Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montarea unui electroventilator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
cristidb
Cat de mare ar fi radiatorul, motorul nu trebuie sa mearga rece. Daca acul nu se ridica mai sus de sfertul scalei atunci termostatul e defect.
Radiatorul e bine sa fie cat mai mare, dar mai mult de 1 elecroventilator nu se justifica.
Eu am pe nova de Cu cu 3 randuri de celule(nu cred ca a pus dacia mai mare decat asta pe nici o masina). Cu toate astea la stopuri porneste electroventilatorul chiar si acum la 10 grade, dar le viteza niciodata nu porneste. Nici la 40 de grade si mers cu acceleratia in podea.
ydaniel
asa ziceam si eu ca este normal.deci bagy kid ai ceva la termostat verifica-l.daca este defect cumpara unul made in france-nu mai stiu exact cum se numeste dar pe ambalaj are parca 2 cai.din ala am si eu:)
ydaniel
cam ce pret are un electro-ventilator?recomandati sa fie produs de vreo firma?si termocupla scrie pe ea la cat "deschide''?
ydaniel
ce marca e termocupla ta?romaneasca de srl 8 ron,de uzina 20 de ron,si straineaza 13 ron
autom
ce marca e termocupla ta?romaneasca de srl 8 ron,de uzina 20 de ron,si straineaza 13 ron


Ce tip de termocuplla straina se potriveste? Au acelasi filet?



am cumparat din tirg el.ventilator cu 400.000
termucupla din magazin 87.000
releu magazin 45.000

Mark18: era nou electroventilatorul?
eXtenSion
Nu am inteles, deci daca luam radiator + termocupla + elv de papuc le putem pune la berlina/break?
ydaniel
da radiatorul trebuie sa aibe gaura de termocupla.doar alea mici au:)
electroventilator nou de pitesti 70 de ron
gti98
QUOTE(bagykid @ 19 Nov 2005, 03:34)
nu stiu daca am zis , dar acul sta (90% din timpul cat functioneaza) undeva pe la juma si cand trece de jumatate porneste cupla , merge timp de 2-3 min si se opreste.

apropo de temp optima , nu mai stiu cum arata inainte sa montez chestia asta , cam cum sta acul la una fara termocupla(cu elice pe pompa de apa) ?

acum ca este frig i-am montat deja opturator pe jumatate de radiator deoarece in mers nu se ridica apa de sfert nici s-o bati ( poate ca am schimbat si radiatorul , este din acela mare)
*



Termostatul ar trebui sa-ti tina motorul la temperatura normala. Radiatorul e dimensionat de constructor sa faca fata unui motor corect reglat. O rezerva nu strica, dar eu am patit-o: motorul se supraincalzea din cauza ca avea avansul reglat prea mic. Cu un radiator mare mergea, dar cu cel original (mai mic) trecea de 95 de grade si mergand la vale. Dupa reglajul corect al avansului a mers fara probleme si cu radiatorul original. Prost e ca nici aia de se dau mecanici nu prea le stiu si in loc sa elimine cauza umbla doar la efect. Si asa ajunge Dacia cu acumulator de camion, radiator de locomotiva, etc.
Obturatorul nu e absolut necesar in cazul unui termostat bun. Rolul lui nu e de a impiedica racirea excesiva a lichidului in radiator, cum cred multi, ci de a proteja carburatorul si galeria de admisie de givraj (depunerea de gheata gatuie motorul pana la oprire!) De-aia apare chiar in manualul de intretinere al producatorului (husa recomandata sub -10 grd).
Bafta!
ydaniel
la gaby avansul e reglat perfect.nu asta e singura cauza:motor uzat,ulei vascos,sau prea fluid..o groaza de cauze.
lord_sith
Salut, eu am avut electroventilator cu termocupla pe ea din fabrica, masina e din 90 pe export, acum am trecut la o elice de plastic, numai din cauza sunetului nasol scos de ventilator la pornire, multa lume mi-a spus ca am facut un pas gresit, si cam am de gand sa il pun la loc....Voi ce credeti? presupun ca raceste cat de cat si cand merg cu ea mai turata!!
ydaniel
stai asa :)de ce ai dat elv jos???
tarzy
QUOTE(lord_sith @ 27 Apr 2006, 14:40)
Salut, eu am avut electroventilator cu termocupla pe ea din fabrica, masina e din 90 pe export, acum am trecut la o elice de plastic, numai din cauza sunetului nasol scos de ventilator la pornire, multa lume mi-a spus ca am facut un pas gresit, si cam am de gand sa il pun la loc....Voi ce credeti? presupun ca raceste cat de cat si cand merg cu ea mai turata!!
*



ai facut o mare greseala ca ai renuntat la elvent

sistemul cu elice "pe direct" raceste cel mai mult cand nu e nevoie (turatie mare la viteza mare adica la curent de aer mare) si .... cel mai putin atunci cand e nevoie mare (la semafor - ai turatie mica dar ... nevoie de racire mare)

restul de avataje le gasesti aici, eu iti reamintesc doar faptul ca iarna castigi cca 10 minute la incalzire.

ydaniel
ma bucur tarzy,pt ca gandesti ca mine.eu sunt aproape de terminarea montarii elv:)
driverx
Am radiator mic (fara loc de termocupla). Nu sunt dispus sa investesc in alt radiator. Ce posibilitati am sa pun termocupla, dar pe furtunul de jos nu ala de sus cum lumea are prostul obicei sa il puna. Ma gandeam la o teava de cupru/aluminiu si o piulita de sudat pe acea teava, normal, dupa ce s-a dat in preaalabil o gaura. E fiabila metoda asta?
ydaniel
asa am si eu:0 da unde vrei sa o montezi:)eu pe ala de jos am montat-o.daca astept 3-4 zile bAg si niste poze:)
driverx
QUOTE(ydaniel @ 27 Apr 2006, 17:39)
asa am si eu:0 da unde vrei sa o montezi:)eu pe ala de jos am montat-o.daca astept 3-4 zile bAg si niste poze:)
*



O sa astept mai mult de 3-4 zile. tongue.gif Sa bagi poze
ydaniel
da.acuma mai trebuie doar cablat.am dat pe elv 73 de ron .e nou dar gasesti si modele mai performante si mai scumpe.reductia 2o de ron.termocupla 8 ron de la depozit.in rest.sa vad cum il cablez.
driverx
QUOTE(ydaniel @ 27 Apr 2006, 17:53)
da.acuma mai trebuie doar cablat.am dat pe elv 73 de ron .e nou dar gasesti si modele mai performante si mai scumpe.reductia 2o de ron.termocupla 8 ron de la depozit.in rest.sa vad cum il cablez.
*



Nu puteai sa iti iei un ELV SH de la dezmembrari dupa ce te-ai asigurat ca n-are joc in lagar?
cristigeo69
salut si eu am radiator(mare),electroventilator si o termocupla(nemomntate)intrebarea este cum trebuie legat electr. cu releu pe direct??? poate vine cineva cu o schema inginereasca.. biggrin.gif sau nu stiu astept idei.. unsure.gif
Giurisici Fabian
trebuie montat prin releu 12v-bobina releu-termocupla-masa iar celalalt circuit 12v-motor ELV-contact releu-masa
cristigeo69
QUOTE(Giurisici Fabian @ 27 Apr 2006, 11:42)
trebuie montat prin releu 12v-bobina releu-termocupla-masa iar celalalt circuit 12v-motor ELV-contact releu-masa
*


multumim domnule fabian worship.gif
lord_sith
aham..deci sambata il pun la loc!!
ydaniel
deci drivere asa mi-a mai zis un preten.dar eu nu sunt de acord cu aceasta conceptie.fiecare face ce vrea.dar daca se strica si motorul se caleaza?73 de ron am dat.am gasit factura.e nou si asta e:).eu il voi monta astfel:plus de la baterie-siguranta-elv-termocupla.termocupla-minus p baterie.
Giurisici Fabian
da bine acum parerile sunt impartite dar eu am vazut pe o dacie din 99 cu cablaj original dar fara elv si termocupla. Era trecuta termocupla prin releu.cand am montat la mine pe masina elv nou eu am masurat cu multimetru si la plecare motorul ia 12 amperi iar dupa ce intra in regim de turatie normal se stabilizeaza la 7 amperi s-ar putea sa se sudeze contactele de la termocupla ca este curent prea mare.acum fiecare face ce vrea decit am vrut sa dau un sfat
marius-gabriel
nici sa nu se gandeasca careva sa nu puna releu pt termocupla!
se va strica imediat termocupla!
ydaniel
bine,bine hai pun si eu:)
Giurisici Fabian
eu mi-am facut montajul asta la masina cu trei leduri martor in bord
verde pana la 65de grade
galben de la 65 la 93 de grade
rosu la peste 93 si pleaca elv-ul
am avantajul ca pot sa reglez cum vreau temperatura la care sa plece elv-ul
senzorul l-am bagat in capsula unei termocuple .pt un transfer de caldura bun intre corpul termocuplei si senzor am turnat inauntrul ei o seriga de pasta siliconica pt procesoare.nu s-a stricat niciodata de acu trei ani.
ydaniel
asa am luat releu pt faruri:0 da are 4 mufe.cum il cuplez?
Giurisici Fabian
wacko.gif
ydaniel
nu te supara.daR nu inteleg:contacte si bobina releu???
Giurisici Fabian
am luat o schema mai din spate din pag 1 a topicului sper sa nu se supere autorul dar vad ca nu le ai cu electrica si nu vreau sa te las in ceata.
Giurisici Fabian
1zhelp00.gif
Ci_co
Salutare ,
Am si eu o mare dilema am toata instalatia facuta tot fire mufa originale din fabrica dar radiator a fost schimbat si nu are termocupla pe el, e car este problema are forma sau locul unde ar trebui sa fie termocupla dar este acoperit !!! huh.gif
Radiatorul are marginile cu plastic si in dreapta jos are un cerc mai bombat unde vine termocupla tot acoperit cu plastic, acum eu va intreb cum naiba montez eu termocupla ???? dau gaura in plastic?? e ceva metal pe acolo ???
cristigeo69
QUOTE(Giurisici Fabian @ 1 May 2006, 11:05)
am luat o schema mai din spate din pag 1 a topicului sper sa nu se supere autorul dar vad ca nu le ai cu electrica si nu vreau sa te las in ceata.
*


fabian nu inteleg de ce mai trebuie intrerupator blink.gif ????
Giurisici Fabian
nu am facut eu schema dar ca sa-l pui pe direct in caz ca se strica termocupla
ydaniel
QUOTE(Ci_co @ 10 May 2006, 00:07)
Salutare ,
Am si eu o mare dilema am toata instalatia facuta tot fire mufa originale din fabrica dar radiator a fost schimbat si nu are termocupla pe el, e car este problema are forma sau locul unde ar trebui sa fie termocupla dar este acoperit !!! huh.gif
Radiatorul are marginile cu plastic si in dreapta jos are un cerc mai bombat unde vine termocupla tot acoperit cu plastic, acum eu va intreb cum naiba montez eu termocupla ???? dau gaura in plastic?? e ceva metal pe acolo ???
*


asa am si eu
deci trebuie sa iti faca cineva o teava de 10 cm lungime de da o gaura in ea sudeaza o piliuta si infiletezi termocupla in ea
marius-gabriel
si unde ai gasit teava de cupru asa groasa?
ydaniel
pai nu e cupru.e teava din fier:)
marius-gabriel
e tiganie atunci...
daca radiatorul e din Cu sau Al de ce sa ii pui fier?
plus ca rugineste smile.gif
era bine sa fi fost si Al, dar cine suda?
Giurisici Fabian
daca nu stiati exista INOX
ydaniel
nu am gasit inox la aceasta dim.am vrut si din al sa fac.ms blocu motor din ce e?:)lasa sa fie la mine asa decat cu scotch pe faruri:)))
marius-gabriel
blocul e din fonta smile.gif
in fine, eu ma gandesc totusi la o solutie cu ceva electronic daca nu gasesc cupru.
de inox cred ca as putea sa fac rost.
mai vad eu..
cristigeo69
fabian apelez si eu la bunavointa ta pentru ca maine vreau sa-mi montez radiatorul si electroventilatorul...in mare am inteles schema pusa de tine (ce-a cu intrerupator...nu aia a ta cu leduri ca mai pierdut DE TOT)dar nu stiu cum sa leg releul(cel din poze)!eu am un releu de la o alarma sper ca e bun...are 4 fire si anume:pe 86(fir rosu);pe 87a(fir portocaliu);85(fir negru)30(fir albastru) care si cum le leg??? blush.gif
Giurisici Fabian
dar nu apar pozele decit putin din ele.daca ai un ohmetru masoara pinii de la releu si vezi ca intre 2 pini trebuie sa ai o rezistenta de la bobina releului iar pe ceilalti nu trebuie sa ai nimic sau daca ai o sursa de 12V sau de la baterie cu 2 cabluri + si- incearca pe pini si vezi pe care face releul tac -tac aia sunt pinii de la bobina (daca nu te descurci da un msaj pe privat sa vorbim ) ceilalti 2 pini sunt de la contactele releului
cristigeo69
imi pare rau...netul e de vina sad.gif
marianrec
85, 86 - bobina releului
30 - comun
87 - normal deschis
87a - normal inchis
Giurisici Fabian
da trebuie sa fie un releu de vreo 12 A cel putin ca altfel e de rau ca elv ul consuma cam 7 A si la plecare are 12A pana intra in regim normal
cristigeo69
QUOTE(Giurisici Fabian @ 11 May 2006, 12:05)
da trebuie sa fie un releu de vreo 12 A cel putin ca altfel e de rau ca elv ul consuma cam 7 A si la plecare are 12A pana intra in regim normal
*


pe el scrie LD-12P
COIL: 12VDC
40A/30A 12VDC
ps:fabian ti-am dat niste mesaje!
Giurisici Fabian
ti -am trimis mes Cristi
driverx
Si eu ma gandesc sa imi pun, dar ma intreb, noi astia cu alternatoare de 36A de facem? Ca la relantiu mie de abia imi asigura necesarul pentru toti consumatorii (faruri, semnalizari, bec mers inapoi, aeroterma, bec stopuri, player) Daca mai punem cei 7A ai ELV, moare toata instalatia sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.