ksi_id
22 Apr 2006, 11:28
ceau
Ce carburator(de preferinta dublucorp) se potriveste pe dacia cu motor de 1300 si daca trebuie si galerie?
P.S:Am cautat in alte topicuri dar nu am priceput exact cum sta treaba.
marius-gabriel
22 Apr 2006, 11:50
ii poti pune cam orice carburator gasesti provenind de la o masina care sa aiba cat de cat aceasi capacitate cilindrica.
cel dublu corp de dacie(olcit) e cam pacatos si se regleaza extrem de greu.
galerie trebuie neaparat alta+flansa pt tipul de carb care il alegi.
ksi_id
22 Apr 2006, 12:13
QUOTE(marius-gabriel @ 22 Apr 2006, 12:50)
ii poti pune cam orice carburator gasesti provenind de la o masina care sa aiba cat de cat aceasi capacitate cilindrica.
cel dublu corp de dacie(olcit) e cam pacatos si se regleaza extrem de greu.
galerie trebuie neaparat alta+flansa pt tipul de carb care il alegi.
Imi trebuie doar flansa cu galeria mea sau si flansa si galerie(de ce model imi trebuie?)
danS22
22 Apr 2006, 13:00
da iti tre o flansa la galeria ta , pt alt carburator
marianrec
22 Apr 2006, 13:49
Trebuie sa schimbi si galeria. De 1600...
pe galeria de 1600 pui doua weber DCOE 40 cu flanse
si jicloare aferente unei capacitati de 1300!
marianrec
22 Apr 2006, 14:13
...
ksi_id
22 Apr 2006, 14:41
Doar galerie imi trebuie de 1600 sau si esapamentul complet?
Si apropo eu am GPL si vreau sa-l tin si in continuare. La carb meu am o gaura unde este bagat furtunul de GPL, pot si la un carb dublucorp sa fac acelasi lucru? Si cam cat voi avea consumul? Pe benzina nu ma intereseaza poate sa consume si 16% dar pe gaz nu vreau sa sara de 11, max 12%.
marius-gabriel
22 Apr 2006, 16:05
neaparat trebuie alta galerie(de 1600, renault 18, etc) ca sa te poti bucura de noul carburator daca ai sa pui dublucorp.
nu trebuie sa schimbi si restul esapamentului!
flansa se face in functie de tipul de carburator ales.
poate nici nu e cazul de flansa, depinde ce carb alegi!
danS22
22 Apr 2006, 18:01
AMC , smechere carburatoare , cunosc un tip care are un unchi cu un motor de r12 g pe dacia ,dar carburatoarele nu le are montate din cauza consumului foarte mare,poate ca le vinde ,cam ce pret ii pot oferii pe ele? aproximativ?(cam de 10 ani nu au fost folosite dar sunt complete)
QUOTE(ksi_id @ 22 Apr 2006, 12:28)
ceau
Ce carburator(de preferinta dublucorp) se potriveste pe dacia cu motor de 1300 si daca trebuie si galerie?
P.S:Am cautat in alte topicuri dar nu am priceput exact cum sta treaba.
Poti pune de renault 18. Ar trebui sa mearga pe dacie. Pui galerie de 1600 cu flansa. Daca ai gpl cu stut din ala in carburator, o sa fie nasol pentru ca atunci cand se deschide treapta 2 a carburatorului o sa iti moara motorul.
QUOTE(ksi_id @ 22 Apr 2006, 15:41)
Doar galerie imi trebuie de 1600 sau si esapamentul complet?
Si apropo eu am GPL si vreau sa-l tin si in continuare. La carb meu am o gaura unde este bagat furtunul de GPL, pot si la un carb dublucorp sa fac acelasi lucru? Si cam cat voi avea consumul? Pe benzina nu ma intereseaza poate sa consume si 16% dar pe gaz nu vreau sa sara de 11, max 12%.
la un motor de 1.3 ar trebui si acum sa iti ia mai putin de 12% pe gaz. Daca vrei sa mergi doar pe gaz, eu zic ca e inutil sa investesti intr-un carburator.
QUOTE(danS22 @ 22 Apr 2006, 19:01)
AMC , smechere carburatoare , cunosc un tip care are un unchi cu un motor de r12 g pe dacia ,dar carburatoarele nu le are montate din cauza consumului foarte mare,poate ca le vinde ,cam ce pret ii pot oferii pe ele? aproximativ?(cam de 10 ani nu au fost folosite dar sunt complete)
maxim 100euro!
referitor la subiect:
Omu vrea performante pe gaz
mai bine lasa!
cristigeo69
22 Apr 2006, 21:15
amc nu ai inteles...vrea sa mearga si el la economie(gaz) cand se duce la scoala...etc unde nu necesita forja...si cand vrea sa simta si el ceva acolo sa o dea pe benzina...sper sa am dreptate
si ca sa nu fiu off topic galerie de papuc si carb.de oltcit(dus la reglat pe banc)daca vrei sa faci ceva...daca nu consuma mult si degeaba...
era sa uit...PASTEti FERICITi
pe gaz, carburatorul nu are utilitate decat prin clapeta de acceleratie. Nu mai este folosit la absolut nimic altceva( pompa de sprit, circuit de relanti, etc, etc) .Amestecul se regleaza din vaporizator si robinetul de pe furtunul care vine de la vaporizator la carburator. Deci daca vrei sa mergi pe gaz, nu prea mai conteaza ce carburator ai.
Siconi
24 Apr 2006, 20:32
payty, ai dreptate. stiu asta de la un amic care si-a montat el singur GPL pe berlina lui... carbul il mai are doar pentru clapeta de la acceleratie, ca sa dozeze nivelul de gas in admisie. In rest sta degeaba.
ksi_id
24 Apr 2006, 21:56
QUOTE(cristigeo69 @ 22 Apr 2006, 22:15)
amc nu ai inteles...vrea sa mearga si el la economie(gaz) cand se duce la scoala...etc unde nu necesita forja...si cand vrea sa simta si el ceva acolo sa o dea pe benzina...sper sa am dreptate
si ca sa nu fiu off topic galerie de papuc si carb.de oltcit(dus la reglat pe banc)daca vrei sa faci ceva...daca nu consuma mult si degeaba...
era sa uit...PASTEti FERICITi
Omu' are dreptate. pe gaz vreau economie(acuma am 8,5 consum dar chiar si 11 nu ma deranjeaza daca noul carb va influenta consumu') si tocmai de aia am spus ca nu ma intereseaza consumu' pe benzina ca vreau doar sa ma pot si eu incorda din cand in cand(sau chiar mai des
). Furtunul de la GPL ii bagat undeva in partea de jos a carb.
Si chiar, am citit ca sunt doua tipuri de carb dublucorp unul pt demaraj si altu mai slab la demaraj dar viteza max mai mare, e adevarat?
Pe mine ma intereseaza ala pt demaraj ca de viteza max sunt multumit
Paste fericit! tuturor,
tonicelli
24 Apr 2006, 22:50
Am vazut eu la cineva un carburator dublucorp si vreau sa spun ca masina merge super
. Am inteles ca e de la Ford si consumul este relativ la fel
Sper sa-mi dea voie sa fac niste poze
QUOTE(ksi_id @ 24 Apr 2006, 22:56)
Omu' are dreptate. pe gaz vreau economie(acuma am 8,5 consum dar chiar si 11 nu ma deranjeaza daca noul carb va influenta consumu') si tocmai de aia am spus ca nu ma intereseaza consumu' pe benzina ca vreau doar sa ma pot si eu incorda din cand in cand(sau chiar mai des
). Furtunul de la GPL ii bagat undeva in partea de jos a carb.
Si chiar, am citit ca sunt doua tipuri de carb dublucorp unul pt demaraj si altu mai slab la demaraj dar viteza max mai mare, e adevarat?
Pe mine ma intereseaza ala pt demaraj ca de viteza max sunt multumit
Paste fericit! tuturor,
exista carburatoare sincrone, la care ambele trepte ale carburatorului se deschid simultan si carburatorare progresive la care intai se deschide prima treapta si apoi a doua, la turatie mai mare. Norma, cel sincron iti asigura un demaraj mai puternic decat cel progresiv, dar si un consum ceva mai mare.
Si la cele progresive se deschid amandoua corpurile daca ii dai talpa! Daca corpul 2 se deschide pe vacuum numai atunci are influenta turatia. Asa am eu pe nova si oricat as apasa de tare accel corpul 2 nu se deschide decat de la 3250-3400 rpm in sus. Pe loc la fel, numai in sarcina functioneaza.
mc_maxx
29 Apr 2006, 23:28
eu zic daca ai pune un carburator de renault 12 ar fi okey si consum si putere am mers cu cineva care avea astefel de carburator si consuma in oras 6l
StefanT
30 Apr 2006, 00:00
QUOTE(mc_maxx @ 30 Apr 2006, 02:28)
am mers cu cineva care avea astefel de carburator si consuma in oras 6l
Si in afara 3,5 nu?
cristigeo69
30 Apr 2006, 00:18
ksi_id
30 Apr 2006, 11:57
Faza e ca eu vreau sa scot cat mai multa putere, la demaraj doar, indiferent de consumul de benzina, ca eu deobicei merg pe gpl
mc_maxx
30 Apr 2006, 21:55
pe bune... asta era consumul..
cristigeo69
1 May 2006, 14:16
hai mosuleeee ai pus carbelitorul ??? ca am gasit si eu o galerie pentru dublu corp de nova si as vrea sa-ti citesc parerea despre demaraj etc...ca as vrea sa-mi iau si eu.
bafta!
QUOTE(cristigeo69 @ 1 May 2006, 15:16)
hai mosuleeee ai pus carbelitorul ??? ca am gasit si eu o galerie pentru dublu corp de nova si as vrea sa-ti citesc parerea despre demaraj etc...ca as vrea sa-mi iau si eu.
bafta!
"mosuleeee" sa-mi fac directia intai si alte gume ca imi pica rotile
ydaniel
1 May 2006, 20:21
e faine pozele:))vad ca se poarta teava cu termocupla
A chiar si in afara de solex si weber ce alte "firme" mai sunt bune si de care sa ma feresc?
Daca un dublucorp deschide a doua clapeta la 3250 de ture ce pot sa-i fac ca sa deschida pe la 2500 de ex?
Doar niste idei ...
Bineinteles ca cel mai bine se preteaza un carb dublu vertical, dar apar probleme la inchiderea capotei, mai ales daca si filtrul de aer e mai inalt. Un avantaj e usurinta in montare (doar flansa).
Eu m-am gandit asa:
Cum ar fi cu un carb dublu orizontal (Weber DCOE, DellOrto DHLA) ?
BMW 2002A incercat cineva acest setup ? Stiu ca ar fi probleme la modificarea galeriei, dar pur si simplu mi se pare mai "cool" asa. Nu stiu ce sa zic de performante.
Am vazut odata o pagina cu un kit de performanta de R12 care folosea doar un carb
orizontal ... Dar nu o mai gasesc
V-am zis, doar niste idei ...
einstein1984
3 May 2006, 16:37
Ideea e buna, dar daca galeria arata ca cea din link, mai bine nu. Ideea e ca traseul de admisiune sa fie relativ egal pentru toti cilindri, ori la aceea, cilindrii 1 si 4 au trasee de 2 ori mai lungi decat 2 si3. Dar la un singur carb e destul de greu sa faci altfel.
Daca-l cumperi de nou, un DCOE sau DHLA te duce lejer la 500$.
QUOTE(einstein1984 @ 3 May 2006, 19:37)
Ideea e buna, dar daca galeria arata ca cea din link, mai bine nu. Ideea e ca traseul de admisiune sa fie relativ egal pentru toti cilindri, ori la aceea, cilindrii 1 si 4 au trasee de 2 ori mai lungi decat 2 si3. Dar la un singur carb e destul de greu sa faci altfel.
Daca-l cumperi de nou, un DCOE sau DHLA te duce lejer la 500$.
Carburi am, nu e problema ... problema e galeria.
einstein1984
3 May 2006, 16:50
Poti incerca sa tai flansele (din tabla groasa) si sa le sudezi pe niste bucati de teava taiate la unghiurile potrivite (otel moale la ambele). Dar parca nu e cea mai buna realizare.
de facut flansele nu e mare lucru. Problema mai mare e sa tai tevile in unghiul care trebuie. A, inca ceva, pentru chiulasa de dacie teava trebuie sa fie in forma de trunchi de con. Eu m-am apucat sa fac asa ceva si am facut flansele, pentru cele 4 conducte am folosit reductii de sudura. In bucuresti le gasiti la obor in piata, acolo unde se vand diverse fiare.
Cel mai bine ar fi din aluminiu, dar eu nu am cum sa sudez asa ceva.
Eu m-am gandit sa modific galeria de Dacie, adica sa tai bucata care se duce la carbul original si acolo sa montez flansa. Trebuie doar sudura in fonta sau Al (daca e de la papuc).
mie de ex a 2-a urca pana la 5500 de ture sar de la 4000 in sus nu mai accelereaza masina
, daca pun dublucorp o sa accelereze si peste 4000 sau nu?
Sau daca se poate ca la un carb progresiv la care carb 2 se descide la 3250 de ture sa-l fac sa se deschida mai repede, pe la 2500 sau aprox
mie de ex a 2-a urca pana la 5500 de ture sar de la 4000 in sus nu mai accelereaza masina
, daca pun dublucorp o sa accelereze si peste 4000 sau nu?
Sau daca se poate ca la un carb progresiv la care carb 2 se descide la 3250 de ture sa-l fac sa se deschida mai repede, pe la 2500 sau aprox
scuze netu
hai sa lamurim ceva:
1. carb de oltcit este dif prin constructie de cel de nova.este adev ca seamana...dar nu rasare.
2. eu am pe nova gaz-nici o problema(cu stut in carb).
3. se poate regla ca cea de-a doua camera sa deschida mai devreme;de fapt sa fie deja deschisa-are un surub ca la relanti.
4.da,se va tura mai tare.cam pana in 6000(in sarcina).cu a treia m-am dus la 110 kph(motor de 1600)vedeti sa nu spargeti motorul.eu am topit intai un piston,si dupa ce l-am facut nou,l-am facut bucati.
recomand carb de nova(reglat pe banc).
marius-gabriel
5 May 2006, 19:16
eu din cate stiu carb de nova si cel de olcit sunt aproape identice, adica difera la ele numai sensul de deschidere al clapetei, ca la olcit vine invers.
poate ma insel dar asa stiam..
QUOTE(madcos @ 5 May 2006, 01:21)
hai sa lamurim ceva:
1. carb de oltcit este dif prin constructie de cel de nova.este adev ca seamana...dar nu rasare.
2. eu am pe nova gaz-nici o problema(cu stut in carb).
3. se poate regla ca cea de-a doua camera sa deschida mai devreme;de fapt sa fie deja deschisa-are un surub ca la relanti.
4.da,se va tura mai tare.cam pana in 6000(in sarcina).cu a treia m-am dus la 110 kph(motor de 1600)vedeti sa nu spargeti motorul.eu am topit intai un piston,si dupa ce l-am facut nou,l-am facut bucati.
recomand carb de nova(reglat pe banc).
eu am dus nova in 7800 de ture in sarcina in vit 2. si nu am topit nici pistoane si nici motorul nu lam spart. pistoanele nu se topesc din cauza amestecului sarac?
in schimb cu carbul de nova am avut numai porbleme!
QUOTE(marius-gabriel @ 5 May 2006, 20:16)
eu din cate stiu carb de nova si cel de olcit sunt aproape identice, adica difera la ele numai sensul de deschidere al clapetei, ca la olcit vine invers.
poate ma insel dar asa stiam..
nu,difera niste gaurele prin el.eu le-am avut pe amandoua in maini si am facut comparatia intre ele.
eu cu carb de nova nu am avut probleme in afara de gunoaie in benzina.
sa nu se inteleaga ca daca am turat-o mai tare,mi s-a topit pistonul,si s-a spart motorul...acestea s-au intamplat la intervale de cca 20.000km intre ele(1 an)
marius-gabriel
7 May 2006, 19:36
ok, te cred atunci.niciodata nu le-am comparat unul langa altul
mihai1677
7 May 2006, 19:51
Pt madcos: pe Oltcit au fost montate 3 carburi diferite:
1) Oltcit special
2) Oltcit club 11R motor 1100
3) Oltcit club 12trs motor1300
Ei acest din urma carb de pe motorul de 1300 este cel de pe nova, difera jiglerele, normal doar motorul este de 1,6 L
madmaxtata
7 May 2006, 22:14
sal.
am auzit pe undeva ca se mai poate monta carburator de alfa-romeo 33( tot dublu corp parca e).
Si acum o intrebare: carburtor sa zicem ca gasesti dar ca sa schimbi un jiglor ceva, cum mai faci, de unde il gasesti?
Am un carb de alfa 33, de fapt doua, insa m-am hotarat sa incerc cu unul singur.
Carb-ul este vertical (Weber), poate cineva sa-mi spuna unde pot face o galerie pt el? un atelier de prelucrari mecanice... ceva...
Multumesc, numai bine!
ydaniel
8 May 2006, 08:07
pai aR fi bine sa le montezi pe amandoua.un carb ajunge cam pt 900 cmc:)
de galerie mai intreaba si u pe veteranii de pe aici cu dacii tari:)
alexblondul
15 May 2006, 22:15
QUOTE(amc @ 22 Apr 2006, 15:11)
pe galeria de 1600 pui doua weber DCOE 40 cu flanse
si jicloare aferente unei capacitati de 1300!
si de unde se poate face rost de asa ceva ??? sunt interesat ???
B-34-SGM
15 May 2006, 23:49
Daca ai noroc, poate gasesti pe la batrani o galerie pt dacie.
Cea din poza nu este pt chiulasa de dacie, are gaurile prea departate. Posibil sa mearga pe chiulasa de gtt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.