Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator dublucorp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
marianrec
Stie cineva unde pot gasi un set de reparatie + jiglere pentru un weber 32dir? De preferat undeva unde se poate comanda online...
MIH
ca tot a reinviat acest topic si ca cineva intreba la un momentdat ce carb s-a pus pe dacie vreau sa va spun ca io mi-am montat unul vacumatic de lada 1500 si merge beton, iar consumul este la fel.

scuzati poza, era in momentul testelor.
ydaniel
a mai montat cineva smile.gif
mad toz
ma da in cap la carburatorul ala ii pui direct filtru?ca am si eu unul la fel abia lam luat si nu sstiu cum ce se pune acolo.
exista "gat de lebada" care se prinde in suruburile alea sau se pune direct filtru.
si daca se pune filtru unde gasesc sa se potriveasca pe gaurile alea .
MIH
am pus si filtrul de lada cu tot cu carapacea filtrului, o sa fac zilele astea poze.
referitor la modificari ....e foarte simplu:
aveti nevoie de una bucata galerie de papuc care trebuie putin prelucrata cu o panza de bomfaier,un spiral si un tarod.
am taiat din flansa galeriei in doua locuri pt ca atingea. (simplu)
am gaurit cu un spiral de 7 (pt ca este aluminiu) si am bagat tarod de 8 pt prezoane (4)
am avut nevoie si de un strungar sa-mi faca diuza. cred totusi ca se poare improviza ceva.
capacul de la filtru a venit peste fara nici o modificare.

consider acest carburator cel mai potrivit pt dacie sa v-a spun si de ce.....ai impresia ca sunt 2 carburatoare identice mono de dacie intr-unul singur deci super simplu de reglat, se potrivesc jiglerere de dacie.....s.a.
desi am motorul de 1,6 cu ceva modificari la chiulasa sa fuga mai mult de 10 l in oras nu consuma.
mad toz
MIH si garnitura dintre carburator si galerie din ce ai facuto ?
se gaseste material din ala din care sunt facute garniturile?si daca da unde?
io ma gandeam sa fac flansa .
Si ce diuza tia facut strungaru ca nu inteleg wacko.gif
MIH
e garnitura originala din clingherit
sub carburator nu ai o diuza? io am facut-o la strungar.....a fost un moft pt. 1 sapt cred ca a lucrat numai pt mine...smile.gif am avut mai multe de facut inclusiv adaptarea delcoului de lada pe blocul motorului meu.....scaune de supape de ford...s.a
aly
QUOTE(MIH @ 22 Mar 2007, 23:08)
ca tot a reinviat acest topic si ca cineva intreba la un momentdat ce carb s-a pus pe dacie vreau sa va spun ca io mi-am montat unul vacumatic de lada 1500 si merge beton, iar consumul este la fel.

scuzati poza, era in momentul testelor.
*




MIH am si eu cateva intrebari :
-ce dimensiuni au jigloarele si difuzoarele la carbul tau de lada
-daca la conectarea electrovalvei se aude vreun clilk ceva(am gasit si eu unul dar cand am pus electrovalva pe baterie nu s-a intamplat nimic)
-se potriveste o electrovalva de oltcit?

PS
Pt cei cu carburatoare ca al tau sau asemanatoare(de exemplu Jikovul de Skoda)-luati gat de lebada de papuc de 1.6 si decupati pana intra un pic fortat-se potriveste la fix.
mad toz
MIH nu ai primit PM-urile de la mine ? Lasami si mie un id ceva ca vreau sa vb cu tine
ydaniel
dodo bird are carb de 2105 parca;)
mad toz
pe unde gasesc si eu filtre de aer care se pun in cap la carburatoarele dublucorp?
MIH
QUOTE(aly @ 25 Mar 2007, 10:53)
MIH am si eu cateva intrebari :
-ce dimensiuni au jigloarele si difuzoarele la carbul tau de lada
-daca la conectarea electrovalvei se aude vreun clilk ceva(am gasit si eu unul dar cand am pus electrovalva pe baterie nu s-a intamplat nimic)
-se potriveste o electrovalva de oltcit?

PS
Pt cei cu carburatoare ca al tau sau asemanatoare(de exemplu Jikovul de Skoda)-luati gat de lebada de papuc de 1.6 si decupati pana intra un pic fortat-se potriveste la fix.
*



-jigloarele sunt mai mari decat cele de dacie nu stiu exact sa-ti dau cote dar sunt identice ca forma,ciocul de papagal l-am pus de dacie dar marit cosiderabil. nici difuzoarele nu le-am masurat o sa le masor cand o sa fac si poze.
-cand zici electrovalva te referi la jiglorul de relantii?
ydaniel
ce filtre?adica conice?
mad toz
nu daniel ,ca daca pun dala conic trebuie sai din capota.
dala turtuit care poti sa il pui in cap la carburator sau gat de lebada pentru dublucorp.
Am gasit la K&N dar este 50 de dolari sad.gif .Stiu ca merita dar nu am bani sad.gif
ydaniel
e ieftin;) inteleg acuma.cum au hot-rodurile nu:)
mad toz
petru cei care cautau chituri de reparatie pentru carburatoare http://stores.ebay.de/Vergaser-Teile-Weber...3QQftidZ2QQtZkm
au preturi exorbitante dar ce sa faci wink.gif)
madmaxtata
stai linistit ca poti gasi si mai ieftin.
treaba pt webere e sa ai pe cineva in italia ca sa ti le trimita ieftin d-acolo. adica ieftin transportul. uneori transportul ajunge mai mult decat valoarea garniturilor sau a carburatorului.
mad toz
cine stie pe unde gasesc si eu o tija ca in poza?pls am nevoie de una.
finutu
chit de reparatie se gaseste la "al padrino" la Universitatii.
ce n-am gasit eu este acea tija specifica r12 si mai trebuie si alt capac culbutori.
akula
1zhelp00.gif salutare ma ajuta shi pe mine cineva cum pot regla un cargurator dublu corpde la carfil brasov (licentza SOLEX) EVENTUAL DACA AVETZI VREO SCHEMA A CARBURATORULUI CU AMPLASAREA JIGLERELOR CARE TREBUIE SA UMBLU LAELE ca pana acum la tot reglat pe la diferite carboteste shi nu functioneaza mai mult de o luna jumate cum trebuie si asa mai bine invat sal fac eu 1zhelp00.gif
mad toz
E un topic la Nova.Citestete acolo atent si o sa inveti.
HotWheels
blush.gif Are cineva idee daca se pot monta doua carburatoare dublucorp verticale? Ceea ce am vazut eu erau doar orizontale. Momentan am pe masina un carburator dublu corp de pe r12 ts si as dori sa-i mai pun unul. Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
Bogdy
am facut rost de un carb de papuc si as fi vrut sa-l pun pe motorul meu de 1400 dar vad ca toata lumea se plange de el.Concret ar avea rost sa incep modificarile?si daca da care sunt?reglajul n-ar fi o problema pt stiu pe cineva care are banc si regleaza relativ ieftin
aly
QUOTE(akula @ 29 Oct 2007, 18:34)
1zhelp00.gif      salutare  ma ajuta shi pe mine cineva  cum pot regla un cargurator dublu corpde la carfil brasov (licentza SOLEX) EVENTUAL DACA AVETZI VREO SCHEMA  A CARBURATORULUI CU AMPLASAREA JIGLERELOR CARE TREBUIE SA UMBLU LAELE  ca pana acum la tot reglat pe la diferite carboteste shi nu functioneaza mai mult de o luna jumate  cum trebuie  si asa mai bine invat sal fac eu  1zhelp00.gif
*



Incearca pe forumul prietenilor nostri "oltcitari".
Acolo e explicat in detaliu si cu foto.
cristidb
QUOTE(HotWheels @ 29 Oct 2007, 23:13)
blush.gif Are cineva idee daca se pot monta doua carburatoare dublucorp verticale? Ceea ce am vazut eu erau doar orizontale. Momentan am pe masina un carburator dublu corp de pe r12 ts si as dori sa-i mai pun unul. Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
*



Motivul pentru care carburatoarele orizontale aduc mai multa putere la un motor in linie este ca galeria are mai putine coturi si se poate regla amestecul pe fiecare cilindru. Verticale se pun pe motoare boxer. Pe motorul tau poti pune un dublucorp progresiv, un dublucorp sincron sau doua orizontale. N-am vazut la nimeni doua dublucorp progresive.
Muttley
cristidb, poti exprima procentual sporul de putere la trecerea de la monocorp vertical sa zicem la doua dublucorpuri orizontale?
In ipoteza ca tarajele si reglajele-s corecte...
cristidb
Nu pot da procente.
Buba mare a unui motor cu carburator e coeficientul de umplere al cilinrilor. Din cauza principiului de functionare al carburatorului, admisia va fi intotdeauna restrictionata.
Un carburator mai mare decat are nevoie motorul nu ajuta. Se pierde mult la turatie mica si se castiga putin la turatie mare. Carburatorul monocorp e mic si pentru 1400. Pentru 1600 e total inadecvat si se pierde multa putere cu el, mai ales dupa 3000rpm.
Doua carburatoare orizontale vor fi mai performante decat unul dublucorp potrivit motorului, din cauza ca galeria e mai scurta si dreapta si reglajele se fac pe fiecare cilindru, toti cilindrii functionand in aceleasi conditii.
In cazul unui singur carburator traseul de admisie al cilindrilor 1 si 4 e putin mai lung decat la 2 si 3.
Pe de alta parte 2 orizontale sunt mai greu de reglat si sincronizat.
Muttley
Hai sa particularizam atunci...
Un 1.6 de Dacie (Nova GT, poftim tongue.gif) caruia i se-nlocuieste carbul original cu doua dublucorp orizontale. Repet, admitem ca ar fi corect alese. De la acei 72 CP la cat urca? Ma intereseaza parerea ta, chiar daca este pur estimativa...

PS: intr-o asemenea configuratie (trasee drepte si scurte), cuplul la turatii joase are de pierdut?
B-34-SGM
Pierde cuplu mult la turatii mici, dar castiga sus. Eu zic ca mai mult de 4-5 cp nu se castiga fara alta modificare.

Avantajele ar fi faptul ca va scade consumul, acceleratiile vor fi mai liniare.
cristidb
Motorul de 1,6 cu carburator monocorp nu are mai mult de 65 de cai. Scaderea de putere e evidenta la turatie. Cine spune ca merge la fel probabil nu trece de 3000 de ture.
Nu am mers cu o dacie cu orizontale sa-mi dau cu parerea despre cum o sa mearga. Probail se mai adauga 8-10 cai maxim.

LE: Se pare ca nici macar 8 cai nu se castiga.. am estimat gresit. SGM stie mai bine.
Muttley
QUOTE(B-34-SGM @ 30 Oct 2007, 12:55)
Pierde cuplu mult la turatii mici..........
*


La modu' ca un asemenea 1.6 l-ai compara cu un 1.4 std sau chiar 1.3 cand vine vorba de regimuri joase? sad.gif
argon
Pai nu ai deja dublucorp? la cei 64 de cai din semnatura asa as zice, tinand cont ca motorul de 1.4 cu monocorp are 61 virgula ceva cai de nou, ca dupa o vreme nu mai sare de 60 cool.gif
Muttley
Eu tie ti-am mai zis cum sta treaba.

Da' daca esti oleaca amnesic si vrei musai sa ma enervezi... fie.

-1.3 are 54 de cai. Cu elice pe fulia de la pompa de apa. Fara aia (electroventilator) are 56;
-1.4 are 62 _________,,_________64
argon
Degeaba, ca mi-ai zis o prostie tongue.gif si ELV-ul din ce merge? din telepatie? ce salvezi cu elicea, pierzi la alternator, si se presupune ca ELV-ul porneste in scurt timp cand e sa ai nevoie de multi cai, ar trebui sa modifici in semnatura, sa pui 64 de cai si in paranteza, cand nu merge ELV rolleyes.gif

In plus, ai testat tu pe undeva sa vezi cat mananca elicea pe fulie?
vis-a-vis
Da, dar cand porneste electroventilatoru', cand dai drumul la aeroterma si faruri si la boxele alea, mai scad 4-5 cai... asa ca... mai taie frate sau posteaza fisa dinamometrica, ca te bag in aceeasi oala cu stii tu cine tongue.gif
aly
ELV-ul merge foarte rar sau niciodata(la temperaturile de acum).
Si chiar daca porneste se opreste dupa scurt timp daca ai sistemul de racire in regula, cel putin asa era pe masina mea.

Deci el are 99% din timp 64 cai iar in restul 62 cai radmasa.gif .

argon
atunci sa puna 64 de cai si in paranteza "iarna".
Muttley
argonel, ELV-ul nu merge tot timpul! Mai mult, la turatia de putere maxima n-are voie sa porneasca niciodata! Incearca sa-ti raspunzi singur de ce.

Si nu trebuie sa testez eu, au facut-o oameni competenti in trecut. Si au impartasit si altora din impresiile lor, publicandu-le-n diverse cati si reviste.

In plus, eu ma chinui sa aflu chestii importante aici si vii tu proaspat trezit din somn ca sa-mi strici jucaria mad.gif
einstein1984
QUOTE(Muttley @ 30 Oct 2007, 13:23)
Hai sa particularizam atunci...
Un 1.6 de Dacie (Nova GT, poftim tongue.gif) caruia i se-nlocuieste carbul original cu doua dublucorp orizontale. Repet, admitem ca ar fi corect alese. De la acei 72 CP la cat urca? Ma intereseaza parerea ta, chiar daca este pur estimativa...

PS: intr-o asemenea configuratie (trasee drepte si scurte), cuplul la turatii joase are de pierdut?
*


Traseele scurte si drepte ale celor 2 dublucorpuri orizontale taie din cuplul la turatii joase (poti suplinii putin cu trompete, insa parca nuaveai loc pe dacie de ele) dar ajuta la putere. Parca am mai discutat asta pe undeva...
Muttley
S-a schimbat configuratia fata de ultima oara cand am discutat. S-ar putea sa am loc (se mai "ingusteaza" chiulasa icon_mrgreen.gif ).
Kinetix
Dodo a incercat si a reusit cu "Ozonul" de Lada.
Sugestia mea: carburator de Tico SL. Se pot face doua flanse suprapuse, de 10-15mm grosime: cea de jos cu o gaura (deschidere), iar cea de deasupra tot cu o deschidere (dar ovala), care sa le uneasca pe cele doua ale talpii noului carburator. In aceasta configuratie se poate monta pe galeria obisnuita (monocorp) de Dacie.
Caracteristici carburator:
- dublu corp inversat, in trepte;
- comanda corpului II este vacuumatica; se poate regla sau anula;
- diametru difuzoare mari: 21 si 26mm
- jiclor principal: 98.8 (corp I) si 180 (corp II)
- socul este automat (comandat de temperatura lichidului de racire), durata actiunii lui este reglabila
- turatie de ralanti la rece reglabila (pe durata actiunii clapetei de soc)
- reglare turatie ralanti la cald
- reglare amestec ralanti
- capsula, surub si electrovalva pentru ralanti accelerat (actioneaza cand turatia de ralanti scade sub o anumita valoare critica, la actionarea AC, franare brusca, etc.); se poate anula;
- electrovalva pentru "taierea" alimentarii la intreruperea contactului cheii;
- are jicloare speciale pentru regimul de frana de motor
- are supapa de aer de saracire a amestecului la cald
- stutul pentru avansul vacuumatic are priza deasupra clapetei de acceleratie, dar pentru delcoul de Dacie se poate lua vacuum de la o alta priza (cred ca mai are vreo doua...);
- stutul pompei de accelerare trimite un jet mult mai precis decat Carfil.
- executie foarte precisa a pieselor.
Momentan nu am o Dacie pe care sa fac acest experiment, dar cred ca ar merge de minune. Suma valorilor jicloarelor si a difuzoarelor este mult mai mare decat la Carfilul de Dacie, asa ca la deschidere maxima motorul este "supraalimentat".
Daca se hotaraste cineva sa faca experimentul, ma straduiesc sa colaborez (schite, poze, reglaje, pareri tehnice tongue.gif ).
Mult succes!
kindeeru56
eu am pus pe dacie un zenith 32 if 2 fara nicio modificare si merge de rupe
Merced
Ne-ai omorat cu Zenith-ul ala de cateva zile.
Cu ce te incalzeste? Acum faci alte Dacii la liniutza? Consumul nu ti-a crescut nejustificat? Cand se deregleaza crezi ca o sa fi in stare sa-l faci singur?
kindeeru56
il reglez singir ca nu e mare filozfie idee este alta de unde iau un chit de reparatie si jiglere de origine, si cine a mai montat pe daci. e simplu
Kinetix
Draga kindeeru56, ma bucur de reusita ta cu adaptarea Zenith-ului pe Dacie. Totusi, ar trebui sa citesti titlul topicului. Aici se vorbeste despre carburatoare dublucorp adaptate pe Dacie. Din cate stiu eu, modelul montat de tine este monocorp. blush.gif
Cauta topicul corespunzator si posteaza ce consum ai obtinut, cum se comporta motorul la drum, cum porneste, etc.
Succes!
djasu82
Kinetix ai reusit sa-i faci flansa adaptoare la carburatorul postat de tine acela de tico ???
Kinetix
Asa cum am scris acolo, acum nu am o Dacie pe care sa fac transplantul, dar va stau la dispozitie celor care au si doresc sa monteze acest carburator si sa faca adaptarile si reglarile de rigoare.
Acum am un Tico si am studiat un pic (citit, demontat, montat, reglat) tipul de carburator cu care este dotat.
cannavaro
Ce cablu de acceleratie imi trebuie ptr. carburatorul acesta?
djalex_bolidu
vreau sa-mi pun si eu un dublucorp de nova pe 1300stock al meu.se simte vreo diferentza?in afara de consum?
djasu82
QUOTE(cannavaro @ 3 Dec 2007, 14:01)
Ce cablu de acceleratie imi trebuie ptr. carburatorul acesta?
*


Flanse de papuc cu carburator dublu pai tot cablul de dacie normal merge bine . Cat te-a costat ??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.