DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cauciucuri de iarna, 2 sau 4?

george251
post 14 Dec 2007, 23:25
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 31 October 05
From: Bucuresti




Am citit, am discutat, acum intreb: e o greseala (problema) mare daca nu iau decat 2 anvelope de iarna pentru rotile fata in comparatie cu a avea setul complet? Am fost prin supermarketuri, oferta e mare, dar nu prea ma pot hotari(daca sunt prea ieftine incepi sa-ti pui intrebari, daca sunt mai scumpe - incepe nevasta sa puna intrebari (glumesc)). Please, help! Multumesc!


--------------------
Dacia Solenza Confort 1,4 MPI 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 14 Dec 2007, 23:39
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.627
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




cred ca 2 sunt suficiente...dar asta e parerea mea smile.gif


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Dec 2007, 23:43
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




5.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
didosdoru
post 15 Dec 2007, 00:25
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 414
Joined: 2 July 05




Set complet. 4 bucati.Daca pui numai pe fata o sa ai probleme cu spatele care o sa derapeze cand nu te astepti.


--------------------
Dacia/Opel Pick-Up/Logan MCV/Astra G 2003/2009/2000 - GL O6 HKV / 53 DGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 15 Dec 2007, 00:28
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




4 bucati.


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aho
post 15 Dec 2007, 00:32
Post #6


Membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 84
Joined: 8 May 07
From: Baia Mare




Daca nu ai nevoie numai pentru pornit si accelerat atunci cumpara 2, dar daca te gandesti sa pui si frana sau sa mai iei si curbe, atunci recomandarea mea este sa cumperi 4.
Cumparraturi placute!


--------------------
Dacia/Ford 1310 break CL/Focus Ghia Turnier 1996/2003 - MM __ ___
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 15 Dec 2007, 00:43
Post #7


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




4


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 15 Dec 2007, 11:52
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Minim 2 pentru fata .
Ideal 4 pentru toate rotile .
In realitate cred ca eu voi pune 2 pe fata de iarna si 2 noi de vara pe spate . Sa pui doua cauciucuri pe balcon mai mere , dar sa pui 4 , deja e disperare prin familie , ca avem 2 masini biggrin.gif .
In vis as vrea 4 de iarna cu crampoane + ABS + EBD + ESP + ABU + 4motion , dar cand ma trezesc dimineata ma uit in parcare si tot Scufita o vad , asa ca incerc sa-mi adaptez condusul la masina pe care o am si conform buzunarului va beneficia de imbunatatirile corespunzatoare .

This post has been edited by marius80_eugen: 15 Dec 2007, 11:52


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 15 Dec 2007, 15:55
Post #9


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Marius, abeesu', ebedeu' etc sunt muuult mai eficiente cu anvelopele de iarna.
Ideal ar fi daca tu ai putea adapta si condusul celorlalti participanti la trafic la masinile pe care le au ei biggrin.gif . Iar daca nu reusesti lucrul asta, mai reduci din riscuri prin folosirea anvelopelor de iarna.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 15 Dec 2007, 18:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Eu sincer credeam ca recomandarea producatorilor de anvelope de a incalta "complet" masina cu gume de iarna este o chestie stict de marketing, insa am avut surpriza (neplacuta) iarna trecuta sa aflu ca nu e chiar asa. huh.gif

"Bolidul" meu il incaltam de obicei iarna cu 4 anvelope de sezon (dand jos de pe jantele de aliaj anvelopele de vara si inlocuindu-le cu cele de iarna) insa asta-iarna m-au "mancat hemoroizii" sa pun anvelopele de iarna pe 4 jante de tabla (in ideea de a nu mai uza aiurea jantele de aliaj) cu care evident am avut probleme exact cand am avut nevoie mai mare de ele -trebuia sa fug pana in Poiana unde se anuntau ninsori puternice, iar jantele de tabla de pe spate frecau in contraaripa, astfel incat, neavand timp atunci de improvizatii, am pus doar pe fata jantele de tabla cu anvelope de iarna, iar pe spate le-am lasat pe cele de vara (Goodyear Hydragrip). De urcat, desi foarte greu, am reusit sa urc din Rasnov spre Poiana (drumul nu era curatat deloc iar masinile echipate cu anvelope de vara nu aveau nici o sansa) insa curbele le abordam extrem de precaut dupa ce mi-a fugit fundul nu crede.gif de cateva ori in conditiile in care abia ma taraiam, iar niciodata nu am avut parte de acest lucru atunci cand foloseam toate cele 4 anvelope de iarna (decat atunci cand utilizam frana de mana).

Concluzia : daca bugetul si spatiul de depozitare iti permite, 4 este raspunsul !
E adevarat, daca sunt doua masini in familie, fie balconul iti va arata ca o mica vulcanizare icon_mrgreen.gif , fie dotezi doar una din masini corespunzator si o folosesti cu precadere...


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 15 Dec 2007, 19:02
Post #11


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Doua cauciucuri de iarna, pe fata si doua de vara, pe spate sunt o combinatie mai rea decat patru de vara.
Mariusica tata, nu vreau sa par carcotas, dar parca consideratiile astea relativ la buzunar nu le aveai cand cu cipcirip, evacuare sport si alte aiureli de-astea.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 15 Dec 2007, 19:55
Post #12


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.074
Joined: 11 February 04




Daca nu te ajuta buzunarul sa iei 4 cauciucuri de iarna noi, mai bine iei 4 SH, decat sa mergi juma-juma.
4 SH-uri bune, te costa cam cat 2 noi, si avand in vedere ca la noi e iarna cam o luna, te descurci asa.



--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 16 Dec 2007, 14:25
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Cauciucurile de iarna se monteaza intotdeauna 4 de acelasi tip, acelasi grad de uzura, si nu conteaza chiar atat de mult marca lor (este totusi importanta, dar nu cruciala). Atentie!! Isi perd eficienta destul de repede, adica nu pot fi folosite foarte mult, (ca cele de vara) deoarece cauciucul tinde sa se intareasca in timp si chiar si o uzura mica a profilului de rulare modifica drastic performantele.
Deci nu doua ci patru. Noi si nu second.

This post has been edited by valioglu: 16 Dec 2007, 14:25


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 16 Dec 2007, 15:38
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Problemele nu sunt numai de bani , ci si de spatiu si de timp . Trebuie sa mai cumpar inca 2 de iarna , apoi trebuie schimbate toate , trebuie echilibrate toate si trebuie sa-mi fac si geometria inca o data .
Deci : 300 ron - 2 cauciucuri noi de iarna ( ca mai am 2 pe balcon ) + 8 ron de roata - echilibratul (+ montatul pe masina + plumbi ) + 70 ron geometria ~ peste 4 mil ( daca mai pui la socoteala si benzina de alergat ) .
Astea ar fi neglijabile daca afara nu ar NINGE in draci de 5 ore si nu ar fi cancerul asta , apoi si mai bine ar fi daca as avea timp in cursul saptamanii sa le fac .
GabyT - in conditiile date de tine de ce nu ti-ai pus lanturi ??? ( macar pe spate unde stiai ca nu ai cauciucuri de iarna daca nu pe fata , unde spui ca erai asigurat )
Acum 3 ierni am patit o situatie asemanatoare in Azuga , cand aveam de urcat o panta f mare ca sa ajung la o cabana , sa ne cazam . Nici o masina , indiferent de cauciucuri / greutate / garda la sol / putere / tractiune nu a reusit sa o urce , in afara de masinile care aveau lanturi . E f adevarat ca au fost si vre-o 2 tarani care degeaba aveau lanturi ca nu stiau sa mearga cu ele . Atunci am degerat vre-o 30 de min pe afara impreuna cu un prieten si mi-am montat lanturile din portbagaj si am ajuns cu bine la cabana .
Deci : cand este zapada , este recomandat sa mergeti cu lanturi , cand nu este , sunt recomantate cauciucurile de iarna !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
david79
post 16 Dec 2007, 15:49
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 888
Joined: 19 March 05




pa zapada mai mica merge f bine si cu gume de iarna, sau cand se urca o rampa mai mare. dar in anumite situatii e bine sa fie si un set de lanturi in portbagaj, la limita se vede diferenta
eu am 4 x eskimo s3 165/65/14 , din care 2 noinoute pe fata si 2 care sunt la a 3-a iarna pe spate si sunt putin uzate
vreau sa zic ca se simte diferenta cu 4 gume de iarna fata de 2, in iernile trecute aveam doar 2 pe fata . m-am dat azi prin zapada cu masina si vreau sa zic ca franeaza mult mai bine si nu mai fuge curu in viraje stranse decat ca acum un an.

de 5 ani merg cu gume de iarna pe fata in sezonul rece, da de iarna asta am 4 montate si pot spune ca e diferenta.


--------------------
Toyota corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ; 2008 / 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 16 Dec 2007, 16:13
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 16 Dec 2007, 16:38)
...
GabyT - in conditiile date de tine de ce nu ti-ai pus lanturi ??? ( macar pe spate unde stiai ca nu ai cauciucuri de iarna daca nu pe fata , unde spui ca erai asigurat )
...
*



Pai, pentru ca atunci nu aveam...dupa acel drum mi-am cumparat (m-am ofticat super tare cand am vazut masini cu anvelope de vara, dar cu lanturi, ca urca acolo unde eu nu m-as fi incumetat... mad.gif )
Totusi, atentie mare la manipularea lanturilor. Joi, tocmai cand au fost ninsorile abundente in zona Brasovului, tatal meu venea spre Bucuresti, si intrucat nu putea urca spre Timis, a fost nevoit sa incalte lanturile; cand a ajuns in Predeal, unde era cat de cat curatata zapada, dorind sa dea lanturile jos si incercand sa evite sa-l faca careva "poster" pe sosea, a urcat pe trotuar pt. a efectua aceasta operatiune in siguranta...big mistake - lantul s-a prins aiurea in bordura, s-a rupt si a rezultat un mare gauroi in cauciuc si zgarierea jantei de aliaj ohmy.gif
Asa ca mare grija la manevrele efectuate atunci cand aveti lanturile montate.

This post has been edited by GabyT: 17 Dec 2007, 07:55


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
negrucvj
post 16 Dec 2007, 16:42
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 10 October 07




eu am 2 pe fata si 2 toate anotimpurile pe spate. Merge, dar , ce bine ar fi daca as mai avea 2 pirelli si pe spate. De, "timpul"....


--------------------
dacia solenza 2004 scala - b38xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 16 Dec 2007, 20:05
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




minim 2 ... eu am debica frigo luate din brasov ca acolo m-a prins iarna .. si sunt excelente


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 18 Dec 2007, 20:38
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 13 August 04
From: Iasi




subscriu ca e bine sa ai 4 de iarna. Deoarece cu 2 si 2 am iesit in decor la viteza mica pentru ca spatele era cu "vara" si nu avea aderenta.


--------------------
Kia Cee'd 2008 SW BEST - IS-96-AEU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 19 Dec 2007, 23:19
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




e bine sa ai 4 .... dar e indicat minim 2 .. pentru ca tractiunea e pe fata .. de exemplu la cele cu tractiune spate e indicat sa le ai pe toate 4 pentru ca odata tractiunea e pe stape ... iar daca spatele "impinge " si fata patineaza egal cu zero control si directie wink.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
secme
post 20 Dec 2007, 15:27
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 20 January 05




buna ziua

am montat 4 kumho de iarna (171 lei bucata), total "distractie" 664 lei, cu tot cu fitile, ventile, plumbi si ce a mai fost, la o vulcanizare pe bd mihalache, plus 10 lei la "diavolul ala tasmanian" care se misca precum in desene animate.

diferenta este incredibila, fata de firestoanele de vara...


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala - B 02 XKB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 20 Dec 2007, 15:47
Post #22


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Psich0: NU. E recomandat sa ai 4 anvelope adecvate.

Daca prin exceptie n-ai decit doua, e recomandat ca acestea sa fie montate PE SPATE, inclusiv la masini cu tractiune in fata.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geru
post 20 Dec 2007, 15:48
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 17 August 05
From: Galati




Pentru cine vrea niste cauciucuri de iarna BUNE si la un super-pret , sa intre si pe
http://www.daciaclub.ro/-VAND-Anvelope-de-...SLZ-t95258.html


--------------------
Dacia DSN Confort - GL-73-MAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 20 Dec 2007, 20:47
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




ok .. eu am o masina cu tactiune fata .. solenza .. montez pe spate cauciucurile de iarna .. cum plec cu ea de la semafor .. ??

75 % din forta de franare este aplicata pe fata

directia este pe rotiile fata care daca derapeaza egal cu 0 .. ca eu am cauciucuri pe spate ?!

da .. indicat este sa ai 4 ... dar daca nu iti permiti 4 ce faci ? nu mai cumperi ? cumperi 2 .. eu pana anul trecut nu mi-am permis sa-mi iau cauciucuri de iarna .. pentru ca este o investitie totusi ... care te trage inapoi cu 3 - 4 milioane ...

deci ....??


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 Dec 2007, 20:49
Post #25


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Deci 4, sau 2 pe spate... 2 pe față e varianta cea mai proastă... smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 20 Dec 2007, 20:54
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




2 pe fata e varianta cea mai proasta pt ca reusesti sa pleci din parcare si derapezi in prima curba.
2 pe spate e mai bine, pt ca macar ramai acasa.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 21 Dec 2007, 08:02
Post #27


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Psych0: ti s-a raspuns. Pe vremuri am citit o carte scrisa de Sobieslaw Zasada (pilot de raliu). In cartea asta, autorul dadea raspunsul la intrebarea: cu ce viteza poti sa intri intr-o curba. Raspunsul este: poti sa intri cu orice viteza vrei. Important e nu sa intri, ci sa si iesi din curba asa cum vrei tu. Bineinteles pentru iesire se schimba socoteala.

La fel e si asta cu anvelopele de iarna: mai important decit sa poti porni e sa poti controla masina; caci dintre "nu pot porni" si "am ajuns in sant" te las sa apreciezi care e de preferat.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 21 Dec 2007, 10:01
Post #28


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Pe site-ul Michelin exista un filmulet interesant:
http://www.michelinman.com/tire-care/tire-basics/
Where should you put two new tires?
Acolo se explica faptul ca daca ai 2 anvelope uzate si 2 noi, cele noi se pun in spate.
Eu zic ca se poate extinde si la 2 anvelope de iarna si 2 de vara, in conditii de iarna.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyT
post 21 Dec 2007, 12:26
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 641
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Super intresant si elocvent filmuletul ! aplauze.gif
Desi mi s-a intaplat si mie si nu-mi venea sa cred, acum am DOVADA... biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala / 2003
Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006
MIO C520
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 22 Dec 2007, 12:53
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




pai da .. mi se pare normal ca o masina cu tractiune spate sa aiba cauciucuri NOI pe spate ... e normal .....

dar tu gandeste-te asa .. ai cauciucuri noi pe spate .. alea de pe fata sunt de vara ...

1 cum te opresti ?

2 cum virezi daca alea nu au aderenta ... ?

3 cum pleci de pe loc ( lasa povestiile cu piloti de raliu .. vorbim de viata reala )


cum iti explici ca pe serpentinele de la brasov cu cauciucuri de vara pe fata am patinat si am lovit masina ? si cu cele de iarna nu am avut nici o treaba ... e logic si normal ca la o masina cu tractiune spate sa ai cauciucurile noi pe spate ... pentru ca odata pierduta aderenta cu spatele s-a dus ...


&feature=related

tu pune-le pe spate ca eu tot pe fata le pun
&feature=related

^^^ uite-te la sfarsit sa vezi ce zice ca degeaba pune winter tires pe spate ca egal cu 0 .. asta incerc sa iti explic
&feature=related



si probabil dovad ca nu iti trebuie 2 ci 4
&feature=related

asa ca io zic sa te mai gandesti ... inainte sa le montezi .. eu unu le voi monta tot pe fata ...

22 Dec 2007, 12:54:
si concluzia ...
&feature=related

This post has been edited by Psych0: 22 Dec 2007, 12:54


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 19:36
Forum Renault