Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lagunengrün A.K.A. Brânză
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
MuciX
QUOTE(MuciX @ 19 Apr 2019, 06:45)
Revin cu ce a mai ramas de remediat.
*


Cum ziceam, lista de chestii marunte si enervante tot crestea.

E30 are o streasina similara cu cea de pe dacia 1300/1310. E practic un profil de aluminiu care vine prins pe caroserie; fara prinderi, caroseria are o margine cu profil L, iar ornamentul in sine e format astfel incat sa intre fix pe acel profil.
Standard el este cromat, dar pachetul vizual "Shadowline" le avea negru mat. Toate break-urile au venit cu Shadowline. De altfel Touring-ul a fost mereu mai bine echipat la nivel de caroserie (ramforsari, antifonare, etc) decat celelalte variante, de aceea sunt favorite la dezmembrat.

Al meu a fost demontat cu patentul dry.gif, si cum vopseaua negru mat este foarte subtire, aveam urme pe tot ornamentul. Pe langa asta, o perie exterioara de geam (dreapta fata) fusese demontata cu lopata probabil, pentru ca avea o gramada de denivelari.
Am luat un shadowline cu totul si l-am montat dupa ce am luat masina de la sharkky. Stiu, nu ideal, dar asa s-a nimerit. De la el am plecat la geometrie si reglaj faruri si dupa la rezolvat chichite.

Cel de pe stanga a iesit greu, dar pana la urma l-am dovedit. Am pus un ceaceaf pe plafon sa nu stricam vopseaua, dar tot am lovit-o putin cu ciocanul de cauciuc si a ramas o mica urma neagra. O sa imi cer scuze lui sharkky si o sa il intreb cum scap de ea. Nici nu m-am atins, de teama sa nu stric.

Cu ocazia asta am schimbat si peria drapta fata. Mai aveam 2 manere interioare deschidere portiera, ambele pe dreapta. Le-am schimbat si pe alea. Cu demontat fete de usi, ba chiar pe spate a trebuit demontata si macaraua de geam. O nebunie. wub.gif

Mocheta vine prinsa de prag cu niste ornamente de plastic. Pe spate unul lipsea, celalalt era rupt. Stiam de ele si le aveam in masina. Schimbate si alea.

A urmat elicea de vascocuplaj. Desteptii au montat-o pe a mea care era rupta. Rupta de niste viteji cand mi-au schimbat distributia in urma cu vreo cativa ani.

Tot atunci mi-au rupt si deflectorul de pe radiator, cel care vine in jurul elicei. Dar nicio problema ca am pus radiator nou de diesel (e mai mare) si trebuia un alt deflector. Nou. L-am gasit si pe asta rupt. doh.gif O sa il lipesc in curand.
Radiatorul asta cred ca a fost una dintre miscarile mai destepte ale reparatiei. Temperatura sta "băț" la 89 grade in orice conditii.

Proiectorul dreapta nu venea la fata. Vazusem eu ca suportii de montaj erau putin indoiti (fusta fata e din tabla). Am indreptat si totul ok acum. Ca tot eram cu masina pe elevator l-am pus sa verifice inca o data ca toate suruburile sunt stranse bine. Totul ok.

Mi-am amintit o chestie amuzanta: initial am crezut ca e o problema, dar pe cand Marian incerca sa ii masoare basinile nu reusea sa ii citeasca turatia motorului. Mi s-a facut inima cat un purice. Cica de fapt e datorita regulatorului de tensiune care merge cum trebuie. A aprins farurile si atunci s-a remediat masuratoarea.

Ma nelinisteste treaba cu discurile de frana. Inainte de RK ii pusesem discuri brembo si le-am ovalizat in 1500-2000 kmp. Pe astea in 3k si putin. Practic miercuri erau super ok, joi dimineata la fel, dar joi dupa amiaza bateau. O sa presupun ca in ambele cazuri e vorba de discuri proaste. Iau un rand de discuri bune si placute si o tin sub observatie. Daca si de data asta e bai, incep sa imi caut etriere si port-etriere.

Daca reusesc sa ignor micile neplaceri, inevitabile la masini vechi, masina e chiar ok. Asteptarea mea era sa nu imi moara aeroterma, adica daca imi spunea ca e de schimbat/reparat nici nu ma gandeam, dar uite ca cineva nu si-a dat silinta. Consider ca am fost clientul ideal, nu am comentat la nicio recomandare a meseriasului si banii au fost mereu platiti la timpul convenit. Chiar consider ca este vina meseriasului aici. Puteti spune ce vreti despre mine, cum zice la semnatura, "stiu ca sunt prost". Eu o iau ca pe un experiment social al naibii de interesant. Am conscut fel si fel de oameni. Unii care au totul, dar sunt niste lichele si altii care se zbat din rasputeri sa ofere servicii bune, dar providenta le tot da in cap.

Cilindreea se simte. Desi americanii prin review-uri o considera "slightly underpowered", dupa standardele mele e chiar ok. La 160 in urcare inca mai pot accelera si ceea ce este misto, motorul nu pare sa protesteze.
Puterea este livrata liniar si "fin", e o placere sa treci prin trepte. La americani am auzit de termenul de "climbing on the cam" adica impulsul de putere pe care il simti la anumite masini odata ce trec de un anumit regim de turatie - vezi v-tech de la Honda sau turbo lag la motoarele mai vechi sau cele cu turbina prea mare. La BMW, cu atat mai putin la 6 in linie, nu o sa vezi asa ceva. Trage "la fel", nu te ia niciodata prin surprindere.

La 130 pe ceas am vreo 122 kmph pe GPS si 3500 rpm.

Va mai urma.
tomageorgian
QUOTE(MuciX @ 26 Apr 2019, 09:12)
Asta de pe masina e luata sehas, a mea era curatata de soare si ani. Pe asta am dat vreo 50 de lei si se pare ca a fost lipita cu prenandez in decursul vietii ei. A zburat pe A2, undeva intre Medgidia si CT. 
*



Daca ala a luat.o dp shopbmw.aliexpress e normal sa zboare. Cunosc sentimentul tongue.gif
Jantili alea nu mergeau facute cu haur in loc de verde?
MuciX
Era OEM. De asta am vrut sehas, ca stiam ca e originala.

Da, se poarta cu auriu/galben distrigaz, dar mi-au placut cum vin asa si nu m-am deranjat.
4x4
wub.gif Culoarea aia... Arata super! Totul se rezolva in timp, nu te consuma de la chestii de astea, in general, perfect nu iese nimic din prima, indiferent cati bani dai, eu zic ca totusi a iesit ceva frumos de care te poti bucura. Si asta e ce conteaza.

Pentru comparatie cu un ursache complet stock

[attachmentid=1628103893]
MuciX
Nu chiar. Are buză față de IS, s-a pus doar pe clipe, dar da bine. tongue.gif urmează și la mine.

Dar arată bine. Îmi place și verdele ăla mult.


Întrebare: șuruburile de la roți sunt la culoarea rugineau. Arată chiar nașpa. Ce soluții am sa le fac din nou drăguțe? E clar că de vopsit le vopsesc degeaba, dar cum sa le curăț, macar? Vreun acid mă tem sa nu fie prea agresiv.
Sau cum îmi dau seama de care pot sa iau noi? Sunt cam lungi și au con.
bmwh548
Legenda spune ca le lasi in baie de Cola vreo zi si se curata. Eu am incercat si nu s-a curatat decat praful. Eu am curatat cu WD40, dar nu s-a dus de tot.
MuciX
Mi-am amintit de băiatul ăsta. E chiar interesant, o sa caut și eu ceva de genul. Atat că trebuie sa vad cum fac sa le curăț pe toate. Și să le protejez după. smile.gif

https://youtu.be/6-MC_ZEXQbw
sobolan
muncesti inutil,or sa rugineasca la loc,iei 16 noi si gata.
MuciX
Pai iau, dar de unde?
MuciX
Sunt altele mult mai lungi. smile.gif
dandobre
Adică la jantele astea BBS, trebuie prezoane mai lungi? Producătorul jantelor nu vinde și prezoane pt ele?
MuciX
Nu din câte am găsit eu momentan.
sobolan

http://prezoaneroti.ro/


QUOTE(dandobre @ 26 Apr 2019, 22:49)
Adică la jantele astea BBS, trebuie prezoane mai lungi?
*



nu ,ideea e ca-s mai multe versiuni de echipare,asa pateam eu la golf .....masini germane,ce pana mea ! smile.gif
MyKe89
Conform realoem/bmwfans, cele puse de sobolan sunt echivalente cu cele din fabrică (cod 36136781150):

http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-Tour...yl_5/#6781150_2

Ai distanțiere?
MuciX
Nu am distanțiere. ET e mic, deci m-ar fi aruncat și mai mult afară. Le am și pe cele OEM, or jantele de iarnă. Astea pentru bbs sunt mai lungi și au alt con.
YRX
Ca sa le cureti de rugina - baie de acid fosforic. Il gasesti in produse anti piatra si rugina gen Cillit, Sano anticalk etc, cu concentratie 15%. Dar iti va curata rugina si acoperirea antirugina (zincare, cadmiere, ce or fi avut) lasand fierul gol.
Daca nu sunt foarte ruginite incearca inmuiere cu wd40, ulei de motor. In timp rugina se va curata (nu toata, evident) si vor arata mai bine. La restaurarea ta ar fi o chestie de unele noi, eventual cromate sau inox.
Ca sa nu mai bajbaie colegii dupa prezoane pune o poza (iar poza... biggrin.gif ) cu unul si dimensiunile, lungime, filet, con, unghi con, hexagon cap. E imposibil sa nu gasesti.
sobolan
QUOTE(sobolan @ 26 Apr 2019, 23:45)



QUOTE(YRX @ 27 Apr 2019, 08:15)
E imposibil sa nu gasesti.
*


bucatzel
QUOTE(MuciX @ 26 Apr 2019, 14:05)
Întrebare: șuruburile de la roți sunt la culoarea rugineau. Arată chiar nașpa. Ce soluții am sa le fac din nou drăguțe?
*


Cel mai simplu, altele.

Daca nu, le dai la cromat, ca altminteri, oricum ai curata, ruginesc inapoi si mai iute.
Eu pe asta o sa vreau sa-l incerc... https://www.bilthamber.com/corrosion-protec...eatments/deox-c
YRX
Deox-c e foarte bun, dar sa nu bagi lucruri cu acoperire metalica ca o curata. Daca vrei fier curat vei obtine, dar dupa aia trebuie acoperire.

Mucix, daca vrei neaparat suruburile alea poti sa incerci brunare dupa curatire, cel mai simplu este cu ulei de masline, incalzite la vreo 300 de grade si apoi scufundate, le vei face negre.
MuciX
Am spălat-o puțin azi. Nu am vrut sa o usuc cu cârpă, așa că au rămas ceva urme.
Îmi place că a revenit luciul jantelor, iar de la soluția aia s-au curățat și șuruburile. Parca nu mai sunt așa oribile acum.

[attachmentid=1628104032]
pishky
laditza e cu creme de masina?
MuciX
Îhî. Niște smacuri de jante, pompa de făcut spumă, mănuși, microfibre, de toate.

Am pus și sigla pe capotă.

[attachmentid=1628104033]
VladSoare
up.gif
bucatzel
QUOTE(pishky @ 1 May 2019, 18:40)
laditza e cu creme de masina?
*


Avansati dom'le, ca la jermanik... altii au o plasa de Billa pentru asa ceva. Dreptu-i, plasele alea au o speranta de viata mai mare si decat gandacii.
MuciX
Personal urasc laditele alea cu pasiune, dar cumva tatal meu a reusit sa imi strecoare vreo 3 in arsenal. Una cu unelte de tinut in casa, una cu unelte de tinut in boxa (alea pe care le folosesc mai rar) si asta in care am pus smacolinele. Stai sa vezi, ca trebuie sa revina sharkky cu lista de mai multe smacuri de cumparat. Sa vezi ce se va bucura sotia mea.
Ieri am robotit vreo 3 ore pe langa masina, s-a bucurat de ii venea sa ma pupe...

Am luat o pensula si un aspirator cu care am incercat sa iau grosul de praf din compartimentul motor, dupa aia am aspirat inauntru. Mai am niste Turtle Wax de interior si am curatat capitonajele.
Dupa aia am spalat exteriorul.
2 observatii:
- covorasele luate acum cativa ani cu 30 euro se fac chiar naspa. Nu cred ca dureaza mult pana sa fac gaura cu calcaiul.
- viata fara filtru de polen e naspa, am facut 2 lavete negre pe ambele parti, in conditiile in care le-am impaturit in 4. Deci 16 fete de laveta, innegrite ca dracu. Deci cand intri la mine in masina, de fapt te murdaresti.

L.E.: azi ma duc sa vad de un garaj la pret ok. Pare cam mic, iar eu am nevoie sa incapa si ursul si mobra. :fingers_crossed:
bion
Cumpara si tu o casa cool.gif
vis-a-vis
Casa s-a băgat în urs 04.gif
MuciX
Bine că nu s-a băgat ursul în casă.
einstein1984
pai mobra de-a latul in fata ursului, numai sa ai loc de manevre. Lung sa fie.
MuciX
L-am vazut si mi-a placut. Pe el, pe garaj, adica. Au zis ca au trimis ieri contractul prin posta si marti trebuie sa ma prezint cu el in dinti semnat. Dupa asta imi vor da cheia. Nu am perioada minima contractuala, pot anula cu o luna in avans. Merg cam 10 minute pe jos de acasa, ceea ce e mai bine decat urmatoarea cea mai buna oferta, la pret dublu si peste 15 minute de mers pe jos.
Singurul pacat e ca nu are curent si nici iluminat. Dar e in subteran, deci ar trebui sa se pastreze relativ constante temperatura si umiditatea. Pe jos sunt dale de pavaj, deci daca va fi apa, ar trebui sa dreneze cat de cat.
Notificarile au ramas pornite pe site-ul de imobiliare, daca apare ceva mai bun, ma orientez.

Ursul o sa fie rezident permanent al garajului, il voi scoate doar cand am treaba cu el. La bloc nu il pot lasa decat pe locurile publice, care dupa ce ca sunt putine si sub copaci, practic masina mea este singura care nu se misca cu zilele. Ma simt putin jenat. Il duc la garaj, departe de soare si seva de copac, iar mobra poate ramane unde e acum, pe locul privat, de-a latul in fata mazdei. Am luat o husa de la louis de care sunt foarte incantat, singura chestie e ca trebuie sa cobor mereu seara sa o acopar, dupa ce s-a racit motorul. La iarna o voi duce si pe ea la garaj sa stea la pastrare.

Ma gandesc ca mi-ar prinde bine un redresor acum.
gabize
QUOTE(MuciX @ 3 May 2019, 10:10)
Singurul pacat e ca nu are curent si nici iluminat. Dar e in subteran
*


Lași farurile pornite când ieși? Sau folosești LED.ul de pe telefon?
einstein1984
mereu am acoperit mobra cu motorul cald, no problems. Ti-e sa nu arzi husa pe toba?
vis-a-vis
După un timp se întărește și apoi se sfărâmă în dreptul tobei wink.gif
Merced
Garaj la noi sau la nemți? Că nu mă prind.
tatabobu
La nemti ma. Auzi tu, Jermanea fara curent in garaj....
MuciX
Bre, la banii astia, zau ca nu ma plang, dar era dragut daca aveam o priza acolo si un bec. Culoarele sunt iluminate, dar garajele in sine nu. Bine, o dadeam in alte alea, de genul contract de electricitate, etc. Cineva trebuie sa plateasca, nu?

Legat de mobra, da, nu vreau sa pun husa pe motorul incins de teama sa nu ard/topesc husa. Sau sa ia dracului foc cu totul la ce noroc am eu. :lol

Tobele ca tobele, dar motorul in sine dureaza cel mai mult sa se raceasca, evindent, mai ales partea de jos, unde se lasa tot uleiul.



3 May 2019, 10:02:
L.E. Sambata duc Mazda sa ii pun anvelopele de vara, in sfarsit.
Aveam ulei Dexelia pentru ea luat anul trecut, am comandat acum si filtrele.
Nu am gasit OEM, asa ca am luat Nipparts Aer si Ulei si Mahle pentru cel de habitaclu.

Pentru urs am comandat 5l de Motul 300v 15W50 si un filtru de ulei Mahle.
Filtru de habitaclu nu are, iar cel de aer a stat in garaj. Momentan nu imi bat capul.
tomageorgian
https://www.amazon.de/dextérieur-détecteur-...eur+bat&sr=8-17

Am doo si bateriile le.am schimbat de doo ori in vro 4 ani.
Daca cumperi ,sa iei si baterii dp amazon.

Sau 2 ca si noi la 27€
https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B07G...8&condition=all
MuciX
Nu e rau. up.gif
bion
Ala nu e garaj e ceva ramas din bunkerele lui Unchiu Dolfi.
Redresor pentru mataroanga? cool.gif Ca toata energia o consumi sa repari cazanu.
einstein1984
stai in germania cu masina nemteasca si pui ulei frantuzesc.... asa ceva....
MuciX
Asta m-au invatat doftorii romanesti sa pun. sleep.gif
MuciX
Prea multe asemănări cu Dacia 1310: 4 faruri, că la Dacie, consum de Dacie...

[attachmentid=1628104184]
bion
Hur auto blush.gif
marksman
Ben-Hur.
einstein1984
intra un porc in portbagaj, ca la dacie.... dulapior cu usi culisante are?
MuciX
N-are, dar merge pus intre oale.
bucatzel
QUOTE(MuciX @ 5 May 2019, 08:37)
Prea multe asemănări cu Dacia 1310: 4 faruri, că la Dacie, consum de Dacie...

[attachmentid=1628104184]
*


Fuji d'acilea.... la dacie ori am scos 7%, ori 14%. In al doilea caz nu toata benzina a fost consumata, o parte a fost folosita la spalarea peretelui garajului.

Fun fact. Primele doua consumuri le-am calculat pe TM-AB, unde i-am scos pistoanele prin capota pe autobahnul devean pentru un 7.4%, si retur, unde am mers cu max 80 la ora pe acelasi autobahn, ca eram in coloana cu o 1100 si un TV, asa ca am obtinut un mult mai rezonabil 6.5%.
MuciX
Nu cred ca voi putea sa scot mai putin de atat. Sa dea dracii in ea ca atat de usor ma trezesc ca sar de 4k rpm cu ea... Parca si-o cere. Imi e putin dor si de toba aia sport, nu se mai aude decat motorul, evacuarea e muta.
bion
Putintica rabdare sa rugineasaca si se aud si sitele din toba, biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.