Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Accidente
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44
maho
QUOTE(marksman @ 31 Dec 2015, 19:45)
Te si miri cum au luat permisul multe dintre fatucile astea.

Plata in natura, barter.
george_scala_2004
http://www.romaniatv.net/accident-in-bucur...alp_265718.html

http://www.prosport.ro/sport-life/sport-li...litist-14948360

http://www.aradon.ro/vezi-care-e-starea-vi...-zimand/1603539

http://www.evz.ro/tragedie-pe-sosea-mama-s...lerie-foto.html

Dumnezeu sa-i ierte!

E trist ca aproape in fiecare zi citim astfel de stiri...oameni morti, raniti, mutilati, marcati pe viata de eveniment...pierderi pentru societate - fiecare individ e o valoer in felul sau...

Ce trebuie facut pentru a limita astfel de evenimente? Cine e de vina? Sint intrebari dificile la care raspunsurile nu sint usor de dat sau gasit...
gabize

QUOTE
Ce trebuie facut pentru a limita astfel de evenimente?
*


Să respectăm semnificația indicatoarelor rutiere? Să nu confundăm drumurile noastre cu autostrăzile? Să nu ne depășim limitele? Să...

Zic și eu...
george_scala_2004
Instructorii trebuie sa aiba un rol mai activ, sa se implice mai mult...tin minte ca al meu nu m-a lasat sa fac nici o greseala, fie-i tarina usoara!, desi eram tentat...si daca vedea ca intentionez asa ceva ma punea sa repet manevra pina iesea cum trebuie...sau ma verifica la legislatie...
BennyORWO
Nu stiu cat de mult conteaza instructorul auto,atata timp cat tu ca am om esti teribilist.Cand esti la scoala de soferi automat respecti niste reguli care ti se impun pe perioada scolii,dar cand esti stapan pe masina ta,faci ce vrei si nu mai tii cont de ceea ce te-a invatat instructorul.
Cred ca la noi,accidentele sunt datorate teribilismului la volan:masini puternice,oameni teribilisti si neexperimentati,viteza excesiva,mandrie...

MuciX
Păi avem colegi cărora nu le ajung 200+ com, ca doar asa simt plăcere la volan.
Solutii ar fi instructori mai stricti, mai buni didacti. Permise luate pe bune, inclusiv fișele medicale necesare, mai multe echipaje de politie in trafic, care eventual sa nu stea doar la radar si nu in ultimul rand mai multa responsabilitate din partea șoferilor.
Ala si S-Klasse si-a cautat-o urcând beat la volan, păcat ca invata si altii din lectia lui.
radian
QUOTE(MuciX @ 2 Jan 2016, 08:57)
... inclusiv fișele medicale necesare ...
*



Cu restul, perfect de acord cu tine, dar aici ar fi cate una alta de discutat.

Ceie mai multe, cred, probleme medicale ale soferilor, sunt cele legate de ochi.

De exemplu discormatia partiala (http://www.topsanatate.ro/articol/barbatii-au-orbul-culorilor-19795-all-post.html) afeceteaza cca. 20% din barbatii caucazienii. Medicii spun clar ca aceasta boala nu are nicio relevanta pentru viata de zi cu zi si nici pentru condusul autoturismelor, dar legea zice atlfel.

Discromatia partiala se poate depista usor cu testul Ishara, pe vremea cand am dat examenul auto, era folosit la cabinetele de oftalmologie. Am discromatie partiala (am "ghicit" doar primele doua caractere), dar asta nu ma impiedica sa conduc de 20 de ani fara sa fi provocat nici un incident major de circualtie.

Ar mai fi multe de discutat si de restul bolilor de ochi, care desi iti permit sa conduci masina fara probleme, teoretic, ar trebui sa n-ai dreptul la permis.

Toeretic (nu ma refer doar la discromatie) n-ar fi trebuit sa am dreptul sa dau admitere la Universitatea din Petrosani (cand am dat admitere proba medicala era eliminatorie), n-as fi fost apt sa-mi satisfac stagiul militar, n-as fi fost apt sa cobor in mina si n-as fi avut dreptul sa am permis auto. Le-am facut pe toate, fara probleme.
MuciX
Eu sunt de acord cu tine, dar aia e o chestiune care tine de cadrul legal, eu vorbeam de strictetea cu care este el urmat. De acord, exista legi redundante, sau absurde, sau contraproductive, dar fac parte din sistem; e si pe partea asta de lucru.
Ce incercam sa spun este ca mie testul psihiatric mi-a fost facut de un medic in privinta caruia am mari indoieli ca ar fi zdravan la cap, sau ca are voie sa profeseze sub influenta atator medicamente cat banuiesc eu ca a luat. Cel oftalmologic la fel, luat pe "ochi frumosi", etc. Faptul ca e ceruta acea fisa medicala mie imi spune ca are o anumita importanta. Ar trebui optimizat procesul si folosit in privinta noastra.
Nu o sa fiu absurd, sa sugerez obligativitatea la re-examinarea pentru obtinerea permisului, dar trebuie mai multa supraveghere in trafic.
As fi de acord, ca in cazul pensionarilor, odata emis "ultimul buletin" sa fie re-examinati la fiecare 5 ani. Sper sa nu imi atrag antipatii, dar exista unii soferi trecuti de o anumita varsta care nu mai sunt suficient de "ageri" pentru traficul de astazi. In acelasi timp, cred ca este interesanta ideea din state cu "learner's permit", adica o perioada de 2 ani in care pustiul proaspat sofer sa aiba dreptul de a conduce doar cu un posesor de permis de conducere in dreapta.
george_scala_2004
Din nefericire statistica accidentelor ne arata ca autorii sint soferi tineri sau foarte tineri...lipsa de experienta, teribilismul, masini puternice toate conduc la cruci pe marginea drumurilor...
Scoala de soferi a devenit o distractie. Sunt soferi care fac scoala la 17 ani iar la 18 il iau si imediat se urca la volan. Inainte ca sa iei permisul trebuia sa treci prin mai multe filtre: psihologic, sala, traseu de zi, traseu de noapte, poligon.
Nici cei profesionisti nu mai sint ce erau: dupa se terminau scoala de soferi, care oricum dura mai mult decit cea de amatori, nu conduceau ci erau ajutoare de soferi cam 6 luni...timp in care se deprindeau cu manevrele unui sofer cu experienta...un stagiu suplimentar, tocmai pentru ca soferia este o dovada de responsabilitate, nu cum o vad unii distractie...
george_scala_2004
QUOTE
MAI informează că au fost reținute peste 13.800 de permise de conducere pentru depășirea regimului de viteză și pentru consum de alcool.


http://www.romaniatv.net/mai-revelion-fara...ani_265844.html

Incredibil! O cifra uluitoare. Cu siguranta ca au fost mai multi...dar si asa citi inconstienti s-au urcat beti la volan. Si cei care si-au lasat vietile in miinile lor si mai inconstienti!!!

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/a...lemie-avea.html
cdadan
Viteza e una, alcoolul alta. Alăturarea de mai sus e mai putin inspirată.
radian
QUOTE(MuciX @ 2 Jan 2016, 11:03)
... As fi de acord, ca in cazul pensionarilor, odata emis "ultimul buletin" sa fie re-examinati la fiecare 5 ani. Sper sa nu imi atrag antipatii, dar exista unii soferi trecuti de o anumita varsta care nu mai sunt suficient de "ageri" pentru traficul de astazi. In acelasi timp, cred ca este interesanta ideea din state cu "learner's permit", adica o perioada de 2 ani in care pustiul proaspat sofer sa aiba dreptul de a conduce doar cu un posesor de permis de conducere in dreapta.
*



Din punctul acesta de vedere la noi inca e bine. Sa vezi tu in Austria (si banuiesc ca si in multe alte tari occidentale) soferi trecuti binisor de 70 de ani in trafic. Fomeia cu Matiz e parfum ...
Liviu
Eu nu inteleg ce aveti impotriva soferilor mai in varsta. Cat timp circula legal si preventiv, nu ar trebui sa se planga nimeni ca nu ii lasa sa mearga ca zmeii pe sosele. Soseaua e pentru toti daca nu ma insel. Limitele de viteza si regulile de circulatie sunt la fel pentru toata lumea.
Pe aici pe unde stau eu e comun sa vezi soferi de 70-80 de ani. Se lasa singuri de condus atunci cand nu mai pot, nu trebuie sa ii forteze nimeni. Dar, e vorba de oarece respect pentru ceilalti, ceva ce unele culturi inca mai au de asimilat.
MuciX
Nu am nimic impotriva oamenilor in varsta, chiar mi se pare gresita atitudinea celor tineri de a-i defini prin varsta lor, "mosul" ala sau "baba" aia nu s-au nascut batrani.
Eu spuneam ca sunt predispusi la anumite afectiuni caracteristice varstei, care le pot influenta capacitatea de a conduce. Am zis controale, nu sa le ia permisul si asta pentru ca stiu personal oameni care dau semne de senilitate (clinic, nu stereotipuri de neam prost) si care conduc linistiti. Si presupun ca mai sunt artrite usoare care afecteaza articuliatiile si deci viteza de reactie, auz deficitar, vedere slaba, etc.
radian
QUOTE(Liviu @ 4 Jan 2016, 01:00)
... Se lasa singuri de condus atunci cand nu mai pot, nu trebuie sa ii forteze nimeni ...
*



Ei, aici e problema. Pana n-o ca.ca nu se conving singuri ca nu mai pot. E greu al dracului sa accepti ca ceva ce ai facut o viata intreaga si-ti place s-o faci n-o mai poti face ca nu te mai tin balamalele.

E ceva ca-n bancul ala cu impotenta, pana nu te faci de rahat de cateva ori nu o poti accepta ...
george_scala_2004
QUOTE(cdadan @ 3 Jan 2016, 21:57)
Viteza e una, alcoolul alta. Alăturarea de mai sus e mai putin inspirată.
*



Hoho, citi mielusei din astia am vazut...zici ca sint ingerasi...dar dupa ce iau citeva cinzeci devin zmei iar drumurile sint numai ale lor, viteza li se pare prea mica, daca cineva incearca sa-i atentioneze il sicaneaza sau il iau la bataie...

QUOTE(MuciX @ 4 Jan 2016, 08:08)
Nu am nimic impotriva oamenilor in varsta, chiar mi se pare gresita atitudinea celor tineri de a-i defini prin varsta lor, "mosul" ala sau "baba" aia nu s-au nascut batrani.
Eu spuneam ca sunt predispusi la anumite afectiuni caracteristice varstei, care le pot influenta capacitatea de a conduce. Am zis controale, nu sa le ia permisul si asta pentru ca stiu personal oameni care dau semne de senilitate (clinic, nu stereotipuri de neam prost) si care conduc linistiti. Si presupun ca mai sunt artrite usoare care afecteaza articuliatiile si deci viteza de reactie, auz deficitar, vedere slaba, etc.
*



Am mai zis: statistic accidentele sint provocate de persoane tinere...victimele accidentelor sint preponderent tinere...cind si cind mai apare cite un batrinel in prim plan la stiri...si atunci? Nu inteleg devierea discutiei...
radian
Am eu un "batranel" in familie, care pana nu a facut praf doua masini nu s-a convins singur ca nu mai poate. Adoarme la volan si nu era vorba de drumuri lungi, obositoare. Doar norocul a facut sa nu provoace victime. Si nu s-a convins nici acum 100%, atata doar ca mai conduce doar local.

Sa mergi tu ca pasager sau sa ai in fata unul din acesta, care are probleme cu incadrarea pe banda, sau adoarme intempestiv ...
psychoo
QUOTE(MuciX @ 4 Jan 2016, 08:08)
[...] Si presupun ca mai sunt artrite usoare care afecteaza articuliatiile si deci viteza de reactie, auz deficitar, vedere slaba, etc.
*



Acu' sa-mi fie cu iertare, dar pe strada nu trebuie sa sofam ca pe pistele de raliuri unde fiecare milisecunda e importanta in timpii de reactie.
Intr-adevar e util sa reactionezi cat mai repede, dar intre un "batran" care are o artrita mica si schimba viteza din treapta 2 in 3 in 5 secunde si un zmeu care citeste mesajele de pe feisbuc si uita sa vada ca cineva trece strada...prefer "mosul".
Sau un tinerel super rapid si grabit care considera ca viata e prea scurta sa stai la culoarea rosie a semaforului... aia e pentru fraieri nu pentru smecheri...
MuciX
Am validat eu comportamentul periculos al "tinerilor"? Sincer prefer sa nu fie niciun fel de risc la drum, dar asta nu prea se poate.


Uite aici "tinerel super rapid" care nici nu se grabea si nici nu se uita pe facebook.
george_scala_2004
Aveti ce aveti cu batraneii...sa cerem la Politie statistica accidentelor pe grupe de virsta? wink.gif

https://www.google.ro/search?q=37,4%25+dint...pz3KMW8Uez2hugK
MuciX
Cred ca pur si simplu nu vedem postarile tale care nu au link-uri.

L.E. ai editat, acum se vede mult mai bine ce ai scris.

Ideea era de un consult pentru niste persoane care sunt clar predispuse la incapacitati de ordin fizic. Este ceva observabil. Nu stiu, sa vina psihiatrii sa propuna un consult pentru tinerii teribilisti/cretini.
radian
Nu e vorba de o discutie soferii tineri vs soferii batrani. Nici de care categorie provoaca mai multe accidente.

Din linkul tau: Ponderea șoferilor cu vârsta de până la 30 de ani vinovați de producerea accidentelor rutiere grave a fost de 37,4% în 2013, comparativ cu 22% în cazul celor între 31 și 39 ani și 17,9% pentru cei între 40 și 49 de ani, potrivit datelor Poliției Rutiere, citate de asociația asigurătorilor (UNSAR).

Deci cei pana la 49 de ani, cumulat produc 77,3%. Urmand o logica elementara restul de 22,7% sunt produse de cei peste 49 de ani. Nu-i chiar putin ...

Discutia era despre soferii trecuti binisor de 70 sau chiar 80 de ani. E drept in RO nu sunt foarte multi. Deocamdata.
george_scala_2004
Discutia era despre accidente...la un moment dat cineva a deviat-o spre batrini...de parca numai ei ar fi cauzele tuturor crucilor de pe marginile soselelor...
MuciX
Creca te referi la mine. Daca da, te voi ruga sa nu mai citesti pe diagonala. Pe langa asta, s-a discutat si despre situatia varstnicilor in trafic, dar nu s-a pus problema ca ar fi singura sau prima problema.
QUOTE(MuciX @ 2 Jan 2016, 10:03)
As fi de acord, ca in cazul pensionarilor, odata emis "ultimul buletin" sa fie re-examinati la fiecare 5 ani. Sper sa nu imi atrag antipatii, dar exista unii soferi trecuti de o anumita varsta care nu mai sunt suficient de "ageri" pentru traficul de astazi. In acelasi timp, cred ca este interesanta ideea din state cu "learner's permit", adica o perioada de 2 ani in care pustiul proaspat sofer sa aiba dreptul de a conduce doar cu un posesor de permis de conducere in dreapta.
*


axabrt
interesant ... audi vs autotren...
http://www.voceatransilvaniei.ro/imagini-d...enimentul-zilei
DannyY
http://www.ziare.com/stiri/accident/accide...mail_2016-02-05

Cum o fi reusit? huh.gif
iulia_boris
A adormit soferul autobuzului..
Lord Hades
acuzat de tentativa de homor:
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/s...va-de-omor.html

ce nu zice nimeni:
1. Tuaregul dupa ce a snopit in bataie Loganul si-a vazut linistit de viata lui sau a oprit sa clarifice situatia. A anuntat accidentul la 112? Adica totusi loganul a fost aruncat de pe drum ...
2. Soferul loganului reclama comportament agresiv al turegului? Adica impins din spate, flashuri etc ...

Totusi soferul regului parea cat de cat om normal, ma asteptam sa vad o megaceafalata. Dar! e bine ca macar se investigheaza poate in sfarsit miscam lucrurile ca societate. Ala cu camera ar merita un premiu smile.gif
tatabobu
Hades, nu asa functioneaza road rage. Omul e invizibil pe sosea, acolo se vede masina. Si unii isi iau masini ca sa compenseze lipsurile din viata.
tribunul
QUOTE(Lord Hades @ 11 Feb 2016, 10:02)

ce nu zice nimeni:



Soferii erau colegi de munca, parca controlori de trafic, adica se cunosteau, deci accidentul a fost premeditat.
zax
Cica nu se cunosteau, parca asa l-am auzit pe Sanducu la stiri.

Io-s convins ca n-a vrut sa-l loveasca ci doar sa-l sperie da' n-a apreciat corect distanta/amploarea manevrei insa tot sper sa si-o ia... chiar si cu suspendare.

Am avut un coleg, un tip foarte calm de felul lui, care s-a enervat pe unu' ca nu-l lasa sa depaseasca pe dn1 si cand ala l-a lasat in sfarsit s-a gandit sa faca o sicana d-asta... n-a intrat in ala ci pe contrasens si s-a pupat c-un vw new beatle... si el si cele doua fete din broasca au murit pe loc...
sorin1983
eu n-am inteles o chestie... sicanele se fac cu frana si semnalizare?
psychoo
In special acustice si vizuale (flash-uri)
zax
QUOTE(sorin1983 @ 11 Feb 2016, 15:37)
eu n-am inteles o chestie... sicanele se fac cu frana si semnalizare?
*


Lasatz, ca nici schimbarea benzii nu se face asa...
sorin1983
eu n-am zis ca ala e corect... am zis ca poate a gresit totusi... pana la tentativa de omor mai e cale lunga... pana acum eu aveam cel putin 20 de insi bagati in puscarie pentru chestii d-astea inclusiv lasate cu acrosaj de 2 ori...
eurocristi
Nu a semnalizat, a frinat repetat ca sa se pozitioneze pentru a-l lovi.
Cred ca este evident pentru orice sofer, fie el si incepator, ca ww-ul a acrosat intentionat loganul.
Lord Hades
Nu cred ca l-a lovit intenționat mai de graba a vrut sa ii faca o sicana cu intrat in fata si frana dar nu i-a iesit.
sorin1983
eu zic ca a semnalizat dreapta... ca a gresit sau a fost intentionat asta nu decid eu insa imi mentin afirmatia ca tentativa de omor e cam mult.
eurocristi
E de urmarit cazul asta.
Chiar si faza cu frana in fata aluia, care ar putea avea drept consecinta un accident, poate fi conisderata agresiune.
Judecatorul care va avea cauza pe rol are ocazia sa stabileasca un precedent foarte important.
Daca as fi io ala, judecatorul, nu l-as lasa sa scape usor. A vrut, n-a vrut sa-l atinga, este mai putin important atata timp cat agresiunea este clara. Hai, daca ar fi un caz izolat, treaca de la mine, dar, in ultimii ani, vad destul de des pe sosele faze din astea.

11 Feb 2016, 22:43:
QUOTE(sorin1983 @ 11 Feb 2016, 22:34)
eu zic ca a semnalizat dreapta... ca a gresit sau a fost intentionat asta nu decid eu insa imi mentin afirmatia ca tentativa de omor e cam mult.
*



Uita-te atent la videoclip, la viteaza mica, si urmareste stopul central si ai sa vezi ca nu a semnalizat.
sorin1983
m-am uitat... frana si semnalizarea dreapta sunt aprinse cam in acelasi timp...
zax
Si mie-mi pare c-a semnnalizat si-s destul de sigur ca n-a vrut sa-si zgarie masina dar si "neasigurare la schimbarea benzii" mi se pare prea putin pentru manevra aia.
Declaratiile prin presa sunt ca procurorii au adunat probe in lunile trecute de la accident, poate n-or avea doar inregistrarea asta...

Ce mi se pare f dubios si exagerat e ca i-au dat arestare preventiva 30 de zile... Acum ma gandesc si eu (stiu fabulez, "oamenii legii" n-ar face niciodata asa ceva mai ales in Romania), ala-i controlor de zbor, la ce salarii s-au vehiculat cand cu scandalul romatsa s-ar putea sa aiba ceva bani prin conturi... si poate i s-a propus sa faca o mica donatie si n-a vrut.
MuciX
Ana Bulai, psiholog: „Este un om care nu are stăpânire de sine. Este o persoană care are probleme psihice. Este un sindrom pe care l-aș putea numi al impotenței direct proporțional cu mărimea mașinii, direct cu nivelul de educație și direct proporțional cu nivelul de isterie al societății”.

Sursa

P.S. au inceput si astia sa o dea in diverse "bolid" in titlu, interviuri cu psihologi, speculatii, etc.
P.P.S. Intentie de agresiune a fost clar si chiar daca nu si-a imaginat tamponarea asta in procesul cognitiv care a dus la decizia asta, clar a fost ceva sa intimideze, avertizeze, sau sa ii consolideze lui statutul de "superior".
P.P.P.S. a si semnalizat.
Lord Hades
Nu cred ca se mai risca cu donatii ca a cam început DNA sa bage frica in ei. Si totusi pentru o schimbare de banda s-a infipt cam tare in logan. Mai mult ca sigur stia ca are masina in dreapta. Ori la cazuri dinastea nu te arunci pe banda ca un piscina. Ma gandesc ca o fi vrut sa il sperie pe celălalt șofer si a reusit cu brio smile.gif

Mare noroc ca loganul nu a lovit pietonul de pe trotuar ca il rezolva pe viata.
DannyY
Agresiune clara. Faza cu "neasigurarea" nu sta in picioare deloc:

In film apare prima data o Skoda pe banda 2. Urmeaza un Logan care incepe, DIN SPATELE Skodei, sa semnalizeze dreapta. In urma lui, foarte aproape, Touaregul.
Loganul nu reduce ca sa se bage pe banda 2 in spatele Skodei, ci accelereaza, urmand sa se bage in fata acesteia. Cel cu Skoda semnalizeaza si el dreapta si se trage pe banda 1.
Nu pot dovedi, dar sunt convins ca: VW-ul il calarea de ceva vreme pe asta cu Loganul, cu flashuri (si poate si claxoane). Ala cu Skoda l-a vazut pe nebun si s-a gandit sa-i faca loc Loganului. Touaregul a accelerat pana a ajuns paralel cu Loganul, a trecut un pic de el, a piscat frana, a dat semnal si a tras brusc de volan dreapta. Cred ca a vrut sa i se bage in fata si sa franeze brusc, mizand pe faptul ca curul unui Touareg e mult mai solid ca botul unui Logan. Numai ca a calculat prost (sau Loganul a accelerat foarte putin).
Este imposibil sa nu stii ca il ai in dreapta pe cel pe care tocmai l-ai depasit. Imposibil.
Tentativa de omor pare putin exagerat, dar bizonii astia trebuie potoliti cumva. Daca se lasa doar cu contraventie, n-au facut nimic, ba chiar dimpotriva.
maho
Capu' ala de pod ar fi putut agrava situatia rau de tot (asta apropo de tentativa de omor); las' ca nu-i strica individului cateva nopti la racoare (chiar dac-o sa-i dea drumu' dupa aia din preventiv), asa poate o sa-i iasa aerele agresive din cap. Se mai intampla din astea in trafic, dar pana la contact n-as ajunge. Am comis-o si eu odata, pe aici: voiam sa trec de-o vaca intr-un x6, care mergea "pe banda 3", dar mai mult calare pe linia dintre banda 2 si 3, si vorbea la mobil. Am asteptat putin in spatele ei pe 2, dac-am vazut ca nu se simte, am prins un moment cand pe banda 1 era suficient de liber cat sa trec de ea prin dreapta, si cand am ajuns in dreptul ei am tras de volan stanga, de-a scapat telefonul din mana si a trecut iar pe 3. Fara s-o ating, normal, doar nu era sa-mi julesc bijuteria, deci nici vorba de "tentativa de omor".
DannyY
Dacia 1300 vs X6? Tentativa de omor? Poate doar daca moare careva de ras radmasa.gif

Desi poti sa rastorni o vaca (masina) din aia daca-i dai una scurta in roata lateral spate wink.gif
maho
1310, e la alt nivel. 10561582.gif

Eram singur in masina, altfel ce-mi auzeam...
DannyY
Aaaaaaaa, 1310!
Scuzatzi, va rog!
biggrin.gif
AR-18-MOS
QUOTE(maho @ 12 Feb 2016, 17:12)
1310, e la alt nivel.  10561582.gif
*


Ce masina! cool.gif tongue.gif
Markos
Astea cu tăiatul feței și/sau frânarea intenționată sunt cele mai mari tâmpenii posibile..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.