se pune la cale o rk de motor, tgg2k reloaded
![]() ![]() ![]() |
se pune la cale o rk de motor, tgg2k reloaded
emircea |
![]()
Post
#1
|
||
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|||
Adrian_Boy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Sfatul meu: intreaba 10 mecanici, faci o medie si dala cumperi
![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#3
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Si mai ai nevoie de cheie dinamometrica te ajuta la cam toate suruburile de strans la motor.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#4
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
in primul rand multumesc de aprecieri
![]() eu iti sugerez sa te gandesti bine cat vrei sa investesti in motor si daca se merita. spre deosebire de ce am facut eu (rectificat motor original), tu vrei sa-i faci o schimbi motorul. citeste in continuare si vezi ce vreau sa zic cu asta. pt problema nr. 1: daca iei set mahle ai 99% sanse sa fie in parametrii, asa ca eu nu mi-as face prea mari griji in privinta asta. eu mi-as face griji in privinta chiulasei, din cate stiu nu se potriveste nici o chiulasa de pe 1.3 la un bloc de 1.6 sau... si daca se potriveste, cred ca trebuie schimbate rampa de culbutori si/sau macar supapele. presupun ca e pe benzina... ai carburator la el?! vei mai avea nevoie de galerii, filtru de aer (ma gandesc cel putin la suport), cred ca si alternator, (la cutia de viteze nici nu ma gandesc) si inca vreo cateva. nu-ti zic mai multe ca vei zice ca vreau sa te descurajez... eu doar iti zic sa te gandesti cat de multe trebuie sa schimbi/modifici ca sa poti folosi motorul de 1.6 pe dacia ta... eu zic ca sunt putin prea multe. This post has been edited by tgg2k: 19 Dec 2007, 10:31 |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
emircea |
![]()
Post
#5
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Multumesc, multumesc!
![]() - cheie dinamometrica - estem (luata cu imprumut) - chiuloasa - este ok cea de 1,3; rampa ei de culbutori se pastreaza. Ca o paranteza: >> forma exterioara a blocurilor motor de 1,3, 1,4 si 1,6 e cam aceeasi in sensul ca lungimea si latimea coincid, difera eventual mici 'iesituri'; >> rampele de culbutori de 1,4 si 1,6 sunt identice, dar difera de 1,3; deci fiecare tip de chiuloasa trebuie sa fie cu tipul de rampa corespunzator; >> cand vrei sa folosesti o chiuloasa peste bloc de alta capacitate (si aici ma limitez doar la motoarele benzinare de la dacia berlina) trebuie sa ai grija ca garnitura (care oricum vine cu setul) sa fie cea potrivita pentru capacitatea blocului, apoi ca peste inelele de la garnitura ce se aseaza peste camasi sa vina complet o portiune solida de chiuloasa. Mai exact: chiuloasa de 1,6 nu merge montata pe bloc motor de 1,3 cu o garnitura de chiuloasa normala: camera de ardere de la 1,6 are diametrul mai mare in portiunea de asezare peste camasa, este posibil sa nu-ti prinda suficient inelul garniturii (sau chiar de loc) si garnitura sa se distruga usor; >> chiuloasa de 1,3 cum vreau eu s-o folosesc necesita un mic 'tuning': supapele de admisie trebuie puse de 1,6, cu scaunele aferente (personal prefer varianta asta); supapele de evacuare sunt aceleasi la toate 3 tipurile de motoare. Raportul volumetric ajunge astfel la 10,5:1; sunt useri care deja au facut asa ceva si nu au probleme cu detonatiile daca folosesc benzina buna sau GPL. - galerii: am facut rost de galerii de dublu corp; am si 2 carburatoare: weber 32 TLDR, de pe un R19, si un Solex (nu mai stiu exat tipul, cred ca Solex 32x34 Z13) care nu mai are talpa de incalzire cu apa, nici mecanismul ce comanda clapeta de soc, dar are gata date gaurile pentru GPL. Pentru ambele trebuie facuta flansa de adaptare pe galerie. - alternator, suporti.... estem, le folosesc pe cele care le am la actualul motor. Tampoanele de la suportii motorului trebuiesc schimbate, pentru motoarele de 1,6 sunt mai mari; - cutie, carcasa de ambreiaj - nu trebuie schimbate. Stiu ca multi se vor gandi ca sunt cateva elemente ce intra la capitolul 'imbunatatiri'; majoritare sunt piesele standard, asa ca as prefera ca topicul sa ramana la 'piese auto'. Dintre userii care lucreaza la service, ma ajutati, va rog, cu niste coduri de piese? Sa zicem pentru inceput: - set motor 1,6 Mahle, garnituri de cupru (in orice caz, nu de cauciuc, blocul are scaunele de asezare plane, nu rotunjite) - cuzineti Federal Mogul, biela si palier, cota R2, pentru bloc motor 106-20. As mai avea nevoie de coduri de la cuzinetii Kolbenschmidt, tot R2 Multumesc anticipat! This post has been edited by emircea: 20 Dec 2007, 11:08 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
emircea |
![]()
Post
#6
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Am gasit tot pe forum o lista de preturi cu piese si coduri, de la Pulsor...
3950 este codul corect pentru setul Mahle 1,6 Cu? Care ar fi codurile de cuzineti R2, bloc palier marit, si de biela, Federal Mogul? Am gasit ceva de Kolbenschmidt, dar numai cota standard. Multumesc! |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Muttley |
![]()
Post
#7
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Parerea mea e sa te mai gandesti la chiulasa aia de 1.3...
Poate ai calculat tu 10.5 dar ma indoiesc ca acea chiulasa nu va necesita planare. Situatie-n care te vei duce spre 11. Parerea mea si a altor persoane competente cu care m-am sfatuit... E oarecum riscant sa te duci peste 10. Pentru maruntaiele motorului te-ai orientat f bine spre set Mahle si cuzineti Kolbenschmidt sau FM. Pt restul, un pont. Cel putin eu asa procedez pt motorul meu. Cauta la dezmembrari un motor renault de 1.4 cu rulaj redus, neuzat, neumblat in el. Ia din el tot ce poti. Si ma refer la distributie (intinzator, pinioane, ax cu came, tacheti, chiar si lantul daca nu face burta), garniturile de baie, pompa de ulei si ce mai gasesti. Calitatea pieselor e incomparabil mai buna. O observatie: la axul cu came trebuie sa ai grija. Nu te uita doar ca n-are uzura. Daca e un motor renault orientat spre economie, vei avea relantiul stabil f jos, cuplul se va simti de la turatii joase (impreuna cu 1.6 probabil la 2000 rpm vei avea cuplul maxim), consumul de combustibil va fi redus, dar nici putere deosebita nu va avea. Trebuie sa te uiti atent la seria motorului. Axe cu came cat de cat performante au avut numai doua motoare de renault din familia celui din care face parte si cel de dacie. Dar atata rau sa fie... Succes! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
emircea |
![]()
Post
#8
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Multumesc de ponturi, Daniel; am urmarit topicul tau cu motorul si am bagat la cap multe. Sper sa reusesti sa-l pui pe masina.
Voi recalcula oricum volumul camerei de ardere ramas dupa planare. Cred ca 11 inca e bine pentru GPL, asta e combustibilul ce-l folosesc in 99% din cazuri. Axul il prefer de uzina; motoarele de Renault asemanatoare erau destul de obosite...cu km multi. Tot pe forum se mai recomanda lant intinzator Sachs din cate am auzit, asta ar fi lantul de uzina. Apropos, cu GPL se duc repede scaunele de la supapele de evacuare. Aveti ceva recomandari de producatori pentru astea? Multumesc anticipat. This post has been edited by emircea: 20 Dec 2007, 17:31 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Muttley |
![]()
Post
#9
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(emircea @ 20 Dec 2007, 17:26) ![]() Incepand de ieri seara acel motor e bucati. Din vara asteptam s-ajung la el si sa ma-nfing cu cheile-n inima lui. Urmeaza episodul 2 - sa vedem ce scoatem din motorul trecut in talon ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
emircea |
![]()
Post
#10
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Nice... Murphy nu culca-te...
Dupa cee am dat o buna parte din jegul de pe chiuloasa jos, am vazut bucsata bujia de la pistonul 2. Si camera de ardere era dubioasa, trebuia sa-mi fi dat de gandit mai de mult. Fain, azi tre sa dau de alta... Sper sa gasesc (2nd). Volanta de 200 e bine santuita, am fost sfatuit sa iau alta. Am recuperat de pe ea coroana, are uzura doar pe o parte. Merge ca piesa de rezerva... spre disperarea soacrei, ca i-am transformat magaziile in depozite de piese. ![]() Nu pot decat sa-mi urez bafta in continuare... Sfat pentru cine se apuca de curatat: in afara de ce scrie prin paginile scanate din 'Agenda automobilistului' - courtesy of Muttley - majoritatea jegului se da jos fara mare efort cu ceva spuma activa, facuta rost de pe la spalatorii. Daca au si apa fierbinte, apelati la ei sa va dea jos grosul; daca nu, la o centrala de cartier: au apa la 90 si ceva de grade.... Am preferat ultima varianta. Sper ca spuma de la spalatorii e ecologica, ei deverseaza totul in canalizare - dar nu vreau totusi sa dezvolt prea mult subiectul asta, nu ca nu mi-ar pasa. Later: am chiuloasa... in sfarsit, estem! Azi am 'produs' presa pentru segmenti, dintr-o camasa (cilindru) uzata... I-am dat de lucru la meserias... This post has been edited by emircea: 21 Dec 2007, 22:25 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
sobolan |
![]()
Post
#11
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
1.arborele tau care e adus la R2 mai bine l-ai inlocui cu unul nou....cat ai dat la rectificat si cat mai dai si pe cuzinetii de R2(care sunt mai scumpi decat cei ST) ,cu banii astia mai bine luai un arbore nou si un set du cuzineti ST(te ajungea putin mai scump...un arbore de 1,6 nou e cam 2,2 mil_nu stiu exact preturile)
2.set motor ti-as recomanda un Perfect Circle sau un Mahle 3.vezi buba multor care au facut motorul si se plangeau ca nu au presiune buna la ulei....buba e la axul cu came ![]() 4.daca ai facut presa de segmenti din cilindru e foarte bine....mergea si cu un colier de tabla strans cu patentul ![]() ![]() 5.atentie la sageata de pe piston care va fi indreptata catre volant....marcajul de pe capacul biela sa fie la stanga(cand privesti masina din fata) 6.coroana se scoate de pe volant la cald si se baga tot la cald...nu ai autogen poate ai o lampa de gaz(poate o merge si cu aia)...oricum o sa iti trebuiasca si la incalzitul bielelor atunci cand bagi boltu'.... 7.chiuloasa o cureti cu "decarbusolv" ...a nu se razui chiulasa cu sabarul sau alte unelte care o pot zgaria...unii meseriasi o curata cu un segment rupt ,eu nu recomand...daca are reductie pe bujie cauta alta ....inainte de a monta chiulasa se verifica etanseietatea supapelor:se toarna benzina in camera de ardere si se lasa cam 10 min....logic ca nu tre sa se scurga.....de regula te iei dupa culoarea supapelor...admisia cenusiu si evacuarea rosiatic(caramiziu) 8.in set ai si garniturile de la baza cilindrului...daca sunt din aluminiu sa le arunci...iei altele de CU de la un magazin de piese...vreo 4 ron parca.... 8.blocul se curata la temperaturi de 90 de grade (parca) cu aburi si cu o solutie speciala....acasa il cureti bine cu acetona sau decarbusolv si cu pensula...sa fie curat la rampa de ulei..... 9.distributia(adca lant .pinioane si intinzator) sa fie noua... asta e tot ce am in cap la ora asta....sper ca ti-am fost de ajutor...o sa urmaresc topicul.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#12
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
emircea |
![]()
Post
#13
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Multumesc, varu' sobolan...
O rectificare de abore cotit e prin Timisoara vreo 50 lei...iar setul de cuzineti de R2, din cate am vazut, e cu vreo 20 lei mai scump. Daca as fi vandut arborele cotit, ce scriai era valabil... pe unul nou dau cel putin 220 lei, de SRL, iar pe unul de uzina cam 400... Varianta asta nu mi se prea potriveste. Blocul l-am plimbat ceva, vreo 2 saptamani masina a fost cu 2 motoare pe ea; la nevoie il mai plimb, nu-i problema. Inelele de etansare de cupru sunt o idee buna. Nu e cazul de bucsat blocul; axul cu came si chiuloasa probate erau de pe alt motor, dar s-au dovedit ambele a fi cu probleme. Au zburat deja, am alta chiuloasa, iar ax cu came se ia nou. Tachetii se prezinta bine, cu exceptia a 3, care agata... daca nu gasesc altii ok de pe cealalta rampa, vor fi luati noi. Pentru montajul biele+bolturi+pistoane, voi apela la cine are cuptor si scule... Cand te referi la marcajul de pe biele, inseamna partea numerotata cumva? Adrianno, e vreo problema? Te rog sa ne tii la curent... Una peste alta, setul motor si cuzinetii mai au un pic de asteptat... sper ca nu prea mult. This post has been edited by emircea: 25 Dec 2007, 18:52 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
sobolan |
![]()
Post
#14
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(emircea @ 25 Dec 2007, 17:13) Tachetii se prezinta bine, cu exceptia a 3, care agata... daca nu gasesc altii ok de pe cealalta rampa, vor fi luati noi. Pentru montajul biele+bolturi+pistoane, voi apela la cine are cuptor si scule... Cand te referi la marcajul de pe biele, inseamna partea numerotata cumva? nu confunda tachetii cu culbutorii ![]() bielele au un "R" pe capac ![]() te asteptam cu setul motor si fara probleme poate doar nelamuriri mici....oricum noi suntem aici si te ajutam ![]() This post has been edited by sobolan: 28 Dec 2007, 13:53 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
emircea |
![]()
Post
#15
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
My bad, ai dreptate. Ma gandeam la culbutori, tachetii vor fi noi.
Lucrurile au mai evoluat un pic, acum pot eu sa dau coduri: - set motor Mahle: facut de Setcar Racing, pentru 1600 cu inele de aluminiu are codul TC 16 13 013; am inlocuit inelele cu unele de Cu, facute pe la Piatra Neamt de un SRL; coduri de camasi: 62363-CR; segmenti: 02130-GO, pe pistoane n-am observat nici un marcaj - cuzineti: Federal n-au mai fost de gasit, am gasit in schimb Kolbenschmidt: cei de palier R2: HL 77085628, cei de biela: PL 87845628, pentru Renault 5TL, R9, R11, R4 GTL 1108 cmc. Ce mi s-a parut ciudat ca cei de palier nu au latimea palierului, ci sunt mai ingusti (acopera ~80% din latime) - lant de distributie: de uzina e Sachs, cod 6001 538 826 Mai tarziu dau detalii despre ax cu came. Astazi am fost la service si mi-au fost montate pistoanele si bielele; am reusit sa pun segmentii si sa bag pistoanele in camasi si le-am montat in bloc. Am uns generos cu ulei tot ce misca, am pus si cuzinetii, arborele cotit se roteste cam greut, dar nu da semne sa tina pe undeva. Deocamdata cam atat... Update: - ax cu came, de uzina: cod 60 01 545 890 Lucrarile au fost un pic intarziate; in afara de diverse treburi pentru casa (ce nu suporta amanare, evident), de vreo 2 zile am descoperit ca aveam o crapatura in radiator si pierdeam incet-incet lichid de racire. O cositorire de vreo 10 ani vechime, facuta de bunicul meu, la teava in care se monteaza furtunul cu termostatul, a cedat. Cu ocazia asta am facut upgrade la radiator mare - 2-nd, de cupru, 80 ron, fara nici un fel de lipituri si peticeli pe el. La RK: am montat pinioanele de distributie, lantul, am pus distributia la punct, am montat intinzatorul si cam atat. Restul: dupa anul nou. As avea nevoie de un sfat... Garnitura de chiuloasa ce a venit cu setul nu are nici un fel de marcaj cu 'top' sau asemanator. Are pe o fata marcate niste coduri si o portiune peste care este lipita o bucata de hartie la un canal de apa. Sa presupun ca partea inscriptionata vine in sus? Nu am observat alte diferente de prelucrare intre fete. This post has been edited by emircea: 30 Dec 2007, 02:08 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#16
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu ma insel,partea cu hartiuta vine pe chiulasa,deci in sus.Oricum mai intreaba ca sa fii sigur.Si eu fac aceeasi operatiune ca tine,aseara mi-am luat tacheti,tije,lant distributie,pinioane,patina.Astazi sper sa termin de spalat toate piesele.
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#17
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
emircea |
![]()
Post
#18
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Nu, Muttley, e facut de S.C. Setcar Racing SRL - Pitesti, Bd. Petrochimistilor 75. Cod set: Turbo Car TC 16.13.01.3.
Era cat pe ce sa o comit destul de urat si mi-am dat seama de asta din pura intamplare. Scriu mai departe, ca cine cumva se loveste de problema asta sa stie ce sa faca. Instalasem fain-frumos inainte de revelion segmentii pe pistoane, pistoanele in camasi, respectiv camasile in bloc. Mai aveam de pus pompa de ulei, capacul de distributie si baia, si era aproape incheiata partea asta. Mi-am amintit ca am citit pe undeva de pompa de ulei de R18 turbo - presiune mai mare. Tot avand programul de somn dat peste cap cu sarbatorile, se pune baiatul pe cautat pe net mai multe detalii... si fara nici o legatura da peste asta. Am vazut segmenti de ungere din 3 componente, ca ai mei... expandor cu capetele vopsite... si mi-am amintit ca am pus capetele expandorului unul peste celalalt!!! Cu segmentii ce i-am avut au venit instructiuni de pozitionare, dar destul de laconice. Nemaiavand de-a face in 'vasta' mea experienta cu segmenti de ungere din 3 componente, m-am tot intrebat de ce capetele expandorului sunt vopsite unul rosu si unul verde... Pe scurt, reparat greseala: scos pistoanele, desfacut segmentii si pusi corect. Foto mai jos. M-am folosit de blocul motor sa bag pistoanele in camasi unul cate unul, apoi am plantat camasile in bloc cate 2, intai cele din centru, apoi capetele. Partea cu pompa de ulei de R18 turbo - m-am linistit cu ea, nu e usor de gasit ca piesa noua, iar din foto din manualele de reparatii nu cred ca vine 'bolt-on' in locul celei de dacie. Ar mai fi cea de R5 turbo, lobata, dar stau pe coada mea... R5 turbo are la fel de bine si varianta cu pinioane. Nu vreau sa-mi maresc prea mult costurile. Cosmin, spor la treaba si multam de sfat; cand ajung la partea cu chiuloasa, revin... This post has been edited by argon: 6 Nov 2008, 15:30 Attached thumbnail(s) kolbenring14e.gif ( Size: 8.33k ) Number of downloads: 1434 01_expandor.JPG ( Size: 363.34k ) Number of downloads: 1677 02_cilindru_fals.JPG ( Size: 542.48k ) Number of downloads: 1749 03_distributie.JPG ( Size: 505.42k ) Number of downloads: 1684 04_capac_distributie.JPG ( Size: 620.16k ) Number of downloads: 1633 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
sobolan |
![]()
Post
#19
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
pompele de ulei cu lobi dezvolta o presiune mai mare(asa se zice)...treaba e ca se uzeaza mai greu(aia e avantajul real)....
bine ca ti-ai dat seama care era treaba cu segmentul de ungere ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#20
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca in poza 2 nu cred ca e bine asezata camasa,sau mi se pare mie?Azi am dus si eu chiulasa la planat,refacut scaune,schimbate supapele de admisie,ghiduri si ce o mai fi.
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#21
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
cam da....cilindrul sa pune cu "taieturile alea" spre volant/distributie...
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
emircea |
![]()
Post
#22
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Stati linistiti... explicatiile mele au fost cam laconice.
Ca sa nu mai desfac palierele si sa dau arborele cotit la o parte, am scos toate camasile din bloc, cu tot cu pistoane. Le-am luat una cate una, m-am folosit de bloc sa pun pistoanele cu segmentii montati corect, iar ce vedeti voi in 'poza 2' este presa pentru segmenti, facuta dintr-o camasa uzata. Spre partea superioara presa a fost largita conic la strung; segmentii intra relativ usor si pe masura ce pistonul coboara, segmentii se strang treptat pana la diametrul camasii. Am introdus pistoanele in camasa de sus in jos, ceea ce nu cred ca e valabil si pentru motoarele de 1,3 sau 1,4, camasile au diametrul mai mic decat latimea bielei. Pistoanele le-am introdus unul cate unul, dupa introducere am dat camasa+piston afara din bloc si am pus alta, in aceeasi pozitie. La final, ca sa nu tot intorc motorul si sa nu ma chinui cu capacele de biela (aveam acces limitat din partea inferioara), am pus cilindrii din centru, cu garnituri de data asta, am intors si pus capacele la bielele lor, apoi cei din exterior, si am pus si la bielele lor capacele. Astazi am pus pompa de ulei si baia de ulei. Deoarece baia de ulei si capacul de la distributie se monteaza cu silicon, m-am gandit sa procedez asa: - degresez capacul si locul unde vine montat si las sa se usuce; - dau cate un strat de silicon pe suprafetele ce vin una cu alta in contact; - pun capacul pe pozitia lui si fixez suruburile, le strang putin, fara sa le strang de tot; - o data siliconul uscat (10-12 ore), fac strangerea finala. Sper ca asa sa nu am scurgeri, nu-mi place un motor mizerabil, din care ies fluidele... Ca silicon mi-a fost recomandat Viktor Reinz, insa eu deja aveam un tub de Bison rosu, pentru temperaturi mari. This post has been edited by emircea: 4 Jan 2008, 21:13 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
sobolan |
![]()
Post
#23
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
hehe...strangerea o faceai fara probleme dupa 15 minute....nu a doua zi....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
emircea |
![]()
Post
#24
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Siliconul asta se usuca ceva mai greu; ideea era sa las intre cele 2 suprafete un strat usor presat, ca o garnitura de cauciuc.
A, sa nu uit... am mai montat filtrul de ulei, sondele, pompa de benzina, busonul de scurgere. Dimineata voi pune ceva ulei si voi amorsa pompa... iar chiuloasa vine candva pe saptamana viitoare. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
sobolan |
![]()
Post
#25
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
mai emircea....tu invarti vibrochenul fara sa ai camasile fixate in bloc? vezi ca inelele alea de Cu se "dilesc" imediat....pune chiuloasa si dupa aia invarti motoru si amorsezi si pompa totodata....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#26
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu invarti motorul fara chiulasa ca strici tot ce ai facut pana acum,sau daca ai niste cale care fixeaza camasile atunci merge.
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
emircea |
![]()
Post
#27
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Multumesc de interventie, iar am uitat sa mentionez ceva ce mi s-a parut firesc...
Camasile sunt fixate, 2 cate 2, cu surub+saiba lata, nu misca daca invart motorul. Arborele cotit oricum trebuie rotit, sa verific jocurile, inca de la montarea palierelor. Palierele au fost montate primele; le-am strans de la centru spre exterior; am rotit de arbore la fiecare strangere partiala. La montarea bielelor am facut la fel, cu camasile fixate. Am pus un surub la montarea camasilor din centru, iar cand am bagat celelalte 2 camasi, am mutat surubul si am mai adaugat unul. Dupa ce am pus axul cu came, distributia si patina, am verificat iar cum se roteste. Toate piesele au fost bine unse de la inceput. E important sa rotesti motorul; daca tine undeva si nu stii, la prima pornire ai surprize neplacute. Am auzit de cuzineti topiti la mecanici cu experienta, care s-au grabit si n-au verificat tot ce misca. Vreau sa-l amorsez cu ulei ca va sta cam o saptamana pana sa mai umblu iar la el. Mai atasez o data paginile din 'agenda automobilistului' scanate de Muttley... pe langa manuale, au fost un ghid important pentru mine. This post has been edited by emircea: 5 Jan 2008, 11:35 Attached thumbnail(s) autoturism10_85.JPG ( Size: 686.51k ) Number of downloads: 595 autoturism11_85.JPG ( Size: 594.62k ) Number of downloads: 363 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
sobolan |
![]()
Post
#28
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
bine ca is fixati cilindrii...puteai sa-ti faci o "cala plan paralela" home made ca sa fixezi camasile si mai bine....ulei din belsug....il invarti si e bine ptr ca tre sa vezi daca "tine" pe undeva....verifica jocul axial si vezi sa se incadreze in limita normala....la distributie sper ca ai patina mecanica...nu?
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
emircea |
![]()
Post
#29
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Este mecanica, varu' sobolan
![]() Cala mi-a fost prea lene sa fac una, cine stie cand voi mai face rk la vreun motor. Completez post-ul asta ceva mai tarziu... adica acum: s-a uscat complet siliconul, am strans baia de ulei, am pus ~2l de ulei si am dat la manivela ceva (filtrul era gol); in fine a urcat uleiul. Totul e pus la depozitare pana saptamana viitoare. This post has been edited by emircea: 5 Jan 2008, 22:34 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
In loc sa dati bani pe seturi mahle nu e mai ieftin si mai simplu daca pistoanele sunt ok (inclusiv joc in bolturi si tot tacamul) sa faceti camasi pe comanda la fiecare piston in parte cu toleranta pe care o vreti . . .
L.E : QUOTE Partea cu pompa de ulei de R18 turbo - m-am linistit cu ea, nu e usor de gasit ca piesa noua, iar din foto din manualele de reparatii nu cred ca vine 'bolt-on' in locul celei de dacie. Nu are nici o legatura cu aia de dacie . . .e pompa lobara ![]() Se gaseste noua . . .e 62 de euro This post has been edited by Ford_V6: 7 Jan 2008, 02:46 Attached thumbnail(s) mp0418.jpg ( Size: 8.11k ) Number of downloads: 468 |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:46 |