Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi piese auto pentru super nova
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
pician90
la mine problema e ca am pus 2 termostate si ..pornea GMV-ul ..dar termostatul nu deschidea.Imi era frica sa nu ard garnitura de chiuloasa.Acul la temperatura era prima linie de sus..si tot crestea.Radiatorul era rece cat si cotul de furtun ce intra la radiator sus.Sa fie problema la mine la motor? Trebuie aerisit cumva..?
Maskatu
Terostatul din fabrica are inceputul deschiderii la 89 grade C, si sfarsitul deschiderii la 102 grade C, avand o cursa de 7,5 mm.

Eu am schimbat termostatul asta-iarna cu unul klaxcar (decat asta gasisem la momentul respectiv) si are aceeasi specificatie... inceput de deschide la 89 grade. Nu bag mana in foc cum ca nu ar exista termostate ce s-ar potrivi la super nova, avand inceputul deschiderii la 80-85 de grade, dar daca producatorul a ajuns la aceasta cifra, inseamna ca folosind un termostat cu inceput de deschidere la 89 de grade, motorul si implicit sistemul lui de racire, trebuie sa lucreze perfect.

Nu am aerisit circuitul dupa schimbarea termostatului si nu am avut probleme... tu ce termostat ai pus? Daca poti, nu ar strica o aerisire.
p_alecsu
colegu mai bine incearca o aerisire ca la carte. mare atentie cand complectezi cu antigel. daca ii pui doar apa nu e de bine.
Maskatu
Aerisirea circuitului click.
pician90
pai am pus termostat klaxcar.(28 ron) si imi pornea gmv-ul .. dar de deschis nu deschidea.Era rece cotul acela ce vine de la termostat.
ramsen
adica GMV-ul porneste si furtunul care duce de la termostat este rece???upsss...atentie la termostat...nu deschide...i-al si bagal intr-o oala cu apa fierbinte ca poate este blocat ceva la el...eu tot timpul inainte de al pune pe masina ii fac asa ceva...
pician90
l-am atarnat in apa si cand apa a dat in clocot a inceput sa deschida ..deci ~100 de grade.Pe el scrie ca deschide la 89.Problema e ca am incercat doua termostate si acelasi lucru.
Maskatu
Atata timp cat nu ai masurat temperatura apei, ai o marja de eroare de ~11 grade. Punctul de fierbere depinde si de presiune atmosferica. Pe everest apa fierbe la numai 69 de grade, din cauza presiunii aerului care este foarte mica.
ramsen
QUOTE(pician90 @ 6 Oct 2010, 18:49)
l-am atarnat in apa si cand apa a dat in clocot a inceput sa deschida ..deci ~100 de grade.Pe el scrie ca deschide la 89.Problema e ca am incercat doua termostate si acelasi lucru.
*


dupa ce a deschis odata l-ai scos din apa si dupa ce s-a inchis l-ai mai bagat odata???eu le incercam asa de vreo 3 ori pe dacia veche...acum l-ai pus pe masina???cum se prezinta...
serviccom
89 de grade este inceputul deschiderii, nu este deschis complet. Daca il pui intr-un ibric cu apa si dai drumul la aragaz, cand va ajunge la 89 de grade vei observa ca v-a incepe usor sa deschida.
pician90
gata.Am rezolvat ieri treaba cu unu de origine. Deschide excelent si apa tot la jumatate este.Multumesc de ajutor.
Maskatu
Ax volan, unde gasesc prin bucale si la ce pret? In targ "ie" stoc zero din cate vad, iar la magazine de piese "mai mici" au decat "frantuzesti", la 400 ron. A montat cineva dinasta "frantuzesc"? De asam, masam, conex, ponex nu vreau sa pun, pentru ca alea bat de noi din primul km.
serviccom
Am si eu o intrebare, de ce sabotii de frana solenza nu se potrivesc pe SN? Asa am inteles si ma uimeste treaba.
RaZzVAN
sal.am si eu o nelamurire..ieri am schimbat mai multe pe la masina si am observat o problema grava..teava care duce in spate la roti de la pompa de frana mi-e ruginita si pierdeam lichid de frana pe acolo.as dori sa stiu cat costa o teava noua. deci aia care face legatura intr pompa de frana si rotile din spate.am inchis cu alta teava sudata in capat frana pe spate si acu folosesc doar frana fata. este vreun pericol sa merg doar cu frana fata pana gasesc piesa respectiva?si inca ceva..se schimba greu? am observat ca e dintr-o bucata doar..si e cam ciudat cum asputea sa cumpar alta si sa o montez tinand cont cum arata si cat de lunga este.multumesc.

nu teava pardon,conducta tongue.gif excl.gif unsure.gif
serviccom
Pai ce are sa n-o montezi? Daca ai groapa iti e mult mai usor, altfel te chinui pe acolo, sa ai grija cand o indoi sa nu faca cuta.
RaZzVAN
puteti sa imi raspundeti exact ce am intrebat?multumesc.
Maskatu
Banuiesc ca te referi la cea care face legatura intre repartitor ( nu pompa ) si rotile spate. In orice caz conducta se schimba pe tot traseul nu pe bucati. Nu cred ca este foarte scumpa, maxim 10-20 de lei 1-2 metri de conducta. Nu mai merge cu masina asa, poate vei avea nevoie intr-o situatie de o frana mai serioasa (incluzand puntea spate) si avand doar frana fata, eficienta va fi evident mai scazuta.
serviccom
QUOTE(RaZzVAN @ 6 Nov 2010, 15:46)
sal.am si eu o nelamurire..ieri am schimbat mai multe pe la masina si am observat o problema grava..teava care duce in spate la roti de la pompa de frana mi-e ruginita si pierdeam lichid de frana pe acolo.as dori sa stiu cat costa o teava noua. deci aia care face legatura intr pompa de frana si rotile din spate.am inchis cu alta teava sudata in capat frana pe spate si acu folosesc doar frana fata. este vreun pericol sa merg doar cu frana fata pana gasesc piesa respectiva?si inca ceva..se schimba greu? am observat ca e dintr-o bucata doar..si e cam ciudat cum asputea sa cumpar alta si sa o montez tinand cont cum arata si cat de lunga este.multumesc.

nu teava pardon,conducta tongue.gif excl.gif  unsure.gif
*



In primul rand trebuie sa stii ce intrebi ca sa ti se raspunda la ce vrei sa stii, in alta ordine de idei, nu exista teava sau conducta care sa duca de la pompa de frana la rotile spate, iar daca nu exista nici pretul nu exista, mai mult e mai usor sa intrebi la un magazin de piese auto, decat pe noi.
Maskatu
Ax volan, au adus astia prin targ? Stiti ceva? Ovidiu tot nu are... dry.gif
p_alecsu
nu prea cred ca o sa mai aduca pentru ca nu se mai fabrica. eu am cautat pentru un vecin azi prin tot mioveni.ul si nu aveau decat de srl.
Maskatu
Bai nene nu se poate. Am nevoie de cadru motor, nu se mai fabrica, am nevoie de ax volan, nu se mai fabrica. Cum pana mea sa nu mai fabrice, la cat de proaste sunt piesele astea, ar trebui considerate consumabile. Banuiesc ca nu mai are rost sa intreb de capota/aripa, etc, probabil ca gasesti numai de conexx.

Traiasca politica Dacia. Conform legii trebuiau sa suplineasca piese pana in 2013, tinand cont ca ultima super nova a iesit pe poarta fabricii in 2003. Merita tarati prin tribunale si la CEDO, dar evident asta necesita timp si bani. Suntem prea mici noi pentru chestii de genul asta, singura noastra arma fiind "tacerea". Le doresc la fel de multi clienti la logan si duster precum clientii "fericiti" de piesele ce nu se mai fabrica.
G I M
QUOTE(RaZzVAN @ 6 Nov 2010, 15:46)
sal.am si eu o nelamurire..ieri am schimbat mai multe pe la masina si am observat o problema grava..teava care duce in spate la roti de la pompa de frana mi-e ruginita si pierdeam lichid de frana pe acolo.as dori sa stiu cat costa o teava noua. deci aia care face legatura intr pompa de frana si rotile din spate.am inchis cu alta teava sudata in capat frana pe spate si acu folosesc doar frana fata. este vreun pericol sa merg doar cu frana fata pana gasesc piesa respectiva?si inca ceva..se schimba greu? am observat ca e dintr-o bucata doar..si e cam ciudat cum asputea sa cumpar alta si sa o montez tinand cont cum arata si cat de lunga este.multumesc.

nu teava pardon,conducta tongue.gif excl.gif  unsure.gif
*


Se gaseste conducta de cupru, 3m ~ 30 de lei, nu o sa gasesti gata facuta.
RaZzVAN
ms ptr replay.spor la kilometri am rezolvat problema. salutare!

am gasit in iasi la Auto Center piesa respectiva. pentru montare trebuie neaparat urcata masina pe rampa deoarece cablurile respective trec pe sub masina. asta mi se pare o tampenie. de asta au si ruginit neavand nici un fel de protectie plastica sau ceva de genu.masina romaneasca..din pricina sarii ce o imprastie drumarii iarna pe strazi s-a intamplat asta cred.cu noile cabluri din cupru nu cred ca vor mai fi probleme.va dau un sfat.verificati cablurile de frana tur si retur de sub masina si vedeti in ce stare sunt smile.gif eu pana n-aveam sa raman fara frana nu am bagat de seama.erau intr-o stare avansata de distrugere. biggrin.gif
Maskatu
Ar fi frumos sa scrii si cum ai rezolvat problema. Poate alti colegi vor avea o problema asemanatoare pe viitor. dry.gif
serviccom
Ce sa rezolve, cand el la conductele de frana si benzina, le zice CABLURI, popa.gif
Maskatu
@RaZzVAN: Cat au costat conductele? Pana la urma ce conducta ai schimbat? De la pompa la repartitor sau de la repartitor la puntea spate?
BoR
QUOTE(Maskatu @ 8 Nov 2010, 20:56)
Bai nene nu se poate. Am nevoie de cadru motor, nu se mai fabrica, am nevoie de ax volan, nu se mai fabrica. Cum pana mea sa nu mai fabrice, la cat de proaste sunt piesele astea, ar trebui considerate consumabile. Banuiesc ca nu mai are rost sa intreb de capota/aripa, etc, probabil ca gasesti numai de conexx.

Traiasca politica Dacia. Conform legii trebuiau sa suplineasca piese pana in 2013, tinand cont ca ultima super nova a iesit pe poarta fabricii in 2003. Merita tarati prin tribunale si la CEDO, dar evident asta necesita timp si bani. Suntem prea mici noi pentru chestii de genul asta, singura noastra arma fiind "tacerea". Le doresc la fel de multi clienti la logan si duster precum clientii "fericiti" de piesele ce nu se mai fabrica.
*


Astazi am intrebat la cateva magazine ce comercializeaza piese Dacia din Buzau,inclusiv la reprezentanta de axul volan de origine.Inca nu am probleme cu el,dar am facut-o vazand problemele cu care se confrunta colegii in gasirea unei piese de calitate.Raspunsul a fost:Nu mai fabrica uzina.
Oare daca ne-am strange mai multi de pe acest forum si am face o solicitare la Dacia Automobile in acest sens chiar nu am fi luati in seama?Sau este o politica de a ne face sa renuntam la masini? sad.gif
p_alecsu
nu o sa ne bage in seama.eu am avut noroc cu axul in vara cand deabia l.am gasit in vitan dar in schimb nu am gasit aripa stanga. nici in vitan,nici in pitesti,mioveni si curtea de arges. acum cand nu imi mai trebuie au aparut din nou prin magazine.
in legatura cu axul: eu m.am gandit sa cumpar unul de srl de la care sa iau partea de jos si sa o pun la vechiul ax la care am partea de sus buna. nu stiu daca merge dar cand o sa am buget e prima incercare pe care o fac.
ar mai fi varianta cu ax de nova care nu e telescopic dar nu stiu sigur daca se potriveste.
danciusergiu84
la mine s-a potrvit, original era de sn (telescopic)
RaZzVAN
QUOTE(Maskatu @ 9 Nov 2010, 17:42)
@RaZzVAN: Cat au costat conductele? Pana la urma ce conducta ai schimbat? De la pompa la repartitor sau de la repartitor la puntea spate?
*


1 la mana. Servicom nu te mai da asa fantastic pe forumu asta ca nu ne tragem de sireturi. am gresit. e omeneste. ma rog nu imi venea in minte termenul adecvat.



Maskatu era vorba doar de conducte. aveam pierderi undeva sub masina intre portiere.in zona aia erau foarte ruginite si intra aer. smile.gif ca atare nu aveam frana pe spate si pierdeam lichid din butoias biggrin.gif 3 metri 400 mii dintr-un material gen cupru. am cumparat 3 x 3 m. restu mi-a facut mecanicu pe rampa biggrin.gif intre timp am servit o cafea si nu n-am vazut ce si cum a facut insa din cate am observat eu conductele pleaca din prostioara aia de sub butoias. cred ca am gresit cam am zis ca e pompa. e o chestie metalica care arata cam ca un pachet de tigari si din care pleaca toate conductele prin care circula lichidul de frana.

#PS: sub masina exista un fel de prezoane cu suruburi. cel putin asta am reusit sa observ de care se tin cablurile respective.sfatu meu ptr cei care au probleme sa nu isi mai ia cabluri din fier. eventual din alt material sa nu rugineasca sau sa fie izolate plastic.la sarea care o toarna iarna drumarii pe strazi n-ar fi de mirare sa nu nenorocesti o masina pe dedesubt daca circuli constant.
serviccom
Scuze ca te tot corectez, sunt CONDUCTE nu CABLURI, nu sunt rotund si nici nu am nimic cu tine, numai ca nu sunt de acord cu termenii pe care ii folosesti.
Ori prezoane, ori suruburi, hotarastete, prezoane cu suruburi nu exista.
Unii mai si spala masinile iarna, mai ales dupa ce se arunca cu sare, chiar si pe sub podea, altii le spala primavara dupa ce se topeste.
Cafea ti-a dat ca sa nu stai pe capul lui, asa mai fac si eu la cate unu si scap de o gramada de stres, dar mai e cate unul care imi bea si cafeaua si sta si pe capul meu.
BoR
QUOTE(BoR @ 9 Nov 2010, 19:53)
Astazi am intrebat la cateva magazine ce comercializeaza piese Dacia din Buzau,inclusiv la reprezentanta de axul volan de origine.Inca nu am probleme cu el,dar am facut-o vazand problemele cu care se confrunta colegii in gasirea unei piese de calitate.Raspunsul a fost:Nu mai fabrica uzina.
Oare daca ne-am strange mai multi de pe acest forum si am face o solicitare la Dacia Automobile in acest sens chiar nu am fi luati in seama?Sau este o politica de a ne face sa renuntam la masini? sad.gif
*


Am gasit astazi ax volan inferior de origine la 300 ron si ''de import''-250 ron.
Maskatu
Pai mai bine dai 50 in plus si sti o treaba. Unde ai gasit? In Buzau?
BoR
Da.Deocamdata la mine cel din fabrica este ok,doar m-am interesat de existenta piesei.
Maskatu
O sa mai caut si eu sa vad daca au adus astia prin targ. Ultima oara era "stoc zero".
Fantastik
Am fost eu in targ ieri sa cumpar rulmenti pentru berlina mea veche si am intrebat de ax volan ... si ghiciti ce pret... 500 lei de origine domne`... pai mai bine cumpar de la autospeed...si fac transplant decat sa dau 500 lei pe un ax volan.. cu 500 fac ambreiaju`....
Maskatu
De nova/super nova 500 ron, sau de berlina? Este acelasi? Si eu intrebasem acum vreo luna si am inteles ca ultimul pret era 350-400. Pai mai bine dau o fuga la Buzau, ma si plimb si raman si cu bani. Ei le cumpara cu 150-200 si isi baga adaos 100%. Se aduna mai multi samsari si scot pret bun, cumpara 10-20-30 de bucati si uite asa isi scot profit de neam prost.
Fantastik
ax volan de super-nova... nu se potriveste cel de berlina nici sa`l omori radmasa.gif

de la autospeed am gasit pe net 113 lei , si mie imi trebuie numai partea de jos asa ca eu zic ca merita sa iei o piesa aftermarket mai ieftina decat sa dai bani la samsari.... totusi nu este Connex...
Maskatu
Din experientele de pe forum, nu as cumpara ax volan, planetara, bielete, sau caseta de srl...
powertodacia
Binenteles ca nu se potriveste axul de berlina la dsn.
In primul rand cel de berlina e de 'n' ori mai rezistent si din cate stiam are cuplaj nu cruce cu pastile sau mai era o versiune cu cruce dar era groasa crucea.
cat despre original , nu mai gasesti ax volan original, si culmea original inseamna Romanica, mai bine iei After market.
Recomand la capete de bara si bielete Delphi, la peugeot 206 am pus si sunt ok.
Maskatu
Mai gasesti original insa mai greu. Ar fi chiar prosti astia daca ar renunta la fabricarea axului original in conditiile in care inca mai ruleaza destule nove/super nove pe soselele patriei, iar un ax nu tine mai mult de 80-90 mii km.
Fantastik
Hai sa fim seriosi.. avem o masinuta pe care ne costa si asa mult intretinerea ei.. si avem mai multe posibilitati de alegere a pieselor.. eu prefer sa cumpar piese mai ieftine bineinteles cu exceptii, daca de exemplu am dat 50 lei pe setul de discuri de frana si ma tin 20k km eu zic ca este o investie buna
Maskatu
Sunt multe piese de srl ce sunt proaste de la inceput. Eu nu am citit multe pareri de bine despre axurile de srl, planetarele de srl, sau bieletele de srl. Sa fac si o precizare, cand spun "srl" ma refer la cele ce NU sunt originale, pentru ca pana la urma cele originale sunt facute tot de srl-uri dar la standardele dacia si sub licenta lor.

Ca piesele "originale" de le cumparam noi acum sunt mult mai proaste decat cele cu care a venit masina din fabrica, am lamurit-o de mult. Sunt destui pe aici care au pus repere importante de srl si nu i-au tinut mai mult de 10-20 de mii, in conditiile in care aveau aproape acelasi pret ca si cele originale, rezulta ca era mai rentabil sa fi cumparat de la inceput reperul original.
powertodacia
e una si aceasi treaba, io vand piese schimb pentru utilaje de 3 ani si ca un mic exemplu un rulment pentru un Komatsu(utilaj) de punte original este cam 250 euro si scrie pe el Carraro(producator punti ),Daca il cumperi pe After Market il iei cu 110 euro si scrie acelasi lucru pe el.
Nici un producator nu isi face piesele el.
Pivotii topoloveni, rulmentii alexandria, plasticaraia etc valeo sia sa mai departe.
Si nu stiam ca dacia are standarde sau cel putin la supernova a avut standarde la piese atata timp cat in garantie picau pe capete.
Maskatu
Nu trebuie sa generalizam. Exista totusi unele standarde pe care producatorul trebuie sa le respecte. Pe capete nu prea au picat piesele in garantie. Ce piese sti tu ca picau pe capete in garantie? Toate piesele ce pica pe capete astazi sunt axurile de volan, casetele de directie, bieletele, bucsile si pivotii de la bascula, motorase pas cu pas, senzori de turatie, corpuri clapeta, bobine de inductie, amortizoare, etc, dar asta a inceput sa se intample recent, si dupa un numar specific de km. In general bubele apar dupa 60.000 km. Cam atunci incep sa se uzeze cam toate piesele de mai sus.
Ampt
QUOTE(Maskatu @ 18 Nov 2010, 15:37)
Ce piese sti tu ca picau pe capete in garantie?
*



Radiatoarele ! smile.gif
Maskatu
A mea are 72.000 si din cate am studiat pare sa fie radiatorul original. biggrin.gif O fi fost vreun lot mai nasol. Nu trebuie sa generalizam. Sunt masini de 3-4 ori mai scumpe care au fost rechemate in service pentru diferite reparatii din cauza unor greseli de proiectare din fabrica.
BoR
Din cate stiu prin 2002 s-a modificat prinderea radiatorului,anterior acolo apareau probleme datorita acelei prinderi defectuoase care genera niste vibratii ce duceau la fisurare.Eu am radiatorul si caloriferul originale din 2002.
Ampt
Tocmai de aceea s-a modificat prinderea radiatorului pentru ca pana atunci se schimbasera pe garantie o gramada de radiatoare ! smile.gif
Eu unul de exemplu am schimbat doua radiatoare in perioada de garantie si intr-adevar dupa ce mi-au facut modificarea la sistemul de prindere nu am mai avut probleme cu el !
P.S Si ca sa fie si mai siguri, de la Solenza incolo au schimbat si furnizorul, in loc de Romradiatoare Brasov au trecut la Valeo ! tongue.gif
P.P.S BoR : Mai rar o SupeRNova ca a ta cu radiator si calorifer originale !
Bafta in continuare !
Maskatu
Caloriferul l-am schimbat cand am luat masina ca era fisurat, dar radiatorul pare sa fie original. A mea este din 2001 dar am vazut ca are cauciucurile alea mici sub radiator. Ce diferenta este intre prinderea veche si noua? Banuiesc ca daca aveam prinderea veche, crapa de mult pana acum radiatorul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.