DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages « < 5 6 7 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Logan cu ABS. Un pericol iarna?, mod de cuplare de te lasa fara frina--discutii

cristi.r
post 11 Jan 2008, 12:58
Post #181


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Nu, mai ... au vrut sa sara din masina si nu le-a iesit manevra ...


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 11 Jan 2008, 12:58
Post #182


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Si da, cu bordura poti sa te mai ajuti. Dar si asta intr-o anumita limita. Cu multi ani in urma am prins ceva gheata pe un drum care vira stanga, iar in fata era sant, padure ... am reusit sa duc masina langa bordura si sa "frec" rotile de ea. Masina s-a oprit la limita de a ajunge in sant. Mai tine si de cunostinte, noroc, mod de reactie, etc ... si cel mai important, viteza cu care te deplasezi in situatia respectiva.

This post has been edited by IRONICK: 11 Jan 2008, 13:01


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianpsk
post 11 Jan 2008, 13:36
Post #183


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 29 October 06




N-am mai fost de mult pe aici , azi un taran obosit cu un vito mare si nou era sa ma faca din lateral , aveam liber - verde banda intii el din cealalta banda hit in mine, direct fara sa vada . CULMEA a functionat abs -ul chiar si cu continentalurile, directia a fost super, numai ca m-am urcat cu partea dreapta pe mormanul de zapada si ce misto a tinut frina prin morman fata de rotile de pe sosea sosea... ca m-am oprit profesional. si i-am scapat si carnetul si eu de o aripa infundata cel putin , ce pacat ca ,nu aveam dacia veche ca, o faceam pe domnisoara de inca o vopsea noua... Concluzia e ca ai nevoie si de cauciucuri de iarna cu aderenta mare cred ca dunlop sau firestone winther-howke ar fi mai indicate -naspa ca se termina iarna- ca tare imi plac derapajele prin serpentine ...PLUS ca , trebuie sa incarci si procesorul tau din cerebel vorba lui Cristi di Galati cu noile comportari ale Loganului echipat cu abs...si gata ma duc sa scot motocicleta ca m-am saturat de atita teorie... practica ne omoara.


--------------------
dacia /logan 1300/ abs + 1.6 mpi 1972 recarosat 1990/.6.2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
șoferistul
post 11 Jan 2008, 15:52
Post #184


excesul de combustibil dăunează grav sănătății


Group: Members
Posts: 370
Joined: 19 June 06
From: București




Azi am folosit la greu minunatul ABS atunci cînd un nene a luat decizia bruscă de a intra într-un loc de parcare de pe stînga în timp ce eu îl depășeam. Eram în treapta a doua, frînarea a durat o imensitate de timp (îmi imaginam deja impactul) dar trasul de volan a avut efect și am evitat mașina inconștientului. Am cauciucuri de vară Continental EcoContact 2 din dotarea de fabrică. Iarna viitoare voi avea sigur de iarnă.


--------------------
Dacia Logan Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 11 Jan 2008, 15:59
Post #185


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Si daca iarna viitoare nu mai ninge?

11 Jan 2008, 16:00:
Si daca iarna viitoare nu mai ninge?

This post has been edited by tribunul: 11 Jan 2008, 16:00


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
afilon
post 11 Jan 2008, 16:53
Post #186


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 12 September 07




QUOTE(adip @ 3 Jan 2008, 10:13)
O mai frecam mult cu teoria chibritul^H^H^H^vreau sa zic a abs-ului de Logan?
*




moama ce de ghicsi pe aici, mai adip, tu esti din ala cu nisa de piata, asa-i?

in alta ordine de idei, poate-mi explica cineva din zmeii de pe topic cum se foloseste corect abs-ul, ca am inteles ca nu e intuitiv...


--------------------
zil cu pritzep 1984
baba frosa intercracis magna crapetur habet
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 11 Jan 2008, 17:00
Post #187


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




Conducand preventiv!


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
afilon
post 11 Jan 2008, 17:08
Post #188


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 12 September 07




ca sa vezi dom'le, vas'ca eram copt de abs inca din epoca de aur si n-o stiam!

ce ti-e si cu tehnica asta, mai ceva ca tinerii din ziua de azi...


--------------------
zil cu pritzep 1984
baba frosa intercracis magna crapetur habet
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zgribulici^.^
post 11 Jan 2008, 17:22
Post #189


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 26 November 07




Pot sa zic si eu parerea mea despre ABS auzita la tipul de la cursurile de legislatie rutiera de la scoala de soferi !
Abs (traducere pt sa inteleaga toti): incepem asa sistemul de franare la masina se axeaza pe niste puncte (adik ma refer la cand ai calcat de ingheatza rotile) punctele alea respectiv partea dreapta si partea stanga nus puse pe aceasi "linie" intr-o parte franeaza mai repede/mai incet drept pt care sa inventat ABS.

ABS: are rolul de a ridica putin pedala pana cand punctele alea 2 ajung pe acelasi linie si sunt atunci FRANEZI "perfect".

Fara ABS : cum spuneam daca o roata franeaza cu o intarziere de 1 ms mai devreme sau mai tarziu , raportandune la o viteza legala (50 km/h) , masina ar luao in directia opusa. DREPT pt care sa inventat ABS .


Ce am mai remarcat la ABS am pus frana pe gheatza (am testat, nu am pus ca taranu) am vazut ca masina se comporta ciudat , adik ingheatza rotile si masina trepideaza.


Cam asta e parerea mea despre abs.

Astept si sfaturile voastre sa imi spuneti daca zic bine sau nu smile.gif va multumesc


--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 11 Jan 2008, 17:33
Post #190


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Uite sfatul meu, NU mai folosi "limbajul" mIRC!


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 Jan 2008, 17:38
Post #191


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




La cat de analizat si dezbatut e subiectul cu abs pe forum, la cate documente s-au prezentat, nu prea vad ce sfaturi se mai asteapta in acest sens. Cu putin efort cognitiv toata lumea cu ceva materie cenusie poate intelege ce este ABS-ul si cum functioneaza.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 11 Jan 2008, 17:48
Post #192


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




QUOTE(zgribulici^.^ @ 11 Jan 2008, 18:22)
Ce am mai remarcat la ABS am pus frana pe gheatza (am testat, nu am pus ca taranu)  am vazut ca masina se comporta ciudat , adik ingheatza rotile si masina trepideaza.
*



Ce maina trepideaza stimabile? Ca daca ar fi asa ar urla posesorul de maybach sau de audi A8 la dealeri sa isi ia banii inapoi icon_mrgreen.gif

Trepideaza doar pedala de frana.

PS: daca intentionezi sa franezi pana la orpire nu ar strica sa calci si pe ambreiaj candva ... ca poate de acolo ai tu vibratii ...


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 11 Jan 2008, 18:04
Post #193


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(vis-a-vis @ 5 Jan 2008, 17:35)
Deci e clar ca esti total pe langa, dar totusi, poate te fac sa gandesti putin.
Prin ce principiu stie sa dozeze abs-ul frana? El actioneaza si cand pui frana putin mai tare decat trebuie, dar si cand apesi la fund pedala.
*


Mi-ai ramas "dator" cu explicatiile anuntate aici, sau ar trebui sa iau tacerea ta drept un raspuns...

QUOTE(cristi.r @ 11 Jan 2008, 12:39)
Marinarul a spus mai devreme ca franarea cea mai eficienta este prin blocarea rotii, asta fata de cea prin alunecare. Corect, insa asta in conditii ideale. In realitate, cauciucul se incinge foarte tare la contactul cu asfaltul, lucru care diminueaza semnificativ din eficienta franarii. Pe gheata datele problemei se schimba.
*


Dupa cum spuneam, eu cred ca tu nu ai inteles discutia anterioara. In plus, prima ta fraza este un nonsens, sau asa mi se pare mie.
Franarea prin blocarea rotii = franare dinamica (sau prin alunecare, cum o numesti tu) si este diferita de franarea statica

De regula,
coeficientul de frictiune dinamica < coeficientul de frictiune statica
deci, franarea fara blocarea rotii este mai eficienta decat franarea cu blocarea acesteia
Ca diferentele sunt nesemnificative sau ca la fiecare regula exista si exceptii, este alta poveste, insa legile fizicii sustin ceea ce am scris mai sus
In cazul cauciucurilor masinilor, se pare ca franarea maxima sa obtine atunci cand roata aluneca totusi f. usor pe asfalt (10%). Acesta este unul din rolurile secundare ale ABS-ului. Sa mentina roata in punctul maxim de tractiune (aderenta), adica permite rotii sa alunece f. usor dar sa nu se blocheze. De aici si urmele pe asfalt, zapada etc.

QUOTE(cristi.r @ 11 Jan 2008, 12:39)
GolfIII, ce-ai vrut sa arati prin filmuletele alea ? Ca americanii nu stiu ce-s alea cauciucuri de iarna ? Sau ca-s deosebit de prosti, la propriu, batuti in cap ? Din cand in cand mai "incerci" un pic suprafata de rulare, cu franele. In primul filmulet toti au rotile virate spre stanga. Poate alta ar fi fost situatia daca virau rotile invers, catre bordura. Poate nu, dar poate mai aveau o sansa ...
*


Ca prevenirea este mai importanta decat ABS-ul, ESP-ul sau abilitatile inchipuite sau nu ale tanarului "pilot". Iar in cazul celor doua filmulete nu cred ca virarea ar fi fi facut vreo diferenta. Deci singurul mod in care te-ar fi ajutat exeperienta ar fi fost daca ti-ar fi spus sa mergi mult mai incet, macar pentru a acoperi o paguba mai mica

This post has been edited by GolfIII: 11 Jan 2008, 18:07


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 11 Jan 2008, 18:19
Post #194


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(GolfIII @ 11 Jan 2008, 19:04)
Dupa cum spuneam, eu cred ca tu nu ai inteles discutia anterioara. In plus, prima ta fraza este un nonsens, sau asa mi se pare mie.
*


Ei, probabil ca trebuie sa-mi fac mea culpa, exprimarea corecta este "franarea prin rostogolire" si nu prin alunecare. Cea prin alunecare este cu blocarea rotii, blocarea rotii. Exprimarea a fost gresita.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 11 Jan 2008, 18:28
Post #195


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(cristi.r @ 11 Jan 2008, 12:39)
Marinarul a spus mai devreme ca franarea cea mai eficienta este prin blocarea rotii, asta fata de cea prin alunecare. Corect, insa asta in conditii ideale. In realitate, cauciucul se incinge foarte tare la contactul cu asfaltul, lucru care diminueaza semnificativ din eficienta franarii Pe gheata datele problemei se schimba.
*


Bun, am lamurit partea cu nonses-ul. Insa textul inclinat m-a de fapt sa cred ca nu ai inteles. Acelea nu sunt conditiile ideale ci tocmai exceptiile. Daca totusi ai inteles despre ce-i vorba atunci e foarte bine.


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zgribulici^.^
post 11 Jan 2008, 20:30
Post #196


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 26 November 07




PS: daca intentionezi sa franezi pana la orpire nu ar strica sa calci si pe ambreiaj candva ... ca poate de acolo ai tu vibratii ...

Deci crede-ma ca am calcat si ambreajul. Poate e chestia cu trepideaza doar pedala de frana dar nu prea cred.Poate ma insel,dar masina face cam uratel smile.gif asa mi sa parut smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 11 Jan 2008, 21:46
Post #197


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




cam asa si trebuie sa faca ... important este ca tu sa nu te sperii si sa tii in continuare frana apasata

a ... si inainte sa mai iesi pe strada cu masina aia ... poate dai o bere la cineva sa-ti exzplice clar ce si cum ... nu de alta dar .... daca esti atat de paralel cu subiectul e de-a dreptul periculos sa conduci pe asa carosabil cum e zilele aceastea


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 12 Jan 2008, 14:17
Post #198


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(Lord Hades @ 11 Jan 2008, 18:48)
PS: daca intentionezi sa franezi pana la orpire nu ar strica sa calci si pe ambreiaj candva ... ca poate de acolo ai tu vibratii ...
*


QUOTE(zgribulici^.^ @ 11 Jan 2008, 21:30)
Deci crede-ma ca am calcat si ambreajul. Poate e chestia cu trepideaza doar pedala de frana dar nu prea cred.Poate ma insel,dar masina face cam uratel smile.gif asa mi sa parut smile.gif
*


Aloo, sofeuuuuri, lasati ambreiajul ... mai, numai prostii va invata aia la scoala de soferi !!! Instructori auto unul si unul in ziua de azi !!! Peste tot, iar tot aia se pricep si la fotbal si la agricultura si la femei, deopotriva. Si daca gasesc unul cu capota ridicata sa puna ceva lichid de spalare pentru parbriz, sigur ii spun: "e de la tacheti".

This post has been edited by cristi.r: 12 Jan 2008, 14:18


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 12 Jan 2008, 22:39
Post #199


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




bre cristi r te plictisesti? tu cand franezi pana la oprire nu apesi si ambreiajul in ultima faza a franarii? Sau poate tu ai CV automata si noi nu sti ...


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 12 Jan 2008, 23:35
Post #200


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen






--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 14 Jan 2008, 16:52
Post #201


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(Lord Hades @ 12 Jan 2008, 23:39)
bre cristi r te plictisesti?
*


Nu, "bre", Lord Hades, nu ma plictisesc biggrin.gif, da' cand "intra" abeesu, de obicei nu te mai intereseaza daca se opreste motorul sau nu. Asta era ideea ... ai prins-o ?


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 12 Mar 2008, 10:47
Post #202


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




QUOTE(Lord Hades @ 5 Jan 2008, 18:33)
Pentru cel care a inceput discutia: ABS este un real ajutor in special in conditii de criza deoarece permite mentinearea sub control a traiectoriei vehiculului. Sa nu imi spuna nimeni ca daca ii sare un iepure in fata el stie sa franeze cu simt de raspundere sa evite blocare rotilor. Pe asfalt curat nu am simtit nicodata pulsatiile specifice ABS, dar cum am intrat pe zapada, la aceeasi vitea a masinii si la aceeasi intesitate de apasare a pedalei de frana efectele ABS au fost resimtite din plin. Traiectoria a ramas la alegera mea si nu la alegerea legilor fizicii. Cat despre distanta de franare, asta niciun forumist nu ti-o poate garanta si demonstra cum sta. Sistemele ABS se vor perfectiona continuu, dar ele nu vor putea inlocui niciodata judecata umana si simtul de raspundere. Eu am optat pentru ABS nu ca sa imi fac de cap in trafic, ci ca sa am un sprijin in situatii de criza. Cu toti ar trebui sa facem la fel.
*


OK, si atunci cand nu ai unde sa "evadezi" nu ti-ai dori mai bine sa te opresti mai repede decat sa controlezi traiectoria si sa iti alegi obstacolul in care sa intri? Asta la viteze relativ mici, eventual si prin oras ... la drum lung pe o autostrada de calitate si viteze mari se mai schimba un pic situatia ...


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 12 Mar 2008, 10:57
Post #203


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Eu, nu. Prioritatea e viata mea, nu tabla masinii. Alegand traiectoria poti sa-ti salvezi viata.
Un impact lateral intr-un pom sau stalp (asa cum se intampla cand derapezi) la 30Km/h poate fi fatal (mai ales fara airbag de cap - vedeti testele EuroNCAP), pe cand un impact frontal poate fi fara urmari asupra oamenilor chiar si la 60Km/h.
Daca e sa nu mai pot iesi din rahat, prefer sa pot alege in ce intru si pe ce directie, chiar daca inseamna sa am 20Km/h in plus la impact.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Mar 2008, 11:38
Post #204


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Culmea e ca pastrand controlul asupra directiei, chiar si cu o deceleratie medie mai mica in unele situatii, poti evita cu totul obstacolul si nu mai lovesti nimic.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicumig21fn
post 4 Jan 2009, 17:40
Post #205


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 12 March 08




Cred ca citind asta veti intelege cum stau lucrurile

Attached File(s)
Attached File  DESPRE_ABS.doc ( 5.88mb ) Number of downloads: 34


--------------------
LOGAN ABS plus 2008 - b 36642
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 4 Jan 2009, 22:34
Post #206


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




ce facem, o luam de la capat?


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages « < 5 6 7
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 23:07
Forum Renault