Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tesla Motors
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
MuciX
Cel mai probabil cei care si-o permit nu-si fac asa mari griji pentru asta. Oricum, nu e o masina ieftina, cu mentenanta ieftina nici daca s-ar importa aici.
Stiu ca sunt planuite vreo 2 superchargere si pe la noi, in viitorul apropiat, poate atunci va exista si retea de service.
b76bgaarh
asta nu se lauda ca e "fara intretinere".

dantes
Primul centru de service si dealer e in Viena.
In ro vor fi 3 superchargere pana la finalul anului viitor. Anul asta doar 1 parca.
Costurile de intretinere sunt infime. Dupa cum si ei afirma ca la revizii se verifica placutele de frana, se schimba stergatoare de parbriz si se fac update-uri de software sau in caz ca e ceva recall.

Momentan ptr Ro e un pic complicat, insa nu imposibil. Masina se incarca si de la prize normale, si de la prizele publice, si de la viitoarele supercharge-uri. O astfel de masina nu ai cum sa o detii daca stai la bloc tongue.gif
Daca vrei sa iti faci un concediu prin europa....cu un pic de planificare costurile sunt 0 (zero) ptr ca exista o retea buna de superchargere care pleaca din viena.
Oricum, sunt anuntate si alte imbunatatiri inclusiv pe partea de baterii, care promit cel putin dublarea autonomiei...si atunci cu 1000km autonomie....
VladSoare
QUOTE(b76bgaarh @ 20 Apr 2015, 09:55)
asta nu se lauda ca e "fara intretinere".
*

Ba da, se laudă, dar eu nu m-aș grăbi să cred așa ceva. smile.gif
O fi motorul fără întreținere, dar mașina nu are numai motor. Mai are și suspensii, capete de bară, frîne, plus toată electrica și electronica de pe o mașină normală. Și toate astea sînt făcute tot de oameni și se pot strica la fel ca la o mașină normală. Plus că gropile din România nu fac nici o discriminare între o mașină electrică și una normală. Iar tamponări ușoare se produc indiferent de tipul de motor.
E drept că la Tesla nu schimbi uleiul și distribuția, dar în rest ai exact aceleași probleme ca la orice altă mașină. Revizii, probleme minore apărute în garanție, ocazional un pic de tinichigerie, toate astea le ai și la Tesla, iar dacă trebuie să mergi cu ea la Viena de fiecare dată, păi îmi închipui că-ți cam vine să-ți bați copiii chiar dacă te scalzi în bani. unsure.gif
Squirrel
OTA 6.2 - cresterea vitezei maxime și îmbunătățirea reprizei 0-96 km/h.



Bonus: Battery Pack
MuciX
Pai si ce revizie vrei la sistemul electric? Sunt putine parti in miscare, in afara de oboseala morala, ceea ce nu e cazul inca, sau vicii de fabricatie, nu prea are ce sa apara.
VladSoare
Lasă partea electrică, că Tesla n-o are numai pe-aia.
Suspensie n-are? Frîne n-are? Casetă de direcție, capete de bară, etc. n-are? Alea nu trebuie verificate periodic, mai ales dacă le chinui prin gropile noastre?
Iar electrica nu se strică? Doar n-o fi Tesla făcută de extratereștri. Electricele ei tot de oameni sînt făcute și se pot strica la fel ca la oricare altă mașină.
b76bgaarh
oare cum se face itpul la asta?
VladSoare
Presupun că se face normal, că testele de frînare, amortizoare, lumini, etc. sînt aceleași.
Doar că nu se mai face testul de noxe.
b76bgaarh
mai greu cu frana.
VladSoare
Păi de ce, că frîna oricum trebuie să respecte aceleași norme ca la oricare altă mașină.
Pui roțile pe standul cu role, le pui să se învîrtă, apeși pe pedală și măsori forța de frînare. Aparatului nu-i pasă dacă înăuntru ai conducte clasice cu lichid, sau nu știu ce state-of-the-art controller electronic super-șmecher. La ITP îi interesează doar ca forța de frînare să se încadreze în limite.
Că suplimentar mai ai și frînare regenerativă, ca să-ți încarce bateria cînd ești în frînă de motor, asta nu cred că are importanță la ITP. E doar un bonus.

Squirrel
Mi-a adus aminte de ruși:
Ov
asta o incarca prin tragere? radmasa.gif
psychoo
Acum vor urma inventii gen ventuza cu sufa.
Mergi in spatele unui tir, apesi pe buton, te-ai conectat si mergi linistit pe autostrada moka...ba chiar te incarci pe buzunarul tiristului smile.gif
bucatzel
QUOTE(MuciX @ 20 Apr 2015, 11:19)
Pai si ce revizie vrei la sistemul electric? Sunt putine parti in miscare, in afara de oboseala morala, ceea ce nu e cazul inca, sau vicii de fabricatie, nu prea are ce sa apara.
*



controller-ul, bateriile, doar pentru ca nu se misca, nu inseamna ca nu pot sa scape fumul negru din ele.
Squirrel
Probabil prin intermediul interfețelor sau chiar de la distanță, atât timp cât sunt disponibile actualizări OTA(Over-The-Air)…
MuciX
bucatzel, la asta m-am referit prin oboseala morala, dar cum am spus, nu e cazul inca. Plus de asta mai mult decat un I(nspect) in dreptul battery packului, o data la x kmp nu vad ce ar putea scrie in cartea de service.
Alea se repara cand crapa, nu ai ce revizie sa le faci.
Squirrel
Revizii la Tesla.
QUOTE
Under its $600 annual service and update program, Teslas technicians will inspect:
  • the cooling systems for the battery pack,
  • drive motor, and
  • power electronics

to ensure that everything's in good working order.
And they'll make any running updates that Tesla has decided older Model S cars should be retrofitted with.
VladSoare
radmasa.gif
Șase sute de dolari pe an doar pentru o inspecție sumară, "to ensure that everything's in good working order"? wacko.gif
Păi șase sute de dolari înseamnă cam cît vreo trei revizii anuale la o mașină normală. La Ford reviziile anuale sînt vreo cinci-șase sute de lei, incluzînd schimbul de ulei și filtru pe care Tesla se mîndește că nu-l are. radmasa.gif
b76bgaarh
da da ejti tru.
Squirrel
De obicei, revizia anuală se aproximează la 1% din valoarea de nou a vehiculului…
La cât costă Tesla Model S, pare a fi sub 1%…
VladSoare
Păi o fi, dar mai contează și ce operațiuni faci. Nu poți să-i spui omului "nu fac mai nimic, doar mă uit un pic să mă asigur că merge, dar îți iau șase sute de dolari pentru că-i mașina scumpă și ai bani".

Pe de o parte te lauzi că ai întreținerea mai ieftină pentru că nu mai schimbi uleiul, dar pe de altă parte întreținerea asta costă de trei ori mai mult decît la mașinile la care se schimbă uleiul. Nu mai plătesc uleiul, dar plătesc taxa de fraier că am mașină scumpă. biggrin.gif
MuciX
Îhî, dar ce crezi dintre diferenta certa de cost dintre reviziile unui Mondeo si ale unui X-Type, la vremea lor? Dar A4 si Exeo? Etc?
VladSoare
Păi și acolo-i același principiu, bineînțeles, dar ăia măcar nu se laudă cu revizii ieftine. tongue.gif
La Tesla toată lumea cade-n freză de admirație, că au dispărut uleiul și cureaua de distribuție, în condițiile în care costul reviziei pare să n-aibă nimic de-a face cu ele. biggrin.gif

Și nu știu cum să zic, dar una e să mă duc cu Jaguarul la revizie, să-i văd pe oameni muncind ca la oricare altă mașină și la sfîrșit să plătesc mai mult (că na, e mașină de lux), și cu totul alta este ca ei să nu facă aproape nimic, dar să-mi ia taxa de fraier. Parcă e prea pe față. Că mă iei de fraier, foarte bine, să zicem că ar trebui să mă aștept, dar măcar fă-o și tu mai voalat, nu mi-o arunca drept în față fără rușine. smile.gif
MuciX
Pe langa faptul ca platesti brandul, la fel ca la Jaguar, la Tesla e vorba si de nivelul tehnologic. Pana acum nu prea are concurent. Pe langa asta, daca producatorii auto ar fi nevoiti sa traiasca fara veniturile post-vanzare, ar duce-o cu totii mult mai rau.

LE: Sunt chiar curios cat costa o revizie echivalenta pentru un CL, sau pentru un 911.
VladSoare
Probabil mult, dar diferența este că la 911 îți fac o revizie întreagă și-ți iau mulți bani, pe cînd la Tesla se laudă în gura mare că nu fac aproape nimic, dar la final îți iau la fel de mulți bani ca și cînd ar fi făcut. Păi atunci de ce se mai laudă? Să facă ciocul mic și să găsească alte motive de laudă, că slavă Domnului, au destule.

Cum spuneam, înțeleg să plătesc marca și obrazul subțire, dar măcar să fie mai voalat un pic, să nu mi-o arunce în față cu nerușinare.
MuciX
E suficient de voalat, in conditiile in care probabil 70% din cei care o cumpara nu isi bat capul cu trivialitati de genul. Blondele alea nu se trimit singure in Dubai, tre sa se ocupe cineva. smile.gif
VladSoare
Și-asta-i adevărat. laugh.gif
b76bgaarh
la bmw revizia costa la fel da se face la doi ani.

avantaj biemve, sau asta nu e de lux, ca tesla?
argon
QUOTE(dantes @ 20 Apr 2015, 11:21)
.
Oricum, sunt anuntate si alte imbunatatiri inclusiv pe partea de baterii, care promit cel putin dublarea autonomiei...si atunci cu 1000km autonomie....
*



Ce telefon ai? Sa zicem aifon 6, ca e la moda, cand te-o tine ala in standby 10 zile, cat zice producatorul, atunci o sa te tine Tesla 480 de km, cat zice producatorul ei. Dar pana atunci, o sa-ti incarci aifonul zilnic, daca ai noroc, si masina la maxim 200 km.
dantes
Dar de alt tip de baterii ai auzit? Banuiesc ca de la bateriile de 3310 care trebuia sa le incarci full de 3 ori, au evoluat la litiu ion apoi litiu polimer iar acum dracu sa le pieptene... ia zi tu... daca la acelasi telefon pui o baterie de generatie noua, la fel de mare si poate mai usoara dar de capacitate mai mare, va tine telefonul mai mult?
Dupa cum afirmi, nu.

Referitor la revizie, atentie ca ala e pret de USA....care la o masina normala e mai scump comparativ cu europa.mult! O revizie la phaeton, 4.2 tdi, e la americani aprox.1500 dolari. In Ro la dealer mai mult de 1500 lei nu dai, iar la orice alt service maxim 800 lei, toate incluse.
argon
Nu conteaza tipul de baterie, orice tip ar fi, producatorul da o autonomie, care e calculata in conditii ideeale, ce nu le intalnesti in viata reala.
rs09
argon nu compara iphone cu tesla s. Sa zicem ca o sa aiba autonomie 400km tot bate orice masina electrica de pe piata si se incarca intr-o ora .Plus ca are performante de supercar.
VladSoare
Am văzut azi o Tesla S cu numere de București. O frumusețe. wub.gif
Am și eu însă o curiozitate. Mașinile astea se mai fac și altfel decît negre? În Olanda am văzut multe Tesle, toate negre. Prima pe care o văd în România e neagră. E mai ieftină vopseaua neagră, sau care-i șpilul? huh.gif
MuciX
Eu am vazut si albe si rosii smile.gif
VladSoare
Înseamnă că le-am ratat eu. smile.gif
În orice caz, mașina e o frumusețe. Păcat că nu-i pentru muritorii de rînd. sad.gif
spy_oh_joy1389
În Sibiu am văzut una albă. Prin București parcă am văzut una roșie.
b76bgaarh
https://www.youtube.com/watch?v=RWQ-dnpplaA

vs cu ceva tipic american.
argon
Inyeresanta comparatie, financiar ieși mai bine cu chargerul si după 20 de ani, tesla e fiță.
Squirrel
Tesla X
user posted image
Garett
Ce perimat arata interiorul Audi-ului prin comparatie cu Tesla! biggrin.gif
partner
Am vazut sambata intr-un trailer cu numere romanesti, pe Valea Oltului, 2 Tesla.
paul_p
Desi pare, Tesla nu este totusi o masina scumpa.
Evident, nu se adreseaza segmentului de cumparatori de masini entry level, ci unui cumparator care isi permite o masina sport cu peste 300-400 cp.

Modelul P85d are 700 cp si surclaseaza multe masini sport cu cele 3.4 secunde pana la 100km/h. In plus consuma si ridicol de putin.
Squirrel
Și care ar fi prețul de la care ar fi o mașină scumpă?
St
In Praga
paul_p
QUOTE(Squirrel @ 2 Jun 2015, 15:41)
Și care ar fi prețul de la care ar fi o mașină scumpă?
*

Tesla nu s-a dorit a fi o masina populara gen Logan. Daca masina ti se pare scumpa sau accesibila depinde doar de veniturile tale.


Tesla este o masina scumpa pentru cineva cu venituri de 2000 de lei lunar.
Tesla nu este o masina scumpa pentru un cumparator de BMW M5, Audi S7 sau Mercedes CLS.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.