Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se innegresc bujiile...de ce?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
ydaniel
ce sa cumperi;;)?
ZTV
ce inseamna "CDi"...? blush.gif
Minel
Exista cumva si in Timisoara Auchan ????

@Djasu_82
Nu o lua in nume de rau 017.gif dar ma refeream la faptul ca,chiar tu te vaitai ca masina iti sta in service de prea mult timp ,si ca o paranteza am facut referire la lucratura care o fac aia fara sa le dai mici "atentii"
Ma bucur ca ti-ai primit masina iar in legatura cu CDi-ul ,nu vorbesc deloc pt ca nu ma pasioneaza electronica ,inca ,si de aceea nu dezbat ceva fara sa am idee cat de cat ,si bag doar Premium '95 fara Pb de la Petrom si pana acum nu am avut probleme excl.gif
Merced
Nu te stresa dom'ne degeaba, ce crezi ca e salon de spital in motorul tau? biggrin.gif Bucura-te ca eletrodul bujiei este ok, sunt normale niste depuneri pe filet, de ce crezi ca multi spun ca daca pui bujii cu filet mai lung s-ar putea sa nu le mai scoti afara?
Apropo, tu ai fost si pe xpc.ro/forum? unsure.gif
Minel
@Merced
In nici intr-un caz nu sunt stresat iar motorul nu trebuie sa fie salon de spital ,trebuie sa fie cum imi place mie ,curat si functional
Acesta este primul forum pe care sunt ,dar de fapt ce te-a dus cu gandul sa intrebi acest lucru ??? huh.gif
Merced
Era cineva Minel pe acolo, care a luat ban acum ceva vreme, si cum e un nume destul e rar prin comunitatile virtuale m-am gandit ca esti tu.
Cat despre motor, eu prefer functionalitatea inaintea curateniei. tongue.gif Sincer iti spun mi-e drag cand vad cum arata bujiile mele dupa aproape 10.000km cu aprindere clasica, fata de bujiile unora dupa cateva sute de kilometri. Sa pun mana si pe niste fise Tesla si o sa fiu foarte multumit.
djasu82
QUOTE(Merced @ 10 Jan 2008, 00:39)
Nu te stresa dom'ne degeaba, ce crezi ca e salon de spital in motorul tau? biggrin.gif Bucura-te ca eletrodul bujiei este ok, sunt normale niste depuneri pe filet, de ce crezi ca multi spun ca daca pui bujii cu filet mai lung s-ar putea sa nu le mai scoti afara?
Apropo, tu ai fost si pe xpc.ro/forum?  unsure.gif
*


Merced bujiile cu filet lung se prelucreaza la strung sau cu pila la o menghina si se lasa filet cat e si cea veche .
Merced
Eh uite ca am vecinu' ala care foloseste asa ceva, n-a mai prelucrat nimic, n-a lasat niciun filet cat la alea obisnuite, le-a pus asa. happy.gif
djasu82
Poate ca are bani de alta chiuloasa biggrin.gif.
Merced
El zice ca n-are probleme. Probabil ca le scoate des si n-apuca sa se depuna nimic pe filet.
djasu82
Compresia e mai mare scanteea e chiar in capul pistonului.
ZTV
si totusi ce inseamna CDi...? radmasa.gif
kalyyyyyy
pentru cel care a initiat postul,nu am avut rabdare sa citesc toate paginile sa vad cum isi dau toti cu parerea si daca s-a rezolvat sau nu problema.Am avut o problema identica,vre-o trei mecanici nu i-au dat de cap.Asta pentru ca iarna sunt conditii mai grele si lucrurile care vara ar parea neimportante nu mai sunt.La mine a fost din avansul vacuumatic,care doar era dereglat(nu sparta membrana).Oricum mergi la un service mai acatarii sa iti regleze aprinderea si carburatia,in cel mai rau caz jocul la culbutori.Altceva nu are ce sa fie.
ZTV
dupa ce am schimbat bujile, nu am mai scos sa ma uit, deocamdata merge,.numai am schimbat garnitura, si cred ca nu am montat bine, acu curge uleiul...maine daca am timp refac ( garnitura sub capacul de la supape )
djasu82
CDi = Capacitor Discharge Ignition . Vrei tradus si mai mult biggrin.gif...
ZTV
aha, m-am lamurit, cu ce te ajuta?..biggrin.gif
Minel
@Merced
Poti fi sigur ca la cum arata motorul tot asa si functioneaza ,impecabil (mai ales ca l-au auzit si vazut multi mecanici din fabrica care au ramas uimiti de functionarea motorului la un relanti de vreo 500 ture si la felul cum arata ,practic am trezit invidia in ei radmasa.gif ) ,cel putin cu frigurile astea care au fost nu a fost o data sa faca figuri ,cheie ,stat vreun minut prin parcare pana sa curat parbrizul si valea ,
Imi place sa am un motor care functioneaza bine chiar foarte bine si sa fie si curat ,asta este fixul meu tongue.gif sper sa il mai am cu trecerea anilor icon_mrgreen.gif

Si eu as vrea niste Tesla dar aici prin Resita sau Timisoara nu am gasit de cumparat ,din pacate sad.gif
ZTV
azi dimineata am reluat povestea, iara inceput sa mearga cam prostuti, nici frig nu era ( - 2 ), a pornit bine, a mers si cam vreo 1-2 minute parca mergeam in 3 pistoane iara ( avansul e bun, amestecul e bun, primeste benzina, motorul e cat de cat incalzit )...si mai nou, parca bate motorul, nu tot timpul dar cateodata merge exact ca un diesel, se simte tremuratul pe bord, volan etc, ideea ca asta face si la rece, si la cald, si nu tot timpul...poate fi de la pumpa de apa? ( asa a zis colegul meu ) ?
msanyix
QUOTE(Minel @ 10 Jan 2008, 23:40)
@Merced
Poti fi sigur ca la cum arata motorul tot asa si functioneaza ,impecabil (mai ales ca l-au auzit si vazut multi mecanici din fabrica care au ramas uimiti de functionarea motorului la un relanti de vreo 500 ture si la felul cum arata ,practic am trezit invidia in ei  radmasa.gif  ) ,cel putin cu frigurile astea care au fost nu a fost o data sa faca figuri ,cheie ,stat vreun minut prin parcare pana sa curat parbrizul si valea ,
Imi place sa am un motor care functioneaza bine chiar foarte bine si sa fie si curat ,asta este fixul meu  tongue.gif  sper sa il mai am cu trecerea anilor  icon_mrgreen.gif

Si eu as vrea niste Tesla dar aici prin Resita sau Timisoara nu am gasit de cumparat ,din pacate  sad.gif
*



500 ture la relanti nu este cam putin? nu dauneaza motorului? de aceea intreb ca la orice masina straina pe carburatie sau injectie, mai veche sau mai noua relantiul este intre 700-800 rot/min si cerd ca nu degeaba sunt regalte asa numai ca sa-ti consume mai mult.

apropo este o manie si pe aici cu relantiul mic, am curatat carb reglat la cineva relanti la 700-800 de ture si nu i-a placut ca relantiul era prea mare ii trebuia asa ca sa poata numara de cateori se invarte paleta de la ventilator

Nu stiu acum cum este bine, eu de exemplu am 2 carburatoare pe orcare as pune pe motor nu pot cobora cu relantiul mai jos de 900 de dure si credetima am umblat la arc, la cablu, parghie la toate dar nu-mi coboara (doar cand este rece motorul undeva la 800 ce mi se pare normal). Eventual daca il fortez cu mana coboara undeva la 700 dar nici asa nu pot sa inec motorul cum ar tb sa se intample in mod normal si cand acelerez din nou imi ramane iarasi la 900.

La cald mai ramane si cateodata la 1000-1100 rotatii, ATENTIE nu se blocheza se pupa cu surubul de reglaj levierul (sau cum se numeste) acela

LA ASTA SA_MI DATI SOLUTIA

Minel
Ma refeream ca imi sta la 500 de ture stabil cand este rece dupa vreo 20-30 de secunde de la pornire pe frigurile astea ,cand ajunge la temperatura de lucru este undeva la 850-900 fara consumatori
Merced
Si la mine daca apuca sa porneasca bine e stabil la vreo 650rpm, dar nu plec de pe loc asa ca-mi da in nas. laugh.gif
argon
QUOTE(djasu82 @ 6 Jan 2008, 15:46)
Frate regleaza-ti amestecul (aer-benzina ) de la carburator , se regleaza din surubul orizontal de pe carburator dar dupa ce ai incalzit motorul adica dupa ce ajunge acul de la apa la orizontal. Tu cu siguranta ai amestecul prost reglat - benzina in exces.
*




Bade, trebuia ca macar tu care tot postezi o schema cu carburatorul pe diferite topice sa stii ca surubul ala regleaza cantitatea de amestec, si nu ai cum sa ai benzina in exces , ci amestec in exces, asa ca nu mai scrie balarii.
djasu82
Cred ca te inseli biggrin.gif o treime aer si restul benzina oare cum iti suna ..... tine seama argon ca iti place sa tachinezi oameni sa-i ti in tensiune ai libera trecere da tu toate informatiile ca te crezi destept si ca , esti si operator multumesc mult pentru corectare , apreciez gestul observ ca ti la mine biggrin.gif.
argon
Carburatorul are circuit de ralanti, jicler de ralanti, samd, si amestecul ala de 1/3 sau cum zici tu se face inainte sa ajunga la surub.
kindeeru56
salut am desfacut zilele aste sa fac u control de rutina la buji (in jur de 2000km) si am vazut ca sunt cam afumate si pe ici pe colo cateo tenta caramizie la toate in mod egal.Care ar fi baiu???
capac delco beru cam 1000km
ruptor tot beru
condesator la fel
fise silicon tesla
bobina este nou BOSCH
Masin asta la relanti la 700 Rpm
Din punc de vedere nu am nici o alta probelema cu motoru aprinderea este cea clasica motoru merge bine urca i ture rapid nu consuma nici multa benzina. Pai atunci pe unde o fi buba???
astept parerile voastre
Minel
QUOTE(kindeeru56 @ 13 Mar 2008, 19:03)
s. Pai atunci pe unde o fi buba???

*




Pai care ar fi buba ??? wacko.gif
Atat timp cat iti functioneaza bine motorul de ce ii cauti belele wacko.gif , mai dai si tu o forja de 3000-3500 ture si se curata singur

1 Amestecul este prea bogat.
2 Bujie prea rece pentru motorul respectiv.
3 Defectiuni la aprindere (tensiune mica pe bujie) si bujia nu lucreaza tot timpul
Cauzele pot fi bobina pe duca, platina reglata incorect, capacul de delco fisurat, lulea care se misca pe ax, condensator, fise etc.
4 Bujie defecta
5 Mers pe distante scurte cu socul tras fara ca motorul sa se incalzeasca.
6 Temperatura motorului e prea mica (termostat defect)
7 Mers subturat.(De obicei la mers subturat se depune mai multa calamina in motor)
e ,
kindeeru56
bujiile sunt ro 14NP18 de 1300

15 Mar 2008, 00:19:
au pana in 2000km
Minel
QUOTE(kindeeru56 @ 15 Mar 2008, 00:18)
bujiile sunt ro 14NP18 de 1300

<span class='edit'>15 Mar 2008, 00:19:</span>
au pana in 2000km
*




Si motorul ii de 1,4 ?? la masinile dupa 86' parca au fost echipate cu motor de 1,4

Daca ii de 1,4 pune 14NP21 , a postat cineva tipul de bujii in functie de motor
kindeeru56
masina este din 74 si are motor de 1289cc=14np18
ArtVandelay
user posted image
xyz
yo am avut vreo 3-4 luni(prin septembrie anu trecut) bujii de RENAULT...super multumit de ele(nu dadea in nas,relantiu bun,dimineata o turam pana la 2000 d ture vreun minut cateva sprituri si plecam.. cu socu tras cam 2 mm nu deadea deloc in nas cu toate ca motoru era rece..asta pana cand mi'au picat de tot(niciuna nu mai e buna)...cam cand a dat'o pe - in termometre
acuma am brisk si sunt panarame rau..da in nas oricum as regla avansu ,surubu orizontal de aer sau celalat cu arc de benzina.
nush ce sa mai inteleg...
mi'as mai lua un set de RENAULT'uri da mie sa nu ma lasa balta dupa 1000-2000 km
Minel
Am Brisk-urile actuale de vreo 5000 si functioneaza fara probleme , acum probabil si de fiecare motor in parte, gradul de uzura ,calitatea pieselor aprinderii etc .
Hacker
Eu am bosch super silver, am dat ceva mai mult pe ele dar sincer nu mai am nici un fel de stres. Le am de 2000 km cam de 2 luni si nu am avut probleme de mers prost. Sa mai intamplat sa porneasca in 3 dar in 10 sec sau curatat sg, si si-a revenit.
Minel
QUOTE(Hacker @ 21 Mar 2008, 00:34)
Sa mai intamplat sa porneasca in 3 dar in 10 sec sau curatat sg, si si-a revenit.
*




Tu vrei sa ne spui ca o bujie se autocurata dupa 10 secunde de la pornirea motorului ??? wacko.gif

In functie de bujie este si o temperatura de autocuratire care de obicei este peste 500 grade , asa ca fi sigur ca o bujie nu se autocurata in veci dupa 10 secunde de la pornire nono.gif
Hacker
E, uite ca la mine se curata, daca o tin 10 secunde ambalata. Nu e o bujie care sa innegreasca de la ea , pur si simplu de la soc.
Bujiile sunt super bune, le recomand. Minel, nu mai fi carcotasi, la Dacie nu exista fenomen identic, si sunt foarte multe lucruri care se strica fara explicatie logica. Asa ca mai bine da sfaturi. rolleyes.gif
Minel
QUOTE(Hacker @ 21 Mar 2008, 11:06)
E, uite ca la mine se curata, daca o tin 10 secunde ambalata.
*




Si tot aceiasi bujie , ai verificat ?? huh.gif

Cat de ambalata ??? si daca o ti ambalata la pornire crezi ca ii bine ???
Hacker
nu stiu ce bujie e, asta nu se intampla mereu. Uneori, dar daca o tin 10 secunde in 1500-1800 ture, se curata si nu mai are nimica. Ma gandesc sa nu fie de soc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.