Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dupa metrou, camion si vapor... avion
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
gabize
nu matale, tataie! cool.gif cool.gif
Iulikk
QUOTE(Garett @ 16 Jan 2015, 22:09)
La ce departament lucrezi la DMHI?
*



Quality Control pe camera masini.
Garett
QUOTE(corbex @ 16 Jan 2015, 22:50)
Ofiter de legatura cu Daciaclub.
*


Asta stiam badie, da' ce grad ai? tongue.gif
Iulikk
Inspector QC smile.gif , cica.

Oricum, trag sa invat cat mai multe. Vreau sa ajung la Clasa sau Client pe viitor.
Garett
Sorry, aia cu gradul era pentru badia! biggrin.gif
Ai prins Okean-ul?
corbex
Pentru mine? Ei bine, am rang de dorobanț.
gabize
adicãtelea ejti beizadea? cã la televizor aºa le zice celor de pe dorobanþi... sleep.gif
Diac
https://unursinoras.wordpress.com/2012/07/0...or-eugen-maxim/

Povestea unui Mig 23 din fortele aeriene romane.
4x4
Squirrel
TransAsia Airways
UXE
Hai ca e bine smile.gif
Markos
Hai cã nu e bine
Markos
Nasol..
Diac
148 de persoane la bord. Si tocmai ce a fost greva la Lufthansa, culmea impotriva dezvoltarii diviziei de low cost.
DannyY
Da' cand NU e greva la Lufthansa? De cate ori trebuie sa schimb in Frankfurt am emotii.
Diac
https://twitter.com/flightradar24/status/580323498905702400

http://www.airfleets.net/flottecie/Germanw...active-a320.htm


Avionul cica era unul dintre cele mai vechi avioane din flota Germanwings. Livrat initial catre Lufthansa in 1990. Hmmmmmm, parca si BlueAir are avioane mai noi. dry.gif
Markos
Nasol ca a cazut într-o zona greu accesibila.

QUOTE
Selon des sources concordantes, l'appareil s'est écrasé sur le massif de l'Estrop.
Han Solo
a disparut de pe radar fara sa emita un mesaj de alarma.

e in munti, in hautes alpes, pe la 1800 de metri, intr-o zona foarte greu accesibila. muntii in jur ajung la peste 3000 de metri. hollande a spus deja ca nu sunt sperante de supravietuitori, ceea ce inseamna ca l-au vazut deja si e probabil bucati.
Markos
L-au vazut sigur, au trimis rapid frantujii cateva elicoptere în zona.

24 Mar 2015, 13:32:
QUOTE(Han Solo @ 24 Mar 2015, 13:30)
a disparut de pe radar fara sa emita un mesaj de alarma.
*


Cica ar fi fost un mayday/sos/uatevar din cockpit.
Han Solo
LE: ba cica pilotul a transmis la 10.47 'mayday mayday', care se trasmite cica in caz de pericol de moarte iminent. daca era doar o problema tehnica grava, insa fara pericol imediat, ar fi zis 'pan pan'.

zic 'spechalijtii' pe france 24.


LE: dap, se discuta daca a apucat sa spuna ceva. pana la urma se pare ca a transmis un semnal de alarma.
neumann
umbla vorba prin targ ca ar fi emis un short distress call la 10:49. "mayday" e pentru controlorii de trafic sa-i faca loc sa zbuare oriunde, ca a pierdut controlul.

Astia de la gwings sunt geniali. Mai ca le-as da linkul catre forumul unde sunt toate datele avionului pe care l-au pierdut.

QUOTE
Germanwings        ✔ @germanwings
Suivre
INFO: We have recently become aware of media reports speculating on an incident though we still do not have any own confirmed information...
12:52 - 24 Mars 2015


Flight: GWI16G BCN-DUS

VS -3500fpm when lost off FR and that was pretty constant all the way from cruise.
MSN 147
Markos
QUOTE(DannyY @ 24 Mar 2015, 13:19)
Da' cand NU e greva la Lufthansa? De cate ori trebuie sa schimb in Frankfurt am emotii.
*


Right

Bulanu' major e ca nu poate tonelu sa comenteze pe-aici a scapat.gif
Han Solo
QUOTE(neumann @ 24 Mar 2015, 13:35)
umbla vorba prin targ ca ar fi emis un short distress call la 10:49. "mayday" e pentru controlorii de trafic sa-i faca loc sa zbuare oriunde, ca a pierdut controlul.

Astia de la gwings sunt geniali. Mai ca le-as da linkul catre forumul unde sunt toate datele avionului pe care l-au pierdut.
Flight: GWI16G BCN-DUS

VS -3500fpm when lost off FR and that was pretty constant all the way from cruise.
MSN 147
*


deci cadea cu 1000 de m/minut cand l-au vazut ultima data pe radar...
Markos
Mda, se pare ca s-a dus repede jos..

QUOTE
"Il y a eu un appel de détresse enregistré a 10H47. Ce signal de détresse montrait que l'avion était a 5000 pieds, dans une situation anormale", indique Alain Vidalies, qui a précisé que le crash avait eu lieu "peu apres" ce signal.
UXE
UPDATE 14:02 Rãmãºiþele epavei au fost detectate de elicoptere în masivul Trois Eveches.

UPDATE 14:00 Aviaþia Civilã Germanã susþine cã sunt 154 de morþi în urma accidentului, potrivit RussiaToday.

UPDATE 13:56 Ministrul francez al Transporturilor confirmã faptul cã nu existã supravieþuitori ai accidentului aviatic


Markos
QUOTE
"Il s'agit d'une région tres montagneuse, un site sauvage oscillant entre 2000 et 3000 metres. C'est tres enneigé. Les secours vont nécessairement devoir utiliser des hélicopteres", explique-t-on dans une mairie. "C'est tres isolé", explique la propriétaire d'une chambre d'hôtes, sur la petite commune de Méolans. "Il faut depuis chez moi, une demi-heure de voiture et cinq heures de marche pour y accéder. Peu de gens ont du entendre quelque chose car c'est une zone inhabitée ".
UXE
QUOTE
Sindicatul controlorilor de trafic aerian din Franþa anunþã suspendarea preavizului pentru greva care ar fi trebuit sã înceapã mâine
Han Solo
mamaaaa, ce phutai si-ar fi luat daca pica pe greva. nici nu conta daca era vina lor sau nu.
Markos
Deși e mult prea devreme, douã chestii indicã o posibilã explozie la bord, conform specialiștilor:
- rãmãșițe deja descoperite pe o razã largã (vreo 4 comune)
- picaj violent
neumann
400 knots si 3500 fpm inseamna pana in 5 grade, practic nu a coborat atat de violent.
"Explosive decompression" nu inseamna neaparat explozie in sensul clasic tongue.gif
Markos
Daca e corect graficul de mai jos, ar fi cam 15 min între momentul în care a început sa piarda altitudine si mayday-ul din cockpit. Cam mult nedumerire.gif
neumann
QUOTE(avherald)
Radar data suggest the aircraft had reached FL380 about 3 minutes prior to leaving FL380 and descended from FL380 through FL110 in 8 minutes (average rate of descent 3375 fpm). The aircraft appeared to have levelled off at FL068 for one minute while on a northeasterly heading of 26 degrees true, mountains rise up to 8900 feet about 1nm north of the last reported aircraft position.


FL068 = 6800 ft versus 8900 ft muntele pe directia 26 NE.
Han Solo
QUOTE(neumann @ 24 Mar 2015, 14:36)
400 knots si 3500 fpm inseamna pana in 5 grade, practic nu a coborat atat de violent.

*


chiar, ai dreptate.
Markos
Pute a depresurizare.
Han Solo
a coborat ca sa rezolve problema si s-a lovit de munte? ar fi avut insa timp sa anunte.
Markos
Asta e ciudatenia.
marksman
Un incident asemanator, tot Airbus: http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=171411

Ultimul PDF de pe pagina aia e interesant.
neumann
asemanator ca era vorba tot de un avion. Altfel, nu prea se potriveste (senzorii aia nu ingheata fara anumite conditii speciale, iar daca ar fi inghetat, s-ar fi blocat la AoA "curent", fara vreun efect imediat asupra zborului).
marksman
Putem sa si citim inainte sa ne dam cocosi?
QUOTE
When Alpha Prot is activated due to blocked AOA probes, the flight control laws order a continuous nose down pitch rate that, in a worst case scenario, cannot be stopped with backward sidestick inputs, even in the full backward position


E drept ca acolo au inghetat sondele cand avionul era in urcare, deci foarte probabil sa aiba importanta in blocarea lor. In rest, dupa descrierea citata mai sus, cand sondele AoA se blocheaza (ambele!), activarea Alpha Prot comanda aplecarea continua a avionului in fata.
Markos
Hait, update mellow.gif

QUOTE
"L'équipage n'a pas émis de 'mayday'. C'est le contrôle aérien qui a décidé de déclarer l'avion en détresse car il n'avait plus aucun contact avec l'équipage et l'avion", a indiqué a l'AFP la Direction générale de l'aviation civile.
marksman
Alte surse (pprune) zic ca mayday-ul ar fi fost de fapt generat de squawk 7700 (cica "emergency"):
QUOTE
An Air France pilot flying over the area told France's BFM-TV that the German A-320 crew did not apprently declare an emergency to controllers. The "distress call" came from them setting the transponder to 7700
neumann
QUOTE(marksman @ 24 Mar 2015, 16:40)
Putem sa si citim inainte sa ne dam cocosi?
E drept ca acolo au inghetat sondele cand avionul era in urcare, deci foarte probabil sa aiba importanta in blocarea lor. In rest, dupa descrierea citata mai sus, cand sondele AoA se blocheaza (ambele!), activarea Alpha Prot comanda aplecarea continua a avionului in fata.
*



Cica sunt 3 de fapt. Si daca AoA erau blocate (de presupus pe pozitia "de urcare" a avionului), de fapt alpha prot nu a comandat "aplecarea continua a avionului in fata" ci reducerea AoA pentru a creste viteza (aerului) (ceea ce in conditie de "leveled flight" nu avea cum sa se intample).

Pe scurt, nu seamana deloc, pentru ca in primul caz avionul era in urcare, in cazul doi era zbor de croaziera la altitudine constanta.


..alte surse zic ca nu ar fi schimbat codul transponderului, ci ar fi emis un "distress call" la 5500 ft. (ultima pozitie radar fiind la 6800 ft) Pare rezonabil, s-au prins ca o sa loveasca muntele..
Diac
Sa vedeti acuma comentarii ca se misca francezii incet si ajung greu la locul crash-ului.
marksman
QUOTE(neumann @ 24 Mar 2015, 15:56)
Cica sunt 3 de fapt. Si daca AoA erau blocate (de presupus pe pozitia "de urcare" a avionului), de fapt alpha prot nu a comandat "aplecarea continua a avionului in fata" ci reducerea AoA pentru a creste viteza (aerului) (ceea ce in conditie de "leveled flight" nu avea cum sa se intample).

Poa' sa fie si 4, ideea e ca problema apare cu doua blocate.

QUOTE
Airbus A321 aeroplane encountered a blockage of two Angle Of Attack (AOA) probes during climb, leading to activation of the Alpha Protection (Alpha Prot)


Ca sa reduci AoA apleci avionul, exact ce implica actiunile luate de alpha prot.

QUOTE(neumann @ 24 Mar 2015, 15:56)
Pe scurt, nu seamana deloc, pentru ca in primul caz avionul era in urcare, in cazul doi era zbor de croaziera la altitudine constanta.
*


Zborul la altitudine constanta a durat vreo 4 minute, imediat dupa atingerea FL380 ( http://fr.flightaware.com/live/flight/GWI9...L/EDDL/tracklog ). Nu stiu cat e timpul de reactie pentru acel alpha prot, dar nu e exclus sa fie acelasi gen de incident.

QUOTE(neumann @ 24 Mar 2015, 15:56)
..alte surse zic ca nu ar fi schimbat codul transponderului, ci ar fi emis un "distress call" la 5500 ft.
*


Da, la inceput asa au zis.
neumann
QUOTE
Poa' sa fie si 4, ideea e ca problema apare cu doua blocate.


Aia pentru ca electronica voteaza cu 2 din 3, la fel s-a intamplat si cu pitoturile la AF447.

QUOTE
Ca sa reduci AoA apleci avionul, exact ce implica actiunile luate de alpha prot.


Dupa reducerea AoA, avionul poate: urca, mentine nivelul dezbor, cobori.

QUOTE
Zborul la altitudine constanta a durat vreo 4 minute, imediat dupa atingerea FL380 ( http://fr.flightaware.com/live/flight/GWI9...L/EDDL/tracklog ). Nu stiu cat e timpul de reactie pentru acel alpha prot, dar nu e exclus sa fie acelasi gen de incident.


Milisecunde, as zice, atunci cand conditiile sunt indeplinite.


le: Parerea mea de amator e ca daca s-ar fi blocat senzorii AoA la un avion care zboara la altitudine constanta de 4 minute, si dintr-un motiv sau altul ar intra alpha protection, atunci acea protectie ar accelera avionul (power, i-ar "da gaz"), nu ar reduce unghiul de atac.
marksman
QUOTE(neumann @ 24 Mar 2015, 16:11)
Aia pentru ca electronica voteaza cu 2 din 3, la fel s-a intamplat si cu pitoturile la AF447.


Intram in niste detalii care nu sunt necesare, despre tripla sau multipla redundanta. Nu e mai simplu sa ne rezumam la similitudini?
QUOTE
the aircraft unexpectedly decreased the pitch autonomous and started to descend. The aircraft reached a rate of descent of up to 4,000 ft/min


QUOTE(neumann @ 24 Mar 2015, 16:11)
Dupa reducerea AoA, avionul poate: urca, mentine nivelul dezbor, cobori.

Iarasi, intram in detalii care nu sunt necesare. Depinde de ce se doreste. Spre exemplu, se poate sa "[...] flight control laws order a continuous nose down pitch rate that, in a worst case scenario, cannot be stopped with backward sidestick inputs, even in the full backward position"

QUOTE(neumann @ 24 Mar 2015, 16:11)
Milisecunde, as zice, atunci cand conditiile sunt indeplinite.
*


Posibil, nu zic nu.
Markos
Conferinta de presa Germanwings. Avionul atinsese înaltimea de croaziera - 38K feets. La scurt timp, a început sa coboare, în opt minute a ajuns la 6K feets, moment în care s-a pierdut contactul radar. Apoi s-a prabusit în munti. Deci ar fi 10 minute cu totul.
marksman
Ca sa eliminam o posibila cauza:

QUOTE
Germanwings chief pilot, asked about the A321 iced sensors incident that was making headlines here lately (see thread "Iced AoA sensors send A321 into deep dive"): The sensors in question had been replaced with newer models in the A320 that crashed.


Iar acum sa introducem alta:
QUOTE
"An Italian military Jet, MM7168 was squawking 7700, literally a couple of minutes before the Airbus came down in the same area."
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.