Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aerul conditionat, verificări instalație
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Maskatu
Poti sa apelezi la o firma specializata, care se ocupa cu asa ceva. Personal nu recomand, pentru ca nu vei simti diferente notabile, asta pentru ca instalatia de ac a super novei este sub medie. Recomand totusi, daca vrei sa faci un strop de bine, sa desfaci cutia neagra de sub stergatoare si sa cureti bine zona. La fel si cu cutia aerotermei, care dupa atatia ani este plina de mizerie, praf, frunze, etc.

Topic legat de curatarea instalatiei de ac pe reno.ro, aici. Poti intra fara sa mai faci cont nou. Userul si parola sunt valabile atat pe daciaclub.ro, cat si pe reno.ro.
florinmiclau68
Va multumesc mult pentru informatii. Odata am deschis cutia neagra si nu am mai putut sa o inchid bine, intrand frunze si mizerii.
mandgeo
Vad ca p-aici discuta cei cu experienta, asa ca intreb. Unde sa ma duc pentru o problema la AC?

Locuiesc in Bucuresti, zona Militari, asa ca as prefera sa ma deplasez prin zona, dar asta devine neimportant daca imi recomandati un mester priceput, care intelege actuala situatie socio-economica, deci practica preturi foarte bune.

Simptomele sunt urmatoarele: pornesc AC, clanc-ul (de la pornirea compresorului) nu prea se mai aude, si se apuca si suiera ca si cum ar fi o conducta sparta (dar cat freon sa curga?!) si parca se aud si niste zurgalai cand opresc AC.

Pe un alt topic zice lumea ca ar fi nevoie doar de verificare/completare freon. La naiba! Masina e din 2007 si am pornit AC iarna.
Lupamuttley
Problema REzolvata
B_i_t_z_a
Am pornit azi Ac`ul,chiar pot sa spun ca sunt foarte multumit de el,tinand cont ca afara sunt 30 de grade celsius.Bafta
Maskatu
Sa vezi cand o sa fie 40... abia daca vei mai simti ceva. dry.gif
slider2
daca intereseaza pe cineva, ieri in urma unui drum neprevazut la un service, am primit o oferta pentru verificare, completare si intretinere instalatie.
pentru focusul meu unde este nevoie de 600g de agent, o operatiune completa (vidare, schimbare ulei din compresor si agent refrigerant) costa 100ron. am vazut si cum se face, si anume prin conectarea unui aparat destul de modern (tipul zicea ca este de ultima generatie, dar deh...) la instalatie si in vreo 30 minute este gata.
serviceul se afla pe soseaua chitilei. va pot furniza un nr de telefon si cred ca si adresa exact pe pm, daca aveti nevoie...
mandgeo
Am rezolvat si eu tot cu 100 de lei. Sanatate!
DJMaxx
recomandati-mi undeva un service ceva unde pot umple instalatia cu freon ... cum zice romanu ieftin si bun daca se poate ... pana intr-un bulion wink.gif
djasu82
QUOTE(slider2 @ 9 Jun 2010, 17:26)
daca intereseaza pe cineva, ieri in urma unui drum neprevazut la un service, am primit o oferta pentru verificare, completare si intretinere instalatie.
pentru focusul meu unde este nevoie de 600g de agent, o operatiune completa (vidare, schimbare ulei din compresor si agent refrigerant) costa 100ron. am vazut si cum se face, si anume prin conectarea unui aparat destul de modern (tipul zicea ca este de ultima generatie, dar deh...) la instalatie si in vreo 30 minute este gata.
serviceul se afla pe soseaua chitilei. va pot furniza un nr de telefon si cred ca si adresa exact pe pm, daca aveti nevoie...
*


Sieu am bagat instalatia de la opel la verificat cu acelasi aparat , foarte misto tongue.gif 120 de lei .
cristi87
am fost azi prin chiajna si am incarcat instalatia.mi-a scos 1gram de freon,kt mai aveam si mi-a bagat 550g si nuj kt ulei.verificat etanseitatea,aiacu vacuum,si 120 lei tot.mi-a zis sa skimb si filtrtul uscator,si sa vin la ei sa mi-l skimbe.manopera 50 ron.si nu platesc sa reincarce instalatia dupa ce o goleste la operatiunea de skimbare a filtrului.
mandgeo
Popor, nu mai dati banii pe prostii....

De pomana mergeti sa incarcati instalatia daca nu discutati si conditiile verificarii si repararii. Freonu ala nu pleaca de nebun din instalatie. Pe undeva trebuie sa iasa.

Mesterii astia care fac o incarcare cu 100 de lei, de obicei nu pun cantitatea corespunzatoare de freon. La Dacia sigur nu e 500 grame de freon. Exista pe aici un manual de reparatii in care scrie clar ca la benzinare este 700-800 grame (si la diesel mi-au pus tot cam asa). Normal ca le convine sa faca o incarcare cu 100 de lei din moment ce ei baga 2/3 din cantitatile necesare.

Verificarea scurgerilor, dupa ce au bagat substanta de contrast, nu se face la lumina zilei, ci pe intuneric. Un por prin care se pierde freonul intr-o luna nu se vede decat pe intuneric sau poate il vede unu cu ochi de vultur.

Antireclama. Nu mergeti la MasterMotors (langa Auchan). Nu sunt decat niste carpaci care au bagat bani in aparatura. Imi cer scuze celui caruia am apucat sa-i fac recomandarea.


@ puiu82. E bine. Nu-ti mai face griji. Zi mersi ca ai gasit meseriasul care sa-ti rezolve problema.

Mai zicea careva pe aici de nu stiu ce filtru. Daca se refera la galusca de pe tzeava groasa de la AC (de joasa presiune...parca ii zice). Ala nu e niciun filtru. Nu stiu exact ce rol are, dar galusca ala este goala. Parca ar fi un vas de expansiune.

Cam asta este experienta mea capatata in materie de aer conditionat. 100 de lei aruncati de pomana la mastermotors si inca vreo 270 dati pe inlocuit acel "filtru" cu o tzeava si umplut din nou cu freon si ulei (alte cantitati decat la masterrahat). Acum macar am racoare in masina.

PS. Tot ansamblul pe care este atasat acel "filtru" costa peste 600 de lei la Dacia.


djasu82
eu unu am incarcat la o statie care face tot verifica instalatia scurgerile iar la final cu uv pentru a vedea daca exista scurgeri.
Cost total 160 de lei .
utilizatorDSN
Revin si eu cu probleme cu aerul.
Problema mea e ca porneste compresorul, dar in loc sa mearga constant, se opreste si iar porneste si tot asa, la nesfarsit. In timpul asta turatia oscileaza ca naiba. Pana la urma omoara motorul.
Am fost la Dacoserv, dar n-au stiut ce sa-mi spuna. Am fost si la un frigotehnist(in curte), dar nu stia sigur ce problema am. Mi-a zis sa cumpar supapa de destindere si daca nu e asta defecta, o alta piesa.
Stie cineva un service ieftin si bun care sa poata face si diagnostic(nu doar reumplere) in cauzul unei instalatii de aer?
cristi87
ai incercat sa inlocuiesti butonul??sa nu cumva sa fie si de la el...
utilizatorDSN
Pai nu, dar nu vad de ce ar trebui sa fie butonul. Din moment ce e cupleaza nu functioneaza OK?
Maskatu
Ar putea sa fie de la buton in ideea unui contact imperfect... verifica instalatia aerului conditionat, incepand cu cablurile care pleaca din buton si terminand cu cel de la compresor.

Posibil sa fie o protectie care il opreste, din cauza unui defect (prea mult freon/ulei) , sau o problema de natura electrica. Senzorii instalatiei detecteaza "defectul" si comanda oprirea compresorului pentru a nu se defecta mai rau.
mandgeo
@utilizatorDSN ...Acelasi lucru l-am patit si eu dupa ce mi-au sudat teava si reincarcat instalatia.
Cauza...au bagat prea mult freon in instalatie. Ma rog, normal, dar avand in vedere ca mi-au eliminat galusca/filtru, probabil ca a devenit prea mult.
Explicatia...este pre mult freon, ingheata vaporizatorul (ala de sub bord) si acolo exista un senzor care ii spune compresorului sa se opreasca si sa porneasta.
Solutia...mi-au scos circa 50 g freon.

Daca ti se pare ca raceste la fel ca inainte, nu te baza prea tare pe pontul pe care ti l-am dat. La mine chiar racea odios de tare. Un alt test ar fi sa dai instalatia pe recircularea aerului. Asa nu este diferenta prea mare de temperatura, deci nu se face atat de mult condens, deci nu ar avea ce sa inghete pe vaporizator. Astea sunt teorii. Vezi tu ce folosesti. wink.gif
utilizatorDSN
Problema e ca face mult prea urat ca sa-mi permit sa fac orice verificare. Plus ca turatia motorului variaza de la 500 pana pe la 1000 RPM(la relanti). Functioneaza ciclic: pornit/oprit/repornit. Un ciclu dureaza 2-3 sec. Nu apuca nici sa raceasca instalatia. Ambele tevi sunt calde. Mi-e frica sa-l las sa mearga asa mai mult(masina tremura de la scaderea turatiilor).
einstein1984
Verifica cat freon ai. Daca ai prea mult creste presiunea si cere UCE injectie decuplarea compresorului.
Maskatu
Cere decuplarea compresorului dar uce este prost pentru ca nu il decupleaza de tot si se cupleaza automat la loc dupa 1 secunda, butonul de ac fiind apasat.
einstein1984
Il decupleaza de tot, dar scade presiunea sub pragul necesar si UCE crede ca e ok si-l cupleaza la loc. Si iar creste presiune. Asa face orice masina.
mandgeo
@einstein, nu cred ca asa face orice masina. Poate asa fac alea cu climatronic si alte chestii avansate, care au un motor puternic, iar o sarcina in plus nu se simte.

La Dacia sigur nu este nurmal sa faca asa. La Dacia, cand a pornit compresorul asa trebuie sa ramana.

@utilizatorDSN, zici ca "Ambele tevi sunt calde", de aici inteleg ca nici macar nu apuca sa raceasca. Corect?! Deci, cam pica si teoria cu ingheata prea tare, ceea ce inseamna ca nu apuca sa creasca presiunea in instalatia de racire.

Complicata problema, dar parca merita sa te duci la meserie si sa-i zici sa-ti mai scoata din freon.

Ca veni vorba de meseriasi, dar cum ai ajuns in situatia asta? Ai avut problema cu instalatia si ai facut reparatie sau ce?
einstein1984
@mandgeo
Poate nu am fost clar. Eu nu cred ca asa se intampla, eu stiu ca asa se intampla si pot verifica asta oricand pe orice Dacie sau renault.
ECU nu decupleaza compresorul ca sa se afle in treaba cand creste presiunea, il decupleaza ca sa evite sa se sparga ceva daca se infunda o teava (limita ar fi la masinile normale pe la 28 de bari de exemplu). Cand compresorul inra in cicluri, cauza e ori un blocaj pe traseu, ori prea mult freon.
Hai sa nu ne dam cu parerea la chestii unde nu ne pricepem.
mandgeo
In timp ce tu zici "Asa face orice masina", ca si cum ar fi ceva normal, eu zic "La Dacia sigur nu este nurmal sa faca asa". Si ca sa subliniez ceea ce vreau sa zic, tu zici ca este normal sa se intample atunci cand se intampla ceva anormal.

Prinsasi ideea?!

Si ce parere ai de indiciul pretios pe care ni l-a dat omu', "ambele tevi sunt calde"? Care este parerea ta de specialist in domeniu? Unde e presiunea aia mare?

utilizatorDSN
Multumesc de raspunsuri.
@mandgeo: E complicat sa-ti explic, dar nu stiu de ce s-a intamplat. Pe scurt, la inceput am avut probleme la radiator, apoi la calorifer. Din cauza asta nu am incercat sa folosesc aerul pana la revizia de 120.000KM(cand am incercat sa rezolv toate problemele). Din cate tin minte nu aveam probleme de genul asta.

@einstein1984
M-ai facut sa-mi pun semne de intrebare si m-am uitat in factura de la revizia de 120.000KM. In factura scrie "AGENT FRIGORIFIC KG 0.650".
Ma uit in link-ul asta(multumiri Maskatu) si vad ca trebuie sa fie 0.590KG.
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=166547&hl=]

E posibil ca cei din service sa fi pus o cantitate mai mare? Din cate stiu a incercat sa completeze de doua ori. Dar cat freon se putea pierde intre doua cicluri de reciclare incat sa fie nevoie sa completeze cu asa mult?

La "meserias" nu cred ca a modificat cantitatea. Cred ca doar a incercat sa goleasca si sa reumple instalatia pt. ca el spera sa desfunde ceva de pe circuit.
klaus
Si daca instalatia e infundata si agentul frigorific nu mai circula? Se face cumva presiune dar teava de joasa presiune nu se raceste?
Maskatu
Nu stiu daca este 0.590 sau 0.610 pentru ca.............

einstein1984
Merci klaus.
mandgeo, eu iti spun cum functioneaza protectia compresorului si de ce ai un presostat in circuit legat la 120 (UCE injectie adica) si nu la un ceas. Si asa functioneaza si la Supernova si la Vel Satis. Daca vrei sa intelegi si sa accepti asta bine, daca nu cauta sa inventezi tu strategii de functionare alternative pentru masini mai ieftine. Insa aici oamenii cauta solutii nu parerile tale despre cum ar putea functiona instalatia.
tatabobu
QUOTE(einstein1984 @ 18 Aug 2010, 11:55)
...legat la 120 ...
*



daca io zic acuma "legat la J104", tu mai pricepi ceva?
einstein1984
Eu vorbesc de Renaulturi aici.
mandgeo
Sa recapitulam, eu am zis de freon, tu ai zis de freon. Eu m-am lansat in speculatii, tu faci teorie. Eu am dat de inteles ca doar speculez, tu dai de inteles ca te pricepi.

Daca tot zici ca esti "Réparateur d’automobil", de ce nu il ajuti pe om sa-si rezolve problema? Sau oi fi si tu vreun specialist pe care nu-l gaseste nimeni in service.

Eu am incheiat discutia. M-am dezabonat de la topic.
einstein1984
Hmm, parca deja a scris cineva pe aici ca pot fi 2 cauze: freon mult sau teava blocata. Daca nu pun mana pe masina si nu am statie de incarcare cam cum as putea sa-i repar eu masina? Puterile mele telekinezice nu sunt atat dezvoltate.
klaus
QUOTE(mandgeo @ 17 Aug 2010, 15:06)
Explicatia...este pre mult freon, ingheata vaporizatorul (ala de sub bord) si acolo exista un senzor care ii spune compresorului sa se opreasca si sa porneasta.
Solutia...mi-au scos circa 50 g freon.
Aiurea, la daciile din Romania nu exista acel senzor.
QUOTE(mandgeo @ 17 Aug 2010, 18:12)
La Dacia, cand a pornit compresorul asa trebuie sa ramana.
*
Ei bine, nu trebuie sa raman asa. Daca e presiunea prea mare, se decupleaza compresorul. Daca e sarcina prea mare pe motor (acceleratie "de depasire") iarasi se decupleaza. Iar la alea cu climatronic nu se opreste compresorul decat in conditii speciale. In rest se misca voletii de mixare a aerului cald cu cel rece si cel de recirculare, in timp ce compresorul merge permanent.
QUOTE(mandgeo @ 17 Aug 2010, 21:06)
Si ce parere ai de indiciul pretios pe care ni l-a dat omu', "ambele tevi sunt calde"? Care este parerea ta de specialist in domeniu? Unde e presiunea aia mare?
*
Pai presiunea mare e... pe teava calda. Pe teava rece e presiunea cea mica. Deci, presiunea cea mare este.
Discutia reala este unde-i presiunea cea mica.
Parerea mea, ori filtru e infundat, ori supapa de destindere, ori vaporizatorul. Sau poate chiar condensorul (radiatorul din fata).

Zic si eu, daca tot facem afirmatii afirmative cu caracter de siguranta ("este", "exista", "trebuie") macar sa stim despre ce vorbim. Cand ne dam cu parerea folosim formulari de dat cu parerea (gen "eu cred", "probabil", "s-ar putea ca" etc). Si dupa aia sa ne si suparam ca altii nu stiu ce vorbesc cand noi prin balarii cu oistea-n gard...
utilizatorDSN
Nu va mai contraziceti ca nu aveti de ce. In carte spune ca presostatul "intrerupe" daca presiunea e < 1.96 bar, sau >31.4 bar.

@einstein1984 - pacat ca nu poti. Ai fi putut avea primul service online. Multumesc de ajutor.

Si...
Sa vezi minune...
Am vrut sa verific "simptomele". Am pornit "aerul" si surpriza, compresorul functioneaza(prin asta inteleg ca trebuie sa se roteasca roata din mijloc) fara sa se opreasca(l-am tinut asa cam 10 min). Scoate cam mult zgomot, dar functioneaza. N-am umblat la absolut nimic.

In schimb, nu se raceste nimic. sad.gif
Nici tevile, nici aerul, nimic. Ma gandesc acum asa, fie am o pierdere f. mare de ag. frigorific, fie e blocat condensorul. Sau presostatul?
djasu82
Pai duo sa o verifice aia la ultra violet tot traseul daca nu e infundate tevile ce o tot lungesti .
Asta e dai un ban dar iti faci treaba ... eu circul cu sn si fara ac si nu ma mai plang precum alti cand aveati daci 1300 nu mai cariati de loc ca va e cald biggrin.gif
Vrei ceva mai perfomat stangi bani si iti ei dupa aceea si acea masina incepe sa te intrebe daca ai bani ca incep durerile.
Maskatu
ia baga un drum bucuresti - constanta cand afara sunt peste 35 de grade, si daca ajungi la destinatie fara chiloti/tricou/pantaloni si sosete, ude/fleasca, esti tare. smile.gif
einstein1984
Djasule, esti mortal tata. Traseul de infundari se verifica cu mana, se cauta elementul in functie de temperaturile de intrare si iesire. Cu UV cauti scurgeri.
utilizatorDSN
E rau fara aer. Am venit luni seara de la Pitesti la Buc. De pe la KM14 te loveste un val de caldura de nu mai poti.

La mine nu se raceste nimic. Am verificat ambele tevi la iesirea de la compresor. Nimic.
Maskatu
Daca mai face cineva vreo verificare/umplere cu ulei/freon, il rog sa posteze suma platita si locatia. Eu am ramas un pic in dubiu dupa ce am fost anul trecut la viorel in aparatori, si sincer as merge din nou dar la un service dacia. Daca imi aduc bine aminte, era 150 lei verificarea si completarea cu ulei, anul trecut pe la service-urile mai mari.
miaghy
daca vreti va dau eu un baiat bun lucreaza la termoport si face lucrari personale , eu anu trecut am dat 60 sau 70 lei nu mai stiu sigur , ulei plus freon
Maskatu
Pai dastia stim si noi. Eu ziceam de ceva mai profi, gen service mai mare, nu de cartier unde nu prea ai garantia cum ca intr-adevar ti-ar completa cu ulei si freon.
miaghy
pai daca iti baga in fata ta freon si ulei ce garantie mai marede atat vrei , de meseriasi daia sunt satul care habar nu au cit ulei si freon trebuie sa bage
Maskatu
Uite asa prostesc astia lumea. De bagat freon si ulei poate sa bage orice idiot care are doua maini si doua picioare. Problema este alta. Daca instalatia necesita freon si ulei, inseamna ca undeva, candva, freonul a scapat. Drept urmare exista o scurgere. In service-urile care se respecta, se verifica traseul conductelor de ac cu substanta de contrast, si abia apoi daca totul este in regula, se purcede la operatiunea de completare cu freon.
djasu82
eu la opel am bagat de la o statie care isi verifica automat totul , probat temperatura in interior sta la 7-6 grade biggrin.gif si acuma la fel se mentine daca ai dau drumu dupa un an de la incarcare.
Maskatu
Asule, eu vorbeam de super nove, nu de masini. laugh.gif
miaghy
*** si substanta aia de zici u se verifica daca sunt scurgeri este de culoare fosforescenta verde

moderator edit: Pentru reclama mascata, acordam avertismente, si dupa caz, restrictionam accesul pe forum!
and_rei
eu de 3 ani am acelasi freon si baga ca in prima zi
Maskatu
QUOTE(miaghy @ 15 Mar 2011, 21:13)
apropo sti cumva cu ce se ocupa termoportu ? si substanta aia de zici u se verifica daca sunt scurgeri este de culoare fosforescenta verde
*


Asa, si am zis eu altceva? wacko.gif

QUOTE(ianys_andrey @ 15 Mar 2011, 22:48)
eu de 3 ani am acelasi freon si baga ca in prima zi
*


De unde sti ca "baga ca in prima zi"? Ca nu o ai de noua. happy.gif Sa sti ca freonul se verifica macar o data la 2 ani. Daca compresorul ramane fara ulei, exista riscul sa se arda sau sa nu mai functioneze in parametrii optimi.
argon
QUOTE(ianys_andrey @ 15 Mar 2011, 23:48)
eu de 3 ani am acelasi freon si baga ca in prima zi
*



Eu de 15 ani am acelasi freon, si baga ca in prima zi, bine, nu la Dacie.

QUOTE(Maskatu @ 16 Mar 2011, 09:52)
. Daca compresorul ramane fara ulei, exista riscul sa se arda sau sa nu mai functioneze in parametrii optimi.
*



Uleiul e ultimul care iese, daca raceste, deci nu a iesit gazul, poti fii sigur ca uleiul e la locul lui.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.