DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Logan cu ABS. Un pericol iarna?, mod de cuplare de te lasa fara frina--discutii

mariuscond
post 3 Jan 2008, 10:54
Post #61


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(denwer @ 3 Jan 2008, 10:39)
Viteza solului?!
*
... raportata la roată...
Citeste pasajul complet:"...ci și atunci când diferența între viteza suprafeței ei de contact și a solului devine însemnată..."
Alege-ti si tu ca sistem de referinta masina/roata.
Marinaru' are dreptate! wink.gif Rotile pot pierde aderenta chiar daca nu sint blocate...


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 3 Jan 2008, 11:06
Post #62


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(zodrac @ 2 Jan 2008, 22:46)
L-ar fi scos ei daca nu era normativa europeana biggrin.gif

Acuma ma gindesc si eu ca indiferent de experientle noastre proprii si personale statistic este dovedit ca ABS-ul precum si airbag-ul scad numarul de decese provocate de accidentele rutiere, ca altfel nu le-ar fi facut nimeni obligatorii.
*




as fi tare curios sa vad si eu o asemenea statistica .... nu de alta dar bag mana-n foc ca nu prea le iese de bine la masinile "dotate". oricum cauza nu este data de dotari ci .... de increderea posesorului in ele .... cu cat are masina mai "cibernetica" cu atat o impinge mai la limite si ..... cateodata le mai si depaseste

eu am condus 3 ani o masina cu abs .... in astia 3 ani (2002 - 2004) am avut parte si de super ierni (2003 mai ales) cu cate 3-4 reprize de zapezi & polei .... i n tot acest timp nu cred ca a intrat abs-ul de mai mult de 5 ori si o singura data m-a ajutat sa evit in stanga un cretin care a oprit brusc

iar despre partea ca-s obligatorii - poate nu ai observat dar nu sunt deloc pe gratis .... iar astia de fac masini (si accesorii ptr masini) se pricep destul de bine atat la lobby cat si marketing

legat de subiect .... atat timp cat nu ai masina incaltata corespunzator eu zic ca nu are rost sa-ti faci pbe .... e normal ca abs-ul sa-ti dea rateuri .... ca el saracu crede ca-i vara afara

This post has been edited by tarzy: 3 Jan 2008, 11:09


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 3 Jan 2008, 13:24
Post #63


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




QUOTE($$ilvviu @ 2 Jan 2008, 22:52)
Acum nu dau nici eu cu parul.... e posibil sa ai o defectiune in sistem, dar in mod normal ar trebui sa franeze mult mai bine decat cele fara abs.
*


Am patit la fel la a mea. Cu pneurile Continental la viteze pana in 30km/h am avut mari probleme cu franele (astea au fost "teste" ca sa ma invat cu abs, la viteze mai mari nu am incercat inca). Mi-am luat pneuri de iarna si diferenta e semnificativa. Totusi, la frane puternice abs intra in actiune cu cauciucurile mele de iarna cu tot. Si asta e bine smile.gif

QUOTE(Reed @ 2 Jan 2008, 23:00)
... la sub 25kmh ABS e ineficace si lungeste distanta de frinare cu ~15-20% (asta pe drumuri uscate) spun asta din date tehnice si din propria experienta cind am utilizat prima data o masina (actuala) cu ABS.
*


Daca nu te superi, cum ai comparat tu testele intre o masina cu si una fara abs? Ai masurat cumva distantele de franare sau ai facut o apreciere ochiometrica? Daca ai facut-o ochiometric da-mi voie sa te privesc cu suspiciune. Daca ai masurat explica-ne si noua cum ai facut. Pe ce tip de drum ai facut testele? Ai avut aceeasi greutate a masinii, aceasi panta a drumului, acelasi tip de pneuri cu aceeasi uzura si aceeasi presiune de umflare? In aceleasi conditii de drum cu acelasi vehicul vei obtine o distanta de franare mai mica daca vei avea abs decat daca nu ai avea. O roata blocata (care se duce taras) are un coeficient de franare DEZASTRUOS fata de una care se roteste infranata. E dovedit stiintific smile.gif

QUOTE(robbie_ro @ 2 Jan 2008, 23:08)
La 20Km/h nu cred ca cupleaza...m-am dus sanie pe gheata...
Sistemul ABS de pe Logan  stiu ca se utilizeaza si pe Laguna 2 (mea culpa daca nu stiu bine..).
*


Ba cupleaza la logan. Banuiesc (nu pot fi sigur ca nu imi afiseaza exact) dar viteza de anulare a abs e intre 5-10 km/h. Mi-am luat elan, am pus frana si am stat cu ochii pe vitezometru pana am simtit anularea abs. Din acel moment rotile s-au blocat si m-am dus pe patine pana la oprirea completa (nu am masurat distanta).

QUOTE(Reed @ 2 Jan 2008, 23:30)
Daca NU ai gume de iarna ABS-ul e ineficient pe zapada sau gheata.
*


Stai linistit ca e mai bine cu el decat fara el. Ia incearca sa iei o curba sau sa eviti un obstacol la acea viteza in timp ce franezi la disperare.

QUOTE(Catalin Marinarul @ 2 Jan 2008, 23:34)
Ca să nu mai vorbești aiurea, află că ABS-ul se autodezactivează sub o anumită viteză, altfel nu s-ar mai opri mașina niciodată...
*


ADEVARAT si logic in acelasi timp smile.gif

QUOTE(Catalin Marinarul @ 2 Jan 2008, 23:51)
Cine apasă pedala să o scoată prin podea, după părerea mea, nici nu merită să se oprească... ca altă dată să nu mai conducă... biggrin.gif
*


Tu cum franezi cand iti sare un copil in fata? Cu blandete ca sa nu se sperie de scartaitul rotilor? Aici e vorba de situatii de urgenta nu de rupere in figuri sad.gif

This post has been edited by Lord Hades: 3 Jan 2008, 13:26


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianpsk
post 3 Jan 2008, 13:27
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 29 October 06




Da am tras o concluzie tare , dai 10000 euro pe golan ii pui accesorii de inca 2000 si ai cea mai tare caruta din parcarea blocului...., ma mincat si am luat-o ,am ajuns la nivelul soferului care merge cu 40 in localitate si 50 in afara consum o cisterna si si fereasca sfantu sa mai bata vintu si din lateral pe drum cu zapada ca te pregatesti de paris dakar....o frina ca la saniuta ii mai trebuie ca optional de 500 de euro , am sai bag si niste cauciucuri de iarna chiar scumpe sa vad imbunatatirile si am sa o testez in balastiera intii ... si sa nu mai aud soferii experti ca numa pe sosea e bun loganul , pe drum uscat fara vintoase, ca asa e in europa peste tot ....


--------------------
dacia /logan 1300/ abs + 1.6 mpi 1972 recarosat 1990/.6.2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 3 Jan 2008, 13:32
Post #65


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(adrianpsk @ 3 Jan 2008, 14:27)
am ajuns la nivelul soferului care merge cu 40 in localitate si 50 in afara consum o cisterna
*


Dar cand ai cumparat-o, nu stiai cat va fii consumul? Si daca voiai consum redus, de ce nu ti-ai luat cu mototr de 1.4 sau 1.5dCi?

This post has been edited by AR-18-MOS: 3 Jan 2008, 13:33


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianpsk
post 3 Jan 2008, 13:51
Post #66


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 29 October 06




de atunci am adus 3 din germania dar si-au gasit stapini imediat pe cind asta ramine pe viata .... macar sa ajunga la nivelul berlinei ca am scos-o din nou din fundul curtii si iam dat viata din nou ..cel putin prin oras e net superioara blush.gif


--------------------
dacia /logan 1300/ abs + 1.6 mpi 1972 recarosat 1990/.6.2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 3 Jan 2008, 13:54
Post #67


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Cumpara cateva virgule si arunca-le peste text.
Totusi, care e net superioara in oras?


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stavreschi
post 3 Jan 2008, 14:27
Post #68


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 13 February 05
From: GALATI




Mă bag și eu în seamă... !

Am tot urlat și țipat pe aici că mie nu îmi place cum frânează Loganul și pace. Îl am din iulie 2005 fără ABS, din 2006 conduc mai mult mașina de serviciu care are ABS și e veche de prin 2000 (rover !)
Astă vară m-am oprit în spatele unuia, după o frână de 50 m... sad.gif pot să vă comunic că aș fi vrut să am ABS din plin
pentru 30-40 cm nu l-am ocolit pe cel din fața mea... la mașina cu ABS intră tot timpul în funcțiune sistemul, cum apăs pe frână, și cum e solul mai alunecos, indiferent de viteză chiar și cu mașina abia plecată de pe loc, repet, mi-a lipsit la ceea ce am pățit astă vară, ABSul (aveam cauciucurile originale Kormoran), mi-am luat altele după și acum mi-am pus și niște sava eschimo, dar nu pot să spun că am simțit ceva în + acum pe o vreme din asta ( în Gl nu a nins de loc e doar noroi și mâzgă !)

Am povestit toate astea fiindcă senzația de nesiguranță pe care am simțit-o la frânare la Logan de la bun început, nu am avut-o cu nici o mașină pe care am condus-o, și conduc din 1980....


--------------------
dacia Logan 1,6 l GTI - Gl xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 3 Jan 2008, 14:56
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Revin acum pt ca am lasat o zi sa se mai linisteasca apele.
Toata aceasta discutie a pornit de la faptul ca eu am afirmat ca ABSul este ineficient sub 20-25kmh crescand distanta de franare. Asta ati spus-o si voi sub o forma sau alta dar nu v-a placut de scrisul meu de m-ati combatut pina in panzele albe. Eu nu am spus ca ABSul nu e bun pentru a creste MANEVRABILITATEA masinii la franare ci doar ca se creste distanta de franare (si asta o spune si producatorul si organizatia ce se ocupa de popularizarea ABSului -vezi posturile anterioare).
Cat priveste aderenta la franare sa stii Lord Hades ca STIINTIFIC franarea cu blocarea rotii pe teren uscat este CEA mai eficace (studiaza un pic tribologia si o sa intelegi de ce).
Cncluzia: ABSul e bun pt manevrabilitate dar are limitele lui in anumite situatii de viteza sau caracteristici de teren/anvelopa.


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 3 Jan 2008, 15:13
Post #70


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




Stimate Reed am studiat si tribologie la viata mea, nu prea multa e drept. Ia te rog diagrama de variatie a coeficientului de aderenta si o studiaza putin si ne comunica la ce concluzii ajungi daca ai timp si chef.

Ceva detalii despre testul tau? Ca mor de curiozitate smile.gif


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 3 Jan 2008, 16:09
Post #71


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(adrianpsk @ 3 Jan 2008, 13:27)
Da am tras o concluzie tare , dai 10000 euro pe golan ii pui accesorii de inca 2000 si ai cea mai tare caruta din parcarea blocului...., ma mincat si am luat-o ,am ajuns la nivelul soferului care merge cu 40 in localitate si 50 in afara consum o cisterna si si fereasca sfantu sa mai bata vintu si din lateral pe drum cu zapada ca te pregatesti de paris dakar....o frina ca la saniuta ii mai trebuie ca optional de 500 de euro , am sai bag si niste cauciucuri de iarna chiar scumpe sa vad imbunatatirile si am sa o testez in balastiera intii ... si sa nu mai aud soferii experti ca numa pe sosea e bun loganul , pe drum uscat  fara vintoase, ca asa e in europa peste tot ....
*



parerea mea ca nu prea dai bani pe accesoriile/optionalele/consumabilele optime

dupa mine .... principal la o masina sunt calitatea consumabilelor si gumele .... renunt oricind la toate abs-urile&esp-uruile ptr un set de gume corespunzatoare
ce face abs-ul si esp-ul pot face si eu .... cel putin la fel de bine .... ce face guma .... nu prea am cum decat daca scot piciorul afara si adaug supliment la frana


QUOTE(adrianpsk @ 3 Jan 2008, 13:51)
de atunci am adus 3 din germania dar si-au gasit stapini imediat pe cind asta ramine pe viata .... macar sa ajunga la nivelul berlinei ca am scos-o din nou din fundul curtii si iam dat viata din nou ..cel putin prin oras e net superioara blush.gif
*



la care di n urmatoarele capitole berlina este net superioara:
1. aderenta
2. garda la sol
3. confort (caldura, dezaburire, etc)
4. consum

This post has been edited by tarzy: 3 Jan 2008, 16:09


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 3 Jan 2008, 16:15
Post #72


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Eu nu cred ca Dumneata poti face ceea ce face ABS sau ESP, mai ales iarna. Cel putin nu cu aceeiasi viteza de reactie si eficienta.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 3 Jan 2008, 16:39
Post #73


-


Group: Members
Posts: 22.734
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(tarzy @ 3 Jan 2008, 16:09)
ce face abs-ul si esp-ul pot face si eu .... cel putin la fel de bine
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 Jan 2008, 17:39
Post #74


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(Reed @ 3 Jan 2008, 14:56)
STIINTIFIC franarea cu blocarea rotii pe teren uscat este CEA mai eficace (studiaza un pic tribologia si o sa intelegi de ce).
*



Ai vreun document care să argumenteze asta? Sunt tare curios...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 3 Jan 2008, 17:51
Post #75


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(IRONICK @ 3 Jan 2008, 16:39)
radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
*



Ce razi ma? Are cate o pedala de frana pentru fiecare roata. Asa ca nu te-a mintit.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 3 Jan 2008, 17:54
Post #76


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Adica-i patruped? nedumerire.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reed
post 3 Jan 2008, 19:46
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 773
Joined: 16 June 05
From: Cluj-Napoca




Catalin, de la EGIPTENI se stie ca forta de frecare de rostogolire e mai MICA decit cea de alunecare. Pentru demonstratia stiintifica am gasit folosind Google vreo 10.000 referinte (or fi mai multe..).

This post has been edited by Reed: 3 Jan 2008, 19:47


--------------------
Seat Toledo Signo 1,6 16V 2002 - -
former Solenza Prima 1,4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sinaxis
post 3 Jan 2008, 20:39
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 388
Joined: 30 March 04




Prea multa energie disipata pe aici... E clar ca ABS-ul e bun in conditii normale de carosabil. Pe gheata, polei sau chiar ploaie ori noroi... gumele conteaza mai mult, dar cateodata nici acelea. Eu am avut Preferance acum am Laureat, deci ABS. Pana acum o singura data m-a scos dintr-o situatie limita si cred ca face toti banii!
Conduceti cu grija! Sunt conditii de iarna! In conditiile astea ABS-ul nu prea conteaza...

This post has been edited by sinaxis: 3 Jan 2008, 20:40


--------------------
tohan stas 2012 full
"as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianpsk
post 3 Jan 2008, 20:46
Post #79


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 29 October 06




OK! am initiat un topic destul de activ mai ales ca e de sezon...am plecat de la experienta personala cu masina si RECUNOSC frineaza chiar foarte bine pe drum uscat chiar si iarna pe gumele continental ...Cei cu abs plus ar putea confirma sau infirma cele spuse de mine mai ales din experienta personala. asta astept de la ei si ma ingrijoreaza pt ca, totusi la plecare ,in panta pe zapada la urcare , au aderenta gumele continental chiar si de vara cum or fi .IN 3-4 zile sper sa apuc sa pun gume de iarna si sa vad ce se mai intimpla. Incerc sa-i fac un test de frinare adevarat la itp si sa vad atunci exact ce si cum. Off topic intradevar folosesc in paralel vechea dacie 1300 si in oras e mai sigura la aderenta ; consuma mai putin; loganul pe distante scurte ,cu pornire la rece suge de rupe- asta nu e un defect (-in orasele mai mici nu apuci sa incalzesti motorul) ;garda e putin mai mica dar ok, confortul naspa dar am caldura cit de cit si stiti cum e cind porti 2 pantofi... tin mai mult.
Cam cu 10 ani in urma am traversat muntii in ajun de an nou pe traseul Brosteni- Ostra -VAMA -Gura Humor cu o dacie harbuita , cu cauciucuri sh, 2 pe sirme ,numai cu vitaza 1 a si a 3a , traseu sticla,prin vf . muntilor si n-am murit dar ma scos harbul fara abs .esp . etc.


--------------------
dacia /logan 1300/ abs + 1.6 mpi 1972 recarosat 1990/.6.2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 3 Jan 2008, 20:48
Post #80


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




QUOTE(Reed @ 3 Jan 2008, 20:46)
Catalin ... Pentru demonstratia stiintifica am gasit folosind Google vreo 10.000 referinte (or fi mai multe..).
*


Nu sunt catalin dar ma simt nevoit sa intervin. smile.gif Evident ca frecarea la rostogolire este mai mica decat frecarea la alunecare, dar la franare mai exista un parametru foarte important si anume aderenta, reprezentata de coeficientul de aderenta.

Ia si da cu google si vezi ce iese de aci smile.gif http://www.geocities.com/a_filep2002/Anvelopa/anvelopa.html

Pr curand


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 3 Jan 2008, 21:00
Post #81


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




De altfel la franare important e coeficientul de aderenta, nu cel de frecare


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 Jan 2008, 21:18
Post #82


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(Reed @ 3 Jan 2008, 19:46)
Catalin, de la EGIPTENI se stie ca forta de frecare de rostogolire e mai MICA decit cea de alunecare. Pentru demonstratia stiintifica am gasit folosind Google vreo 10.000 referinte (or fi mai multe..).
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Pai DA, ai dreptate, DOAR CĂ ÎNCURCI SITUAȚIILE !!! Exact ca și cu celelalte linkuri, interpretezi cum vrei tu... Datorită descoperirii egiptenilor, acum ai roți la mașină, și nu saboți... Acolo e vorba de o forță de rezistență la înaintare...

Ce se întâmplă la frânare ține de altceva, te lăudai cu tribologia (tribonometria) mai sus... văd că le știi bine...

Când roata se învârte, ea aderă la asfalt, adică viteza dintre suprafața de contact a anvelopei și asfalt este ZERO. Atunci coeficientul de frecare este MAXIM, este un coeficient de frecare de aderență (STATIC).
Când roata este blocată, dar mașina este în mișcare, viteza dintre suprafața de contact a anvelopei și asfalt este diferită de zero, roata ALUNECĂ pe asfalt. Atunci apare un coeficient de frecare LA ALUNECARE, și acesta ÎNTOTDEAUNA ESTE MAI MIC DECÂT CEL STATIC.



Aștept replica egipteanului din tine... radmasa.gif Ți-a murit de tot credibilitatea cu ce ai scris mai sus...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 3 Jan 2008, 21:57


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 3 Jan 2008, 22:06
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




@Catalin Marinarul: Eu zic s-o lasam mai usor cu sarcasmul, mai ales ca, in opinia mea, cea mai hilara afirmatie de aici iti apartine:
QUOTE(Catalin Marinarul @ 2 Jan 2008, 23:13)
1. ABS-ul nu mai este activ sub o anumită viteză, tocmai pentru a putea opri mașina...
*


Daca ai aplica macar cunostintele dobandite la fizica invatata in liceu ai observa hazliul din afirmatia de mai sus.

Adica ABS-ul este eficient de la 200 Km/h la 25 Kmh si impotent de la 25 km/h la 0. Te pomenesti ca sistemul de franare este extrem de solicitat sub aceast prag de viteaza.

Subiectul a mai fost dezbatut in urma cu multe luni.

Uite una din discutii...

La absolut toate masinile pe care le-am condus suficient de mult, sistemul ABS se activa indiferent de viteza, chiar si la 3-5 Km/h, daca depaseam in prealabil viteza de activare (testare) a sistemului. Cu alte cuvinte, daca depaseam 10-20 Km/h dupa care reveneam la 5 Km/h si franam brusc, ABS-ul se activa.
Din pacate la Logan n-am avut posibilitatea sa verific, sper s-o fac in aceasta iarna, insa, daca intr-adevar nu functioneaza sub 25 Km/h altul este motivul nu pt ca nu s-ar putea opri masina... wink.gif

P.S. Subscriu si eu indemnului de a lasa citatele de pe situri mai mult sau mai putin obscure si sa dati fuga sa testati cu mainile si picioarele voastre.

This post has been edited by GolfIII: 3 Jan 2008, 22:08


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 Jan 2008, 22:11
Post #84


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




1. N-am zis 25km/h. N-am zis o anumită viteză.
2. ABS previne blocarea roții? DA? Bun. Când mașina s-a oprit, STA, roata e se mai învârte? NU. Dacă ABS ar fi activ, roata nu ar ajunge să fie blocată, să nu se învârtă, DECI MAȘINA NU S-AR OPRI. (e o chestie teoretică)

UNDE E HAZLIUL?

Ce cunoștințe de fizică am omis?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 3 Jan 2008, 22:14
Post #85


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(GolfIII @ 3 Jan 2008, 23:06)
ABS-ul este eficient de la 200 Km/h la 25 Kmh ...
*


Si de la >200Km/h, nu mai este eficient?


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 3 Jan 2008, 22:14
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(Catalin Marinarul @ 3 Jan 2008, 22:11)
2. ABS previne blocarea roții? DA? Bun. Când mașina s-a oprit, STA, roata e se mai învârte? NU. Dacă ABS ar fi activ, roata nu ar ajunge să fie blocată, să nu se învârtă, DECI MAȘINA NU S-AR OPRI. (e o chestie teoretică)
*


ABS-ul nu previne blocarea rotii, sau, mai bine spus, nu asta-l intereseaza. Te rog sa citesti discutia amintita de mine.

AR-18-MOS, tu chiar nu ai inteles nimic din ce-am spus?

This post has been edited by GolfIII: 3 Jan 2008, 22:16


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 3 Jan 2008, 22:15
Post #87


-


Group: Members
Posts: 22.734
Joined: 19 April 05
From: Romania




Sunt niste cuvinte pe care le tot folositi si nu prea trebuie ... "activat/dezactivat" si "mi-a intrat abs-ul". El functioneaza tot timpul oameni buni. Tot timpul "citeste date" si le prelucreaza unitatea centrala. Dezactivat inseamna ca nu mai este alimentat (adica se scoate siguranta ...). De intrat nu mai zic ... probabil intra in vreo gaura ... Voi trebuie sa discutati de regimuri de functionare ...

EL. Cel putin asta cu "mi-a intrat abs-ul" ma enerveaza la culme. Foarte des folosita, fara sa se stie ce inseamna de fapt regimul lui de functionare ...

This post has been edited by IRONICK: 3 Jan 2008, 22:26


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 Jan 2008, 22:18
Post #88


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




N-ai cu cine... Acum abia ridicăm piramide...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 3 Jan 2008, 22:18
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




In principiu ai dreptate, dar propune tu unu, eu promit ca am sa-l folosesc smile.gif


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian78
post 3 Jan 2008, 22:18
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 816
Joined: 24 April 06
From: Bucuresti




O întrebare legală ... poate off-topic ... pentru că m-a tentat și pe mine ... dacă scoți siguranța de la ABS și ai un accident grav ce pățești? ... din punct de vedere legal ...


--------------------
Logan Laureate 1.6 gri perla
"Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 20:23
Forum Renault