ydaniel
9 Jan 2008, 18:36
ce sa cumperi;;)?
ce inseamna "CDi"...?
Exista cumva si in Timisoara Auchan ????
@Djasu_82
Nu o lua in nume de rau
dar ma refeream la faptul ca,chiar tu te vaitai ca masina iti sta in service de prea mult timp ,si ca o paranteza am facut referire la lucratura care o fac aia fara sa le dai mici "atentii"
Ma bucur ca ti-ai primit masina iar in legatura cu CDi-ul ,nu vorbesc deloc pt ca nu ma pasioneaza electronica ,inca ,si de aceea nu dezbat ceva fara sa am idee cat de cat ,si bag doar Premium '95 fara Pb de la Petrom si pana acum nu am avut probleme
Nu te stresa dom'ne degeaba, ce crezi ca e salon de spital in motorul tau?
Bucura-te ca eletrodul bujiei este ok, sunt normale niste depuneri pe filet, de ce crezi ca multi spun ca daca pui bujii cu filet mai lung s-ar putea sa nu le mai scoti afara?
Apropo, tu ai fost si pe xpc.ro/forum?
@Merced
In nici intr-un caz nu sunt stresat iar motorul nu trebuie sa fie salon de spital ,trebuie sa fie cum imi place mie ,curat si functional
Acesta este primul forum pe care sunt ,dar de fapt ce te-a dus cu gandul sa intrebi acest lucru ???
Merced
10 Jan 2008, 13:16
Era cineva Minel pe acolo, care a luat ban acum ceva vreme, si cum e un nume destul e rar prin comunitatile virtuale m-am gandit ca esti tu.
Cat despre motor, eu prefer functionalitatea inaintea curateniei.
Sincer iti spun mi-e drag cand vad cum arata bujiile mele dupa aproape 10.000km cu aprindere clasica, fata de bujiile unora dupa cateva sute de kilometri. Sa pun mana si pe niste fise Tesla si o sa fiu foarte multumit.
djasu82
10 Jan 2008, 16:10
QUOTE(Merced @ 10 Jan 2008, 00:39)
Nu te stresa dom'ne degeaba, ce crezi ca e salon de spital in motorul tau?
Bucura-te ca eletrodul bujiei este ok, sunt normale niste depuneri pe filet, de ce crezi ca multi spun ca daca pui bujii cu filet mai lung s-ar putea sa nu le mai scoti afara?
Apropo, tu ai fost si pe xpc.ro/forum?
Merced bujiile cu filet lung se prelucreaza la strung sau cu pila la o menghina si se lasa filet cat e si cea veche .
Merced
10 Jan 2008, 16:53
Eh uite ca am vecinu' ala care foloseste asa ceva, n-a mai prelucrat nimic, n-a lasat niciun filet cat la alea obisnuite, le-a pus asa.
djasu82
10 Jan 2008, 19:08
Poate ca are bani de alta chiuloasa
.
Merced
10 Jan 2008, 19:13
El zice ca n-are probleme. Probabil ca le scoate des si n-apuca sa se depuna nimic pe filet.
djasu82
10 Jan 2008, 19:16
Compresia e mai mare scanteea e chiar in capul pistonului.
si totusi ce inseamna CDi...?
kalyyyyyy
10 Jan 2008, 19:39
pentru cel care a initiat postul,nu am avut rabdare sa citesc toate paginile sa vad cum isi dau toti cu parerea si daca s-a rezolvat sau nu problema.Am avut o problema identica,vre-o trei mecanici nu i-au dat de cap.Asta pentru ca iarna sunt conditii mai grele si lucrurile care vara ar parea neimportante nu mai sunt.La mine a fost din avansul vacuumatic,care doar era dereglat(nu sparta membrana).Oricum mergi la un service mai acatarii sa iti regleze aprinderea si carburatia,in cel mai rau caz jocul la culbutori.Altceva nu are ce sa fie.
dupa ce am schimbat bujile, nu am mai scos sa ma uit, deocamdata merge,.numai am schimbat garnitura, si cred ca nu am montat bine, acu curge uleiul...maine daca am timp refac ( garnitura sub capacul de la supape )
djasu82
10 Jan 2008, 21:25
CDi = Capacitor Discharge Ignition . Vrei tradus si mai mult
...
aha, m-am lamurit, cu ce te ajuta?..
@Merced
Poti fi sigur ca la cum arata motorul tot asa si functioneaza ,impecabil (mai ales ca l-au auzit si vazut multi mecanici din fabrica care au ramas uimiti de functionarea motorului la un relanti de vreo 500 ture si la felul cum arata ,practic am trezit invidia in ei
) ,cel putin cu frigurile astea care au fost nu a fost o data sa faca figuri ,cheie ,stat vreun minut prin parcare pana sa curat parbrizul si valea ,
Imi place sa am un motor care functioneaza bine chiar foarte bine si sa fie si
curat ,asta este fixul meu
sper sa il mai am cu trecerea anilor
Si eu as vrea niste Tesla dar aici prin Resita sau Timisoara nu am gasit de cumparat ,din pacate
azi dimineata am reluat povestea, iara inceput sa mearga cam prostuti, nici frig nu era ( - 2 ), a pornit bine, a mers si cam vreo 1-2 minute parca mergeam in 3 pistoane iara ( avansul e bun, amestecul e bun, primeste benzina, motorul e cat de cat incalzit )...si mai nou, parca bate motorul, nu tot timpul dar cateodata merge exact ca un diesel, se simte tremuratul pe bord, volan etc, ideea ca asta face si la rece, si la cald, si nu tot timpul...poate fi de la pumpa de apa? ( asa a zis colegul meu ) ?
msanyix
11 Jan 2008, 09:00
QUOTE(Minel @ 10 Jan 2008, 23:40)
@Merced
Poti fi sigur ca la cum arata motorul tot asa si functioneaza ,impecabil (mai ales ca l-au auzit si vazut multi mecanici din fabrica care au ramas uimiti de functionarea motorului la un relanti de vreo 500 ture si la felul cum arata ,practic am trezit invidia in ei
) ,cel putin cu frigurile astea care au fost nu a fost o data sa faca figuri ,cheie ,stat vreun minut prin parcare pana sa curat parbrizul si valea ,
Imi place sa am un motor care functioneaza bine chiar foarte bine si sa fie si
curat ,asta este fixul meu
sper sa il mai am cu trecerea anilor
Si eu as vrea niste Tesla dar aici prin Resita sau Timisoara nu am gasit de cumparat ,din pacate
500 ture la relanti nu este cam putin? nu dauneaza motorului? de aceea intreb ca la orice masina straina pe carburatie sau injectie, mai veche sau mai noua relantiul este intre 700-800 rot/min si cerd ca nu degeaba sunt regalte asa numai ca sa-ti consume mai mult.
apropo este o manie si pe aici cu relantiul mic, am curatat carb reglat la cineva relanti la 700-800 de ture si nu i-a placut ca relantiul era prea mare ii trebuia asa ca sa poata numara de cateori se invarte paleta de la ventilator
Nu stiu acum cum este bine, eu de exemplu am 2 carburatoare pe orcare as pune pe motor nu pot cobora cu relantiul mai jos de 900 de dure si credetima am umblat la arc, la cablu, parghie la toate dar nu-mi coboara (doar cand este rece motorul undeva la 800 ce mi se pare normal). Eventual daca il fortez cu mana coboara undeva la 700 dar nici asa nu pot sa inec motorul cum ar tb sa se intample in mod normal si cand acelerez din nou imi ramane iarasi la 900.
La cald mai ramane si cateodata la 1000-1100 rotatii, ATENTIE nu se blocheza se pupa cu surubul de reglaj levierul (sau cum se numeste) acela
LA ASTA SA_MI DATI SOLUTIA
Ma refeream ca imi sta la 500 de ture stabil cand este rece dupa vreo 20-30 de secunde de la pornire pe frigurile astea ,cand ajunge la temperatura de lucru este undeva la 850-900 fara consumatori
Merced
11 Jan 2008, 09:17
Si la mine daca apuca sa porneasca bine e stabil la vreo 650rpm, dar nu plec de pe loc asa ca-mi da in nas.
QUOTE(djasu82 @ 6 Jan 2008, 15:46)
Frate regleaza-ti amestecul (aer-benzina ) de la carburator , se regleaza din surubul orizontal de pe carburator dar dupa ce ai incalzit motorul adica dupa ce ajunge acul de la apa la orizontal.
Tu cu siguranta ai amestecul prost reglat - benzina in exces. Bade, trebuia ca macar tu care tot postezi o schema cu carburatorul pe diferite topice sa stii ca surubul ala regleaza cantitatea de amestec, si nu ai cum sa ai benzina in exces , ci amestec in exces, asa ca nu mai scrie balarii.
djasu82
11 Jan 2008, 19:25
Cred ca te inseli
o treime aer si restul benzina oare cum iti suna ..... tine seama argon ca iti place sa tachinezi oameni sa-i ti in tensiune ai libera trecere da tu toate informatiile ca te crezi destept si ca , esti si operator multumesc mult pentru corectare , apreciez gestul observ ca ti la mine
.
Carburatorul are circuit de ralanti, jicler de ralanti, samd, si amestecul ala de 1/3 sau cum zici tu se face inainte sa ajunga la surub.
kindeeru56
13 Mar 2008, 19:03
salut am desfacut zilele aste sa fac u control de rutina la buji (in jur de 2000km) si am vazut ca sunt cam afumate si pe ici pe colo cateo tenta caramizie la toate in mod egal.Care ar fi baiu???
capac delco beru cam 1000km
ruptor tot beru
condesator la fel
fise silicon tesla
bobina este nou BOSCH
Masin asta la relanti la 700 Rpm
Din punc de vedere nu am nici o alta probelema cu motoru aprinderea este cea clasica motoru merge bine urca i ture rapid nu consuma nici multa benzina. Pai atunci pe unde o fi buba???
astept parerile voastre
QUOTE(kindeeru56 @ 13 Mar 2008, 19:03)
s. Pai atunci pe unde o fi buba???
Pai care ar fi buba ???
Atat timp cat iti functioneaza bine motorul de ce ii cauti belele
, mai dai si tu o forja de 3000-3500 ture si se curata singur
1 Amestecul este prea bogat.
2 Bujie prea rece pentru motorul respectiv.
3 Defectiuni la aprindere (tensiune mica pe bujie) si bujia nu lucreaza tot timpul
Cauzele pot fi bobina pe duca, platina reglata incorect, capacul de delco fisurat, lulea care se misca pe ax, condensator, fise etc.
4 Bujie defecta
5 Mers pe distante scurte cu socul tras fara ca motorul sa se incalzeasca.
6 Temperatura motorului e prea mica (termostat defect)
7 Mers subturat.(De obicei la mers subturat se depune mai multa calamina in motor)
e ,
kindeeru56
15 Mar 2008, 00:18
bujiile sunt ro 14NP18 de 1300
15 Mar 2008, 00:19:
au pana in 2000km
QUOTE(kindeeru56 @ 15 Mar 2008, 00:18)
bujiile sunt ro 14NP18 de 1300
<span class='edit'>15 Mar 2008, 00:19:</span>
au pana in 2000km
Si motorul ii de 1,4 ?? la masinile dupa 86' parca au fost echipate cu motor de 1,4
Daca ii de 1,4 pune 14NP21 , a postat cineva tipul de bujii in functie de motor
kindeeru56
15 Mar 2008, 12:02
masina este din 74 si are motor de 1289cc=14np18
ArtVandelay
15 Mar 2008, 13:25
yo am avut vreo 3-4 luni(prin septembrie anu trecut) bujii de RENAULT...super multumit de ele(nu dadea in nas,relantiu bun,dimineata o turam pana la 2000 d ture vreun minut cateva sprituri si plecam.. cu socu tras cam 2 mm nu deadea deloc in nas cu toate ca motoru era rece..asta pana cand mi'au picat de tot(niciuna nu mai e buna)...cam cand a dat'o pe - in termometre
acuma am brisk si sunt panarame rau..da in nas oricum as regla avansu ,surubu orizontal de aer sau celalat cu arc de benzina.
nush ce sa mai inteleg...
mi'as mai lua un set de RENAULT'uri da mie sa nu ma lasa balta dupa 1000-2000 km
Am Brisk-urile actuale de vreo 5000 si functioneaza fara probleme , acum probabil si de fiecare motor in parte, gradul de uzura ,calitatea pieselor aprinderii etc .
Hacker
21 Mar 2008, 00:34
Eu am bosch super silver, am dat ceva mai mult pe ele dar sincer nu mai am nici un fel de stres. Le am de 2000 km cam de 2 luni si nu am avut probleme de mers prost. Sa mai intamplat sa porneasca in 3 dar in 10 sec sau curatat sg, si si-a revenit.
QUOTE(Hacker @ 21 Mar 2008, 00:34)
Sa mai intamplat sa porneasca in 3 dar in 10 sec sau curatat sg, si si-a revenit.
Tu vrei sa ne spui ca o bujie se autocurata dupa 10 secunde de la pornirea motorului ???
In functie de bujie este si o temperatura de autocuratire care de obicei este peste 500 grade , asa ca fi sigur ca o bujie nu se autocurata in veci dupa 10 secunde de la pornire
Hacker
21 Mar 2008, 11:06
E, uite ca la mine se curata, daca o tin 10 secunde ambalata. Nu e o bujie care sa innegreasca de la ea , pur si simplu de la soc.
Bujiile sunt super bune, le recomand. Minel, nu mai fi carcotasi, la Dacie nu exista fenomen identic, si sunt foarte multe lucruri care se strica fara explicatie logica. Asa ca mai bine da sfaturi.
QUOTE(Hacker @ 21 Mar 2008, 11:06)
E, uite ca la mine se curata, daca o tin 10 secunde ambalata.
Si tot aceiasi bujie , ai verificat ??
Cat de ambalata ??? si daca o ti ambalata la pornire crezi ca ii bine ???
Hacker
21 Mar 2008, 11:43
nu stiu ce bujie e, asta nu se intampla mereu. Uneori, dar daca o tin 10 secunde in 1500-1800 ture, se curata si nu mai are nimica. Ma gandesc sa nu fie de soc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.