Bacteria a decedat.Trebuie schimbata.
Iulikk
13 Oct 2015, 06:46
O sa incerc.
Cineva mi-a mai zis de "cablul de masa". Banuiesc ca acest cablu pleaca de la borna minus a bateriei si se duce undeva pe caroserie.
b76bgaarh
13 Oct 2015, 06:53
Ăsta cu ruginit ul masei fu problema generală.
Bateria a crăpat, trebuie sa vezi motivul.
Iulikk
13 Oct 2015, 09:43
Poate a crapat ea de la vreme, nu stiu ce sa zic. Pe parte electrica, nu a umblat nimeni la nimic, niciodata. Am schimbat eu o data siguranta de la plafoniera. Totul este original, neumblat.
Am multimetru acasa, cum verific alternatorul daca incarca cum terbuie?
Trebuie pornit motorul,apoi masurata tensiunea la bornele bateriei.Trebuie sa fie in zona 13,8 - 14,4 V,cu toti marii consumatorii in functie(faruri,ventilator,dezaburire ).
b76bgaarh
13 Oct 2015, 09:59
alternatoru de reno, nu stiu ce e pe solnita, baga mai putin.
Iulikk
13 Oct 2015, 10:25
Multumesc de raspunsuri. O sa incerc diseara.
QUOTE(b76bgaarh @ 13 Oct 2015, 11:59)
alternatoru de reno, nu stiu ce e pe solnita, baga mai putin.
Cam alea sunt valorile standard.....
b76bgaarh
13 Oct 2015, 11:04
e uite ca la megan nu sunt.
http://www.reno.ro/Alternator-Megan-3-t287888.htmlps si la duoi tot pe acolo se situeste.
Ma,pina la urma ai montat lustra aia?
b76bgaarh
13 Oct 2015, 13:17
pentru corectitudinea conversatiei, erau dooo.
Iulikk
13 Oct 2015, 19:53
Am schimbat bateria... am luat ce am gasit prin oras. Ceva Carnada sau o treaba de genu asta. 220 de lei, 55Ah, 540A curent de pornire (o fi bine, o fi rau... dracu stie, valorile sunt mai mari decat la bateria veche - Rombat Premier).
Astea sunt valorile masurate:
14.55V cu motorul pornit
13.67V cu motorul pornit, AC pornit, ventilatorul pe maxim (treapta 4), farurile faza lunga, proiectoarele si lampa de ceata aprinse.
E ok?
C a t a l i n
13 Oct 2015, 20:46
QUOTE(Iulikk @ 13 Oct 2015, 20:53)
55Ah, 540V curent de pornire
Inginere, sunt 540 amperi, nu volti.
Iulikk
13 Oct 2015, 21:06
Sorry
QUOTE(Iulikk @ 13 Oct 2015, 21:53)
Am schimbat bateria... am luat ce am gasit prin oras. Ceva Carnada sau o treaba de genu asta. 220 de lei, 55Ah, 540A curent de pornire (o fi bine, o fi rau... dracu stie, valorile sunt mai mari decat la bateria veche - Rombat Premier).
Astea sunt valorile masurate:
14.55V cu motorul pornit
13.67V cu motorul pornit, AC pornit, ventilatorul pe maxim (treapta 4), farurile faza lunga, proiectoarele si lampa de ceata aprinse.
E ok?
E bine.
Dar trebuie sa te duci si la ei sa-ti faca o verificare,altfel mi se pare ca nu ai garantia.
Daca curentul de pornire este mai mare,nu este nici o problema.Va invirti mai usor motorul,mai ales iarna.
Iulikk
20 Oct 2015, 14:20
Din seria: "sa mai mentinem rablamentu' in stare de functionare", am cumparat azi:
Discuri Frana FERODO DDF1521 - 210 lei / set
Placute Frana FERODO FDB114 - 120 lei / set
Lichid Frana DOT 4 Castrol - 30 lei
Montajul - Un six-pack de bere.
La service Dacia mi-au cerut 130 de lei manopera pt schimbul tuturor de mai sus.
Bicicleta galbena
21 Oct 2015, 20:22
Placutele vad ca-s de alea cu senzor, iar la solnitza nema martor in bord. Ai vrut tu de-astea?
claudiucondrea
22 Oct 2015, 15:56
si ca sa vezi:imi spune adilau din partea cealalta a tarii ca iulica isi cauta si el placute de frana fsl 114. si ma gandesc: poate e o coincidenta, poate mai sunt si alti iulici in tara
si eu dau banii pe fermit care scartaie si el da banii pe fdb 114
in concluzie daca mai gasesti pe undeva fsl 114 anunta-ma si pe mine macar sa le am de rezerva sa dorm linistit
Iulikk
24 Oct 2015, 11:32
Cica nu se mai fabrica FSL
.
@ Bicicleta: nu au senzor. Au un mic "nit" care se pune pe placuta si care atunci cand acestea se uzeaza, atinge pe disc si scartaie, dar nu au senzon "electric".
EDIT: chestia aia mica din imagine se baga in gaura libera de pe marginea placutei.
Marti ma duc sa le montez.
anecula_08
24 Oct 2015, 19:32
Se fabrica si acum, dar sunt sub brandul Wagner, varianta mai ieftina de la Ferodo
claudiucondrea
25 Oct 2015, 03:56
Babaeti incredibil. M-am dus la toate magazinele de pe poporului si la casa de cultura si am intrebat: placute ferodo fsl 114 aveti? Nu avem pe stoc dar aducem la comanda. Ia aduceti. Intrau pe calculator: nu gasesc. Urmatorul magazin aceeasi poveste. Faza mai nasoala ca inainte sunasem la mai multe magazine d-astea mai mari care fac distributie si la fel nu m-au putut ajuta. Si intrebarea mea: daca din 40 de oameni cu cati am vorbit eu nu stia niciunul chestia de mai sus de ce nu vand ei vin varsat? Daca pe astia de au si ei un magazin de 2 metri patrati parca i-as mai intelege (mananca si ei o paine) aia cu firmele de distributie ar trebui sa fie mai informati daca tot sunt in domeniu. Dar asa e in tenis, ajungi la 45 ani si te intrebi de ce nu te angajeaza nimeni dar nu te uiti ca de 20 ani nu ai mai evoluat deloc, nu te-ai uitat nici in stanga nici in dreapta ca "asa se facea odata, asa e bine". Un cunoscut, instalator, trecut de 50 ani, era ofticat acum cativa ani cand aparuse ppr ca nu stie sa lucreze in ppr. Pai ce mare problema, ca la serviciu nu aveti? Pai vrea omul acasa, a aparut acum si vrea si el ppr si eu nu pot sa ii fac. Dupa o luna stransese bani, isi luase plita ppr, facuse prima lucrare: nu e mare lucru cu ppr-ul asta. Asta in timp ce colegi de-ai lui care la fel se apropiau de pensie se rezumau la scbimbat garnituri, carat calorifere, desfundat canalizari ca o instalatie de incalzire nu stiau sa faca decat din pexal. Si ca sa fac o gluma puneti mana si invatati ca altfel o sa carati geanta cu scule toata viata.
Iulikk
25 Oct 2015, 08:09
QUOTE(anecula_08 @ 24 Oct 2015, 20:32)
Se fabrica si acum, dar sunt sub brandul Wagner, varianta mai ieftina de la Ferodo
Nu stiu. Nu imi pasa. La 110 lei setu, imi permit sa dau o data la 2-3 ani.
Iulikk
27 Oct 2015, 11:44
Am schimbat discurile + placutele si lichidul de frana.
Manopera 120 de lei la Dacia.
Am schimbat si uleiul. Am pus Total 9000 plm + filtru ulei Mahle.
ursul_bipolar
27 Oct 2015, 13:51
Sa le faci rodaju' asa cum a zis doctoru'
Inca merge rablamentu.
1560 de km Mangalia -> Bucuresti - Trasfagarasan -> Sibiu -> Pitesti -> Rm. Valcea -> Bucuresti -> Mangalia.
Consum de 6.7. Am bagat cam 95 de litri de benzina, OMV maxx motion 100 (ca sa imi iau gentile alea de la promotie
). La intoarcere, de la Pitesti pana la Mangalia am mers cat de tare s-a putut.
Iulikk
26 Dec 2015, 00:51
Va salut din nou, Craciun fericit tuturor!
Deci... masina "pierde putere", viteza maxima este undeva la 130 de km/h... iar daca o scot din viteza si apas acceleratia la podea, se intampla ca in videoul de mai jos: adica nu urca pana in limitare si usor - usor turatia scade... mult. In videoclip, acceleratia este "la podea".
In mers viteza nu fluctueaza, doar ca nu "merge tare".
Eu suspectez clapeta de acceleratie... as dori si niste pareri d-ale voastre. Va multumesc!
https://www.youtube.com/watch?v=malMErwkYc4&feature=youtu.be
C a t a l i n
26 Dec 2015, 01:21
Pompa de benzina.
Iulikk
26 Dec 2015, 01:27
E de c@cat daca e pompa de benzina... are doar 35 000 de km, a fost schimbata la 101 000 de km, am verificat acum factura
.
Cand s-a dus pompa de benzina, in fara lu' 2013, masina pur si simplu se oprea in mers... nu s-a intamplat ca sa nu accelereze.
In viteza a4a, merge blană, cred (i-am dat 140 pe ceas).... in viteza a 5a nu sare de 130.
Pompa, filtru, clapeta.
Videoclipul este privat, vrei sa il vizionezi singur?
Iulikk
26 Dec 2015, 02:42
UPDATE: Am fost la masina, din nou. Cred ca e sparta ceramica din catalizator. Am dat 2 picioare in gaura de evacuare, aia prin care ies gazele, de la bara de protectie... si se aude ca si cum ar fi nisip in toba finala. Cred ca sunt bucatele de ceramica din catalizator.
Gata, am modificat. Nu stiu sa uploadez pe iutub
.
Laurentziu83
26 Dec 2015, 08:37
Catalizatorul.
Am patit ceva asemanator la Symbol cu ani in urma.
Incepuse sa nu mai aiba vlaga, in sensul ca de la 100 incolo mancai o paine pana la 120, crescuse si consumul.
Pe loc, o turam pana in 4-5 mii de ture, statea ok, o turam la 6000 de ture, scadea apoi pana la 3500 si acolo ramanea, cu pedala la podea; luam piciorul de pe acceleratie, scade la relanti, o puteam tura din nou pana la 4-5-6000 de ture; cum saream de 5000, cum se obtura evacuarea cu bucati de ceramica si scadea iar turatia. In depasiri aveam grija sa nu accelerez prea tare ca sa nu mor in depasire.
Am dat jos catalizatorul, am bagat flexul in el, am scos ceramica din el cu un ciocan, am sudat la loc, am montat la loc si am pornit. Masina a plecat ca din pusca si am ajuns imediat cu a doua pana la 80 la ora, era cu totul altceva. Tu n-ai sonda lambda in aval de catalizator, asa ca poti sa mergi linistit cu masina pana la ITP (chiar si dupa, daca nu se prinde inspectorul), nu se aprinde nimic in bord.
Atentie insa la sudura, in zona catalizatorului trebuie sudat cu simt de raspundere, altfel va incepe sa rasufle pe acolo.
Dupa un an si 25000 de km am pus altul. Din pacate insa pentru mine, fiind euro 4 si avand a doua sonda lambda, dupa 80 de km se aprindea check-ul in bord iar performantele scadeau. La vremea respectiva (2007), nu se gaseau pe nicaieri emulatoare de sonda lambda ca sa vada catalizatorul ca fiind in buna stare si sa ma bucur de un esapament nerestrictiv.
Iulikk
26 Dec 2015, 14:09
Pai eu ma gandeam sa cumpar un catalizator SH. Nu as vrea sa risc si sa merg cu el lipsa. Nou este ~800 de lei (ceea ce este enorm), iar SH undeva la 200 de lei...
Exista vre-un risc daca merg asa cu ea inca vreo 300 de km? Mai am ceva drumuri de facut... deh revelion and shit like that....
R E M U S
26 Dec 2015, 14:40
N-are nici un rost sa mergi asa cu ea, scoate ceramica sparta din CAT si pe unde a mai ajuns prin evacuare, ca ai timp pentru operatiunea asta simpla in zilele pana-n revelion.
Iulikk
26 Dec 2015, 19:58
Marti ajunge noul CAT, sehaș... 150 de lei. Marti il si pun pe masina.
Multumesc tuturor de raspunsuri.
Laurentziu83
26 Dec 2015, 20:51
Eu as fi incercat sa scot ceramica din cel vechi, sa-l inchid la loc si sa dau o tura, asa, de amorul artei.
Fuge masina de numa-numa fara catalizator pe ea.
La Symbol pe vremuri, unul nou era 2300 de lei. Noroc cu CASCO.
Iulikk
26 Dec 2015, 21:51
Nah, nu vreau sa fac chestii de genu. Nu am nici timp, nici bani, nici cunostinte sa fac treaba asta.
Oricum catalizatorul il voi schimba la service, dupa aia trag o tura sa se incinga bine, iar la final fac un test de noxe.
thundercar
26 Dec 2015, 22:44
QUOTE(Laurentziu83 @ 26 Dec 2015, 20:51)
Eu as fi incercat sa scot ceramica din cel vechi, sa-l inchid la loc si sa dau o tura, asa, de amorul artei.
Fuge masina de numa-numa fara catalizator
Nici eu la A4 nu m-am indurat sa dau 1200 lei pe el si am apelat la domnul ciocan ,dupa ce il scoti e ca si cum ai transforma tancul in avion.
Iulikk
26 Dec 2015, 23:35
Da? Si la ITP ce fac? Sau la vre-un control ad-hoc al RAR ce fac?
Spaga nu dau si nu primesc din principiu...
Dau ca prostu 1000 de lei pe amenda + drumuri pe la RAR + cost catalizator si manopera pt a merge la RAR....
thundercar
27 Dec 2015, 00:15
Cam asa e
dar experienta conteaza
Iulikk
27 Dec 2015, 00:51
O sa montez catalizatorul asta pt o perioada, iar dupa aia cred ca voi monta unul nou, universal.
Iulikk
29 Dec 2015, 18:09
Giob dan!
Am schimbat catalizatoru' cu unul SH. Masina merge brici. Nu am poza cu catalizatoru schimbat, dar am cu asta de pe masina. Cel nou are acea plasa de metal intacta.
Dauna: 100 de lei catalizatoru + 35 de lei fancourieri + 60 de lei montaju... deci vreo 200 de lei.
Tobele sunt fisurate la suduri (niste suduri foarte de cenzurat, pline de pori).
Cand voi schimba traseul, cel mai probabil voi pune de aluminiu sau inox.
Bicicleta galbena
29 Dec 2015, 20:03
Ai mancat recent pe la Auchan?
Iulikk
30 Dec 2015, 20:06
Chiar azi
.
Laurentziu83
31 Dec 2015, 12:10
Ai schimbat si garnitura metalica de la imbinarea cu galeria de admisie?
Iulikk
31 Dec 2015, 17:23
Nu, dar nu pare sa aibe scapari de gaze. Adica nu se aud sunete ciudate sincer....
Cica garnitura aia costa ~100 de lei :ph34er:
Inca o zi, inca o problema. Aseara am scos masina la o mica plimbare, pana la Constanta, la mall
. Azi a trebuit sa ma fâțâi prin oras un pic...
A dracu, incepe sa pice bucata cu bucata
Deci... la ralanti (relanti, cum s-o scrie), motorul "tremura", mai mult decat de obicei.... in mers nu se observa nimic, dar la ralanti tremura, se simte in interior. Am crezut ca este MPP, asa ca l-am curatat. Niciun rezultat. Daca scot fisele pe rand de la bujii, motorul se simte ca ar merge in 3 pistoane...
Bobina si fisele sunt cele originale. Bujiile sunt cu 2 electrozi, din cutie reno, au maxim 12 000 de km.
Problema a aparut "din senin", adica de azi dimineata. Aseara masina a mers perfect.
Pareri?
Ceva senzor pe admisie, calitate benzina, bujii, clapeta acceleratie.
Nu neaparat in ordinea asta.
Unii spun ca ar putea fi garnitura de la chiulasa.... Oare? Care ar fi simptomele unei garnituri arse?
Apa nu a trecut niciodata "in zona rosie"....
9 Jan 2016, 22:08:
Inca ceva: cand m-am uiat de dimi la nivelul lichidului de racire am vazut ca era undeva pe la minim. Asa ca m-am dus la piese auto si am luat antigel + apa. Cand am desfacut busonul s-a auzit ca un fâsâit si apa a revenit in borcan cam 3 degete sub maxim. Apoi am completat pana la maxim. Dupa aia cand am ajuns acasa m-am uitat la borcan si era undeva la jumatate iar din zona vasului de expansiune se auzea iar acel fâsâit... e normal fâsâitu ala?
Bicicleta galbena
10 Jan 2016, 10:03
Ai benzina proasta in rezervor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.