Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ceasuri.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
vladut88
cauta la dezmembrari
BR-10-TCM
Eu l-am luat (l-am cumparat) de la un mecanic batran, si porma l-am montat, iar T-ul e original rolleyes.gif . Am fost si la magazin si am intrebat de T-eu si mi-au spus ca nu se mai gasesc maruntisuri dinastea. sad.gif
BH 59 FIF
Cei doi martori de langa ceasul de apa de unde i-ai luat? Sunt de Rocar/Raba? Ce indica cel de jos?
XphaN
user posted image

Am si eu o intrebare, in poza asta, care este sonda care indica temperatura si care este pentru martorul din bord pentru apa?
vladut88
cea DE jos parca (pe aia pt bec trebe sa scrie 108 grade celsius)
XphaN
Aham.. nu stiam eu de ce nu-mi indica corect temperatura.. ca imi deschidea termostatul cand apa ajungea undeva pe la 120 pe ceas (fara a fierbe apa din vasul de expansiune). merci frumos, o sa le inversez maine.
Cioby92
Vreau sa montez un indicator de temperatra apa deoarece nu sunt sigur daca cel din bord functioneaza corect ( se ridica doar pana la semn). As dori sa stiu daca le pot lega pe amandoua la aceeasi sonda de temperatura, si sa indice corect.

bygy007
NU ! nu se poate, s-a mai discutat , fiecare ceas cu sonda lui
Cioby92
Azi am montat ceasul din poze, de proba, doar am facut legaturile... la sonda am scos firul de la ceasul din bord si am un fir de la ceasul din poze. Am dat o tura cu masina, temperatura imi indica 90-95 grade... ceea ce nu corespunde cu ceasul din bord.
Aveti idee ce ar putea sa aiba ceasul din bord?
WGX
Am pus si eu mana pe un set din acela de ceasuri, si vreau sa le montez deasupra la torpedou, smile.gif, iar pe cele din bord, le voi anula si in locul lor, eventual, in timp, voi face locasuri pentru diferiti martori luminosi. Intrebarea este urmatoarea: legaturile sunt exact cum le-am notat eu in poza?[attachmentid=1627726439]


L.E: Multumesc domnului Minel pentru informatii. cheers.gif
Minel
Da ,este corect !
mihai7575
QUOTE(WGX @ 2 Jun 2011, 09:06)
Am pus si eu mana pe un set din acela de ceasuri, si vreau sa le montez deasupra la torpedou, smile.gif, iar pe cele din bord, le voi anula si in locul lor, eventual, in timp, voi face locasuri pentru diferiti martori luminosi. Intrebarea este urmatoarea: legaturile sunt exact cum le-am notat eu in poza?[attachmentid=1627726439]
L.E: Multumesc domnului Minel pentru informatii.  cheers.gif
*


cele 2 fire rosii sunt ptr alimentare,iar cele negre din mijloc sunt pentru masa,restul e corect smile.gif
WGX
Va multumesc pentru ajutor, desi nu am legat vreodata asa ceva la masini, pentru ca nu m-am lovit de ele.
xzibit_ex2005
-Am facut si eu rost de un set de ceasuri presiune ulei si apa, toate bune si frumoase. -sonda presiune ulei am pe 2 masini.
-am conectat ceasul presiune ulei pe ambele masini, la sonda respectiv +.-.\

-problema care mi se pare ca e si as vrea sa aflu daca asa trebuie sa indice
am legat direct la baterie + si cu motorul oprit ceasul meu sta la 2 bari si cand e pornit creste la 6 bari si scade la oprire inapoi la 2 bari, pe o masina la 6 bari are o usoara urcare la acelerare.

eu zic ca e defect ceasul presiune.

dar nu gasesc nicaieri pe forumuri cat trebuie sa indice exactca sa mi se confirme:
-oprit cati bari
-la relanti cati bari
- accelerat 5000 rpm cati bari

daca cineva ma poate ajuta cu valori ii multumesc anticipat.

bygy007
ai pus doar + minus nu i-ai dat?
xzibit_ex2005
am conectat toate firele corect. fara minus nu mai indicau nic daca era... am legat + direct la baterie ma refeream ca nu e pe contact, si stau aprinse tot timpul.

valorile normale ale ceasurilor m-ar interesa
M.C.
Fa o proba.
Desfa firul care merge la traductor,si lasa-l liber.
La manometru trebuie sa fie acul la 0 .
Apoi pune firul acesta la masa.
La manometru acul trebuie sa fie la maxim .
Daca este asa,inseamna ca problema este de la traductorul de presiune montat pe blocul motor.
Spor la treaba.
xzibit_ex2005
am fost si am facut asa, cu motorul oprit.

cand am conectat toate la locul lor sta la 2 bari ceasul, cand am scos firul traductorului a cazut la 0 iar cand l-am pus la masa nu a reactionat ramanand tot la 0
vladut88
inseamna ca nu ai luat masa de unde trebuie ,ia direct de pe baterie
xzibit_ex2005
direct de la baterie am luat curent doar nu am tras fire inauntru ca nu a avut masina ceasuri. pe amandoua masini la fel a fost si arata de la 2 bari la conetare
bygy007
incearca si cu alta sonda apoi ceas poate unul din ele este defect
xzibit_ex2005
pai am 2 sonde diferite am scris sus ,pe 2 masini 2 baterii, 2 instalatii electrice... pe ambele sare repede la 2 bari cand e conectat si creste la pornire la 6 bari, eu banuiesc ceasul de asta am zis poate stie cineva valorile standard ale ceasurilor
alinworm
ok! din ce am inteles pana acum...
Pentru a conecat cele 2 ceasuri (ulei+ apa), fara a pune T-uri, pot folosi sonda de apa deja existenta pt becul din bord, aceeasi treaba nemaifiind valabila pentru sonda de ulei, care trebe inlocuita. corect?
bygy007
sondele de ceasuri sint diferite ca si constructie fata de cele pentru becuri

aici este vorba de ambele
alinworm
cum le pot deosebi? un cod ceva....
bygy007
pai aia de ulei arata asa[attachmentid=1627754298]

iar aia de temperatura cu aparatul de masura , pe rezistenta trebuie sa dea undeva peste 50 ohmi daca o incalzesti trebuie sa scada
alinworm
se mai gasesc la piese auto sau treb sa merg pe la dezmembrari?
bygy007
ar trebui sa se gaseasca
Ov
Cine a montat ceasuri suplimentare, la ulei a conectat si beculetul din ceas (cel de avarie la presiunea de ulei)? Daca da, unde? Direct la sonda de bec in paralel cu ala din bord?
krapcarasu
da, merg puse in paralel
alinworm
ok! Am gasit la piese auto senzor temperatura apa ceas (38 RON) de Electroprecizia. Erau si unele de import mai ieftine dar am zis sa iau de origine. Cele pt ulei erau mai scumpe (48 RON) si nu am luat. Am mers la dezmembrari si am luat gratis vreo 2 buc cu tot cu T-uri. Acum trebuie doar sa le montez. O sa iau + de la contact, sper sa fie bune sondele pt ceasurile mele.
Ov
hmmm, n-am mai dat pe aici. Am montat ceasurile (inclusiv becul pt ulei) si merg minunat wink.gif
Multumesc
r3d
daca le vei lega pe amandoua pe aceeasi sonda iti va arata mai putin tio spun din propie experienta smile.gif. sonde separate e cel mai bine eu unu am scos sondele care aprinde martori in bord ca sa nu ma complic cu alte adaptari smile.gif
Ov
Era vorba de sonda de bec, deci n-are ce sa-mi arate mai putin, ala ori se aprinde, ori nu se aprinde. Oricum nu conteaza pt ca am facut deja cablajul si totul merge minunat smile.gif
alinworm
am luat si eu ceasuri apa/ulei, sonde tot. Abia astept sa le montez. Pacat ca nu prea am timp sad.gif
alinworm
help! am incercat sa montez ceasurile si nu merg, codul scris pe spatele ceasurilor nu este acelasi ca cel pe sonde. De la asta sa fie?

16 Jan 2012, 18:37:
intrebare: sondele pt ceasurile din bordul de CN, de exemplu, se potrivesc la ceasurile alea rotunde de pe daciile vechi?
bygy007
sondele sint aceleasi ca sa verifici ceasurile pui la masa firul de la sonda trebuie sa indice maxim daca nu nu ai facut legaturile bine
alinworm
am pus "-" la borna sondei dar tot nu indica nimic. becurile din interiorul ceasurilor se aprind.
bygy007
ceasul este format din 2 bobine , una este alimentata permanent si una cu + si minusul il ia de la sonda
cu un aparat masori intre cei 3 pini , intre 2 pini trebuie sa iti dea o rezistenta dubla fata de de celelalte pentru exemplificare iti pun o schema
alinworm
ok, am inteles cum functioneaza, dar tot nu imi indica nimic cand leg la masa firul ce vine de la sonda. blink.gif
bygy007
incearca sa schimbi intre ele + cu minusul , adica + sa il pui pe mijloc si minus in stinga
rusugxg
Scuze ca ma bag si aici.
Asa cum a desenat si bygy007 mai sus, trebuie facuta diferenta intre contactele respective (desenate ca niste intrerupatoare) si care corespund mano- si termo-contactului si sondele (figurate ca niste rezistenta variabile) pentru ulei si temp. apa.
Contactele aprind becurile, iar sondele "misca" acele.
Nu mai tin minte daca ceasurile au si iluminare pt noapte, altfel ar trebui un plus comun si 2 minusuri (unul de la contact si unul de la sonda) pentru fiecare ceas.
PH-06-BOA
Pai tu, dai la masa firul care vine de la sonda? Adica tu dai la masa sonda? Firul care iese din ceas , trebuie dat la masa. In ceas, una din bobine aduce acul la zero, cealalta deviaza acul in functie de fermitatea de masa, data de sonda. Tu, dand la masa firul ce merge la sonda, simulezi indicatia maxima.

<span class='edit'>29 Jan 2012, 19:45:</span>
Rusule, cam incurci omul. Pentru tine e bine, dar el nu prea realizeaza, care contact. Nu contactul de la cheie, ca ala n-are minus. La ceas, plusurile sunt doua. Unul pentru o bobina (de la contact) si altul pentru bec, care vine de la pozitie. Minusul e unul singur, adica masa, iar cealalta (a treia) borna, merge la sonda. Ce minus de la contact mai vezi? E vorba de ceasuri.
alinworm
cum testez ceasurile cu un multimteru?
bygy007
masori rezistentele bobinelor , intre 2 pini trebuie sa ai rezistenta dubla fata de celelalte
alinworm
rezultate cu multimetrul pus in pozitia din poza:

ceas apa:
+ cu - =0,74
+ cu SONDA = 0,14
- cu SONDA = 0,59

ceac ulei :

+ cu - =0,55
+ cu SONDA = 0,14
- cu SONDA = 0,42

Si mai am inca un ceas Voltmetru care insa la fel nu functioneaza mad.gif
Am atasat o poza cu el. Cand pun Ohmetrul pe el nu imi arata nimic.
alinworm
inca astept raspuns..... rolleyes.gif
BN96FLO
Salut!nu are nimeni de vanzare un bord de dacia 1310(carcasa bord) cu locul pentru ceasurile acelea de apa si ulei din fabricatie?Astept poze si un pret
alinworm
ceasurile pe care am vrut sa le montez initial erau blocate si nu au functionat! Noroc ca am primit un cadou : cateva ceasuri de ulei, apa si un voltmetru pe care nu am reusit sa il fac sa functioneze! Doua din ceasuri erau noi noute dar erau de 24 V. Le am montat, in schimb, pe cele de 12 V care functioneza perfect!!!! Cel de ulei sta la relanti undeva la 2 iar cand accelerez ajunge la 4. Zic ca e ok. Temperatura este undeva intre 80-90 grade C.
Pentru ca sa folosesc in continuare si sonda pentru bec am montat un T pe care am pus ambele sonde! La apa am pus doar sonda pt bec! Becul din ceasul pt ulei il folosesc pentru incarcare alternator.Sta aprins cand pun contactul la pornire si se stinge dupa ce alternatorul incepe sa incarce
Cateva poze.....
alinworm
merg ceva leduri sa pun pe ceasurile astea? am auzit ceva de ba9s, si a pus cineva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.