vladut88
25 Oct 2009, 22:13
cauta la dezmembrari
BR-10-TCM
26 Oct 2009, 19:27
Eu l-am luat (l-am cumparat) de la un mecanic batran, si porma l-am montat, iar T-ul e original
. Am fost si la magazin si am intrebat de T-eu si mi-au spus ca nu se mai gasesc maruntisuri dinastea.
BH 59 FIF
26 Oct 2009, 19:42
Cei doi martori de langa ceasul de apa de unde i-ai luat? Sunt de Rocar/Raba? Ce indica cel de jos?
Am si eu o intrebare, in poza asta, care este sonda care indica temperatura si care este pentru martorul din bord pentru apa?
vladut88
5 Nov 2009, 21:42
cea DE jos parca (pe aia pt bec trebe sa scrie 108 grade celsius)
Aham.. nu stiam eu de ce nu-mi indica corect temperatura.. ca imi deschidea termostatul cand apa ajungea undeva pe la 120 pe ceas (fara a fierbe apa din vasul de expansiune). merci frumos, o sa le inversez maine.
Cioby92
29 May 2011, 11:21
Vreau sa montez un indicator de temperatra apa deoarece nu sunt sigur daca cel din bord functioneaza corect ( se ridica doar pana la semn). As dori sa stiu daca le pot lega pe amandoua la aceeasi sonda de temperatura, si sa indice corect.
bygy007
29 May 2011, 14:26
NU ! nu se poate, s-a mai discutat , fiecare ceas cu sonda lui
Cioby92
29 May 2011, 21:43
Azi am montat ceasul din poze, de proba, doar am facut legaturile... la sonda am scos firul de la ceasul din bord si am un fir de la ceasul din poze. Am dat o tura cu masina, temperatura imi indica 90-95 grade... ceea ce nu corespunde cu ceasul din bord.
Aveti idee ce ar putea sa aiba ceasul din bord?
Am pus si eu mana pe un set din acela de ceasuri, si vreau sa le montez deasupra la torpedou,
, iar pe cele din bord, le voi anula si in locul lor, eventual, in timp, voi face locasuri pentru diferiti martori luminosi. Intrebarea este urmatoarea: legaturile sunt exact cum le-am notat eu in poza?[attachmentid=1627726439]
L.E: Multumesc domnului Minel pentru informatii.
mihai7575
2 Jun 2011, 15:22
QUOTE(WGX @ 2 Jun 2011, 09:06)
Am pus si eu mana pe un set din acela de ceasuri, si vreau sa le montez deasupra la torpedou,
, iar pe cele din bord, le voi anula si in locul lor, eventual, in timp, voi face locasuri pentru diferiti martori luminosi. Intrebarea este urmatoarea: legaturile sunt exact cum le-am notat eu in poza?[attachmentid=1627726439]
L.E: Multumesc domnului Minel pentru informatii.
cele 2 fire rosii sunt ptr alimentare,iar cele negre din mijloc sunt pentru masa,restul e corect
Va multumesc pentru ajutor, desi nu am legat vreodata asa ceva la masini, pentru ca nu m-am lovit de ele.
xzibit_ex2005
8 Aug 2011, 21:01
-Am facut si eu rost de un set de ceasuri presiune ulei si apa, toate bune si frumoase. -sonda presiune ulei am pe 2 masini.
-am conectat ceasul presiune ulei pe ambele masini, la sonda respectiv +.-.\
-problema care mi se pare ca e si as vrea sa aflu daca asa trebuie sa indice
am legat direct la baterie + si cu motorul oprit ceasul meu sta la 2 bari si cand e pornit creste la 6 bari si scade la oprire inapoi la 2 bari, pe o masina la 6 bari are o usoara urcare la acelerare.
eu zic ca e defect ceasul presiune.
dar nu gasesc nicaieri pe forumuri cat trebuie sa indice exactca sa mi se confirme:
-oprit cati bari
-la relanti cati bari
- accelerat 5000 rpm cati bari
daca cineva ma poate ajuta cu valori ii multumesc anticipat.
bygy007
8 Aug 2011, 21:47
ai pus doar + minus nu i-ai dat?
xzibit_ex2005
9 Aug 2011, 07:22
am conectat toate firele corect. fara minus nu mai indicau nic daca era... am legat + direct la baterie ma refeream ca nu e pe contact, si stau aprinse tot timpul.
valorile normale ale ceasurilor m-ar interesa
Fa o proba.
Desfa firul care merge la traductor,si lasa-l liber.
La manometru trebuie sa fie acul la 0 .
Apoi pune firul acesta la masa.
La manometru acul trebuie sa fie la maxim .
Daca este asa,inseamna ca problema este de la traductorul de presiune montat pe blocul motor.
Spor la treaba.
xzibit_ex2005
10 Aug 2011, 11:53
am fost si am facut asa, cu motorul oprit.
cand am conectat toate la locul lor sta la 2 bari ceasul, cand am scos firul traductorului a cazut la 0 iar cand l-am pus la masa nu a reactionat ramanand tot la 0
vladut88
10 Aug 2011, 18:34
inseamna ca nu ai luat masa de unde trebuie ,ia direct de pe baterie
xzibit_ex2005
10 Aug 2011, 20:39
direct de la baterie am luat curent doar nu am tras fire inauntru ca nu a avut masina ceasuri. pe amandoua masini la fel a fost si arata de la 2 bari la conetare
bygy007
10 Aug 2011, 21:28
incearca si cu alta sonda apoi ceas poate unul din ele este defect
xzibit_ex2005
11 Aug 2011, 07:30
pai am 2 sonde diferite am scris sus ,pe 2 masini 2 baterii, 2 instalatii electrice... pe ambele sare repede la 2 bari cand e conectat si creste la pornire la 6 bari, eu banuiesc ceasul de asta am zis poate stie cineva valorile standard ale ceasurilor
alinworm
26 Sep 2011, 11:12
ok! din ce am inteles pana acum...
Pentru a conecat cele 2 ceasuri (ulei+ apa), fara a pune T-uri, pot folosi sonda de apa deja existenta pt becul din bord, aceeasi treaba nemaifiind valabila pentru sonda de ulei, care trebe inlocuita. corect?
bygy007
26 Sep 2011, 21:48
sondele de ceasuri sint diferite ca si constructie fata de cele pentru becuri
aici este vorba de ambele
alinworm
2 Oct 2011, 21:39
cum le pot deosebi? un cod ceva....
bygy007
3 Oct 2011, 21:53
pai aia de ulei arata asa[attachmentid=1627754298]
iar aia de temperatura cu aparatul de masura , pe rezistenta trebuie sa dea undeva peste 50 ohmi daca o incalzesti trebuie sa scada
alinworm
4 Oct 2011, 09:13
se mai gasesc la piese auto sau treb sa merg pe la dezmembrari?
bygy007
4 Oct 2011, 19:54
ar trebui sa se gaseasca
Cine a montat ceasuri suplimentare, la ulei a conectat si beculetul din ceas (cel de avarie la presiunea de ulei)? Daca da, unde? Direct la sonda de bec in paralel cu ala din bord?
krapcarasu
16 Nov 2011, 11:34
da, merg puse in paralel
alinworm
5 Dec 2011, 15:54
ok! Am gasit la piese auto senzor temperatura apa ceas (38 RON) de Electroprecizia. Erau si unele de import mai ieftine dar am zis sa iau de origine. Cele pt ulei erau mai scumpe (48 RON) si nu am luat. Am mers la dezmembrari si am luat gratis vreo 2 buc cu tot cu T-uri. Acum trebuie doar sa le montez. O sa iau + de la contact, sper sa fie bune sondele pt ceasurile mele.
hmmm, n-am mai dat pe aici. Am montat ceasurile (inclusiv becul pt ulei) si merg minunat
Multumesc
daca le vei lega pe amandoua pe aceeasi sonda iti va arata mai putin tio spun din propie experienta
. sonde separate e cel mai bine eu unu am scos sondele care aprinde martori in bord ca sa nu ma complic cu alte adaptari
Era vorba de sonda de bec, deci n-are ce sa-mi arate mai putin, ala ori se aprinde, ori nu se aprinde. Oricum nu conteaza pt ca am facut deja cablajul si totul merge minunat
alinworm
4 Jan 2012, 14:59
am luat si eu ceasuri apa/ulei, sonde tot. Abia astept sa le montez. Pacat ca nu prea am timp
alinworm
16 Jan 2012, 18:22
help! am incercat sa montez ceasurile si nu merg, codul scris pe spatele ceasurilor nu este acelasi ca cel pe sonde. De la asta sa fie?
16 Jan 2012, 18:37:
intrebare: sondele pt ceasurile din bordul de CN, de exemplu, se potrivesc la ceasurile alea rotunde de pe daciile vechi?
bygy007
16 Jan 2012, 23:13
sondele sint aceleasi ca sa verifici ceasurile pui la masa firul de la sonda trebuie sa indice maxim daca nu nu ai facut legaturile bine
alinworm
17 Jan 2012, 19:01
am pus "-" la borna sondei dar tot nu indica nimic. becurile din interiorul ceasurilor se aprind.
bygy007
17 Jan 2012, 23:19
ceasul este format din 2 bobine , una este alimentata permanent si una cu + si minusul il ia de la sonda
cu un aparat masori intre cei 3 pini , intre 2 pini trebuie sa iti dea o rezistenta dubla fata de de celelalte pentru exemplificare iti pun o schema
alinworm
19 Jan 2012, 22:53
ok, am inteles cum functioneaza, dar tot nu imi indica nimic cand leg la masa firul ce vine de la sonda.
bygy007
20 Jan 2012, 16:36
incearca sa schimbi intre ele + cu minusul , adica + sa il pui pe mijloc si minus in stinga
rusugxg
20 Jan 2012, 17:12
Scuze ca ma bag si aici.
Asa cum a desenat si bygy007 mai sus, trebuie facuta diferenta intre contactele respective (desenate ca niste intrerupatoare) si care corespund mano- si termo-contactului si sondele (figurate ca niste rezistenta variabile) pentru ulei si temp. apa.
Contactele aprind becurile, iar sondele "misca" acele.
Nu mai tin minte daca ceasurile au si iluminare pt noapte, altfel ar trebui un plus comun si 2 minusuri (unul de la contact si unul de la sonda) pentru fiecare ceas.
PH-06-BOA
29 Jan 2012, 19:37
Pai tu, dai la masa firul care vine de la sonda? Adica tu dai la masa sonda? Firul care iese din ceas , trebuie dat la masa. In ceas, una din bobine aduce acul la zero, cealalta deviaza acul in functie de fermitatea de masa, data de sonda. Tu, dand la masa firul ce merge la sonda, simulezi indicatia maxima.
<span class='edit'>29 Jan 2012, 19:45:</span>
Rusule, cam incurci omul. Pentru tine e bine, dar el nu prea realizeaza, care contact. Nu contactul de la cheie, ca ala n-are minus. La ceas, plusurile sunt doua. Unul pentru o bobina (de la contact) si altul pentru bec, care vine de la pozitie. Minusul e unul singur, adica masa, iar cealalta (a treia) borna, merge la sonda. Ce minus de la contact mai vezi? E vorba de ceasuri.
alinworm
25 Feb 2012, 19:47
cum testez ceasurile cu un multimteru?
bygy007
25 Feb 2012, 22:54
masori rezistentele bobinelor , intre 2 pini trebuie sa ai rezistenta dubla fata de celelalte
alinworm
27 Feb 2012, 20:22
rezultate cu multimetrul pus in pozitia din poza:
ceas apa:
+ cu - =0,74
+ cu SONDA = 0,14
- cu SONDA = 0,59
ceac ulei :
+ cu - =0,55
+ cu SONDA = 0,14
- cu SONDA = 0,42
Si mai am inca un ceas Voltmetru care insa la fel nu functioneaza
Am atasat o poza cu el. Cand pun Ohmetrul pe el nu imi arata nimic.
alinworm
19 Mar 2012, 23:12
inca astept raspuns.....
BN96FLO
21 Mar 2012, 15:38
Salut!nu are nimeni de vanzare un bord de dacia 1310(carcasa bord) cu locul pentru ceasurile acelea de apa si ulei din fabricatie?Astept poze si un pret
alinworm
4 May 2012, 22:21
ceasurile pe care am vrut sa le montez initial erau blocate si nu au functionat! Noroc ca am primit un cadou : cateva ceasuri de ulei, apa si un voltmetru pe care nu am reusit sa il fac sa functioneze! Doua din ceasuri erau noi noute dar erau de 24 V. Le am montat, in schimb, pe cele de 12 V care functioneza perfect!!!! Cel de ulei sta la relanti undeva la 2 iar cand accelerez ajunge la 4. Zic ca e ok. Temperatura este undeva intre 80-90 grade C.
Pentru ca sa folosesc in continuare si sonda pentru bec am montat un T pe care am pus ambele sonde! La apa am pus doar sonda pt bec! Becul din ceasul pt ulei il folosesc pentru incarcare alternator.Sta aprins cand pun contactul la pornire si se stinge dupa ce alternatorul incepe sa incarce
Cateva poze.....
alinworm
16 Jul 2012, 11:27
merg ceva leduri sa pun pe ceasurile astea? am auzit ceva de ba9s, si a pus cineva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.