Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cele mai vechi Dacii din Romania
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
mihai7575
QUOTE(ojovan @ 9 Feb 2011, 14:13)
Din putinii cunoscatori ai echiparilor Dacia 1300 cu care am vorbit nici unul nu a pomenit de scris UAP pe ambele aripi. Detii vreo fotografie cu o masina care sa fie asa?
*


Am mai vazut eu odata o poza la o prezentare auto dacia 1300,dar tu ai dreptate am sunat acu 2 mimnute pe ingierul auto de la fabrica,care mi-a confirmat,exact ce spui tu,a avut scris uap din fabrica decīt pe aripa dreapta.
Albert Einstein
Mihai, din ce inteleg masina cu seria de sasiu 8652 nu este un etalon avand oarece modificari (sigla pe aripa stanga). Aripile de la masina mea par a fi originale, deci se pare ca au existat si fara sigla UAP smile.gif
Victor 007
La masina mea, decat eu am schimbat usa stanga spate, in rest toata tabla e originala, a fost vopsitat odata de mosu, destul de prost, a avut din fabrica UAP pe aripa din dreapta fata, cand am cumparato, nul mai avea pus, gaurile erau astupate cu chit.
Stiu si Dacie fabricata la sfarsitu lui 72, la vopsea originala, cu UAP pe aripa dreapta fata, masina arata foarte bine, am si o poza, din pacate e la calitate cam zlaba smile.gif
mihai7575
QUOTE(Albert Einstein @ 9 Feb 2011, 19:12)
Mihai, din ce inteleg masina cu seria de sasiu 8652 nu este un etalon avand oarece modificari (sigla pe aripa stanga). Aripile de la masina mea par a fi originale, deci se pare ca au existat si fara sigla UAP  smile.gif
*


Stiu foarte sigur ca toate daciile din 71 au avut sigla uap ,si lampile de statonare pe aripi,asa ca cine nu le are la daciile lor din 71 ,au sigur schimbate aripile fata.
Victor 007
In 1971, sunt masini care au seria la caroserie din patru cifre si masini care sunt fabricate la finalul lui 71 si au seria din cinci cifre, cele cu cinci cifre, au UAP pe aripa, dar nu au lampi de stationare si nu au nici acel buton pentru lampile de stationare, plasat langa contact, difera pana si armatura de la capota, desi capota e arcuita, crezi ca nu-mi placea sa aive si a mea semnale pe aripi si armatura la capota france?, daca avea aripile schimbate, se cunostea, nu se mai imbinau perfect la ochelar si nici la aripa cu fusta, la mine vin la mm.
om_bland
Unde pleca Victor masina alba prezentata de tine de avea piatra la roata de pe dreapta fatza ? radmasa.gif ... Pe teren drept si le este unora teama ca pleca masina ,,la vale" laugh.gif
Betian
Dacia 1300 standard, 1973. rolleyes.gif
Victor 007
QUOTE(om_bland @ 9 Feb 2011, 20:40)
Unde  pleca  Victor  masina  alba  prezentata de  tine de  avea  piatra  la  roata de  pe  dreapta  fatza ? radmasa.gif ... Pe  teren drept si le este  unora teama ca pleca masina  ,,la vale"  laugh.gif
*



Posibil, ca sa nu traga frana si ii era teama sa nu iasa din viteze, am vorbit anu trecut cu omu, mi-a zis, ca nu o porneste, pana nu ii invarte motoru cu mana, si fara 1000 euro, nu o da, oricum masina arata foarte bine.

QUOTE(Betian @ 9 Feb 2011, 20:43)
Dacia 1300 standard, 1973. rolleyes.gif
*



Superba wub.gif wub.gif wub.gif
Sa vezi cand oi schimba capota spate, cum o sa arate wub.gif
Betian
QUOTE(Victor 007 @ 9 Feb 2011, 20:49)
Posibil, ca sa nu traga frana si ii era teama sa nu iasa din viteze, am vorbit anu trecut cu omu, mi-a zis, ca nu o porneste, pana nu ii invarte motoru cu mana, si fara 1000 euro, nu o da, oricum masina arata foarte bine.
Superba wub.gif  wub.gif  wub.gif
Sa vezi cand oi schimba capota spate cum o sa arate wub.gif
*




Mersi Victor


Daca ar fi sa merg in ton cu unele afirmatii de mai sus ,ar trebui sa sustin ca e capota originala. radmasa.gif
Janek
QUOTE(Betian @ 9 Feb 2011, 20:43)
Dacia 1300 standard, 1973. rolleyes.gif
*


@ Betian ! Foarte frumoasa masian ta !! rolleyes.gif respekt.gif
mihai7575
@ betian../daca poti,schimbai te rog si luneta cu rezistenta de pe spate,in rest e foarte frumoasa.
dobre
@Betian, frumoasa masina
danut 69-71
QUOTE(mihai7575 @ 9 Feb 2011, 14:06)
Am 1 pieten inginer auto la fabrica dacia ,care e la 85 km de orașu meu și la 485 km de orașul tau,el este sursa mea,el are acces acolo la mai multe.Și mai am 1 prieten care are dacia 71 ,octombrie,serie șasiu 8652,cu aripi fața originale,și lampi staționare,scris uap pe aripi din fabrica.

Mihai , dupa calculele mele , acest prieten al tau , inginer , ar trebui sa aiba cel putin 65-70 de ani sa poata face asemenea afirmatii .La 25 de ani , a terminat facultatea , aceste masini sau fabricat acum 41 de ani ceea ce nu cred ca lucra in fabrica pe vremurile alea , 1969-1971 .
La Mioveni am fost contrazis de oameni de varsta a-2-a care au lucrat in fabrica , sustinand sus si tare ca Daciile nu au avut carburatoare din astea ( Solex 32 EISA ).
Sa argumentez , le-am aratat ce scrie in cartea de intretinere a Daciei din respectiva perioada . Nu au mai zis nimic .
Am si eu fotografii cu o Dacie din 75 cu UAP pe ambele aripi .
Echiparile de fabrica au fost cu un singur uap , pe dreapta fata .
Valy_Multescu_IF_04_HZR
Corect Danut ! wink.gif Au avut acel UAP pe aripa dreapta doar veritabilele frantuzoaice 1969-1972 ! wink.gif pun o poza cu frantuzoaica ta din 1972 ca dovada tongue.gif
danut 69-71
Tot 1972 dar cu motor 810-99 si frana de mana in podea .
marius1978
Si fotografii cu Dacia mea
danut 69-71
@Marius 1978
Arata super masinuta asta din 75 .
Victor 007
QUOTE(marius1978 @ 13 Feb 2011, 13:22)
Si fotografii cu Dacia mea
*



Frumoasa, sa ai grija de ea in continuare smile.gif
deceneu32
Foarte frumoasa masina ta,Marius!S-o stapanesti sanatos! smile.gif

13 Feb 2011, 21:07:
Am citit si eu contradictia cu privire la lampile de parcare de pe masina lui Victor.
Masina nu a avut din fabrica aceste lampi:
1.Aripile se imbina PERFECT cu restul caroseriei,mai exact ochelarii de faruri,stalpii etc. Nu par a fi schimbate.
2.Nu remarc firele negre din compartimentul motor care sa duca la lampi.S-ar putea sa fi fost taiate.
3.Am studiat cu atentie imaginile postate de Victor care prezinta compartimentul motor.Nu se remarca gauri in tablele alea care asigura dublura clopotelor telescoapelor.Prin acele gauri trec firele lampilor,fiind protejate de mansoane de cauciuc.
4.Nu sunt practicate orificii nici in dublurile laterale ale semiaripilor care asigura trecerea firelor din compartimentul motor in pasajul rotilor.
Sper ca m-am facut inteles. smile.gif
marius1978
Multumesc! si dumnevoastra aveti masini foarte frumoase unele chiar impecabile. Eu mai ceva maruntisuri de pus la punct. Important e sa-ti placa chiar daca multi dintre noi poate nu avem posibilitati dar mergem inainte.
sutica
1974 biggrin.gif
danut 69-71
QUOTE(sutica @ 16 Feb 2011, 23:05)
1974  biggrin.gif
*


Pacat . wacko.gif ohmy.gif
mihai7575
QUOTE(danut 69-71 @ 12 Feb 2011, 18:44)
Mihai , dupa calculele mele , acest prieten al tau , inginer , ar trebui sa aiba cel putin 65-70 de ani sa poata face asemenea afirmatii .La 25 de ani , a terminat facultatea , aceste masini sau fabricat acum 41 de ani ceea ce nu cred ca lucra in fabrica pe vremurile alea , 1969-1971 .
La Mioveni am fost contrazis de oameni de varsta a-2-a care au lucrat in fabrica , sustinand sus si tare ca Daciile nu au avut carburatoare din astea ( Solex 32 EISA ).
Sa argumentez , le-am aratat ce scrie in cartea de intretinere a Daciei din respectiva perioada . Nu au mai zis nimic .
Am si eu fotografii cu o Dacie din 75 cu UAP pe ambele aripi .
Echiparile de fabrica au fost cu un singur uap , pe dreapta fata .
*

Prietenul meu ingier la colibasi are 35 ani,el nu are 75 ani cum zici tu,dar el are acces la mai multe informatii fata de mine si de tine,mi-a confirmat si el ca au avut 1 singur uap partea dreapta,dar si faptul ca au avut lampi de stationare si uap dreapta ,tot anul 1971,a verificat la arhiva lor de date.
alex-mun

In partea a doua a anului 1971 Dacia 1300 NU A MAI AVUT PE ARIPI pozitii de stationare !!!!!!! Sunt exemple o gramada , nu va mai luati dupa nimeni , luati cazurile reale
catalin7070
Alex, incep eu cu un caz real
1971 serie 8652 - 26.10.1971 - lampi stationare

logic si real, cand aripile fata au sosit din Franta fara spatiul de lampa gata perforat acele lampi de pozitie nu s-au mai montat.

Astept cazurile amintite anterior si dovada ca inca mai aveau aripile originale la achizitionarea masinii.
vallyyy
QUOTE(mihai7575 @ 20 Feb 2011, 10:42)
Prietenul meu ingier la colibasi are 35 ani,el nu are 75 ani cum zici tu,dar el are acces la mai multe informatii fata de mine si de tine,mi-a confirmat si el ca au avut 1 singur uap partea dreapta,dar si faptul ca au avut lampi de stationare si uap dreapta ,tot anul 1971,a verificat la arhiva lor de date.
*




Nu ca am vreo treaba dar sa stii ca in Mioveni nu sunt asa de informati oamenii in ceea ce priveste marca autohtona .Multi habar nu au diferentele care se discuta pe aici dintre dacia romaneasca si frantuzeasca , ce sa-i mai intrebi de carburatoare solex sau mai stiu eu ce ,pentru ei 1300 e o simpla masina si atata ,toate au fost la fel ...Cand a fost expozitia asta vara ,am auzit doar pareri dezgustatoare si mistouri ,nu am auzit nicio apreciere pentru daciile respective,ce sa mai vorbim de discutii tehnice si diferente intre dacii
O data am fost la Mioveni la majoratul unei colege de liceu (aveam dacia de 2 zile pe mana) ,familia ei practic muncea de o viata la uzina (maica-sa tinichigiu si taicas-o electrician) ,cand am vrut sa plec la 4 dimineata nu mi-a pornit masina ,stiam ca imi impusca platina si aveam una noua la mine , am incercat sa o montez eu ,2 ore m-am chinuit ,familia colegei a declarat ca nu se pricepe la asa ceva,de parca toata viata lucrasera la alimentara nu la DACIA .Cand s-a facut ora 6 ,vedeam clar oamenii cum pleaca la munca ,multi aveau salopeta DACIA pe ei ,ne duceam si noi si intrebam ,va pricepeti sa montati o platina ,raspunsul clar a fost NU .....de atunci mi-a ramas intiparit gustul amar si faptul ca oamenii din Mioveni nu prea au cunostiinte despre masinile la care au lucrat o viata
danut 69-71
@vallyyy

Unii dintre ei , lucrau ca robotii acolo , ei se pricepeau la ansanblat si nu la reparat . wink.gif
stabil777
Sa inteleg ca aceste masini fabricate '69-72' sunt adevarate bijuterii originale din toate punctele de vedere existente la vremea respectiva!. Tehnica franceza era probabil un rival serios contra celei nemtesti! Randamentul si tabla de calitate conservata in timp au aratat ca marca franceza este o masina incercata,buna si fiabila.

Si uite ca francezii inca se tin de capul nostru! Dar calitatea de acum nu se mai compara cu cea de atunci, asa ca merita sa salvezi de la remat o" Dacie frantuzeasca"!.

Si daca n-ai de lucru sau nu ai ceva mai bun de facut ...te apuci sa pui patima si iubire intr-o creeatie proprie,iar peste ani ,un mostenitor v-a spune mindru cind v-a fi intrebat :"-de unde ai masina?
-de la tata, unchiu sau bunicu!"

Traiasca Dacia, PACAT ca nu se mai fabrica!

Nu de viteza occidentala avem nevoie , ci de prudenta si calitate, sau eventual mai intii autostrazi "occidentale"

Sa le stapiniti sanatosi , iar la condus cu ochii-n patru, sau trei oglinzi, nu m-am putut abtine sa nu postez si eu ceva cuvinte ,desi nu am o astfel de masina, dar dupa ce am vazut bijuteriile , am ramas placut uimit de admiratie ,am observat ca designul mastii cu dungi lungi orizontale face ca masina sa aiba un aspect placut aparte si sa impuna respect, respect pe care nu l-am vazut decit la rivala Mercedes.
Respectul clasicelor bineinteles!.Aceste modele au incheiat o epoca , o epoca, cu adevarat de aur, dar ce este premiat ,este premiat si trece si in epoca urmatoare!
Aceasta epoca s-ar putea sa fie epoca hidrogenului.!

Felicitari pentru munca, investitia sentimentala si responsabilitatea depusa.
Ov
dupa o discutie aprinsa s-a ajuns la concluzia ca pe forum sunt max 6 masini din 69, prin urmare mi-am permis sa modific pool-ul in consecinta wink.gif (inainte erau 81)
marius1978
Erau 81 ca "e mai ieftine vorbele", toti se bagau la 69. Mai sunt ele cateva din 69 dar acum depinde si de starea in care sunt si persoanele mai in varsta care probabil le mai detin, nu cred ca se inghesuie pe internet, dar poate mai apar ele!

25 Feb 2011, 19:26:
Oricum OV, tu ai dacie cum putine se prezinta la varsta ei! Noi nu ne cunoastem dar dacia pe care o detii o stiu in amanunt. O dacie care nu are pic de rugina! S-a bagat ulei in ea in decursul vietii in toate zonele posibile! Ai facut o alegere de nota 10!
jgr1001
Ma bucur ca cel putin pt anul '69 numarul se apropie de cel real

In total reiese ca sunt peste 400 de dacia 1300 pe forum. Asa o fi ?

Poate un nou sondaj (un fel de registru) in care sa se voteze numai cu o poza de confirmare a masinii (sau o alta metoda care sa confirme existenta masinii respective), ar mai clarifica lucrurile
Iar cei care au mai multe sa poata vota pentru toate care sunt in posesia lor.
Desi ar dura mai mult, in cele din urma ar fi o situatie mai realista
danut 69-71
Atasez poze cu toate daciile 1300 din 1969 ( stiute ) , foarte posibil sa mai existe si noi sa nu le stim .

1. Dacia 1300/69 serie 00017 Chisinau-Cris ARAD . Gri 83
2. Dacia 1300/69 serie 00034 Craiova . Gri 83
3. Dacia 1300/69 serie 00071 Brasov . Alb 13 violata pana in maduva oaselor .
4. Dacia 1300/69 serie 00090 Suceava . Verde 57
5. Dacia 1300/69 serie 00290 Bucresti . Verde 57 anti penultima din acesta serie de 1969 , ele fiind de toate 293 .

In stand by :
seriile 00002 ( gri 83 ) si 00009 ( gri 83 ) dar nu exista poze , deci nu putem comfirma existenta lor .
Daca mai detineti poze sau informatii , va rog sa postati . wink.gif
O poza cu fatza celei de la Arad .
B 75 UAP
QUOTE(danut 69-71 @ 28 Feb 2011, 09:42)
... Dacia 1300/69 serie 00290 Bucresti . Verde 57 fiind anti penultima din acesta serie de 1969 , ele fiind 293 de toate ...

<span class='edit'>28 Feb 2011, 12:06:</span>
O poza cu fatza celei de la Arad .
*



Danut, cine ti-a zis ca au fost doar 293, te-a dezinformat.. Eu pot afirma doar ca au fost peste 400.
danut 69-71
Silviu , sunt total de acord cu tine , au fost 400 , poti sustine acesta afirmatie ?
In revista Autoturism , din 1971 , este o statistica unde specifica : "au fost fabricate 293 de Dacii in 1969 si 4128 in 1970 ".
B 75 UAP
Danut, stii foarte bine ca pot sustine aceasta afirmatie.. dar, cum zici tu..
Eu vroiam sa nu mentinem in continuare informatii eronate.
danut 69-71
Silviu , corect .
Astept sa sustii faptul ca exista 400 de Dacii din 1969 .
B 75 UAP
Nicio problema, doar ca am nevoie de ceva timp sa-ti trimit si poze.. In plus, te rog sa modifici si "datele" referitoare la 00002, pentru ca nu este alba.
danut 69-71
Silviu , m-am conformat in ceea ce priveste culoarea , greseala imi apartine .
Revin cu statisticile facute in 1971 , dupa ce am afirmat ca au fost 293 de Dacii 1300 , fabricate in 1969 .
Orice afiramtie este binevenita si sutinuta de argumente . wink.gif
Ov
QUOTE(B 75 UAP @ 28 Feb 2011, 11:12)
Danut


QUOTE(danut 69-71 @ 28 Feb 2011, 11:27)
Silviu



Acu' pupati-va si strangeti-va mana. Io dau de baut rolleyes.gif


Silviu, te rog din suflet sa fi si tu mai activ pe forum ca ai si tu ce spune. Si niste poze cu bijuteriile tale ar ajuta.
danut 69-71
QUOTE(Ov @ 28 Feb 2011, 21:23)
Acu' pupati-va si strangeti-va mana. Io dau de baut  rolleyes.gif

Oricand ne putem strange mainile , nu am nimic de impartit cu Silviu , in viata de zi cu zi , comunicam si totul e OK
Muttley
QUOTE(danut 69-71 @ 23 Feb 2011, 00:03)
ei se pricepeau la ansanblat
*


Revista Autoturism e plina, da' da p-afara de informatii la kilogram.
Regimul sau ce era p-atunci obliga la existenta unei publicatii care sa satisfaca apetitul unora pentru masini. Cu ce, ori cu veridicitatea informatiilor publicate, conta prea putin.
dan supernova
1982 wub.gif wub.gif rolleyes.gif
marius1978
Apropo de daciile din 69, or fi fost 293 sau 400, important cred ca e cate mai sunt azi si in ce stare! Oricum asta se poate verifica stiti voi unde... Am mai alergat si eu in judet la vreo 10 adrese si am gasit decat un 69 in stare jalnica.
danut 69-71
@ marius 1978
Pana vine Silviu cu argumente , comform statisticilor din 1971 sunt doar 293 Dacii 1300 din 1969 .
De "Legende " cu Dacii numai din 69 sunt satul ca de mere paduretze , mai era unu la Brasov care gasea numai dacii 1300 din 1969 . radmasa.gif Fapte nu vorbe . wink.gif
B 75 UAP
QUOTE(Ov @ 28 Feb 2011, 19:23)
Acu' pupati-va si strangeti-va mana. Io dau de baut  rolleyes.gif
Silviu, te rog din suflet sa fi si tu mai activ pe forum ca ai si tu ce spune. Si niste poze cu bijuteriile tale ar ajuta.
*



radmasa.gif Ovidiu, e cam frig acum pentru o bere, dar cand apare soarele promit sa vin.. biggrin.gif
Referitor la activitatea pe forum, il citesc in fiecare zi, dar prefer sa postez doar daca am ceva de spus.. iar cu vremea asta nu prea am avansat deloc.

QUOTE(marius1978 @ 28 Feb 2011, 21:45)
Apropo de daciile din 69, or fi fost 293 sau 400, important cred ca e cate mai sunt azi si in ce stare! Oricum asta se poate verifica stiti voi unde...
*



E o idee foarte buna, puteti solicita astfel de date la DRPCIV, conform prevederilor O.U.G. 70/2009, taxa pentru furnizare date este doar 4 lei si se poate plati la Trezoreria Statului, in contul "Bugetul de Stat", numarul 20, indicator 330108 - "Venituri din prestari servicii".
Puteti cere orice fel de date despre parcul auto national, exceptand datele cu caracter personal evident. La solicitare trebuie sa anexati si chitanta in original care dovedeste plata taxei.
danut 69-71
Doar cu o adresa catre fabrica se poate face lumina in acest caz ( parere personala ), cu baza de date si programul MAI care nu face diferenta intre un Break si o berlina , m-am lamurit . wink.gif
B 75 UAP
QUOTE(danut 69-71 @ 1 Mar 2011, 11:27)
..cu baza de date si programul MAI care nu face diferenta intre un Break si o berlina , m-am lamurit . wink.gif
*


Depinde cine cauta in el.. ca face diferenta foarte bine. wink.gif
danut 69-71
Silviu , atata timp cat nu poate sa faca diferenta intre 2 tipuri diferite cu aceeasi serie de caroserie nu mi se pare relevant acel program implementat .
Am fost in audienta la D-l Mosescu si drept dovada a trebuit repoanosanata masina si reatribuita alta serie de caroserie deoarece se dubleaza cu o alta masina - Break si nu ca acel program nu recunoaste tipurile ( 1170-1171) . Romania si atat , nu sunt un caz singular , au infulecat-o si altii , din pacate .
Au incercat si altii tot felul de tertipuri legale dar acest program nu permite validarea certificatului .
Poti sa verifici singur , facand o simulare . wink.gif
Nu trebuie sa-mi dai dreptate , stiu raspunsul .
danut 69-71
Fratilor , eu le alint mai frumos " CONSERVE " biggrin.gif wub.gif wink.gif
roby_1300_rap
1982 wub.gif wub.gif smile.gif [attachmentid=1627701927]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.