Cei cu indemanare pot sa prelungeasca tija care actioneaza bratul din dreapta cu 26mm si stergatorul o sa faca cursa intreaga (mai multe pe sectiunea logan, evident). Cu un patrat de clanta si 4 suruburi de 3mm problema este rezolvata.
Hmmm... sună interesant. O să caut pe secțiunea de Logan, dacă zici că-s mai multe detalii acolo.
Asa ca rezolvarea era din 2005, Dacia avea sanse sa modifice de atunci problema cu triunghiul de pe parbriz. Ori din tija, ori din brat.
jay333
15 Sep 2011, 12:11
Ma intreba aphophis mai sus cum mi se pare gusterul la stabilitate fata de logan. Ei bine, pare sa stea mai bine in curbe. Probabil e o senzatie falsa. Stiu ca am luat ultimul viraj inainte de a intra in Predeal dinspre Brasov cu loganul la aproape 90 km/h si mai stiu ca nu as face asta cu gusterul. La capitolul confort la drum, desi or fi cam aceeasi masina, gusterul sta mult mai bine fata de logan. Pentru mine un lucru e clar: dupa guster nu m-as intoarce la logan si probabil dupa un mitsu, coyota, nissan ori meleu nu m-as intoarce la guster. Dar la fel de sigur e ca urmatoarea masina (cand si daca voi schimba gusterul) vreau sa fie tot 4x4 cocotat sa pot iesi de pe asfalt.
Despre stergatoare: de curand mi-am tras un pachet de 65 cu 40 cm de la Norauto. Sterg satisfacator iar pentru triunghiuri mai dau cu alea din galeti de la benzinarii ca tot sunt prietenul lor; al benzinariilor, fireste.
Squirrel
15 Sep 2011, 14:41
QUOTE(VladSoare @ 15 Sep 2011, 08:50)
Într-adevăr, se murdărește ca naiba. E prima mașină la care mi se întîmplă să stropesc mînerele de la uși, și chiar geamurile laterale, după ce trec printr-o biată băltoacă. O să-i pun apărători de noroi; să vedem, poate c-or ajuta, măcar un pic.
Apărătorile de noroi doar diminuează din murdărire… Cele din față: acum nu mai aruncă pe geamurile spate și portiera față așa de mult… Cele din spate: 0 efect pentru proprietar(murdărie identică pe hayon)…însă cei din spate au mai mult curaj să se apropie, diminuând din „ceața” existentă anterior.
IRONICK
15 Sep 2011, 14:50
La rotile spate este o problema si de aerodinamica. Chiar si cu deflectoarele in fata rotilor, vortexurile laterale create in spatele masinii sunt de dimensiuni considerabile.
CU si FARA deflector pentru rotile spate
[attachmentid=1627749892]
CU si FARA deflector pentru rotile fata (aici Duster nu are nimic, dar duce lipsa)
[attachmentid=1627749893]
----------------------
QUOTE(danielst @ 14 Sep 2011, 17:12)
nea @PaulT, Duster-ul e mai stabil decat Loganul
Loganul tau de 1.4 din 2005 la 130k km inseamna ca este o barca pe roti. Mai schimba-i si tu amortizoarele.
QUOTE(nicolaem @ 15 Sep 2011, 00:26)
Asta mi se pare jalnic si patetic ci nu faptul ca ai fost intrebat daca esti posesor de Duster. Pacat ca sunt atatia prosti si doar cativa priceputi ca tine ce tin sa-i scoata din bezna.
Ai marea sansa sa ajuti cativa posesori cu informatii tehnice. Din ce se vede, esti o persoana foarte priceputa, iar sfaturile tale in domeniu sunt recunoscute international. Ai adus pana acum foarte multe imbunatatiri pentru Dacia, posturile tale sunt citite zilnic de RTR. Esti o sursa de inspiratie pentru ei.
asa e ironick toti sunt dobitoci (chiar daca sunt posesori de duster si fost posesori de logan), numai pault e cel inteligent. Si bineinteles tu.
IRONICK
15 Sep 2011, 16:09
aphophis, ai marea sansa sa demonstrezi acelasi lucru. Sa ii faci de rusine pe toti, inclusiv pe cei din service care nu au fost in stare sa puna un diagnostic corect.
Ampt
15 Sep 2011, 16:17
Si daca nu vrea sa profite de ea ?!
danielst
15 Sep 2011, 16:21
@ironik "Loganul tau de 1.4 din 2005 la 130k km inseamna ca este o barca pe roti. Mai schimba-i si tu amortizoarele."
Posibil, insa eu faceam traseul ala si in 2005 cu 5 km la bord si amortizoare noi.(De fapt il faceam si in 1996 cu Liberta noua ... stiu fiecare viraj) Da e posibil ca 'defectu' la Logan sa fi fost atunci cauciucele Kormoran noi... nu vom sti niciodata
IRONICK
15 Sep 2011, 16:24
DUSTER 65 km/h (01:05)
LOGAN 72km/h (00:20)
Oare care sta mai bine pe sosea?
klaus
15 Sep 2011, 16:51
mi se pare ca sta chiar bine dusterul. Oricum, nu pot sa nu observ ce impartiali italienii aia, toate masinile fara ESP, doar fiatul lor cu ESP...
asgard1955
15 Sep 2011, 17:24
Ala in care e duterul parca nu e testul elanului ci e un test neaprobat de constructori. Duster-ul intra deja in testul elanului dupa un viraj in care este dezechilibrat. Si mai este si cel 4x2 fara suspensia independenta spate si esp.
PaulT
15 Sep 2011, 19:43
QUOTE(nicolaem @ 15 Sep 2011, 00:26)
Dupa umila mea parere toate afirmatiile tale sunt nefondate si aruncate asa ca niste pareri de pe marginea gropii de vizitare.
O recunosti chiar tu din moment ce parerile tale sunt obtinute in 5 minute de inspectie avand experienta/pricepere/bla bla bla cat de cat ... pareri ce sunt mai solide/corecte/fundamentate decat enspe proprietari ce au facut mii de km. Asta mi se pare jalnic si patetic ci nu faptul ca ai fost intrebat daca esti posesor de Duster. Pacat ca sunt atatia prosti si doar cativa priceputi ca tine ce tin sa-i scoata din bezna.
Ca de obicei... Invariabil, cineva spune un lucru iar tu tragi concluzii efectiv paralele cu orice era in discutie, si bati campii cu dexteritate maxima. Da, repet, este jalnic sa se aduca drept argument faptul ca daca ai o masina in posesie, stii mai bine ce-i cu ea. Sincer, de la tine chiar nu ma astept sa pricepi ceva din ce spun. Si nu e prima oara cand, cu parere de rau, spun asta.
QUOTE(jay333 @ 15 Sep 2011, 13:11)
Ma intreba aphophis mai sus cum mi se pare gusterul la stabilitate fata de logan. Ei bine, pare sa stea mai bine in curbe. Probabil e o senzatie falsa. Stiu ca am luat ultimul viraj inainte de a intra in Predeal dinspre Brasov cu loganul la aproape 90 km/h si mai stiu ca nu as face asta cu gusterul. La capitolul confort la drum, desi or fi cam aceeasi masina, gusterul sta mult mai bine fata de logan. Pentru mine un lucru e clar: dupa guster nu m-as intoarce la logan si probabil dupa un mitsu, coyota, nissan ori meleu nu m-as intoarce la guster. Dar la fel de sigur e ca urmatoarea masina (cand si daca voi schimba gusterul) vreau sa fie tot 4x4 cocotat sa pot iesi de pe asfalt.
Despre stergatoare: de curand mi-am tras un pachet de 65 cu 40 cm de la Norauto. Sterg satisfacator iar pentru triunghiuri mai dau cu alea din galeti de la benzinarii ca tot sunt prietenul lor; al benzinariilor, fireste.
Jay, la capitolul confort la drum asa este. Dusterul absoarbe mai bine denivelarile datorita suspensiei moi si cu o cursa mai lunga. In schimb la capitolul stabilitate nu sta mai bine ca Loganul. Si asta am spus-o nu ca o critica la adresa gusterului, pentru ca este valabil la absolut orice marca..
@Daniel - Probabil ca BMW X3/X5 stau mai bine la capitolul stabilitate decat gama 3 sedan, Nissan Qasqai sau Renault Koleos probabil dau lectii de luat viraje Megane-ului sau Primerei, ASX/Outlander sunt mai stabile ca Lancer, Rav4 e mai stabil decat Corolla sau Avensis...etc.
P-A-C-O
15 Sep 2011, 22:05
QUOTE(IRONICK @ 15 Sep 2011, 15:50)
[...] posturile [...] sunt citite zilnic de RTR.
bre, daca posteaza pe aici zilnic IP-uri de RTR, nu inseamna ca acele persoane se vor implica in "viata serie" si ca au putere de decizie pentru a modifica anumite chestii...
15 Sep 2011, 23:17:
QUOTE(IRONICK @ 15 Sep 2011, 11:50)
Cateva poze ca sa intelegi despre ce se vorbeste.
pare-mi-se ca am vazut pe la un student proiectu' respectiv
andri1940
16 Sep 2011, 00:15
lipsa de ocupatie daca am inceput sa vorbim de stabilitate la o masina "cocotata" ca Dusterul...
IRONICK
16 Sep 2011, 15:46
QUOTE(asgard1955 @ 15 Sep 2011, 18:24)
Duster-ul intra deja in testul elanului dupa un viraj in care este dezechilibrat. Si mai este si cel 4x2 fara suspensia independenta spate si esp
Esti usor in eroare. Nu intra deloc dezechilibrat, daca te uiti atent tocmai iese din primul rand de jaloane. Adica face primul viraj din test. Si nu conteaza ce are pe spate, trebuie sa se comporte la fel. Desi unora le place sa vorbeasca aiurea si fara rost, concluzia este clara: desi testul este facut la viteza mai mica, Duster-ul se comporta mai prost. Nici macar nu trebuie testul elanului sa iti dai seama. Si nici sa fi proprietar de Duster (wtf, cica daca esti propritar, castigi din start cel putin 20pct la aichiu), un simplu drive-test este de ajuns.
QUOTE(Logan_Stepway @ 15 Sep 2011, 23:05)
bre, daca posteaza pe aici zilnic IP-uri de RTR, nu inseamna ca acele persoane se vor implica in "viata serie" si ca au putere de decizie pentru a modifica anumite chestii...
Eu din ce vad, o parte din cei care posteaza aici cu aigrec in legitimatie, o fac degeaba. In loc sa ajute, se comporta exact ca orice cocalar de targ care vrea sa iti traga o teapa. Tipic ...
QUOTE(Logan_Stepway @ 15 Sep 2011, 23:05)
pare-mi-se ca am vazut pe la un student proiectu' respectiv
Nu ar fi exclus, avand in vedere cate solutii perindate pe forum au aparut la Duster.
P-A-C-O
16 Sep 2011, 18:38
QUOTE(IRONICK @ 16 Sep 2011, 16:46)
Eu din ce vad, o parte din cei care posteaza aici cu aigrec in legitimatie, o fac degeaba. In loc sa ajute, se comporta exact ca orice cocalar de targ care vrea sa iti traga o teapa. Tipic ...
[...] de la mine se vede ca a inceput sa posteaze mai multa lume cu bedubluve PS: ti-am mai spus, daca posteaza de pe IP-uri de RTR / ADSA / RMR / RSR / RIR-ILN / etc. nu inseamna ca este o pozitie oficiala a Grupului Renault din Romania... poate ca posteaza din lipsa de ocupatie, intre 2-3 cicluri de simulari pe programele alea de proiectare
QUOTE(IRONICK @ 16 Sep 2011, 16:46)
Nu ar fi exclus, avand in vedere cate solutii perindate pe forum au aparut la Duster.
Hai ca esti prea de tot...
Eu vin acum cu solutia sa izolam mai bine carcasa de la distributie ca sa nu mai ajunga praful pe acolo + o alta curea mai "zgomotoasa" si mai rezistenta si astfel sa ajung sa schimb kit-ul pe la 120k-160k Km (cost 0 RON in garantie dpdv distributie - garantie producator 100K km ) ..... si uite asa impreuna cu schimbarea filtrului de aer la 60k km si uleiul la 20k km, ajungem sa avem costuri de mentenanta in garantie foarte mici (inca un + in catalogul de prezentare).......ce zici?
jay333
16 Sep 2011, 20:34
QUOTE(jay333 @ 13 Sep 2011, 10:32)
Ai mai multe detalii? Multumesc.
QUOTE(IRONICK @ 16 Sep 2011, 15:46)
o parte din cei care posteaza aici cu aigrec in legitimatie, o fac degeaba. In loc sa ajute, se comporta exact ca orice cocalar de targ care vrea sa iti traga o teapa. Tipic
IRONICK
16 Sep 2011, 20:40
Intrebarea ta trebuiea sa o pui in alta directie. Pe o sectiune a acestui forum, exista un anumit program. Acolo se gasesc niste note tehnice in format pdf in link-uri de pe net. Daca inca nu sunt in versiunea respectiva, inseamna ca nu au fost incluse al momentul respectiv (3.94). Mai nou s-a ajuns la 3.98 din ce spune gugle ...
VladSoare
18 Sep 2011, 11:00
Mi-am amintit că mai e ceva ce mă enervează la Duster: accelerația electronică. Mi se pare oribilă. Dacă mi-ar fi dat posibilitatea să iau și ESP, atunci aș fi înțeles că-i un rău necesar. Dar așa, m-am ales cu prostia asta fără să am vreun folos de pe urma ei...
Aer Curat
18 Sep 2011, 12:46
Daca vrei un raspuns mai prompt al acceleratie (cumva cum era cea pe cablu), vezi ca exista sprint booster. Este o cutiuta ce se monteaza f usor (nu afecteaza garantia, daca nu este reperata/vazuta) si are 3 reglaje (de la buton): normal/off, verde si rosu. Intereseaza-te daca au pt motorul tau.
Este cineva, in Brasov (dar colabora si cu altcineva din Buc), care iti ofera si posibilitatea testarii (daca are pt motorul tau) inainte de achizitie.
PaulT
18 Sep 2011, 13:04
Din cate stiu, box-urile astea amplifica apasarea la pedala. Practic tu calci acceleratia usor iar mai departe comanda ajunge ca si cum ai apasa brutal, iar clapeta se deschide mult si repede, dand impresia ca masina e foarte prompta si nervoasa. Daca apesi pedala mai tare... o faci degeaba, ca deja e in full throttle. E o chestie placebo, eu nu mi-as pune. Orice accelerare o faci aproape ca si cum i-ai pune pedala la fund.
VladSoare
18 Sep 2011, 17:26
Simpla amplificare a semnalului de la pedală nu cred că ar rezolva problema. Calculatorul ar crede că eu apăs mai tare și ar deschide clapeta de aer mai mult, dar ar deschide-o tot în ritmul lui obișnuit. Pe mine mă deranjează acum că și dacă apăs pedala pînă la podea, clapeta de aer nu se deschide imediat la maxim, ci începe să se deschidă treptat, ajungînd la maxim tîrziu de tot. Cel puțin asta este impresia mea. Cutiuța asta poate să modifice felul în care se comandă deschiderea clapetei de aer? Adică să facă clapeta să se deschidă instantaneu la poziția corespunzătoare apăsării mele, și nu treptat, cum face acum? Sau dacă nu, atunci poate ar fi posibilă o asemenea configurare în DDT? Altă soluție ar fi înlocuirea motorașului și a potențiometrului cu un cablu de accelerație și cu un corp de clapetă normal, luat de pe un motor identic. Dar nici chestia asta nu știu cît de facilă ar fi.
Aer Curat
18 Sep 2011, 22:10
Eu zic sa o incerci, daca este disponibila, iar mai apoi te hotarasti. Pana la urma, fiecare avem asteptari si dorinte diferite, de aia e important sa experimentezi tu.
VladSoare
19 Sep 2011, 08:26
Din descrierile pe care le-am găsit pe net înțeleg că nu-i ceea ce-mi trebuie. Chiar și producătorul spune că amplifică semnalul de la pedală, făcînd clapeta să se deschidă mai mult decît apăs eu pe pedală și dîndu-mi impresia că mașina e mai sprintenă. Eu nu asta caut. Pot și eu să apăs mai tare pe pedală, că doar nu mă doare piciorul, nu-i asta problema. Ceea ce vreau eu este să se deschidă clapeta exact atît cît apăs eu pe pedală, nu mai mult, dar să se deschidă brusc, nu treptat. Or asta nu cred că se poate face cu un dispozitiv extern. Calculatorul, în funcție de anumite variabile, decide cît de repede să deschidă clapeta. Mă întreb dacă funcția asta n-ar putea fi modificată. Oare firmele de tuning care pot modifica programarea injecției n-or putea reprograma și răspunsul clapetei?
Fără legătură cu chestia asta, a mai observat cineva că butonul de pe bord care comandă închiderea centralizată e legat pe dos? Dacă urmăm logica celorlalte butoane similare, adică a celor pentru geamuri și pentru dezaburirea lunetei, atunci partea de jos, cu scobitură, ar trebui să descuie ușile, iar cea de sus, cu umflătură, ar trebui să le încuie.
b76bgaarh
19 Sep 2011, 12:14
colegu vlad. cum se compara dusteru cu niva? sa inteleg ca ai inlocuit niva?
VladSoare
19 Sep 2011, 14:35
Nu se compară. Niva am înlocuit-o, dar nu cu Dusterul, ci cu Fordul. Niva era mașina mea de distracție, pe cînd Dusterul va fi mașina de familie și o va conduce mai mult soția. Cînd am luat Niva, căutam o mașină cît mai simplă posibil, care să meargă pe oriunde, inclusiv pe munte, și pe care s-o pot chinui fără milă. Niva s-a potrivit perfect. Acum îmi trebuie o mașină confortabilă, modernă, silențioasă, cu Isofix, ușor de condus de o femeie fără prea multă experiență, care să poată urca ușor o bordură mai înaltă, cu tracțiune integrală ca să treacă iarna lejer prin zăpezile din Pipera. Dusterul se potrivește perfect. Pe șosea, ca nivel de confort, accelerație, stabilitate, etc., e evident că nu există comparație. În teren nu știu. E posibil ca Dusterul să fie la fel de capabil ca Niva (poate cu excepția situațiilor în care ai avea nevoie de reductor), din cîte am auzit se pare că este, dar nu cred că voi avea vreodată ocazia să verific personal, pentru că n-am de gînd să-l bag pe unde-am băgat Niva.
<span class='edit'>20 Sep 2011, 10:24:</span> Altă ciudățenie pe care am observat-o: indicatorul de temperatură a apei merge numai din doi în doi. Voi ați văzut vreodată o singură liniuță aprinsă? Sau trei? Eu nu. Al meu nu știe să afișeze decît zero, două sau patru.
klaus
20 Sep 2011, 10:31
QUOTE(VladSoare @ 19 Sep 2011, 15:35)
indicatorul de temperatură a apei merge numai din doi în doi.
it'a a feature, not a bug. Asa e si la logan de vreo 7 ani incoace.
IRONICK
20 Sep 2011, 10:34
- nici o liniuta - < 30°C - 2 linute - intre 30°C si 80°C - 4 liniute - intre 80°C si 105°C - 6 linute - intre 105°C si 115°C - 9 liniute - > 115°C
Cine are ceva indemanare poate sa modifice plajele de temperatura, dar nu si sa scada sub 2 numarul celor aprinse.
"Ca observație participativă (pentru că n-am condus pe drumurile de munte pe care ne-a dus Doru), cred că transmisia de putere pe 4Ś4 nu e cea mai fericită. Mașina urca destul de greu în anumite situații pe 4Ś4 Lock, și n-avea nicio problemă pe modul 2Ś4. Problemă pe care Duster, de exemplu, nu o are, deși cel mai puternic motor la Dacia e de numai 115 CP. Însă cum am zis, mașina asta nu e făcută pentru offroad"
IRONICK
22 Sep 2011, 13:26
Cine este asta? Dar Doru? Dar ala cu care a fost el in masina?
b76bgaarh
22 Sep 2011, 13:36
nu stiu bre. sunt niste bloggeri care au fost invitati de mitsibishi sa faca offroad cica cu asx. vezi ca am mai pus niste linkuri pt paul la intalnirea defectilor de la cafenea.
da comparatia aia e criminala...
PaulT
22 Sep 2011, 13:44
Am citit... dupa ce scriu astia acolo sunt praf si pulbere la capitolul auto. Habar nu au ce face o transmisie sau cum trebuie sa lucreze, dar isi dau cu parerea, din postura de pasager.. Repet intrebarea de pe celalat topic: de ce naiba le-ar da cineva astora sa testeze ceva, orice?
IRONICK
22 Sep 2011, 13:58
QUOTE(PaulT @ 22 Sep 2011, 14:44)
de ce naiba le-ar da cineva astora sa testeze ceva, orice?
Nu stiu bre, dar de ce trebuie sa cunoastem cum functioneaza ca sa conducem niste masini?
PaulT
22 Sep 2011, 14:01
Pai daca nu stiu, macar sa nu isi dea cu parerea si sa emita afirmatii gen: "transmisia de putere pe 4Ś4 nu e cea mai fericită"... Si ca in 4x2 merge brici dar in 4x4 trage greu..
cristic1982
22 Sep 2011, 16:48
QUOTE(PaulT @ 22 Sep 2011, 14:01)
Pai daca nu stiu, macar sa nu isi dea cu parerea si sa emita afirmatii gen: "transmisia de putere pe 4Ś4 nu e cea mai fericită"... Si ca in 4x2 merge brici dar in 4x4 trage greu..
PaulT, de obicei pentru modul 4x4 exista anumite reglaje motor specifie, cel putin la Dacia/Renault, deci si pentru ASX ar putea exista, iar acolo filozofia aleasa pentru reglaje sa nu fie foarte adaptata (desi ma indoiesc tinand cont de experienta Mitsubishi). Oricum, nu are sens sa te superi pentru afirmatiile unuia care a testat masina, impresie buna trebuie sa faca cumparatorilor si nu celor care se urca in ele doar asa de dragul de a vedea si altceva .
PaulT
22 Sep 2011, 18:04
Nu ma supara afirmatiile... Ma distreaza. Iar impresia lasata cumparatorilor ma lasa extrem de rece. Si nu reusesc sa pricep de ce asemenea personaje ar primi spre testare un vehicul de la orice importator.
IRONICK
23 Sep 2011, 10:02
Ce este curios ... pe zi ce trece apar diverse greutati (sa le zicem mass-dumper) prinse de cadrul motor (cu cauciuc) sau la prinderea bieletei anti-rasturnare. Pentru diverse rezonante sau zgomote. Puteau sa fie de la inceput, ca nu sunt solutii de ultima generatie (altii au ajuns sa monteze si pe fuzete sau puntea spate. Si chiar rezonatoare helmholtz pe jante).
VladSoare
4 Oct 2011, 10:54
Altă chestie curioasă: mocheta nu acoperă tot portbagajul. În stînga rămîne o gaură adîncă, unde caroseria nu-i acoperită de nimic. Am pus la un moment dat o sticlă de apă în portbagaj. Bineînțeles că la prima curbă s-a rostogolit pînă în groapa aia, de unde am scos-o ulterior mînjită de vaselină (ca și mîna mea, de altfel). Inițial nici nu observasem gaura. Acum îmi sare în ochi de fiecare dată cînd deschid portbagajul. Cît ar fi costat în plus cartonul ăla mochetat dacă ar mai fi avut încă un colțișor în partea stîngă, ca să acopere gaura? Douăj' de lei? O sută? La o mașină de aproape cinșpe mii?
jay333
4 Oct 2011, 11:21
Mie-mi e foarte util spatiul acela ca loc de depozitare pentru diverse (carpe, odorizant, alte nimicuri d-astea).
VladSoare
4 Oct 2011, 11:25
Da, e util, nu zic, dar ar fi trebuit să fie acoperit. Să nu culeg de-acolo toate mărunțișurile care-mi zboară dintr-o sacoșă la o curbă mai bruscă (cu atît mai mult cu cît le mai culeg și murdare de vaselină).
jay333
4 Oct 2011, 13:25
Cica exista la dealeri plase pentru portbagaj anti-sacosa-plecata-in-curba. Eu am fost mai norocos si am primit una moca de la socrul meu. Tare utila.
saddan
4 Oct 2011, 15:09
VladSoare vrei sa spui ca tie ti-au dat vazelina la pachet si noua nu? Mari banditi astia de la Dacia. M-am uitat prin toate cotloanele si nu am gasit vazelina ca-n palma. Maine merg la concesionar sa-mi dea un borcan despagubire:).
Cat despre plasa de portbagaj mi-am cumparat si eu una (vreo 15 lei) si intr-adevar merita banii... ca de altfel si cordelinele elastice care se rind in carligele din portbagaj.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.