Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Daewoo Matiz 0.8 Big Turbo
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
argon
M-am uitat, in manualul Matizului, nu al meu sau al tau, ci unicul, zice zone reci 5w30, zone calde 15w40, mie nu mi se pare ca Romania e o zona rece, din contra e din ce in ce mai calda.
AmunDei
Montat inchidere centralizata pe cart (cu multumiri tatalui meu pt ajutor). Alta viata biggrin.gif

Urmeaza sa caut si un buton pentru inchis/deschis usile din interior.

argon
Inchidere centralizata al meu avea cand am luat-o, buton nu vad rostul, sunt deja doua posibiliti...prima... daca apas bumbul la usa soferului se inchid toate, iar a doua butonul de pe telecomanda care e accesibil cand e cheia in contact si iar se inchid/deschi toate, buton dedicat am pe usa la Espero dar nu cred ca l-am folosit vreodata.

Daca-ti pui deschidere electrica la portbagaj sa ma anunti si pe mine cum, ca nu m-am prins nici batut cum s-ar putea face..tija aia de care ar trebui sa traga actuatoru nu se misca daca nu e cheia in butuc..
AmunDei
M-am obisnuit cu buton de la logan, aici nu-mi convine sa tot trag de tamburusul ala (nu stiu de ce, alea de pe fata necesita mai multa forta la deschidere, iar eu sunt mai dintr-o bucata si imi cam zdrelesc unghiile daca ma grabesc - asadar un buton e ideal pentru mine).

Montajul deschiderii portbagajului nu l-am studiat, stiu doar ca exista tutorialul respectiv pe gm dar nu cunosc detalii.

Cand (sau daca) o sa-mi pun o sa postez aici ce si cum/unde.

In alta ordine de idei, fac un shortlist cu alte mici imbunatatiri ce as vrea sa le aplic pe viitor, fara vreo ordine specifica:

- temporizator stergatoare
- geamuri electrice
- deschidere portbagaj din interior
- servo (mai cu semnul intrebarii asa)
- folie geamuri + folie mata pe stalpi
- alte difuzoare pe fata (aici ori imi fac ori sa caut de cumparat niste distantiere)
- ce mi-o mai trece prin cap...

Si o intrebare mai de poll asa, sunt curios de ce crede lumea:

Ce ziceti de 2 dungi negru mat pe mijloc de-a lungul masinii (ca la Fiesta RS de ex) ?
einstein1984
Absolut penale pe un matiz de 50 de cai.
argon
48 la origini+ciptiuning.
AmunDei
Da chiar, nu mi-ai zis de chip si restul ca-s penale pentru un matiz da imi zici de 2 amarate de dungi dry.gif
einstein1984
Pai ala nu se vede ca sa ma ia pe mine rasu cand il vad. Treaba ta pe ce chestii inutile si invizibile dai banii (chipuri, filtre etc). Jantele mai arata cumva dar "go faster stripes" pe o masina din asta sunt dureroase. Nu e vreun twingo gordini... dar poate sunt eu obtuz, vezi ce mai zic si altii.
argoane, merci, eu am zis la sto 50 de cai ca e rotund, da vad ca nu eram departe.
Andy_ACS
Nici eu nu i-as pune dungi, pare cam cocalaresc, nu neaparat ca are 50 de cai, mie nu imi plac pe nicio masina. Poate doar pe ford GT smile.gif

Bafta!
AmunDei
Eu m-am gandit doar daca ar da bine cu linia masinii, mi-e egal ca am tot atatia cai.

Cat despre chestii inutile si invizibile, fiecare cu parerea lui. Pentru mine nu-s asa.

P.S: Va las, plec cu cartul la mare (in Constanta mai exact). Pana cand ma intorc (nu stiu exact cand) vreau sa vad si mai multe polemici in legatura cu dungile, daca tot am aruncat batul happy.gif
argon
Succes, apropos, azi am condus 70 km Matizu si abia umblam de spate cand m-am dat jos, deosebit de obositor la drum sleep.gif Macar face frig de nu poti sta in el, ma mir la cat de mic e compresorul.
Markos
ai prapadit doua kile de benzina...
C@talin
QUOTE(AmunDei @ 6 Aug 2010, 22:17)
M-am obisnuit cu buton de la logan, aici nu-mi convine sa tot trag de tamburusul ala (nu stiu de ce, alea de pe fata necesita mai multa forta la deschidere, iar eu sunt mai dintr-o bucata si imi cam zdrelesc unghiile daca ma grabesc - asadar un buton e ideal pentru mine).

?
*


matizu parca are cui dala gen logan ?
Tico are o scobitura de intra degetu frumos si tragi de el biggrin.gif
AmunDei
QUOTE(argon @ 6 Aug 2010, 21:42)
Succes, apropos, azi am condus 70 km Matizu si abia umblam de spate cand m-am dat jos, deosebit de obositor la drum sleep.gif
*



Subiectiv, eu stau mai comod in matiz fata de logan...

QUOTE(C@talin @ 7 Aug 2010, 02:08)
matizu parca are cui dala gen logan ?
Tico are o scobitura de intra degetu frumos si tragi de el biggrin.gif
*



Are scobitura si matizul, dar degeaba smile.gif
einstein1984
Poate esti mai mic de statura si de aia. La mine si loganu e incomod, insa e peste matiz.
Cat priveste dungile, tu ai intrebat ce parere avem. Daca ziceau "imi pun dungi" si atat nu cred ca bagam de seama. Drum bun!
AmunDei
Nu-s gras, 1.75 si fro 70 jdekile. Stau comod in orice masina, cu conditia sa nu fie vreun 206 CC (ex) si sa ma asez in spate laugh.gif
einstein1984
QED, la peste 1,80 m inaltime nu mai gasesti matizul asa comod.
AmunDei
Dupa cum ma asteptam, am injurat cat am putut de mult A2-ul cu toate santurile, denivelarile si mai ales imbinarile la poduri care evident ca au diferenta de nivel si in felul asta am atins din cauza balansului de cateva ori ( >5 ) cu pneurile spate in aripi.

In rest masina s-a comportat ireprosabil, suspensia lucreaza bine pe drumuri virajate, numai ca drumul a fost destul de aglomerat si nu prea a fost loc de fuga. Cu alta ocazie poate, eventual in extra-sezon.
kog
denivelarile de pe A2 sunt de vis. Tie ti se par proaste, dar sa le vezi pe alea de pe DN7 ca tre sa franezi la 30 km/h ca sa nu iti dezmembrezi atelajul
einstein1984
Loganul zboara pe acolo....
AmunDei
Gandeste-te ca oriunde vedeam urma de imbinare incetineam la 90-100 si nu a fost suficient...
argon
asa se intampla cu roti minuscule, cu 185 sau 195 pe 15 nu mai simti nimic tongue.gif vinde-mi mie jantele alea pe 13 ca nu-s pretentios, si iti pui tu ai mari ph34r.gif
AmunDei
N-are treaba roata, are treaba ET-ul jantelor care este 25 fata de 45 la table, cuplat cu 5,5 J fata de 4,5. Iar eu daca pun mai mari scade si mai mult comfortul ca micsorez balonul.
AmunDei
Ieri la ora 12 m-am suit frumusel in masina cu destinatia Sibiu, pt festivalul Artmania. Asadar facut plinul cu benzol de 99 (4.91 lei/L, maca-v-ar cainii de hoti...) si purces la drum. Drumul foarte liber cum am iesit din Ploiesti (cum nu prea e in nici o zi) si am crezut ca am noroc de trafic bun, dar mare greseala. Cum am intrat in Sinaia parca se teleportasera acolo toate masinile din lume, nu inteleg de unde erau atatea si in felul asta a trecut fix o ora jumate pana am iesit din Busteni, mai exact pentru vreo 10 km. Ma rog, trecem peste. Pana la Brasov s-a mai eliberat, apoi mai departe spre Sibiu unde ma bucur sa vad ca drumul s-a mentinut dupa iarna care a fost.

Undeva intre Brasov si Fagaras m-am luat la harta cu un Astra clasic, in sensul ca a vrut la un moment dat sa ma depaseasca intr-un loc neprielnic pentru el si pentru mine, adica avand masina venind din fata si fara prea multa vizibilitate (pe bune ca nu stiu cum gandesc unii oameni). Dupa tentativa lui nereusita de depasire m-am enervat si i-am dat talpa ca sa-i treaca toate dorintele de a ma baga in sant si l-am tinut in spate vreo 10 km dupa care am lasat-o moale si l-am lasat sa se duca in plata domnului (aici bifam varfuri de 150 km/h cuplat cu suspensia care m-a ajutat mult, facand ca terenul pierdut in linie dreapta din cauza diferentei de putere sa fie recuperat cu brio pe viraje).

Apoi am ajuns in Fagaras unde drumul e pulbere cum il stiam, dar se traverseaza repede, iar dupa a urmat inlantuirea de 110 km/h exterior si 50-60 in localitate, ca-s multe si dese ale naibii. Apropiindu-ma de Sibiu am ginit si o spalatorie unde am dat jegul jos de pe masina cat mi-am dezmortit si eu putin picioarele. De ajuns am ajuns in jurul orei 18, deci un mirific total de aproape 6 ore pentru 260 de km amarati. Vive la Roumanie inca o data!

Dupa ce am pus ceva la ghiozdan ca ma rodea foamea rau de tot m-am inarmat cu entuziasm si cu ceva bani (stiam de anul trecut ca e 5 lei un pahar cu bere - deci pahar, nu halba - bine ca nu i-a lovit febra tva-ului crescut) si m-am indreptat catre piata mare.

Concertul fu fain, dar sonorizarea cam dubioasa, din 2 motive:
- pe de o parte pedala dubla iti deplasa intestinele din loc iar pe de alta parte auzeam foarte clar ce vorbeste persoana de langa mine; probabil cei de au facut egalizarea credeau ca e loc de discoteca.
- a doua chestie deranjanta a fost pierderea in mixaj a vocii si a chitarii solo cuplat cu faptul ca de langa scena nu se intelegea nici un cuvant, dar daca ma duceam 50 m in spate totul se schimba. Pai oameni buni, ma duc sa vad trupa de aproape nu sa stau la un km de scena ca sa pricep ceva, altfel stateam frumusel acasa si ascultam de la calculator.

M-au bucurat in schimb prestatiile primelor doua trupe, mi-au demonstrat ca 'stiu' si live, iar cea de-a treia nu m-a interesat ca urmare am iesit la vreo 20 de minute dupa inceperea timpului lor alocat.

De campat am campat in masina si am adormit pe la ora 12 cu trezirea la ora 5 ca sa plec inapoi pe racoare.

Drumul inapoi lejer, dar cu multe tiruri (deh, circula si ei tot noaptea). Cum am trecut de Brasov s-a mai animat putin atmosfera, iar pe urcarea de dinainte de Predeal am tinut trena pentru un Accord, rolurile inversandu-se pe portiunea de cativa km inspre Azuga, unde e iarasi loc de fuga. Apoi ne-am calmat odata ce am intrat in localitate, am ras si eu, a ras si el si ne-am vazut de drum linistiti in continuare.

Si cum drumul fusese chiar 'idiots free' pana acum, era logic ca urma sa intalnesc cateva specimene:

1: meltean cu Touareg ce a trecut vajaind (minim 150 cred) pe banda doi in timp ce eu mergeam linistit pe banda 1 cu 100. Asta in sine nu ar fi o problema, numai ca o treime din masina lui circula pe banda pe care ma aflam eu si a trecut atat de aproape incat mi-a sters tot praful de pe oglinda stanga, plus ca masina s-a zguduit atat de tare de la curentul de aer ca riscam sa ajung in sant daca nu tineam ferm de volan. Noroc ca nu-s sperios la faze din astea. Concluzia: pupa-l-ar trenu cu tot cu el in masina.

2: inainte de rondul carrefour ploiesti, eu pe prima banda (din 2) si mos cu logan pe banda 2 care decide ca e de cuviinta sa intre in rond suindu-se pe masina mea. Asadar infipt in pedala de frana si in claxon, evitat bordura si injurat mos de toate neamurile in timp ce el revenea pe banda lui. La iesire din rond acelasi mos considera ca nu-i de cuviinta sa mai tina linia corecta si intra din nou pe banda 1, adica fix unde eram, ati ghicit, tot eu. Repetat ce am facut mai sus apoi depasit mos cu prima ocazie sa nu mai imi faca alte surprize. Concluzia: n-am nimic cu cei batrani dar daca nu mai poti fi atent stai acasa la treburile tale si nu-l mai cauta pe necuratu' pe drum.

si in ultimul rand 3: taximetrist de pe contrasens care se gandeste sa faca stanga taind linia continua prin fata mea la nici 1 km dupa evenimentul de mai sus. Concluzia: astuia nu am ce sa-i urez decat sa-l pupe acelasi tren ca pe ala cu Torareg, eventual pe amandoi in acelasi timp.

Apoi ajuns acasa in parcare in 9:45, oprit motorul, multumit masinii pentru ca m-a adus in siguranta acasa si a suportat chinurile prin care a trecut, 'multumit' sortii ca mi-a adus totii idiotii pe o raza de 100 km in fata, apoi mers la o binemeritata masa ca eram rupt de foame din nou.

Total km efectuati: 525. Inca nu s-a aprins becul pt alimentare si cum la mine la prima palpaire mai am vreo 5 L in rezervor rezulta daca fac calculul doar cu km astia inseamna un 5.7 la suta, in conditiile in care jumatate din drum (respectiv la dus) am folosit AC si a vazut talpa seriosa pe portiuni maricele. Multumitor, spun eu.

Si ceva poze pentru imortalizarea digitala a calatoriei.
AmunDei
Am montat niste boxe de 16,5 pe fata. Pana aici totul bine, numai ca in ideea ca pe viitor voi schimba fetele de usa cu unele care sa acopere toata usa, am fost cam neglijent si am ciopartit cam mult cartonul de pe partea dreapta pentru a putea introduce difuzorul.

Abia apoi m-am documentat asupra fetelor de usa pline, si ar veni cu 2 dezavantaje:
- primul ca vor acoperi cu totul tamburusele de inchidere/deschidere usi; cum inca nu am gasit un buton adecvat pentru chestia asta, inseamna ca nu voi mai putea utiliza functia de inchidere a usilor din interior (prezizez ca din telecomanda pot sa le inchid, dar numai daca motorul este oprit, cand il pornesc nu mai vrea si pas blink.gif ).
- al doilea dezavantaj ar fi ca pe spate nu vor mai intra in locasul lor manerele de la geamuri.

In concluzie cred ca renunt si cumpar de la dezmembrari o fata de usa cum am acum pe care o decupez cu simt de raspundere, iar de banii respectivi pun folie pe geamuri laugh.gif
cdadan
QUOTE(AmunDei @ 14 Aug 2010, 19:54)
intre Brasov si Fagaras m-am luat la harta cu un Astra clasic ... bifam varfuri de 150 km/h
*


Nus' de ce te apuci sa relatezi astfel de vitejii, ca nu e deloc educativ. Sa nu mai zic de viteze ilegale. Iar clasicul ala cat de 1.4 motor ar avea, e mult mai rapid ca matizul. Ai avut parte de un partener de trafic mai putin antrenat sau pur si simplu, poate ca te-a ignorat. Tu faceai concurs, iar el nu. blush.gif

QUOTE(AmunDei @ 14 Aug 2010, 19:54)
meltean cu Touareg ce a trecut vajaind (minim 150 cred) pe banda doi in timp ce eu mergeam linistit pe banda 1 cu 100
*


Pai bine ti-a facut. Tu ai voie cu 150 iar el nu? blink.gif
AmunDei
Am explicat de ce m-am luat la harta. Iar daca faceam doar eu concurs nu s-ar fi luat dupa mine in continuare. De puterea masinii nu ma leg pentru ca aproape orice masina are un raport cp/kg mai bun ca al meu, nu asta e scopul. Si da, probabil imi cunosc masina mai mult decat el o cunoaste pe a sa.

Poate nu ai citit tot contextul, da, pot merge cu 150 unde drumul imi permite, dar Touaregul ce cauta cu 150 ocupand 2 benzi?

Oricum, daca precizez ca restul drumului in afara de 'intrecerea' respectiva a fost facut cu maxim 110 la ora, probabil ca nu ma crede nimeni. Din nou, nu asta e scopul.
cdadan
QUOTE(AmunDei @ 27 Aug 2010, 16:38)
De puterea masinii nu ma leg
*


Mai puternica, mai stabila, una peste alta evident mai rapida. Si mult mai sigura. wink.gif Daca l-ai vazut stresat si periculos, lasa-l in plata domnului sa mearga singur.
Mi-a placut si faza cu Accord-ul. Am tinut trena, am inversat rolurile, am ras si eu, a ras si el ... ca intre profesori. blush.gif
AmunDei
Observatie de ultima ora: la plecarile in forta de pe loc, aderenta se pastreaza mult mai buna daca rotile sunt bracate. Mai exact, daca plec tare si rotile sunt drepte iar directia tinuta este inainte, inevitabil derapez, dar daca trebuie de ex sa fac stanga sau dreapta atunci cand plec de pe loc si am deja rotile putin bracate, derapajul este minim, uneori chiar deloc. Nu-mi pot explica fenomenul...
einstein1984
Geometria directiei si diferentialul ar fi de vina. Dar daca nu vrei sa ramai fara sateliti, nu exagera.
argon
nu ramane fara sateliti, daca e atent ca doctorul, si ii culege dupa ce au iesit prin carsasa cutiei.
AmunDei
Plec tare cand e nevoie, ex intersectie aglomerata, unde daca ma bag tre sa dau ceva gaz ca sa nu incurc pe nimeni.
argon
Asa zic si eu ca Euro 4 e lesinat tare, dar nu ai compensat acest fapt cu ciptiuningu? La plecarea de pe loc nu bati nici un Logan..aia e problema ta? dupa 50 de metri te ajunge, dar nu asta conteaza cand e vorba de plecat din intersectii...pleaca tare si fara sa o fortezi cu scart.
AmunDei
Nu e vorba de 'lesinat', dar mie nu imi place cand intr-o intersectie aglomerata sau cand intra cineva pe banda 1 la drum lung mai din scurt sa o lalaie pana ajunge la viteza mea si sa fiu eu nevoit sa franez. Daca te bagi pai baga-te nu o tine la 20-30 la ora dupa manevra. Din cauza asta plec tare, ca nu-mi place sa fac chestia asta altuia.
einstein1984
Pai una e sa pleci tare, alta e sa rupi aderenta. Bine, daca ai montana e similar...
ArtVandelay
ciudat, toate masinile pe care le-am condus pierdeau aderenta mult mai usor cu rotile virate decat in linie dreapta huh.gif si mi se pare logic, patineaza roata de pe interiorul virajului
AmunDei
QUOTE(einstein1984 @ 8 Oct 2010, 12:48)
Pai una e sa pleci tare, alta e sa rupi aderenta. Bine, daca ai montana e similar...
*



La mine e totuna biggrin.gif

Pneurile sunt Uniroyal Rallye 680

Edit: am facut un sumar aproximativ de km de cand am luat carnetul. Am undeva pe la 60-65 mii km in total, iar in ianuarie fac 5 ani. Se putea si mai mult, dar asta e.
AmunDei
Cum difuzoarele de le-am pus pe fata sunt doar temporare pentru ca-s no-nameuri, recomandati-mi si mie o pereche pe 16.5 de calitate, buget maxim 200 ron.
einstein1984
Helix.
http://www.be-loud.ro/produse/Difuzoare_au.../Dark_Blue_B6x/
C@talin
http://www.car-sound.ro/difuzoare-auto/sis...h/grp-6-5c.html

nu vrei un sistem ?
cdadan
QUOTE(einstein1984 @ 25 Oct 2010, 10:25)

+1 up.gif
AmunDei
C@talin, nu vreau pe componente ca nu mi-am pus fete de usi pline smile.gif

Interesante Helix-urile 'adancime de montaj - 58mm', inseamna ca o sa dea si putin bas, pentru ca am renuntat si la ideea subwoofer-ului din motive de spatiu.
misu78
Blaupunkt au adancime 46!
einstein1984
Tot mediocre sunt.
argon
Onkyo made in Japan daca gasesti, boxe de boxe, sunt OEM Daewoo, dar la limuzine.
cj98czh
Las- dracului Argoane ca sunt altele atatea peste ... tu si limuzinele tale ....
einstein1984
Nakamichi stiam ca se pun pe Lexus, Bose pe Audi, Linn pe Aston MArtin, si vine argon cu cartoanele lui.
dr_mKe
Blaupunkt pe Matiz si Logan laugh.gif
misu78
QUOTE(einstein1984 @ 27 Oct 2010, 15:49)
Tot mediocre sunt.
*


Da, dar nici 200 ron nu sunt multi bani. Eu nu as cumpara difuzoare doar de 200 ron, mai pun ceva si iau mai bun. In timp am fost foarte multumit de Pionner si JBL. Data viitoare voi cumpara pentru mine JBL(nici foarte scumpe si destul de performante pentru nevoile mele). wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.