Fulia asta am inteles ca e pe cureaua de accesorii, care antreneaza si pompa de servo. Distributia e separat. Masina are 3 curele, nu stiu exact care pe unde se duce, baiatul de la service mi-a explicat ce si cum dar nu am retinut toata explicatia. Lasand deoparte lipsa de servo, se putea merge asa dar cu riscul major ca acel cauciuc din fulie, care a si cedat, sa sara in distributie si sa rupa cureaua.
QUOTE(C a t a l i n @ 29 Dec 2014, 17:41)
Deci, când te lasă în drum, e o problemă minoră.
Cum ar arăta o problemă majoră?
O problema majora ar fi una care sa necesite sume foarte mari pentru reparatii. Nu stiu, o cutie de viteze prapadita, ansamblul de injectie...chestii de-astea la care discuti de mii de euro pentru a le repara. O fulie care trebuia oricum schimbata...parca nu e un capat de tara.
QUOTE(centurion @ 29 Dec 2014, 18:40)
Face parte din riscul de a lua un sh.
Oricum, ideea generala este :
- daca se intampla unei 'italience' sau 'frantuzoaice' atunci 'este normal, sunt proaste, deci era de asteptat ca sa se intample asa ceva';
- daca se intampla unei 'nemtoaice' sau 'japoneze' atunci 'este normal, sunt masini, se mai strica si ele din cand in cand'.
In ambele cazuri 'este normal', doar ca difera 'normalitatea'.
In final, clientul plateste.
Cata dreptate avea Jeremy Clarkson atunci cand vorbea despre Toyota.....
Sper sa nu mai ai parte si de alte surprize neplacute din cauza intretinerii defectuoase dinaintea ta.
Clarkson zicea intr-un editorial o treaba foarte desteapta. Spre deosebire de alte domenii, in industria auto felul in care sunt percepute marcile a ramas oarecum la nivelul de acum 30 de ani. In folcor, VW inca produce masini fiabile, desi au avut probleme serioase cu motoare precum TDI-urile PD din ultimele generatii produse sau TSI-urile, Mercedes a avut probleme cu injectoarele la motoarele CDI sau cu rugina, insa masinile frantuzesti sau italienesti sunt in continuare percepute ca niste rapandule, desi nu prea mai e cazul. Clio 3, Laguna 3 si Megane 3 sunt masini foarte fiabile, de exemplu...La fel, nici masinile japoneze nu mai au superioritatea aia in materie de fiabilitate, chestie experimentata si de mine cu o Toyota, cu care chiar am ramas in dum de 2 ori
Nu mai pot fi diferente majore de fiabilitate cat timp furnizorii sunt globali. Un exemplu bun sunt injectoarele Delphi puse pe Reno, Mercedes si Ford, printre altele
Din ce motiv e atat de greu de schimbat imaginea unei companii auto, e greu de inteles, in conditiile in care in alte domenii gigantii de ieri sunt nimenii de azi (Nokia). Iar Romania e oricum o piata unde cultura auto e spre 0, unde parerea vecinului conteaza mai mult decat survey-uri independente facute la nivel international etc.
Cat despre Alfa asta a mea, n-as spune ca a fost vorba de intretinere neglijenta. Omul a schimbat chestii la ea, i-a facut revizii la timp, si masina nu se simte ca una neingrijita. Cel mai probabil, cand a schimbat ultima data distributia fulia asta arata bine si de-aia a lasat-o acolo.
In momentul in care am luat o masina sh mi-am asumat si riscurile sa iau teapa, de-aia am si lasat o rezerva in buget pentru reparatii. Nu spun ca asta e teapa, in niciun caz, insa se poate intampla. Daca mai intervine ceva, incerc pe cat posibil sa repar si sa merg mai departe.
O Alfa noua pe gustul meu nu gaseam in banii pe care ii puteam da pe o masina, Mito nu imi place si Giulietta nu as fi luat decat de la 170 cp in sus, ceea ce imi depasea bugetul. Asa ca am luat o masina SH cu un singur proprietar, cu km relativ putini, cu un istoric beton, chiar daca la un pret mai mare decat media pietei...in materie de masina sh nu prea poti face mai multe cand vine vorba de a cumpara.
QUOTE(Merced @ 29 Dec 2014, 19:14)
Ce chestie sa se rupa atat de aproape de service. Parca a stiut ca acolo merge.
Si eu sper ca asta sa fi fost marea ei problema si ca altele mai mari nu vei intalni. Ca a si costat destul de mult, pana la urma. De banii aia ai fi avut multe din care sa alegi, dar inteleg de ce ai luat-o p-asta. Azi mai mult ca oricand:
[attachmentid=1627975426]
A fost o chestie de "feeling" cand am luat masina asta. Pur si simplu mi s-a parut ca e ceea ce vreau eu, desi nu indeplinea conditiile pe care le pusesem eu initial pe hartie. Puteam, la aceiasi bani, sa aleg o Brera a unui tip de pe forumul Alfa, masina care arata bine, si totusi asta m-a atras mai mult. Cum am spus si mai devreme, ratiunea nu a avut prea mult de-a face. Ratiunea a intervenit doar cand am selectat o lista de masini pe care sa le si vad. Glumind putin, se pare ca si masina a simtit atractia asta si de-asta a cedat chiar langa service
Sa inteleg din poza aia ca te dai si tu cu o Alfa?