Zgomot dubios, =>roata are joc
![]() ![]() ![]() |
Zgomot dubios, =>roata are joc
argon |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
CriSTI68 |
![]()
Post
#2
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 19 Oct 2007, 19:21) Dupa ce am sesizat un zgomot ciudat la viraje, am controlat preventiv rotile pe rand, si am constatat ca stanga fata are un oarecare joc(ce nu exista acum 1-2 luni la ultima verificare) la tragerea cu mainile. Acum nu stiu daca e din rulmenti sau pivoti, cum nu am de gand sa mai umblu prea mult asa, va intreb la ce sa ma astept. De huruit nu huruie deloc, pivotii sunt originali ai masinii nituiti. pivotii am patit si eu la fel tot cu cei originali nituiti dupa schimbul lor totul ok numai ca a luat mult timp pana am scos vechii pivoti ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#3
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sa nu fie planetarele.....
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#4
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
N-are treaba planetara cu jocul. Aia huruie, nu joaca roata. Pentru ca exista joc ar trebui sa fie pivotul sau biela(sper ca zic bine, cea de sus e biela sau zic prostii?) dar zgomot in viraje... Cam ciudat. Verifica si rulmentii daca desfaci roata. Orice ar fi, daca e componenta originala i-a ajuns in anii astia.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
prind cu mainile de jos si de sus si apare jocul, deci exclus bieleteta de directie. Daca prind stanga dreapta nu e, suspectez tot mai mult pivotii...
Adrianno, se scot greu cu ciocanul sau cu presa? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#6
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Schimba-i rapid ca sa nu patesti ca mine.
![]() Apropo, eu ma refeream la piesa opusa pivotului, din partea de sus. ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sunt pivoti si sus si jos la 1300/1310, Nova are doar unul. Normal ca pivotul superior e diferit de cel inferior care-l stii tu sub denumirea de "pivot"
![]() ![]() Cam cat de mare e riscul sa se rupa? jocul nu e mare dar e, o sa ma straduiesc pana luni marti sa intru usor in viraje ![]() PS: cat ar fi un pret rezonabil pentru un pivot inferior/superior in magazin, ce marca e mai buna, si cat face manopera..aproximativ. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#8
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ciudat, ca ala care mi-a schimbat mie mai mult ca sigur numea "biela" pivotul superior.
In fine, un pivot inferior costa 30 de lei, nu stiu daca era de uzina ca eu am gaist unii pe acasa si am ales unul ok din aia ca sa nu dau banii. Din cate am inteles eu, riscul sa sara de acolo, cel putin la cel inferior este la trecerea prin gropi cu viteza foarte mica. Practic mie mi-a sarit la maxim 10km/h cand ieseam din parcare si treceam peste o gura de canal. ![]() Manopera mi-a cerut ala care a venit din service 30 de lei, eu nu mai puteam s-o mut de acolo, roata se dusese naibii, a trebuit sa vina acolo sa-l schimbe. Si m-a costat si o accidentare la spate nasoala cand a trebuit sa ridic de o ranga ca sa intre in cei doi pivoti roata. Cred ca d-aia e buna presa. ![]() In service nu stiu, depinde, eu il cunosteam pe sefu' si i-a spus aluia sa nu ma jecmaneasca. Acum altii poate cer si dublu, chiar n-am idee. Paguba e ca se face zob planetara daca sare roata de acolo, aia e paguba. Si ca ramai imobilizat si trebuie schimbat acolo. In rest nu prea are ce sa se intample. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
M-am uitat mai atent azi, si jocul pare a fii din rulmenti totusi, in timp ce miscam cu mana, pivotul era fix, poztia fuzetei in raport cu bascula era aceasi, totusi jocul era....riscul e mai mic in cazul asta?
Alta problema descoperita, pistonul din etrier, nou schimbat acum cateva luni, garniturile de asemenea, si curge, scapa lichid pe langa piston, la momentul cand am montat mi s-a parut ca intra cam usor(l-am impins cu mana, fara presa ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#10
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Cu rulmentii nu cred ca o sa ai probleme, am mers saptamanal anul trecut Bucuresti-Pitesti cu o Dacia care avea rulmentii fata praf si nu ne-a sarit roata, doar ne-a infundat urechile zgomotul si masat talpile vibratiile.
![]() La frana nu stiu ce sa zic, dar suna a pistonas prost facut, alea ar trebui sa se miste mult mai greu si-n niciun caz sa jace lateral. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#11
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#12
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Nu mai poti strange piulita planetarei?
Adica piulita aia mare din centrul rotii, care se infileteaza pe axul planetarei. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
O sa incerc, autoblocajul pare intact...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#15
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
ca idee, cat de cat: pivotii (eu le zic "rotule") originali ii poti scoate cum a zis Adrianno. eu i-am schimbat si cei noi sunt de ceva firma fantoma in cutie rosie(nu-i retin numele). pretul e 20 lei pt superior si 21 lei cel inferior (am cam 1k km cu ei asa ca nu pot sa zic ca sunt buni sau ca nu sunt)
rulmentii de fata sunt 8 lei/buc si se schimba relativ usor (daca ai o presa se schimba super-repede). daca nu ai, este o tehnica cu o dalta groasa si cu un ciocan dar nu-ti recomand asta ca metoda principala. la faza cu pistonul din etrier... o idee ar fi executia proasta dar si uzura destul de mare a pistonului vechi o data cu uzura etrierului. iar de schimbat pistonasul, nu situ ce sa zic. eu am luat un etrier de uzina cu 98 de lei. pistonasele nu stiu cat ar putea fi. intrebare stupida: sunt stranse bine piulitele de la prezoane?! |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
psihoursu |
![]()
Post
#16
|
![]() posesor de Bugatti 1310 Group: Members Posts: 139 Joined: 15 August 07 ![]() |
nu trebuie facuta geometria numeri de cate ori ai invartit cand il defiletezi si cand il pui la loc il rotesti tot de atatea ori
|
--------------------
dacia
1310/
1997
- B 04 MOC
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
mormal ca e stransa roata
![]() Am fost la 2 mecanici, concluzia unanima a fost pivotul inferior cu joc, e posibil sa fie si cel superior. Pivotii astia vin cu suruburi la magazin? la mine sunt capsati, ca-i am pe cei originali. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#18
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Care, bre, "originali" ? Din '96 de cand e masina ? Sau de cand ti-ai schimbat bratul cu totul ? As zice sa te pregatesti si cu niste suruburi, iar pentru fiecare surub, ori piulita cu autoblocare ori cate 2 piulite. Cel putin asa era acu' 3-4 ani. Si erau d-aia "de origine". Pe mecanici de ce nu i-ai intrebat ?
De la rulmenti, e putin probabil, pentru ca tu, tragand de roata, care este solidara cu butucul, nu prea cred sa poti simti un joc care sa se transmita de la ax la exterior. Si asta prin intermediul a 2 rulmenti. Si in conditiile in care axul planetar se misca la cea mai mica incercare. Adica o fi planetara grea, insa nu atat incat sa-ti tina tie rulmentii si sa-ti arate un asa joc. Ai inteles ceva ? Ca eu nu ... doar is injiner ... ![]() La partea cu franele, nu te juca !!! Piese de origine sau bicicleta !!! De fiecare data cand am pus altceva decat piese de origine la sistemul de franre (garnituri, pistonase, pompa, repartitor etc) am avut probleme, care au fost rezolvate numai printr-o singura metoda. Ghici ! This post has been edited by cristi.r: 22 Oct 2007, 18:41 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Merced |
![]()
Post
#19
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu suruburi am luat separat. Piulite aveam numai cate una, dar ala care l-a schimbat mi-a mai pus cate un rand.
![]() Si da, sunt pivotii originali, ce nu stii "estaitu'" lu' argon care e faimos? ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#20
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Sper ca macar prima fraza sa fie pe bune, ca ma induce in eroare emoticonul ala.
Iar la a doua fraza ... omul poate chiar are o problema ... nu crezi ? A, si argoane, vezi sa pui de fiecare data suruburi noi la schimbarea pivotului separat. Parca sunt metric 4, iei si tu o "mostra" de la un mecanic. Asta in cazul in care n-o sa schimbi bratul cu totul data viitoare. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Sunt pivotii originali pe bratele originale cu toate bucsele originale, mai putin de la bara antiruliu.
Pistonasul cu pricina e de origine, cu holograma, garnitura e din aceasi punga, o sa pun alta garnitura. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#22
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
De cand le ai ? Bratele, pivotii, bucsele ? Cati km ai facut cu ele ?
Iar cu pistonasul mai e o problema. Chiar daca etrierul are un sant in care intra garnitura, se poate sa intre mizerie pe acolo si sa nu-ti etanseze bine chiar daca e garnitura de origine. Parca totusi n-ar trebui sa fie diferente de cote asa mari. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Merced |
![]()
Post
#23
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Pai daca-s originale, adica au venit cu masina, din 1996 zic eu, nu?
![]() Kilometri sa-ti spuna posesoru'. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu conteaza, sa zicem ca am mers in general pe drumuri bune. Cauciucul nu s-a copt pentru am garaj cu o temperatura constanta si vara si iarna.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(argon @ 19 Oct 2007, 18:48) prind cu mainile de jos si de sus si apare jocul, deci exclus bieleteta de directie. Daca prind stanga dreapta nu e, suspectez tot mai mult pivotii... Un joc la rulmenti apare la o miscare usoara, de amplitudine mica a miinilor; daca stii sigur ca in bieleta nu ai joc, rulmentii vor juca si pe pozitia stinga-dreapta. Pentru pivoti: pui o mina sus, alta jos pe roata. 1. Apesi pe roata sus si tii fix si misti de jos spre tine si spre caroserie destul de brusc si de puternic. E bine ca o alta persoana sa priveasca pivotul inferior. De regula aia se uzeaza mai rapid ca superiorii. 2. Pentru superior faci invers: fixezi roata jos prin impingere si miscarea o faci sus. QUOTE(argon @ 20 Oct 2007, 10:17) [...[ Alta problema descoperita, pistonul din etrier, nou schimbat acum cateva luni, garniturile de asemenea, si curge, scapa lichid pe langa piston, la momentul cand am montat mi s-a parut ca intra cam usor(l-am impins cu mana, fara presa ![]() ![]() Daca nu stiai sau n-ai citit atent pe aici, garniturile nu-s chiar cilindrice ci trapezoidale, nu mult, max 0,3-0,4 mm. Te uiti la cercurile formate de ele in lumina dintr-o parte si din alta; unde grosimea coroanei circulare e mai mare, acolo e fata pe care o asezi in canal spre interiorul etrierului. Cit despre usurinta intrarii pistonasului, trebuia sa-ti dea de gindit de la inceput. Daca si dupa ce schimbi garniturile din nou apare scurgerea, schimbi pistonasul, posibil sa-l fi cumparat rebut. QUOTE(cristi.r @ 22 Oct 2007, 18:26) [...] De la rulmenti, e putin probabil, pentru ca tu, tragand de roata, care este solidara cu butucul, nu prea cred sa poti simti un joc care sa se transmita de la ax la exterior. Si asta prin intermediul a 2 rulmenti. [...] Ba da, se simte jocul la rulmenti dar numai prin intermediul rotii (mai ales la joc incipient). Miscind numai de butucul fuzetei vei simti jocurile deja foarte mari. Totul depinde de finetea miini. Am vazut pe pielea mea mecanic care ma aburea ca nu e joc in rulmenti desi stiam clar ca exista. Argon: cit mai tii masina? Dupa mine, mai elegant si usor ar fi sa-ti iei o presa pt pivoti decit sa pisezi cu ciocanul. Mai ales ca dupa ce schimbi pivotii ORIGINALI ai masinii n-ai sa mai vezi tu acelasi rulaj cu vreun pivot. Poate numai daca iei de pe alta masina, tot original. Piesele de schimb se defecteaza mult mai rapid decit cele originale. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tgg2k |
![]()
Post
#26
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
recunosc (,) ca nu am citit toate raspunsurile. pivotii care i-am luat eu vin cu tot cu suruburi, piulite si manual de utilizare
![]() la piesele de origine nu stiu cum e |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#27
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am schimbat pivotul inferior, care avea joc si la mana, cel de sus era bun, bucsele de la brate le fel, planetara la fel, rulmentii ca noi
![]() Cat despre etrier, sa va povestesc, a scos garnitura din el, si am comparat-o cu una noua, de alta firma, era cu aproape 1 mm mai ingusta, si in etrier nu se simtea in relief la pipait, asta noua se simte, pistonul a intrat cum trebuie sa intre, adica putin mai greu, si nu cred sa mai curga. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#28
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sunt de toata jena
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#30
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Pai, in cazul asta, argoane, te asteptam cu noua achizitie.
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 11:57 |