Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme mari carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Alex_84
mersi mult de tot astazi am incercat cu alt carburator am reglat cat ma dus pe mine capul ( ca nu ma prea ma pricep ) la mecanica amestecul de benzina cu aer si a mers dar al meu nu vrea sa mearga am suflat cu pompa prin toate orificiile alea,an schimbat garnitura de pe mijloc cred ca ar trebui sa insist pe traseul de relati. oricum mersi mult si te tin la curent
djasu82
Am vazut un altfel de pistol pentru a extrage sub presiune gomele formate prin canalele de la carburator , se spunea ca daca se sufla sub presiune se imping gunoaiele si gomele mai adanc in canal si greu se mai destupa. Ideea e sa se lase corpul carburatorului scufundat in decarbusol timp de 1 saptamana.
Alex_84
mersi mult baieti pentru ajutor am rezolvato acum cateva zile. dupa ce nu ii mai dadeam de cap si nu statea la relanti am tinut mana deasupra carburatorului decateva ori dupa care am tinuto accelerata vro 20 de min din pedala, am scos surubul de amestec si l-am bagat inapoi dupa care i-am dat cheie si a incepup sa stea la relanti.... multumesc incaodata
djasu82
Un spray pentru curatat carburatorul costa in jur la 13 lei 2+2. E chiar foarte bun eu azi mi-am curatat carbul cu acel spray.
Minel
Revin cu o problema la care nu ii dau de cap la masina tatalui meu mad.gif , si consta in faptul ca dupa ce a mers motorul mult si bine ,il oprim si desface jiclorul de ralanti ,il sufla si apoi in monteaza la loc ,si de aici a inceput distractia , a inceput sa mearga ca dracu varia turatia si 200 de ture si apoi murea in cateva secunde .
Am incercat sa curat carburatorul cu metoda "palmei" ,nimic , apoi am scos jiclorul cu pricina si am pornit motorul fara el ,l-am turat un pic si apoi am montat la loc jiclorul si tot asa functiona ,hmm dry.gif
Am refacut si talpa carburatorului ,schimbat bucse teflon , axul si clapeta de acceleratie ,vreo 4 jicloare de ralanti am incercat si tot degeaba ... sad.gif
Am demontat carburatorul , l-am suflat cu aer , l-am montat la loc si tot asa se comporta , am incercat cu vreo 3 jicloare de ralanti , tot asa .. mad.gif

Se poate deregla carburatorul in asa hal doar desfacand jiclorul de ralanti si apoi montandu-l la loc cu motorul oprit... blink.gif
argon
nu s-a dereglat nimic, a pornit o mizerie pe un canal, si i s-a falfait de suflatul tau.
Minel
QUOTE(argon @ 24 Jul 2008, 08:43)
nu s-a dereglat nimic, a pornit o mizerie pe un canal, si i s-a falfait de suflatul tau.
*



Ai dreptate ,chiar iintr-un mod comic laugh.gif , cred ca o sa apelez la o ciorba de carburator si sa vad ce iasa ... sper sa il rezolv odata !! smile.gif
Hacker
Ia vezi tu sa nu traga ceva aer fals. Sa nu scos din intamplare furtunul cu duza, sau sa fie fisurat .
djasu82
Introdu presiune pe orificiul de la jiclorul acela care sta in portjiclor musai trebuie sa se desfunde , daca nu faci rost de o seringa cu ac si tragi din decarburor lichid cu seringa si bagi pe fiecare orificiu cateva jeturi vezi daca iese sau nu lichid cu sau fara moloz. Uleiul de la gazele de carter + particule de praf care tot trec prin filtru de aer = moloz care infunda fjicloarele si canalele.
ment
Salut, voi posta si eu aici ca sa nu mai deschid inca un topic pentru o chestiune.. aparent simpla.

Am un carburator 32 IRM2AM care a stat in debara murdar de ceva ani si vroiam sa-l curat, operatie care nu am mai facut-o inainte, urmarind 'reteta' de ciorba de carburator biggrin.gif sau cu decarbusol..

Problema e ca nu pot sa scot jiclorul ("jiclor de franare aer" cred ca e termenul tehnic ?) din poza aceasta user posted image, sub care presupun ca se afla tubul emulsor.

Celelalte jicloare le-am desurubat usor, si am vazut ca se deformeaza usor materialul din care sunt facute.. Eh asta nu pot sa-l desurubez, nu vrea sa se miste oricat am incercat si l-am frecat, ca din negru ce era e iar galben acum (chiar am crezut ca culoarea lui originala e negru, probabil de la rateuri in carburator ?).. intr-un fel e normal sa nu vrea sa se miste, "trompa" lui fiind intr-o deschidere dreptunghiulara in cilindrul carburatorului, opunandu-se astfel desurubarii.

E vreun truc la scoaterea acestui jiclor ? Ca de desurubat nu vad cum.. Cu forta doar am reusit sa deformez capul unde se pune surubelnita, si acum scapa..
n3m0
Incearca cu un patent.
Mr_Devil83
Da.

prinde capul surubului intr-o menghina.
ment
am incercat, si sa trag, si sa rotesc, sa desurubez.. oricum asta e ca nu inteleg cum ar putea iesi prin desurubare cand e "ciocul de papagal" in scobitura dreptunghiulara, nu se poate roti.



29 Jul 2008, 20:00:
QUOTE
Da.

prinde capul surubului intr-o menghina.


Ok, o sa incerc cu menghina la cineva.. dupaia trag sau desurubez ? pare o intrebare stupida sad.gif dar mi-a mancat ziua asta jiclorul asta biggrin.gif, si vreau sa fiu sigur ca il dau jos.

Acum cautam niste lichid de frana sa vad daca se mai degripeaza..
nelu_1985
deci ciocul de papagal e prins cu un surub, deci trebuie sa desfaci surubul si iei ciocul jos. cu un patent bun il poti desface 100%, sau cu o surubelnita hotarata, asta daca nu i-ai stricat capul surubului.
Freelancer
Ciocul de papagal ramane pe loc asa cum spune si cel de mai sus. Trebuie sa fie un jiglor ca un surub care il fixeaza acolo. Are o "gura" destul de lata dar este complet separat de ciocul de papagal.
Minel
Sper sa va ajute imaginea asta ; cel putin pe initiatorul topicului .... dry.gif

De fapt ce doreste el sa desfaca este un ansamblu alcatuit din :

ajutajul de descarcare (ciocul de papagal ) - supapa de refulare cu bila si nu in ultimul rand 2 saibi de Cu , care se monteaza pt a etansa la strangerea supapei in corpul carburatorului .
Montajul ar fi : supapa refulare - saiba Cu - ajutaj descarcare (cioc papagal ) - saiba Cu si acest ansamblu se infileteaza in corpul carburatorului !! excl.gif
djasu82
Se ia frumos o panza de bonfaier si se da drept pe suprafata supapei de refulare direct pe dunga unde ar intra surubelntia cu varful plat . Se mareste frumos cu panaza si dupa aceea se desface usor supapa. Cine are probleme la supapa se poate etansa cu cositor . Eu am modificat-o si am pus si un arc in interiorul supapei in asa fel injecteaza doar cand accelerez pregresiv.
ment
dupa multa bataie de cap, in care a rezultat distrugerea completa post-336-1110552449.gif a "ciocului de papagal" - ajutajului de descarcare, si a "supapei de refulare", patentul a iesit victorios 053.gif biggrin.gif.

multumesc de raspunsuri si desene blush.gif, la mine era atat de negru incat am crezut ca ciocul de papagal si supapa sunt o singura piesa, d-abea dupa ce am "ros" materialul la suprafata si am vazut desenele de aici am inteles cum vin.

Acum am alta intrebare ciudata probabil, tubul emulsor, ala cu gaurele, pe unde se gaseste ? din ce ilustratii am mai vazut am inteles ca ar fi aici, sub jiclorul care l-am scos user posted image, daca e aici trebuia sa cada pur si simplu ?

Edit: gata l-am scos.. am bagat un fel de mini-cleste subtire.. nush cum se numeste in romana, "pliers" gen pentru pensat biggrin.gif a intrat in gaurile tubului si a iesit imediat.. Acum pot sa ma duc sa-mi caut jicloare noi unsure.gif.
djasu82
O sa regreti fiindca jicloare calibrate nu vei mai gasi . Si cele care scrie sc carfil sau sc craiova vei loa teapa . Eu zic sa pastrezi tubul emulsor barim .
ment
Da asta am vazut si eu pe forum sad.gif, ca majoritatea (adica toti biggrin.gif) se plangeau de jicloarele "noi", si ca ajungi in general la un compromis intre astea noi si vechi.. pai o sa folosesc astea vechi, ca arata toate bine in afara de ajutajul de descarcare si jiclorul cu supapa de refulare, care nu pot fi folosite.
djasu82
O sa disperi sa mai gasesti un ajutaj bun , cel original mereu a dat randament.
Minel
Si pana tot cauti la jicloare , pune mana ,si planeaza talpa sa , planul dintre corpuri,spala-l ,sufla-l cu aer comprimat , schimba bucsile de teflon , abia apoi poti zice ca ai facut ceva treaba !!!

Bafta !!
failure60

Adaug si eu aici o "problema" pt a nu mai deschide alt topic.
In cazul in care motorul nu sta pornit decat cu surubul clapetei de acceleratie insurubat aproape la maxim cam ce poate fi infundat la el?
multumesc anticipat.
Mr_Devil83
Cam jigleru de relanti si eventual duza de pe furtunul de admisie aer relanti, ala de la galerie la carburator. Vezi daca nu e infundata duza in el.
Minel
QUOTE(failure60 @ 5 Nov 2008, 23:08)
Adaug si eu aici o "problema" pt a nu mai deschide alt topic.
In cazul in care motorul nu sta pornit decat cu surubul clapetei de acceleratie insurubat aproape la maxim cam ce poate fi infundat la el?
multumesc anticipat.
*



Daca ai surubul clapetei insurubat aproape de maxim ai undeva in jur de 2500-3000 de ture , asa circuli tu cu masina ??? huh.gif
failure60

Scuze, nu am fost eu prea exact.
Am mai gasit un alt carburator in stare f buna, curatat dar care a stat ceva ani buni si se pare ca metoda cu fiertul in Axion nu a dat rezultate; adevarul ca nici nu a fost suflat cu aer comprimat apoi, voi incerca sa stea si cateva zile bune in decarburol.
Merci mult.
cristireghin
salut
din ce am citit eu in incercarea mea de a gasi un raspuns la problema mea au fost turatii mici si turatii oscilante la relantiu . mie nu vrea sa coboare sub 1200 chiar daca scot surubul ce apasa pe clapeta. cum asa ? masina mea are si gpl si cand am vrut sa schimb de pe gpl pe benzina nu a mai vrut sa mearga . am incercat sa vad daca are ceva infundat dar nu am gasit nimic. in vara am reconditionat un carburator si la care i-am montat stutul de gaz in corp (spre deosebire de cel de pe masina in care stutul de gaz intra intr-un difuzor asezat pe carburator in ''gatu' de labada'').am montat carburatorul reconditionat si facut reglajele de rigoare si toate bune cu exceptia faptului ca relantiul e prea mare. reconditionarea a constat in spalare in decarburol ,suflat cu compresorul ,inlocuire membrana pompa sprit , filtru , set jiglere , ax cu clapeta acceleratie , garnituri teflonate . am schimbat si furtunu' de benzina , cel de la galerie la teu(diuza se afla pe galerie) si gatu' de labada . am pus jigloru' de relantiu de pe vechiul carburator . tot turat . am refacut avansul la grad 0 . tot turat . am intrat in impas . multumesc anticipat celor care vor veni cu sugestii .
cristireghin
salut din nou
am dat jos carburatorul si am descoperit care era problema . cand am schimbat axu' clapetei de accelaratie(nu e de ''uzina'') am observat ca difera anumite cote dar am neglijat . dupa montare , arcul axului , dupa mai multe miscari a deplasat longitudinal axul astfel incat clapeta nu mai inchidea bine . am demontat axul si am adaugat o saiba si acum merge perfect . multumesc mult .
RaduWra
Salut, am auzit si eu de "celebra" desfundare a carburatorului cu 'palma-n gura". Cine imi poate spune si mie mai exact cum se face, daca am inteles bine, o accelerez putin si apoi ii pun palma si dupa accelerez in continuare fara sa moara ???
Help.
Thanks !
pais_valenciano
QUOTE(RaduWra @ 31 Dec 2013, 08:21)
Salut, am auzit si eu de "celebra" desfundare a carburatorului cu 'palma-n gura". Cine imi poate spune si mie mai exact cum se face, daca am inteles bine, o accelerez putin si apoi ii pun palma si dupa accelerez in continuare fara sa moara ???
Help.
Thanks !
*



raspunsul ti lai dat singur accelerezi tare de i sar pistoanele, pui palma , motorul da sa moara iar accelerezi pui palma si tot asa, cred ca poti sa accelerezi si in timp ce pui palma, ideea este ca obturand aerul se forteaza trecerea a mai multa benzina prin jicloare si astfel se vor desfunda, eu cred ca mai mult este o aiureala chestia asta.
iti trebuie filtru bun ca sa nu treaca gunoaie, unul singur pus pe tur inaintea pompei , restul de filtre cum pun altii peste tot sunt aiureli.
si pana la urma dupa mii de km de functionare depunerile prin spatiile mai mici ale carburatorului sunt inevitabile indiferent de orice benzina sau filtru folosesti, de asta carburatorul trebuie demontat din cand in cand si curatat.
daca te apuci sa l reglezi fara sa l cureti astazi va merge intr un fel si maine in altul si uite tot asa il vei regla la infinit
este bine totusi sa l cureti de regula vara in fiecare an, eu fac cam 10...15 000 km pe an asa ca in fiecare vara il curat si reglez , o singura data mi a facut figuri masina cand am cumparat o si nu stiam cum se regleaza dacia, vre o saptamana aveam relanti instabil sa u se oprea, dupa ce la m curat nu am mai avut niciodata probleme fie vara fie iarna, si carburatorul daciei daca este curat si intretinut functioneaza cat de cat ca sa te poti deplasa cu masina pe drum ca un om civilizat rolleyes.gif
Nextclub
Nu uitati să curărați si cele 4 găurele de pe fundul carburatorului! Sunt foarte importante, se curață/desfundă cu o liță, ele sunt vizibile doar cand clapeta de accelerație e deschisă la maxim ca in poza de mai jos!
val2011
acelea sunt pentru relanti?
pcostica
QUOTE(RaduWra @ 31 Dec 2013, 08:21)
Salut, am auzit si eu de "celebra" desfundare a carburatorului cu 'palma-n gura". Cine imi poate spune si mie mai exact cum se face, daca am inteles bine, o accelerez putin si apoi ii pun palma si dupa accelerez in continuare fara sa moara ???
Help.
Thanks !
*


cam asa: https://www.youtube.com/watch?v=W4pxt1l_YvU nu recomand varianta asta, eu prefer demontare, spalare, suflare cu aer comprimat.
Bafta!
Nextclub
Da! Intotdeauna cand aveam probleme cu relatiul chiar daca curatam jiclorul, dadeam jos si curatam gaurile alea si problema se rezolva wink.gif
RaduWra
Salut, ieri cand in sfarsit mi-am pus si eu distanta corecta la platina (0.40mm) , masina mea a inceput sa mearga putin naspa. Adica, termin la platina cu distanta, ii dau cheie, porneste si se auzeau rateuri in evacuare zic eu nu-i nimic... doar am schimbat distanta la platina e normal, dupa ma duc la avans misc de el stanga dreapta, si incepe sa-si revina. Intrebarea mea este urmatoarea, este normal sa oscileze relantiu' dupa modificarea distantei la platina ?
Am mai umblat si pe la surubul de amestec pana i-am gasit turatia maxima, si nu prea s-a schimbat mare lucru. In concluzie, se mai aud mici rateuri in evacuare, dar mici, si relantiu' oscileaza putin...
Help..
val2011
mie nu imi sta mai mult de o secunda la relanti pe benzina. de curand i-am schimbat pompa de benzina cu una Pulsor noua. oare de aici sa fie problema? oh, trebuie sa ajung la mecanic, ca nu se mai poate. dar oricum pana o repar merg pe gpl.
pais_valenciano
QUOTE(val2011 @ 3 Jan 2014, 16:57)
mie nu imi sta mai mult de o secunda la relanti pe benzina. de curand i-am schimbat pompa de benzina cu una Pulsor noua. oare de aici sa fie problema? oh, trebuie sa ajung la mecanic, ca nu se mai poate. dar oricum pana o repar merg pe gpl.
*



la ce turatie sta la ralanti?
val2011
sta o secunda la 900 dupa care moare.
pais_valenciano
QUOTE(val2011 @ 4 Jan 2014, 15:12)
sta o secunda la 900 dupa care moare.
*



sta la 900 cu motorul rece sau cald?
pornita cu socu tras? sau fara soc tras?
cu motorul turat functioneaza? de exemplu la 1500 rpm
ai curatat jiclorul de aer pentru ralanti?
curata jiclorul de aer pentru ralanti, porneste motorul, incalzestel pana la temperatura de regim si pe urma regleaza din surubul de dozaj si cel de limitare al clapetei de acceleratie. (ar trebui sa ai reglat si nivelul in cnc corect pentru ca si asta influenteaza debitul de benzina trecut prin jicloare + aprinderea pusa la punct + eliminata lipsa aerului fals)
incearca totusi prima data sa cureti jiclorul de aer la ralanti poate scapi doar cu asta.
nu se merita sa te duci la un mecanic sa invarta 3 suruburi si sa te scalpeze de bani, ca sigur nu-ti va face o reglare ca la carte cu tester electronic si analizor de gaze
o zi buna rolleyes.gif
val2011
sta la 900 cu motorul cald.
fara soc(debea cu socul tras la maxim imi sta la 10-11k).
da cu motorul mai turat merge.
am curatat jiclorul de relanti.
aprinderea e ok, merge pe gaz fara problema.
ma duc la mecanic pentru ca este o cunostinta si nu imi ia bani. Dar sta departe de mine si lucreaza in schimburi.
giuscam
Am desfacut capacul la carburator sa vad nivelul cind colo ce sa vezi, cu capacul intors invers plutitorul era la 4 mm de garnitura[deci nivel mare] in aceiasi pozitie plutitorul ridicat se ducea la 25-30mm de garnitura.In situatia asta masina mergea se infingea la drum dar cam consuma.I-am facut reglajul la plutitor deci 7mm cu 13mm ca asa am inteles de pe acest forum ca se face,dar problema e ca acum masina nu se mai infinge cind accelerez imi da in nas, trebuie sa merg cu socul putin tras ,in situtia asta merge
RaduWra
Probabil ai gresit ceva la plutitor. Mai verifica odata distanta.
giuscam
Am desfacut din nou, distanta e buna 7mm cu 13mm nu am gresit nimic.Ma gindesc sa-l fac ca la inceput,e enervanta treaba cu datul in nas cu trasul socului.Dar ma consolez ca asta e numai dimineata in rest merg pe gpl.
maho
Probabil ai uitat sa refaci si amestecul aer-benzina (acum ai amestec sarac).
B17XGG
Reglarea distantei se face cu planul capacului in pozitie VERTICALA cu articulatia plutitorului in sus. Daca am interpretat eu gresit exprimarea ta: "capac intors invers" (adica planul cu plutitor spre sus- asta se intelege prin inversare de pozitie) iar tu sa fi facut totusi operatia in mod corect, mea culpa.
giuscam
Cu capacul carb. intors invers adica cu plutitoru in sus asa am facut reglaju. Apropo care e amestecu sarac, cum ar trebui sa-l reglez sa fie OK.
nikuniku
tot la fel cu capacu invers
maho
Amestec sarac = prea putina benzina si prea mult aer. Daca desfacerea usoara a surubului de amestec (cel de jos, cu arc) nu ajuta, poate te ajuta postul asta. Si mai sunt si altele, trebuie doar sa cauti.
B17XGG
Asa se regleaza nivelul:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.