Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "Corabia" mea....
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
St
Deja ai renuntat? Vad ca ai modificat semnatura...
driverx
Ehhh....vrea sa vada cum e fara. Vrea sa se obisnuiasca cu idea.
kossak
Dap, idila s-a terminat. Masina a ramas definitiv acasa la tara.

Ca un final pt acest jurnal de bord, fac o lista cu tot ce am facut la masina in aproape 2 ani si ~28.000 de km.

- piese: un ventilator cu vascocuplaj de la dezmembrari
- 2 seturi placute de frana + set saboti frana
- 4 schimburi de ulei + schimb de ulei la automata
- reglat tachetii de 2 ori
- schimbat amortizoare cu arcuri pe fata
- schimbat cablu de kilometraj
- baterie noua acu' 2 luni.

O masina foarte fiabila avand in vedere varsta ei. Nu m-a lasat niciodata in drum, nu s-a stricat nimic la ea. Cele mai multe lucruri le-am facut mai mult preventiv si se pare ca a meritat. Ceasul s-a oprit la ~248k km. A fost o experienta deosebita pt o prima masina.

Asa ca momentan sunt pieton. Cateva zile mai am in chirie un Opel Astra din '93 de la tata. Am invatat din nou sa conduc o manuala si recunosc ca nu-mi place. Urasc si masina asta, comparat cu Nissan-ul se simte foarte mult ca a fost o masina ieftina la vremea ei cu o gramada de bube. In ultimele 3 saptamani am mesterit mai mult la ea decat la Nissan in 2 ani. Ca sa nu mai vorbesc de rugina....

Inca tot nu m-am hotarat ce masina sa-mi cumpar. In principiu as vrea ceva nu prea mare, neaparat pe benzina si motor de maxim 1.6 pana in vreo 2000 de euro.
Desi dupa ce am citit topicul lui ageana m-am gandit ca m-as baga la un logan SH in zona aia de pret.

Ramane de vazut....
ArtVandelay
ce logan iei cu 2000 de euro ?

/edit
am vrut sa zic ca pe la 3000 de euro, cat a dat el pe logan
Filip
Exista momente, rare ce-i drept, cand cutia de viteze manuala devine un deliciu, mai ales pe drumuri virajate. wub.gif Atunci cand faci motorul sa cante cum vrei tu.
Dar in majoritatea timpului, intr-adevar, si eu as prefera cutia de viteze manuala.
Markos
QUOTE(Filip @ 27 Jul 2010, 00:35)
Exista momente, rare ce-i drept, cand cutia de viteze manuala devine un deliciu, mai ales pe drumuri virajate.  wub.gif Atunci cand faci motorul sa cante cum vrei tu.
Dar in majoritatea timpului, intr-adevar, si eu as prefera cutia de viteze manuala.
*


m-ai spart cu panseul asta huh.gif
sobolan
dap....si tu cu replica asta radmasa.gif ....

pacat de reglementarile astea noi referitor la impozite....pai nu mi se pare corect dar multe lucruri nu-s corecte.....de ce oare RAR-ul vaneaza doar dacii si rablele straineze din 1900 toamna de scot fumu' cat maneca nu le vede nimeni ?
acu nu ma refer la corabia din topic(ca asta vad eu o o masina ingrijita)....dar sunt multe masini mult mai rele decat o dacioara ingrijita.....aici sunt niste "jocuri de interese"...alta poveste...

pacat de laurel-ul asta...am urmarit topicul de pe la inceput,cand s-au postat primele impresii,replici....pacat sad.gif ....n-as fi dat-o pe un logan,indiferent de care ar fi fost el....

LE omorati-ma ca nus patriot si zic asa ceva de masina "nationala" in ghilimele ca si de aici papa francezii,nici asta nu e integral a noastra!!!
Filip
Deci pa` bune, stiu ca e un cliseu ce-am zis eu, dar am prins niste drumuri asa mai virajate cu maricica, si cred ca era si ea intr-o pasa buna, doamne, a fost o fericire, parca eram una cu masina, nu stiu... nu pot sa zic decat ca am visat toata noaptea, drumul ala, il derulam in minte ca pe o caseta stricata... la nesfarsit. Eh... am visat frumos! laugh.gif
kossak
QUOTE(Filip @ 26 Jul 2010, 23:35)
Exista momente, rare ce-i drept, cand cutia de viteze manuala devine un deliciu, mai ales pe drumuri virajate.  wub.gif Atunci cand faci motorul sa cante cum vrei tu.
Dar in majoritatea timpului, intr-adevar, si eu as prefera cutia de viteze manuala.
*



Mai, toti care nu s-au "jucat" cu automate se plang de treaba asta. Crede-ma, pana si cu antichitatea asta de cutie poti faci motorul sa cante cum vrei tu.
Gandeste-te: daca dezactivez overdrive-ul am 3 viteze. In plus levierul are si pozitiile "1" si "2". Deci vitezele astea le poti controla cum vrei. Sa vezi ce fain ii dedeam la 80 la ora a 2-a cu kickdown de urla motorul la 4000 de ture. Atata doar ca nu ai de apasat niciun ambreiaj.
Filip
Ai dreptate, imi dau seama ca acum cutiile de viteze sunt si mai sofisticate. smile.gif Pe mine m-a bucurat enorm in ziua aia masina, nu mi-a venit sa cred cat de frumos, si legat am putut sa merg cu ea.
Revenind, imi pare rau sa aud ca te-ai despartit intr-un final de masinuta, si ca in viitorul apropiat nu vei avea ceva daca nu mai bun, macar asemanator. Desi nu se stie ce va fi in viitor...
Eu iti urez succes, si sa ai noroc cu urmatoarea achizitie. Tine-ne la curent! smile.gif
argon
QUOTE(Filip @ 26 Jul 2010, 23:35)
Exista momente, rare ce-i drept, cand cutia de viteze manuala devine un deliciu, mai ales pe drumuri virajate.  wub.gif Atunci cand faci motorul sa cante cum vrei tu.
Dar in majoritatea timpului, intr-adevar, si eu as prefera cutia de viteze manuala.
*



tu nu ai condus automata sigur..au o functie sa schimbe mai tarziu(overdrive), chiar si cele fara pretentii.
Filip
Overdrive eu stiam ca e treapta in care cutia de viteze multiplica turatia motorului (la toate celelalte trepte turatia este demultiplicata), asta pentru mersul pe autostrada. Overdrive parca are si dacia la cutia in 5 trepte, treapta 5 e de overdrive, parca multiplica cu 1,03% turatia motorului. Depinde si de pinionul de a 5-a. Ma rog, poate aberez, ce-am inteles si eu...
einstein1984
Stiai bine.
Daca urci dealul poti sa-i dai a 2-a impusa sau 1-a impusa dupa cum e cazul (exact cum zice cossak) si o sa urle bine merci motorul. Daca are si electronica cutia, o sa invete in 2-3 viraje sa tina ea treapata mai mult inainte sa schimbe in sus, si totul fara sa iesi din D.
Markos
Ma, voi nu-l cititi cu atentie pe Pilif. Pentru el, exista momente în care cutia manuala e un deliciu. In rest, prefera cutia manuala.

La el totul e manual, ce naiba.
argon
femeie=cutie automata? blush.gif
vis-a-vis
Depinde de femeie wink.gif
Filip
Daaa... nu prea inteleg de ce trebuie sa devieze discutia de la masini. blush.gif
corbex
Femeia e un fel de masina. Doar ca e automata. Popa zice ca n-are suflet rolleyes.gif
kossak
Asta a fost buna radmasa.gif
Richelieu
Pacat ca ai tras corabia la ancora definitiv! sad.gif
sorin1983
corabia la ancora? cum vine asta?
kossak
pai ancora a fost deja, acuma si-a gasit si corabia tongue.gif
Merced
Sus cu "ghost ship"-ul. sad.gif

Cu ce ai inlocuit corabia? smile.gif
kossak
Hehe, am si uitat de topicul asta.....

Pai treaba sta cam prost

Corabia se odihneste acasa in garaj. Tata s-a incapatanat si mi-a zis ca n-o radiaza, o pastreaza pt el caci n-are suflet sa dea asa ceva la remat.
Mi-a zis ca suporta el impozitul. Asa ca e treaba lui ce face cu ea, oricum ITP-ul a exiprat luna trecuta ( nu ca asta ar fi vreo problema)


Ma tot freaca la cap ca-mi da 3 cupoane daca imi iau masina noua. (logan desigur)

Eu tot ezit, tot studiez oferte pe net si inca nu am gasit nimic ce sa-mi placa.

Asa ca momentan ma plimb un un Astra F.
Problema e ca fara rate la banca n-am nicio sansa sa-mi iau vreo de masina...si tot imi zic ca n-am ce sa ma bag la vechituri cu rata....
Merced
Macar sper ca faci cumva sa fie inscrisa fiscal intr-o comuna, ca am inteles ca-s impozitele simtitor mai mici decat in localitati. Si asigurarile la fel. Daca nu era deja asa, mai ales ca ziceai ca ai platit putinel pe asigurare ultima oara.
kossak
Asa e. Pe buletin am domiciliul la tara. Probabil din cauza asta am platit si RCA mai putin ultima data.
Nu stiu daca si impozitul e mai mic la tara. Tata mi-a zis ca inca la primarie nu au primit varianta "actualizata" a impozitului (aia de dupa 1 iulie)....Cine stie...poate m-am repezit putin cu decizia de a abandona masina
Merced
Bravo. Cand vad cat o sa am si eu de plata la Pejo prin iarna, parca-mi vine sa-mi fac mutatie la tara. biggrin.gif
kossak
Mai m-ai pus pe ganduri cu treaba asta cu impozitul la tara....

Dar acuma mi-am amintit ca dupa ce am cumparat rabla si am mers la primarie sa o inscriu, mi-au calulat fix 840 de lei impozit...exact cat era si pe "net" biggrin.gif
Merced
Oricum impozitul la a mea e inca "digerabil", in jur de 170 de lei anual. Asigurarea aia care-i aproape 800 de lei si in continua crestere ma sperie de fapt. Eh, oricum poate fac o mare surpriza in primavara, sa vedem. smile.gif
kossak
Pai probabil nu taxele sunt f mari, ci salariile noastre mici tongue.gif

Parca ai mai zis pe ceva topic de surpriza aia, m-ai facut curios sofer1.gif
kossak
Si uite ca nu moare jurnalul asta.

Azi masina primeste un RCA si un ITP nou. Dupa 3 luni de stat in garaj urmeaza sa o scot din nou la plimbare.

Probabil o sa spuneti ca sunt nebun ca am luat decizia asta, avand in vedere impozitul, dar eu inca sper (probabil sunt naiv) ca se va schimba candva la anul....

Saptamana trecuta am fost la un pas de a cumpara un Nissan Micra din '96, dar dupa ce am gandit putin situatia am ajuns la concluzia ca nu mi se potriveste deloc.

Corabia o s-o tin inca macar 6 luni, poate intre timp gasesc o varianta mai buna.

In rest ce sa zic, sunt foarte fericit ca in sfarsit scap de astra F-ul chel pe care-l conduc din vara.

Va trebui sa pregatesc 2 capete de bara noi (ambele de pe masina sunt cam terminate, dar culmea ca nu am simtit niciodata vibratii la viteze mari) si trebuie sa schimb o teava din esapament.
Merced
Bravo, bravo! icon_mrgreen.gif
Alex4u
Poze..Pozee..Pozeee
kossak
Poze noi momentan nu am smile.gif Vezi pe pagina 7 jos tongue.gif

O sa pun niste poze cand ajung acasa de la servici.

Masina inca nu e la mine in Cluj. Tata acasa se ocupa de ITP biggrin.gif
argon
Am (re)vazut si eu pozele, ai cas ca al meu happy.gif Dar nu am retinut daca ai zis sau nu, dar observ ca ai cutie cu 3 trepte, cum e extraurban? are mod sport? dar overdrive?
cosmin_2300
QUOTE(kossak @ 30 Aug 2009, 21:24)
- cutie automata in 4 trepte (3 + overdrive)
*


argon
Si eu ce am zis, e in 3.
cosmin_2300
QUOTE(argon @ 14 Dec 2010, 18:50)
Am (re)vazut si eu pozele, ai cas ca al meu happy.gif    Dar nu am retinut daca ai zis sau nu, dar observ ca ai cutie cu 3 trepte, cum e extraurban? are mod sport? dar overdrive?
*




QUOTE(argon @ 14 Dec 2010, 19:12)
Si eu ce am zis, e in 3.
*


Ai întrebat și dacă are overdrive, ți-am răspuns!
kossak
Cass-ul e un Sony, l-am gasit anul trecut la promotie la Auchan. Merge foarte bine. Butoanele de sub el sunt pt antena electrica, care din pacate nu se ridica smile.gif Ma tot gandeam sa caut undeva o antena electrica, poate si una de Cielo ar potrivi.

Cutia e in 4 trepte, full hidraulica, doar kickdown-ul are un switch electric.
Dar treapta 4 e foooarte lunga, nici o sansa sa depasesc ceva in a 4-a.
Am fix 2000 rpm la 100km/h in a patra. In a 3-a are 3000rpm, deci depasirile se fac doar venind lansat din spate.

Pentru cruising e super ok, nu auzi motorul. Consumul nu l-am calculat niciodata calumea, dar din cate am observat nu sare de 6.5l la mers lejer (100-120km/h).

Si ca tot a cerut Alex poze, am adunat ce am mai gasit pe hard.

[attachmentid=1627680500] [attachmentid=1627680501] [attachmentid=1627680508] [attachmentid=1627680506] [attachmentid=1627680505] [attachmentid=1627680504] [attachmentid=1627680503] [attachmentid=1627680516] [attachmentid=1627680515] [attachmentid=1627680514] [attachmentid=1627680513] [attachmentid=1627680512] [attachmentid=1627680511] [attachmentid=1627680510] [attachmentid=1627680509] [attachmentid=1627680502] [attachmentid=1627680517]
argon
Dupa schimbator e in 3 toata ziua, vezi in cartea tehnica ca tot aia zice. OD-ul nu se considera treapta la cutie, ca atunci si eu as putea zice ca am in 5, dar e in 4. Problemele le-ai rezolvat, sau tot smuceste? DIn intamplare ai vazut vreo placuta cu producatorul cutiei pe ea?
kossak
Garantat e in 4 viteze. Te gandesti ca e in 3 pentru ca nu exista pozitia "3" pe levier, nu-i asa? smile.gif
Asta a mea spre deosebire de ce avea Mercedes in perioada respectiva porneste de pe loc in vit 1, nu in 2.
Wikipedia zice:

"The 4N71 was a 4-speed automatic transmission from Nissan Motors. It was available as wither a light-duty ("L4N71B") or medium-duty ("E4N71B") unit for rear wheel drive vehicles with longitudinal engines."

Fix asta e a mea. 4-le ala inseamna ca are 4 trepte. Varianta anterioara se numea 3N71B si a fost o cutie in 3 trepte.

La vremea aia cand a fost introdusa cutia asta in 4 trepte (prin 1983) a fost ceva nou, majoritatea producatorilor inca foloseau cutii in 3 trepte.
La americani inca si in anii '90 au existat cutii in 3.

Prima cutie automata in 5 viteze lansata in '89 a fost pusa pe un Nissan Laurel, succesorul modelului pe care il am eu.

/LE
Da, am vazut codul trecut pe cutie cand m-am bagat pe sub masina.
De smucit tot smuceste, mai ales la rece. N-am ce sa-i fac. Asa merge de aproape 2 ani. Prefer sa nu imi mai bat capul cu asta. Are totusi o varsta si nu pot sa am pretentia sa mearga perfect...
argon
Daca era in 4 aveai , la schimbator in loc de pozitia 2 aveai 3, aia inseamna ca nu sare de penultima treapta daca pui selectorul acolo. Deci ai 3 trepte, si overdrive-ul e un device separat in cutie care amplifica turatia ultimei trepte, 3 in cazul tau, nu se considera treapta de viteza.
Laurentziu83
Daca imi aduc bine aminte, in manualul de la vechiul Passat al alor mei, era descrisa si cutia hidramata, si cutia respectiva avea doar 2 viteze separate de treptele normale. Nu cred ca respectiva cutie avea doar 3 trepte in anul 2001.

De regula, respectivele trepte se pun pentru frana de motor. Nu stiu daca e nevoie sa faci frana de motor cu treapta a 4-a sau daca ai facut vreodata asa ceva.
kossak
Nah pai nu stiu ce sa zic ca nu ma pricep. Eu ma gandesc ca la orice cutie de viteze ultima treapta are rol de overdrive. Poate nu e asa...

Si daca zici ca overdrive-ul la mine nu se considera treapta de viteza, oare cum ar trebui sa fie ca sa se considere? huh.gif

@Laurentiu, frana de motor in a 4-a nu am reusit. Nici nu cred ca pot face asta din moment ce a 4-a intra DOAR peste 80km/h. Cand viteza scade sub 80 imediat ii da a 3-a De regula in panta dezactivez overdrive-ul si o tin in treapta 3, asa face frana de motor. Asta daca merg cu minim 60-70 km/h. Pt viteze mai mici se recomanda folosirea pozitiei "2" de pe levier. Scria undeva in ceva manual treaba asta.
argon
Nu numai la tine, si la mine sau la altii cu cutii hidramate, practic tu o observi ca o treapta lunga, deci nu ai gresit prea tare sa zici ca ai 4, dar teoretic nu se pune la numaratoare pentru ca nu e treapta, e o scula care salasuieste in cutie ce amplifica turatia cu pretul cuplului, scopul fiind economia.

Nu stiu cum reusesti tu frana de motor in orice treapta in afara de L, ca eu nu am reusit, sau cum dezactivezi voit overdrive-ul, el intra si iese singur cand crede de cuvinta. Pozitia 2 sau 3 in cazul meu de pe selector se recomanda la urcarea de pante lungi, asa e in manual.
kossak
Pai eu am pe consola din mijloc un buton pt a dezactiva overdrive-ul si implicit lockup-ul. Asa cutia nu schimba niciodata in overdrive, oricat as tura motorul.
Asta se recomanda si la mine pt urcari, in special pt a evita lockup-ul

Switch-ul de kickdown de sub pedala de acceleratie face cam acelasi lucru, doar ca ala il folosesc numai in depasiri.

Nu stiu daca la tine este/sau cum functioneaza lockup-ul.
La mine face lockup in treapta 3 si overdrive de la 50 km/h in sus.
Practic lockup-ul ala elimina patinarea paletelor din convertizorul de cuplu, actioneaza ca si un ambreiaj uscat.

Poate nu m-am exprimat eu corect, pe wiki zice asa:

Lock-up torque converters

As described above, impelling losses within the torque converter reduce efficiency and generate waste heat. In modern automotive applications, this problem is commonly avoided by use of a lock-up clutch that physically links the impeller and turbine, effectively changing the converter into a purely mechanical coupling. The result is no slippage, and virtually no power loss.
argon
Se pare ca difera putin, a ta e model mai vechi si mai americaneasca. Si interiorul la fel, bordul in special.
kossak
Pai doar se stie ca japonezii au cam copiat pe vremea aceea. 04.gif

Macar ce au copiat au facut de calitate. Bordul cel putin mie mi se pare foarte OK fata de alte masini din anii '80. Cel mai fain e ca e tot bordul e moale, inclusiv cotiera, manere si fetele de pe usi.
Alex4u
mai ziceai si ca vrei sa renunti la ea..uite bijuterie de masina....auzi cat costa impozitul pe an la ea:D?
kossak
nu te-ai putut rabda sa intrebi de impozit?tongue.gif Momentan costa 1996 RON/an
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.