Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aerul conditionat, verificări instalație
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Maskatu
Se anunta o vara incendiara, asa ca cei care dispunem de aer conditionat, cu siguranta il vom folosi la capacitate "maxima". Propun sa discutam aici totul despre aer, cum ar fii recomandari de service, unde va faceti "revizia" la aer, cat v-a costat, unde este service-ul respectiv. Am inteles ca sunt firme care se ocupa si cu curatarea instalatiei de bacterii.

Eu as vrea sa fac o verificare a instalatiei pentru ca nu prea mai face fata. Daca tot consuma 1 litru in plus macar sa il consume justificat. Fostul propietar cred ca nu a completat niciodata cu freon sau ulei deci cred ca de aceea nu mai face fata instalatia. As vrea sa spuna fiecare din propia experienta cam cat costa aceste operatiuni. Vara trecuta nu am prins-o pe toata cu sn, asa ca nu m-am mai agitat si am folosit instalatia asa cum era, dar vara asta trebuie sa o verific.

Am mers si cu logan cu aer si pot sa spun ca este diferenta cer pamant. Din cate stiu ar trebui sa fie la fel pentru ca au acelasi motor si parca si acelasi compresor, difera doar ce e in bord, motorasul si tevile care duc la gurile de aerisire. Loganul in cauza avea 1 an, ma gandesc ca fiind instalatia abia la a doua vara, de aceea mergea asa bine. Pe cand o super nova de 8 ani... nu mai are uleiul si freonul cat ar trebui sa fie.
argon
Orice i-ai face va fi ineficient aerul pe Supernova comparativ cu alte masini, nu suporta comparatie cu Loganul, care are alta aeroterma, alt bord, alta izolare..
stephanie
"Revizia" la aer conditionat m-a costat 80 lei (mai 2009) (Calypso Pitesti)si a constat in verificarea etanseitatii si presiunii circuitelor si completare cu ulei si refrigerant.
Uleiul pentru compresor este de tip PAG SP10 sau SP20, volum 135cm3
Refrigerant: HFC-134a; 0.590Kg (conform manualului de service pag 62-04).
nu stiu cat costa la service autorizat dacia...
Am masina de 2 ani, am folosit si folosesc aerul conditionat, nu e eficient ca la toyota avensis dar e ok si nu pute aeroterma...
(nu comentez de ce pute aeroterma la logan, dar chiar pute la unele (cel putin la cel cu care am mers eu) si inca rau (daca o dai pe cald te ia de pe picioare).... )
Maskatu
Am gasit cateva informatii pe 4cars:

Utilizat de-a lungul intregului an, sistemul de aer conditionat trebuie verificat cel putin o data la 24 de luni. Pe vreme caniculara sau geroasa, climatizarea asigura un confort sporit, filtreaza particulele de praf si polen, insa pentru o functionare optima este nevoie de o vizita la unul din centrele specializate.

Un sistem de climatizare defect poate cauza multe neplaceri. Neverificat periodic, acesta poate raspandi prin aer diverse bacterii si ciuperci.

Semnele defectiunii
Cum ne dam seama ca sistemul de aer conditionat nu functioneaza? In general, ne confruntam cu urmatoarele consecinte:
Dezaburirea este lenta. Solutia? Cel mai adesea, cauza este filtrul compartimentului pasagerilor.
Sistemul de aer conditionat este zgomotos. Sunetul intens ar putea fi produs de cureaua compresorului.
Aerul nu se raceste rapid. Motivul? O posibila scurgere de gaz. Cu o cantitate insuficienta de gaz, aerul nu poate fi racit. In astfel de situatii, expertii recomanda o verificare imediata intr-un centru autorizat.
Aerul rece nu este distribuit corespunzator. De vina poate fi oscilatorul care propaga aerul. Din nou este necesara o verificare amanuntita.

@stephanie: Daca toata instalatia are 0.590 grame freon si 135cm cubi de ulei, la tine cu cat a completat la fiecare?
[attachmentid=1627524613]
sursa
djasu82
La logan e simplu de curatat se introduce pe dedesuptul masini pe o teava de scurgere a condensului si pe acest canal se introduce solutie antibacteriana. In 15 minute totul e ca nou. La cele straine de obicei se curata la urltrasonic daca nu se da jos filtru de polen se da drumu la climatizare si ventilatie treapta 1 iar in locul filtrului se introduce sprayul antibacterian care actioneaza asupra evaporatorului.
Marco24
Tip-top Cluj-Napoca...150 ron: verificat instalatia, ulei, freon.
valentin23
salutare, as avea si eu o intrebare ce modificari ati adus voi la instalatia de aer conditionat ca sa bage mai bine? am vazut pe forum tevile invelite cu burete si mai scria cineva ca a captusit cu ceva evaporatorul si inca o problema pe unde trage aer cand e dat pe recirculare ca nu am gasit nimic sa ma lamuresc.
Maskatu
Eu decat am izolat tevile cu izolatie pentru pexal, si am dat cu power tape pe ele. Pe unde trage aer cand e pe recirculare?? Din interior ?! blink.gif
Marco24
...din interior, din zona picioarelor(sper sa nu zic prostii). icon_mrgreen.gif
valentin23
da am inteles ca din interior dar pe unde anume mai exact? am inteles ca baietii si-au montat un filtru acolo la orificiul ala. si as mai avea o intrebare caru nu isi are locul aici sper sa nu supar moderatorii, intanlirile se mai tin? ca mi-ar placea sa vin si eu sa vad sn voastre. eu sunt din bragadiru ilfov cam 5km de bucuresti.
misu78
QUOTE(valentin23 @ 19 May 2009, 10:35)
salutare, as avea si eu o intrebare ce modificari ati adus voi la instalatia de aer conditionat ca sa bage mai bine? am vazut pe forum tevile invelite cu burete si mai scria cineva ca a captusit cu ceva evaporatorul si inca o problema pe unde trage aer cand e dat pe recirculare ca nu am gasit nimic sa ma lamuresc.
*


Toate izolarile si modificarile sunt frectie la un picior de lemn. Instalatia la fel de prost va baga aer rece in continuare. Atat poate, asa face toate. Succesuri.
marduk8602
pan la urma nu stie nimeni in bucuresti unde putem verifica instalatia de A/C ?? (ma refer curatat, completat necesare). ma refer service-uri gen "reparatii frigidere" ? sau mai marunte, de cartier, ca la astea mari dacia, cred ca ne seaca de bani
mitzone
salut. am o problema..cred. a venit caldura si folosesc ac intens. ce am observat este ca nu scoate deloc apa pe furtunasul pe unde trebuie sa iasa apa formata din condens. ieri am luat o curba la dreapta mai puternic putin si am auzit ceva prin aeroterma. unde se duce toata apa din condens? mi-e frica sa nu curga inapoi in masina. mersi.
Batrânul
Verifica mai intai "furtunasul" respectiv, sa nu fie astupat cu noroi etc.
Maskatu
Unde este situat acest furtunas pentru condens?
mitzone
l-am verificat. nu este astupat. futunul este situat in compartimentul motorului, in spatele carcasei filtrului de aer. e posibil sa nu am nici o problema. dar furtunul ala e uscat tot timpul. chiar asa sa nu faca apa deloc?
Maskatu
Poate ca nu mai ai freon si ulei pe instalatie si mere pe uscat........
Batrânul
Daca nu ar mai avea freon in instalatie nu i-ar mai raci. Omul nu se plange ca nu ii functioneaza AC, ci se intreaba unde se duce condensul, caci furtunasul de evacuare a condensului este tot timpul uscat.
mitzone
am aflat unde se duce condensul sad.gif. in masina !!! la pasager in dreapta se face balta si nu..nu este de la calorifer. am dat masca aia din dreapta jos si am vazut ca apa vine pe la rotita aia dintata care schimba aer cald-rece. a dat careva jos masca aia pe unde intra aerul de sub parbriz jos? e greu? are rost sa ma chinui sau ma duc la doctor? ma gandesc ca am o problema stupida gen furtunas infundat (am pus masina cu partea stanga pe bordura si am vazut ca nu mai curge condensul in masina ci vin spre gaura aia pe unde intra aerul. logica spune ca am problema stupida smile.gif ) multumesc.
S.Alex-F
QUOTE(marduk8602 @ 20 May 2009, 09:36)
pan la urma nu stie nimeni in bucuresti unde putem verifica instalatia de A/C ?? (ma refer curatat, completat necesare). ma refer service-uri gen "reparatii frigidere" ? sau mai marunte, de cartier, ca la astea mari dacia, cred ca ne seaca de bani
*




Apparatorii Patriei la VIOREL

160 RON baieti au o amabilitate iesita din comun
Mai si exagereaza cateodata...cu uleiul...este a doua oara la mine cand pune ulei mai mult....

Operatiunea de vidar dureaza in medie 15minute
Intreaga operatiune 30'!

Rezultatul...e grav....inainte dupa ce auzeam ca porneste compresorul dura circa 20-25 secunde sa raceasca tevile....

Acum sunt si izolate si cu instalatia proaspat incarcata....in maxim 10 secunde este rece sloi...si baga aer rece in masina ...in 5 minute,.....e LOCUIBIL IN MASINA!
Maskatu
Eu am intrebat acum o luna la viorel si mi-au spus ca ar fii 80 roni.... tu acum zici ca 160. Dubios.... Ti-a bagat ulei si freon mult si de aceea a costat atata sau de ce? Si acum cateva zile am auzit ca pentru un Cielo pe nu mai stiu ce service de pe Grivitei parca , i-a luat 100 roni.

Si ce ti-au facut? Ulei si freon? Atat? Si in ce consta operatiunea de "vidare"? Acum ma pui pe ganduri sa ma duc si eu daca zici ca e asa mare diferenta, dar 160 roni ??? Cam piperat.
mitzone
nici un sfat in legatura cu problema mea? nu a mai patit nimeni nimeni?
valentin23
cred ca iesirea aia din carcasa neagra pe unde trebuia sa iasa condensul este infundata si nu mai ajunge apa la furtunas ci in interiorul masinii. daca vrei sa te apuci singur sa desfaci carcasa neagra iti trebuiesc maini de doctor e foarte ingust locul acolo, plus ca ai o gramada de desfacut . mai multe explicatii gasesti postate cred ca este un post unde chiar explica intreaga procedura. bafta
S.Alex-F
Maskatu scumpule....numai agentul frigotehnic este 50lei iar uleiul ala verde 30 lei!

Deci cine ti-a zis tie ca a facut instalatia cu 80 de lei....vrajeala curata...sau a refolosit uleiul ca ala nu se pierde...(decat in anumite conditii) si au completat cu agent...

Deci gandeste-te doar ca pe factura la AUTO NESTI este ceva de genul

recuperare agent refrigerant
separare gaze noncondensabile
recuperare ulei uzat compresor
vaccum instalatie A/C
control etanseitate instalatie
incarcare ulei nou pentru compresor
incarcare agent refrigerant
introducere aditiv fluorescent

250 RON
radmasa.gif radmasa.gif

Sa ma astepte ei....mult si bine!
stephanie
@ mitzone
si mie imi intra apa din condensul de la AC in masina (am constatat asta dupa ce am gasit apa pe pres fara sa spal masina sau sa ploua)...
trebuie desfacuta carcasa neagra a aerotermei si scoase frunzele si ce-o mai fi si desfundata teava de scurgere.
eu am desfacut-o odata dar atunci credeam ca ploua prin aeroterma si ....mai trebuie sa o desfac odata.
Maskatu
QUOTE(valentin23 @ 21 May 2009, 21:53)
cred ca  iesirea aia din carcasa neagra pe unde trebuia sa iasa condensul este infundata si nu mai ajunge apa la furtunas ci in interiorul masinii. daca vrei sa te apuci singur sa desfaci carcasa neagra iti trebuiesc maini de doctor e foarte ingust locul acolo, plus ca ai o gramada de desfacut . mai multe explicatii gasesti postate cred ca este un post unde chiar explica intreaga procedura. bafta
*


nu se scoate asa de greu carcasa neagra.... daca dai jos peretele ala antifoc sau cum ii zice, adica tabla dintre carcasa neagra si motor, ai loc berechet!

QUOTE(S.Alex-F @ 21 May 2009, 22:22)
Maskatu scumpule....numai agentul frigotehnic este 50lei iar uleiul ala verde 30 lei!

Deci cine ti-a zis tie ca a facut instalatia cu 80 de lei....vrajeala curata...sau a refolosit uleiul ca ala nu se pierde...(decat in anumite conditii) si au completat cu agent...

Deci gandeste-te doar ca pe factura la AUTO NESTI este ceva de genul

      recuperare agent refrigerant
      separare gaze noncondensabile
      recuperare ulei uzat compresor
      vaccum instalatie A/C
      control etanseitate instalatie
      incarcare ulei nou pentru compresor
      incarcare agent refrigerant
      introducere aditiv fluorescent

250 RON
radmasa.gif  radmasa.gif

Sa ma astepte ei....mult si bine!
*


De unde stii ce era la nesti? Ai intrebat si acolo? Si pe factura la viorel ce zice? Sau nici nu ti-a dat factura? Deci 50 de lei "agentul frigorific" si 30 de lei uleiul.... si restul de 80 o fii manopera te pomenesti?.........
S.Alex-F
Traiesti in ROMANIA si asta iti ocupa tot timpul .... ASA-I??? blink.gif

Da varule.... adevarul ca nu prea poti stii nimic...
Da am fost si la NESTI
Da e o diferenta sa faci cu baietii de cartier ceea ce faci!

Eu am vazut toata operatiunea cu ochii mei!
Vezi pe aparat toata operatiunea....are 3 manometre....deci palpabil...mai ales cand la vidare din 2cm care ii are furtunul de se conecteaza ajunge mai subtirel si toate astea ... le vezi cu ochii tai!

Factura la VIOREL...doar daca vrei ca oricum e agreat RAR....deci...no problem dar de regula nimeni nu face facturi pentru ca nu a avut probleme...si daca a avut s-au rezolvat tot in reteaua lor!

Ma rog...stii macar o treaba...

In rest noua sa ne fie bine...nu!
Maskatu
In concluzie 160 roni sau jumatate de instalatie functionala.... Se pare ca preturile difera de la un trotuar la altul. Multumim pentru detalii alex.

bafta!
puiu82
Incarcat cu freon si ulei,sudat o conducta+manopera 220 ron azi la service Calypso in Pitesti.
E mult,e putin?
Si eu am inteles de la cineva de pe forum ca umplerea cu freon e 80 ron....poate a fost doar completarea si n-am inteles eu bine.
Bafta!
vasyval
Ca sa nu ne mai batem capul de pomana eu am inteles urmatoarele de la service:
1. De completare nu poate fi vorba deoarece nu stie nimeni ce amestec este in instalatie, asta daca o luam dupa presiune.
2. Nu stiu cum se face prin alta parti dar unde ma duc eu (un cunoscut) se goleste instalatia, se face o verificare a instalatiei si ulterior se baga ulei+freon.
3. Total manopera 100 ron
gcgeorgescu
cumnatul meu lucreaza la artic si unul din colegii lui care se ocupa cu bagatul de freon mai baga si pe la masini. am fost la el si mi-a spus ca daca nu pierde pe undeva(gen pori) nu ai ce sa complectezi ca nu se consuma. cu uleiul nu stiu nimic
saftonel
niciunde nu`ti completeaza cu freon pt ca nu au cum sa masoare ce ai in masina...ti se goleste instalatia (videaza) si dupa iti baga ulei +freon
S.Alex-F
QUOTE
ti se goleste instalatia (videaza) si dupa iti baga ulei +freon


impartial corect

de ce nu...

ti se goleste instalatia (videaza) si dupa iti baga acelasi ulei +freon
Maskatu
Am intrebat la un service de pe calea 13 septembrie, prin zona bisericii de la lira, intre progresului si sebastian si au spus ca ar fii cam 150 de roni.

La viorel din Aparatorii Patriei tot 150 de roni este pretul. Si nu la Viorel se face inlocuirea agentului frigorific, ci la un service invecinat.

Am trimis si un mail la dacoserv din salaj si am primit tot acelasi raspuns. Aproximativ 150 de roni pentru verificarea si inlocuirea agentului frigorific.
vasyval
La Bucuresti preturi de BUCURESTI.
Operatiunea pe care am facut-o ieri la service:
1. Golirea instalatiei -conecteaza un furtun subtire pe care il scoate afara prin care scuipa tot amestecul vechi afara.
2. Vidarea instalatiei -la un alt furtun conecteaza ceva ca un motor de frigider cu care scoate tot aerul din instalatie.
3. Umplerea instalatiei -un alt furtun care face legatura cu butelia de freon prin care baga freon+ulei pana la nu stiu ce presiune ca avea 2 ceasuri si vreo 3 robineti.
4. Plata in valoare de 100 ron(preturi de "c"onstanta) si o zi buna la mecanic.
Pentru cei care vin la mare vara asta ma ofer sa-i duc la mecanic daca vor sa faca schimbul de freon ieftin, repede si ca la carte. sofer5.gif
S.Alex-F
QUOTE
Si nu la Viorel se face inlocuirea agentului frigorific


mie nu mia facut inlocuirea ca nu avea cu ce sa o faca...am desfacut instalatia si am pierdut tot...deci era goala!
mitzone
intrebare scurta. este posibil sa-mi faca condens in cutia unde este aeroterma si sa se umple aeroterma de apa? astazi era "bruma" in afara cutiei aerotermei. acum 2 duminici am desfacut cutia aerotermei (dat jos filtru aer si perete antifoc,verificat teava de evacuare condens). era plina de apa. am rupt buretele ala de la cutie si am pus mastic. am lucrat frumos...ok. azi am inceput din nou sa aud un zgomotul dinainte..ca si cum palele aerotermei lovesc apa (se aude doar in curbe luate mai strans si la demaraje mai fortate) => apa in masina. pe afara nu mai are pe unde sa intre apa. singura explicatie este ca face condens si asa se umple cu apa. voi ce ziceti? daca izolez cutia aerotermei cu aluband ma gandesc ca nu va mai face condens in aeroterma.
Maskatu
Am trimis mail la meridian din Turunul Magurele, iar inlocuirea agentului frigorific + a uleiului costa 170 de roni. Au program si sambata de la 8 la 16.
cosmin_2300
Du-te la orice service " de cartier " care se ocupa cu asa ceva si scapi cu 100 ron wink.gif
Maskatu
Am fost la 2-3 service-uri si nu am "gasit" vreunul sub 150 de roni.... chiar si la "viorel" unde toata lumea il lauda ca e "cel mai ieftin", acum in perioada asta cand toata lumea foloseste ac-ul, pretul a ajuns la peste 150 de roni. Asa ca prefer sa dau 150-170 si sa ma duc la service DACIA... parerea mea smile.gif
cosmin_2300
Am incarcat eu la Cielo instalatia de AC prin februarie si pentru intinderea curelelor ( inclusiv cea de la distributie ) , schimbarea unui rulment ( cu rulmenul service-ului ) , verificare generala si umplerea instalatiei de AC mi-a luat 200 ron smile.gif
Maskatu
Unde???
djasu82
Nu e mai bine de mine ca nu am aer conditionat pe super nova biggrin.gif
S.Alex-F
QUOTE
Nu e mai bine de mine ca nu am aer conditionat pe super nova biggrin.gif


Asta a fost tare!! radmasa.gif radmasa.gif

o fi bine sa ai si o nemtoaica de rezerva!!! rolleyes.gif rolleyes.gif !?
Maskatu
Alex, tu ziceai ca ai fost la service-ul de langa viorel si ai dat 160... si acum chiar se simte. Parca m-as risca acolo.... ca daca dau banii si ma trezesc ca baga la fel ca inainte parca iar nu e bine. blink.gif
djasu82
QUOTE(S.Alex-F @ 4 Jun 2009, 18:52)
Asta a fost tare!! radmasa.gif  radmasa.gif

o fi bine sa ai si o nemtoaica de rezerva!!! rolleyes.gif  rolleyes.gif !?
*


Stai linistit daca e ceva si se depaseste 35 de grade am opelu care ma racoreste rapid cu clima lui bizonica.
Poate de incarcat cu freon si ulei ar mere la meridian ... totusi astepti pe lista sad.gif
S.Alex-F
mai...ce sa zic...de la ultima mea discutie "incinsa" cu unul dintre colegi unsure.gif rolleyes.gif la care ma plangeam ca ac de pe dsn este VARZA...iar el a venit cu o serie de argumente si modificarii.. blink.gif de m-a zapacit....
am convenit intrun sfarsit sa procedez exact ca el ca n-aveam nimic de pierdut... blush.gif radmasa.gif si mi-am izolat tevile de la ac cu burete special pentru aparatele de AC...si a ramas sa izolez carcasa de plastic cu pasla ... apoi am facut refilling-ul instalatiei...si nah...este impresionant mai bine!

DAR(ca asta o sa existe mereu)...

Randamentul maxim al lui il ai in doua conditii...
1..fluxul de aer sa fie dat pe picioruse icon_mrgreen.gif
2..sa nu crezi ca e AC de "Opel Caravan 1.7 CDTI-120HP" radmasa.gif

Am mai auzit in schimb ca daca am monta unn robinet la caloriferul interior...am fi si noi boieri!

Oricum...in definitiv...e mult mai bine decat fara el...si uite si cand...
Mergand in spatele unui tir pe un drum de tara...smecherasul de mine am dat drumul la AC si am domutat pe reciclare si in felul asta ...eram boier dom'le!"!!

Numai bine!
djasu82
Alex nu-ti mai place si aerul din exterior cel natural ? Eu unu nu ma agit cu chestia asta daca eram inebunit imi montam pe dsn asa ceva in 6 milioane se facea rapid montajul. Eu unu ma simt bine asa cum e .
cosmin_2300
QUOTE(Maskatu @ 4 Jun 2009, 16:12)
Unde???
*


E un service langa mine ... la cinema Lira daca stii unde e smile.gif
Sincer nu-i stiu numele , dar e destul de mare smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2023 Invision Power Services, Inc.