DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Deblocarea Capitalei costă 10 miliarde de euro, Lucrările de fluidizare a traficului necesită 15 an

ady85btz
post 17 Nov 2007, 00:55
Post #1


Membru onorific


Group: Members
Posts: 3.803
Joined: 16 March 06
From: Bucuresti




Cel puțin 550.000 de euro se pierd zilnic din cauza traficului infernal din București. Cea mai mare parte din sumă reprezintă contravaloarea carburanților consumați în plus de firmele de transport, la care se adaugă penalizările de întârziere plătite de acestea ori comenzile neonorate.

La nivel național, problemele de trafic provoacă pagube de 2,5 milioane de euro pe zi. Cinci specialiști implicați direct sau indirect în problematica dezvoltării urbane - Răzvan Murgeanu, Șerban Sturdza, Marin Moțoc, Gheorghe Udriște și Augustin Ioan – au schițat pentru revista Capital direcțiile în care ar trebui să se îndrepte autoritățile pentru a relaxa traficul din București.

Este vorba despre o soluție pentru ocolirea centrului, lărgirea bulevardelor, revigorarea transportului în comun, soluții alternative de deplasare a bucureștenilor și măsuri de descurajare a transportului individual cu mașina.

Deși costisitoare – peste 10 miliarde de euro – lucrările de infrastructură necesare, completate cu măsuri mai puțin populare - gen taxe de acces sau amenzi – pot aduce calvarul zilnic al bucureștenilor la o limită suportabilă.

Soluția 1: Ocolirea centrului

O bună parte a blocajelor în care își mănâncă timpul, nervii și banii automobiliștii din Capitală au drept cauză lipsa unor variante viabile de evitare a centrului. „Din cauza rețelei stradale de tip radial-inelar a orașului, ambuteiajele se produc frecvent în zona centrală și pe arterele de penetrație“, explică șeful Brigăzii de Poliție Rutieră București, comisarul-șef Marin Moțoc.

Viceprimarul Capitalei, Răzvan Murgeanu, spune că tocmai aceasta este ideea care stă la baza construcției Pasajului Basarab, care ar trebui să fie gata în circa un an și ar urma să închidă inelul median de circulație. „În plus, avem nevoie de o centură nouă, care să preia traficul greu, actuala centură urmând să fie extinsă la patru benzi și să fie utilizată doar de autoturisme“, afirmă el. „Cum extinderea va provoca numeroase probleme legate de exproprieri, am putea să scăpăm de bătăi de cap ridicând centura actuală pe piloni, peste șoseaua existentă și peste calea ferată paralelă cu ea“, își expune viziunea Murgeanu, care este inginer constructor.

Soluția 2: Viteză mai mare și capacitate sporită

Însă nu toată lumea își dorește să fugă de zonele centrale și semi-centrale. Cei care locuiesc sau au treabă în Unirii sau Victoriei, pe Moșilor sau pe Știrbei Vodă, la Tineretului sau la rondul Coșbuc au și ei nevoie de un trafic mai prietenos. De asemenea, deplasarea dintr-un cartier într-unul învecinat ar trebui să se facă și ea mai simplu. „Cel mai mare perturbator de trafic sunt intersecțiile. Vom încerca să le controlăm prin intermediul sistemului de management al traficului. Însă, în opinia mea, toate intersecțiile importante ar trebui să fie sub sau supra-traversate. Costă foarte mult, într-adevăr, însă asta este singura investiție cu efecte vizibile“, crede viceprimarul Răzvan Murgeanu. Deocamdată, sunt în pregătire 12 astfel de pasaje, pentru zonele Doamna Ghica, Răzoare, Olteniței, Piața Sudului, Barbu Văcărescu, Pipera, Arcul de Triumf și Aeroportul Băneasa, costurile totale ridicându-se la circa un miliard de euro.

Desigur, și măsurile menite a utiliza la maximum infrastructura actuală, prin eliminarea mașinilor parcate pe carosabil (în unele cazuri, acest lucru va duce chiar la dublarea capacității șoselelor), ar juca un rol important. Până la aplicarea unor măsuri coercitive în masă, ar trebui, însă, realizate locuri alternative de parcare. Deocamdată, cele 22 de parkinguri anunțate de Primărie, în valoare de circa 650 de milioane de euro, rămân în stadiul de proiect.

În același timp, mai multe străzi și bulevarde ar trebui să fie lărgite și ar urma să apară o nouă arteră, pe traseul actual al străzilor Buzești, Berzei, Vasile Pârvan, Hașdeu și Uranus, care să lege Piața Victoriei de Piața Chirigiu și care, cel puțin teoretic, ar trebui să scadă traficul de pe axa Tineretului – Unirii – Romană – Piața Victoriei. De asemenea, autostrăzile A1 și A2 ar urma să fie racordate la rețeaua urbană prin două drumuri expres nou-nouțe, în valoare de 700 de milioane de euro.

O altă variantă de creștere a fluenței va fi interzicerea virajelor la stânga în anumite intersecții. „Această măsură va fi aplicată, de la caz la caz, acolo unde nu creează un disconfort prea mare șoferilor. Vom analiza fiecare mare intersecție în parte“, arată Gheorghe Udriște.

Soluția 3: Transportul în comun

„Bine reglat, acesta poate rezolva multe. De obicei, în mașina bucureșteanului e doar o singură persoană. Gândiți-vă că un autobuz transportă 50, iar în trafic ocupă locul a trei mașini“, afirmă Șerban Sturdza, președintele Ordinului Arhitecților din România. El spune că problemele transportului în comun din Capitală sunt numărul de autovehicule, încă insuficient, și gradul de confort. Răspunsul autorităților: achiziționarea, în perioada 2006-2009, a 1.000 de autobuze, 100 de tramvaie și 100 de troleibuze noi, dotate cu sisteme de poziționare și ghidare prin GPS, ar trebui să facă RATB-ul mult mai atrăgător.

Însă adevărata problemă este că vehiculele regiei municipale au de luptat, până la urmă, cu aceleași ambuteiaje. Aici intră în scenă metroul, singurul căruia nu-i pasă de semafoare și străzi blocate. Din păcate, Metrorex se chinuie de câțiva ani buni să dea în folosință tronsoanele Nicolae Grigorescu – Linia de Centură și 1 Mai – Laromet, începute în 1989, așa că proiecte de genul magistralelor Drumul Taberei – Pantelimon, 1 Mai – Băneasa – Otopeni sau Rahova – Colentina par, în acest moment, doar niște vise frumoase, pentru a căror realizare ar fi nevoie de minimum patru miliarde de euro.

Soluția 4: Transportul alternativ

În Paris, anul acesta, au fost introduse bicicletele publice. „O inițiativă excelentă, care a determinat și fluidizarea traficului. Acest model este preluat cu ușoare modificări de la austrieci. Cred că și pentru București aceasta ar fi o soluție potrivită“, consideră Șerban Sturdza. Într-adevăr, o plimbare pe străzile capitalelor europene ne arată că mersul pe două roți este tot mai popular. Nu trebuie uitat, însă, că pistele dedicate sunt în Capitală de-abia în faza de pionierat, iar o plimbare cu bicicleta, scuterul sau motocicleta la minus 10 sau plus 35 de grade, pe ploaie, viscol ori arșiță nu e cel mai plăcut lucru din lume.

Chiar dacă multora dintre noi ne-ar prinde bine din punct de vedere medical, mersul pe jos ca soluție de evitare a ambuteiajelor se lovește și el de o serie de inconveniente: din nou clima nu tocmai prietenoasă cel puțin șase luni pe an, dar și starea precară a multor trotuare sau ocuparea lor de către mașini.

Soluția 5: Măsuri de descurajare

„Buvinieta“, adică taxa de intrare cu mașina în centrul orașului, dar și ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe marile bulevarde ar urma să fie, în opinia reprezentanților Primăriei, principalele metode de descurajare a traficului rutier.

Ceea ce este limpede este că, dincolo de motivele destul de ușor cuantificabile, cum ar fi costurile financiare sau temporale, pentru ca bucureștenii să-și schimbe atitudinea față de modul în care se deplasează prin oraș va fi nevoie și de o schimbare de mentalitate. Atât la nivel personal (mulți încă sunt de părere că este sub demnitatea lor să facă măcar o parte din drumul spre birou cu transportul în comun sau pe două roți sau nu înțeleg că un act de indisciplină, cum ar fi o parcare necorespunzătoare sau depășirea coloanei, poate provoca un efect în lanț și e capabil să dea peste cap traficul pe mai multe bulevarde), cât și la cel al autorităților, care trebuie să învețe să-și facă treaba și trebuie să aibă curajul să ia și măsuri nepopulare, dacă ele ne vor ajuta să ne deplasăm mai bine, mai repede și mai în siguranță.


Sursa+articol complet

17 Nov 2007, 00:59:
Am facut acest topic dupa ce-am vazut la pranz o emisiune la "Realitatea" unde tocmai aceasta problema(sau drama deja) se discuta.
Distinsul domn Udriste facea o remarca interesanta:"Din 1990 numarul masinilor in Bucuresti a crescut de 6 ori iar la infrastructura nu s-a miscat un deget" ...Oare cine e de vina? unsure.gif

This post has been edited by ady85btz: 17 Nov 2007, 00:59


--------------------
Kia Cee'd ~the BEST~ 1.4T 16V
"The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi
Ex- Dacia 1310 Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 17 Nov 2007, 00:59
Post #2


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Eu propun sa se faca niste parcari imense la iesirile din oras, toata lumea sa lase masinile acolo si sa plece cu transport in comun spre case/munci/etc. Si normal, ca unii o sa fie nemultumiti ca n-au statie in fata blocului, ii multumesc si pe ei, in fiecare statie sa fie o puzderie de biciclete publice(pentru primele 3 zile pana incep sa fie adunate de "binevoitori" pentru a fi vandute la fier biggrin.gif ) cu care sa poti merge acasa.
A, si sa nu uit, iarna, patine. In caz ca o mai fi vreodata iarna... radmasa.gif
Ce ziceti, ma votati primar? radmasa.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Nov 2007, 01:03
Post #3


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




La teorie stam bine, practica ne omoara...


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 17 Nov 2007, 01:40
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




sigur, ne intoarcem la castravete!
de ce nu?

de o viata intreaga o lume intreaga rade de mao, de chinezi si de bicicletele lor,de cele 3 semafoare , celebre din bancuri, si acum am ajuns sa laudam...bicicletele!

asta e masura cea mai importanta, nu?DESCURAJAREA mersului cu masina, amenzile, frica!

sa mergem in comuna primitiva fratilor, ca aia nu aveau probleme cu traficul si cu poluarea!
cateodata mi se face sila de toata demagogia asta de 2 parale.
vreau sa ii vad si eu pe toti directorii, presedintii, si toti istetii care se sparg in figuri la emisiuni &comp cum se duc acolo, la televiziuni, si la job uri cu bicicleta.

pe ploaie, pe noroi, sau chiar pe vreme frumoasa!
cum nevestele lor se duc sau sunt luate de la coafor cu bicicleta!

sau stati, ei or sa vina in continuare cu A8-urile dumnealor cu sofer, care din start transporta 2 persoane, deja e un castig!

si eu sa ma duc la servici cu bicicleta, si eventual cetatenii straini veniti in vizita pe aici sa imi zambeasca din jeep-anele lor si sa ma stropeasca pe pantofi?


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 17 Nov 2007, 12:53
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




Am si eu cateva intrebari catre forumistii bucuresteni: oameni buni, voi cum reusiti sa ajungeti la timp la serviciu, la o programare la medic, la service....Se manifesta mereu intelegere fata de scuza cu blocajul in trafic? Cum reusiti fara sa va imbolnaviti de nervi? Cand vine baiatul cu pizza la usa, mai este calda? Eu saptamana trecuta nu am putut ajunge la un concurs din cauza blocajului de pe Colentina. In doua ore (2!!!) nu am putut ajunge de la Carrefour pana la intersectia cu soseaua Fundeni, ci doar pana la jumatatea distantei. Si ma abtin sa spun ce urari am facut viitorului acestui oras si care ar fi situatia in care eu m-as simti razbunat pentru posibila pierdere a unui loc de munca din cauza blocajului. Asa ca eu ii inteleg pe cei care ii lasa nervii si opresc in mijlocul drumului masina. Juridic si medical sunt acoperiti.


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 17 Nov 2007, 13:07
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




Mai bine cu alea 10 miliarde de euro ar muta capitala tarii la Deva ca sa mai sufere si altii!Bucurestiul s-ar aerisi la toate capitolele de a doua zi!


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexu7
post 17 Nov 2007, 13:08
Post #7


zân


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 20 February 07
From: Europa




e jenanta faza cu bicicleta cum sa mergi imbracat la 4 ace pe bicicleta, sau cum sa te duci la locul de munca dupa ce ai transpirat pe bicicleta, eventual prafuit si toate cele.


Transportul in comun e de toata jena, iar aglomeratia pune capac peste toate.
In veci nu va fi trafic relaxat in capitala...
..ce e ingrijorator e faptul ca "fenomenul" s-a raspandit in mai toate orasele din tara ... unsure.gif


--------------------
DACIA POPnituita 1310 L 1998 - B6
incurajez efractia de bine in mintea omeneasca
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 17 Nov 2007, 13:44
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Eu am un exemplu in fata in fiecare zi si e cam asa. In "inner circle" sunt numai parcari cu plata. Cu cat esti mai aproape de centru cu cat e mai scump, se ajunge la 0,5 eur la 6 minute. Daca vrei sa parchezi masina, automat scoti bani din buzunar. Daca nu platesti, amenda e 49 de eur. Si da, chiar se platesc.
In afara "inner circle" exista P+R adica park and ride, parcari mari, fara taxa, dar din care iesi perpedes numai catre metrou. Iei frumos metroul, in 10 minute esti in centru si iti rezolvi problemele, te intorci la parcare si iti iei masina si pleci.
In "inner circle" si nu numai exista un sistem bine pus la punct de transport public: drumuri curate, asfaltate, autobuze, tramvaie, metrou. Chiar si in statia de tramvai se afiseaza cate minute mai sunt pana opresc in statie si ce destinatie o sa aiba.
Orice strada are piste de biciclete, si pe stanga si pe dreapta strazii, cu semafoare dedicate. Langa gara se gaseste un centru de inchiriat biciclete. Si da, oameni la costum si cravata merg cu bicicleta, chiar si pe ploaie. Si nu sunt putini.
Si uite asa traficul e rezonabil, n-am stat la vreun semafor mai mult de 3 minute, toata lumea civilizata.
Cateodata .... prea civilizati, prea dresati....


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Nov 2007, 13:58
Post #9


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Nu e greu sa legiferezi o serie de reguli, treaba e cum le aplici intr-o tara unde chiar si politistul e roman? wink.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
disaster
post 17 Nov 2007, 14:14
Post #10


Membru cu detector de radar


Group: Members
Posts: 367
Joined: 31 May 04
From: UE - Bucharest




Mai exista o varianta, nu trebuie neaparat biciclete: scuterele, acolo nu mai ai scuza ca transpiri pentru ca nu depui efort. Te misti mai repede si daca esti baiat cu tendinte de "european citizen wannabe" nu ai nici probleme in trafic. biggrin.gif


--------------------
Renault Latitude 2011
Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 17 Nov 2007, 14:19
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




Romania e un caz pierdut. Pot sa se dea si pe spate ca nu se mai rezolva nimic. Pana nu se elimina coruptia (ce banal suna) si nu se aplica legea (aia dreapta, nu aia stramba), pana nu se elimina goana dupa avere (ca de aici pleaca multe, vezi politica) n-o sa fie nici traficul mai usor in orase.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shush
post 17 Nov 2007, 14:23
Post #12


٩(Ś̯Ś)۶


Group: Members
Posts: 2.117
Joined: 30 January 07
From: Brasov




In Brasov incepe incet, incet sa fie la fel de rau ca in Bucuresti sad.gif


--------------------
Seat Leon 2008 Reference 1.6 - Bv-29-Trei Litere
Yamaha YZF-R125 2009 - Bv-88-Aceleasi Trei Litere
ex Dacia Logan 2005 Laureate 1.4
If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady85btz
post 17 Nov 2007, 14:28
Post #13


Membru onorific


Group: Members
Posts: 3.803
Joined: 16 March 06
From: Bucuresti




daca in fiecare an se lucra cate putin la infrastructura nu se ajungea la situatia asta de criza...dar cum traim in romania.... sleep.gif


--------------------
Kia Cee'd ~the BEST~ 1.4T 16V
"The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi
Ex- Dacia 1310 Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 17 Nov 2007, 14:29
Post #14


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(Liviu P @ 17 Nov 2007, 14:19)
pana nu se elimina goana dupa avere


De cand chestia asta e un lucru rau?

Eu zic sa eliminam si goana dupa confort, ca asta ii face pe oameni sa se duca la serviciu cu masina si ma impiedica pe mine cu autobuzul sa ajung la serviciu la timp. rolleyes.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 17 Nov 2007, 14:31
Post #15


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




QUOTE(Shush @ 17 Nov 2007, 15:23)
In Brasov incepe incet, incet sa fie la fel de rau ca in Bucuresti sad.gif
*


a inceput si braila asta sa fie super aglomeerata mad.gif ,se inmultesc masinile de la zi la zi happy.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 17 Nov 2007, 14:38
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




QUOTE(ssilviu @ 17 Nov 2007, 14:29)
De cand chestia asta e un lucru rau?

Eu zic sa eliminam si goana dupa confort, ca asta ii face pe oameni sa se duca la serviciu cu masina si ma impiedica pe mine cu autobuzul sa ajung la serviciu la timp.  rolleyes.gif
*



Daca zic parlament e mai clar? Sau guvern?


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Nov 2007, 14:54
Post #17


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(ady85btz @ 17 Nov 2007, 15:28)
daca in fiecare an se lucra cate putin la infrastructura nu se ajungea la situatia asta de criza...dar cum traim in romania.... sleep.gif
*


aplauze.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 17 Nov 2007, 17:08
Post #18


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Pai autobuzele si tramvaiele sunt pline de mosi si babe cu economie la apa si sapun, metroul e la 2 km de mine si la alti 2 de servici, ce puii mei sa fac?
Stau in trafic, plec de la 7 de acasa ca sa ajung la 8:30.
Si inapoi plec la 5 ca sa ajung la 7:30
Tramvaiele intarzie cate juma de ora.
Solutii:
1) Eliminarea gratuitatii pensionarilor. Se golesc astfel autobuzele si tramvaiele
2) Aruncarea rablelor din Bucuresti. Se vor crea cateva zeci de mii de locuri de parcare.
3) Lucrari cu cap si efectuate rapid, 3 schimburi, lucrari numai aprilie - septembrie. O strada nu ar tb sa stea mai mult de o luna locat orice ai face.
4) Parcaje noi.
5) Taximetristii goniti din intersectiile pe care le blocheaza.
6) Centura pe 4 benzi si pasaje peste.
7) A doua centura pt camioane
8) Metrou in toate cartierele, statii mai scurte, maxim 500m intre ele. Statiile pot fi simple, o scara pe fiecare parte, taxatoare si gata.

This post has been edited by dizzy: 17 Nov 2007, 17:09


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 17 Nov 2007, 18:21
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




E imposibil ce vrei tu pentru punctul 8. Chiar si 1 km mi se pare putin intre statii. Mai degraba sa se construiasca noi magistrale si statii de metrou in zonele deficitare la asa ceva. De metrou nu se prea fereste lumea, intrucat nu te ploua/ninge cand il astepti.
1 km il faci in 12-15 minute pe jos.
Cu partea cu gratuitatea pentru pensionari sunt de acord. Si nici nu e sanatos pentru un pensionar sa se inghesuie in mijloace supraaglomerate la 40 de grade vara.
Centura pe 4 benzi si o a doua centura mi se par vise irealizabile, atata timp cat la noi se dau de ceasul cenzurat sa asfalteze un kilometru de autostrada.

This post has been edited by Laurentziu83: 17 Nov 2007, 18:22


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsewhisperer27
post 17 Nov 2007, 18:30
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.491
Joined: 15 March 04
From: Bucuresti




cred ca e una din putinele solutii de bun simt, aflata cu mult deasupra tuturor celor pe care le poarta prin media toti "specialistii"!

dar, cu regrte afirm, nu cred ca se va pune ceva in practica!
omule, nu vrei sa incerci sa devii primar?

disaster, sciterul e doar mai putin prost ca bicileta!
uite ce vreme e afara!

sa zicem ca nu ai de facut cumparaturi, dar cum te duci undeva?

astea sunt niste solutii pe care eu le consider o jignire adusa oamenilor de rand!


--------------------
fan VAG!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Nov 2007, 18:31
Post #21


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(dizzy @ 17 Nov 2007, 18:08)
Pai autobuzele si tramvaiele sunt pline de mosi si babe cu economie la apa si sapun, metroul e la 2 km de mine si la alti 2 de servici, ce puii mei sa fac?
Stau in trafic, plec de la 7 de acasa ca sa ajung la 8:30.
Si inapoi plec la 5 ca sa ajung la 7:30
Tramvaiele intarzie cate juma de ora.
Solutii:
1) Eliminarea gratuitatii pensionarilor. Se golesc astfel autobuzele si tramvaiele
2) Aruncarea rablelor din Bucuresti. Se vor crea cateva zeci de mii de locuri de parcare.
3) Lucrari cu cap si efectuate rapid, 3 schimburi, lucrari numai aprilie - septembrie. O strada nu ar tb sa stea mai mult de o luna locat orice ai face.
4) Parcaje noi.
5) Taximetristii goniti din intersectiile pe care le blocheaza.
6) Centura pe 4 benzi si pasaje peste.
7) A doua centura pt camioane
8) Metrou in toate cartierele, statii mai scurte, maxim 500m intre ele. Statiile pot fi simple, o scara pe fiecare parte, taxatoare si gata.
*


Astea-s aberatii frate, aproape toate punctele sunt irealizabile si inoportune si nici n-ar rezolva mare lucru.
Principalii vinovati de traficul aglomerat sunt soferii... eu, tu si restul.
Si am o dovada recenta. Era aglomerat vineri pe Stefan cel mare si au venit cate 6 gabori in fiecare intersectie mare. De la gara pana la Lizeanu am facut 25 de minute, drum care in mod normal la ora aia se face in cca. 2 ore.
Daca s-ar sta la coada si nu s-ar mai intra ca berbecii-n intersectie, timpul s-ar reduce la jumatate.
Degeaba ai poduri, pasaje si alte "fluidizari", daca la primul semafor se baga toti handicapatii si blocheaza intersectia (vezi podul Grand)

This post has been edited by vis-a-vis: 17 Nov 2007, 18:32


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex
post 17 Nov 2007, 18:36
Post #22


Membru autentic


Group: Admin
Posts: 749
Joined: 22 May 02




Vai, m-au sensibilizat pana la lacrimi masurile ratb. 1000 de autobuze noi cu GPS. Aer conditionat ca sa nu mai transpiri ca un porc vara nu luau la ele. Au luat GPS. Da, imi las masina in parcare si iau ratb-ul, doar are gps.


--------------------
N/A N/A N/A
snafu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Nov 2007, 18:41
Post #23


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Nici eu n-am sa inteleg in veci de ce se dau atatia bani pe mijloace de transport in comun si nu sunt doatate cu aer conditionat...


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 17 Nov 2007, 21:23
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Numai sa fie blocat pe o anumita setare, alfel n-ai facut nici o branza, sigur se va plange vreo baba ca "e curent" si il va inchide.
La ce foloseste GPS-ul pe autobuz??? blink.gif Soferul n-a invatat in atatia ani de meserie traseul pe care il face zilnic?

This post has been edited by Laurentziu83: 17 Nov 2007, 21:23


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Nov 2007, 21:27
Post #25


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




dor nu te-ai gandit ca in autobuz e prins undeva pe perete un suport cu telecomanda la aer in el, asa ca ciocanelele de spart geamul?!


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady85btz
post 17 Nov 2007, 21:42
Post #26


Membru onorific


Group: Members
Posts: 3.803
Joined: 16 March 06
From: Bucuresti




au clima bizonica si n-au nevoie de telecomenzi radmasa.gif


--------------------
Kia Cee'd ~the BEST~ 1.4T 16V
"The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi
Ex- Dacia 1310 Sport
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Nov 2007, 22:13
Post #27


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(Laurentziu83 @ 17 Nov 2007, 22:23)
La ce foloseste GPS-ul pe autobuz???  blink.gif  Soferul n-a invatat in atatia ani de meserie traseul pe care il face zilnic?
*

GPS-ul in cazul asta, localizeaza pozitia autobuzelor la o unitate centrala, la dispeceratul RATB. De exemplu se poate folosi pentru a afisa intr-o anumita statie, timpul pana cand va ajunge primul autobuz, sau chiar afisat pe un ecran pozitia in timp real a diferitelor autobuze de pe acea linie. (astea-s aberatii d-ale mele, dar se pot concretiza tongue.gif )


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 17 Nov 2007, 22:14
Post #28


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




Am avut si noi acia GPS pe autobuze... a petrecut vreo 2 ani in teste, dupa care a disparut... Ecranele pe care ar fi trebuit sa fie afisat orarul de deplasare si timpul estimativ de ajuns in statie abundau de informatii interesante, de genul data, ora si "Atentie la hotii de buzunare"...

This post has been edited by xcss: 17 Nov 2007, 22:17


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 18 Nov 2007, 03:11
Post #29


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Pai de la chestia aia cu "atentie la hotii de buzunare" cred ca i-a venit si sfarsitul...s-or fi saturat baietii de "stool pigeons" smile.gif

Chestia asta cu traficul din Bucuresti n-o sa se rezolve ea doar prin decretarile astea frumoase pe hartie. Merci, asta se poate face usor. Cu aplicarea lor e mai greu. In momentul de fata si in viitorul apropiat...
-cine Dumnezeu crede, realist vorbind, ca metroul se va dezvolta ? Dupa cum bine s-a spus, Metrorex se chinuie efectiv pentru 2 tronsoane care totalizeaza cam 5 km de linie...cine viseaza la metrou in Dr Taberei sau Rahova, ohoho...mai e de stat. Cam vreo 15 ani asa,si cred ca sunt optimist.
-la partea cu supratraversarile... daca o sa le faca pe acelasi principiu ca si cele din Baneasa, adica deservind supermarketurile si disparand fix la cea mai aglomerata intersectie din zona, hai sictir iubitilor conducatori. Au avut ditamai spatiul in Baneasa pentru lucrarea asta si le-a iesit o realizare de kkt, cea mai proasta solutie posibila.
-RATB va trebui sa modifice liniile pentru a satisface cerintele calatorilor. Asta daca chiar se vrea atragerea lor. Rahova n-are legatura directa decat cu Titan si Unirii. Bag seama ca se cam cere o suplimentare a liniei 381, dublura supraterana a M2. Se cere, calatorii o cer cand merg pe scara masinii, dar o baga cineva in seama? Nu. Se fac modificari continue si interminabile de trasee, de asfalt, de borduri, de copaci, ce se lasa invariabil cu trasee derivate si cu linii-naveta fantomatice - usor-usor oamenii nici nu mai stiu in ce sa se urce, isi iau rabla din fata blocului si hai la munca...macar ai siguranta ca te tii de drumul cunoscut, si nu schimbi 3 autobuze in locul unui tramvai.
-chestia aia cu strapungerea Uranus e pe tapet de vreo 2 ani. S-a spart cumva MACAR gardul Casei Poporului pentru ea si n-am vazut cumva eu? Ca, teoretic, asta ar fi treaba cea mai usoara, treci prin parcul aferent cladirii...
-mentalitatea romanilor si a bucurestenilor in special e deja degradata. Suntem ca o turma de bovine, fiecare pe pielea lui... intra 3 bivoli in intersectie, se pun pe mijloc, blocheaza accesul celorlalti de pe fluxul opus... pleaca aia, mai vin inca 3.. pleaca si aia, deja ailalti fierb si se baga si ei cu japca...si s-a dus dracului tot semaforul. Asta cred ca e-al dracului de greu sa o schimbi fara: amenzi, camere de luat vederi, aplicarea legii la sange indiferent de nume si masina, ridicare de permise. Sa ridice mana cei dintre voi care cred sincer in realizarea acestor masuri.
Caini, linii de tramvai prost ingropate in asfalt, nesimtire, balti, gropi, decopertari, canale, semafoare prost sincronizate, iarasi gropi, si vanzari, vanzari, vanzari de masini in continua crestere. Eu unul zic ca o sa fie din ce in ce mai rau, pana o sa ne blocam de tot. Si dupa aia, mai vedem noi ce facem. Eu unul propun circulatia cu masina personala noaptea, cam pe la 3 Am asa, doar atunci o sa simti ca intr-adevar vei conduce in Bucuresti. Fiindca prinzi semaforul doar de doua ori.

PS. Auzisem ca vor baietii de la primarie sa introduca benzi separate pentru RATB. Rog colegii coforumisti sa-mi explice si mie ca la prosti cateva "cestiuni" 1. pe unde se preconizeaza aceasta introducere? 2. cum ajuta ea la fluidizarea traficului, atat timp cat nu o coroborezi cu alte mijloace de a-i atrage pe oameni in autobuze? 3. cum ia un autobuz de pe banda 1, speciala pentru el, curba stanga sa zicem de pe Unirii pe Mircea Voda, nu incurca cumva tot sensul de circulatie? 4. cati politisti cu pistoalele in mana ph34r.gif vor fi necesari pentru a se respecta intentia de banda separata?
In loc de concluzie: daca situatia tot e de rahat, macar sa avem bunul simt sa recunoastem ca suntem incapabili s-o rezolvam. Poate renuntam singuri la masini si iese ceva mai bun decat cincinalele astea asternute pe hartie.

This post has been edited by ATM: 18 Nov 2007, 03:23


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 18 Nov 2007, 13:37
Post #30


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




QUOTE(ATM @ 18 Nov 2007, 03:11)
daca situatia tot e de rahat, macar sa avem bunul simt sa recunoastem ca suntem incapabili s-o rezolvam.
Good point. Istoria ne invata ca nu ne duce capul sa ne organizam. bucurestiul se va sufoca sub propria greutate pana vor veni niste nemti sa ne faca ordine. Noi nu suntem in stare sa o facem.

L.E. De fapt, ideea e ca nemtii sa vina pe posturile de conducere in proiectare si executie. Romanasii sunt buni exclusiv la carca, impinsi de la spate cu biciul.

This post has been edited by adip: 18 Nov 2007, 13:40


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 11:03
Forum Renault