Logan cu ABS. Un pericol iarna?, mod de cuplare de te lasa fara frina--discutii
![]() ![]() ![]() |
Logan cu ABS. Un pericol iarna?, mod de cuplare de te lasa fara frina--discutii
cristi.r |
![]()
Post
#121
|
||
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
megane
diesel
2006
|
|||
GolfIII |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 5 Jan 2008, 12:04) Ce vrea sa demonstreze asta? La ce masini de competitie te gandesti? La WRC nu stiu, dar mi s-ar parea f. ineficient ABS-ul avand in vedere traseul (am scris de limitari). La formula 1 s-a folosit impreuna cu TC dar a fost banat prin anii 90. In F1 ABS-ul a fost foarte eficient. Deci, ce vrea sa insemne postul tau? QUOTE(cristi.r @ 5 Jan 2008, 12:14) Ba chiar o blocheaza de tot, practic !!! Pune tu un prieten care are masina cu ABS sa puna frana pe zapada framantata si tu observi fenomenul de pe margine (urmele lasate de roti). Urmele de pe zapada nu au nici o legatura cu faptul ca roata este blocata complet sau nu. Acelasi lucru si pe asfalt curat. la o frana energica, masinile cu ABS tot lasa urme pe asfalt, desi sunt mai neclare decat la cele fara ABS. Urmele apar de fiecare data cand roata pierde tractiunea QUOTE(cristi.r @ 5 Jan 2008, 12:14) Stai relax si mai gandeste-te ... nu-i chiar asa ! Sigur iti scapa ceva. Insa este bine ca ai pornit un tip de rationament, pe care insa ar trebui sa-l duci la capatul corect. Pe ultimii metri (centimetri, probabil) franarea se face cu blocarea rotii. Deci inainte cu o oaresice distanta de punctul de oprire completa a autovehiculului, roata se blocheaza de tot. Ceea ce este bine este ca distanta aia este foarte mica, incomparabila cu toata distanta de franare. E clar, e mult mai inteligent ABS-ul asta decat credem noi ... ![]() Nu ai inteles nimic din ceea ce am spus anterior. QUOTE(cristi.r @ 5 Jan 2008, 12:14) LE: Dar, totusi, rog pe cineva care are o masina mult mai evoluata decat loganul sa faca "experimentul" despre care vorbeste initiatorul si sa ne relateze si noua situatia ! Singura masina pe care am avut ocazia sa testez un ABS in conditiile mentionate a fost o Leganza si pot sa spun ca facea muuult mai urat decat Loganul. Si in privinta zgomotelor, dar si in privinta manevrabilitatii. Prietene, prima masina pe care mi-am cumparat-o a fost un Golf GTI care avea, printre altele, si ABS. De atunci, in cei 13 ani am mai avut (sau am) Golf IV, Astra, Megane si A4. De asemenea, in familie am Logan dCi si Punto TOATE cu ABS. Singrul pe care nu l-am condus pe zapada este Loganul si imi este destul de greu pt. ca este in alt oras, altfel acum plecam cu el... ![]() daca tot sustii ca ai ABS, ce ar fi sa cobori la Logan sa te urci in el, sa experimentezi si sa ne spui si noua ce-ai obtinut. Fa asa: Accelereaza pana peste 30 Km/h, dupa care redu usor pana la 5-10 km/h dupa care franeaza brusc. Intra sau nu ABS-ul? Se poate sa nu intre, nu va contrazic, insa la celelalte masini pe care le-am avut intra indiferent de viteza. Pe mine m-a amuzat ideea ca nu s-ar fi oprit masina daca nu se blocheaza roata. ![]() |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
adip |
![]()
Post
#123
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(GolfIII @ 5 Jan 2008, 11:55) Teoretic, ABS-ul elibereaza roata complet, dupa care o blocheaza complet Practic, draga Minitehnicus, abs-ul nu blocheaza niciodata roata, soferul e cel care o face. Aberezi crunt, scuza-ma ca-ti zic.<span class='edit'>5 Jan 2008, 14:38:</span> QUOTE(GolfIII @ 5 Jan 2008, 12:55) [...]redu usor pana la 5-10 km/h dupa care franeaza brusc. Intra sau nu ABS-ul? La mine intra si la 3 km/h daca blochez rotileThis post has been edited by adip: 5 Jan 2008, 14:40 |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#124
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Vrea sa demonstreze ca omul e mai eficient ca un sistem, daca e antrenat special pentru asta, cu amendamentul ca nu are rezultate constant bune, pe cand o masinarie functioneaza de fiecare data cam in aceeasi parametrii.
ABS-ul nu intra la un sofer bun, care cunoaste limitele masinii si stie sa dozeze frana. ABS-ul este pt. soferul de rand care si-a luat canetul pe spaga si baga picioru-n frana ca melteanu'. 5 Jan 2008, 14:42: QUOTE(adip @ 5 Jan 2008, 14:36) Practic, draga Minitehnicus, abs-ul nu blocheaza niciodata roata, soferul e cel care o face. Aberezi crunt, scuza-ma ca-ti zic. De acord ![]() This post has been edited by vis-a-vis: 5 Jan 2008, 14:42 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
adrianpsk |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 29 October 06 ![]() |
sigur golf 3,intra abs ul dar se simte si frina dupa..., aici citeodata intra abs dar nix efect.....
![]() |
--------------------
dacia /logan
1300/ abs + 1.6 mpi
1972 recarosat 1990/.6.2007
|
|
zodrac |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o intrebare cati producatori de sisteme ABS sunt ?
Si cam ce ce masini echipeaza ei? Stie careva? This post has been edited by zodrac: 5 Jan 2008, 15:20 |
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(adip @ 5 Jan 2008, 14:36) Practic, draga Minitehnicus, abs-ul nu blocheaza niciodata roata, soferul e cel care o face. Aberezi crunt, scuza-ma ca-ti zic. Ironiile mai mult sau mai putin fine ar trebui sa le lasam de-o parte. Pot sa-ti raspun la fel si discutia va degenera... Deci ABS-ul nu blocheaza rotile? Ok. Valvele banuiesc ca este clar la ce sunt folosite, dar pompa ABS la ce se foloseste? Nu cumva pentru a reface presiunea pierduta prin supape (in cilindrul de acumulare, dupa caz)? Trepidatiile in pedala de ce apar? Piciorul mentinut pe pedala are un rol evident, dar presiunea pierduta din instalatie se reface de catre "ABS". Deci el este care franeaza roata. Daca n-ar fi asa ai ajunge cu pedala la podea si n-ai mai avea frana ![]() QUOTE(adip @ 5 Jan 2008, 14:36) Aha. Eu asta am sustinut in fiecare post iar acum te trezesti tu sa spui ca aberez dar, in acelasi timp, sa-mi susti punctul de vedere. Daca te plictiseste discutia de ce te amesteci in ea? QUOTE(vis-a-vis @ 5 Jan 2008, 14:41) Vrea sa demonstreze ca omul e mai eficient ca un sistem, daca e antrenat special pentru asta, cu amendamentul ca nu are rezultate constant bune, pe cand o masinarie functioneaza de fiecare data cam in aceeasi parametrii. Un sistem ABS corect reglat este mai eficient decat orice sofer de pe lumea asta daca asfaltul este curat si uniform. In WRC, de exemplu, aderenta pneurului se poate schimba la fiecare metru si astfel devine mult mai ineficient ABS-ul fata de abilitatile unui pilot. In WRC nu se poate folosi (eficient) ABS-ul, in Formula 1 a fost interzis pentru ca inlocuia cu success pilotul. In f1 este interzisa si servofrana, amortizorele controlate electronic, tractiunea asistata etc. Totul pentru a-i face viata cat mai dificila pilotului... QUOTE(adip @ 5 Jan 2008, 14:36) ABS-ul nu intra la un sofer bun, care cunoaste limitele masinii si stie sa dozeze frana. ABS-ul este pt. soferul de rand care si-a luat canetul pe spaga si baga picioru-n frana ca melteanu'. Si aici este o problema. Sunt uni care isi inchipuie ca ABS-ul ii scoate din toate, total gresit. Sunt altii care isi inchipuie ca au suficienta experianta astfel incat pot sa suplineasca cu success anumite progrese pe care le-a adus cercetarea din ultimii ani, la fel de gresit. Eu zic sa e mai bine sa inveti ce reprezinta ABS-ul, cum functioneaza si cum trebuie folosit. Daca tu, ca un sofer cu "experienta", te apuci sa "dozezi" frana intr-o situatie iminenta de accident... well nu-mi doresc decat sa nu-ti fiu prin preajma. QUOTE(adip @ 5 Jan 2008, 14:36) Am o vaga banuiala ca nici nu stii de ce razi. ![]() QUOTE(adrianpsk @ 5 Jan 2008, 15:07) O SITUATIE practica o descriu acuma mai pe intelesul tuturor :: intri in curte de pe un drum batatorit cu zapada( ca la tara) sau pleci de pe loc chiar ,ai un ramlbleu de un metru cu inclinare de 30 grade-40 si fuge masina usor sau vrei sa opresti, calci instinctiv frina si in situatia data orice masina cu sau fara abs trebuie sa intepeneasca pe loc., insa face crr si te opresti in stilpul portii -cam asta e ideea! deci repet manevra se face fara fortaj cit mai curat fara fortaj .--am condus mercedes vito, passat, golf tdi , erau ok. d.p.d.v.al frinarii. Pt posesotii de logan asta era mai interesant de stiut - cum se comporta la mai multi masinanu la unul singur ... Ca sa mai pun gaz pe foc cit costa intretinera abs-ului la logan ( placute cu senzor etc etc)? Nu stiu daca te-am inteles exact Esti absolut sigur ca rotile iti ofera suficienta tractiune (aderenta) si ca etse vina ABS-ului acolo? Poate ca este foarte alunecoasa rampa si, in acest caz, ABS-ul nu are ce sa faca pentru ca nu are suficienta tractiune disponibila Despre ce fel de intretinere vorbesti? Senzorii la placute se folosesc in alt scop, n-au treaba cu ABS-ul. Eventual discurile de frana sa coste mai mult, dar placutele sunt identice cu cele fara ABS. Sa aiba Loganuul o constructie mai diferita...? ![]() |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
relu.ralu |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 18 December 07 From: cluj ![]() |
abs plus e numele unei serii limitate... facuta pe baza modelului preferance si nicidecum un model de abs.
modelul abs folosit si pe versiunea abs plus si pe kiss fm samd, e abs bosh 8.0, asa scire in toate cataloagele lor, deci nu cred ca ne induce in eroare, eventual doar cand declara ca e de ultima generatie, daca chiar s-a pus in productie si versiunea 8.1 5 Jan 2008, 18:08: asta era pt adrian 78, apropo cum fac quote, ca is mai nou pe forumuri? This post has been edited by relu.ralu: 5 Jan 2008, 17:08 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Prestige 1.6 16v
- xx 81 ARG
|
|
Sony |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#130
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Bre fratilor nu va mai strange-ti de gat unii pe altii ca nu aveti de ce. Diferite variante de ABS au diferite metode de lucru. Ultima editie (zic ultima pe logan adica ce am eu versiunea 8.0) are 3 etape de gestionare a presiunii in circuitul de franare.
Etapa 1: ABS in stand-by, presiunea din circuit este generata in functie de apasarea pedalei de frana. Etapa 2: blocarea alimentarii cu lichid de frana (pentru a se limita cresterea presiunii in cilindrii receptori) Etapa 3: eliminarea lichidului de frana din cilindrii receptori pentru a debloa roata. Aici se simt cele mai mari pulsatii in pedala de frana, acea senzatie de impingere a pedalei. In functie de turatia rotii monitorizate se ne aflam intr-una din cele 3 etape. La versiunile mai vechi de ABS, esantionarea citirilor se efectua o data pe secunda (ECU de la ABS primea informatia de la senzorul de turatie o data pe secunda) asadar 4 roti, 4 semnale intr-o secunda, prin rotatie. Intre 2 citiri ale semnalului unei roti trecea 1s. De aici si aparitia acelor urme de franare intrerupte pe asfalt. La versiunile mai noi, frecventa de santionare a crescut (nu stiu exact pana la cat, cred ca 0.25s) si in aceste conditii roata nu mai lasa urme pe asfalt decat in ultima faza de franare (poate nici atunci). ABS lucreaza tot timpul din momentul punerii contactului. El nu se dezactiveaza, si nu intra pe nicaieri. Doar isi face sau nu simtita prezenta. In functie de tipul de ABS, de tipul de pneuri de starea drumului poti obtine o distanta mai mare sau mai mica de franare. Doar prin teste se poate rezolva aceasta dilema. Pentru cel care a inceput discutia: ABS este un real ajutor in special in conditii de criza deoarece permite mentinearea sub control a traiectoriei vehiculului. Sa nu imi spuna nimeni ca daca ii sare un iepure in fata el stie sa franeze cu simt de raspundere sa evite blocare rotilor. Pe asfalt curat nu am simtit nicodata pulsatiile specifice ABS, dar cum am intrat pe zapada, la aceeasi vitea a masinii si la aceeasi intesitate de apasare a pedalei de frana efectele ABS au fost resimtite din plin. Traiectoria a ramas la alegera mea si nu la alegerea legilor fizicii. Cat despre distanta de franare, asta niciun forumist nu ti-o poate garanta si demonstra cum sta. Sistemele ABS se vor perfectiona continuu, dar ele nu vor putea inlocui niciodata judecata umana si simtul de raspundere. Eu am optat pentru ABS nu ca sa imi fac de cap in trafic, ci ca sa am un sprijin in situatii de criza. Cu toti ar trebui sa facem la fel. Numia bine ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#131
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GolfIII @ 5 Jan 2008, 16:24) Deci ABS-ul nu blocheaza rotile? Ok. Valvele banuiesc ca este clar la ce sunt folosite, dar pompa ABS la ce se foloseste? Nu cumva pentru a reface presiunea pierduta prin supape (in cilindrul de acumulare, dupa caz)? Deci e clar ca esti total pe langa, dar totusi, poate te fac sa gandesti putin.Trepidatiile in pedala de ce apar? Piciorul mentinut pe pedala are un rol evident, dar presiunea pierduta din instalatie se reface de catre "ABS". Deci el este care franeaza roata. Daca n-ar fi asa ai ajunge cu pedala la podea si n-ai mai avea frana ![]() Prin ce principiu stie sa dozeze abs-ul frana? El actioneaza si cand pui frana putin mai tare decat trebuie, dar si cand apesi la fund pedala. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(zodrac @ 5 Jan 2008, 15:19) Am si eu o intrebare cati producatori de sisteme ABS sunt ? Si cam ce ce masini echipeaza ei? Stie careva? Sunt foarte multi. cei mai cunoscuti sunt urmatorii: Bosch - cel mai mare producator. Cred ca echipeaza toate masinile europene, fara exceptie Continental Teves - ABS-ul Golf-ului pe care il am in semnatura avea un astfel de sistem. mai echipeaza unele modele de Ford, Chrysler, GM etc Bendix - a fost cumparat de Bosch, se gaseste pe Chrysler si Jeep. Delco/Delphi - se gaseste la GM. Kelsey-Hayes - Ford, Chevrolet, Dodge. Nippondenso - Infiniti, Lexus si celelalte japoneze Sumitomo - o vreme se gasea la Mazda si Honda - nu stiu daca mai exista In rest nu mai stiu, dar sigur mai sunt de doua ori pe atat... QUOTE(Lord Hades @ 5 Jan 2008, 17:33) Etapa 1: ABS in stand-by, presiunea din circuit este generata in functie de apasarea pedalei de frana. Etapa 2: blocarea alimentarii cu lichid de frana (pentru a se limita cresterea presiunii in cilindrii receptori) Etapa 3: eliminarea lichidului de frana din cilindrii receptori pentru a debloa roata. Aici se simt cele mai mari pulsatii in pedala de frana, acea senzatie de impingere a pedalei. In functie de turatia rotii monitorizate se ne aflam intr-una din cele 3 etape. Bun, am ajuns la Etapa 3, roata se deblocheaza - incepe sa se roteasca. In acest moment trebuie marita presiunea in sist. de franare pentru a bloca din nou roata. De unde se ia aceasta presiune suplimentara? Din pedala? Daca ar fia asa, cu fiecare ciclu de functionare al ABS-ului pedala s-ar lasa din ce in ce ma jos si ar sfarsi la podea. Lipseste etapa in care este implicata pompa ABS, respectiv in care se deschide supapa rezervorului de acumulare a presiunii ![]() QUOTE(Lord Hades @ 5 Jan 2008, 17:33) La versiunile mai vechi de ABS, esantionarea citirilor se efectua o data pe secunda (ECU de la ABS primea informatia de la senzorul de turatie o data pe secunda) asadar 4 roti, 4 semnale intr-o secunda, prin rotatie. Intre 2 citiri ale semnalului unei roti trecea 1s. De aici si aparitia acelor urme de franare intrerupte pe asfalt. La versiunile mai noi, frecventa de santionare a crescut (nu stiu exact pana la cat, cred ca 0.25s) si in aceste conditii roata nu mai lasa urme pe asfalt decat in ultima faza de franare (poate nici atunci). Aici cred ca confunzi frecventa de interventie a ABS-ului (adica de cate ori creste/scade presiunea) cu frecventa semnalelor de la senzori. Daca frecventa de interventie este de pana la 15 Hz (15 ori/sec), senzorii pot trimite semnale sinusoidale cu frecvente de mii de Hz (adica determina viteza rotii de mii ori/sec)Chiar daca masina are ABS tot se produce o alunecare (patinare) a rotii pe asfalt. Aceasta alunecare lasa urme clare. vezi ca zilele astea este o emisiune pe Discovery cu metodele politiei americane de "citi" urmele in cazul accidentelor. Exemplifica o urma de masina cu ABS vs de una fara ABS... QUOTE(Lord Hades @ 5 Jan 2008, 17:33) ABS lucreaza tot timpul din momentul punerii contactului. El nu se dezactiveaza, si nu intra pe nicaieri. Doar isi face sau nu simtita prezenta. Dupa ce pornesc masina n-am ABS pana nu depasec cativa km/h (10-15) moment in care se aude un mic zumzait al pompei ABS. Din acel moment ABS-ul este "activ" pana la luarea contactuluiDaca la altele o fi altfel nu bag mana in foc In rest perfect de acord Numai bine si tie! QUOTE(vis-a-vis @ 5 Jan 2008, 17:35) Deci e clar ca esti total pe langa, dar totusi, poate te fac sa gandesti putin. Pe baza principiilor democratice. Orice roata este egala in fata celorlalte. Totusi, cele din fata sunt mai egale decat cele din spate.Prin ce principiu stie sa dozeze abs-ul frana? El actioneaza si cand pui frana putin mai tare decat trebuie, dar si cand apesi la fund pedala. Nu te mai chinui sa ma faci sa gandesc, da-mi totul mura-n gura... ![]() Aducere aminte si raspunsul tau: QUOTE Cineva care stie despre ce e vorba... Numai bine si tie!!! This post has been edited by GolfIII: 5 Jan 2008, 20:07 |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
zodrac |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
*
*
* Dacia Logan Ambition 1.5 dCi - iunie 2006
|
|
roskatu |
![]()
Post
#134
|
membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 22 July 06 ![]() |
La masina din semnatura abs'ul nu functioneaza sub 10kmh
|
--------------------
Renault
Fluence dci90
2011
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#135
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Un mic amanunt pentru Golf III si pentru cei care au timp sa citeasca explicatii nu prea stiintifice despre ABS: http://auto.howstuffworks.com/anti-lock-brake1.htm
intr-adevar, daca am ajuns in etapa 3, pompa abs va produce presiunea necesara mentinerii momentului de franare aplicat pe roata. Bine punctat ![]() Oricum cred ca ne abatem de la ideea topicului. Presupun ca s-a mai discutat despre abs pe aici asa ca nu prea mai are rost sa batem apa in piua. Poate doar pentru novici e utila discutia asta. Cert este ca ABS ajuta chiar si in conditii de iarna, chiar si cu pneuri de vara (in aceste conditii oricum franarea normala este un dezastru) si este o metoda ideala de a verifica existenta poleiului pe drumuri ![]() Periculos poate fi doar pentru soferii neexperimetati si pentru cei care nu au experimentat pana acum franarea cu ABS in conditii de iarna severe. Eu personal m-am distrat putin cu ABS si cu derapaje dar mergeam destul de morcovit pe drumuri intens circulate ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Asistență la frânarea de urgență. A fost introdus sistemul pe multe tipuri de automobile. De ce? Printre altele s-a dovedit ca mulți șoferi în situații limite nu au acționat suficient de tare frâna pentru evitarea pericolului. În subconștientul lor au încercat sa controleze frânarea, sperând ca vor obține distanța minimă de frânare, neținând cont ca mașina este dotată cu ABS spre deosebire de modelele lor de autovehicule anterioare care nu erau dotate cu așa ceva.
Pentru e evita astfel de accidente, asistența la frânarea de urgență + ABS aplică forța maximă pe roți până la oprire sau până la eliberarea pedalei de frână. Nu intru în detalii cum știe mașina ca e frânare normală sau de urgență. Ce ziceți? E bună metoda "calc-o până la fund"? |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
vet |
![]()
Post
#137
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
QUOTE Logan cu ABS. Un pericol iarna? DA ! Loganul cu ABS este in mod cert un pericol iarna! La fel de periculos este si Loganul fara ABS ! Si la fel de periculoasa este orice masina cu / fara ABS iarna / vara . Ce mare scula este ABS-ul asta??? Sunt de acord ca e ceva care ajuta....dar un sofer bun nu are nevoie de el (parerea mea). Pe un sofer bun, il poate ajuta in situatii limita ( dar un sofer bun NU ajunge in situatii limita)...pe alt sofer...e posibil sa-l sperie ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#138
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Posibil sa fie cum zici tu, ca un sofer bun nu are nevoie de ABS ca nu ajunge in situatii limita ... Dar, poate ca acel sofer bun ajunge in situatii limita din cauza altor soferi (ne)buni, atunci ARE sau NU are nevoie de ABS?
Sper ca nu esti si tu ca un alt user al acestui forum (nu dau nume; se simte el), care zice ca poate face treaba la fel de bine ca ABS-ul si ESP-ul ![]() |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
vet |
![]()
Post
#139
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
@ AR-18-MOS
Departe de mine acest gand.... . Nu sunt eu mai "destept" si nu pot face eu ce face un ABS , .... dar de aici si pana la a te intreba daca Loganul cu ABS e un pericol iarna......e cale lunga ! Atsa era ideea mea. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#140
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Sincer, eu nu mi-am pus niciodata aceasta intrebare. Iar in legatura cu "gandul", ma bucur ca recunosti si esti constient de acest lucru.
![]() |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
ProMotor |
![]()
Post
#141
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
QUOTE(vet @ 6 Jan 2008, 01:26) DA ! Loganul cu ABS este in mod cert un pericol iarna! La fel de periculos este si Loganul fara ABS ! Si la fel de periculoasa este orice masina cu / fara ABS iarna / vara . Sa nu dramatizam. In ideea asta ar cam trebui sa se renunte la masini si sa trecem la MTB, Pegas, Tohan (functie de oferte, dotari, buget) iar bicicletele sa fie dotate cu ABS pe clicketi cand franezi, si cu TRC la pedalat. Clima va fi mai nasol de pus in ghidon, dar, cumva se va rezolva. Parerea mea despre sistemele de asistare: sunt utile, recomandat a ajunge sa fie necesare cat mai rar, soferul sa nu se lafaie in ideea "daca am ABS de ce sa apas progresiv functie de necesitate? las sa franeze ABS-u in locu meu" E putin in afara discutiei, dar s-a intrebat cineva cum ar functiona semiremorca unui camion fara ABS? ce se mai arata la TV cateodata ca o ia semiremorca razna (nedotata cu ABS) iar de la 20-30 km/h te trezesti urgent la 50-60 km/h IN PATINARE. Se intampla rar, dar dupa o experienta de aceea poate cei care considera ABS un pericol, se vor lamuri ca nu este deloc un pericol, cu un plus de siguranta. Speram totusi sa nu apara Tohan by Logan by Renault |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
vet |
![]()
Post
#142
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
QUOTE(ProMotor @ 6 Jan 2008, 03:27) Ssistemele de asistare: sunt utile, recomandat a ajunge sa fie necesare cat mai rar, soferul sa nu se lafaie in ideea "daca am ABS de ce sa apas progresiv functie de necesitate? las sa franeze ABS-u in locu meu" Absolut corect! QUOTE s-a intrebat cineva cum ar functiona semiremorca unui camion fara ABS? Cum ar functiona???? Acum vre-o 10 ani am avut ocazia sa ajung pe la Marea Caspica, impreuna cu o coloana de 14 camioane cu semiremorci ( 4 full, 7 goale). Pe vremea aia Roman Brasov in mod sigur nu stia ce e ala ABS . Si fara ABS -uri....am ajus si ne-am intors fara nici o zgarietura. O treaba desteapta am vazut pe un camion MAN fabricat in 1966 ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#143
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
Te-ai aruncat la asa drum in 97 cu cap tractor Roman si vreo semiremorca Marsa Sibiu dupa tine???? Esti direct sadic daca mai era si iarna ! Dar tandemul ala romanesc nu merge mai mult de 60 nici in conditii de drum perfecte. Deci pe gheata clar nu vei ajunge sa simti nevoia ABS
This post has been edited by ProMotor: 6 Jan 2008, 03:48 |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
vet |
![]()
Post
#144
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
HE HE HE ! Erau tarctoare cu 2 punti AB6 (pe spate) . Semiremorcile erau unele marca necunoscuta mie .....iar unele erau SRJ-uri facute la Marsa. Eu am fos vara.....dar baietii faceau traseul tot timpul anului.....si erau unii care se mai dadeau iarna si prin Caucaz! Si culmea e ca au supravietuit !!
Si tandemul ala romanesc mergea cu 90-100 ....carand in carca si un cilindru compactor VV-170 ( o bicicleta daia de compactat asfaltu') This post has been edited by vet: 6 Jan 2008, 03:55 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
Sincer ma indoiesc de 100, dar daca zici tu
|
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
radioman |
![]()
Post
#146
|
![]() membru D'ala mare Group: Members Posts: 378 Joined: 31 May 05 From: Constanta ![]() |
![]() QUOTE(vet @ 6 Jan 2008, 01:26) DA ! Loganul cu ABS este in mod cert un pericol iarna! Si la fel de periculoasa este orice masina cu / fara ABS iarna / vara . Ce mare scula este ABS-ul asta??? Sunt de acord ca e ceva care ajuta....dar un sofer bun nu are nevoie de el (parerea mea). Am facut peste 400k fara ABS .... Astept masina care sa fie mai desteapta ca soferul ei.... ...Inca un sofer pe drumurile patriei, pazea ! ![]() ![]() This post has been edited by radioman: 6 Jan 2008, 08:26 |
--------------------
Skoda Octavia 3
VW Polo V
2017/2019
- CT-xx-HIT [COLOR=red]Unii se nasc ca un 'original' și mor ca o "copie"..[/COLOR].
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(radioman @ 6 Jan 2008, 08:23) Tu ai inteles cu adevarat ce voia sa spuna? Nu? Razi in continuare! ![]() Din cate stiu, exista o norma in UE prin care se obliga fiecare producator auto sa ofere standard ABS. Ma rog, Romania constituie o execeptie si intotdeauna va fi la fel... |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
NIN |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru de seara Group: Members Posts: 72 Joined: 22 September 04 From: Timisoara/Jimbolia ![]() |
Nu stiu sigur dar banuiesc ca ABS-ul poate distribui asimetric stanga-dreapta forta de franare.
Adica (de exemplu) rotile stanga sunt pe asfalt cu aderenta mare (centrul drumului), cele din dreapta sunt la marginea drumului, sa zicem pe zapada batuta. Apas frana , e clar ca dreapta va pierde aderenta mai repede (mult mai). Presupun ca ABS stie sa "actioneze" doar asupra rotii(lor) drepte , nelimitand forta si pe partea stanga care mai are resurse de aderenta, in acest fel "optimizeaza" distributia fortei de franare intr-unmod in care fara ABS un sofer nu poate sa obtina. Ce prere aveti, e corect ce spun sau inbalansul de forte(momentul de rotatie generat stanga-dreapta) de franare e periculos si ABS-ul nu distribuie asimetric forta de F?? |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate Plus 1.4MPI
- TM-XX-T??
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Chiar pe fiecare roată independent... și e de bine!
NIN, ține cont că deși o roată frânează mai tare decât alta, nici una nu se blochează, nu pierde aderența, deci asigură "direcționalitate", deci mașina rămâne controlabilă. This post has been edited by lulu_tanase: 6 Jan 2008, 15:38 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
klaus |
![]()
Post
#150
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Un document Dacia de cursuri dacotec referitor la ABS.
Si informativ, la abs-urile de la Renault sub viteza de 1,75km/h nu se mai face monitorizarea vitezei, si deci se suspenda si functia de ABS. Asta la discutia cu vitea minima. ROG DUPA CE SE CITESTE DOCUMENTUL ANEXAT SA ISI MAI DEA LUMEA CU PAREREA. Attached File(s) ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 05:11 |