Impresii la 1800km (parcursi in 3 saptamani de la cumparare) cu un Logan Laureate 1.5 dci, albastru egee:
Deocamdata masina merge excelent, chiar nu am nimic de reprosat la partile cu adevarat importante: motor, cutie de viteze, frane... Am testat-o si pe drumuri europene, si la ses si la munte, si pe drumuri de tara, si isi face treaba impecabil. Ca fost "utilizator" de benzinara, m-a impresionat placut modul in care trage dieselache-ul la deal, uneori am fost nevoit sa franez in panta sa nu ma sui pe unele benzinare (stiu ca sunt putin rau...). Pe de alta parte, la drum drept, nici nu am avut curaj sa-i dau mai mult de 120 km, pentru ca de-abia a iesit din rodaj, dar pare ca urca mai greu de aici in sus. Ma rog, in carte scrie ca performantele se obtin dupa 6000 km, deci mai asteptam...
+ Consumul, cu 5 pasageri, portbagaj plin, si in perioada de rodaj, e ca la carte, chiar putin mai mic, deci si aici ma declar multumit.
+ Franele sunt bune, chiar prea bune pana te obisnuiesti, am scartait rotile de vreo doua ori... Pe perioada de iarna cred ca o sa fie destul de rau, asa ca incepe sa-mi para rau ca nu am mai dat ceva banuti pe varianta cu ABS
. Sper sa-si mai dea drumul in timp.
+ Cutia merge super, si nu am avut probleme nici cu marsarierul.
+ Sonorizarea Blaupunkt mi se pare buna, nu sunt genul care sa dau muzica tare pana cand zboara tablele de pe ea, dar nici nu ascult neaparat incet. La un nivel "normal" al sunetului, isi face treaba fara vibratii si distorsiuni. Poate trebuie sa spun si ca am schimbat casetofonul din dotare cu un cd/mp3 Panasonic...
+ Pozitia la volan e buna, si desi scaunul e cu reglare pe inaltime, eu il tin sus de tot. Chiar imi place, cum spuneau si altii, cum "cobor" din masina. Pe de alta parte, cred ca e singura masina cu care am mers timp indelungat fara sa ma dau jos apoi cu dureri de spate. Probabil si reglajul lombar a ajutat la treaba asta.
+ Accesoriile, iluminarea, etc. isi fac treaba asa cum trebuie, fara probleme. Normal ca nu se compara (ca numar) cu masinile din clasa superioara, dar atatea cate sunt, isi fac treaba bine. Servodirectia functioneaza bine, la viteze mici sau in parcari e nemaipomenita, dar nici la viteze mari nu am avut senzatia ca ar fi prea sensibila. Cred ca e si chestia de obisnuinta...
+ Zgomote interioare nu am observat, chiar deloc, desi dupa lecturarea acestui forum am devenit putin paranoic, ascult ca un nebun sa depistez greierasi... Singurele zgomote erau produse la hopuri de carcasele de cd-uri din torpedou care se pocneau intre ele, dar masina nu "zicea" nimic. E devreme oricum, mai e timp destul sa apara si greierasii, mai vorbim dupa 10000...
Hai ca am laudat-o prea mult, mai are si minusuri...
- vopseaua nu stiu deocamdata cum e, dar inclin sa cred, citind si ce s-a scris mai sus, ca e proasta. La doar doua zile dupa ce am luat-o, am mers pe un drum de tara, mai incet normal, ca sa o protejez, si m-a depasit un dobitoc cu un microbuz cu viteza mare. Din nefericire, a reusit sa-mi proiecteze o piatra in portiera stanga fata, si s-a lasat imediat cu o zgarietura de 1x2mm. Nu a ajuns la tabla, dar vopseaua a sarit, se vede smacolina alba de dedesubt. Teoretic ar fi trebuit sa fie mai elastica...
- designul interior cam butucanos, canapea nerabatabila, dar pe mine nu ma deranjeaza, stiam de cand l-am comandat cum o sa arate, deci asta e... Pretul si-a spus cuvantul.
- tabla destul de subtire in anumite zone, sper macar sa fie buna...
- lipsa unei protectii in fata si spate la tamponari mici. Am vazut in intersectia din fata firmei un Logan lovind din spate o berlina veche. Berlina n-a avut mai nimic, dar plasticele de la logan s-au facut praf, si ce e si mai grav, nici radiatorul n-a scapat... Nu cred ca era asa de greu sa fie si un cadru metalic pe acolo...
In concluzie, pot sa spun pana acum ca sunt multumit de Logan. Deocamdata merge foarte bine. Si din ce am vazut pe forum, pot aparea destule probleme, dar un procent destul de mic din ele sunt cu adevarat grave. Majoritatea tin de accesorii, zgomote, finisaje, dar un procent destul de mic sunt probleme la motor, cutie, directie, frane (la frane chiar nu am vazut), deci lucrurile cu adevarat importante par sa fie facute bine, si pana la urma asta conteaza... Degeaba am masina cu masaj la scaun, daca plezneste motorul dupa 20000km, sau daca nu tin franele...
Pretul e bun pentru ceea ce ofera, si cred ca si acum, daca as alege din nou, as opta tot pentru Logan, cu toatele avantajele si dezavantajele lui.
Aaaaaa, si un alt plus pe care nu l-am zis, aviz amatorilor de SH:
mirosul de "nou" LE:Nu vreau sa fac reclama vreunui produs, dar sunt cateva lucruri pe care le-am adaugat din start si pe care le consider absolut necesare:
- covorase din cauciuc
- protectii de noroi la aripi, produse de Dacia. Chiar daca sunt mai scumpe, se potrivesc perfect si nu mai trebuie sa faci fel de fel de ajustari sa le potrivesti, ca la cele universale
- huse, produse tot de Dacia, special pentru Logan, din aceleasi considerente ca mai sus. In plus, au exact design-ul tapiteriei originale, nici nu-ti dai seama ca sunt puse.
- compartiment protectie portbagaj (asta e denumirea din catalog), e absolut necesar pentru a evita indoirea mochetei peste roata de rezerva si, de ce nu, pentru protejarea contra mizeriei (va spun din proprie experienta)
- senzori de parcare - intr-o parcare aglomerata, la spatele mare al Loganului, sunt excelenti. Nu spun ca nu te poti descurca si fara, mai ales dupa ce te obisnuiesti cu masina, dar scutesti multe manevre cu ajutorul lor. N-ar fi rau sa existe niste senzori de genul asta si in fata