Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ceasuri.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
Adrian_Boy
Am pus mana pe aceste ceasuri, sunt noi noute, cred ca se vede si din poze blush.gif
pana sa le montez pe masina (de fapt electricianul meu) vreau sa stiu daca dau mult pe ele, anume 30 de lei, sunt de la un nene de incredere wink.gif
Se vede pana si vopseaua rosie pe la piulite la locul ei.

[attachmentid=1627479377][attachmentid=1627479378][attachmentid=1627479379]
motanpaul
Si eu mi-am pus asa ceasuri pe masina, exact la fel. A mele nu sunt noi, aproape noi, dar arata bine. Eu le-am luat gratis tongue.gif . Deoarece duceam masina a unui mos la fier, si m-am oprit si pe la mine acasa vreo 30 minute in care am luat piese de pe acea dacie ..... Oricum frumoase ceasuri.
Adrian_Boy
Merci, un pret in magazin, noi ???
motanpaul
Preturi nu stiu......... sad.gif
Victoras2001
Vezi ca se cam incalzeste apa. tongue.gif
nelu_1985
Adriane, nu cumva ai ceasuri cu turometru la masina momentan, dupa semnatura asa ar trebui sa ai (TLX), daca vrei sa pui si ceasurile astea, nu o sa-ti indice bine decat daca le deconectezi pe celelelte, nu poti lega cate 2 ceasuri pe o sonda ca o sa apara niste nereguli la indicatie, a explicat liviu undeva pe un topic exact, nu gasesc acum topicul.

L.E. nu iti indica bine cesurile actuale, sau de ce vrei sa le inlocuiesti?
Minel
QUOTE(nelu_1985 @ 28 Oct 2008, 22:01)
Adriane, nu cumva ai ceasuri cu turometru la masina momentan, dupa semnatura asa ar trebui sa ai (TLX), daca vrei sa pui si ceasurile astea,
L.E. nu iti indica bine cesurile actuale, sau de ce vrei sa le inlocuiesti?
*




Nu o sa ii indice corect fiindca ii se injumatateste semnalul dat de sonda

Si poate monta si acele ceasuri daca mai monteaza 2 sonde , una de apa si una de ulei icon_mrgreen.gif , ca la mine !!! smile.gif
Adrian_Boy
@nelu
indica oarecum bine ceasurile actuale, dar vreau sa vad si presiunea uleiului
si am vazut masini care au asa ceva montate impreuna cu ceasurile standard wink.gif

@minel
stie ce stie, a rasfoit bine topicurile biggrin.gif
Minel
QUOTE(Adrian_Boy @ 29 Oct 2008, 09:00)
si am vazut masini care au asa ceva montate impreuna cu ceasurile standard wink.gif

*



Adica asa .... rolleyes.gif

Cipiotul
@Minel ... si niste poze cu sondele(2) montate ai ?
intreb ca si eu am montate acele ceasuri ... in bord merge cel de ulei (nu merge apa)... cele suplimentare invers (merge apa nu merge uleiul) :|
sfaturi ce si unde sa verific ? mersi
Minel
QUOTE(Cipiotul @ 29 Oct 2008, 11:40)
@Minel ... si niste poze cu sondele(2) montate ai ?
intreb ca si eu am montate acele ceasuri ... in bord merge cel de ulei (nu merge apa)... cele suplimentare invers (merge apa nu merge uleiul) :|
sfaturi ce si unde sa verific ? mersi
*





Fiecare sonda cu ceasul sau , si ai rezolvat problema wink.gif
Cipiotul
ma interesa cum ar trebui sa arate sondele alea montate (adica sonda si ceasul) si ce modificari ar trebui aduse ... daca trebuie aduse modificari ...
Minel
QUOTE(Cipiotul @ 29 Oct 2008, 12:07)
ma interesa cum ar trebui sa arate sondele alea montate (adica sonda si ceasul) si ce modificari ar trebui aduse ... daca trebuie aduse modificari ...
*




Pt a avea toate ceasurile functionale , am montat 2 sonde pt indicarea presiunii uleiului ,
-una langa pompa de benzina , o aveam deja din fabrica
- a doua langa filtrul de ulei , (aveam doar manocontact) acolo am montat un "T" ca la cele mai de tip vechi , sonda + manocontact , astfel am rezolvat problema cu indicatoarele de presiune ulei

La apa se vede clar un "T"- montat pe chiuloasa pt a ingloba cele 2 sonde pt indicarea temperaturii si atat .. si in poza nu se poate vedea , si manocontactul de la apa (dupa acel T )

Ma rog cablajul l-am facut dinainte pt ceasurile aditionale , apa-ulei , iar pt cele din bord era deja existent din instalatie smile.gif



Atasez poza , pt o mai buna exemplificare
bomba_11980
off-topic: Minel - WAW ohmy.gif cred ca e cel mai curat motor vazut vreodata - cum reusesti ???
nelu_1985
Minele, adrian nu are locasul ala pentru montarea sondei de ulei langa pompa de benzina, el are model vechi de bloc, si langa filtru deja are T-eu unde are manometru si sonda, ar trebui sa mai puna un T-eu sau sa faca o adaptare la cel existent sa il gaureasca in mijloc si sa mai puna un manometru, cat despre cel de temperatura se rezolva rapid.
Adrian_Boy
Hmmm, ma intreb cum au altii care au modelul meu dry.gif
poate gasim pe unul sa ne zica, pana ajung cu masina la electrician biggrin.gif
Adrian_Boy
Nu-mi da si mie nimeni o rezolvare cum pot sa montez ceasurile suplimentare?

Intradevar, la apa i-mi mai trebuie o sonda in plus, pentru ca am doua, una pentru ac si alta pentru led, asa mi-a zis electricianul.
Schimb chiuloasa ? mellow.gif
Minel
QUOTE(Adrian_Boy @ 4 Nov 2008, 13:57)
Nu-mi da si mie nimeni o rezolvare cum pot sa montez ceasurile suplimentare?

Intradevar, la apa i-mi mai trebuie o sonda in plus, pentru ca am doua, una pentru ac si alta pentru led, asa mi-a zis electricianul.
Schimb chiuloasa ?  mellow.gif
*



Si ce rezolvi daca schimbi chiuloasa ?? huh.gif


Ai nevoie de un T-eu , pt a monta 3 sonde pe chiuloasa , cum am eu montat rolleyes.gif , tocmai de aceea a si postat poza de mai sus ,

Tu ai acum pe chiuloasa 2 sonde , una pt indicarea temperaturii (la indicatorul de pe ceasuri ) si una (manocontact) pt aprinderea becului (ledului )

ydaniel
nu schimbi chiulasa.daca e nevoie doar capacul pt sonde;) la cele tip vechi era o singura gaura pt sonda.,la cele tip nou sunt 2 gauri:)
Minel
QUOTE(ydaniel @ 4 Nov 2008, 14:10)
la cele tip nou sunt 2 gauri:)
*



Ele are 2 gauri ..... dry.gif la capacul de la chiuloasa , doar ca vrea sa puna 3 sonde si cauta solutii !(2 pt temperatura si una becu' )
CriSTI68
o schema de montare se poate ?
ca sa stiu si eu cum sa le montez smile.gif
Adrian_Boy
Asta e capacul cu sonda pe care il am, deci trebuie sa-l schimb, in spatele acelui capac ce gasesc, pe acolo circula apa ?

Se gasesc, capace noi de cumparat, dar sonde noi ?
La partea cu uleiul cum se procedeaza mai exact ?
bygy007
Pentru ca cele 2 noi ceasuri sa functioneze trebuie inca 2 sonde legate in circuitul de apa ulei cu T ceva , schema de legatura este asta[attachmentid=1627481091]
Minel
QUOTE(bygy007 @ 4 Nov 2008, 20:23)
Pentru ca cele 2 noi ceasuri sa functioneze trebuie inca 2 sonde legate in circuitul de apa ulei cu T ceva ,
*




Exact
, asa am si eu , tocmai asta incerc sa TOT scot in evidenta , am postat si o poza pt a exemplifica postarile mele de mai sus ...... dry.gif

Recomand citirea sau recitirea postului 13 ...am scris (ma gandesc ) swatul de clar si detaliat ce si cum .. smile.gif
CriSTI68
eu renunt la ceasurile din bord de dragul unuia de injectie icon_mrgreen.gif
Adrian_Boy
Pare clar, mai ramane sa intreb de un T de apa, in concluzie nu mai trebuie sa schimb capacul ? biggrin.gif
Minel
QUOTE(Adrian_Boy @ 5 Nov 2008, 07:15)
Pare clar, mai ramane sa intreb de un T de apa, in concluzie nu mai trebuie sa schimb capacul ? biggrin.gif
*




Tu ce crezi , asteapta nervos.gif ..

Aaa si nu intreba de T-ul ala de apa , confectioneaza-l smile.gif iar cu sonda de la ulei ce faci ??? blink.gif
Adrian_Boy
Am fost azi la magazin sa intreb de acel T, dar mi-au zis ca nu prea ar exista asa ceva si mi-a sugerat, sa-mi schimb capacul de acolo, sa fie cu 2 gauri, care costa 3-4 lei si nu-l aveau la vanzare sad.gif
Minel, cum sa confectionez acel T-eu ?

PS- greu de gasit si acel T de la ulei sad.gif
Minel
QUOTE(Adrian_Boy @ 5 Nov 2008, 09:52)
Am fost azi la magazin sa intreb de acel T, dar mi-au zis ca nu prea ar exista asa ceva si mi-a sugerat, sa-mi schimb capacul de acolo, sa fie cu 2 gauri, care costa 3-4 lei si nu-l aveau la vanzare


*





Ce capac sa cumperi mai , ca tu il ai cu 2 gauri wacko.gif
T-ul de la apa trebe sa il confectionezi tu , nu sa il cumperi ca nu exista de cumparat , eu l-am gasit la REMAT ,doar l-am curatat si vopsit si montat pe masina rolleyes.gif

Iar T-ul de la ulei , il gasesti la dezmembrari ,etc ..

Apropo , tu nu ai acel T-eu, langa filtru de ulei ???
nelu_1985
Asta ii explicam si io Minele in primele posturi, T-eu la apa isi poate pune, ca are 2 gauri in capac la chiulasa, ii mai complicat la ulei, ca el are deja un T-eu (pentru sonda si manometru de presiune), ar trebui facut un alt T-eu cu 3 ramificatii sa poata conecta si al 2-lea monometru...o idee...[attachmentid=1627481215]
Minel
QUOTE(nelu_1985 @ 5 Nov 2008, 11:18)
ar trebui facut un alt T-eu cu 3 ramificatii sa poata conecta si al 2-lea monometru...o idee...[attachmentid=1627481215]
*




Nu are cum sa mearga ceea ce ai desenat tu deoarece mai trebe sa montezi acele sonde si pe blocul motor ,

Sti foarte bine cu ii acel T-eu de la ulei , pe laterale sunt montate indicatorul de presiune (bulbul ) si manocontactul iar in mijloc este acel surub gaurit pt infiletarea ansamblului (T-ului ) in bloc .... dry.gif

Ar mai fi sa sa gaureasca si sa fieteze locasul din bloc de langa pompa de benzina (cum sunt la masinile ale noi ) dar si acolo ar presupune o gramada de munca ...


Daca nu vrea sa se complice atat , ii mai simplu , deconecteaza mufele de la ceasurile indicatoare din bord si le monteaza pe cele clasice apa-ulei... sleep.gif

Din pacate cam asta e... sad.gif

Pt apa am postat mai jos cu arata acel T-eu ..
nelu_1985
ai dreptate, bine ca s-ar putea da o gaura in T-eu mai sus sau mai jos pentru sonda, dar o alta varianta posibila ar fi 2 T-euri normale...al doilea infiletat intr-o pozitie a celui infiletat in bloc
Minel
QUOTE(nelu_1985 @ 5 Nov 2008, 22:18)
ai dreptate, bine ca s-ar putea da o gaura in T-eu mai sus sau mai jos pentru sonda, dar o alta varianta posibila ar fi 2 T-euri normale...al doilea infiletat intr-o pozitie a celui infiletat in bloc
*



Sau , cel mai simplu si fara batai de cap , renunta la manocontact (martorul din bord de la ulei ) si monteaza inca o sonda pt indicarea presiunii si gata .. happy.gif

Ca nu o sa i se mai aprinda martorii apa-ulei la punerea contactului, ii alta treaba ...
XphaN
eu nu inteleg.. unde se leaga firele de la martorii de apa si ulei la motor?

Imi cer scuze dar sunt mai nou in d'ale Daciei..
ro0ter
Uite, eu am o problema de cateva saptamani: mi s-a ars becul (sau a zburat vreun fir) de la ceasul de apa. Cum se dau jos ceasurile astea?
bomba_11980
QUOTE(ro0ter @ 13 Oct 2009, 08:20)
Uite, eu am o problema de cateva saptamani: mi s-a ars becul (sau a zburat vreun fir) de la ceasul de apa. Cum se dau jos ceasurile astea?
*




Pentru a schimba becul de la apa nu e nevoie sa dai ceasurile jos - daca ai o mana mai subtire se pot schimba - eu avand born CN mi-a luat ceva timp sa ajung pana acolo..dar l-am schimbat cu injuraturile de rigoare biggrin.gif
BH 59 FIF
Indicator temperatura ulei a montat cineva? Am cautat prin diferite magazine sonda pentru temperatura ulei dar nu am gasit. Asa ca am achizitionat o sonda de temperatura apa. De asemenea am achizitionat si un buson de scurgere ulei. Ochiometric, par sa aiba aceleasi dimensiuni iar pasul filetului e la fel. Cand ajung acasa le masor cu sublerul. Ce ziceti, daca montez sonda in locul busonului de scurgere va indica corect? Adica este asta pozitia optima?
Adrian_Boy
Cu ce te ajuta sa stii ce temperatura are uleiul, care sunt beneficiile ?
nelu_1985
am mai vazut la un batranel pe o dacie 1310 o sonda de temperatura montata in locul busonului de scurgere; ma gandesc ca n-are cu ce sa influenteze faptul ca se scalda-n ulei nu in amestec apa-antigel, oricum lichidul de racire e si el putin uleios.
BH 59 FIF
QUOTE(Adrian_Boy @ 13 Oct 2009, 13:26)
Cu ce te ajuta sa stii ce temperatura are uleiul, care sunt beneficiile ?
*



In primul rand, am un indicator de temperatura ulei cu care nu prea am ce face smile.gif. In al doilea rand, tot timpul am avut o curiozitate in legatura cu temperatura uleiului in motor in diferite ipostaze/turatii/regim de mers. Cam atat.
baranga
demult vroiam sa fac acceasi treaba;aveam un ceas temperetura ulei motometer si sonda doar ca am pierdut ceasul;sonda tot la buson vroiam sa o prins.
mult succes wink.gif
BH 59 FIF
Revin cu noutati. Am montat ceasul indicator insa am amanat montarea sondei de temperatura pe saptamana viitoare. Am luat decizia asta pe considerentul ca am preferat sa montez sonda de temeratura pe care am primit-o odata cu indicatorul - poza 3 -, renuntand la cea de apa - poza 5 -. Asta presupune realizarea la strung a unei piese cu diametrul si filetul busonului de scurgere - poza 4 -, dar in care sa infiletez noua sonda. Teoretic suna bine, acum sa vedem ce va iesi. Am legat indicatorul pe contact. Are functie de auto testare la pornire, deci tind sa cred ca am nimerit-o. biggrin.gif
BH 59 FIF
Am ajuns azi si pe la strungar. Piesa m-a costat 12 Ron (cu toate ca am crezut ca va fi mai mult). Sunt totusi cam nelamurit. Nu stiu daca in forma actuala sonda va inregistra corect temperatura avand in vedere ca "iese" doar vreo 2 mm din corpul surubului. Cu alte cuvinte, doar acei 2 mm vor intra in contact cu uleiul. Ar mai fi inca o chestie: toata lumea ma sfatuieste sa pun si saibe/garnituri de cupru. Cica s-ar impune sa fac asta pentru a nu avea scurgeri de ulei. Nu prea imi vine sa schimb uleiul de doua ori in doua zile asa ca ii rog pe cei care au mai facut asa ceva sau pe de alta parte care inteleg mai bine decat mine chestiile astea sa ma lamureasca. Raman dator baieti. Pun si niste poze pentru eventualitatea in care nu m-am facut inteles.
baranga
iti va indica corect si bineinteles ca vei folosi saibi de cupru pe care le decalesti(le incalzwsti pe aragaz si le racesti in apa rece;
bygy007
tai o sticla de 5L un pic pe lungime (o pui culcata ) de preferat cele patrate ii tai o fata , desfaci busonul scurgi uleiul , pui dopul nou , apoi ii pui uleiul la loc ,
e greu?
BH 59 FIF
N-ar fi foarte greu, da' nu prea am timp de stat sub ea in perioada asta. Asa ca daca pot sa evit asta, mi se pare varianta oportuna biggrin.gif
bygy007
pai nu dureaza mai mult de 5 minute operatia , ce tu astepti sa se scurga de tot (picatura?)
BH 59 FIF
Am finalizat "operatiunea". In seara am montat sonda de temperatura (si cu ocazia asta am schimbat si uleiul). Multe multumiri userului JWF pentru sprijinul acordat. Concluzia: in regim de trafic urban relaxat (am mers cam 20 de minute) temperatura uleiului ajunge la 80 de grade.

L.E: Urmatorul pas, modina si radiator de ulei biggrin.gif
BR-10-TCM
Salut, eu nu am sonda langa pompa de benzina, am numai ceal de la filtru de ulei si vreau sa pun in functiune ceasul rotund adaugat in bord, deocamdata functiuneaza numai beculetu, martoru. Am auzit ca imi trebuie T-ul acela ca sa functioneze si ceasul, e adevarat? Vreau detalii va rog.

25 Oct 2009, 14:57:
Am cumparat T-ul si acum imi trebuie sonda de la ceas de presiune, manometrica. E cumva aia rotunda si mare ???
Danos
QUOTE(BR-10-TCM @ 24 Oct 2009, 20:45)
<span class='edit'>25 Oct 2009, 14:57:</span>
Am cumparat T-ul si acum imi trebuie sonda de la ceas de presiune, manometrica. E cumva aia rotunda si mare ???
*


De unde ai gasit T-ul acela pt ulei, as vrea sa pun si eu la masina, l-ai cumparat de la vreun magazin, vad ca esti tot din Braila smile.gif, poate imi spui si mie de unde ai facut rost de el.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2023 Invision Power Services, Inc.