui retur este probabil nesemnificativ. Dar exista.

This post has been edited by paul_p: 1 Feb 2016, 21:59


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GBX
post 1 Feb 2016, 21:43
Post #1954


Membru autentic


Group: Members
Posts: 604
Joined: 26 May 13
From: aproape de Cluj




Dacă tot ați făcut paralelă cu electronica, cei ce aveți dubii legate de efortul pompei, priviți caloriferele ca niște rezistori conectați în paralel. Apa va circula pe coloane (tur-retur) și va intra mai multă în caloriferele fără ștrap și mai puțină în cele cu ștrap. Ștrapul e robinetul.
Pompa va fi solicitată cu adevărat, așa cum susțineți unii, abia cănd sunt ștrapuri pe toate caloriferele.


--------------------
ex. Renault 19 Europa 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 1 Feb 2016, 21:49
Post #1955


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(paul_p @ 1 Feb 2016, 20:44)
Ca urmare fie ca este in gol, fie in sarcina, motorul va incerca sa antreneze pompa cu aceeasi turatie. Daca se micsoreaza sectiunea circuitului, pompa, antrenata fiind cu turatie constanta, va incerca sa trimita acelasi debit prin circuit. Ca urmare motorul pompei va fi mai solicitat si consumul va fi mai mare.
*


Enormități și tâmpenii.

QUOTE(paul_p @ 1 Feb 2016, 21:27)
Debitul unei pompe date depinde doar de turatia cu care este antrenata.
Antrenata fiind la turatia constanta, pompa va incerca sa trimita acelasi debit in circuit. Si cu cat sectiunea circuitului va fi mai mica, cu atat sarcina pompei va fi mai mare si randamentul va fi mai mic.
*


Alte prostii. La Brăila pompa merge cel mai bine cu toți robineții închiși! rolleyes.gif


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 1 Feb 2016, 22:25
Post #1956


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




Mai.. tu ejti jenerator de posturi p-aici... Cam ca poanta cu ala de-arunca piatra in garla...


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosstel
post 1 Feb 2016, 22:25
Post #1957


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 4 November 05




pe la scoala mi s-a predat ceva de genul:
"http://www.termo.utcluj.ro/mf/luc6.pdf" DETERMINAREA COEFICIENTULUI DE REZISTENTA HIDRAULICA LINIARA
da am cam uitat despre ce mai e vorba sad.gif
si cit am mai invatat la examenul asta huh.gif

This post has been edited by Cosstel: 1 Feb 2016, 22:27


--------------------
VW Caddy Furgon 2006 - B03???
I'm a simple man, I see boobs, I press LIKE!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 1 Feb 2016, 23:05
Post #1958


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




De aia ai uitat sa pui link?


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 1 Feb 2016, 23:09
Post #1959


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




Liviu e de vina!


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 1 Feb 2016, 23:25
Post #1960


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(DragosP @ 1 Feb 2016, 18:48)
Ea va face doar presiunea nominală.
*


Vezi tu, de aici pleaca greseala ta. Pompa nu face presiune, ci pompa creeaza un debit care duce, in functie de circuitul hidraulic, la aparitia unei presiuni in circuit.
Daca tot iti plac analogiile cu electronica, pompa poate fi privita ca o sursa de tensiune. Sursa (pompa) produce o tensiune (debitul) iar presiunea (curentul) este o consecinta a circuitului electric (hidraulic) conectat la sursa (pompa).

QUOTE(DragosP @ 1 Feb 2016, 18:48)
Și e o formulă, neinventată de mine: P=p*Q, de unde rezultă că dacă ai debit mic și puterea absorbită de pompă va fi mică. Rezultă că "se va simți bine". Ea nu va încerca evăr-nevăr să împingă aceeași cantitate de apă (în unitarea de timp) și prin robinetul deschis la maxim și prin el droselizat juma'.
*

Aici este a doua mare greseala de intelegere a fenomenului. Aceasta relatie se refera la puterea care ajunge in circuit, nu la puterea debitata de pompa.
Pompa va incerca INTOTDEAUNA sa impinga aceeasi cantitate de apa in circuit.
Prin reducerea sectiunii, in circuit ajunge intr-adevar o putere mai mica. Dar pompa debiteaza aceeasi putere, iar diferenta se regaseste in pierderi hidraulice. Vezi link-ul lui Cosstel.

QUOTE(cdadan @ 1 Feb 2016, 21:49)
La Brăila pompa merge cel mai bine cu toți robineții închiși! rolleyes.gif
*

Da, acolo pompele functioneaza intr-o alta dimensiune.

This post has been edited by paul_p: 1 Feb 2016, 23:27


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 1 Feb 2016, 23:32
Post #1961


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




Cam asta-mi spune si mie logica de atehnic, ca te chinui mai mult sa bei acelasi pahar de apa cu-n pai subtire.
Da' ce sa-i faci, la Cluj e varza, la Brăila nu sunt paie.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 1 Feb 2016, 23:35
Post #1962


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Doamne ajuta!


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 2 Feb 2016, 00:43
Post #1963


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




Ingineru-le care spui ca pompa face presiune nominala si ca nu incearca sa impinga aceeasi cantitate de apa smile.gif

This post has been edited by paul_p: 2 Feb 2016, 01:06


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 2 Feb 2016, 07:38
Post #1964


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




QUOTE(paul_p @ 1 Feb 2016, 23:25)
... Aceasta relatie se refera la puterea necesara in circuit, nu la puterea debitata de pompa.
....
*



Asa. E ca aia cu dragostea cu sila.

Pompa e pt recirculare/plimbarea lu' ajentu; Presiunea o faci la umplere. Restul e can-can, cauta cursurile de mecanica mediilor continue.

This post has been edited by volint: 2 Feb 2016, 07:39


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 2 Feb 2016, 07:58
Post #1965


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




La orice reducere a secțiunii unui circuit apar creșteri de presiuni și scăderi de debit, chiar dacă viteza agentului termic creste.

Randamentul pompei variază funcție de multi factori, inclusiv densitatea lichidului antrenat.

Randamentul nominal se poate atinge numai în condițiile standard de testare. Dacă în exploatarea normala, aceste condiții sunt mai avantajoase, randamentul pompei poate fi chiar mai mare decât cel nominal.

Pentru clarificări google for: pumping head, backpressure, cavitation etc.

This post has been edited by C a t a l i n: 2 Feb 2016, 07:59


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 2 Feb 2016, 08:28
Post #1966


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(C a t a l i n @ 2 Feb 2016, 07:58)
La orice reducere a secțiunii unui circuit apar creșteri de presiuni și scăderi de debit, chiar dacă viteza agentului termic creste.

Bre, io tin minte de la niste ore de acum multe zeci de ani ca lucrurile stau usor diferit in circuitele inchise fata de alea deschise... M-am ramolit chiar asa tare si, de fapt, nu-i nici o diferenta? unsure.gif


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 2 Feb 2016, 08:45
Post #1967


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu știu, consultă un doctor.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 2 Feb 2016, 09:36
Post #1968


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




Catalin, era vorba de strangularea unor retururi nu toate, numai ca unii omit de unde a inceput discutia si baga prostii in continuare.


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 2 Feb 2016, 09:40
Post #1969


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




QUOTE(C a t a l i n @ 2 Feb 2016, 08:45)
consultă un doctor.
*

Am consultat. Doctorul meu mi-a zis ca, daca las si turul si returul deschise la maxim la caloriferele din bai, va fi totul OK. De vreo 5 ani incoace asa si este.

This post has been edited by dacis: 2 Feb 2016, 09:43


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Diac
post 2 Feb 2016, 09:57
Post #1970


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 18 April 05
From: Bucuresti.




Oare stiti de ce de ceva timp centrala mea are variatii mari de temperatura la apa calda. Adica din cand in când baga apa rece? Iar ieri pe incalzire a pornit foarte greu, dupa vreo doua ore in care doar invartea apa prin calorifere de ajunsese temperatura apei la 15 grade. Am un Romstal Vision mai vechi.


--------------------
Renault Megane sedane/Nissan X-trail 2005/2017 Influence/Tekna - HAN/AIZ/DIA
Alexandru.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 2 Feb 2016, 10:16
Post #1971


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




Ajung la concluzia ca robinetii aia nu fac de fapt nimic, doar umfla pretul instalatiilor.

Presiunea in instalatie este constanta numai cand ajentul sta pe loc si nu-si modifica temperatura. Cand vestita pompa intra in functiune, ea creeaza o presiune mai mare la iesire si mai mica la intrare (adica exact scopul pentru care a fost inventata). Un robinet strangulat lasa mai putina apa, adica mai putina caldura sa circule prin calorifer, care se raceste mai repede prin transferul termic, avand o putere de disipare constanta. Pompa nu se chinuie mai mult, ca impingerea/tragerea apei nu se face prin angrenare cu roti dintate sau curea, ci prin turbulenta. Cu toti robinetii inchisi, pompa va produce mai multa turbulenta intr-un volum mai mic de apa, dar nu se va chinui mai mult. Problema nu e "chinuirea" pompei, ci supraincalzirea agentului termic pe circuitul disponibil. Daca inchid toti robinetii, centrala mea de 28 KW ar incalzi numai apa din centrala (pentru ca nu circula sau circula printr-un bypass) adica un volum de doar cativa litri de apa. Probabil ca dureaza doar cateva secunde pana fierbe. De aia trebuie sa ai cel putin un calorifer care sa nu se poata inchide complet.
Cand se incalzeste, ajentu' se dilata, iar presiunea in instalatie creste. Asta se vede pe manometrul vasului de expansiune. Daca vasul e bulit, manometrul o sa indice presiunea initiala de umplere cand apa e rece si sta pe loc, dar va sari la 4-5-6 atmosfere cand pompa merge si apa se incalzeste.

@Diac: e posibil ca termistorul care masoara temperatura sa fi imbatranit. Sau ai schimbatorul de caldura colmatat, mai ales daca apa calda o tii la temperatura maxima.


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 2 Feb 2016, 11:01
Post #1972


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.219
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Ma, io citesc de vreo doua pagini, si mi se pune-un nod in gat: voi chiar aveti robineti pe returul (iesirea) caloriferelor? blink.gif Am robinet la intrarea in fiecare calorifer (tur), cu cap termostat la cel din sufragerie, si posibilitatea de a deschide o supapa de golire jos, la iesire (pe retur) la fiecare calorifer, dar ala nu-i robinet.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 2 Feb 2016, 11:05
Post #1973


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Ma, io citesc de vreo doua pagini si ma mir de ce hobby-uri au unii. La noi la sectie avem decat agenti... termici. In rest, nu stiu de ce te-ar pasiona cat la % sa deschizi robinetul.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 2 Feb 2016, 11:06
Post #1974


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




te pasioneaza cand caloriferul din camera x e rece.

maho, tu nu ai de astia?

https://www.google.ro/search?q=robinet+retu...DKT2QYz3BytM%3A



--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 2 Feb 2016, 11:14
Post #1975


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.219
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Ba da... daca aia-i zic "robinet", asa sa fie. blush.gif


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 2 Feb 2016, 11:34
Post #1976


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Băbăieți, am impresia că unii vă inflamați cam tare. Dacă vreți pauză de relaxare e suficient sa cereți, se aprobă din oficiu.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 2 Feb 2016, 11:45
Post #1977


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(maho @ 2 Feb 2016, 11:01)
Ma, io citesc de vreo doua pagini, si mi se pune-un nod in gat: voi chiar aveti robineti pe returul (iesirea) caloriferelor? blink.gif  Am robinet la intrarea in fiecare calorifer (tur), cu cap termostat la cel din sufragerie, si posibilitatea de a deschide o supapa de golire jos, la iesire (pe retur) la fiecare calorifer, dar ala nu-i robinet.
*

Da, sunt niste robineti cu cap inbus.


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 2 Feb 2016, 12:15
Post #1978


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(DannyY @ 2 Feb 2016, 11:45)
cu cap inbus.
*

... și cu căpăcel de tablă.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 2 Feb 2016, 12:42
Post #1979


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(DannyY @ 2 Feb 2016, 10:16)
Pompa nu se chinuie mai mult, ca impingerea/tragerea apei nu se face prin angrenare cu roti dintate sau curea, ci prin turbulenta. Cu toti robinetii inchisi, pompa va produce mai multa turbulenta intr-un volum mai mic de apa, dar nu se va chinui mai mult.
*

Ingineru-le smile.gif


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 2 Feb 2016, 13:00
Post #1980


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(DragosP @ 2 Feb 2016, 12:15)
... și cu căpăcel de tablă.
*

...sau de plastic
Paul_p, probleme? Unde se chinuie mai tare o pompa: in ocean sau in butoi?


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
98 Pages « < 64 65 66 67 68 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 03:19
Forum Renault