Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Daewoo Matiz 0.8 Big Turbo
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
tatabobu
Sigur ti se mai raceste chelioasa destul?
AmunDei
Greu de apreciat. Pe de alta parte si galeria de fabrica are scut peste ea deci nici atunci n-o fi fost prea rece. Oricum trebuie dat drumul la maxim la benzina pt un amestec bogat

4 Oct 2016, 10:26:
blush.gif
argon
Nu stiu daca ai mentionat, si topicul e lung...pistoane..biele, din astea ai pus altele, sau sunt alea initiale facute din praz?
AmunDei
Motor, cutie, planetare complet stock si nedesfacute. Mai vedem pe acest setup daca's facute din praz sau nu. Eu zic ca o sa tina.
Muttley
Daca amestec si avans ok, fara detonatii neam, tine motorul. Transmisia... vezi tu.
AmunDei
Intr-adevar, atata timp cat presiunea de supraalimentare ramane totusi mica, tot ce trebuie va fi soft facut cu simt de raspundere si benzina din belsug, sa se evite detonatiile.

Primele susceptibile sa cedeze sunt planetarele si/sau diferentialul, iar asta numai daca se insista cu plecari de pe loc. Iar cum, in afara de adunari organizate ce au ca scop clar drag racing, masina nu a vazut plecari in forta pe treapta 1, riscurile sunt minime.

Nu zic, nestiind cat suporta exact transmisia, e posibil ca acum ceva sa cedeze la prima plecare tare. Pe de alta parte, testul de foc va fi (din nou) insasi setarea pe stand dinamotric. Noroc ca acolo totul se face pe trepte superioare.
AmunDei
Lego...
Muttley
Spor! happy.gif
AmunDei
Mai e, mai e.

S-a mai reciclat niste teava inox din vechea admisie, am mai comandat azi cateva bucati pt downpipe si screamer pipe ca se terminase stocul biggrin.gif , iar noul traseu de admisie va fi, de data asta, din aluminiu!

Incepe sa prinda forma.

L.E: Si s-au montat injectoare de 250 cc (good for 100hp) si culmea, a mai si pornit cu ele cool.gif . Cu exces de benzina dar a pornit!
MuciX
Stock ECU?
AmunDei
A pornit cu setup-ul actual doar de proba (adica ECU stock + piggyback). Dar astea doua vor fi eliminate si voi trece la standalone.
MuciX
Ii mai urmaresc pe aia de la Mighty Car Mods si aia mereu incep cu schimbat ECU, d-asta eram curios.
Ma gandeam eu ca nu are cum sa te mai ajute ECU ala stock.
AmunDei
La cum s-a prezentat primul setup, in conditiile in care nu s-a schimbat pana acum nici un senzor la masina iar controlul turbinei era strict mecanic, inclin sa cred ca se putea face setarea pe ECU stock dar nimeni nu a fost dispus nici macar sa incerce asta.

Acum trec la standalone pt ca in acest stadiu ECU stock va fi complet depasit de situatie iar piggyback nu mai vreau (nu se intelege cum trebuie nici cu TPS si nici cu senzorul de pozitie arbore) + ca am injectoare mai mari, va fi un un alt sensor MAP si imi permite (daca nu acum pe viitor) conexiunea unui boost controller electronic. Plus multe alte functionalitati de care nu stiu daca o sa am nevoie vreodata dar cu siguranta nu strica sa le am.
MuciX
Astia spun ca e simplu sa pui boost controller si poti face si boost by gear. tongue.gif
https://www.youtube.com/watch?v=OL11Etw7ZSg
AmunDei
Pai e simplu daca ai modulul deja pe ECU, altfel degeaba il pui. Poti pune doar cu reglaj mecanic dar atunci nu ai boost by gear sau alte artificii smile.gif
aditza579
Urmaresc acest proiect cu mare atentie de cand a inceput treaba cu morisca si imi place ca exista altfel de proiecte si la noi.

Am vazut ca urmeaza standalone si am niste mici curiozitati. Banuiesc ca e vorba de un MSQ. Daca da, ce versiune vrei sa folosesti? Dar cel mai tare ma intereseaza cum ai de gand sa setezi injectia. Secventiala sau semisecventiala? Adica vei merge pe o bobina wasted spark (are dezavantaje si se seteaza greu pe 3 cilindrii) si injectie semisecventiala sau vei alege varianta coil on plug si injectie secventiala (din ce am inteles, este necesara montarea unui senzor de pozitie al arborelui cu came) si automat trecerea la sistemul 36-1 pt arbore (dar acesta este necesar si pt sistemul wasted spark).
Intreb toate astea pt ca motorul in 3 cilindrii este mai special si pt ca de ceva timp am instalat pe al meu Polo 1.2 in 3 cilindrii un compresor Eaton (inca nu este gata) si ma tot gandesc din ce in ce mai serios sa fac cumva si sa iau un standalone (MSQ cel mai probabil, e cel mai accesibil pt mine acum) decat sa ma incurc cu piggy back. Nici nu stiu sincer cum s ar impaca acesta cu ECU de VAG.
Cum a mers in setup ul precedent la tine cu piggy back? Care au fost problemele cu care te ai intalnit si cum le ai rezolvat?

Scuze pt atatea intrebari dar sincer, esti cam singurul pe care il stiu in romania cu 3 cilindrii si supraalimentare. Imi place enorm ceea ce faci si cum o faci si tine o tot asa!
argon
Ce e asa special la 3 cilindri turbo? Opel are de ceva vreme, si Ford de asemenea. Fiat a mai taiat un cilindru, si de 5 ani tot face turbo in 2 cilindri.


Iulikk
Bre, ma gandesc ca una e cand face fabrica ceva de la zero, cu calcule, cu toate draciile, si alta e cand incerci sa faci in c@cat bici, si sa pocneasca, nu?
AmunDei
Initial am vrut sa fac cu MS, da. Dupa discutii cu un reprezentant de pe Diyautotune am stabilit care ar fi piesele implicate. Necesita MS2 + inca o placa adaptoare, asadar costurile cresc mult si aici. Si asta doar ECU fara setare, evident.

Injectia ramane secventiala, coil on plug. Masina are deja toti senzorii pe ea inca din fabrica, inclusiv senzor pe arborele motor, senzor ax cu came si mai ales un senzor f bun de temperatura aer in admisie. Singurul ce va fi schimbat va fi MAP-ul evident.

Astea fiind zise, voi merge pe VEMS cu o setare facuta de la zero, evident.

Piggyback-ul a avut doua inconveniente. O eroare permanenta de senzor arbore motor, fara nici un efect asupra comportamentului masinii, doar ca aprinde CEL de fiecare data cand pornesti motorul. Sa zicem ca nu era deranjant. Buba mai mare a fost ca nu citea corect semnalul TPS si de aici rezulta o functionare eronata cu motorul rece: cadere prea brusca la ralanti, compensari dubioase de AFR, imposibilitatea de a mentine o turatie constanta la un nivel fix al clapetei de acceleratie. Cand se incalzea mergea bine. Nu mai vreau sa aud de piggyback. O fi mergand bine pe alte masini, dar la mine nu a cooperat.

Cred ca am mai zis, prima setare s-ar fi putut face pe ECU stock pt ca nu era absolut nimic schimbat la nivel de senzori si trebuiau doar modificate hartile din calculator incat sa dea mai multa benzina si sa ajusteze avansul, dar nimeni din cei pe care i-am contactat atunci in RO nu au avut curajul sa incerce asa ceva. Sau mai rau, m-au luat in ras ca 'uite-l si pe asta cu motorul lui de 0.8'.

Dar asta se stie ca e cam sport national la noi.
aditza579
QUOTE(argon @ 16 Oct 2016, 15:19)
Ce e asa special la 3 cilindri turbo? Opel are de ceva vreme, si Ford de asemenea. Fiat a mai taiat un cilindru, si de 5 ani tot face turbo in 2 cilindri.
*


Interval de aprindere de 240 grade RAC si aranjarea manetoanelor la 120 de grade pe arbore. Studiaza si discutam.

E foarte bine daca VEMS ul se poate folosi de senzorii standard, usureaza enorm instalarea si banuiesc ca nu trebuie interventii asupra hardware ului, ca la MSQ.
andreist
QUOTE
Sau mai rau, m-au luat in ras ca 'uite-l si pe asta cu motorul lui de 0.8'.

Pe mine m-au luat in ras cu 4966 cmc dupa ce am pus injectoare cu debit marit, largit diametrul de intake, schimbat evacuarea, maf'ul, adaugat radiator de ulei, etc, etc, tot ceea ce trebuie pentru a mari puterea la un motor aspirat. Toti mi-au spus ca ei fac tdi'uri si masini uzuale nu au timp de mine cu motoru meu aspirat, desi le-am transmis ca scot din buzunar fara limita. Concluzia e simpla, nici unul de la noi din tara nu stie sa faca decat cele mai simple operatiuni dar pe forumuri se lauda toti ca si cum ar fi cei mai mari experti. Vorbesc de TOTI, ca i-am luat pe rand din toate orasele, in afara de DimSport ( Ceky ) care s-a oferit sa vada despre ce este vorba si ce este de facut.
AmunDei
QUOTE(aditza579 @ 16 Oct 2016, 22:12)
E foarte bine daca VEMS ul se poate folosi de senzorii standard, usureaza enorm instalarea si banuiesc ca nu trebuie interventii asupra hardware ului, ca la MSQ.


Pai se poate si cu MSQ fara alte interventii mecanice, dar trebuie aleasa varianta de top care ofera toate aceste posibilitati. Versiunile 'de buget' sunt incompatibile cu ce e prezent pe masina. Cu tot cu taxele de livrare din US, ajunge sa fie mai scump decat echivalentul de la VEMS.
pishky
QUOTE(andreist @ 16 Oct 2016, 22:29)
Pe mine m-au luat in ras cu 4966 cmc
au spus ca ei fac tdi'uri si masini uzuale
*



morala e simpla, 5.0 e fo` pussies, mai ales cand se exista tedeiii (zice unu care are dizel softat, pe motorina).
MuciX
Ma, ia stai asa, ca eu acum vad. Cum adica stock is for pussies? nedumerire.gif
Muttley
E despre Matiz.
AmunDei
E despre ce masina vreti voi, dar hai sa nu inflamam orgoliile biggrin.gif
pishky
QUOTE(MuciX @ 18 Oct 2016, 05:26)
Ma, ia stai asa, ca eu acum vad. Cum adica stock is for pussies? nedumerire.gif
*


ma, ia stai asa! Cate matizuri turbo ai vazut tu?
Nu ti se pare geniala ideea?
AmunDei
O curiozitate pentru practicieni. Cat de mult face sens ca trecerea la o garnitura de chiulasa cu 0.85 mm mai groasa decat cea stock in forma comprimata (aceasta este listata la 1.6 mm in forma necomprimata) sa coboare compresia de la 9.3:1 la 8.5:1?

Intreb acest lucru pentru ca informatiile teoretice necesare pt calcularea compresiei la motorul stock sunt incomplete, a trebuit sa ma folosesc de niste date ale unei generatii anterioare a motorului decat acesta ce este prezent pe masina (si alea erau incomplete). Asadar din doi am facut unul, dar tot nu's sigur daca e bine pentru ca nu am nici o garantie ca ce am gasit pt ambele motoare sunt chiar date corecte.

Evident, varianta buletproof este sa desfaci un motor si sa masori efectiv volumele necesare pt a calcula compresia, dar inca nu am ajuns acolo.

Sau sa modifici compresia din forma pistoanelor, insuficienta datelor insa imi face aceasta incercare aproape imposibila fara a apela la un specialist care sa proiecteze noua forma a pistonului.
corbex
Creste grosimea garniturii, scade compresia.
AmunDei
Da, normal. Intrebarea era daca cifra ce mi-a reiesit mie din calcule pare a fi ce trebuie sau nu.
bucatzel
Tu ar trebui sa stii cursa pistonului si diametrul camasii. Chiar asa greu de gasit valorile corecte la astea?

Din 9.3:1 si cursa pistonului ar cam trebui sa afli toate volumele care te-ar putea interesa.
Din diametru si diferenta intre garnituri afli volumul pe care-l adaugi, pe ala-l pui in volumele calculate la pasu' anterior, si din ele afli noul RC.
Banui ca asa ai ajuns la 8.5, nu?
tatabobu
Matizul are cursa de 72 mm. Din 9.3 raport de compresie => inaltimea "cilindrului comprimat" e aproximativ 8.67 mm. Daca tu cresti asta din garnitura la 9.52 (cu 0.85 mai groasa) o sa ai o compresie de aproximativ 8.56 la 1. Deci da.
Muttley
La 1600 cmc 4 cilindri, la frezare a chiulasei de 0.5mm mi-a crescut rc cu 0.5.
Eu am cilindree unitara de ~400cmc, tu ai de ~300. Baga o 3 simpla si vezi corespondenta la tine. Asta dupa ce faci un raport de volume inainte. Eu am alezaj 77 si cursa 84.5 parca.
Daca nu-ti iese, reluam impreuna.

Sau cum a zis antepostatorul.
vis-a-vis
Daca raportul e de 9.3:1, asta nu inseamna ca volumul total este 10.3?
Babeste ar fi ca 72/9.3=7.74 sa dea generatoarea volumului comprimat.
7.74+0.85=8.6 noua generatoare...
72/8.6=8.3:1 noul raport ?

SiloS
Ultimele 4 postari sunt explicatia prin care poti sustine afirmatia "Engine swap-ul este mult mai simplu de facut decat sa modifici un motor".
Muttley
S-o crezi tu. Cat e alezajul? E calcul de 3 randuri.
AmunDei
Am refacut calculele dupa ce am facut niste cautari in romana pe care sa le inteleg:

Garnitura stock necomprimata are 1.6 mm. A rezultat ca pt a cobori de la 9.3 la 8.5 trebuie o garnitura deeeee 2.3065 mm (diferenta de 0.765)

Daca iau in calcul ca garnitura stock sta comprimata, pare ca si diferenta din calculul original, anume 0.85, este si ea corecta. Nu gresisem dar facusem din datele a doua motoare si nu stiam daca e ce trebuie.

Rezumat:
Compresie stock 9.3 este cu garnitura de 1.6 mm necomprimata
Compresie 8.5 va fi cu garnitura de 2.3065 mm tot necomprimata

QUOTE(Muttley @ 21 Oct 2016, 17:23)
Eu am cilindree unitara de ~400cmc, tu ai de ~300.


Mi l-ai transformat in 0.9 tce motorul diavolului smile.gif)) Huoo!
Muttley
Ai nevoie de +0.92mm la grosimea stransa. Tu zici ca ti-a dat +0.7.
Parerea mea.

[attachmentid=1628045389]
AmunDei
Mi-a dat 0.765 la necomprimat si 0.85 la comprimat.

De a doua valoare nu sunt 100% sigur deci cel mai probabil calculul corect este cel facut de tine.

In orice caz, cand o sa fac operatiunea asta, va trebui o garnitura noua drept matrita asa ca o sa ma raportez la grosimea evident necomprimata pentru manufacturarea ei.
tatabobu
Muttley, te-ai complicat. Trebuia sa scoti aria data de alezaj din calcule, pentru ca garnitura adauga volumul unui cilindru perfect, cu inaltimea de 0.85mm, asa ca puteai lucra doar cu inaltimi. Si atunci era un ((72+x)/x)=9.3 => 72/x=8.3. De aici iesea x la care adaugai 0.85 mm si iesea ce am scris eu mai sus.

EDIT: Visu', daca bagi 10.3 oameni intr-un pat de o persoana sunt 10.3 pe un loc. La fel e si cu amestecul din cilindru.
aditza579
Cand am facut motorul de Dacie, inainte sa pun garnitura de chiulasa am masurat o cu sublerul electronic si avea fix 1.20 mm la inelele metalice de la cilindrii. Cand l am desfacut, din curiozitatea de a vedea cat se comprima o garnitura din aceasta clasica (nu vorbim de cele metalice multistrat), am masurat o tot cu acelasi subler (motorul aveam cam 15-20k km) si in momentul de fata, in acelasi loc, garnitura avea 1.10 mm, deci s a comprimat cam 0.1 mm (chiulasa a fost stransa la rece, in mai multe etape, pe o perioada mai lunga de timp, fara a fi nevoie de o restrangere dupa un anumit numar de km, la cuplul specificat de producator ~65-70 Nm daca tin bine minte). Daca la tine este vorba fix de acelasi tip de garnitura de chiulasa, poti lua in calcul aceasta comprimare de o zecime de mm pt a supradimensiona garnitura (asta daca cumva cuplul de strangere de la motorul de Matiz nu e mult mai mare), ca dupa strangere sa ai raportul de comprimare dorit.

PS: Iti vei confectiona o garnitura de cupru de grosimea dorita? 1.65 este grosimea unei garnituri standard sau si aceasta a fost facuta anterior?
AmunDei
Momentan sunt doar teme pt viitor, motorul ramane pe CR-ul stock de 9.3:1. Grosimea unei garnituri de fabrica este listata conform google la 1.6 mm (cat o fi comprimata, habar nu am, nu am vazut nici una uzata pana acum).
AmunDei
Traseu intercooler aluminiu 50 mm

Traseu downpipe inox:
- evacuare principala 50 mm
- evacuare wastegate 35 mm

Dupa cum se vede nu vor fi unite pentru a elimina orice contrapresiune dupa turbina. Bonus, extra zgomot dar doar in boost.
AmunDei
Astazi s-a relocat bateria, s-a montat inapoi o rampa cu injectoare stock + proba de asezare la downpipe si admisie.

A, si prima pornire cu turbina asta. Totul ok pana acum, dar mai e de lucru la asezarea finala a evacuarii + montaj sonda de AFR, repus blow off, filtru aer etc.

Apoi se poate iesi cu ea in teste inainte de soft, sa vedem ca tin toate cuplajele cum trebuie.
silvanu96
Vine halloweenuu!
Zici ca e Frankenstein cu venele umflate.
AmunDei
Prima pornire aici

https://www.youtube.com/watch?v=BPUqmMki66I
bengal
In cazul in care pe Matiz ai jante din tabla si nu ai vazut groapa, ala esti . Este o tabla ordinara care se indoaie imediat si acolo ai ramas. Am avut odata ghinionul sa indoi 2 jante in aceeasi groapa.
Cred ca si altii au patit-o.
AmunDei
Pentru cine zicea ca nu tine masina, am gasit un matiz din polonia care merge de mai mult de 50 k kmp cu 100+ hp si 140+ NM pe motor si cutie stock biggrin.gif Tot turbina de diesel, tot racire doar cu ulei.

Deci, se poate. Diferenta e ca la mine vor fi obtinute valorile astea la o presiune semnificativ mai scazuta a turbinei.
aditza579
Super! Sper sa te tina cel putin la fel de mult. De curios, cel din Polonia la ce presiune merge. Si inca ceva mai vreau sa te intrebi. Din ce am citit prin topic, ai la baza un T2 si ai zis ca e de diesel. De pe ce diesel provine?
AmunDei
97 HP si 140 NM la 0.8 bar, apoi a facut si traseul turboback pe 50 mm si a crescut presiunea la 1 bar, deci a sarit de 100 (turbina stock IHI provenienta Toyota).

A mea e la baza un TB02, stock de pe Citroen BX 1.7 diesel. O am pe cea cu AR-ul mai mic pe evacuare. Cu modificarile de acum cred ca fac 100 fara sa depasesc 0.7 bar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.