Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Excursii pe drumuri neamenajate
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3
Ygi_17
am deschis un topic pentru a posta cei cu Duster experienta lor in afara soselelor.
descrierea traseelor, dificultatea drumurilor, poze,
cum se comporta masina (4x4,4x2,benzina motorina) etc
asybo2002
Recomand cu caldura traseul Polovragi-Malaia, adica cheile Oltetului, cu trecere prin Lacul Petrimanul.

Un traseu deosebit, cu ceva probleme, necesar 4x4, doar in Curmatura Oltetului.

A fost o nebunie, cand m-am aventurat pe varfurile din zona, special Nedeia. Sincer masina a facut fata cu foarte mult brio. Dar obligatoriu 4x4.

Consum 7,4 cu A1 facuta la o medie de 150 km la ora, AC pe treapta 2 mai tot timpul, mai putin in munte, cu bagaje si 3 persoane.
IRONICK
QUOTE(asybo2002 @ 16 Aug 2010, 11:20)
Consum 7,4 cu A1 facuta la o medie de 150 km la ora si cu bagaje si 3 persoane
*
Tu stii ce este aia viteza medie?
asybo2002
dar tu stii ce inseamna sa intrii pe A1 si sa mergi cu 160-170 tot timpul si doar in cateva momente sa reduci, de unde si 150-ul?
IRONICK
Nu cred ca ai mers toata autostrada A1 la 160-170.
venusake
Hai ca-ncepe batalia!
smile.gif
IRONICK
Eu sunt tare curios cum arata niste poze cu cb-ul.
asybo2002
Ha ha ha, pai nu am mers toata, repet, de unde si 150-ul...ce nu e clar?

cat despre poze, nu am...trebuie?
IRONICK
De ce poze? Pentru ca viteza medie nu se face din vise, ci din realitati. Viteza aia se calculeaza, nu se apreciaza dupa bunul plac. Indicatorul ala are niste erori in functie de viteza cu o anumita formula, iar reala este mult mai mica. De la aprecierea vitezei medii facuta asa dupa cum te trece capul, pana la ce indica cb-ul este cale lunga. Si eu vreau sa fac o autostrada din Romania la 160-170 si sa reduc doar de cateva ori pe tot parcursul ei si sa am o medie de 150, dar din pacate ma lovesc de trista realitate.
venusake
Nu vreau sa intru in polemici, dar ....
La intoarcerea de la mare, in vara asta, (da, nu vorbesc de Duster) pe A2, in proportie de cel putin 80%, am mers intins cu 150 - 160 ,in coloana de vre-o 20 de masini, fara riscuri (referitoare la calitatea drumului) , fortari sau alte cele. In rest cam 130 - 140.

Eu zic ca se poate, uneori si in anumite conditii, sa gasesti o "fereastra" de trafic astfel incat sa te simti "pe autostrada". RAR, dar se poate!
IRONICK
Eu m-am intors si ieri de la mare (nu in ora de varf) si se mergea pe banda 1 cu 130. Problema este ca toti soferii de weekend (in special de aia Buc) habar nu au sa mearga in coloana constant pe banda 2. Am renuntat sa merg, ba acceleratie, ba frana si am trecut pe banda 1 si am mers constant si legal.
venusake
Eh, .... cam asa este!
Eu am avut bafa de cateva ori sa prind banda a2-a "relativ constanta" si o fo' tare fain/lejer

L.E. : Sa vezi ce ti-o iei de la Bucuresteni (cei care nu inteleg ideea), dar relitatea este ca .... exista un sambure de adevar.
Sa-i vezi pe valea Muresului, de la Deva pana la Lipova (cea mai nasoala bucata a lui DN 7) cum se avanta in curbe in care nici bicicleta n-ar trebui depasita asa de dezinvolt! Si nu ma refer la Bucuresteni ci la masini din exact jumatatea rasariteana a tarii, ale caror soferi nu au nici cea mai mica idee despre forma si compleitatea curbelor.

Pls..... nu ma luati de urechi, dar .... asta este realitatea.
asybo2002
Nu neg ca nu e mereu asa liber, dar am mai avut astfel de experiente, insa acum am avut noroc si la plecare si la intoarcere...asta e.

Ce nu pricep e de ce nu se crede informatia? Nu toti postam ca sa ne aflam in treaba.

In plus vad ca s-ar cred Cb-ul, dar vitezometrul nu. Privirea mea pe vitezometru nu este buna, este bun insa Cb-ul...in plus viteza acestuia medie e data pe toata distanta, nu numai A1, deci cum as putea sa pun o astfel de poza?

Iar realitatile fiecaruia, nu desemneaza realitati generale...asta e realitatea mea, imi pare rau pentru experientele tale, dar la urma urmei, fiecare cu norocul lui...

Si sa revenim, on topic, super traseul pe Cheile Oltetului, sper sa-l faceti si voi, indiferent de masina...
IRONICK
Pentru ca viteza medie afisata de cb nu este alterata de forumula care sa afiseze viteza marita la vitezometru. Nu strica niste documentare inainte facuta la sectiunea Logan. Ca dpdv al tehnlogiei din TdB, este chiar mai prost decat prima generatie.
PaulT
QUOTE(asybo2002 @ 16 Aug 2010, 11:20)
Recomand cu caldura traseul Polovragi-Malaia, adica cheile Oltetului, cu trecere prin Lacul Petrimanul.

Un traseu deosebit, cu ceva probleme, necesar 4x4, doar in Curmatura Oltetului.

A fost o nebunie, cand m-am aventurat pe varfurile din zona, special Nedeia. Sincer masina a facut fata cu foarte mult brio. Dar obligatoriu 4x4.

Consum 7,4 cu A1 facuta la o medie de 150 km la ora, AC pe treapta 2 mai tot timpul, mai putin in munte, cu bagaje si 3 persoane.
*




Drumul e frumos intr-adevar, dar nu trebuie 4x4... L-am facut si cu berlina.. iar cu Loganul merge parfum...
Iar postul ala cu toata autostrada facuta cu 160-170km/h m-a facut sa ma duc pe dacia.ro sa verific vmax duster dci4x4... Credeam ca ma lasa memoria, dar nu.. viteza maxima 168km/h... Si daca prin absurd ai fi facut autostrada asa(viteze pe bord, sa zicem..).. consumul nu ar fi fost nici pe departe 7,4l/100km wink.gif . Daca ai fi resetat cb inainte de dezlantuirea bestiei ai fi vazut cu totul si cu totul alte cifre... mult mai mari. Si fa o verificare la pompa, pentru acuratete. Cred ca va da altceva decat arata cb-ul.

IRONICK - Si eu merg la fel in RO pe autostrada... Prefer banda 1 si mers constant 120-130km/h fata de banda 2 si mers total aiurea, cu frane si accelerari din minut in minut... Nu inteleg de ce merg in halul ala unii(si da, multi sunt de B..)..
venusake
Mai, hai sa nu iasa si d-acia un flame sau alte povesti fara rost!
Omu, in principiu , si-o expus parerea/impresia/convingerea lui. Eu, inclin sa-l cred. Daca o prins banda libera sau constanta, chiar daca e Duster nu Laguna sa u Ferari (ce asociere faina am facut smile.gif), este posibil sa fi avut viteza aia. Da, nu o atins-o in 100 de metrii dar intins .... o fi avut atata.
Referitor la consum, 7 jumate la suta, daca o mers intins .... iara l-as crede (pana l proba contrarie)
Ce dau pe site la un anumit producator de masini, indiferent cine e el, nu credem niciodata. Eu zic ca acolo is valori medii si cu marja.


Eu repet, .... hai sa credem omu ce zice, pana la proba practica contrarie.
asybo2002
Vad ca exista un chin deosebit sa mi se spuna ce am facut eu.
Va asigur ca asa s-au desfasurat lucrurile, va asigur ca asta este consumul per total excursie, ca poate nu s-a inteles. Viteza este cea citita de pe vitezometru. E problema acestor instrumente, ce calculeaza si cum calculeaza. Eu utilizez o masina si interactionez cu ea, ca si conducator auto. Citesc ce afiseaza si punct.

Cat despre ca nu trebuia 4x4 pe unde am fost, ma faci sa rad. Si chiar am si ras, ca mai au fost pe traseu niste viteji. Bucati de spoilere dovedeau asta.

Si cum toata lumea e asa de relaxata in a da lectii, va stau la dispozitie cu masina si cu provocarea sa repetam acest lucru in weekend-ul urmator. Personal chiar as vrea sa cunosc si eu de ce la 6 dimineata, nu poti merge pe A1 cu aceasta viteza, repet indicata pe vitezometru. Dupa cum in Curmatura, si mai ales pe Nedeia, as vrea sa vad cum urca berline si loganuri si chiar Duster 4x2. Personal in aceasta setare pe Nedeia, nu am putut urca. Dar, evident, eu nu sunt asa un mare sofer, cum poate sunt altii. Asta nu o neg.

Cu cea mai mare placere, daca ceva este neadevarat, accept sa retractez.
PaulT
Din primul post am avut impresia ca 7,4l/100km se aplica pentru autostrada parcursa pedal to the metal... Daca e total e altceva, desi eu inclin sa cred ca ai mers cu 170km/h pe distanta scurta si in general cu pana in 150-160km/h pe bord. Cum e zgomotul la vitezele astea(nu intreb in gluma...). La capitolul drum, eu ma refer strict la drumul forestier dintre Polovragi, pe Cheile Oltetului, trecut prin Curmatura Oltetului si coborat intre lacurile Galbenul si Petrimanu. Daca ai iesit din drumul asta si ai incercat sa urci spre varful "La Nedei" asta e altceva.. Acolo nu am incercat.
asybo2002
Sincer nu am un disconfort fonic, dpdv Ra, vadit, insa el exista, fara a-mi afecta conversatia in masina sau ascultarea CD Player-ului.
Nu stiu daca insa sunt un exemplu bun, pentru ca mi-am montat acele deflectoare de aer originale, poate ele atenueaza, poate ele cresc.

Motorul insa se aude frumos/placut chiar si la ipotetica, citita, viteza de 170 kmh.
Apropo, in trecut, la Logan, testat in paralel cu un GPS am observat ca aveam un vitezometru optimist cu pana la 10 kmh. Am sa incerc sa refac testul.
PaulT
La viteze mari(130-150km/h) asa am si eu la Logan(10km/h). La peste 160km/h parca mai fura 1-2km/h(trebuie sa testez si eu din nou..).
yoncv
Asta e din categoria "asa face toate". Si nu numai la Dacii, am citit ca la toate masinile noi vandute in UE vitezometrul arata o viteza mai mare decat cea reala - pentru a-i mai tempera pe cei care se cred piloti de curse.
IRONICK
Da cine a zis ca face doar la "Dacii"? Eu doar i-am atras atentia ca nu se calculeaza viteza medie dupa cat arata vitezometru. Ori dupa indicatia cb-ului, ori calculeaza de "mana" distanta parcursa/timpul.


17 Aug 2010, 14:34:
QUOTE(asybo2002 @ 16 Aug 2010, 13:03)
Si cum toata lumea e asa de relaxata in a da lectii, va stau la dispozitie cu masina si cu provocarea sa repetam acest lucru in weekend-ul urmator. Personal chiar as vrea sa cunosc si eu de ce la 6 dimineata, nu poti merge pe A1 cu aceasta viteza, repet indicata pe vitezometru. Dar, evident, eu nu sunt asa un mare sofer, cum poate sunt altii. Asta nu o neg. Cu cea mai mare placere, daca ceva este neadevarat, accept sa retractez.
*


Asa si pe A2 in sezonul friguros la 3 noaptea se poate merge si cu 180 fara sa se reduca deloc. Vorba aia, daca vrei sa restorni un Logan, il rastorni, dar nu la testul elanului.
Referitor la cat de bun esti tu sofer, nu ma intereseaza. Eu ma refeream la cei care strica traficul, care si asa este de toata jena pe timpul zilei.
asybo2002
Sa inteleg ca ai mers cu un Logan, in sezonul friguros, pe A2, la 3 noaptea, cu 180, fara sa reduci deloc? Si ai facut asta ca ai vrut sa-l rastorni, altfel decat prin testul elanului? Dragut!

Contextul cu cat de bine conduc eu, nu era oricum cu autostrada, era cu partea de offroad. Le cam amesteci. Reciteste. Dar daca tot au fost aruncate zarurile, nici pe mine nu ma intereseaza, ca nu-ti pasa cat de bun sofer sunt eu. Pe mine ma intereseaza cat de bun sofer esti tu, si in general toti cei care conduc pe drumurile pe care merg si eu si toti cei dragi mie, si la urma urmei oricine, ca poate ne nimerim, in acelasi sens de mers, cu cineva, tu?, care decide ca poate sa mearga in sezonul friguros, pe A2, la 3 noaptea, cu 180, fara sa reduca deloc, asa doar ca sa rastoarne un Logan, altfel decat prin testul elanului.

Cat despre a merge vara, la 6 dimineata, cu 160-170 km/h, viteza care inteleg ca e mai mica in realitate, dupa cum ne-ai demonstrat, consider ca am circulat in conditii de reala siguranta si fara a cauza probleme in trafic.
Dupa cum spuneam, putem merge impreuna, ca sa nu mai existe dubii.
IRONICK
Am fost prea subtil se pare. Era un exemplu din care trebuia sa intelegi ceva, nu insemna ca am si procedat asa.
Referitor la cat de bun sofer este unu sau altul, probabil pentru tine nu conteaza ca unu (sau mai multe persoane) care da peste cap circulatia intr-o coloana pentru ca nu poate sa se adapteze la conditiile de mers respective, nu perecliteaza siguranta circulatiei.
asybo2002
Bine, m-am linistit. M-am chinuit un pic, dar am inteles, ce scrii, spui, vrei.
Ca sincer, altfel te rugam sa ne spui cand iesi pe drum cu masina, fara suparare.

On topic, tu ce drumuri recomanzi. M-as mai aventura pe ceva similar Cheilor Oltetului.

Multumesc,
dragos101010
cati km trebuie sa faci rodajul masinii, mie mi-sa spus ca 1000 km cu turatii pana in 3500 si maxim 120 de km/h la reprezentanta atunci cand am luat-o. voi?
PaulT
Pai la 120km/h ai peste 3500rpm... Astia de la reprezentanta nu sunt in stare sa dea un sfat coerent. Pana la 1000km este mai mult decat suficient sa nu faci excese cu pedala.
caphonne
A zis cu turatii pana in 3500 si max 120km/h deci poate sa mearga linitit cu 3000 rot/min la o viteza de 110-120 km/h unde zic unii ca este si cel mai bun consum.Multi spun ca vezi domne motoarele sunt deja rodate dar este bine totusi sa-i faci un rodaj sa-si dea drumul motorul deasemenea este recomandat sa nu pleci ca ''unii'' imediat dupa ce ai pornit masina este bine dupa pornire sa o lasi un pic sa ''se unga '' si ea atat la diesel cat si la benzina.La diesel mai auzisem ca nu este bine spre exemplu sa o opresti imediat dupa un drum lung si ca ar trebui ca la terminarea traseului sa o lasi un pic la relantii dupa care sa o opresti lucrul asta ar fi bun pentru turbina.
PaulT
Cu 3000rpm merge linistit cu circa 93-94km/h in treapta 6(daca tin bine minte e vorba de un 1,6 16v 4x4). Am spus ca la 120km/h are mai mult de 3500rpm, deci incalca prima recomandare. Acum e mai clar?
La turbo diesel intr-adevar trebuie lasata masina la relanti circa 1minut dupa ce s-a mers in sarcina mare(viteze mari autostrada, mers alert, etc..) pentru a se asigura racirea turbinei.
caphonne
Paul nu te contrazic dar nu vad cum Dusterul 1.6 16V sa fie mai ''puturos'' decat 1.4 al Supernovei mele la care daca schimb fiecare treapta la 3000 ajung lejer la 120km/h mi se pare ciudat.Poate este masina noua si trebuie sa se mai lase motorul.
PaulT
Ce treaba are lasatul motorului cu turatia la o anumita viteza intr-o anumita treapta?? Raportul de transmisie este fix, sunt perechi de pinioane cu un anumit raport de transmitere intre ele... Doar cand ambreiajul e terminat si mai patineaza apar variatii.. Duster are cutia extrem de scurta, s-a scris din greu pe tema asta. Poti verifica pe dacia.ro, iti da vitezele la 1000rpm in fiecare treapta.
lau2010
Un alt traseu e Transalpina. Am fost weekend-ul trecut... Desi se asfalteaza am mai prins multe portiuni unde Dsterul a facut diferenta tongue.gif

Pentru cei care vor sa foloseasca 4x4 din plin le recomand sa il parcurga disnpre Obarsia Lotrului spre Ranca. (Pe ploaie cred ca merge doar 4x4)
PaulT
Am fost si noi in w/e(vezi la intalniri)... se merge cu absolut orice masina. Si se mergea cu orice masina normala inclusiv berlina sau Logan si inaintea lucrarilor de reabilitare, cand drumul arata cu totul si cu totul altfel decat acum(bolovani, trepte, etc... ). Tot ce trebuia era putina indemanare si o oarecare garda la sol. Ce este acum poate fi numit bulevard fara nici un fel de exagerare. Nu glumesc.
asybo2002
Subscriu in totalitate, Transalpina nu mai este ce a fost. Insa ca si aventura offroad, se poate oricand pleca din drumul asfaltat catre diverse drumuri pe coama de munte. Cel mai cunoscut catre Petrimanul.
PaulT
Sau strategica... Se iese din Transalpina si se ajunge undeva intre Voineasa si intersectia cu drumul care duce spre Ciunget si Petrimanu(pe dn 7A). Pe o mare parte nici macar nu e foarte dificila. Dar peisajele sunt superbe.
luciango
Dupa rodaj am facut deja DJ 713 Sinaia-Dichiu-Piatra Arsa.
Peisaje superbe iar masina s-a comportat excelent, erau si cu Loganuri, dar cu Dusterul mergi relaxat din cauza garzii la sol inalte.
Am mers pe AUTO tot timpul iar spatele a plecat o singura data foarte putin.
In viitor am in vedere Transalpina.

Poze...

PaulT
Si cu Loganul mergi la fel de relaxat. Si cu aproape orice masina... Eu nu inteleg de ce drumuri de genul asta sunt confundate cu offroad, unde garda mare la sol si 4x4 conteaza cu adevarat.... Transalpina este bulevard deja, dupa cum am mai spus..
L.E. - Frumoase pozele.
IRONICK
Io am traversat o data un camp arata cu un Tico fara sa il ating. Inseamna ca am facut off-road? nedumerire.gif
PaulT
Bineinteles.
vis-a-vis
Ironice, lasa oamenii in pace tongue.gif
E totusi nasol sa-i spui cuiva cu SUV ca are o masina banala si cam ce poate face el cu ea, poate si unul mai tupeist cu dacia din 80...
Off-roadereala adevarata vrem sa vedem, pe un forestier cu fagase, etc biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(PaulT @ 20 Sep 2010, 11:37)
Bineinteles
Deci nu am nevoie sa imi iau un suv?
PaulT
QUOTE(vis-a-vis @ 20 Sep 2010, 11:39)
Ironice, lasa oamenii in pace tongue.gif
E totusi nasol sa-i spui cuiva cu SUV ca are o masina banala si cam ce poate face el cu ea, poate si unul mai tupeist cu dacia din 80...
Off-roadereala adevarata vrem sa vedem, pe un forestier cu fagase, etc biggrin.gif
*




Pai daca vedeau Transalpina cum era inainte de inceperea oricarei lucrari de amenajare sau dn7A dinspre Petrosani(urcarea spre pas) in starea in care era prin '96-'98 cred ca nu mai ajungea tractiunea 4x4 si trebuia o Tatra 8x8. Si le-am facut cu berlina fara sa ii stric o bucsa sau sa ii zgarii un prag... Si asta in mod repetat...

@Ironick - nu, nu iti trebuie SUV biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(PaulT @ 20 Sep 2010, 11:45)
@Ironick - nu, nu iti trebuie SUV  biggrin.gif
Ahaaa!

Auzi, da daca m-am dus la vie cu Loganu sa iau struguri de masa, se pune tot off-road? frustrat.gif
PaulT
Wow... Te-ai descurcat fara 20cm garda la sol si mai ales fara 4x4???? blink.gif
IRONICK
Eu am crezut ca nu mai ies. a scapat.gif Am avut doua gropi pe drum si niste iarba.
PaulT
Esti tare!! Eu nu stiu daca as avea curaj... unsure.gif
IRONICK
Aaaaa, nu mi-a fost frica, ca am avut la mine mancare si apa pentru cateva zile. Inclusiv o racheta de semnalizare.
PaulT
Am vazut intr-un film(Dante's Peak parca..) o baliza care semnaliza prin satelit pozitia in caz de probleme. Scria NASA pe ea. nedumerire.gif O fi buna de pus in survival kit pentru salbaticiile unui drum forestier amenajat?
zanzie
QUOTE(IRONICK @ 20 Sep 2010, 13:33)
Inclusiv o racheta de semnalizare.
*


radmasa.gif
Pentru a te face auzit in salbaticie, recomand: http://www.carfil.ro/html/________________...uncator_de.html
luciango
"PaulT" titlul acestui forum este "Excursii pe drumuri neamenajate" !!!

Daca tu crezi ca drumul facut de mine este o autostrada in Germania vorbeste te rog cu un moderator sa-mi mute postul. cool.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.