Maskatu
23 May 2014, 09:57
Dupa cum stiti am inlocuut de curand simeringurile din zona distributiei (doua la numar) plus cureaua de distributie si rola intinzatoare. Cele din urma aveau 9000 km si am ramas dezamagit cand mecanicul mi-a aratat ca rola intinzatoare care este originala koyo, avea un mic joc. Cureaua pusa acum este gates power grip, iar in cutie rola tot koyo!
Mr_Devil83
27 May 2014, 23:47
Arunca cureaua aia pe care scrie Gates. Mi-o crapat mie in timisoara la vreo 33000km si mai stiu cateva cazuri de Gates picat la datorie.
danciusergiu84
28 May 2014, 08:46
orice curea pica daca ai role gripate
Florin27
28 May 2014, 10:34
Atunci ce alta curea mai buna ar fi ?
Axinte
28 May 2014, 21:19
Eu am demonat distributia la 60 de mii pentru verificare, si, evntual, schimbat ce nu e in regula; surpriza, cureaua si mai ales rola - care ma asteptam sa fie muci, sunt amandoua in regula. Drept urmare, le-am remontat, si sper sa mai merg 30-40 de mii, cu verificari periodice. Stiu ca ce am facut nu este in regula, si nu recomand nimanui asta; vreau doar sa demonstrez ca se poate si ca totul tine de cum se tensioneaza cureaua.
Maskatu
29 May 2014, 09:50
Axinte m-ai dezamagit total. Ce ai facut tu este total nepotrivit. Stim cu totii ca in realitate cureaua, oricare ar fi ea, rezista chiar si suta de mii, insa sa o detensionezi dupa 60 mii km si probabil mai mult de 4 ani, si apoi sa o pui la loc, este foarte grav.
Tie vizual poate ca iti pare ca ar fi in regula insa in interior structura ei de rezistenta poate fi foarte afectata. De rulment nu mai zic. Nu are cum sa nu aiba joc dupa atatia km. Jocul ala de 1-2 mm la 4-5 mii de turatii, poate sa aiba consecinte grave.
Risti sa faci varza motorul in orice moment. Te calicesti acum la 100 de lei cat costa o curea plus o rola gates si vei da mai incolo 1500-2000 pe segmentare, supape, planari de chiulasa plus altele. Mie mi-a fost teama sa o pun la loc dupa 10 mii, de 60 mii nici nu mai vorbesc.
QUOTE(Mr_Devil83 @ 28 May 2014, 00:47)
Arunca cureaua aia pe care scrie Gates. Mi-o crapat mie in timisoara la vreo 33000km si mai stiu cateva cazuri de Gates picat la datorie.
Si ce ai vrea sa pun? Klaxcar? Originala? Cea originala este tot gates doar ca trece prin intermedierea cu renault, mai baga cu vopseaua renault pe ea si iti cer 50 de lei in plus. Renault nu face distributii!!!!
In 50 mii km am inlocuit distributia de 3 ori. Prima oara cand am luat masina, am pus klaxcar. Dupa 5 ani si 40 mii adica anul trecut am pus originala. Anul asta din cauza simeringurilor a trebuit sa o dau jos si am pus gates.
QUOTE(danciusergiu84 @ 28 May 2014, 09:46)
orice curea pica daca ai role gripate
Asta asa este. Cum spuneam mai sus, rola originala koyo avea joc de 1-2 mm dupa nici 10 mii km. Ceea ce este foarte trist.
danciusergiu84
29 May 2014, 10:04
nu inteleg care e faza cu detensionatul si tensionatul curelei de distributie, intinzatorul curelei de distributie nu are arc care oricum o tine constant intinsa si indicator de tensionare sa sti cat trebuie intinsa ?
Axinte
29 May 2014, 13:46
Maski, nu stiu cat te-ai documentat tu, dar afla ca Renault RECOMANDA schimbarea curelei, mai nou, la 80k. Schema cu detensionatul curelei e menita sa ia banii celor ca tine, care nu pot dormi noaptea- ca, vai, imi crapa cureaua. Rola ta ori a fost una de calitate slaba, ori cureaua a fost prea tensionata si a dus la o uzura prematura. Distributia mea are 2 ani jumate cu peste 60 de mii acum, si rola e foarte ok. La fel si cureaua, pentru ca 90% din drumuri au fost extraurbane, iar asta influenteaza intrisec uzura ei.
bogdanmardare
29 May 2014, 14:50
@danciusergiu84: intinzatorul e cu excentric, il poti da peste cap, nu are limitator si se strange la mana
. Poti sa strici cureaua de cand o tensionezi prima oara. Depinde de experienta celui ce monteaza.
Clublife
29 May 2014, 17:05
QUOTE(Axinte @ 29 May 2014, 13:46)
Maski, nu stiu cat te-ai documentat tu, dar afla ca Renault RECOMANDA schimbarea curelei, mai nou, la 80k. Schema cu detensionatul curelei e menita sa ia banii celor ca tine, care nu pot dormi noaptea- ca, vai, imi crapa cureaua. Rola ta ori a fost una de calitate slaba, ori cureaua a fost prea tensionata si a dus la o uzura prematura. Distributia mea are 2 ani jumate cu peste 60 de mii acum, si rola e foarte ok. La fel si cureaua, pentru ca 90% din drumuri au fost extraurbane, iar asta influenteaza intrisec uzura ei.
Dar este valabil si pentru motoarele noastre sau numai pt cele de generatie mai noua?
danciusergiu84
29 May 2014, 19:13
bun, dar eu la masina actuala pe intinzator am ac indicator cat sa intinzi cureaua din excentric, la sn nu este ? cum sti cat sa strangi cureaua, cum se verifica ?
Axinte
29 May 2014, 20:36
QUOTE(Clublife @ 29 May 2014, 18:05)
Dar este valabil si pentru motoarele noastre sau numai pt cele de generatie mai noua?
Nu m-am facut prea bine inteles. NU sfatuiesc pe nimeni sa depaseasca acea limita impusa de DACIA; am vrut sa subliniez insa, ca acea limita (recomandare),este vazuta de fapt ca o bariera stricta.
@danciusergiu84 - Cureaua dintata se tensioneaza cu un dispozitiv numit diapazon(asa cred ca se cheama) , dar multi o fac la "mana" , sa se poata rasuci 90 de grade.
danciusergiu84
29 May 2014, 21:19
naspa treaba ca nu poti strange cureaua decat dupa ureche sau dupa mana fiecaruia...
Maskatu
29 May 2014, 22:03
QUOTE(danciusergiu84 @ 29 May 2014, 11:04)
nu inteleg care e faza cu detensionatul si tensionatul curelei de distributie, intinzatorul curelei de distributie nu are arc care oricum o tine constant intinsa si indicator de tensionare sa sti cat trebuie intinsa ?
Il strangi la mana, nu are nici un arc. In mod normal se monteaza cu diapazon. Cand montezi cureaua o tii in tensiune, cand o dai jos se detensioneaza si nu este recomandat sa o pui la loc, in teorie.
QUOTE(Axinte @ 29 May 2014, 14:46)
Maski, nu stiu cat te-ai documentat tu, dar afla ca Renault RECOMANDA schimbarea curelei, mai nou, la 80k. Schema cu detensionatul curelei e menita sa ia banii celor ca tine, care nu pot dormi noaptea- ca, vai, imi crapa cureaua. Rola ta ori a fost una de calitate slaba, ori cureaua a fost prea tensionata si a dus la o uzura prematura. Distributia mea are 2 ani jumate cu peste 60 de mii acum, si rola e foarte ok. La fel si cureaua, pentru ca 90% din drumuri au fost extraurbane, iar asta influenteaza intrisec uzura ei.
Da stiu ca acum recomanda la 80 mii, insa nu cred ca recomanda sa montezi la loc o curea uzata. Plus de asta nu sunt foarte sigur in ce conditii si pentru ce motoare se fac aceste recomandari. Ar fi cam penibil spre exemplu sa imi zica dacia ca acum la super nova pot sa schimb cureaua la 80 mii nu la 60. Pai de ce? Pe ce baza? Imi garanteaza dacia ca daca se rupe la 79,000 km imi repara motorul? Si ca vechime morala tot 4 ani au lasat sau cat?
Nu incerca sa ma convingi ca rola nu a fost buna. Rola era originala koyo, in cutie renault cu toate insemnele, cumparata din sursa sigura. Stiu sigur ca nu a fost montata cu diapazon.
Este urat modul in care pui problema, si ma dezamageste faptul ca esti foarte acid cu toate ca ti-am vorbit frumos si am incercat sa iti spun ca nu este ok ceea ce ai facut.
Nu sunt inginer auto sa stau sa iti explic treaba cu detensionarea, dar daca ai curiozitatea asta, poti pune mana pe manual sau pe o carte de fizica pentru mai multe detalii. Treaba cu detensionarea o spun inginerii, nu eu.
Cand vine vorba de masina, de siguranta mea, a pasagerilor din masina si a celor din jur, nu fac economii la bani. Sunt destui pe aici care au facut economii de genul si apoi au regretat, asta pentru ca au ramas cu masina in drum.
O seara placuta.
catalinski
30 Jul 2014, 20:18
Imi spuneti si mie ce aditiv de ulei recomandati?ca sa nu imi mai consume ulei?
Maskatu
31 Jul 2014, 07:19
Aditiv "segmentare". Frectie la picior de lemn nu merge. Iar ajungem la discutia aia veche antica si de demult. Aditivul nu are cum sa repare, inlocuiasca, suplineasca uzura componentelor motorului.
catalinski
31 Jul 2014, 13:13
Dar din ce cauza sa consume ulei,masina are doar 80 si ceva de mii km.
puiu82
31 Jul 2014, 18:03
Foarte bun aditivul recomandat de Maskatu.......inca n-am avut placerea sa-l incerc,dar......expertii britanici au facut un studiu si l-au clasat pe primul loc.....foarte bun raportul pret-performanta.
Acum,lasand gluma la o parte.....80.000km de cand o ai tu sau cum?
Si cat ulei consuma?Ce ulei pui de obicei? Ii dai talpa la rece?
catalinski
31 Jul 2014, 23:01
Nu,80 si ceva are masina in bord.Eu am luato cam cu 67 de mii.
Nu prea pot sa estimez cam cat consuma,desi fum pe toba nu scoate.
Dar daca completez cu 1litru,in 2-3 luni e pe minim dinnou,fac cam 35 de km de 2 ori pe saptamana.
De cand o am eu am bagat numai elf 10w40.
deci sa intelegem ca tu faci pe saptamana 35x2 = 70 / pe luna 70x4 = 280 iar la 3 luni 280x3 = 840 si ii bagi 1 l de ulei ?? te rog sa ma scuzi dar nici la cazanu` meu care`i bate motoru` la rece si da cu fum nu`i bag atat ! poate de la schimb la schimb (in cazul tau 1o.ooo km) sa`i bagi 1 l de ulei ca a inceput sa ciupeasca mai inteleg dar la tine se intampla ceva, iar acel ceva se numeste PIERDERE pe undeva (pe la filtru,buson,simering distributie) mai ales ca ai zis ca nu da cu fum ca sa eliminam segmentii,simeringuri supape sau alte defecte care ar duce la consum de ulei
ca remediere: fa`ti timp si uita`te atent peste tot in jurul motorului si unde o parchezi daca`ti lasa pete de ulei sau du`te la un service pentru o constatare (sa`ti ia compresia la motor si sa`ti faca un test de noxe)
Maskatu
1 Aug 2014, 08:01
Nu conteaza ca are 80 mii. Daca fostul propietar ar birjarit masina, nu a schimbat uleiul la timp, etc etc, este normal sa apara astfel de defectiuni. Tocmai din acest motiv eu de cand am luat masina schimb uleiul la 8000-9000 km. E a mea, am de gand sa o tin asa ca fac eforturi sa nu fie necesara o desfacere a motorului.
catalinski
1 Aug 2014, 10:35
Am cam exagerat cu uleiul,dar pete pe asfalt nu lasa.
Clublife
1 Aug 2014, 13:26
QUOTE(Maskatu @ 1 Aug 2014, 08:01)
Nu conteaza ca are 80 mii. Daca fostul propietar ar birjarit masina, nu a schimbat uleiul la timp, etc etc, este normal sa apara astfel de defectiuni. Tocmai din acest motiv eu de cand am luat masina schimb uleiul la 8000-9000 km. E a mea, am de gand sa o tin asa ca fac eforturi sa nu fie necesara o desfacere a motorului.
De acord cu tine Maskatu numai ca uleiul eu cred ca nu mai are aceeasi calitate ca in urma cu ceva ani.Pina la 150 000 i l am schimbat la 8 000 pe urma la 6 000 si desi nu trec decit foarte rar de 100 km la ora tot se aude la pornire un mic tacanit de linie cca 10 sec. La tine se aude ceva la pornire cind se apropie schimbul de ulei? Mentionez ca a mea are acum 202 000km. Toate bune Am uitat sa spun ca i am pus numai Elf 10w40
Eduard 29
2 Aug 2014, 08:03
Buna dimineata.
Doresc sa schimb sistemul de franare, am cumparat de la discuri,lichid,pistonase etrier si nu gasesc garnituri etrier decat de/la 2 lei.
Aveti o recomandare de care sa iau?
Multumesc.
Maskatu
2 Aug 2014, 10:50
Garnituri de etrier nu o sa gasesti mai bune decat cele la 2-3 lei. Ma chinui si eu de cativa ani sa gasesc ceva mai bun dar nu am gasit nimic nimic, doar mizeriile alea...
Caut su eu macara geam dsn dreapta-fata...am cautat pe la dezmembrari, prin vitan...ala de la dezmembrari nu a vazut in viata lui asa ceva...am verificat 2 dsn.uri si ambele aveau total altceva...
7 Sep 2014, 16:48:
Seamana cu cea de solenza...dar e cu cativa cm mai lunga sufa iar flansa de prindere are o alta dispunere a suruburilor!
asa am patit si eu....
poti pune macara normala, de Sn....dar trebuie sa faci o gaura in plus
toata macaraua.
trebuie data o gaura in plus la noua macara. presupun ca supernova ta e din 2003 si are sistemul aproximativ ca la solenza
Maskatu
9 Sep 2014, 08:46
Supernovele din 2003 au usi de solenza.
Pai cele din 2002 ce usi au?...ca nu gasesti macara originala...
Maskatu
10 Sep 2014, 21:44
Usa supernova:
Usa solenza:
Cele din 2002 pot avea fie de dsn fie de solenza. Au facut multe struto-camile pe linia de asamblare...
Maskatu
11 Sep 2014, 19:35
Este de solenza.
Probabil...dar macaraua de solenza nu se pupa...e mai scurta la sufe.,.incerc maine cu macara de supernova
12 Sep 2014, 17:32:
Am montat macaraua...a intrat perfect.,..era prea frumos sa mearga din prima...nu sa potrivit prinderea la geam...
12 Sep 2014, 20:01:
Am desfacut prinderea metalica de la geam.Am pozitionato pe noua macara...dar din 2 gauri doar una se pupa pe macara...luni reglez geamul la pozitie si introduc un surub autoforant in locul celui de.al doilea surub...
Gata...am un geam functional pe dreapta fata...
Multumesc mult marian_ariciuc pt macara...a fost de mare ajutor...
Intrucat amortizoarele haionului dau de ceva timp semne de slabiciune, in special iarna, am decis sa le schimb. In loc de Asam, le-am ales pe cele fabricate la Cluj, DESPA. Mare diferenta in bine fata de cele originale date jos nu este, in sensul ca sustin foarte bine haionul cand ajunge sus, insa la ridicare, de la jumatatea cursei in sus, acesta trebuie ''ajutat''. Cele originale Bilstein, in zilele lor bune, ridicau singure haionul, de la 1/2 in sus.
Alte diferente fata de cele originale:
-tija amortizorului nu este cromata, ci neagra(sper sa nu rugineasca)
-platbanda gaurita care se prinde pe caroserie este mai scurta=>freaca putin de caroserie
-pretul este de 25ron/buc, fata de cel original-120ron/buc, care oricum nu este pe stoc.
Astept sa constat cum se vor comporta in sezonul rece.
Maskatu
14 Oct 2014, 08:56
Un amortizor de hayon bilstein costa cat unul de suspensie??? Cum au calculat-o pe asta? Ar trebui sa coste maxim 10-20% din pretul celui de suspensie. Ale mele inca rezista dar iarna, cum spuneai si tu, dau semne de oboseala si trebuiesc ajutate.
Mi.am schimbat anu trecut telescoapele de la haion...50 ron din vitan...dupa un an inca se comporta excelent...nu intampin greutati la deschidere/sustinere/inchidere hayon
gabriel.bv
16 Oct 2014, 23:47
Cablu acceleratie - 27 de lei, filtru benzina (plastic ce a crapat dupa 2 zile - 15 lei ) MANN - 20 de lei (metal),antigel Dacia glacenol rx tip d - 20 lei/L, bujii eyquiem - 11 lei / buc.
RalucaGlisca
24 Oct 2014, 19:04
Buna, am gasit un kit de distributie bun la 99 lei la giramex. Marca era klaxcar, dar au si original dacia renault la 159 lei. Raport calitate pret foarte bun, recomand.
bogdanmardare
24 Oct 2014, 20:49
Decat 99 lei pe Klaxcar, mai bine 100 lei pe Gates (curea Gates Powergrip, rola Koyo). Care este mai calitativ?
Maskatu
25 Oct 2014, 07:35
Cumpara kit gates. Adica ai curea powergrip si rola koyo. Fix la fel cu ce este la kitul original. Nu mai luati tampenii gen klaxcar. Economisesti 10-20 de lei si dupa aceea dai inzecit ca sa repari motorul.
razvan_fzr
19 Feb 2015, 13:22
Salutare.
Zilele astea vreau sa ii faci si eu o revizie generala si sunt in dubii in privinta cumpararii unor piese.
1. Amortizor fata :
http://www.bestautovest.ro/amortizor-fata-nova-bilstein.html sau www.bestautovest.ro/amortizor-fata-dacia-nova-solenza-supernova.html
2. Amortizor spate : www.bestautovest.ro/amortizor-spate-dacia-nova-super-nova-bilstein.html sau
http://www.bestautovest.ro/amortizor-spate...-07-sau-08.html3. Arc fata :
http://www.bestautovest.ro/arc-fata-dacia-...a-breckner.html4. Arc spate :
http://www.bestautovest.ro/arc-spate-dacia...6001542764.html5. Bieleta de directie(este necesara schimbare ambelor bielete de directie?) :
http://www.bestautovest.ro/ax-bieleta-dire...rnova-nova.html sau
http://www.bestautovest.ro/bieleta-directi...a-breckner.html6. Cilidru frana :
http://www.bestautovest.ro/cilindru-frana-...va-solenza.html7. Are cineva pe masina, planetara rectificata la AUTO NESTI?
Multumesc,
Sfatul meu este sa nu cumperi nimc breckner. te atrage probabil pretul dar nu te vor tine nici jumatate fata de cele originale.eu am avut rulmentul spate breckner si a tinut fix 3000 km.
razvan_fzr
19 Feb 2015, 17:41
De asta am si intrebat.
Nu neaparat pretul, dar am vazut ca au o gama variata de produse. Dar arcurile? Merg breckner?
De Autospeed ati auzit?
Maskatu
19 Feb 2015, 23:19
Autospeed si breckner... nu prea sunt laudate pe aici.
1/2. Amortizor. Clar bilstein. Mai bine decat chinezarii. Sunt facute in sibiu plus ca super novele au fost echipate din fabrica cu asa ceva.
3/4. Ai putea incerca breckner. Cu toate ca mi se par foarte scumpe. originalele cat costa? Rulmenti breckner in nici un caz. Pe mine m-au tinut un drum bucuresti brasov si retur si au inceput sa uruie mai tare decat cei originali care aveau ~90 mii km.
6. Chiar este nevoie de inlocuirea intregului ansamblu bieleta-pipa? Cu 45 de lei cumperi cap de bara original.
7. Nu stiu, nu am cumparat.
...........
Planetare la fel, nu am schimbat. Inca le am pe cele originale. Masina are 111.000 km.
razvan_fzr
20 Feb 2015, 20:20
Am inceput sa caut pe net si am gasit bilstein ceva mai ieftin ... tinand cont sa trebuie schimbate toate 4 se strange ceva.
Arcurile le-am gasit la 75 buc, nu scrie nimic de producator, scrie ca piesa e aftermarket.
Bieleta de directie trebuie schimbata toate .... doar o bucata. Cea de pe dreapta deoarece e mai scurta....sau mai lunga ( nu mai stiu ) si roata are deschiderea pe partea dreapta prea mare .... tot ea mi-a paradit si planetara. Ar trebui desfiletat capul de bara sa fie mai lung insa e foarte riscant.
Multumesc.
Maskatu
20 Feb 2015, 23:26
Nu stiu cum de este mai lunga sau mai scurta bieleta ta. Bieleta se regleaza cand mergi sa faci geometria. Daca este stransa prea tare se compenseaza cu cealalta respectiv invers. Tocmai de aceea se regleaza prin geometrie ca sa nu ai unghiul prost.
razvan_fzr
21 Feb 2015, 15:03
Am incercat sa facem geometria si nu a mers.
Stiu doar ca bieleta asta care trebuie sa o schimb ar mai trebui desfiletata. Si e riscant.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.