Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Noul cod rutier
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
klaus
Paul, vezi MO 792 din 20.09.2006, in care este OUG 63/2006
Ca unii au mai si citit 10561582.gif

PS: Skorpion, ignora acest topic, ca nu este pentru tine. Daca nu poti citi acest topic in integritatea lui, poti crede ce vrei... vezi ca maine pe la ora 14:37 o sa aterizeze extraterestrii pe dealul mitropoliei. Sa fi acolo!
paulp
Klaus, am si eu si Legea si Regulamentu 10561582.gif
Dar io-te ce zice la Art 180 alin 9, la care face referire articolul ala (ca deobicei ziaristii scriu fara sa citeasca):
QUOTE
(9) Pentru vehiculele implicate în accidente de circulație din care au rezultat pagube materiale,
poliția rutieră eliberează proprietarilor sau deținătorilor acestora autorizație de reparații, al cărei
model este prevăzut în anexa nr.1C.
paulp
Mea culpa, in modificarile din OUG 63/2006 e prevazuta chestia cu amiabila wink.gif
klaus
M-am gandit sa pun textul ordonantei actualizat la zi, cu toate modificarile de pana acum, inclusiv cu cele referitoare la constatarea amiabila a accidentelor
Petea
Pun si eu regulamentul de aplicare pentru noul cod rutier (poate are cineva nevoie).



[attachmentid=39588]
klaus
Nu ca nu l-as fi pus eu la postul nr. #60 de pe acest topic. Chiar pe ala din monitorul oficial...
markoiovan
QUOTE(ionutzbogdan @ 30 Nov 2006, 10:50)
o intrebare
am cautat in noul cod pentru folie pe numere sau alte dispozitive care nu permit citirea numarului si nu am gasit decat amenda de la 2 la 3 puncte.
in cazul asta imi pun folie,paltesc amenda daca ma prinde,dar am scapat de toate radarele.
cautati si voi
*



Pentru folii pe numerele de inmatriculare iti ridica certificatul de inmatriculare. Iti recomand sa citesti modificarile la regulament publicate pe site-ul MAI, acolo fac ei un rezumat al modificarilor. Ca gasesti sau nu articolul asta in lege nu e prea interesant, il vor gasi ei prin vreun regulament si il vor aplica ca atare. Modificarile le gasesti aici
klaus
Adevaru' e ca nici eu nu am gasit articol cu ridicarea certificatului pentru folii pe numere...
Doar paote lit. m de la art. 112 din OG 195:
QUOTE
m) autovehiculul are aplicat pe partea frontala si/sau posterioara a acestuia afise, inscrisuri sau reclame care diminueaza eficacitatea dispozitivelor de iluminare si semnalizare luminoasa ori citirea numarului de inmatriculare
.
Doar ca la folii din astea pe numere nu e vorba de "afis" sau "inscris" sau "reclama"

Sau lit. o:
QUOTE
o) placutele cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare nu sunt conforme cu standardul ori au aplicate dispozitive de iluminare, altele decat cele omologate
Sa incadreze placuta la neconforme cu standardul, ca nu poate fi citita din anumite unghiuri...
Stavreschi
Ziua bună măi oameni, vin și eu cu o întrebare... că nu am găsit la trecerea mea în revistă a N.C.R. și nu mai reiau.... wacko.gif

Bun, greșesc de câteva ori și acumulez 10-12 puncte de penalizare.... cât timp rămân eu cu punctele astea la "catastif".... sau mai fac 3 îmi suspendă permisul și după alte 6 luni devin curat.. ?
DFA
Dacă ajungi la 15 puncte într-un interval de 6 luni - suspendare permis.
La suspendare se șterg toate punctele acumulate - adică după ce-ți recapeți permisul ești din nou "curat".
La 6 luni după fiecare punct/puncte acumulate se șterg - adică punctele mai vechi de 6 luni dispar, rămâi cu cele mai "proaspete".
cristi_xp
Cum sta problema cu foliile pe geamuri??? Garcea m-a oprit si mi-a zis ca nu exista nici o folie omologata pt geamuri...
Am citit ca nu ai voie sa aplici pe parbriz, luneta si geamurile laterale folie care nu este omologata sau certificata... de dracu stie cine. Deci daca folia este omologata, cum este LLUMAR, ai voie sa pui oricat de inchisa si pe fata? Intreb pentru ca nu se specifica laterale fata sau spate. Se spune doar geamuri laterale.

alex edit. Data viitoare se lasa cu warn si delete
ionutzbogdan
in legatura cu folia pt numere cred ca acolo te prinde art.112 litera o

iar in legatura cu folia geamuri cica ar avea politaiul o mostra si o pune langa geamul tau sa vada dc e ca a lui.zicea un prieten de al meu,nu sunt sigur.
dar stiu ca toti isi pun folie omologata
ViperRS
Scuze faptul ca poate nu am citit cu atentie dar eu nu am gasit in codul rutier:
Este obligatoriu sa ai in masina vesta reflectorizanta , pe langa 2 triunghiuri reflectorizante, trusa de prim ajutor si stingator?
ingeras
salut am si eu o intrebare la cei care au citit tot codu si regulamentu.
sunt obligatorii cauciocele de iarna sau nu?
va multumesc anticipat
Jack Daniel's
NU !...si nici vesta daca masina are sub 3.5t .
Sudsemnatu
dar stingator? daca te prinde fara el? ce patesti? amenda ..puncte?
Gabriel Paduraru
QUOTE(klaus @ 4 Dec 2006, 14:42)

Doar ca la folii din astea pe numere nu e vorba de "afis" sau "inscris" sau "reclama"

Sa incadreze placuta la neconforme cu standardul, ca nu poate fi citita din anumite unghiuri...
*



Despre ce fel de folie e vorba?
PetreD
Cea mai proasta modificare in acest cod mi se pare aceea prin care politisti au voie sa incaseze amenzile ! Pana acum aveau o probabil o teama sa nu fie fotografiati (chiar si cu tel mobil) cu bani, ulterior ar fi trebuit sa justifice prezenta banilor ! In loc sa introduca posibilitatea platii prin virament, cu obligarea mentionarii contului bancar pe proces verba, s-a dat posibilitatea incasarii de catre politisti !
S-a dus dracului lupta anticoruptie in acest domeniu ! N-au vazut nici cei de la UE in care e singura speranta de mai bine in tara asta ! Nu ne mai scoate nici dracul din zodia peschesurilor si a plocoanelor ! Sa vezi ce-or sa iasa politistii la pescuit (sau inventat) contraventii cand or avea nevoie de bani de cosnita, ca doar toata lumea vrea sa se inteleaga cu ei (sa dea o mica spaga si sa plece mai repede acasa) !
viomar
Am si eu o intrebare cam ciudata....nimeni INCA nu a gasit raspunsul:
Am o sigura masina (inregistrata pe firma) cu 2 soferi, in cazul incalcarii codului rutier fara oprirea soferului de catre agentul de circulatie cui i se dau puncte penalizare? De unde stii cine a condus in momentul respectiv si a savarsit o infractiune pt a fi penalizat?
Poate cineva sa ma lamureasca?
autom
Teoretic ar trebui sa ai foi de parcurs..............si se elucideaza misterul.........sau barem un caiet amarat in care sa se tine o oarecare evidenta...........cu semnatura soferilor......

Cu respect
-Rayden-
QUOTE(ViperRS @ 8 Dec 2006, 18:28)
Scuze faptul ca poate nu am citit cu atentie dar eu nu am gasit in codul rutier:
Este obligatoriu sa ai in masina vesta reflectorizanta , pe langa 2 triunghiuri reflectorizante, trusa de prim ajutor si stingator?
*


Vesta reflectorizanta nu este obligatorie. Trebuie sa o ai pe autostrada in caz de opresti pe banda de urgenta si iesi din masina. Trebuie un triunghi reflectiorizant, o trusa si un stingator.
tzk
QUOTE(viomar @ 30 Dec 2006, 21:52)
Am si eu o intrebare cam ciudata....nimeni INCA nu a gasit raspunsul:
Am o sigura masina (inregistrata pe firma) cu 2 soferi, in cazul incalcarii codului rutier fara oprirea soferului de catre agentul de circulatie cui i se dau puncte penalizare? De unde stii cine a condus in momentul respectiv si a savarsit o infractiune pt a fi penalizat?
Poate cineva sa ma lamureasca?
*



amenda e trimisa la proprietar, care in cazul tau e firma.
administratorul ei trebuie sa trimita raspuns cu cine era soferu la acel moment (dupa foile de parcurs).
eu personal si in romania si in germania cind aveam masina de servici, completam niste foi de parcurs, cu data primirii si predarii masinii, nr de kilometri, si eventual foaie de delegatie.
viomar
QUOTE(tzk @ 31 Dec 2006, 19:32)
amenda e trimisa la proprietar, care in cazul tau e firma.
administratorul ei trebuie sa trimita raspuns cu cine era soferu la acel moment (dupa foile de parcurs).
eu personal si in romania si in germania cind aveam masina de servici, completam niste foi de parcurs, cu data primirii si predarii masinii, nr de kilometri, si eventual foaie de delegatie.
*




La firma mea nu se POARTA foile de parcurs.....este pe firma inreg masina dar benzina iti bagi singur.....toate cheltuielile le platesc eu.....deci e ca si a mea,numai ca nu-i pe numele meu.... In cazul asta nu stiu cum o sa depisteze administratorul firmei daca a condus sotia sau eu...amenda...o va plati probabil cel amendat....dar punctele??? Cui i se iau?
dadu
celui amendat, logic. nici in cazul meu nu se "poarta" foile de parcurs si la fel se face si cu cheltuielile dar asta inseamna ca poti sa declari orice persoana care are acces la acea masina.
gallax
In unele tari cu apa calda amenzile automate (camere video pentru semafor sau radar) nu se adauga la dosarul soferului (adica iei amenda X lei, dar nu iei puncte) exact pt motivul ca nu poti identifica soferul. E posibil sa fie la fel si in romanica.
La multi ani!
ionut17
nu de mult timp am luat si eu permisul de conducere si am auzit la cineva ca daca vreau sa merg cu masina lui tata trebuie sa umblu pe la politie ca sa imi dea un act in care cica tata e de acord ca eu sa conduc masina, e adevarat?
tzk
QUOTE(viomar @ 1 Jan 2007, 19:11)
La firma mea nu se POARTA foile de parcurs.....
*



eu am zis de foile de parcurs ca a fost primu lucru care mi-a venit in minte. era o paranteza...doar explicam cum se procedeaza, care e procedura.
sincer nu stiu exact cum se procedeaza in cazul tau, dar oricum cred ca administratorul o plateste.stai linistit smile.gif

iar faza ailalta , ca poti sa declari pe oricine ca a condus si sa-i faci o paguba, chiar nu cred ca tine prea mult, daca nu ai o hirtie (respectiv o dovada) cu care sa te sustii. si ne intorcem iar la o foaie de parcurs sau ceva echivalent dry.gif
camesibiu
Poate cineva sa ma lumineze : Iata ce spune Regulamentul :

Art. 103. – Pe drumul public cu cel mult două benzi pe sens și cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axul drumului, conducătorii de vehicule pot folosi aceasta bandă, cu obligația să lase liberă calea tramvaiului, la apropierea acestuia.

Pentu ce se iau 4 puncte penalizare :

Conducerea unui autovehicul pe spațiul destinat circulației tramvaiului
atunci când drumul public este prevăzut cu mai mult de o bandă pe sens în afara
căii de rulare a tramvaiului;

Stimati colegi , " drumul public prevăzut cu mai mult de o bandă pe sens[/B] în afara
căii de rulare a tramvaiului " nu cuprinde si " drumul public cu cel mult două benzi pe sens și cu o a treia bandă pe care este amplasată linia tramvaiului lângă axul drumului, " ?

Poate gresesc in interpretare !
Como
QUOTE(camesibiu @ 4 Jan 2007, 16:27)
Pentu ce se iau 4 puncte penalizare :

Conducerea unui autovehicul pe spațiul destinat circulației tramvaiului
atunci când drumul public este prevăzut cu mai mult de o bandă pe sens în afara
căii de rulare a tramvaiului;
*



Chestia asta a fost anuntata prin diverse fituici publicate pe site-ul MAI si al politiei rutiere, dar aliniatul 6) nu apare in articolul 108 al ordonantei.

De ex., compara:

http://www.mai.gov.ro/Documente/Prima%20Pa...e%20noutati.pdf

cu:

http://bpr.b.politiaromana.ro/Legislatie/C...Rutier-2006.htm (la art. 108)

si o sa vezi ca punctul 6) de la 4 puncte din pdf nu apare in ordonanta.
camesibiu
Nici in ORDONANTA DE URGENTA nr. 63 din 6 septembrie 2006
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002
privind circulatia pe drumurile publice
EMITENT: GUVERNUL;
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 20 septembrie 2006;

nu apare nici o modificare la art. 108 .

Nu mi se pare corecta introducerea pct. 6 pentru 4 puncte de penalizare si inducerea in eroare a conducatorilor auto . Sau sunt reglementari prin Ordin al Ministrului sau Sefului Politiei Romane .
costi
1. presupun ca soferul este raspunzator pt tot ce se intimpla in/cu masina; este deci raspunzator si pt nepurtarea centurii de catre pasageri
2. in concluzie, ia amenda !

Corect?

Daca cele de mai sus sint corecte, pe ce art din regulament se poate baza concluzia ?
paulp
Art 89, pct 8 din Lege.
gomez99
Revin cu o problema legata de faimoasa prevedere cu trusa si vesta si alte cele, ca tot fierbe tirgu (la propriu).
Legile tutror tarilor membre UE trebuie sa contina prevederi similare (cu exceptia prevederilor legate de specific zonal). In cazul codului rutier, de ex., specific zonal e viteza in localitati (care tine de starea drumului, densitatea traficului, vizibilitate etc). Chestia cu omologarea RAR a componentelor trusei imi pare a nu fi tocmai legala dpdv UE, pt ca ar permite discriminari. De ex. un cetatean roman, rezident german, care isi cumpara masina din germania are trusa de prim ajutor primita odata cu masina, perfect legala in UE dar neomologata RAR. Asta inseamna ca in perioada in care circula prin Romania comite o ilegalitate. Spre deosebire de un cetatean roman, resident in Romania care cumpara trusa omologata RAR din Romania si circula cu ea in Romania. Trusa omologata RAR e legala si in Romania si in UE pt ca, teoretic, omologarea s-a facut respectind normele UE (norma EC1 parca, DIN nustiucit, nu mai tin minte codificarile).
In acelasi context, tot cetateanu strain care circula prin Romania e musai sa isi cumpere trusa omologata RAR, chiar daca o are pe cea omologata in EU. Pentru ca in lege se specifica omologare RAR si nu altfel.
Unde mai pui ca e vorba de o singura firma din Romania care a fost autorizata sa o produca.
klaus
QUOTE(gomez99 @ 14 Jan 2007, 18:28)
Pentru ca in lege se specifica omologare RAR si nu altfel.
*
In lege poate sa specifice si ca iti trebuie sa ai in trusa o veverita inghetata in azot lichid. Deja e important ce zic directivele UE, si daca alea zic ca nu trebuie...
gomez99
Corect.
Inca o lege data ca sa fie incalcata.
Numa ca politistu roman, pina una alta, aplica legea romana si iti da amenda. La tribunal probabil ca scapi. Da cine are timp de asta?
Si acu ma-ntorc si intreb: oare ma-nsel sau niciuneia dintre marimile legiuitoare nu ii arde sa se sesizeze de chestiile astea?
AL
in lege scrie doar ca trebuie sa ai acele dotari si sa fie omologate, si nu sa fie omologate de RAR!... daca au vreo referire la norme EN sau TUV sau alte asemenea, sunt ok
klaus
Ma uitai prin modificarile alea la ordinul lu' peste (ca l-au modificat de cred ca i-a venit cu vome) cu conditiile pe care tb sa le indeplineasca vehiculele rutiere:
QUOTE(2218/2005)
63. Capitolul VI va avea următorul cuprins:
    "1. În conformitate cu legislația națională privind circulația pe drumurile publice din România, autovehiculele trebuie să fie dotate cu:
    - trusă medicală, certificată de Ministerul Sănătății în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    - triunghi de presemnalizare, omologat în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 27 CEE-O.N.U.;
    - stingător de incendiu, omologat în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    Aceste dotări vor fi amplasate în autovehicul într-un spațiu în care să nu prezinte risc de rănire pentru conducătorul autovehiculului sau pentru pasageri în caz de impact ori frânare bruscă (de exemplu: spațiul destinat bagajelor, spații prevăzute cu sistem de închidere din interiorul sau exteriorul cabinei, spații special amenajate etc.)
    La prima înmatriculare, aceste prevederi se aplică începând cu a 30-a zi de la data intrării în vigoare a prezentelor reglementări.
    2. Prezentele reglementări vor fi revizuite periodic în funcție de evoluția legislației comunitare în domeniu și a acordurilor de la Geneva.
    3. RAR va asigura traducerea în limba română a directivelor-cadru și a directivelor specifice, precum și a regulamentelor CEE-O.N.U. care se aplică la omologarea de tip a vehiculelor rutiere.
    4. Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentele reglementări."

Deci trusa medicala trebuie sa fie certificata de Min. Sanatatii si nu de RAR.
Triunghiurile de semnalizare trebuie sa fie omologate RAR (ca nu cred ca se ocupa altcineva de omologarea in conf. cu reglementarile ONU), sau de alt organ care certifica faptul ca sunt corespunzatoare cu regulamentul ala al ONU. Si cum suntem in UE, sunt mai multe organe care certifica acest lucru.
Stingatorul nu inteleg prea clar cine se ocupa de omologarea lui.

Si vreau sa mentionez cum suna articolul ala inainte de a fi modificat:
QUOTE
19.9. Automobilele trebuie să fie dotate și să aibă în permanență la bord următoarele:
  - triunghi de presemnalizare, omologat conform prevederilor tehnice ale Regulamentului nr. 27 ECE UN, seria de amendamente 03;
  - trusă medicală auto de prim ajutor, omologată/certificată de autoritatea competentă;trusele medicale fabricate sau importate în România vor fi autorizate de Ministerul Sănătății și Familiei și certificate de Registrul Auto Român;
  - cel puțin o roată de rezervă (cu excepția tractoarelor agricole sau forestiere);
  - câte o siguranță fuzibilă din fiecare tip folosit la autovehicul;
  - câte un bec electric din fiecare tip folosit la autovehicul.
    Ele trebuie, de asemenea, să fie echipate cu cric pentru ridicarea vehiculului, cheie pentru piulițele roților și manivelă de pornire (dacă este cazul).

Deci la truse medicale a disparut sintagma cu "certificate RAR"
gomez99
Am ramas in urma la update smile.gif. Interesant ca nu se mai specifica obligativitatea rotii de rezerva.
Tot ramine chestia cu certificarea Ministerului Sanatatii, care poate certifica numai ce se importa/produce in tara. Situatia la care ma refeream mai sus ramine. Pe de alta parte, daca pentru stingatoare se specifica <în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 27 CEE-O.N.U.> nu vad de ce la trusa nu au mentionat prevederile europene si lamureau problema. Da acu hai sa nu facem ulcer si dintr-asta.

Referitor la stingatoare exista niste norme generice PSI pe undeva.
Slider
Stingatoarele sunt omologate de catre Institutul de studii si cercetari PS.I. de pe linga Ministerul Administratiei si Internelor respectiv Pompierii Militari. (sau IGSU -ul de acum ) inainte de a intra in fabricatie - daca este produs in tara - sau inainte de a fi importat.

Iar pentru cei care doriti sa va verificati stingatoarele de pe masini ia cititi aici: http://www.igsu.ro/doc/Lista_firme_atestate_stingatoare.pdf
AL
beeeiii... lasati gargara ca s-a modificat schimbarea.... in Monitorul Oficial nr. 30 de azi a aparut Legea nr. 6/2007 care aproba (cu modificari) OG 63/2006 care modifica OUG 195/2003 aprobata prin Legea 49/2006 si republicata in MO 670/2006.

ati inteles!

buuunnn..... acu sa trecem in revista modificarile cu impact asupra vietii de sofer...
1. trebuie degraba dat doctorat in drept pentru cei care au terminat dreptul iar pentru ceilalti trebuie de urgenta studii superioare de drept (cele inferioare nu va ajung pentru a descifra codul rutier si a scapa de pericolul de a fi contravenienti sau infractori!!!)
2. in caz de accident fara victime (art.79), trebuie declarat IMEDIAT accidentul la sectia aferenta locului unde a avut loc accidentul.... daca una dintre masini nu se poate deplasa, se va chema politia rutiera...
3. a disparut posibilitatea de a incheia o constatare amiabila
4. pentru a dobandi permisul si apoi periodic trebuie facuta si testare phihologica in afara de cea medicala (art.21)... testul psihologi nu se mai poate realiza si de psihologi liber profesionisti atestati ci doar de unitati specializate
5. cateva revederi privind inmatricularea, detinatorul mandatat etc.
6. se revine la forma anterioara OG63 in privinta autovehiculelor care pot circula cu girofar albastru
7. sunt abrogate contraventiile de la punctele 7 si 18 de la alin 1 al art. 102 (la adresa medicilor de familie si cea care dubla o prevedere similara de la atrt. 100, alin 3, pct. g) privind neprezentarea cu masina accidentata)


diaconuliviu
QUOTE(tzk @ 31 Dec 2006, 19:32)
amenda e trimisa la proprietar, care in cazul tau e firma.
administratorul ei trebuie sa trimita raspuns cu cine era soferu la acel moment (dupa foile de parcurs).
eu personal si in romania si in germania cind aveam masina de servici, completam niste foi de parcurs, cu data primirii si predarii masinii, nr de kilometri, si eventual foaie de delegatie.
*



In noul cod se specifica obligativitatea proprietarului de a raspunde in 48? ore parca la cererea politiei rutiere de a comunica persoana care a condus autovehiculul respectiv in ziua..ora..pe portiunea..
Deci, teoretic, politia, inainte de a incheia un astfel de PV in lipsa soferului, ar fi obligata sa ceara aceasta lamurire, dupa care sa intocmeasca PV.
horsewhisperer27
la partea cu becurile de rezerva, daca ai bixenoane, ce faci?
iti comanzi la dealer beculetu de cateva sute de euroi, si umbli cu el in geanta, ca sa ai de rezerva, nu?
mi se pare corect!
DragosP
QUOTE(horsewhisperer27 @ 19 Jan 2007, 01:04)
iti comanzi la dealer beculetu de cateva sute de euroi, si umbli cu el in geanta, ca sa ai de rezerva, nu?

Păi domnia se plătește...
horsewhisperer27
mi se pare corect!
mai ales ca nu ai ce face cu el in mijlocul drumului, tot la dealer/service trebuie sa ajungi!


sa nu mai zic de o femeie cu un coplil in masina...si dacie berlina!iarna sta ea sa schimbe becul?
unde e lege e lege, dar de ce sa nu recunoastem ca uneori e...cam mult?
DragosP
QUOTE(horsewhisperer27 @ 23 Jan 2007, 00:14)
iarna sta ea sa schimbe becul?

Da' poate cere și ea ajutor cuiva, la asta te-ai gândit?
horsewhisperer27
da, la ala care imi monteaza mie xenonu! radmasa.gif

nu.nu m-am gandit!

p.s. nu am xenoane!
Paul-Iasi
Extrase din Noul Cod Rutier:


Ce drepturi aveti in fata organului de prevenire si control rutier


1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-I ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta…).

2. Sa-ti spuna motivul opririi (care este motivul: filtru organizat si cauta ei, sa zicem, alcool, benzina sau dude).

3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

4. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

5. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate). Hm… Logic!

6. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Sooo… puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda… Dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.

7. CEL MAI IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti <abuzat> de echipajul cutare. In maximum 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la "Capitala" si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal…

8. Fiti intelegatori cu politaiul… Totusi, sta pe strada de atata timp (asta daca nu incepe sa abereze). Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.

B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.

C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.

D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate "ordinul de serviciu"… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.

Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-I mai intrebi de ele de cele mai multe ori duce la un… simplu <Avertisment>… Pentru tine, pentru ca… Ghiciti?

De multe ori, aceste acte nu prea se gasesc la "Nea ECHIPAJ-ul"…

NOUL COD RUTIER
b64chr
QUOTE(Paul-Iasi @ 24 Jan 2007, 08:32)
5.      Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate). Hm… Logic!
*


Ma opreste ca am depasit viteza si imi comunica lucrul asta. Mai apoi, cand incep si eu sa vorbesc, mi se limba plimba-n-gura si miros a distilerie. Nu poate sa ma puna sa suflu in dispozitiv? Nu prea cred.
Si sa-i ceri sa-ti arate ordinul de servici, certificatul metrologic si alte alea iar mi se pare absurd. N-ai decat sa contesti procesul verbal si sa ceri asta in instanta. Eu nu cred ca e obligat politistul sa arate la fiecare contravenient toate actele alea. E obligat doar sa se prezinte si sa-ti arate legitimatia daca ii ceri lucrul asta.
klaus
Paul-Iasi, zici ca sunt extrase din "codul rutier".
Nu vrei sa faci si o trimitere la articolele care contin aceste "mentiuni" (ca sa nu le zic la unele elucubratii)?
Ia sa vedem, pe texte de lege, unde scrie ce sustii tu.
Paul-Iasi
Da, probabil vreo 2 par trase de par, dar in rest mi se par de bun simt.
Le-am pus asa cum le-am primit si eu, dar totusi, care puncte ti se par exagerate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.