Logan cu ABS. Un pericol iarna?, mod de cuplare de te lasa fara frina--discutii
![]() ![]() ![]() |
Logan cu ABS. Un pericol iarna?, mod de cuplare de te lasa fara frina--discutii
cristi.r |
![]()
Post
#181
|
||
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
megane
diesel
2006
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#182
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Si da, cu bordura poti sa te mai ajuti. Dar si asta intr-o anumita limita. Cu multi ani in urma am prins ceva gheata pe un drum care vira stanga, iar in fata era sant, padure ... am reusit sa duc masina langa bordura si sa "frec" rotile de ea. Masina s-a oprit la limita de a ajunge in sant. Mai tine si de cunostinte, noroc, mod de reactie, etc ... si cel mai important, viteza cu care te deplasezi in situatia respectiva.
This post has been edited by IRONICK: 11 Jan 2008, 13:01 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
adrianpsk |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 29 October 06 ![]() |
N-am mai fost de mult pe aici , azi un taran obosit cu un vito mare si nou era sa ma faca din lateral , aveam liber - verde banda intii el din cealalta banda hit in mine, direct fara sa vada . CULMEA a functionat abs -ul chiar si cu continentalurile, directia a fost super, numai ca m-am urcat cu partea dreapta pe mormanul de zapada si ce misto a tinut frina prin morman fata de rotile de pe sosea sosea... ca m-am oprit profesional. si i-am scapat si carnetul si eu de o aripa infundata cel putin , ce pacat ca ,nu aveam dacia veche ca, o faceam pe domnisoara de inca o vopsea noua... Concluzia e ca ai nevoie si de cauciucuri de iarna cu aderenta mare cred ca dunlop sau firestone winther-howke ar fi mai indicate -naspa ca se termina iarna- ca tare imi plac derapajele prin serpentine ...PLUS ca , trebuie sa incarci si procesorul tau din cerebel vorba lui Cristi di Galati cu noile comportari ale Loganului echipat cu abs...si gata ma duc sa scot motocicleta ca m-am saturat de atita teorie... practica ne omoara.
|
--------------------
dacia /logan
1300/ abs + 1.6 mpi
1972 recarosat 1990/.6.2007
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#184
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Azi am folosit la greu minunatul ABS atunci cînd un nene a luat decizia bruscă de a intra într-un loc de parcare de pe stînga în timp ce eu îl depășeam. Eram în treapta a doua, frînarea a durat o imensitate de timp (îmi imaginam deja impactul) dar trasul de volan a avut efect și am evitat mașina inconștientului. Am cauciucuri de vară Continental EcoContact 2 din dotarea de fabrică. Iarna viitoare voi avea sigur de iarnă.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
tribunul |
![]()
Post
#185
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Si daca iarna viitoare nu mai ninge?
11 Jan 2008, 16:00: Si daca iarna viitoare nu mai ninge? This post has been edited by tribunul: 11 Jan 2008, 16:00 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
afilon |
![]()
Post
#186
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 12 September 07 ![]() |
QUOTE(adip @ 3 Jan 2008, 10:13) moama ce de ghicsi pe aici, mai adip, tu esti din ala cu nisa de piata, asa-i? in alta ordine de idei, poate-mi explica cineva din zmeii de pe topic cum se foloseste corect abs-ul, ca am inteles ca nu e intuitiv... |
--------------------
zil
cu pritzep
1984 baba frosa intercracis magna crapetur habet
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#187
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Conducand preventiv!
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
afilon |
![]()
Post
#188
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 12 September 07 ![]() |
ca sa vezi dom'le, vas'ca eram copt de abs inca din epoca de aur si n-o stiam!
ce ti-e si cu tehnica asta, mai ceva ca tinerii din ziua de azi... |
--------------------
zil
cu pritzep
1984 baba frosa intercracis magna crapetur habet
|
|
zgribulici^.^ |
![]()
Post
#189
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 26 November 07 ![]() |
Pot sa zic si eu parerea mea despre ABS auzita la tipul de la cursurile de legislatie rutiera de la scoala de soferi !
Abs (traducere pt sa inteleaga toti): incepem asa sistemul de franare la masina se axeaza pe niste puncte (adik ma refer la cand ai calcat de ingheatza rotile) punctele alea respectiv partea dreapta si partea stanga nus puse pe aceasi "linie" intr-o parte franeaza mai repede/mai incet drept pt care sa inventat ABS. ABS: are rolul de a ridica putin pedala pana cand punctele alea 2 ajung pe acelasi linie si sunt atunci FRANEZI "perfect". Fara ABS : cum spuneam daca o roata franeaza cu o intarziere de 1 ms mai devreme sau mai tarziu , raportandune la o viteza legala (50 km/h) , masina ar luao in directia opusa. DREPT pt care sa inventat ABS . Ce am mai remarcat la ABS am pus frana pe gheatza (am testat, nu am pus ca taranu) am vazut ca masina se comporta ciudat , adik ingheatza rotile si masina trepideaza. Cam asta e parerea mea despre abs. Astept si sfaturile voastre sa imi spuneti daca zic bine sau nu ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.4
|
|
AR-18-MOS |
![]() ![]()
Post
#190
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Uite sfatul meu, NU mai folosi "limbajul" mIRC!
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
klaus |
![]()
Post
#191
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
La cat de analizat si dezbatut e subiectul cu abs pe forum, la cate documente s-au prezentat, nu prea vad ce sfaturi se mai asteapta in acest sens. Cu putin efort cognitiv toata lumea cu ceva materie cenusie poate intelege ce este ABS-ul si cum functioneaza.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#192
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(zgribulici^.^ @ 11 Jan 2008, 18:22) Ce am mai remarcat la ABS am pus frana pe gheatza (am testat, nu am pus ca taranu) am vazut ca masina se comporta ciudat , adik ingheatza rotile si masina trepideaza. Ce maina trepideaza stimabile? Ca daca ar fi asa ar urla posesorul de maybach sau de audi A8 la dealeri sa isi ia banii inapoi ![]() Trepideaza doar pedala de frana. PS: daca intentionezi sa franezi pana la orpire nu ar strica sa calci si pe ambreiaj candva ... ca poate de acolo ai tu vibratii ... |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 5 Jan 2008, 17:35) Deci e clar ca esti total pe langa, dar totusi, poate te fac sa gandesti putin. Prin ce principiu stie sa dozeze abs-ul frana? El actioneaza si cand pui frana putin mai tare decat trebuie, dar si cand apesi la fund pedala. Mi-ai ramas "dator" cu explicatiile anuntate aici, sau ar trebui sa iau tacerea ta drept un raspuns... QUOTE(cristi.r @ 11 Jan 2008, 12:39) Marinarul a spus mai devreme ca franarea cea mai eficienta este prin blocarea rotii, asta fata de cea prin alunecare. Corect, insa asta in conditii ideale. In realitate, cauciucul se incinge foarte tare la contactul cu asfaltul, lucru care diminueaza semnificativ din eficienta franarii. Pe gheata datele problemei se schimba. Dupa cum spuneam, eu cred ca tu nu ai inteles discutia anterioara. In plus, prima ta fraza este un nonsens, sau asa mi se pare mie. Franarea prin blocarea rotii = franare dinamica (sau prin alunecare, cum o numesti tu) si este diferita de franarea statica De regula, coeficientul de frictiune dinamica < coeficientul de frictiune statica deci, franarea fara blocarea rotii este mai eficienta decat franarea cu blocarea acesteia Ca diferentele sunt nesemnificative sau ca la fiecare regula exista si exceptii, este alta poveste, insa legile fizicii sustin ceea ce am scris mai sus In cazul cauciucurilor masinilor, se pare ca franarea maxima sa obtine atunci cand roata aluneca totusi f. usor pe asfalt (10%). Acesta este unul din rolurile secundare ale ABS-ului. Sa mentina roata in punctul maxim de tractiune (aderenta), adica permite rotii sa alunece f. usor dar sa nu se blocheze. De aici si urmele pe asfalt, zapada etc. QUOTE(cristi.r @ 11 Jan 2008, 12:39) GolfIII, ce-ai vrut sa arati prin filmuletele alea ? Ca americanii nu stiu ce-s alea cauciucuri de iarna ? Sau ca-s deosebit de prosti, la propriu, batuti in cap ? Din cand in cand mai "incerci" un pic suprafata de rulare, cu franele. In primul filmulet toti au rotile virate spre stanga. Poate alta ar fi fost situatia daca virau rotile invers, catre bordura. Poate nu, dar poate mai aveau o sansa ... Ca prevenirea este mai importanta decat ABS-ul, ESP-ul sau abilitatile inchipuite sau nu ale tanarului "pilot". Iar in cazul celor doua filmulete nu cred ca virarea ar fi fi facut vreo diferenta. Deci singurul mod in care te-ar fi ajutat exeperienta ar fi fost daca ti-ar fi spus sa mergi mult mai incet, macar pentru a acoperi o paguba mai mica This post has been edited by GolfIII: 11 Jan 2008, 18:07 |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#194
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(GolfIII @ 11 Jan 2008, 19:04) Dupa cum spuneam, eu cred ca tu nu ai inteles discutia anterioara. In plus, prima ta fraza este un nonsens, sau asa mi se pare mie. Ei, probabil ca trebuie sa-mi fac mea culpa, exprimarea corecta este "franarea prin rostogolire" si nu prin alunecare. Cea prin alunecare este cu blocarea rotii, blocarea rotii. Exprimarea a fost gresita. |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#195
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 11 Jan 2008, 12:39) Marinarul a spus mai devreme ca franarea cea mai eficienta este prin blocarea rotii, asta fata de cea prin alunecare. Corect, insa asta in conditii ideale. In realitate, cauciucul se incinge foarte tare la contactul cu asfaltul, lucru care diminueaza semnificativ din eficienta franarii Pe gheata datele problemei se schimba. Bun, am lamurit partea cu nonses-ul. Insa textul inclinat m-a de fapt sa cred ca nu ai inteles. Acelea nu sunt conditiile ideale ci tocmai exceptiile. Daca totusi ai inteles despre ce-i vorba atunci e foarte bine. |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
zgribulici^.^ |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 26 November 07 ![]() |
PS: daca intentionezi sa franezi pana la orpire nu ar strica sa calci si pe ambreiaj candva ... ca poate de acolo ai tu vibratii ...
Deci crede-ma ca am calcat si ambreajul. Poate e chestia cu trepideaza doar pedala de frana dar nu prea cred.Poate ma insel,dar masina face cam uratel ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.4
|
|
tarzy |
![]()
Post
#197
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
cam asa si trebuie sa faca ... important este ca tu sa nu te sperii si sa tii in continuare frana apasata
a ... si inainte sa mai iesi pe strada cu masina aia ... poate dai o bere la cineva sa-ti exzplice clar ce si cum ... nu de alta dar .... daca esti atat de paralel cu subiectul e de-a dreptul periculos sa conduci pe asa carosabil cum e zilele aceastea |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#198
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 11 Jan 2008, 18:48) PS: daca intentionezi sa franezi pana la orpire nu ar strica sa calci si pe ambreiaj candva ... ca poate de acolo ai tu vibratii ... QUOTE(zgribulici^.^ @ 11 Jan 2008, 21:30) Deci crede-ma ca am calcat si ambreajul. Poate e chestia cu trepideaza doar pedala de frana dar nu prea cred.Poate ma insel,dar masina face cam uratel ![]() ![]() Aloo, sofeuuuuri, lasati ambreiajul ... mai, numai prostii va invata aia la scoala de soferi !!! Instructori auto unul si unul in ziua de azi !!! Peste tot, iar tot aia se pricep si la fotbal si la agricultura si la femei, deopotriva. Si daca gasesc unul cu capota ridicata sa puna ceva lichid de spalare pentru parbriz, sigur ii spun: "e de la tacheti". This post has been edited by cristi.r: 12 Jan 2008, 14:18 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#199
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
bre cristi r te plictisesti? tu cand franezi pana la oprire nu apesi si ambreiajul in ultima faza a franarii? Sau poate tu ai CV automata si noi nu sti ...
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#200
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Uitati niste topicuri cu si despre ABS, ca poate nu s-au dat destule explicatii:
1. http://www.daciaclub.ro/ABS-Logan-t8491.html 2. http://www.daciaclub.ro/Avertizare-lumini-...ABS-t97378.html 3. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=58938 4. http://www.daciaclub.ro/Curiozitate-t30471.html 5. http://www.daciaclub.ro/Probleme-ABS-page-1-t29973-s0.html 6. http://www.daciaclub.ro/cu-ABS-sau-fara-pa...-t55752-s0.html 7. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=32468 8. http://www.daciaclub.ro/Cum-se-comporta-AB...gan-t91701.html 9. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=82712 |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
cristi.r |
![]()
Post
#201
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Adrian78 |
![]()
Post
#202
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 816 Joined: 24 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 5 Jan 2008, 18:33) Pentru cel care a inceput discutia: ABS este un real ajutor in special in conditii de criza deoarece permite mentinearea sub control a traiectoriei vehiculului. Sa nu imi spuna nimeni ca daca ii sare un iepure in fata el stie sa franeze cu simt de raspundere sa evite blocare rotilor. Pe asfalt curat nu am simtit nicodata pulsatiile specifice ABS, dar cum am intrat pe zapada, la aceeasi vitea a masinii si la aceeasi intesitate de apasare a pedalei de frana efectele ABS au fost resimtite din plin. Traiectoria a ramas la alegera mea si nu la alegerea legilor fizicii. Cat despre distanta de franare, asta niciun forumist nu ti-o poate garanta si demonstra cum sta. Sistemele ABS se vor perfectiona continuu, dar ele nu vor putea inlocui niciodata judecata umana si simtul de raspundere. Eu am optat pentru ABS nu ca sa imi fac de cap in trafic, ci ca sa am un sprijin in situatii de criza. Cu toti ar trebui sa facem la fel. OK, si atunci cand nu ai unde sa "evadezi" nu ti-ai dori mai bine sa te opresti mai repede decat sa controlezi traiectoria si sa iti alegi obstacolul in care sa intri? Asta la viteze relativ mici, eventual si prin oras ... la drum lung pe o autostrada de calitate si viteze mari se mai schimba un pic situatia ... |
--------------------
Logan Laureate
1.6
gri perla "Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
|
|
IsNa |
![]()
Post
#203
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Eu, nu. Prioritatea e viata mea, nu tabla masinii. Alegand traiectoria poti sa-ti salvezi viata.
Un impact lateral intr-un pom sau stalp (asa cum se intampla cand derapezi) la 30Km/h poate fi fatal (mai ales fara airbag de cap - vedeti testele EuroNCAP), pe cand un impact frontal poate fi fara urmari asupra oamenilor chiar si la 60Km/h. Daca e sa nu mai pot iesi din rahat, prefer sa pot alege in ce intru si pe ce directie, chiar daca inseamna sa am 20Km/h in plus la impact. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#204
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Culmea e ca pastrand controlul asupra directiei, chiar si cu o deceleratie medie mai mica in unele situatii, poti evita cu totul obstacolul si nu mai lovesti nimic.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
nicumig21fn |
![]()
Post
#205
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 12 March 08 ![]() |
Cred ca citind asta veti intelege cum stau lucrurile
Attached File(s) ![]() |
--------------------
LOGAN
ABS plus
2008
- b 36642
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#206
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
ce facem, o luam de la capat?
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 23:07 |