Se cheama pur ghinion. Dar nu zic, Sinterom sunt si ele foarte bune si in mod evident, mai bune ca Bosch. Haideti sa va zic care-i faza cu Bosch: in general bujiile Bosch se aprind la o tensiune muuuult mai mare decat cea pe care o da bobina de Dacie. Asta-i toata chestia. Ele sunt foarte bune, dar nu pentru Dacia.
LE: iar Sinterom sunt proiectate in mod special pentru Dacia.
eu inteleg asta, dar la mine se inegresc si sinteroamele si briskul.....a pus o bujie aseara " noname" nou nouti, azi am facut cam 25 - 30 km....am scos pt verificat, si surpriza: neagra ca noaptea...la mine cred ca e o problema mai grava, decat bujiile...am mers cu o dacie din 1986, cu bijii sinterom , am facut 2300 km, cand am scos pt verificat, erau impecabile...si pe masina mea care e din 98, mor in cateva km...asta inseamna ca are vreo buba, pt ca se inegresc in foarte scurt timp.
djasu82
6 Jan 2008, 15:46
Frate regleaza-ti amestecul (aer-benzina ) de la carburator , se regleaza din surubul orizontal de pe carburator dar dupa ce ai incalzit motorul adica dupa ce ajunge acul de la apa la orizontal. Tu cu siguranta ai amestecul prost reglat - benzina in exces. Nu se merge cu socul tras doar la pornire masim 1 minut si ala se regleaza in asa fel sa-ti stea la 1000 de ture motorul dupa pornirea lui. Revenind asupra surubului de amestec cel orizontal de pe carburator il strangi pina cand motorul are un mers neregulat trepideaza iar dupa aceea il desfaci usor pina cand atinge o turatie maxima la relantii si acolo il lasi. Si nu mai schimba vitezele sub 2000 de ture si dai si tu turatie dar in sarcina ( cu masina in miscare) 3000 de ture dupa ce ai incalzit motorul ca asa distrugi bujiile. Verifica daca ai compresia buna se simte si la mana daca tragi de cureaua de la motor daca se invarte usor trasmisia de la arborele cotit la alternator si la pompa ai compresia proasta. La mine patineaza cureaua si aia e stransa.
amestecul am reglat deja, cureaua nu e foarte stransa, o sa strang maine, ca acu numai vad nimic, stau la bloc si nu am garaj, amestecul daca am reglat odata, se mai pot deregla?....
djasu82
6 Jan 2008, 17:37
Daca arcul de la surub nu e tensionat de la socuri se deregleaza
tzuku. Am fost si eu in situatia ta, tot berlina din '98. Norocul meu ca am avut un mecanic care nu ma fura ci era f onest. Innegrirea bujiilor iarna este f frecventa, crede`ma, mai ales daca faci drumuri scurte si pornesti cu socul tras la maxim. Este 100% normal. Incearca dupa ce incalzesti masina sa ii dai si tu putin talpa, 3-4 mii de ture, sa se mai curete ce e pe acolo. Cu incarcarea ia un releu electronic, se inlocuieste f f f usor si este ieftin si ai scapat de probleme definitiv. Pacat de bateria noua sa te chinui cu relee mecanice care se regleaza. Amestecul acela este ptr mersul la relanti, deci mare lucru nu reglezi din el. Treaba asta cu bujiile poti sa iesi ieftin cu ea (schimb de bujii, si EU recomand Brisk) sau poate sa fie de la ceva mai serios (cui poanto neetas, plutitor reglat aiurea in carburator, etc=> amestec f bogat). Ia zi'ne cu cunsumul cum stai ? Sare de 20l la suta de km ?
surpriza ca consumul este f bun, 8-9 in oras, si 6 in afara, adica cu 20 de litri de benzina a consumat la un drum de 340 km, mers normal 90-100km/h
djasu82
6 Jan 2008, 20:30
Inseamna ca nu ai dai prin oras tapla cum se spune 3000 3200 de ture
. Daca ai aprindere slaba (adica lipseste aprindere eletronica) trebuie sa-i dai turatie
Foarte ciudat daca este consumul atat de bun, si totusi bujiile sunt negre. Incearca`le usor, pe rand. Pune alte bujii, si apoi mai vedem.
azi inlocuiesc pe toate, sa vad care e rezultatul, consumul e f bun, nu prea mai vreau sa ma bag la carburator sa nu dereglez consumul
7 Jan 2008, 20:04:am inlocuit pe toate, deocamdata merge...mai fac vreo 50 km in oras, apoi dau jos sa vad rezultatul, cred ca mai seara am rezultat...
Atata timp cat socul nu sta tras mai mult de 1 minut n-au de ce sa se inegreasca.
Ce bujii ai pus?
djasu82
7 Jan 2008, 22:07
Tuzuk tu mergi subturat de aceea ai bujiile cum le ai si se murdaresc si dupa aceea te plangi ca nustiu ce schimba vitezele la 3200-3500 mai dai si tu talpa
ca altfel asa o sa tot dai bani pe ele. E regula daca o bujiie nu a atins temperatura de autocuratare (arde calmina depusa pe ea adica toata funinginea) se inegresc si cedeaza . Eu si cu cele arse sau ancrasate le-as face albe fiindca e simplu dar multi nu cunosc nu dau frate talpa ca mie frica
. Daca mergi cu motorul subturat 1200-1800 de ture trebuie sa ai o aprindere foarte buna care sa-ti furnizeze energia necesara arderi amestecului.
si de acea am si toba inegrite? exact stratul la final ce am pe bujii?...si eu nu cred ca merg subturat., de aia tremura motorul?
djasu82
7 Jan 2008, 22:33
Fi sincer schimbi treptele de viteza la 2200 -2500 si scade turatia cand schimbi vitezele sub 1800
. Bujiile sunt stranse pe chiuloasa sau doar cu mana ? fiindca am mai vazut la amici de-ai mei
avea bujiia stransa cu mana
mergea motorul cei drept dar era bujia neagra
. Tu ai si probleme la scantee cu siguranta puterea la scantee e slaba.
si daca scantea e slaba ce tre sa schimb?...( platina, delcou, fisele ?), eu vitezele schimb dupa urechi si dupa cum simt masina, am mai zis ca turometrul meu e varza
djasu82
7 Jan 2008, 22:45
Schimba turometru sau reparal dupa aceea schimbi bobina de inductie faci rost de o aprindere gotronic .Dai PM colegului nostru gotronic si ai ceri o comanda de aprindere eletronica cu senzor si gata .
se monteaza usor?..cam cat costa ( manopera? )
7 Jan 2008, 22:49:
bujiile sunt f bine stranse, cu cheie.....
djasu82
7 Jan 2008, 22:54
ti-o montezi tu nu te duci la mecanici cas aiuriti , vei avea schema si cum se monteaza pe prospect. Vorbeste cu Gotronic si gata.
100 % de acord cu Djasu_82 ,cu o asemenea aprindere nu o sa mai ai probleme daca in prealabil ai rezolvat carburatorul si alimentare si implicit toate piesele care alcatuiesc aprinderea (fise ,bobina ,bujii ,capac delcou etc ) sa fie OK ,si culbutori reglati bine o sa fi invidiat de prieteni si vecini ,asta ti-o spun eu sigur ,am simtit-o pe pielea mea (invidia asta
)
djasu82
7 Jan 2008, 23:22
Minel ori cum esti intru totul de acord cu mine
.
m-ati facut curios pt aprindere gotronic, acum sa vad daca am buget pt asa ceva, luna asta
djasu82
7 Jan 2008, 23:43
Eu as face rost si de fise tip sarma si multilitate puterea scantei e maxima la bujie un capac de delco bosche si rotor ( lulea) tot bosche.
Incearca un set de fise Tesla. E 21 ron in magazinele Dacia.
Si, ce bujii ai pus. E ok acum?
Am vechile bujii Eyquem care au sigur peste 10000km (cu ele am cumparat masina in vara si nu le-am schimbat). Ma pregatesc sa le inlocuiesc cu un set de Sinterom (n-aveau Brisk-uri pe stoc cand le-am cumparat). Cel putin, dupa ce am trecut la fisele Tesla, n-am mai avut NEVER mers neregulat (mai exact 3-4 pistoane dupa cum avea masina chef). Sunt bune fisele astea in sensul ca nu-ti mai "fura" curent.
@Djasu_82
Crezi ca daca ai culoarea ca a mea la masina sunt tot timpul de acord cu tine ???
Mai fratilor eu aici la Resita nu gasesc fise Tesla nici in ruptul capului,cand intreb la magazin se uita la mine cum se uita vecinii la motorul meu
,eu mai fac drumuri si la Timisoara ,stie cineva unde se gasesc fise Tesla prin C-S sau TM ????
Mai ii pun niste fise sukare si o fac avion
Nu mai insistati va rog pe ideea ca merge subturat si d-aia se fac varza bujiile in cativa zeci de kilometri. Din 9-10.000km cati am facut cu Brisk-urile puse asta vara, mai mult de jumate am mers batraneste, la consum, destul de subturat si nu-i niciuna neagra.
Sunt alte probleme acolo.
Tot nu mi s-a raspuns la intrebarea de mai sus: ce bujii ai pus?
Eu am tot bujii Brisk si au functionat bine si pe clasic iar acum pe aprindere +senzor functioneaza impecabil ,cred ca au vreo 2000 km de cand le-am montat si nu am ce reprosa ,
Au verificat una de curiozitate si avea culoarea caramizie dar filetul ei era cam negru ,aveti idee de ce ???
Asa e si la mine, filetul putin negru si un pic uns cu ulei. N-am idee de ce, dar nu e anormal din cate stiu eu. Atata timp cat electrodul e ok, n-ai treaba.
O secunda, ca nu inteleg: tu te plangi de <bujii negre> sau <negre SI pline de ulei>? Ca in cele doua cazuri nu prea e aceeasi cauza...
djasu82
8 Jan 2008, 16:21
QUOTE(Minel @ 8 Jan 2008, 09:23)
@Djasu_82
Crezi ca daca ai culoarea ca a mea la masina sunt tot timpul de acord cu tine ???
Mai fratilor eu aici la Resita nu gasesc fise Tesla nici in ruptul capului,cand intreb la magazin se uita la mine cum se uita vecinii la motorul meu
,eu mai fac drumuri si la Timisoara ,stie cineva unde se gasesc fise Tesla prin C-S sau TM ????
Mai ii pun niste fise sukare si o fac avion
Iti spun eu ca tot ca mine e
fi sigur am avut dreptate si cu aprinderea gotronic si cu mai multe.... Te plngi ca de ce ai filetul negru la bujii da-ti cu parerea singur si dupa aceea mai discutam . Eu daca imi spun parerea tu sari cu gura "iaute frate ce perla a mai scos si asta". Subturat consumul e mare
cine a spus ca e mic fiindca depresiunea in ca exista si se trage benzina pe orificile de progresiune la de la 2000 de ture in sus practic depesiunea scade si se trece la alt regim acel regim de consum mic .
am pus bujii sinterom, nu am gasit Brisk in magazin de piese, inca nu dau jos, numai dupa 100 km, sunt curios, dupa ce am schimbat merge altfel, dar toba in spate e negru, ca teava de la o soba de la tara
djasu82
8 Jan 2008, 16:49
Pai da si tu cum vrei sa fie daca circului 2-4 km prin oras
Circula la drum intins turatie constanta si ai sa vezi cum isi schimba culoarea si toba finala.
da, aici nu am cum sa te contrazic, ideea ca in momentul de fata ma sperie orice ca mi se pare ca nu e normal,...dar cred ca cu timpul o sa treaca.....( cat eram student si aveam dacia din 83, portarul caminului era un fost mecanic care s-a pensionat, el regla tot timpul, nu am avut nici o problema cu ea, pot sa spun ca imi pare f rau ca am vandut-o. )
djasu82
8 Jan 2008, 20:15
Cred ca e timpul sa pui si tu mana ca sa invfeti un pic de mecanica fiindca face bine .
asta vreau , sa invati cate ceva
@Djasu_82
Ai avut perfecta dreptate cu aprinderea si cu uleiul Elf 10W (ca sa nu ti se urce lauda ) care o sa il pun la urmatorul schimb ,momentan am 15W Elf si are vreo 2200 km
Pt un consum mic ,tu cum circuli ,la ce turatii prin oras ???
Si apropo de ce am filetul negru la bujii ???
djasu82
8 Jan 2008, 23:18
Eu ori cu 1000 de ture treapta a 5 sau intre 2500 - 3200 de ture.
nu merge nashpa la 1000 ture in a 5-a in oras>?...eu merg max a 4-a in oras
@Djasu_82
Tot nu mi-ai raspuns la intrebare
;de ce am filetul negru la bujii ???
QUOTE(tzuku @ 9 Jan 2008, 01:28)
nu merge nashpa la 1000 ture in a 5-a in oras>?...eu merg max a 4-a in oras
O sa-ti spuna ca nu merge naspa, ca el are aprindere CDi, etc.
Buna replica
,dar din pacate nu stim daca ia venit masina din service sa isi mai laude un pic CDi-ul,si ce i-au mai facut aia pe la ea,sa speram ca au facut treaba buna ca dupa vreo 2 ani sa nu ii cante
djasu82
9 Jan 2008, 16:33
Minel sper sa nu ai si tu parte sa vezi moartea cu ochii cand un prost cu o masina straina trage de volan stanga si intra in tine sa nu ai parte
rogate ca de gura nimeni nu te intrece. Daca vrei sa sti masina e la loc de cinste si rezolvata
. De daca nu cunosti vorbesti aiurea despre CDi
. Nu a avut ce sa-i faca doar a schimbat o aripa si 2 usi puse altele noi de uzina.
Re : de ce ai filetul negru ia baga tu benzina cu cifra octanica mai mare
iar dupa aceea una cu cifra octanica mica si compari.... si daca ai si culbutori la 02A si 02E ...... cred ca te-ai prins.
msanyix
9 Jan 2008, 17:14
QUOTE(Minel @ 8 Jan 2008, 08:23)
@Djasu_82
Crezi ca daca ai culoarea ca a mea la masina sunt tot timpul de acord cu tine ???
Mai fratilor eu aici la Resita nu gasesc fise Tesla nici in ruptul capului,cand intreb la magazin se uita la mine cum se uita vecinii la motorul meu
,eu mai fac drumuri si la Timisoara ,stie cineva unde se gasesc fise Tesla prin C-S sau TM ????
Mai ii pun niste fise sukare si o fac avion
Se gasesc fise Tesla si la Auchan la 20 RON la sectia auto. Au culoare albastra si la Tg Mures sunt pe raftul de jos daca nu ma insel sub bujii ( au si Brisc la 13-15 RON)
djasu82
9 Jan 2008, 17:20
Bine spus
si in bucuresti la auchan se gasesc fise tesla
pacat ca cu timpul creste rezistenta ohmica prin rezistenta de carbon. Eu raman la ideea ca tot fisele fabricate din fir multifilar de 2.5mm e cel mai bun numai ca trebuie prelucrat fiindca nu se mai gaseste asa ceva , iar cu un rotor de bosche si capac de delco tot bosche ai rezolvat problema pentru multi ani.
ydaniel
9 Jan 2008, 17:39
unui vecin ii porneste masina la a-4-5-a cheie.la rece,de pe o zi pe alta.asa totu pare bine.ce are?
djasu82
9 Jan 2008, 17:45
Pai poate nu-i arunca benzina din carburator in circuitul de admisie si de la a 4 sau a 5 cheie se incarca benzina in cnc si dupa aceea o ia .
ydaniel
9 Jan 2008, 18:03
pai zi cum verific;)
Maine dau o fuga pana la Auchan. Stiam eu ca n-au deschis jaful ala de magazin degeaba si in Pitesti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.