Incepator pe Logan, Incepator-Logan-Frane
![]() ![]() ![]() |
Incepator pe Logan, Incepator-Logan-Frane
tribunul |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
|
||
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|||
os |
![]()
Post
#32
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Sigur ca depinde de situatie...
Ideea este urmatoarea: lumea (si, ca veni vorba, initiatorul tioicului) procedeaza adesea asa: initiaza frinarea usor, continua cu frinarea asta usoara, apoi pe ultima parte intareste frinarea atit cit e nevoie ca sa opreasca la pozitia dorita (sau pe aproape). Aceasta procedura e defectuoasa; mai bine-i sa frinezi de la inceput ceva mai tare si sa relaxezi frinarea pe parcurs. Astfel iti faci rost printre altele de spatiu de manevra suplimentar. Exemplele date de tribunul sunt - sa ma scuze - nesemnificative, caci unul e frinare de urgenta iar celalalt este ,mia degraba o reducere treptata a vitezei. In alta ordine de idei, nu pot sa cred ca la Logan chiar se blocheaza rotile orice-ai face... sunt destul de sigur ca intre "de loc" si "roti blocate" e o oarece plaja de tranzitie. In situatia descria in prima postare eu cred ca mai bine ar fi fost o frinare ceva mai energica (eventual la limita blocarii; daca rotile se blocheaza -> eliberat frina), urmata de o relaxare graduala - si nu invers. ---------- Despre anvelopele de iarna: cu scuzele de rigoare, ele chiar ajuta (atit cit pot). Fie ca-i drumul lung sau scurt. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
OAP |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Cu anvelope de iarna sau de vara trebuie sa sti sa controlezi masina pe zapada...asta daca ma pot exprima asa. Indiscutabil e de preferat sa ai anvelope de iarna dar fara o maniera de condus adecvata poti avea surprize mari.
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
spawanache22 |
![]() ![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 13 December 07 ![]() |
aaa ok am inteles, dar nu pot sa fac chestia asta invers adica: sa pastrez distanta din fata suficient de mare, si cand franez o fac progresiv incep usor din ce in ce mai tare pana ma opresc sau eu stiu reduc suficient
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2005
|
|
os |
![]()
Post
#35
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
domle, poti sa faci ce vrei (atita vreme cit nu esti prea aproape in spatele meu)
![]() Frinarea degresiva are mai multe avantaje - poate cel mai important este ca iti da o marja de siguranta. ce se intimpla daca pe ultima portiune a frinarii drumul nu mai e asa aderent? transpiri, asta se-ntimpla (sau mai rau). Nu spune nimeni sa tragi cite o frinare de urgenta de fiecare data... ai sa vezi ca pe masura ce capeti experienta o sa ajungi instinctual la ce-ti spun eu acum. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
tribunul |
![]()
Post
#36
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Os, faza cu scuzele nu era necesara.
La loganul fara abs se blocheaza rotile si la franare usoara si la franare brusca, si cu cauciucuri montana de vara si cu pireli de iarna, si la 20 km/h si la 60 km/h. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
os |
![]()
Post
#37
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@tribunul: tot nu te cred.. eu n-am condus niciodata Logan, dar am circulat de multe ori in cite un taxi de marca asta. Si n-am vazut nici o frina cu rotile blocate, si nici cu ABS in lucru. Ce vreau sa spun: te cred ca frina e poate nu asa usor de dozat; dar evident ca se poate si fara blocarea rotilor... Pe cit pariezi ca eu pot sa opresc un logan fara abs cu ce caucioace vrei tu si ca in frinare nu-i bochez nimic? Poate la prima frinare da - dar la a doua deja nu mai.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
cris.g |
![]()
Post
#38
|
Member Group: Members Posts: 37 Joined: 8 May 07 ![]() |
QUOTE(tribunul) Tocmai asta-i smecheria, ma bazez foarte mult pe abs. Chestia cu frana de motor, am mai zis mai sus, ... tine cand cobori pe Transfagarasean...altfel devine pura teorie. Frana de motor e buna tocmai pentru a nu bloca rotile. Pe un drum alunecos, distanta de franare creste inclusiv daca ai abs. Ca este mai mica daca ai abs decat fara, de acord. Sa te bazezi pe el ca sa opresti masina, mie personal mi se pare o greseala. No offense. QUOTE(tribunul) Totul este sa nu bruschezi comenzile masinii, matizul care s-a intors in curba a tras brusc de volan, sau intentionat s-a intors. A tras brusc de volan. De acord, am spus si intr-un post anterior sub alta forma, a nu se brusca comenzile. QUOTE(tribunul) Parerea mea, pe distante scurte (drumurile facute de obicei in Bucuresti) nu fac mare branza. Nu apuca sa se incalzeasca, nu franeaza mai bine. Dimpotriva, pe langa profilul specific pentru asigurarea aderentei si evacuarea apei / zapezii / noroiului din profil, compozitia anvelopelor de iarna permite un comportament mai bun tocmai la temperaturi scazute. QUOTE(tribunul) La loganul fara abs se blocheaza rotile si la franare usoara si la franare brusca, si cu cauciucuri montana de vara si cu pireli de iarna, si la 20 km/h si la 60 km/h. Hai sa avem totusi simtul realitatii. This post has been edited by cris.g: 14 Dec 2007, 14:20 |
--------------------
VW / Peugeot
Golf 7 / 207
GTI / 1.4 HDI Ex - Solenza Scala
|
|
spawanache22 |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 13 December 07 ![]() |
Ok o sa incerc cu asta degresiva poate derapez dracu de prima oara =)) si mai am o intrebare care e faza cu uitatul peste umar sa te asiguri era la figurat, sau intorc pur si simplu capu sa ma asigur? ca la sc mi s-a zis clar sa folosesc doar oglinzile, bine intorc capu in anumite situatii la cedeaza trecerea etc
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2005
|
|
os |
![]()
Post
#40
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Domnule:
bineinteles ca n-ai sa incerci prima data chestia cu frinarea in plin trafic, ci ai sa incerci la viteza mica undeva unde esti cit de cit singur pe strada. Daca masina derapeaza - lasi frina cit sa se invirta rotile la loc, si masina se linisteste. De asemenea, n-ai sa initiezi frinarea prea salbatic, ci - hai sa spunem - ai sa frinezi ca si cum ai vrea sa te opresti in jumatatea distantei pe care o ai la dispozitie. Pe masura ce viteza scade -> reduci frinarea. - Ai o oarecare dreptate cind spui "poate derapez de prima data". Dar asta este un avantaj: in acest fel afli ca derapezi atunci cind esti mai departe de obstacol, si (poate) mai ai sansa sa faci ceva. Daca afli chestia asta in apropiere de obstacol (atunci cind ai intensificat frinarea, caci ai inceput usurel) ai sanse mai mari sa fie prea tirziu. Este aproape sigur ca-i prea tirziu. ------------ Aia cu uitatul peste umar: oglinzile au unghiuri moarte (da, chiar si cele asferice, panoramice etc). Ca sa fie cum e mai prost, nu se vede (sau nu se vede bine) tocmai in locurile cele mai periculoase: cind ai un obstacol in paralel cu tine, cam cu jumatate de masina in urma. Asadar: te asiguri in oglinzi (corect) dar suplimentar si privind direct peste umar in partea care te intereseaza (stinga-spate, respectiv dreapta-spate). Bineinteles nu stai sa admiri peisajul (caci in vreme ce privesti inapoi nu privesti inainte), si nu faci miscarea decit cind stii ca ai loc spre inainte (caci nu uita, masina continua sa mearga). Ai sa fii uimit la citi nu le mai tai calea daca te asiguri (si) in acest fel. ---- edit: vorbim aici de asigurarea in situatii cum ar fi: schimbarea benzii pe care circuli; uneori reintrarea dupa o depasire; schimbarea directiei de mers la stinga sau la dreapta; executarea unei depasiri (unde te asiguri ca nu esti tu insuti depasit), pornirea de pe loc. ---- edit: mie inca nu-mi vine sa cred (desi mi se confirma de fiecare data): instructorul chiar nu ti-a spus asta cu privitul peste umar? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
cris.g |
![]()
Post
#41
|
Member Group: Members Posts: 37 Joined: 8 May 07 ![]() |
QUOTE(cris.g @ 14 Dec 2007, 13:09) Promit ca deseara scriu exact despre ce este vorba. Asa cum am promis, revin cu detalii: NIGRIN, Gummi pflege; este facut in Germania, si pe eticheta in limba romana scrie: NIGRIN - Produs pentru intretinerea cauciucului. Impiedica inghetarea si rigidizarea. Am atasat si o poza, cam proasta calitativ pentru ca e facuta cu tel., dar se intelege. Attached thumbnail(s) Image021.jpg ( Size: 19.06k ) Number of downloads: 223 |
--------------------
VW / Peugeot
Golf 7 / 207
GTI / 1.4 HDI Ex - Solenza Scala
|
|
hunior |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 11 April 05 From: lunca de jos ![]() |
eu am carnet de 8 luni, am facut 11000km 8000 pe logan, 2000 pe dacie 1300, restul pe 16 diferite masini...
concluzie, trebuie sa fii foarte atent in trafic, si recomand cu cald exercitii, pe un traseu liber, pista, teren de fotbal... etc bafta pt iarna aceasta, si pentru Kormoran |
--------------------
dacia
logan,golf III
laureat
- hr 03 cfl, germany
|
|
OAP |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
De aseara de cand a nins la toate franele pe carosabil acoperit mi-a intrat abs-ul. Incepuse sa devina funny
![]() |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
Sony |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(hash @ 13 Dec 2007, 23:10) Ete fleosc! QUOTE(adrianpsk @ 14 Dec 2007, 10:06) Uite ca io n-am murit! ![]() QUOTE(tribunul @ 14 Dec 2007, 14:00) La loganul fara abs se blocheaza rotile si la franare usoara si la franare brusca, si cu cauciucuri montana de vara si cu pireli de iarna, si la 20 km/h si la 60 km/h. Am condus logan fara abs si nu putin, dar nu sunt de acord cu tine. Dupa ce am mers mai mult cu cel fara abs, am invatat sa dozez frana la ambition in asa fel incat sa intre mult mai rar abs-ul. This post has been edited by Sony: 15 Dec 2007, 01:36 |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
bloodem |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Am citit undeva mai sus ca la un logan fara ABS i se blocheaza rotile la fiecare franare.... Ati fost cumva si voi infectati de virusul vestului? Ati uitat ce bine franau parintii vostri cu 1310? Nu incape discutie, ABS-ul e bun, UNEORI ajuta la deblocarea rotilor, acolo unde masinile fara ABS poate ar patina, dar sa nu credeti ca e sfant si ca poti sa te increzi in el orbeste zicandu-ti in sinea ta "eeee, lasa ca am ABS, voi putea frana in conditii de siguranta"... Eu unul am un logan fara ABS si in 20000 km, avand cauciucuri KORMORAN (considerate cele mai proaste), mi s-au blocat rotile doar de doua ori: o data iarna trecuta pe polei (unde tare ma tem ca si cu mama ABS-ului s-ar fi dus oricine sanie) si a doua oara pe o straduta unde tocmai ce se turnase asfalt si ramasese ca intotdeauna praf de zgura, sau ce o fi (probabil datorita "calitatii" materialului folosit). In rest am avut parte de toate tipurile de franari si nu am blocat niciodata rotile.
PS: ca metoda de franare o folosesc in PERMANENTA pe cea mentionata mai sus de OS, pentru ca din experienta mea am constatat ca este un factor cheie al condusului preventiv. This post has been edited by bloodem: 15 Dec 2007, 08:52 |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
Sony |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Si eu folosesc metoda de franare descrisa de os, dar la franari de urgenta se mai intampla sa blochez rotile. Nu am reusit performanta lui bloodem, doar de 2 ori in 20.000 km. Felicitari bloodem!
![]() |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
MEZZO 61 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 19 February 07 ![]() |
QUOTE(spawanache22 @ 14 Dec 2007, 14:50) aaa ok am inteles, dar nu pot sa fac chestia asta invers adica: sa pastrez distanta din fata suficient de mare, si cand franez o fac progresiv incep usor din ce in ce mai tare pana ma opresc sau eu stiu reduc suficient ai grija sa nu lasi o distanta prea mare pentru ca intotdeauna se va gasi cineva s-o ocupe imediat |
--------------------
DACIA LOGAN
1,4 MPI ;
2006 AMBIANCE 2009 LAUREAT 1,6 mpi
|
|
TWK |
![]()
Post
#48
|
![]() Rider on the Storm Group: Members Posts: 190 Joined: 21 February 07 ![]() |
mergi cu grija cand e mazga/polei pe jos si incearca sa folosesti mai mult frana de motor decat frana "de picior". chiar ieri dimineata era sa o patesc din cauza asta, mergeam pe niste stradute necirulate din sectorul 1, pe care gheata nu se topise deloc, aveam cam 60 km/h si mi-a sarit ditai cainele ciobanesc german in fata. cum era prima zi din anul asta cu polei am franat din reflex cat de tare am putut, m-am invartit la aproape 360 grade fara sa mai pot controla masina si m-am oprit cu roata din dreapta fata in bordura. spre norocul meu nu era nici o masina parcata in zona respectiva si m-am ales doar cu capacul spart. asa ca mare grija iarna, mai ales daca esti incepator si esti obisnuit sa circuli "ca vara".
This post has been edited by TWK: 15 Dec 2007, 19:07 |
--------------------
Logan
1.4
2007
|
|
Executron |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
FOARTE corecta mentiunea lui MEZZO 61. Am observat si eu acest lucru in mersul meu preventiv/batranesc (asa imi place mie sa merg, asa m-am obisnuit). Si reusesc si sa-i enervez pe multi asa deci nu stiu cat de eficienta e metoda de a lasa spatiu in fata.
@TWK Sorry dar 60 km/h e prea mult SI VARA pe astfel de stradute. This post has been edited by Executron: 15 Dec 2007, 19:10 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
hash |
![]()
Post
#50
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
tribunul |
![]()
Post
#51
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
EXPERIMENTE.
Azi dimineata pe la 6:30, in Bucuresti strzile curatate de zapada, franeaza perfect, nu intra abs-ul. Da la centura soseaua nu mai este curatata de zapada, viteza ~50Km/h incerc sa reduc, surpriza intra imediat abs-ul. Apoi am facut experimente, pe la 30 km/k la o franare usoara intra din prima abs-ul. Am testat-o si la 10 km/h, la fel, abs-ul intra din prima. Cauciucurile sunt cele din dotarea masini, este prima zapada pe care o vad (cauciucurile). Morala: pe sosea uda, e ok, dar cand este zapada batatorita pe jos, cauciucurile sunt ZERO. Anul trecut am avut un logan fara abs cu cauciucuri de iarna pireli, nu am prins zapada cu ele, dar in Bucuresti pe sosea uda se blocau foarte usor rotile. Sa nu ma intelegeti gresit, nu vreau sa critic loganul sau anumite cauciucuri, dar in situatiile esentiale te lasa de unul singur. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
ProMotor |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
@tribunul
Daca ai cumva Continental-ul cu care vine masina in dotare, nu ai nici o sansa pe iarna. Si eu la ABS plus la primii fulgi abea ma miscam cu ea. Am pus de iarna si am terminat. Si mai e o chestie: cand e sa se intample, sa va intampla indiferent de gume, vechime la covrig, logan sau BMW.......parere personala |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
Bill |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(TWK @ 15 Dec 2007, 18:59) mergi cu grija cand e mazga/polei pe jos si incearca sa folosesti mai mult frana de motor decat frana "de picior". chiar ieri dimineata era sa o patesc din cauza asta, mergeam pe niste stradute necirulate din sectorul 1, pe care gheata nu se topise deloc, aveam cam 60 km/h si mi-a sarit ditai cainele ciobanesc german in fata. cum era prima zi din anul asta cu polei am franat din reflex cat de tare am putut, m-am invartit la aproape 360 grade fara sa mai pot controla masina In conditiile astea de drum poate pe autostrada sa mergi cu 60km/h. Deci maxim 30km/h. Cu timpul vei capata o abilitate in conduita preventiva, adica vei intui un eventual pericol si vei conduce intuitiv cu viteza adecvata. Se spunea mai sus despre "uitatul peste umar". Exista asa numitul unghi mort de care se scapa doar cu oglinzile acelea late montate in parbriz. Mie personal nu imi place sa mi se reduca spatiul vizual. Deci regula de aur este sa se priveasca cu coada ochiului in partea respectiva, fara sa se intoarca capul. Si obligatoriu pui semnalul de semnalizare, care te scapa de multe belele daca chiar nu ai observat pe cel din lateral. Pe drum alunecos nu se scoate din viteza decat atunci cand aproape s-a oprit masina. Se franeaza progresiv, nu se trage brusc de volan. Si atentie mare la drum, nu se intretin discutii aprinse cu cei din masina, nu se da muzica la maxim (nu auzi eventuale semnale sonore ale celorlalti soferi sau ale ambulantei, pompieri etc. In intersectii nu se intra cu viteza maxima (60km/h in oras), chiar daca e uscat pe jos, poate aparea o salvare......In Bucuresti e plin de salvari care trec prin intersectii pe rosu. |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
os |
![]()
Post
#54
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Bill: "coada ochiului" nu ajunge. Trust me.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
OAP |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
vet |
![]()
Post
#56
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
QUOTE(ProMotor @ 17 Dec 2007, 15:04) @tribunul Daca ai cumva Continental-ul cu care vine masina in dotare, nu ai nici o sansa pe iarna. Cu Continentalul din dotare am urcat o panta abrupta si plina de zapada prin Azuga . Tot cu Continentalul din dotare, am facut pasul Bran-Rucar pe zapada. (E adevarat ca aveam lanturile in portabagaj...dar nu au fost necesare). Si in 200 de km de gheata si zapada....ABS-ul a intrat doar de 2 ori .... ptr ca eram eu curios sa-l vad cum face . In alta ordine de idei.... in frane si femei....sa nu aveti incredere. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
@vet
Deci tot ce am scris noi aici este o poveste sau un basm despre masini. Tu ai reusit performanta de a face cu gume de vara chestii care sunt la limita la o masina echipata cu gume de iarna. Dupa 15 ani de covrig ma faci sa imi predau permisul. Ori nu vorbim de aceleasi avelope, ori scriem file de poveste Si in 200 de km de gheata si zapada....ABS-ul a intrat doar de 2 ori Daca ne mai spui si ca viteza medie pe acele de par a fost 80-90 , i clar ! Ne putem pensiona in masa! CONTINENTAL 185/65TR15 88T ECO3 This post has been edited by ProMotor: 19 Dec 2007, 03:06 Attached thumbnail(s) contiEco3.jpg ( Size: 17.92k ) Number of downloads: 154 |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
vet |
![]()
Post
#58
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
@ ProMotor
Si din cauza faptului ca nu exixtau la Romania anvelope de iarna...acum 20 de ani nu se circula din noiembri pana in martie. Hai sa fim seriosi d-le ProMotor... am si eu ceva ani de covrigareala si mai important decat anii...am ceva kilometrii in spate. Nu contest calitatile anvelopelor de iarna, dar nu sunt de acord ca nu ai nici o sansa iarna cu anvelopele de vara. Si culmea.... pe serpentinele alea....am fost nevoit sa depasesc un Q7 cu anvelope de iarna....care abia se misca. Si presupun ca in afara de anvelope...mai avea si alte sisteme de care Loganu' meu nu a auzit. Dar....probabil ca depinde si de cine era in spatele covrigului. Viteza medie Bran-Bucresti via Pitesti, in seara zilei de 16 decembrie 2007 a fost de ~38km/h. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
Deci la 38km/h ai reusit sa faci un Q7 cu Logan cu gume de vara????
Jos palaria ! "nu ai nici o sansa" = "nu conduci in conditii de siguranta, esti la limita pericolului" Nu am zis ca nu misti masina de pe loc, dar nici nu esti sigur ca vei "finaliza" ok. Crezi cumva ca postez dupa ce am facut primii km cu un Logan dea lungu vietii? |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#60
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(Adrian78 @ 14 Dec 2007, 09:38) Subscriu. Încă o dată ... ABS-ul permite doar păstrarea controlului asupra direcției, dar în funcție de combinația dintre natura suprafeței de rulare (mâzgă, noroi, pietriș, nisip, piatră cubică umedă, linii de tramvai, polei, etc.) și anvelope, acesta poate mări distanța de frânare decât în cazul în care nu ar fi existat ABS. In niciun caz o masina fara ABS nu va frana pe o distanta mai mica decat una cu ABS in aceleasi conditii de testare. E dovedit prin teste. O roata care se rostogoleste si este franata se oreste mult mai repede decat o roata care merge taras pe calea de rulare. QUOTE(soferitza @ 14 Dec 2007, 13:34) azi dimineata am patit si eu pocinogul cu toate usile inghetate bocna. nu parea sa fie de la incuietori ci de la chedere sau altceva IDEM si la mine, doar ca fu la usile din spate. O jumatate de litru de apa calduta turnata unde trebuie a rezolvat in de secunde problema. Treaba e ca a nins pe masina, s-a topit zapada, a curs intre usi si chederul de sus, a inghetat peste noapte si bafta a doua zi dimineata. QUOTE(bloodem @ 15 Dec 2007, 09:52) Gresit. Toata vara nici urma de ABS si am tras si cate o frana mai puternica. Totul tine de aderenta. Cum am dat de zapada: "tac-tac-tac". Am pus pneuri de iarna si ABS-ul e mult mai linistit acum. Rotile se blocheaz efectiv doar sub km/h cand ABS se dezactiveaza automat (altfel nu ai putea opri masina). Cum ai reusit tu sa blochezi rotile ca mor de curiozitate??? Pentru incepatori: pastrati distanta sufucienta intre voi si masina din fata, franati din timp si progresiv. Iar in situatii critice pastrati-va calmul ca daca va panicati o sa intrati in mari belele. Din proprie experienta ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th May 2025 - 08:24 |