QUOTE(MuciX @ 19 Apr 2019, 06:45)
Cum ziceam, lista de chestii marunte si enervante tot crestea.
E30 are o streasina similara cu cea de pe dacia 1300/1310. E practic un profil de aluminiu care vine prins pe caroserie; fara prinderi, caroseria are o margine cu profil L, iar ornamentul in sine e format astfel incat sa intre fix pe acel profil.
Standard el este cromat, dar pachetul vizual "Shadowline" le avea negru mat. Toate break-urile au venit cu Shadowline. De altfel Touring-ul a fost mereu mai bine echipat la nivel de caroserie (ramforsari, antifonare, etc) decat celelalte variante, de aceea sunt favorite la dezmembrat.
Al meu a fost demontat cu patentul , si cum vopseaua negru mat este foarte subtire, aveam urme pe tot ornamentul. Pe langa asta, o perie exterioara de geam (dreapta fata) fusese demontata cu lopata probabil, pentru ca avea o gramada de denivelari.
Am luat un shadowline cu totul si l-am montat dupa ce am luat masina de la sharkky. Stiu, nu ideal, dar asa s-a nimerit. De la el am plecat la geometrie si reglaj faruri si dupa la rezolvat chichite.
Cel de pe stanga a iesit greu, dar pana la urma l-am dovedit. Am pus un ceaceaf pe plafon sa nu stricam vopseaua, dar tot am lovit-o putin cu ciocanul de cauciuc si a ramas o mica urma neagra. O sa imi cer scuze lui sharkky si o sa il intreb cum scap de ea. Nici nu m-am atins, de teama sa nu stric.
Cu ocazia asta am schimbat si peria drapta fata. Mai aveam 2 manere interioare deschidere portiera, ambele pe dreapta. Le-am schimbat si pe alea. Cu demontat fete de usi, ba chiar pe spate a trebuit demontata si macaraua de geam. O nebunie.
Mocheta vine prinsa de prag cu niste ornamente de plastic. Pe spate unul lipsea, celalalt era rupt. Stiam de ele si le aveam in masina. Schimbate si alea.
A urmat elicea de vascocuplaj. Desteptii au montat-o pe a mea care era rupta. Rupta de niste viteji cand mi-au schimbat distributia in urma cu vreo cativa ani.
Tot atunci mi-au rupt si deflectorul de pe radiator, cel care vine in jurul elicei. Dar nicio problema ca am pus radiator nou de diesel (e mai mare) si trebuia un alt deflector. Nou. L-am gasit si pe asta rupt. O sa il lipesc in curand.
Radiatorul asta cred ca a fost una dintre miscarile mai destepte ale reparatiei. Temperatura sta "băț" la 89 grade in orice conditii.
Proiectorul dreapta nu venea la fata. Vazusem eu ca suportii de montaj erau putin indoiti (fusta fata e din tabla). Am indreptat si totul ok acum. Ca tot eram cu masina pe elevator l-am pus sa verifice inca o data ca toate suruburile sunt stranse bine. Totul ok.
Mi-am amintit o chestie amuzanta: initial am crezut ca e o problema, dar pe cand Marian incerca sa ii masoare basinile nu reusea sa ii citeasca turatia motorului. Mi s-a facut inima cat un purice. Cica de fapt e datorita regulatorului de tensiune care merge cum trebuie. A aprins farurile si atunci s-a remediat masuratoarea.
Ma nelinisteste treaba cu discurile de frana. Inainte de RK ii pusesem discuri brembo si le-am ovalizat in 1500-2000 kmp. Pe astea in 3k si putin. Practic miercuri erau super ok, joi dimineata la fel, dar joi dupa amiaza bateau. O sa presupun ca in ambele cazuri e vorba de discuri proaste. Iau un rand de discuri bune si placute si o tin sub observatie. Daca si de data asta e bai, incep sa imi caut etriere si port-etriere.
Daca reusesc sa ignor micile neplaceri, inevitabile la masini vechi, masina e chiar ok. Asteptarea mea era sa nu imi moara aeroterma, adica daca imi spunea ca e de schimbat/reparat nici nu ma gandeam, dar uite ca cineva nu si-a dat silinta. Consider ca am fost clientul ideal, nu am comentat la nicio recomandare a meseriasului si banii au fost mereu platiti la timpul convenit. Chiar consider ca este vina meseriasului aici. Puteti spune ce vreti despre mine, cum zice la semnatura, "stiu ca sunt prost". Eu o iau ca pe un experiment social al naibii de interesant. Am conscut fel si fel de oameni. Unii care au totul, dar sunt niste lichele si altii care se zbat din rasputeri sa ofere servicii bune, dar providenta le tot da in cap.
Cilindreea se simte. Desi americanii prin review-uri o considera "slightly underpowered", dupa standardele mele e chiar ok. La 160 in urcare inca mai pot accelera si ceea ce este misto, motorul nu pare sa protesteze.
Puterea este livrata liniar si "fin", e o placere sa treci prin trepte. La americani am auzit de termenul de "climbing on the cam" adica impulsul de putere pe care il simti la anumite masini odata ce trec de un anumit regim de turatie - vezi v-tech de la Honda sau turbo lag la motoarele mai vechi sau cele cu turbina prea mare. La BMW, cu atat mai putin la 6 in linie, nu o sa vezi asa ceva. Trage "la fel", nu te ia niciodata prin surprindere.
La 130 pe ceas am vreo 122 kmph pe GPS si 3500 rpm.
Va mai urma.